Written by AbangNara | December 10th, 2013

Alhamdulillah. Makin ramai golongan selebriti yang mula membuat kebajikan tanpa mengira tempat, masa dan siapa. Selain daripada Datuk Siti Nurhaliza, baru-baru ini Mawi dan Ekin juga telah membantu golongan gelandangan di sekitar Chow Kit, Jalan Sultan dan Jalan Petaling. Gembira Abang Nara melihat inisatif daripada pasangan suami isteri ini.

mawi dan ekin

Walaupun ada pihak yang menyalahertikan usaha murni pasangan ini dengan mempersoalkan keikhlasan mereka, bagi Abang Nara tiada masalah pun untuk Mawi dan Ekin berkongi gambar-gambar usaha murni mereka. Mana tahu dengan perkongsian sebegini, lebih ramai orang akan sedar dan mencontohi tindakan mereka.

mawi dan ekin

Bukannya tugas kita untuk mempertikaikan keikhlasan Mawi dan Ekin. Sekurang-kurangnya mereka ada melakukan sesuatu yang dapat membantu golongan gelandangan. Daripada kita duduk mengomen dan mengkritik yang bukan-bukan, lebih baik kita turut mengikut insiatif yang dilakukan oleh pasangan ini.

mawi dan ekin

Kepada Mawi dan Ekin, teruskan usaha anda. Jangan peduli kata-kata orang. Kalau boleh lepas ini buat dengan skala yang lebih besar lagi. Tahniah Mawi dan Ekin.

[jetpack-related-posts]
PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

50 responses to Mawi & Ekin Turun Bantu Golongan Gelendangan

  1. Minah Pot Pet says:

    Buat baik pun bersangka buruk. Apa lagi manusia nak? :)

    0

    0
  2. Mawin tue sape Abang Nara? Laki baru Ekin kew.. Hihihi..

    0

    0
  3. Anonymous says:

    MAWIN????? (0_0)

    0

    0
  4. MAWIN, MAWI @ MERLIN says:

    Cantik ikin skrg..pandai mawi jaga bini

    0

    0
  5. oren says:

    alhamdulillah..

    0

    0
  6. cikgu BM says:

    Mawin pon bole abang nara oii..hahaha

    0

    0
  7. mimi suka milo says:

    smoga mawi & ekin diberkati Allah…

    0

    0
  8. nikhirim says:

    Mawi + ekin = mawin, giccuuuuuu

    0

    0
  9. rombau says:

    Tahniah.. pandai mawi didik ekin…
    RCW & ZS.. dlm paper ahad (pacaindra) dh macam laki bini.. kesian mak bapak.. dpt anak x pandai jaga kehormatan diri…

    0

    0
  10. rombau says:

    Tahniah.. pandai mawi didik ekin…
    RCW & ZS.. dlm paper ahad (pacaindra) dh macam laki bini.. kesian mak bapak.. dpt anak x pandai jaga kehormatan diri dan maruah mak bapak…

    0

    0
  11. minah jambu merah biru says:

    yg mawi tolong tu mangsa banjir ke? munkin orang2 ni tkde rumah takkk? sampai tido kt kaki lima …kalau selalu sangat tolong orang macm ni nanti banyak lagi lah yg sengaja tido kt kaki2 lima pasal dorang tau artis2 nanti banyak datang tolong…contoh Nye si mawi laki bini ni la…eeeeeee rimas betol tengok si ekin tu berjubah2 lah ! pakai biasa2 aje sudah lah emmmmmmm….

    0

    0
    • Anonymous says:

      Dia pakai jubah pon kau nk pertikaikan,ape laaaaa

      0

      0
    • what the fox say says:

      gila ke hang ne..biar lah dia pakai jubah..yg org pakai xcukup kain tu hang xnak kalut pulak…yg menutup ne yg hang dok kalut

      0

      0
    • kata bodoh kang marah says:

      wahai minah jambu, aku cakap kau bodoh kang marah pulak. tapi komen kau takde ciri2 lain selain bodoh lagi bangang abadi. paham tak istilah gelandangan? omputih panggil HOMELESS. maksud literal ialah mereka yang TAKDE TEMPAT TINGGAL atau bahasa kl gengster ialah MEREMPAT.

      bodoh kedua kau ialah apahal kau marah ekin pakai jubah? abis nak dia pakai singlet? aku suruh haji bakhil lesing kau biar bijak sket kanggggg!

      0

      0
      • mizz says:

        owh minah jambu ni sakit jiwa sbnryer..br je lps meroyan kat hishop punyer post td..xde sapa layan so dia meroyan kat cni plak…

        so minah jambu…tukar nama pls…

        0

        0
      • minah jambu merah biru says:

        kau lagi bahlol ! isu2 macm ni biar la kerajaan yg urus orang2 yg merempat ni kasi rumah untok dorang jangan biar kan dorang tido di merata tempat ! nanti ape kate pelancong yg datang tengok malam2 kt Malaysia ada orang tido di kaki2 lima tk cantek kan ! n jangan galak kn dorang2 tu tido di merata2 tempat ..Malaysia jugak yg dapat malu nanti bodoh !! apesal kau tu bongok sangat macm kerbau !!

        0

        0
    • anti minah jambu merah biru busuk says:

      ada ke org yg suka tidur kat kaki lima? ckp pakai kepala jubz ke?

      0

      0
  12. minah jambu merah biru says:

    betol2 dorang mana boleh tido kt tempat2 open macm ni ..tk cantek di pandang pada mate pelancong yg datang Malaysia…helo pak najib u tolong siasat n jangan kasi orang2 ni tido kt tempat open macm ni ..bukan minah jambu menghina tapi tk bagos …tido kt tempat macm ni ada burok Nye ….lov u pak najibbbb idop umno ! im4u ! idop Malaysia !

    0

    0
    • minah jambu merah biru says:

      tempat dorang tido tu berkerak nyeee kt mana ni ?

      0

      0
      • intan kaca says:

        Jahatnye awak ni minah jambu..tak kena kat diri awak bolehlah awak hina2 macam tu..

        0

        0
        • minah jambu merah biru says:

          helo ! mana ada minah jambu hina ! kau tk baca ke betol2 ! cakap macm bagos aje bwekk ! minah jambu cakap tempat tu bekerak bukan orang yg tido tu bekerak bodoh bahlol bongok !!

          0

          0
        • Anonymous says:

          baca dlu btl2 baru komen . jgn la negatif sgt . . aku sekali baca je komen minah jambu dah blh faham . . xde unsur hinaan langsung

          0

          0
    • mangkuk says:

      napa ko ni sengal?
      pakai otak fikir bole?
      tak semua org bertuah dlm hidup ok.
      tuhan jadikan situasi mcm ni kdg nk tgk tahap mental ko setakat mana.

      0

      0
    • lepat pisang says:

      Oooo…. macai rupayyer.. patutlah komen kedengaran bodoh aje.

      0

      0
  13. ct juga nama nyer says:

    praise be to God..
    rezeki dikongsi bersama dpd orang itu yg ditaja 3 juta

    0

    0
  14. Anonymous says:

    dh lama x dgr cite pasal mawie ni…ekin aku tengok pn dh makin montel skt…ap pn semoga d limpahi rezeki pas ni….

    0

    0
  15. SERI says:

    Mawi mmg murah hati, klo x silap aritu nmpk mawi bwk makanan kt masjid pd hari Juma’at, Mawi ndk kongsi rezeki y ALLAH berikan pada nyer, alhamdulillah, moga ALLAH sentasa memberkati hidup nyer sekeluarga! amin.

    0

    0
  16. samsul says:

    lebih baik bersedekah seperti yg d lakukan mawi dan ekin daripada habiskan duit melancong sana sini ngan bf/gf or lelak/pempuan yg x muhrim…alhamdulilah mawi semoga Allah memperluaskan lg rezeki anda

    0

    0
    • minah jambu merah biru says:

      kalau nk tolong orang2 yg semacm ni sedia kn dorang tempat bertedoh la jadi dorang selesa ada tempat nk tido …kalau kasi benda2 lain untok makan atau minom besok lusa dorang akan datang dn tido di tempat yg sama seperti biasa…nk kena buat perubahan la untok dorang supaya dorang tk tido di merata2 tempat…bukan Nye tk boleh berbakti untok dorang n kite pon tk boleh hina ngan orang2 yg semacm ini ..kalau perihatin sangat kasi dorang tempat untok tido yg selesa itu kan lebih baik..

      0

      0
      • mak jemah pemalu says:

        sekurangnya pasangan ni ada gak membantu golongan ni..kita ado?untuk sediakan tempat tinggal bukan mudah..bukan semudah menyewa hotel..

        0

        0
      • Anonymous says:

        banyak shelter untuk orang tak berumah ni.
        tapi bila penguasa datang depa ni pakat lari.
        malah ada antara orang tak ada rumah ni pilih untuk hidup macam ni.
        walaupun tak semua.

        mungkin ini ja yg termampu oleh pasangan ni setakat ni.
        kot kot depa ada plan yang lebih besar di masa akan datang mana kita tau.

        0

        0
      • kiki says:

        aku cadangkan ko pergi bantu diorg k!
        aku nk ikut sekali..

        nnt bgtau eh nak pi bila?

        0

        0
  17. uneQuein says:

    Terima kasih kami ucapkan..

    0

    0
  18. Anonymous says:

    Jangan sekali-kali kita meremehkan sesuatu perbuatan baik walaupun hanya sekadar senyuman.

    0

    0
  19. Saifuddin Abdullah says:

    Ok lah tuh, drpd jadi cam Abby AlBody

    0

    0
  20. Akoo says:

    Walaupun komen olgak ngan minah jambu cam haram, tpi kadang2 buat aku gelak kekek. Korank mmg joker. Klu korank xde kat blog ni, Nara x cukup makan.

    0

    0