Written by AbangNara | January 7th, 2010

Geliga, memang geliga sungguh otak Mawi. Artis lain bukak kedai makan/restoren, dia bukak Medan Selera terus! tiap-tiap bulan pegik kutip sewa aja macam dalam cerita PRamlee  Madu Tiga tu.

Medan Selera Mawi ni namanya Lambai-Lambai, ada 10 gerai. kalau satu gerai sewa rm2000, haa korang kira lah yer. Hebat-hebat, memang otak bisnes.

Selain Mawi, artis-artis lain yg ada bisnes kedai makan…cekidaut~~

Cafe Hadeeja, Deeja Moss kat Ampang

Restoren Puteri, Rubiah Suparman kat Sg Penchala TTDI

Dapur Sarawak kat Setapak, haa teka gambar sapa ni??

Jgn Lupa, Linda Onn & Asam Pedas nya…

Sapo lagi ek?? Cuba korang senaraikan skit…

246 responses to Mawi memang Otak Bisnes!

  1. lalallalalalallall.. says:

    suare da x laku… 2 sibuk wt bisnes..

    0
    0
    • minah bibir merah says:

      dah rezki dier…

      0
      0
      • syaboy says:

        sokonglah umat sendiri…sepatutnyer kiter bersyurkur lar ader umat mcm mawini….leh membangunkan umat islam…..aper pun aku suke org berniagani…

        0
        0
      • ana says:

        iyalah, populariti dah merundum jatuh mendadak kenalah bukak bisnes. nak tak nak lagi bini mawi ekin tu high test. nanti nak beli make-up pun payah kalau takda duit. mawi kenalah kerja keras cari duit untuk bini dia yang mengada2 tu. ekin tu macam kakak mawi je lah bila nampak diorang jalan ari tu. ekin macam nenek kebayan. nampak sangat tak ikhlas ati pakai tudung. baju ekin mak oiii sendat sangat… mawi tak reti ke tegur cara ekin berbaju cara muslimat yang betul? kemana perginya agama mawi?????

        0
        0
    • zatul says:

      gambar mahmod ali basha..

      0
      0
  2. Geli Hati says:

    Artis nak jual album dah kureng laku so jln yg termudah bukak kedai makan. Itupun kalau sedap. Kalau x sedap akhirnya tutup jugak. Takbik spring ngan Kak Rubiah Suparman boleh bertahan sampai berpuluh2 tahun.

    0
    0
  3. Geli Hati says:

    Jgn jadi cam kedai selebriti akhirnya gulung tikar tutup semua.

    0
    0
  4. minah bibir merah says:

    mawi lagi…

    lalalalala…

    0
    0
  5. tOmEii says:

    mawi poyo…

    0
    0
  6. Geli Hati says:

    Aku kalau tahu itu tempat medan selera Mawi x hingin aku nak pergi makan.

    0
    0
  7. Geli Hati says:

    Tengok muka Mawi Ekin pun MELUAT……

    0
    0
  8. laracroft says:

    Ler.. ingat 1st

    0
    0
  9. tOmEii says:

    geli dol tgk mke mawi ni….
    cam kerang bsuk…

    0
    0
  10. Geli Hati says:

    MEMANG MAWI POYO SOKONG

    0
    0
  11. Geli Hati says:

    SUKA TENGOK MUKA tOmEii CUTE

    0
    0
  12. tOmEii says:

    cmne xbt bisnes….
    dhtu nk bg mkn pe kt ekin poyo tu…
    dhla minh tu kuat mkn duit….
    kalu setkt nk hrp duit nyanyi je xleh bla cz dh xlaku….
    xpon jd model marrybwn jela mawi oii…..

    0
    0
  13. AnneDeSilva says:

    hye..

    0
    0
  14. tOmEii says:

    cmne xbt bisnes….
    dhtu nk bg mkn pe kt ekin poyo tu….
    xkn nk bg mkn burger marrybrn ari2….
    minah tu dhla ske mkn duit….
    kalu hrp duit nyanyi je almatny kna trik la kete…huhu

    0
    0
  15. afiq says:

    dapur sarwak agak cekik darah lah..

    0
    0
  16. pEnArI pOcO2 says:

    hujan lebat banget sih…
    sejuuuuuuuuuukkk…
    dahler duk lam aircond…

    0
    0
  17. aries_april says:

    mawi mlsnk kmn…
    krng ++ ja dsa aries…
    out lu..
    ada citer bru…roger k?

    0
    0
  18. PruBSN says:

    tanya GELI ATI dia cakap yang kurang sopan kat aku kat umah mana……
    heran aku….

    aku gak ader pun nak kutuk2 dia…..

    0
    0
  19. PruBSN says:

    PIC RUBIAH SUPAMAN KER yang dapur SARAWAK 2

    0
    0
  20. PruBSN says:

    makcik RUBIAH AKU ni… semlm2 baru juper dia….

    KAK NARA tertinggal satu lagi restoran dia kat Tman Shamelin

    0
    0
  21. tOmEii says:

    wei korg aq nk tny cket la…..
    psl y ekin poyo ckp die gugur kali kedua aritu….
    korg pecya x??????
    aq xpecya lgsg la….
    xkn la kali pertma dh kna kali kedua xati2 kot…
    lgpon aq rse xpnh plak dgr berita die mengndung….
    tup2 dh gugr….
    cam bengong je kn…
    nth2 sj nk wat statement cz nk cover xleh ngandung….
    emmm….ape2 ajelah…

    0
    0
    • AnneDeSilva says:

      mungkin..
      tp dia ada gugur lagi ke yg kali kedua???

      0
      0
    • Geli Hati says:

      geli hati x percaya jugak tOmEii bukan perkara main2 gugur nih setahu aku kalau dah gugur byk kali sure kena buat DNC bersih rahim

      0
      0
      • AnneDeSilva says:

        pastu langsung takde rahim baru taw…
        takott ooo

        0
        0
      • BumbleBee says:

        max buleh gugur 3x jer..itupun dh kire tahap bahaya dh kalo nk try kali ke 4…

        0
        0
        • AnneDeSilva says:

          takotnye dengar..
          asl leh gugur eh?

          0
          0
        • BumbleBee says:

          rahim x kuat nk tampung segumpal darah yg bru nk terbentuk… or x jaga dr segi pemakanan(belasah mkn bende2 yg buleh mencairkan gumpalan darah tu, then gerak-geri x jaga(pi gym buat senaman berat2)… tp ini sumer hanyalah sebab atau alasan dlm logik akal manusia atau dgn kata lain dr sudut sains…

          kalo dr segi agama…mudah je… = blom ade rezeki.

          0
          0
  22. PruBSN says:

    ASAM PEDAS LINDA ON YANG XSEDAAAAAAAAAAAAAPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP 2 SEBELAH UMAH AKU JER

    0
    0
  23. pEnArI pOcO2 says:

    Pic Dapur Sarawak tuh pelakon MAHMUD ALI BASHAH…

    0
    0
  24. AnneDeSilva says:

    mengantok laaa…

    0
    0
  25. AnneDeSilva says:

    mana korg/

    0
    0
    • pEnArI pOcO2 says:

      PAGE BARU XDER KER…

      0
      0
      • AnneDeSilva says:

        yg len pi mana?

        0
        0
        • [email protected] says:

          ade nie anne….
          aku trgolek2 bace kat umah sblh..
          si pet ngan si poco2 nie…

          jom kite kawen kn dorg nak..
          the wedding of the BN Carpet…. 2010
          eh pet.. ko dah byk duit kn,,,, bleh la masuk minang si poco2 nu..

          poco2 org mane? klu slgr tak susah… RM300 hinggit mas kawen nyer..
          huhuhuuu

          0
          0
        • AnneDeSilva says:

          tula pasal..g ni mang elok jek kalau dikawinkan..
          24 jam gadoo..
          sengal jekk..

          0
          0
        • sakura says:

          ader kat cni…

          0
          0
    • laracroft says:

      Lara ada jer.. nengok2 jer.. takder sapa nak kwn

      0
      0
  26. pening says:

    Ape nk wat..nk nyanyi da x laku da..jd knela cr jln utk survive hidup dorang tu..biarlah, asalkan halal..

    0
    0
  27. jgn buat dosa says:

    x baik ckp mcm tu, Allah jadikan manusia…..dengan sebaik-baiknya…..x elok kita nak..mengatakan kejadiaanya…..kesenangan, kematian,kebahagian semuanya dari ALLAH………….
    BERTAUBAT LA..WAHAI MANUSIA……RENUNG-RENUNGKANLAH….

    0
    0
    • AnneDeSilva says:

      semua org pun buat dosa..
      kita ckp berdasarkan ape yg kita nampak..
      dan kita tak bole andaikan yg smua perkataan yg keluar itu dosa..
      ada benarnya..
      aa buruknya..
      mana ada manusia yg tak tamak dalam dunia nie..
      mana ada pompuan yg tak pandang harta..
      mana ada lelaki yg dh kaya tak lupa diri..
      susah dan rasanya payah nk jupe org2 mcm ni..
      mungkin NOW dia senang..
      but akan dtg kita tak taw..
      awk pon bertobatla sama k..

      0
      0
  28. PruBSN says:

    korang ader lagi x ni…. aku p ronda cari makan jap tadi .heheheheh

    0
    0
  29. pEnArI pOcO2 says:

    fening……….

    0
    0
  30. [email protected] says:

    tu… la…
    kite manusia hamba Allah nie, sentiasa kene beringat..
    sekejap kite di bwh, sekejap kite di atas…
    dan d atas la kite kene beringat…
    nie tak…. tgh kayer ckp itu la ckp ni lah…
    brlagak sombong bodo…

    kite hidup nie di dunia yg bulat… dunia brputar terus,,, tak akan berundur…

    ko tu la mawi… dulu nenek ko ckp suh jd ustaz, ko nak gi nyanyi plak…
    aku igt lg mule2 dulu die kat AF (aku tak minat lgsung die dr awal sbnrnyer… aku bleh tau bab dah muak citer die jer……thn tu..)

    gi la tgk famly ko kat johor tu…. ade ko celebrate ape ngan mak ngan family ko ker…
    asyik2 ngan family ekin jerk…

    0
    0
  31. Geli Hati says:

    MAWI CKP KAT MELODI “AKU PEDULI APA ORG NAK KATA..DIA BINI AKU SUKA HATI AKU LAH” BERLAGAK SIOT SI BOTAK KITA NIH. NASIB BAIK INA NAIM X JADI KAHWIN NGAN MAMAT NIH. COOL JE INA NAIM DPT USTAZ..

    0
    0
  32. pEnArI pOcO2 says:

    pet, aku fening pasal ko slalu jd punca gaduh aku…
    bila aku sakit ko sebok lak suh aku mkn ubat…
    huhuhu…

    SAH NAMPAK SUNGGUH SYG KO KAT AKU YE PET YE…

    0
    0
  33. pEnArI pOcO2 says:

    aku out japs…
    g kedai sblh ofis…
    credit dah hbs daaa…

    0
    0
  34. ladybird says:

    k pe … mawi…. mawi…… sawi….

    0
    0
  35. laracroft says:

    tapikan.. org yg suka berterus terang ni bagus.. tak simpan dendam dlm ati.. yg tunjuk malim2 kucing ni tak leh percaya 100%… sekali dia mengamuk.. nah amik kau.. abis semua tersembur. Kekdg kt mmg susah nak terima org yg jenis ckp terang2 ni.. maklum ler kt mmg dibesarkan dlm suasana yg penuh adap sopan. Lapar pun kt dah kenyang, mengantuk pun mengaku tak mengantuk, bujang walau dah ada 3 org bini (opss.. kelain laks)..Tak gitu kengkwn?

    0
    0
    • hantupensil says:

      hehhe..btul2… aku sokong… ;)

      0
      0
      • [email protected] says:

        antu, ko [email protected] mawi erkkk???

        0
        0
        • tOmEii says:

          antu tu adik terangkt mawi…..
          hehehehehehehhhhhh……..

          0
          0
        • AnneDeSilva says:

          antu tu dlu tukang kebun mawi..heheheheh
          dia yg tolong besihkan smua luar dalam umah mawi..
          nasib dia tak settlekan dgn ekin2 skali..

          0
          0
  36. [email protected] says:

    lara… ko pernah ker klu ko ngantuk, ko tak ngaku ngantuk…
    heheeee….

    0
    0
  37. AnneDeSilva says:

    hur,mmm
    poco tak abes2..
    dr page sebelahh smpai ke page sni ko dok nk promote percintaan ko dgn pet kan..
    kalau ko tak suka ko ckp jek tak suka..
    banyak2 kali ckp nampak bebenor nk tarik perhatian poco..
    buhsan sungguh dgn cengkerama korg nie..
    (apesal aku tetibe emo nie??))))))

    0
    0
  38. syaboy says:

    aper pun kiter sebagai umat islam harus menyokong sesama umat…barular islam tur terus maju….

    0
    0
  39. laracroft says:

    Naper yeak pc lara ni. lembab lebih teruk dari siput. Tiap kali nak nengok reply kena tekan refresh. Kalau idak cam gitu jer la pagenya.. tak gerak2.. tau2 dah pjg dah komennya… ish.. ada sesiapa yg sudi membantu?

    0
    0
  40. pEnArI pOcO2 says:

    uuuhhhh…
    letih2…

    0
    0
  41. AnneDeSilva says:

    diriku nk mengunduran diri….
    salam satu malaysia..

    0
    0
  42. pEnArI pOcO2 says:

    oooooo aku kuar japs jerk mcm2 korang kutuk aku…
    huhuhu…

    0
    0
  43. pEnArI pOcO2 says:

    k guyz yg ku syg…
    aku out dulu…
    insyaAllah esok smbg blik ek…
    tatata…
    muuuaaaaaaahhh…

    0
    0
    • hantupensil says:

      okeh… same ar aku..
      see uu…

      0
      0
      • [email protected] says:

        smue nak blah dah ker…
        k lah bye bye….

        c u sok lah…

        0
        0
  44. huaaaa…..
    bgus2….

    0
    0
  45. sakura says:

    kwn2 jumpe esk…

    mau pulang sudah….

    tata…muahxs

    0
    0
  46. Mak Su says:

    salam ziarah,

    cayalah mawi…. kalu macam tu saya pun nak bina satu ruangan makan-makan ler… huhuhu

    0
    0
  47. Kancilbiru says:

    meniaga makan jer bleh survive sbb tetiap hari org nak makan…

    0
    0
  48. yula says:

    salam kawan2
    sory lm xmasuk bn coz aku bz
    nnti 13,14,n 15 datang la kedah beramai2
    kenduri kawen aku

    0
    0
  49. ewiezz says:

    hmmm dia bkn buke kedai mkn, tp medan selera, org len yg bukak kedai mkn ctu plak… bijak2. tu dah kire aset. bagus aaa muda2 dah pandai kumpul aset…

    0
    0
  50. BlackBerry00 says:

    salam n morning to all…
    hari Jumaat bekerja yg pertama setelah 3 minggu
    Jumaat declared as a public holiday….

    0
    0
  51. BlackBerry00 says:

    PET..ARIES..ANNE..ANTU..VIO..SAKURA..POCO..CLIP..BEE..LADY..TOMEI…PINKY DAN ADIK2 YG SEWAKTU DGNNYA…
    SALAM CERIA DI PAGI JUMAAT..
    RINDU NGN UOWLS…
    INSYAALLAH WILL TRY MY BEST TO JOIN BN….

    0
    0
  52. BlackBerry00 says:

    woiii korg..
    bangun la weiii….
    aq ptg karang dh nk blk dah
    nak g melaka lak…
    pagi ni jerlah aq nk borak ngn korg….
    sob sob sob…
    isk isk isk…
    kui kui kui…

    0
    0
  53. Anonymous says:

    maju lagi setapak anak melayu islam kita.aku sokong!

    0
    0
  54. pinkypanthers says:

    bagus ar…
    skunk ni pun mawi dh suam2 kuku jerk lam dunia hiburan…
    lau x wat camni akn dtg camne plak..

    0
    0
  55. fikir says:

    kdg2 dorang ni bukak bisnes mkn sb nk jual nama jek.. contoh cm linda onn..
    mawi tu bukak medan selera la, bukan kdai mkn.
    org oi sewa kt dia jek. aku rs cm tu lg selamat kot.
    kalo kena ngan tmpt, leh laku. dia cuma collect sewa jek..
    yela nk masak sdiri, tkt x sedap plak. hehe..

    p/s: ikut resepi deja moss nye kek menjadi tau. x cm sesetgh buku resepi lain.

    0
    0
  56. surya says:

    wah… banyak2 tahniah mawi. semoga terus maju :)

    0
    0
  57. Missy says:

    cayalah mawi. beribu-ribu tahniah! salut salut

    0
    0
  58. sarahfins says:

    gambar sangat cantik
    dan son memang
    sesuai dengan
    ekin ha………………
    hihi……………..
    jangan
    marah
    nanati
    cepat
    tua

    0
    0
  59. z says:

    kenape mesti ada perasaan hasad dengki sesama umat Muhammad..kenape mesti ada komen2 yg menjatuhkan dan mengaibkan sesama umat Muhammad sepatutnya kita mendoakan yg terbaik sesama insan kerana kita sumer Umat Muhammad dan makhluk yg diciptakan Allah..Amin

    0
    0
  60. artis & kdi mkn :
    linda rafar & husband – Jom Lepak @ seksyen 13 , shah alam
    amy search – restoran laksamana cheng ho kot … luper lh nm & lokasi

    *rezeki masing2 , dr kita kutuk2 , duit d’org tetap up … yg dok kutuk2 tuh , cer korang bukak bisnes mcm d’org …

    0
    0
  61. NobodyButYou says:

    Sabarlah mawi….belajar melalui kesilapan anda. Rezeki Allah yang tentukan bukan manusia. So..banyak2 kan berdoa. Anda pernah menjadi pujaan dan anda juga pernah menjadi makian….anda sudah mengalami 2 perkara ini..so jadikan bende2 ini semua ketentuan dari dariNya. Kami doakan mawi murah rezeki, bahagia bersama isteri tercinta dan di kurnia kan anak-anak yang soleh dan solehah….

    0
    0
  62. Whenever you hear the consensus of scientists agrees on something or other, reach for your wallet, because you’re being had.

    0
    0
  63. Microsoft is engaging in unlawful predatory practices that go nicely past the scope of fair competition. – Orrin Hatch

    0
    0
  64. The hand that rocks the cradle rules the nation and its destiny.

    0
    0
  65. wow, awesome post, I was wondering the same thing. and found your site by google, many userful stuff here, now i have got some idea. bookmarked and also signed up your rss. keep us updated.

    0
    0
  66. Forty is the old age of youth fifty is the youth of old age.

    0
    0
  67. Good stuff, thanks for posting. I was actually looking for something else and this site came up lol. Oh well, 2 minutes of my life gone! Totally worth it though!

    0
    0
  68. porno izle says:

    Hey there, was just surfing through the interwebs searching for some info and came across your page. I am impressed by the info that you have on this blog. It shows how well you understand this stuff. Bookmarked this blog, will come back later. You, my friend, ROCK!!!. Greets from arbeitsrecht wiesbaden

    0
    0
  69. Excellent read, I just passed this onto a colleague who was doing a little research on that. And he actually bought me lunch because I found it for him smile So let me rephrase that: Thanks for lunch!

    0
    0
  70. I just added your feed to my favorites. I really enjoy reading your posts. Thanks!

    0
    0
  71. Delightful, I passed this on to a friend of mine, and he actually bought me lunch because I found this for him, so let me rephrase: Thanks for lunch.

    0
    0
  72. talented daybook you’ve receive

    0
    0
  73. resim upload says:

    Keep up the wonderful piece of work, I read few blog posts on this web site and I think that your site is real interesting and has got bands of fantastic information.

    0
    0
  74. Near four calendar months ago, longtime Egyptian strongman Hosni Mubarak ultimately yielded to political realness and stepped down from office. Hosni Mubarak’s surrender — coming on the heels of the ouster of neighboring Tunisia ‘s Zine El Abidine Ben Ali — was seen by a lot of as part of a domino effect.

    0
    0
  75. wheres your feed? most likely concealed in plain sight knowing me personally hehe.

    0
    0
  76. Finance Compensation Calculator A course to seek just how much and exactly how often your compensation shall be. Examine options and find one that is definitely best for you.

    0
    0