Written by AbangNara | December 20th, 2010

biografi sudirman

Cerita banyak tak guna, kalau anda tak mengenali atau mahu betul-betul mengenali siapakah itu Allahyarham Sudirman Arshad, pastikan anda melekat di Astro Channel 731 sebentar lagi tepat jam 9 malam. Astro bakal tayangkan susur galur kehidupan seorang penghibur terkemuka Asia.

Al-Fatihah kepada arwah.

P.S: Comel gila eskalator nie.

Update: Sedikit fakta menarik yang dikongsi melalui Twitter BeautifulNara semasa menonton biografi sebentar tadi:-

1. Sudirman meninggal dunia pada umur 37 tahun
2. 3 tahun lepas menang penghibur terbaik asia,sudirman meninggal dunia
3. Perghhhhh.gile ramai org tgk konsert chow kit sudirman.100 ribu tu
4. Sudirman adalah penyanyi tempatan pertama menyanyi di hilton paddock
5. Album pertama #sudirman terjual lebih 30 ribu unit pada tahun 1977
6. Sudirman pandai melukis dan menulis
7. Filem kami mendapat kutipan ala ala filem 2 alam.
8. Kekasih #sudirman namanya kamariah atau digelar dgn nama kay (selamat menjadi isteri dan bercerai)
9. Trivia #sudirman amik jurusan undang undang kat UM
10. Trivia. #sudirman ada ibu tiri

23 responses to Malam Ini, 20 Disember, Astro 731 Akan Tayangkan Biografi Sudirman Jam 9 Malam

  1. tepong says:

    musti watch! bintang tersohor…lagu2 sudirman xpnh lapuk dek zaman. mn la nk cri lg bintang cm sudirman ni…hat ada suma bintang malap

    0
    0
    • http://wearetheslave.blogspot.com/2010/11/perihal-wanita-penghuni-neraka.html says:

      betul tu lagu-lagu sudirman ni banyak berkaitan dengan benda2 biasa kita dengar contoh, balik kampung, toyol, basikal tua banyak lagi lah =)

      0
      0
    • ann says:

      sudirman tiada pengganti..mcm p.ramlee…biarpn ramai yg sama dan serupa tapi x SEBERBAKAT mcm mereka…

      alfatihah..

      0
      0
  2. love letters says:

    bestnyer…. tapi takde channel 731

    0
    0
  3. shyyy says:

    yup..musti tgk…sbb byk tahu sejarah hidup sudirman ni…

    0
    0
  4. m says:

    aduhhh!!!

    0
    0
  5. azreeny says:

    tumpang tnya ye…bukan apa sbb penah dengar la ada org ckp tp lupa plak sape [sbb da lama sgt, time sekolah2 dulu]….kata dia xelok kalo kita asek dok sebut2 pasal org yg da mati ni, nanti xtenang jasad dia dlm kubur…pastu kalo dia penyanyi ke pelakon ke…xbaik ulang tayang balik apa yg dia penah buat sbb nnti terseksa kt dlm kubur…Betul ke?

    p/s: this is not a statement but mere question which i would like to know the truth….[aku pom minat ngn arwah Sudirman…siap ada koleksi cite Kami lagi dlm laptop ~_~]

    0
    0
    • Puteri Sejinjang says:

      Salam…

      pnh gak dgr camtu…ustaz i pnh kata camtu…

      org yg dh meninggal ni xbleh diulang tayang dia pnye filem/drama…waima nyanyi skalipun…

      takut jasad dia seksa kat kubur…sepatutnya perbanyakkan doa dan sedekahkan al-fatihan buat mereka2 yg tlah pergi…

      wallahualam…

      0
      0
    • iAwani says:

      as long as kita doakan kesejahteraannya selain bercerita mengenai dirinya dan pencapaiannya pada masa dia hidup, pasti seksa kuburnya diringankan. AlFatihah untuk arwah sudirman. Kami benar-benar kagum dengan pencapaiannya.

      0
      0
  6. Miss pocO says:

    abg nara, kalau x silap, KAY tu bekas isteri allahyarham kan, bukan kekasih…

    0
    0
  7. mancai says:

    mesti tonton ni

    0
    0
  8. Cek Kaq says:

    Al-Fatihah.

    0
    0
  9. Granite says:

    Lagu-lagu Arwah memang tiada tandingan kerana Arwah ni nyanyi dari hati. Macam lagu Merisik khabar, Salam Terakhir, Pelangi Petang, boleh membuat hati tersentuh kalau mendengarnya.

    0
    0
  10. aida says:

    emmm…suka sudirman..

    0
    0
  11. aida says:

    jom g web sy lak..ade cerita hot. =)

    0
    0
  12. katak kodok says:

    Apa punca kematian dia??? Dlm paper tulis, sakit misteri… SAKIT MISTERI tu apa?????

    0
    0