Written by Bella | March 28th, 2016

Selepas mengemukakan beberapa bukti pernikahan mereka di Thailand, Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Lumpur hari ini mengesahkan perkahwinan Adira dan suaminya Datuk Seri Adenan Abu ataupun lebih dikenali sebagai Dato Red adalah mengikut hukum syarak.

Keputusan itu dibuat oleh Hakim Syarie Muhammad Abdul Karim Wahab selepas meniliti setiap dokumen dan bukti yang diberikan oleh pasangan tersebut kepadanya.

Mahkamah pada masa yang sama memerintahkan Adira dan Dato Red untuk mendaftar perkahwinan mereka di Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI).

Adira dan Dato Red diwakili peguam syarie Irsamuddin Ikhsan yang memfailkan permohonan pengesahan pernikahan secara berpoligami di luar negara di Mahkamah Tinggi Syariah.

Sebelum ini perkahwinan Adira dan Dato Red mencetuskan kontroversi kerana berkahwin selepas dilamar melalui telefon selepas 3 minggu berkenalan. Lebih-lebih lagi timbul dakwaan bahawa isteri pertama Dato Red tidak merestui perkahwinan tersebut sehingga mereka bernikah di Songkhla, Thailand.

Sumber Berita : BH ONLINE

12 responses to Mahkamah Sahkan Perkahwinan Adira Dan Dato Red Ikut Syarak

  1. Nanhado says:

    Ok so boleh pasang lampu liplap dekat pelamin korang tu malam ni bagi meraikannya

    0

    0
  2. ace says:

    bahagiamu deritaku yg menengok..

    0

    0
  3. Anonymous says:

    3 minggu berkenalan boleh terima macam tu je…. isteri dalam pantang laki gatal dgn perempuan lain…… nasib tidak gila uri….. yang lelaki jangan buat pertaruhan kan dah kalah terpaksalah kahwin…….. sekarang ada ura2 sudah mengadung….. takut pula premature …….. trend sekarang ni….. dah macam artis indonesia artis malaysia sekarang, belum apa2 buat anak dulu takut macam ashraf muslim berangkali belum 2 tahun kawin sudah lari ke siam bernikah dengan wan sakinah setelah berjaya digodanya dan putus tunang…..

    0

    0
  4. Saja Gurau2 manja says:

    Oke bella, agak2 esok adira dan dato red buat apa pulak ye… nanti up citer pasal diorang lagi ye. 2-3x sehari pun xpe, kat malysia ni memang diorg berdua je retis. Ehh ? Retis ke.. haha

    0

    0
  5. anon says:

    Jantan ni mesti hepi kawen dgn selebriti sb hari2 masuk paper. Selama ni org tak kenal pn dia. Tapi isteri pertama dia mesti merana dlm diam…yelah sape tak sedih asek2 muka laki kita dgn perempuan lain dlm paper. Kesiannya…

    0

    0
  6. Jiran ko says:

    Nama sebenar dato red ni siapa ?

    0

    0
  7. Linzy Longkang says:

    rembes gak dato red nih ekk patut pun adira sanggup bermadu

    0

    0
  8. ena says:

    dah la jemu betul aku ngan citer longkang berdua ni….si jantan ngan betina garit…geletis…padan sorang tua miang..sorang cam putih cam mayat

    0

    0