Written by AbangNara | April 2nd, 2015

Akibat tidak mampu membayar denda RM4,500, Mamat bekas vokalis kumpulan Exist bakal meringkuk di dalam penjara Bentong, Pahang selama 8 bulan. Mamat telah pun mengaku bersalah atas dakwaan penggunaan dadah jenis Amphetamines ke dalam badan pada 19 Disember 2013.

mamat exist dipenjara

Baru-baru ini, Mamat sekali lagi ditangkap polis melibatkan kes dadah yang sama di kawasan Jalan Jelatek 2, Jelatek Business Park, Hulu Kelang, Selangor. Semoga kehidupan di penjara akan memberikan keinsafan sepenuhnya kepada Mamat. Sama-samalah kita doakan.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

35 responses to Mamat Exist Dipenjara 8 Bulan Akibat Tak Mampu Bayar Denda RM4,500

  1. Anonymous says:

    sayangnya…. kata ari 2 nak gunakan peluang kedua sebaik mungkin. dah dapat duit, dadah jgak yg dicari. tak mampu bayar denda? mna g duit menang ari 2? zamani skrg dh makin berisi,yg dia ni plak tknk berubah…. kesian tgk….

    0
    0
    • gossip1M says:

      kalau dah keluar dari penjara tak serik jugak. tak tau lah aku…

      0
      0
      • Anonymous says:

        apa faktor penyanyi suka ambik dadah? stress ke jd penyanyi? or suara jd sedap bila ambil dadah?

        0
        0
        • ketum says:

          Dadah itu haram tapi….GST Haram ?
          Ustaz Sheikh Nurruddin Al Banjari tidak boleh mengajar dah dalam TV, kerana bercakap benar . ustaz dihentikan berceramah selapas menjawap soalan yg di tanya oleh penonton,,penonton tanya kepada ustaz, apa hukum GST ustaz? ustaz menjawap berdasarkan ilmu yg dia ada, GST Hukum dia Haram,,Nabi kata haram kamu mengenakan cukai kepada org Islam, cukai hanya untuk org bukan Islam,,orang Islam hanya kena bayar zakat, org kafir yg kena bayar cukai, kalau zakat kena cukai kena ini dinamakan zalim,,maaf bukan nak berpolitik ,aku tak takut diriku dibenci kerana menyampaikan berita benar, Di angkat pemimpin yg zalim oleh mereka2 yg zalim .

          0
          0
        • zamaniz says:

          bukan penyanyi je…drebar teksi, lori dan student2 IPT pun banyak ambik syabu. kononnya dapat bertahan lama, x mengantuk. lama2 ketagih…tak boleh keluar dari musibah dadah. dadah seperti api, semasa kecil menjadi kawan, lama2 menjadi..lawan!

          0
          0
    • minah jambu sayang nenek says:

      8 bulan aje kena jel huh ! kenape tk 3 taonn ???? 8 bulan tu sikit sangatttt ! nanti dia kelua dia buat lagiii ! dh bagos2 kt luar ada duit menang 15ribu lain pulak diani buat..muka mamat ni pon dh macm orang tua padahal dia muda lagi kan ?? emmm..nyampah betol minah jambu tengok drama suami sebelah rumah kt TV3 ni lah ! th happe2 aje la cerita dia nyampah !!

      0
      0
  2. noks says:

    aku salah tengok ke atau muka dia memang gitu… woah..horriblenyeeee

    0
    0
    • Nora Majidin says:

      Yerlah.. Menakutkan!! Semoga dia insaf & berubah selamanya..

      0
      0
    • belia benci dadah says:

      kalau dah amik dadah, mmg bagi kesan buruk kpd rupa penangih dalam tempoh yang agak singkat.
      Bagaimana anda di luar sana, masihkah teringin hendak mencuba dadah-dadah sintetik ? Pada mulanya sekadar mencuba, bila dah ketagihan pasti tidak dapat meninggalkannya lagi. Mahukah anda berwajah tua.lagi tua dari atok nenek anda. Jadi, hindari diri anda dari menjadi mangsa penyalahgunaan dadah.

      0
      0
    • Anonymous says:

      yela….muka mcm dah tua sangat

      0
      0
  3. Entah le says:

    padan muka ko mamat…suara sdp..tapi bodoh tahap gaban sb isap najis dadah…y si benjy tu bagus jugak klau ke tali gantung…x serik2 btl..

    0
    0
    • aku says:

      aku rs kn dia kelabu mata lepas dapat duit banyak .pastu kwn2 dia yg menagih tu usha2 dia. mmm kalau da ada kwn, mmgsmpi ke sudah laa menagih tu… pengaruh terbesar bkn dadah tp KAWAN! even kawan dah mati krn dadah pun diorg bukannya insaf!

      0
      0
  4. Anonymous says:

    saya doakan yg terbaik untuk anda sama sama berdoa…

    0
    0
  5. Anonymous says:

    korang ingat senang ke nak berubah? jiwa kena betul2 kental!!

    0
    0
    • +ve thinking says:

      nak seribu daya, tak nak seribu dalih, saya nabil ahmad, lu pikirlah sendiri

      0
      0
  6. ganja says:

    STOP WAR ON DRUGS!!
    STUPID LAW.

    0
    0
  7. Anonymous says:

    he used to be my favourite when we were about the same age….and now..it is such a pity…

    0
    0
  8. sakurako says:

    dah kenapa penyanyi yg suara sedap nak hisap dadah je…aduii

    0
    0
  9. i'm lost... says:

    spatutnya hujung tahun nnt..
    dah ada pun nama utk terima anugerah/gelaran ‘Datuk Mamat’…
    tp.. Allah lebih mengetahui segala2nya !!

    0
    0
  10. Saya Bukan Fynn Jamal says:

    Jadi penagih dadah bukan salah mak ayah bukan salah masyarakat tapi salah diri sendiri sbb tak tahu mengawal diri dan tak fikir panjang. tapi,mereka jugak ade perasaan, bukan tak pernah sikitpun hadir rasa nak berubah untuk jadi insan yang lebih baik..yang bebas dadah…ade tapi semua tu terletak pada hati dan akal..DAN..sokongan dari keluarga..kalau ibu bapa dah takde mereka mungkin harap sokongan moral dari adik-beradik..kalau dah beranak pinak mereka mengharap sokongan moral dari pasangan atau anak2..

    tapi..kadang2 kita prejudis..jadi org yg jugdemental pada mereka ni..kalau pandang tu semua serong belaka lah..mereka ni sensitif..yes, mmg salah mereka amik dadah tapi mereka berhak diberi peluang..pilihan ditangan mereka tapi kita sbg masyarakat tak salah bagi semangat dan dorongan supaya mereka lebih kuat dan tabah..

    saya doakan mamat terdetik utk berubah, terdetik utk bebas dadah..terdetik utk menjadi lebih baik..bila dah terdetik jgn padamkan detik2 itu dan kalah dgn hasutan syaitan..

    keep calm and stay away from drugs..

    0
    0
  11. Minah Exist says:

    Kenapala vocalist kum. exist ni menghisap dadah aja kejenya. mamat, ezad… stress sangat kut dalam kum. ni sampai semua nya isap dadah.

    0
    0
  12. Anonymous says:

    Dalam konsert vaganza dulu pun nampak muka gian. Cakap cam lalok je. Muka cengkung. Dah agak, dpt duit mesti gi lepas gian

    0
    0
  13. Ibu says:

    sayang seribu kali sayang, sayang sekali mana pergi duit yg menang hari tu

    0
    0
  14. Jesnita says:

    Ladies and Gentlemen.
    If you cannot do the time, don’t do the crime.

    I’m tired hearing about Mamat. It was always about drugs.

    I’m giving up on him. But lets hope, Allah will not. Insya Allah.

    0
    0
  15. cik mek molek says:

    org dah bg peluang dah ,siap skong kau masa masuk pertandingan menyanyi tu.. tp lpas dah menang kau hilangggggggg… last2 jumpa kau mcm ni??

    hurm jgn salahkan masyarakat, kau sndri yg carik punca.

    0
    0
  16. AKU says:

    OHHHH MAMAT

    0
    0
  17. Issbella rozales says:

    Daripada isap dadah baik isap benda negro ..
    Atau pun om putih punya mamat oiiii..
    Sodap la itu.
    Awwwwe

    0
    0
  18. mista camrolle says:

    Mamat oh mamat…ingt dah insaf…masyarakat dh blh trime dia tp wat hal lg…

    0
    0
  19. Anonymous says:

    sedih! jangan nak slh kn org sekeliling je, tengok diri sendiri tu jugak.
    aritu ms final veganza dato khatijah ibrahim sdiri da ckp move on and kau pun terangguk2 aku igt da insaf la, rupenya masuk telinga kiri klua telinga kanan je…

    0
    0
  20. kaki says:

    mcmana la pmpuan malaysia nie x cari bangla klu dah lelaki melayu mcm nie gayanya… diorg xde kes dadah kot setakat nie kat malaysia.. lelaki malaysia sengaja menjahanamkan masa depan diorg sendiri.

    0
    0
  21. Indah says:

    jgn la sesekali berani utk mencuba dadah nie. biar la kengkawan kata kite nie pengecut, pondan dan apa2 lagi.. sekali cuba gelap terus masa dpn! jgn bodohkan diri sendiri.

    0
    0
  22. aidi says:

    Nasiblah bukan mamat juara. Org yg ketagih mcm ni tak boleh pegang duit banyak2. Bahaya. cara rawatnya die kena jauhkan diri dari kawan2 yg sama2 amik syabu ni. kalau tak keluar penjara jumpa kawan lama pasti terdetik untuk cuba lagi. semoga die diberi kekuatan melawan godaan dadah ni.

    0
    0
  23. Issabell roxales says:

    Mamat mamat ..,
    Baik la ko pakai nama MUHAMMAD pulak.. Mudah mudahan ko ikut berakhlak dan jauhi diri dari DADAH.
    Buang la tabiat buruk tu , kita ni bukan lagi zaman dijajah cam dulu elok la usaha .
    Stop Berkhayal .. Bangkit la MELAYU..

    0
    0