Written by AbangNara | July 22nd, 2009

manohara

Respek habis kami kat mak si Manohara nie. Namanya Daisy Fajarina. Rilek jer dia cakap tak takut kena saman RM105 juta kat Tengku Temenggung. Rasanya mak si Manohara nie ingat 105 juta rupiah kot bukannya 105 juta Ringgit Malaysia.

Untuk yang tak tahu, Tengku Temenggung Kelantan menyaman Manohara dan ibunya sebanyak RM105 juta kerana membuat fitnah kepada dia. Saman tue dah pun difailkan cuma tunggu masa jer kedua-dua pihak naik ke mahkamah.

Tak tahan dengar cakap mak si Manohara nie:-

[note]“Kami sekeluarga tidak takut disaman berapa banyak pun. Tuhan memihak pada yang benar dan harap berbalik rezeki (menang dalam saman itu) kepada kami [/note]

Sempat lagi pikir nak dapat duit RM105 juta tue kalau dia menang. Orang pikirlah dapat bersihkan nama keluarga ke apa ke. Memang dasar mata duitan kot?

P.S: Kami sebenarnya memang tak suka orang Indonesia kat Malaysia nie. Diorang ingat Malaysia nie diorang punya ker? Naik komuter pakai singlet jer. Pastue tenung kami macam kitorang plak datang menetap kat Malaysia. Ikut hati rasa nak lempang jer.

161 responses to (PANAS)Kami Tak Takut Disaman – Ibu Manohara

  1. Kamui Gakuto says:

    hmmm, macam sdah confirm menang nampak gaya..
    biasalah, bomoh dorang tu terer..

    • air_mineral says:

      aku memang benci giler si mano pinot dan sekutu2nya..termasuklah warga2 satu negara dia yh bersepah mcm lalat kt malaysia ni.kaum diaorang ni jenis tak reti hormat orang, busuk giler, miang,gedik..semualah.aku benci indon..aku nak komen sketlah pasal kes anak sultan kelantan dgn mano pinot ni..sebenarnya benda ni jd pengajaran kepada tengku-tengku, sultan-sultan yang suka mencari isteri di kalangan model dan artis2 ni…inilah akibatnya…

      • rezab says:

        betoollll..betol sesangat…ramai org kaya @ berpangkat pakat nak yg cun melecun walapon sedar diorg nak kat dia sbb harta semata2…apa2 hal korang tanggung la sendiri…

    • hothotheat.. says:

      yea..bomoh dorang mmg terer..
      haih..
      rase nak bg sepakan maut je ka manohara n family die 2..
      arghhhhhhhhhhhh!!!!!…skit ati

    • sambal belacan says:

      mana pegi bomoh mereka yg terrer tu ye masa belanda menjajah indonsia?
      aku benci semua kerabat indon kat msia nih…

  2. neen says:

    ekekeke….
    diorg ni hebat seyh….

  3. lalo says:

    racist laaa ko BN

    • bukan racist tapi kenyataan. salah ke nak marah kat orang Indonesia yang tak sedar diri. buat negara kita macam negara dia? kalau yang ok tue ok la. tapi majoritinya ramai tak ok

      • pinkypanthers says:

        betul betul betul aku sokong

        • conan says:

          btol2…ak stuju dgn nara ….
          some of them yg x hormat org kte…
          kalu x cye,pg r kt dataran merdeka mse buat ambang merdeka every year..
          kompem dorg je yg penoh kt ctu…
          n then,berjoget2 mengalahkn org kte…padahal kte yg merdeka,tp dorg yg kecoh…smpai org kte naik tkut plak sbb dorg rmai sgt kt tmpt kte…
          huhuhuk…

        • sbnaryekn cuba korg pk cmane dorng blh rmai sgt kt sini,sape yg blh bnrkn wrga asing masuk punyelh rmai cam skrang?ni msti keje org dlm gomen jugak,sume ade kpntingan nk kaye, kan ari 2 kuar kosmo.wrga asing ni mmanglh nk sgt dtng cni,dhnye ngra sndiri mskin,xde keje, ps2 yg dtng ni most of them org bodoh 2lh prngai pn x snonoh….

      • emaoshin says:

        betul apa yg BN ckp tu..
        ari tu masa kiter balik dr opis naik komuter..
        dh ler kul 5 ke atas tu komuter mcm ikan sardin..
        ada mamat indonesia siap gesel2 lagi dia punya
        [email protected]%* kat kiter..
        hampeh btul..
        dh le berbau..
        sakit nyer hati..
        bila tegur suruh ke tepi, pandang pula mcm nk telan kiter..
        kiter memang benci warga asing..

      • budakmanentah says:

        ape plak racist???btul la ni…indon yg baik ade bape kerat je pon kt m’sia ni…yg len sumer busuk dr segenap sudut…kt penang lg best…tmpt ni mami-mamu sumer mcm dh pupus…yg aku nmpk warga asing byk ler..nak2 hujung2 mggu nek feri…lagi la nk termuntah hijau…PATI2 yg busuk2 sumer kuar g jln2 mkn angin ala2 mcm tgh mlncong…uiii…ari mggu jln kuar jln2 xtentu psl la kt penang ni…mcm xselamat jer

      • Akak Leen says:

        lempang jer…..hahaha ni statement akak paling jahat spnjg lepak kt bn ni…. bkn apa, dh lama sbr dgn negara sbrang ni…mcm la kita ni xde harga diri……….. org2 kita, tolong la…jgn la terhegeh2 sgt dgn derang…bknnya dpt pekdah pn…mdatangkn musibah ada la…

      • beezeebowdy says:

        salam sume…
        aku setuju berjuta2 % dgn sume pendapat yg di atas aku ni.
        yg perempuan skrg pakaian mak haaaiiii..!! kalo tak nampak segala kupang2 kat dada tu.. tak sah!! seluar ketat mcm nak terbarai. pastu dok jeling2 lelaki2 melayu ni.. heeeeee… I DONT LIKE HINDONS!!!

      • jane says:

        betulbetulbetul

        • futurelawyer says:

          Diorg mmg hampeh pon,kalo nak tau bibik2 yg dianto kat negare kite nie stok gred 3 punyer,yg baguih2 dia anto g Saudi/Sgapore,..segelintir kecil mmg okay lar nak carik rezeki,tp aku nasihatkan pas dah carik rezeki tuh silalah balik,sbb rase tak selesa indon ngan bangla reramai kat Msia nie,diorg nie ramai yg spesis cockroaches jerk…

  4. pinkypanthers says:

    ni mmg muka x malu..
    klau nengok kat blog ksah2 manohara ni lagi sakit hati ada ke dia kata nak saman sultan kelantan sekali..
    apa dowang ingat sultan ni sape..
    eeeeee…geram betul aku nengok beruk dua ekor ni x sabar rasanya nak nengok dia berdua merengkok dlm penjara..

    • conan says:

      hahaha…kalu tanye ak la…..ak rse mcm nk bwak dorg msuk dlm citer harry potter 2…pastu sumbat dorg dlm penjara kt azkaban 2! biar dementor yg jge 2 sedut kegembiraan dorg smpai tggl tulang!
      nk enjoy sgt kn….pastu,ak nk bg “avada kedavra” kt mereka bertiga ni…huh…puas hati ak……….
      terlebey pengaroh dek hary poter daa…..

      • Zaza Muhammad says:

        mak oiii kuat tol pengaruh hArry porter heheh

        • pinkypanthers says:

          kelakarlah ko conan minat giler2 kat harry potter tapi nick ko “conan”..
          apa2 pun mmg x sabar nk tgu dua ekor beruk mak yeh duk kat dlm..(penjara)..

        • Zaza Muhammad says:

          heheh… aku smpi la ni dr ank dare smpi jadi mak dare dok tgk cite kartun detektif conan… skali ngan hubby aku plak suke tgk hehehe…. ni conan si kecik tu ke conan the barbarian…ganazzzzzz!!!!

  5. pinkypanthers says:

    yg aku herankan press kat sana pun sengaja besar2kn citer ni mcmlh simano ni ank raja..
    tulah asik sibuk pasal simano negara pun kena bom..
    rakyat kita yg kawin ngan org dia ramai yg kena dera kat sana tapi xde sape pun yg kisah..
    ingat lagi jiran aku punya ank kawin dgn org sberang selalu tel. mak dia nangis2 bg tau kluarga sbelah laki dia wat dia cam hamba kat umah dowang tapi apa yg kita kat sini leh wat cuma tumpang simpati dr jauh jerk ar..bab org dia yg kononnya kata kena dera press dowang punyalh besar2kn citer ni pas 2 rakyat dowang pun apa lg amek ksempatan nk ganyang org kita kononnya siap bakar bendera negara kita..
    pas 2 tuduhlh kerabat diraja kelantan ngan sultan kelantan skali nk diheretnya ke mhkamah dowang..

  6. anonymous says:

    aku yang blaja kat indonesia ni pon benci weyh tgk diorang…mentaliti x berkembang..dah ar wat keje lembab….!

  7. cici says:

    hmmm….
    rupe x macam indon sangat tp….x cantik pon….
    berlagak je lebih…..

  8. […] View original here: (PANAS)Kami Tak Takut Disaman – Ibu Manohara […]

  9. nanlat says:

    org mmg cmtu..sengal

  10. yana says:

    lantak la org indon tu…
    x abes2 nak dengki kat malaysia..
    taula malaysia lgi maju dri diorg..
    diorg nak ganyang,ganyang la….
    tengok sape yg kne ‘ganyang’ kat alam sane..
    :D

  11. Mr.Amrie says:

    Klo korang kat Johor dapat siaran Sctv or Rcti indonesia. stesen tv indon.. klo korang tgk byk sangat cite pasal manohara ni.. tapi sume menunjukkan keburukan anak Sultan Kelantan. n si budak manohara ni ckap mcm2 kat anak Sultan klntan nih.. klo betul tak pe gak, tapi cam hampeh.. da bedal 90k sehari beshopping kat singapore, terus blah balik indon cakap kena dera.. tapi si mangkuk manohara time RCTI tunjuk kisah dia cam takde papepun.. org kena dera, muka sedih la… ni hepi semacam.. cam org dapat duit sejuta.. ade depan aku, aku sekeh kepala manohara n mak dia nih.. aku jadikan amah kat umah aku.. hahaha

    • penipu bsr si mano nih,tp mesti mak dia yg buat sume ni coz dia kn bdk lg muka je matured,pas2 ada hati nak jd plkn lak 2,ari2 trtgk trailer sinetron dia kt utube,blkn pn hmpeh….

      • hothotheat.. says:

        btul 2 Mr amri…
        ak pon owg jb gk ..pns gle tgok die wt pgakuan bruk2 Sltan Klntan..
        lau dpt dpn ak bkn sekeh..libas je ngn brus jmban..
        ta na jd maid ak..suh jd cleaner ..2 pon lom tntu mbjm na amk

  12. pinkypanthers says:

    eee geli aku bila dia kata tuhan memihak pada yg benar…
    nk brbohong guna nama tuhan sok2 ko sndiri yg dapat kualat sbb mnderhaka kpa sultan..

  13. conan says:

    ee…nyampahnye tgk die posing cmni…
    geram gler tgk muke die..

    • conan says:

      kte tunggu je smpai hari prbicaraan ye wahai c manohara….ha3…tgk la tuhan 2 brpihak kt spe…
      ceh,konon kena dera…tp,enjoy glerr nmpk…
      xbleh bla…

  14. noname says:

    klu nk mencari jodoh carilah dikalangan yg sebangsa senegara…yg beragama, dari keturunan baik2…org mly crilah laki/pompuan mly dan org indon crilah laki/pompuan indon jgk…kn senangggggg…

    • fair n square says:

      ehemmm…excuse me…dalam hal jodoh ni…kte x bley nk kata org melayu kna khwin ngn org melayu…org cina kna khwin ngn org cina…etc..sape kte utk mnentukan jodoh org?sape kata klu khwin ngn bangsa lain hidup kta akan merana?siapa kita untuk m’halang kuasa Allah…Allah Maha Mengetahui….

  15. Zaza Muhammad says:

    Respek gak Tengku..selama ni wak diam je pastu terus fail saman.
    Mcm2 aku dgr psl mano ni… kat youtube aaaa byk. dia ckp live depan tv dlm satu rancangan budibicara, dia mendakwa kena rogol dek Tengku masa umur ye 15 thn, tu psl dia ‘terpaksa’ nikah masa umur 16, nk setel aaa. kebenarannya wallahualam….

    • ye ke nih?x penah dgrlah plk.

      • fair n square says:

        ms mano cite die kna rogol tu..scr live kt tv station indonesia..muka die masa tu mmg seriously nmpk real menangis..sblum nk ckp kna rogol tu, die mcm menahan kata2…rsnya kisah die kna rogol tu, kt m’sia mcm x dgr..biasalah bnd2 mcm ni x kn nk ckp plak…mst la surat khabar pn tapis….wallahua’lam..

  16. x-not-x says:

    betul cakap kak nara..tak suka segelintir org indonesia yg merempat kat malaysia ni…

  17. aries_april says:

    salam friends…
    pagi ya?

    dah naik muak ngan kes dia orng ni…
    dh la ckp bsar….
    even kaya cam mn pn…
    jngan la juwah sngt…
    ALLAH bnci….

    tnggu ja kes ni sattle..bru thu kbnrannya…

  18. Apple says:

    mmg betullah org indon perangai camtu..
    dtg sini buat cam negara sendiri jer..
    bknnyer reti hormat org..
    pernah sekali tu kiter marah org indon ni.
    selambe je hisap rokok kt bus stop yg penuh dgn org..
    org sume especially pompuan dah lari jauh2..
    kiter geram, marahkan dier. dier tenung cam nk mkn.
    kiter pon tenung balik smbil ck “ko apahal!!”
    terus dier blah. kiter jgn takut dgn diorg ni.
    lagi besar kepala lah diorg..

    • dot says:

      aku benci org indon..kerajaan da tlg bg dorang keje kat cni..dorg kat sana sebuk nk gayang malaysia..xsedar diri nye indon..da la busuk xsedar diri lak tu..ni la indon mudah lupa..ergh..pape pon aku benci indon..

  19. aries_april says:

    normally, orng indon yg dtng sni, dia orng ada pkai pndnding….
    diakui sndr oleh maid arwah nanny aries dlu….
    smua coz xnk mrka jdi apa2x kat sni…
    that y mrka bsar kpla…
    tpi xsmua la…
    hnya sglntir….

  20. EclipsE says:

    hahaha…sume benci indon…perangai tue yg kite xsuke…dorang ney mcm kuno sket…aku pon xsuke sgt…dtg cni kbanyakan suke amik laki org…itu yg aku nmpk…tp certain ppl la…
    btl ker org indon kuat men bomoh???

  21. puteriaquarius81 says:

    ntahla… sbnrnya org indon mmg menymph kt org kiter ni. diorang kan pgil kita malingsial.. kuang ajau betul.. tp duit yg diorg dok bagi mkn anak bini kt kmpg tu mana plak dtgnya.. x tau diuntung sungguh. klu kes melibatkan rkyt indon ari2 dok canang kt smua channel diorg.. tp yg diorg wat hal sini, merompak, bunuh smua. x heboh plak.. boring bc crita diorg terutama si manot huru hara ni.. banyak tpu drp yg btl.. cit podah

  22. pinkypanthers says:

    ha ha ha baru petang semalam masa aku amek anak aku balik dr sek..
    berdoyon minah2 indon yg kije kilang kat sini bw beg besar2 nak di hantar pulang..
    muka masing2 cam suci jerk masa nk nek bas tunduk jerk cam org bek..
    padahalnya masa dowang duk kat situ dulu prangai masing2 cam sial jerk dh tau dkt ngan sek. blh plak pakai seksi2 ngan seluar pendek menebeng kat tepi tembok umah dowang cam nk tayang badan jerk..
    pasal 2lah aku x bagi laki aku gi amek anak sek. penat cammana pun biar aku jerk yg pergi..
    semalam dowang dh berambus ha ha ha aku suka..
    pas ni x yah ar amek dowang lagi..

  23. Akak Leen says:

    lepas ni jgn la stesyen tv kita gatal2 plak nk gi import drama yg si mano ni berlakon….x hingin aku tgk…

  24. aries_april says:

    ngra sndr dh rs cam ngra indon ja….
    :-)

    akak apa kbor?
    kul brpa kat sna?

  25. Lelasari says:

    Aku bukanlah irihati tentang kecantikan orang indon sampaikan org malaysia tergila-gilakan. Ramai lagi awek malaysia yang cantik-cantik napelah cari orang indon.
    Akhirnya kita kena berbalik kepada agama kita yang menyuruh kita mencari pasangan yang bkuat agamanya no satu dan bukannya kecantikan.
    Maaflah ya.
    Begitu juga ngan Awek kita yang heboh nak cari sangat pakwa mat salleh. Akhirnya bercerai n cakaplah dah xda jodoh. Kita nak cari pasangan yang berlainan agama dan adat kita yang penting mesti kuat dalam pengetahuan agama tapi kalau kita pun setengah pengetahuan agama xpayahlah . Carilah pakwa melayu sekurang2nya depa jadi tok guru kita.
    Maaf ya kalau lebih cakap n janganlah terasa.
    Lagi satu kita tengok tv kita dah keterlaluan menanyangkan cerita indon, x kira siang n malam dan ini membuatkan orang gaji indon xbuat keja umah asik tengok tv aja.
    Fikirlah ya.
    Jangan marah ini pandangan saya.

    • Lelasari says:

      Aku baru balik dari indon tapi cayalah aku cakap bersyukurlah kita berada di malaysia walaupun negeri tu diperentah oleh parti pembangkang.
      Bagi jantan2 malaysia memanglah indon tempat syurga dunia.Dunia ini hanya sementara akhirat jua yang kekal.
      Selisih malikat 44. Bak kata orang jawa amit2 jabang bayiiiik
      Assalamalaikum

      • pinkypanthers says:

        Waalaikumussallam…

      • Lelasari says:

        Seronok juga aku pagi ini xda keja.
        Ok aku nak cerita adik aku dah terkawin atau sengaja x tau ngan minah indon.
        Rasa bangganya tapi bagi aku xpayahlah nak bangga kawin ngan minah indon kalau setakat kejanya jadi tukang cuci pinggan diwarung atau restoran. Kembang jari tangan kena air sabun. Itu aku perli adik aku.
        Do be stupidlah ramai lagi awek kita yang cun2 n mengoda.
        Minah indon nipaling suka kalau dapat kawin ngan Polis Malaysia. Kena pulakm Polis yang xkuat iman. Depa uat mcm 2 kerana nak selamat duduk disini.
        Aku pernah duk kat Pucong Taman Perdana, aku tengok umah budak Indon 2 dah jadi macam tempat singgahan Polis untuk berehat.
        Jauhkanlah dari maksiat. Kesian anak bini kita yang setia.

  26. EclipsE says:

    salah tengku gak…
    plh bini x kaji btl2…
    org pilih ikan kt psr pon tau nk pilih yg elok…
    kn dh dpt bahananya…kjaan msia malu..
    ksultanan pon malu…
    duit lg bis…

    • Lelasari says:

      2lah yang habis juta bagi kat dia kalau bagi ank yatim kan baik. Besar pahala lagi berdaulat kita. Satu pengajaran bagi yang kaya raya.

      • Akak Leen says:

        mmg pengajaran…dh jadi mcm ni, dia salah atau tidak ..yg pasti ‘malu’ tu dh dapat…

    • beezeebowdy says:

      hehe.. salam eclipse..
      betul gak tu..
      pas ni.. putera2 negeri yg ada pantai teluk cempedak tu ha… mesti dah tekujat.. kan diorang tu pun suka sgt ke artis2 ni… pantang la nampak pompuan lawa.. asal boleh umpan ngan duit, harta segala bagai.. jalan!!
      ini pun actually satu pengajaran jugak…
      tapi pengajaran yg dah terlambat suda…
      anyway..
      I DON’T LIKE HINDONS..!!
      kita kena ingat ni… ini mmg prinsip aku dr sekolah2 lagi dulu..
      betapa kita baik dgn org..
      dan org tu baik ngan kita..
      especially org2 yg bukan bangsa kita, agama kita..
      ibaratnya..
      baik camana pun…
      kalau dah HINDON tu… tetap HINDON
      kalau dah ____ tu.. tetap ____ !!!
      (korang letak la nama bangsa apa kat ruang kosong tu.. aku taknak type terang2an kat sini..)
      tapi itulah hakikatnya…
      jangan sampai bangsa Melayu kita diperlekeh
      jangan sampai negara Tanah Melayu kita ni tergadai
      jangan sampai MARUAH kita diperkotakkatikkan..
      tanggungjawab kita semua pertahankannya!!
      untuk anak2 cucu cicit kita jugak…

      • EclipsE says:

        wsalam…
        hidup beeze…….huhu…
        panjang berjela mukadimah ko…i like it!…HEHEHE…
        yg tersurat dan tersirat sume ade…
        hidup HINDON!…eh tersilap…hidup MALAYSIA…
        MALAYSIA BOLEH!!!!

  27. Lelasari says:

    Yang kena dera minah indon kebanyakan bekerja ngan orang bangsa lain nape org kita yang jadi mangsa kena tipu ya.

    • noname says:

      kjaan x pikir pulak napa boleh jd kes dera-mendera ni..mesti kes majikan x puas ati la tu..bayar ribu2 tp x berbaloi …sapa x hot weiii..

  28. aries_april says:

    enth la…
    xthu nk kta pa ngan jdh ni…
    smua krja ALLAH…
    dia temu kn kta ngan sapa2x ja…
    jdh kita kdpan xthu g…

    brcinta bgai nk rak ngan anak imam msjid…
    tut tut kawen ngan mat negro…

    sapa thu ka?

  29. jed hijau says:

    lantak kau lah….

  30. Rin says:

    manohara ni kalo keje smpai mati tkangkang pon blum tntu dpt byr saman 105 juta tu..
    kalo dh namanya indon tu, mmg sgala aspek nya buruk…
    tp dorg tu yg x sedar diri n malu nk akui diri sndiri..
    – pbenci kutu2 Indon d Msia –

  31. aries_april says:

    dia orng brni…
    ada duit kot….
    kan krja ank brnak mngikis duit orng ja…
    dh bt smpnan ttap la tu….
    :-)hahahah

    klau kalah, byr la kat tengku…
    klau mnang, pesta kramaian la dia orng bt kat tepi pntai.
    pas tu, jdi tsunami….

  32. pinkypanthers says:

    huh minah indon ni punya penangan mmg lain..
    aku x tau apa ilmu yg diorang pakai..
    aku ingat lg jiran sebelah umah aku skang dh pindah dh dia suami dia punyalh baiknya org tup2 kawin ngan minah indon..
    kesian aku kat bini dia sampai brhari2 mnangis pas 2 dia tanya kat laki dia nape wat dia camni laki dia leh jawab dh jodoh..
    x sampai setahun dia kawin tup2 minah indon 2 lari kat negara dia blk bw skali wit simpanan laki dia pas 2 baru laki dia dpt tau yg minah indon ni dh kawin kat sana..
    kawin ngan laki dia nakkan wit jerk…
    skang ni aku dgr dia dh sakit angin ahmar x leh bangun sape yg jaga bini no 1 juga yg jaga..
    bini indon 2 blk sana dh x tau apa citer dh mngkin dh kaya raya ngan wit laki dia..
    ntah2 dh bina bungalow ke apa…

    • EclipsE says:

      so moral of d story….
      org2 laki kat luar sn jgn la dok gtl nak layan indon…ingat kat anak bini…
      klu aku kt tmpt isteri ptama tue…aku biarkan jea…biar dia rs ape yg kite rs…
      tp tue la isteri…mcm mana suami setan pon..nak gak bg layanan bek semata2 nak dpt pyung emas…tp klu amal kite kat tuhan xckp pon…xde nya tuhan nak bg msk syurga…patuh pd yg atas tue dlu…br suami…ini pndpt aku la….

      • beezeebowdy says:

        betul tu eclipse..
        cinta pada Allah yg nombor 1… baru lah pada suami..
        dan kena ingat jugak… suami ni pun bukan hak mutlak isteri sengsorang… suami tu hak Allah sebenarnya…
        entah la.. wallahualam…

        • noname says:

          kn lelaki mlyu ckp :

          “wanita Indonesia lebih lembut, manja dan pandai melayan”

          minah indon pulak kata :

          “andai kata dia diberikan peluang sekali lagi dia tetap akan memilih untuk mengahwini lelaki Malaysia.Pada saya, lelaki Malaysia lebih penyayang dan lebih memahami diri wanita,”

          “Memang orang kata perempuan Indonesia suka rampas suami orang, tetapi saya berasa kita bukan bertepuk sebelah tangan.

          “Ada kalanya lelaki tempatan yang hendak sangat kepada wanita Indonesia,” katanya.

          (quote dr utusan malaysia ARKIB : 08/01/2008)…

          mmm…pikirlah sendiri.

  33. aries_april says:

    kawan mak aries pn ada cam gitu gak…
    kawen ngan polis kat sni…
    yg pliknya, cam na dia orng leh kawen ngan orng sni pdhal dh kawen kat indon ar?
    pelik bin ajaib tul….

    • pinkypanthers says:

      dia dtang sini bknnya bawa surat nikah pun aries..
      pas 2 kat dahi dia pun bknnya ada cop “DAH KAWIN”
      dh mmg dasar org dia kuat menipu….

    • jed hijau says:

      wong melayu pun satu gak…wong malaysia yo eneng….cari bocha jauh2 sampe indon…kan aneh saiki bocha2 melayu keei……opolah nak jadi…mboh….kalu wis cerei kapiyei……..hal kepenak yo bikin susah…….

    • anakayam says:

      penah sembang dgn satu minah yang nk datang cni. die mintak tolong carikan tempat keje kat cni. belum lagi datang, dah cakap tolong kenalkan die dengan laki mesia. die nk kawen. duda pon tak pe.. kalo dah niat dari umah mmg camtu. sampai cni kebas je la mana yang dapat.

  34. chak says:

    menakutkan je hidup cm ni

  35. jane says:

    masalahnye kerajaan msia ni lembut sangat…..negara kita org luar byk sangat….kita lak jadi takut kat negara sendiri……tak cukup ngan kita dah ada beberapa kaum kat sini …gi tambah lagi kaum2 pendatang yg lain…ni dah bukan msia lagi….ni negara carca marba….kerajaan patut hantar balik dia org ni semua….rakyat sendiri pon dah cukup bagi kita sakit kepala….

    • jed hijau says:

      aku wis ngomong disik…….kerajaan malaysia pun…..mboh orak reti jikuk opo2 tindakan…….males……

      • pinkypanthers says:

        maaf jed saya x faham..
        hmm… ni mesti ngomong jawakan..
        adk ipar org jawa nk tanya dia jauh sgt kat kuantan sana..

        • jed hijau says:

          aku dah pernah cakap dulu….kerajaan malaysia pun satu gak….ntah kenapa tak ambil apa2 tindakan……malas akulah…

  36. aries_april says:

    dia ckp nogori la kak pink…

    • pinkypanthers says:

      2 bkn nogori 2 aries aku prnah duk nogori sembilan 11 tahun tau ar sikit ckp nogori..
      brjiran plak ngan org nogori leh la sikit2..
      jiran aku kat sini pelbagai negeri ada dr Kedah.Perak Kelantan dll..

  37. aries_april says:

    cam na nk ambl tndkan kak jed…
    klau dia orng xda…
    xda orng nk bt krja lak…
    orng mlysia ni bkn nk jd maid…
    buruh kasar lagi la…

  38. anakayam says:

    hishh.. seyes aku tak paham dorang ni. kat tempat dorang mencanak cte kununnye kena dera. sakit telinge dengar. Siap diiringi lagu dipersimpangan dilema by nora.. pe cte?.kite boleh pulak bagi muke kat dorang. sokong TT saman dorang!

  39. Jojio says:

    Pengajaran untuk sumer….gunalah product M’sia….hihihi

  40. aries_april says:

    ya…
    product msia….
    make sure ori….
    klau psr mlm nya xnk….

  41. Jojio says:

    Sblm beli tgk lebel dlu….nanti salah beli naya…hihihi

  42. aries_april says:

    label pa?
    halal @ x ker?
    :-)

  43. ko pehal????nyibokk says:

    status penghuni penjara kajang skrg 2rts lebih rakyat malaysia. manakala warga asing 9rts lebih..hamboiii melebih2 nak bela dorang…makan cukup, pakai cukup…siap kaler2 rambut lagi dlm penjara tuh..rebonding pon boley..igt kelas vokasional ke penjara tu????

    eh!!! lari dr tajuk ek? tp ok pe…..nak suh sedar betapa kita “bela” nyer banduan2 warga asing ini!!! sungguh tidak bersyukur!

    cb koruk pegi kat kompas.com….sakit hati tau baca psl manok ni….ader citer “dera kat bahagian sulit?…dirogol suami sndirik?”

    adus leh cayer ker? aku x paham la…

    MEMANG BOMOH DORANG LEH WAT KORUNK SEWEL OK!

  44. aries_april says:

    fkir hal dia orng…
    ngan kta naik pening pala…

  45. badboy says:

    korang dari kita mangutuk apa kata kita ramai2 berdoa agar tengku temenggung kita menang dalam kes ini dan betina jalang n ibu langsuir ini menerima pembalasan bankrup yg setimpalnya..
    so jom ramai2 doa tengku kita menang..

  46. aries_april says:

    tpi bad klau si mano tu btul lak cam mn?
    :-(

  47. badboy says:

    tp klu nak di pikir logik la..
    bayangkan k..
    dah kawin ngn anak raja
    hidup dah selesa.
    tp ni nak lari
    mesti ada something wrong
    betul tak?
    tp dlm kes ni..
    budak ni muda sngt
    kolot plak tu
    so tak boleh nak pkir panjang n suaikan diri dngn situasi adat raja2 kita
    yg dia tau huha huha jer..
    mak budak ni pun kecoh semacam jer mengamik kesempatan
    kalaupun tengku tu pukul..mesti ada sbb..mungkin sbb budak ni liar ker..tak dengar kata ker
    curang ker

  48. aries_april says:

    liar tu tak dh kot…
    kan tnggl dlm istna…

    tpi kan bad…
    statement yg dia kta kna iron si tengku tu bt leh caya @ x ar?
    korang smua rs…
    ank rja iron bju sndri ker?
    normally, dia orng ada blik iron bju kat lain tmpt kan?
    cam na dia orng leh main kjar2x smpai blik iron bju ar?
    :-)
    mak pak x nmpak ker?
    :-)

  49. badboy says:

    propaganda jer tu..aku rasa ada yg betul ada yg tak la..klu sex ganas yg di kata..itu hal peribadi dieorg la..sepe suruh cantik..kene la sll..he3
    tp klu dera tu..
    tak mungkin..
    mcm yg penah aku cite sebelum ni..
    sebenarnya mak budak ni yg beria2..
    budak ni mangsa keadaan..
    ye la kawin ngn org yg tak dicintai kan..
    tntg iron..
    mana parutnya?

  50. aries_april says:

    tu la…
    xnmpk pn parut tu….

    cnta @ x…
    tu lain citer…
    xmau…
    ckp ja lah…
    yg si mak p pksa2x napa?
    ank tu bkn mngsa kadaan…
    dia pn nk sama duit tu….
    sama ja ank brnk nk cri duit cara hram…

  51. badboy says:

    aku baru pas baca kompas.com ternyata orang indonesia pun tak menyokong budak ni..
    so aku tanpa ragu2 mengatakan budak n mak dia ni mmg mata duitan la..ko cuba baca aries..
    ramai yang kutuk n doakan tengku kita

  52. badboy says:

    Si mano ibunya = hanya mau cari sensasi. sebenarnya penderitaan Mano itu bukan apa2 dibangding dgn TKW yg disiksa, bahkan mati.untuk apa dibesarkan besarkan. Mano kan mau kaya jadi 16 thn kawin ajalah yg penting ama org kaya.aku curiga mungkin ngak pernah ada siksaan dr suaminya. Dia dan mamanya hanya mengada-ada agar bisa terkenal.

    Posted by: Nina | Kamis, 23 Juli 2009 | 13:26 WIB

    saya orang indonesia asli, dan saya tak pernah kenal ma Fachry. tapi saya tidak pernah dukung si Mano dari awal… dan saya sangat tidak yakin dengan Ibunya Mano. Semoga Allah berikan kami kebenaran. Amiiin

    Posted by: LANJUTKAN | Kamis, 23 Juli 2009 | 12:54 WIB

    Tunggu aja keputusan Pengadilan baru pada komentar lagi..okey?? kita yang sibuk komentar Mano yang tenar(kaya)..ok la tu sukses ibu dia membesarkan anak perempuannya

    Posted by: wid | Kamis, 23 Juli 2009 | 12:49 WIB

    aduh niey org be2 gak ada abis2nya,,,, tambah sebel dech liat kelakuan ibu yg ga mendidik anaknya dg baik… kerjaannya cm bisa cari masalah doank,,,bangga yah bu dah jual anak,,, sekarang bisa tenar en sok pamer,,, gak bgt ihhh…

    Posted by: arie | Kamis, 23 Juli 2009 | 10:16 WIB

    NI BUKTI

  53. aries_april says:

    aries ada bca…
    mmg pn….
    aktivis sna mmg x skng lngsg kat dia orng…
    bnyk tipu dr bnr…

    mak dia actually pnjnyah dri france kan?

  54. badboy says:

    wooo..
    aku tak tau plak tntg isu hangat mak dia ni..bukan penjenayah jer.penyangak siap..hu3

  55. aries_april says:

    interpol sna mmg mncari mak dia…
    mak dia dera maid smpai msuk icu…
    then tipu bnyk bank….

  56. pretty says:

    tak baik menghina bangsa Indonesia hanya gara gara si Mano… kalau yang salah Mano dan Daisy, kenapa negara dikaitkan. Sedangkan blogs di indonesia pun tidak memihak pada Mano dan Daisy. Indonesia pun ramai muslim, saudara saudara islam kita….

    • ko pehal????nyibokk says:

      bukan menghina bangsa lah…pe la ko ni….

      ko tgk tak cara dia mcm mana? mempelekehkan org? berlagak cakapnyer…

      lain la ko ni pon asal sana sbb tu ko terasa…

  57. yana yana says:

    ai tengku kelantan..i sokong u …. cayoong!!!!!

  58. aries_april says:

    kita x hina orng indon…
    klau u bca blik d ats smua, u akn fhm apa mksud yg i ckp kn…

    kita smua hamba allah…
    pda dia jga kta plang…
    syukur lah ngan apa yg kta dpt d dunia ni…

  59. badboy says:

    sorry 2 say..
    klu dah indon tu indon gak..
    aku tak jumpa lagi indon kat mlysia n i yg berperangai baik.
    statistik jenayah pun tiggi sebb bangsa asing ni.pecah rumah la, rogol la.
    yang maid plak keje goda laki org..maunnyer tak kene dera..mmg padan pun di dera.
    tntg kes mono ni..
    tak ke kurang hajar menjatuhkan martabat raja2 kita.
    hal dalam kain di jaja cni sana.
    PM kita sibuk nak menjalinkan hubungan baik 2 negara indonesia-mlysia..
    dieorg porak perandakan keadaan..ngn raja plak tu
    BODOH!!!!

    • Akak Leen says:

      ada indon yg baik tp payah jumpa…mcm maid jiran akak, baik orgnya…buat kje elok, rajin smbahyang & ngaji tp sayang dh balik negara dia sbb dh jumpa jodoh org sane. jiran akak ni pn baik orgnya…
      tp tu la…dpt maid yg baik, x nak duduk lama plak… maklum la, tujuan dtg ikhlas nk cari rezeki.. dh dpt bantu keluarga, balik la…bkn mcm sesetengah indon yg lain…tujuan datang tu nak ‘macam’2… bikin hati kita panas jerk…

      • ko pehal????nyibokk says:

        SETUJUUUUUUUUUUUU

        pecah rumah jiran aku ngan tong gasssss…ikat family dia bagai…..siap cakap lagik ” datuk mintak maaf ya…”

        paleotak kau!

  60. aries_april says:

    tul tu akak, mai yg jga arwah nanny aries pn baik gak…
    smbhyg x tnggl…
    dia da crita kat kta orng…
    normally, indonyg dtng sni..
    dia orng BLJAR dlu…
    klau x…
    dia orng x kn tahan ddk sni…

    fhm2x ja lah maksuk BLJAR aries tu ya?
    :-)

  61. chaiyo says:

    yup…btol2…

  62. GlamGucci says:

    Cakap berlagak pulak si emak Manohara.

  63. aries_april says:

    mak yg ajr ank2x jdi cam gitu…

    kakak si mano ni lgi truk ckp….

  64. pretty says:

    ko pehal????nyibokk … saya singaporean, maaf , bukan nak menyebelah mana mana pihak….. saya juga ada pembantu orang indonesia yang sudah bekerja dgn saya selama 8tahun. alhamdulillah orang nya baik dan anak anak saya dijaga dgn baik. masuk yang ini, dah 4 orang pembantu saya orang indonesia. semuanya alhamdulillah ok…
    Mano case … orang orang indonesia pun dah tak layan, sebab DF dah banyak kes menipu di sana. Sekarang Saliha (orang yang di aniaya DF) dah balik indonesia untuk buat laporan polis. kita lihat saja kesudahan case Mano….

    • ko pehal????nyibokk says:

      ko boleh indon yang sedar diri boleh lah ko cakap gaya mcm ni..

      ko belom dpt lagi dapat rezeki yg tak baik..

      time tu baru ko tahu lgit tu bukan setinggi apartment ko…

      dapat yg menderem laki …pelusuk malaysia ko cr ubat nantik!

    • air_mineral says:

      akak pretty…ni nak btau..citer sebenar…kawan saya..ada maid dari indon..baik sangat2…sembahyang, mengaji, rajin, lemah lembut…tapi kat pretty tau tak dia buat apa kt belakang kawan saya?dia goda suami kawan saya, masuk bilik kawan saya,dia pegang2 suami kawan saya…lama2 suami kawan saya ni benci kat kawan saya, isteri sendiri..rumah tangga kawan sayani runtuh kerana penangan maid indon tu…bekas suami dia sampai sekarang macam orang tak betul…bukan macam suami yang dia kenal dulu…orang indon ni akak pretty, kl nak tau kuat sangat main bomoh..kawan saya sebelum bercerai dengan suami dia..berapa puluh kali muntah darah…itulah..baik depan mata, tak semestinya baik di belakang jugak..memang bukan semua yang jahat tapi nak btau dekat akak pretty…jangan terlalu rasa selamat dan yakin sangat yer..mereka indon2 ni kl betul2 nak, diaorang sanggup buat apa saja…jaga- jaga yer akak………………..

  65. Rin says:

    si mano ngn mak dia tu rela jual maruah utk kaya n kaut hrta org lain..
    nnt kalo btul dia kna byr saman yg bjuta tu, elok jd plakon lucah je lah mano oiii!
    jd bibik keje patah tulang pon x tlangsai!

  66. aries_april says:

    cam aries kta la…
    xsmua orng indon jht…
    cma sglntir ja…
    mn2x ngra pn sma…
    xda bza kta ni…

  67. aries_april says:

    kalu kita krja pgwai pn…
    smpai mati pn lum tntu leh byr….

  68. Knowlee says:

    Patutnya dia ni yg kena bom sampai mati.
    Apesal la dia tak duk kat Hotel JW Marriot or Ritz Hotel tu aritu. Cesss….

  69. pretty says:

    hahahaha….. bom sampai mati

  70. nor says:

    mmg benci giler ngan org endon nih….
    da r menumpang kat negara kita!
    rasenye kat chowkit tu memang tempat diaorg saja.
    kalau pergi sana dah macam kite melancong kat indon pulak…hahahaa…
    kerajaan indon pon bodoh agaknye…
    isu maid indon kene dera dia besar2 kan!!…
    tapi yg org indon datang sini jadi maid tp mencuri & dera anak majikan ape cerita?
    indon yg datang sini samun dan bunuh orang malaysia ape cerita???????
    geram nye!…..indon bodoh!
    pergi lah balik ke negara ko yg mundur tuh….

    • pinkypanthers says:

      ha ha ha aku setuju….

      • hothotheat.. says:

        heheh3..
        sgt setuju..
        kebangsatan melande..indon nh ta seda dri..
        bangang gle..sbb 2 sunami lande ngare die je..
        pas nh volcano plak serang negare die..padan muke..
        ha3…

  71. pinkypanthers says:

    bila naik mahkamah agaknya erk

  72. Ayeen Roslan says:

    mano ngan family mmg totally bengap.ni jadinye kalu kasi muka kat indon.x sedar diri.

  73. hothotheat.. says:

    ha3…
    jgn lempang..bg je sepak kude tanduk 2..
    keh2..bg pengajaran c ket kt owg2 indon nh..
    2 hri lepas jiran umh sye kne pcah msuk dgn owg indon..
    haih..mlepas plak nak join trajang indon 2..
    rugi teramat nh

  74. fair n square says:

    salam..sy sbg seorg wrga m’sia yg cintakan keamanan b’harap x p’lu la kta pjg lebarkan cter ni..sbnrnye kta x tau pn sape yg b’salah dalam hal ni..baik pihak TT atau manohara..daripada kta nk menambah dosa memfitnah mahupun menyokong mana2 pihak, better kta berdiam diri…tunggu keputusan mahkamah…sama2 berdoa biar yang bersalah akan mendapat hukuman yg setimpalnya…berbalik kepada kebencian anda kpd TKI(tenaga kerja indonesia) di m’sia..saya mempunyai pendapat berbeza..mgkn anda fikir mereka yg bekerja disini adalah seorg yg x educated..setakat tamat sekolah rendah…tp, yg sbnrnya ada jg antara mreka yg tamat ijazah..tp, memandangkan kesukaran mendapatkn kerja d indonesia, mereka sanggup berjauh dengan keluarga dan mencari rezeki di negara asing..tak perlulah kita nk mencaci baik mencerca orang lain sedangkan diri kita sendiri pun x sempurna..saya harap pendapat saya ni menyinggung perasaan mana2 pihak..krn smua yg baik dtgnya drpd Allah, manakala yg buruk itu dtgnya drpd kelemahan diri saya…tq.

  75. AwekKlate says:

    alhamdulillah ada juga insan seperti kamu ye.. tapi saya tetap ngan pendirian saya no INDONESIA!!! saya pernah praktikal satu kilang, mat indon ni jawatan dia tinggi sikit je dari sy… tapi nak bagi tau kurang ajar nye.. selamba je dia mencarut , panggil bodoh, sebut sial, sundal dalm perkataan mereka kepada saya, hanya kerana pergi solat terlebih masa!!!! tak ke tu kurang ajar nama nya???? selmt dia cuz time tu sy tgh puasa, n then say ni lebih berpelajaran dan masih ada budi bahasa.. kalu tak setangki air SYABAs tu aku mencarut ko balik indon!!!

  76. aku dah komen tadi tapi masuk kat mana ha? cari cari tak jumpa gak..

  77. Baby says:

    tak payah pk2 dah, lempang je terus , tak pun bg je penyepak 2 3 kali sampai puas… dah nama pendatang merempat negara owang lagi tak sedar diri camney laaaa

  78. ana says:

    tak cantik manee pun dia ni, cantik lagi aku… hehehehe

  79. mentalist says:

    Beauty without brain plus no attitude.
    Kahwinilah mana-mana perempuan yang sesuai dan baik, lebih utama jika mencari yang elok agamanya.’
    Itulah kebenarnya yg terbukti. She was just simplest like her name, huru hara.

  80. manobucuk says:

    betul tu….supaya dijaga keturunan nanti..

  81. kelate says:

    PADAN MUKE DGN TT KAWIN DGN MANO..DAPAT BALAK….ALAH…SEBENARNYA..ADA ORANG KEPERCAYAAN TT DA TAU MANO NAK TIPU TT..TAPI DIE TAK KASI TAU…TT PUN SENGAL PEREMPUAN MACAM TU PUN DIE SAYANG….

    utuk pengetahuan korang..kes ni takkan terjadi kalo:
    1)TT TAU MEMILIH JODOH SESUAI DGN LANDASAN ISLAM…BUKAN MAIN TIBAI…TAKKAN SEBELOM KAWIN TAK TAU MANO JENIS PEREMPUAN MACAM MANE….
    2) ORANG dalam ada yang tau…tapi die macam duri dalam daging…..

  82. me says:

    orang indonesia memang busuk hati walaupun sesama bangsa indonesia mereka sendiri.bayangkan sajalah kalau dengan bangsa malaysia pula,heheh tentulah mereka peduli ‘hanjing’ apa,kan…

    aku pernah dihasut supaya tidak berkawan dengan orang indonesia terlalu rapat oleh orang bangsa indonesia sendiri.aku cuma tergelak sahaja oleh kedangkalan pemikiran mereka ini sedangkan orang indonesia yang menasihati aku itu berkahwin dengan lelaki melayu malaysia.hahaha…buruk kan perangai busuk hati mereka sampai ke tulang-tulang sum-sum….

    cerita lain pula, adalah perempuan indonesia ni yang berjaya memikat anggota polis dan disimpan di rumah sewa yang kebetulan disewa juga oleh kawan saya yang berbangsa melayu malaysia.(kira sewa bilik lah ni)….nak dijadikan cerita,minah indonesia ni punyalah takut abang polisnya dipikat oleh penyewa perempuan yang disangkanya indonesia macam dia juga,menggunakan penghalang kepada perempuan itu dengan meletakkan penangkal/pelemah ilmu hitam orang lain,hehehe……bodoh punya perempuan indonesia……sendiri pikat pakai guna-guna sendiri takut ilmu tak lekat……bodoh betul!

    sebenarnya banyak lagi cerita tapi buang masa cerita lebih-lebih ni…….

  83. ran says:

    apa la korang takut sangat dengan indon tu bukan nya kuat pun..org kl bersatu la kalau ada keramaian..apa nak di takut kan..cuba korang semua bersatu cina melayu india bawak budak sabah sarawak sekali mesti diaorg takut punya diorg mcm kta jugak time ramai je berani cuba sorang2 mcm bodoh je diorg kan..kalau kat sarawak indon tak berani nak buat hal kat sana..sbb nya org swk ni keras sikit..keras mcm batu dan besi…

  84. Beautiful blog with nice informational content. This is a really interesting and informative post. Good job! keep it up, hope to read your other updates. Thanks for this nice sharing.

  85. especially good enough device i am proud of it

  86. Wow, this was a really quality post. In theory I’d like to write like this too – taking time and real effort to make a good article… but what can I say… I procrastinate a lot and never seem to get something done.

  87. porno izle says:

    Im happy I located this blog page, I couldnt obtain any knowledge on this subject before. I also operate a site and in case you are ever serious in doing some guest writing for me please feel free to let me know, im always look for people to check out my site. Please stop by and leave a comment sometime!

  88. Could someone explain what the author meant in his continue paragraph? He makes an awesome start but lost me halfway with the article. I had trouble following what the author is trying to say. The start was great but I feel he needs to use writing a better bottom line.

  89. Hi! I found your website by accident this morning, but am really pleased that I did! Not only is it entertaining, but also straightforward to use compared with lots that I’ve viewed! I was attempting to discover what theme you had employed, – anyone have any clue? I’ve utilized a similar overall page layout myself, but discover that your web site loads a lot more swiftly, although you seem to have a great deal additional material. The only issue I’ve had is with the header, which seems less wide that the actual page in Opera v8.0, although it appears OK in IE and in firefox… maybe it’s time to swap! Excellent web site, incredibly tidy job, and a excellent inspiration for my simple attempt! I’ll be looking to improve my own internet site and will certainly visit again soon!

  90. This is very guide. I have to say I enjoy encountering this a lot. It will help me to become better grasp about the subject. It is all well and good produced. I shall definitely get this kind of material very fascinating. I am hoping you could grant more sooner or later.

  91. This write-up is informative content I grasp. Your points are quite clear and well-written. I agree with you on several of your points. Thank you.

  92. hey there and thank you for your information – I’ve certainly picked up something new from right here. I did however expertise several technical issues using this website, since I experienced to reload the site a lot of times previous to I could get it to load properly. I had been wondering if your hosting is OK? Not that I’m complaining, but slow loading instances times will sometimes affect your placement in google and could damage your high-quality score if advertising and marketing with Adwords. Anyway I am adding this RSS to my e-mail and can look out for much more of your respective fascinating content. Ensure that you update this again very soon..

  93. I think this is one of the most significant information for me. And i am glad reading your article. But wanna remark on few general things, The web site style is ideal, the articles is really excellent : D. Good job, cheers