Written by AbangNara | December 13th, 2014

Jutaan tahniah diucapkan kepada Aida, isteri kedua pengarah terkenal Bade yang juga merupakan madu kepada penerbit Erma Fatima kerana telah selamat melahirkan cahaya mata sulung hasil perkahwinannya. Berita gembira ini telah dikongsi oleh Erma sendiri menerusi akaun Instagramnya. Erma turut sama berkongsi gambar dirinya bersama si comel tersebut.
erma fatima Kata-kata yang ditulis oleh Erma Fatima ketika berkongsi gambar di atas telah menyentuh hati para pengikutnya. Sesungguhnya setiap manusia diberikan ujian yang berbeza. Tulis Erma:-

Malang bagi seorang perempuan yg tdk mampu memberikan zuriat buat suaminya…..kerana anak adalah anugerah Allah paling berharga. Welcome to the family baby Jihad. Congratulation @badehjazmi and Aida.

erma fatima

Tahniah diucapkan kepada Bade, Aida dan Erma Fatima atas kehadiran orang baru dalam hidup mereka. Pasti akan lebih ceria selepas ini. Semoga si comel akan membesar dengan sihat sejahtera. Tahniah!!!

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

51 responses to Madu Erma Fatima, Aida Selamat Lahirkan Cahaya Mata

  1. wanita elite says:

    masih ada artis lain belum beranak

    you are not alone

    0

    0
    • Olga says:

      tu lah dok la isap rokok x henti2..

      0

      0
      • amoi says:

        Sabar lah kak Erma…Allah ada perancang yang terbaek utk kita…mmg akan terasa hati bila x dpt bg zuriat..tp kene kuatkan hati jgk supaya terima ujian dari Allah..

        untuk mereka yg dah ada zuriat, jgn perlekehkan org yg belum ada zuriat…kalau korg salah didik anak2 korg, korg dpt dosa sbb x mendidik anak dengan baik…ada pro n cont kalau allah kurnia n x kurniakan anak pada kita…

        0

        0
        • Anonymous says:

          jgn hisap rokok, org dah buat mcm2 kajian mengatakan perokok ade risiko besar utk mandul, korang tak percaya.. nak2 lagi heavy smoker.. mmg la ade sbb lain sbbkan kemandulan, tp merokok ialah salah satu punca terbesarnye. bwk2 la berenti erma oii…

          0

          0
    • minah jambu tlajak habis merah says:

      artis lain tu dorang takot nk beranakkkkkkkk takot badan jadi kebang bila beranak kte nyeeeeeeeeee emmmmmm ntah lah..tkan artis2 bila dh kawin asek asek lom ngandonggg je….tkan bnyak sangat artis pompan yg mandol tk bole beranak to tak ! mungkin dorang belom stable untok ada anak or mungkin dorang takot nk beranak or mungkin dorang tak mau ada anak pasal dorang tknk jaga anak dorang takot nanti dorang dh tk boleh berlakon atau menyanyi ? kalau dorang ngandong nanti tk boleh ikot laki gi obersi emmmmmm banyak rupe Nye rahsia atis pompan yg tk ngandong ni hehe…or mungkin dorang telan pil yg tk boleh ngandong amacam ? helo ! jangan suka bohong laki tauuuuuuu..kate syurga di bawah tapak kaki laki…miz nina pon lom ngandong siti n banyak lagi la artis pompn yg mandol…

      0

      0
      • I hate imbeciles says:

        Masuk kelas mengeja balik boleh tak? Rimas aku baca cara kau tulis. Dengan takde full stopnya. Sekolah tak abes ya?

        0

        0
        • Tnapa Nama says:

          minah jambu tlajak habis merah.. moga2 keturunan ko mandul.. baru ko rasa time tu orang lain lak ngutuk keturunan ko sampai ke sudah tak de anak..

          0

          0
    • k.ila says:

      smlm aku mimpi pelakon si sharnaaz tu jd laki aku..mase tu dia cemburu buta x tntu psal..aku sruh baiki lampu rumh yg rosak,dia guna pisau(pisau potong sayur) plk mase nk baiki tu..aku tnye knpe guna pisau,dia ‘blas ko blh diam x’..aku tye lg ‘abg ni knp ni’..eh cmne blh kuar ayt abg plk ni..pastu dgn tiba2 dia toreh jari nye smpai menitik2 darah ats lntai..byk jgk hingga bertompok2 lntai.. dia tnjuk kt aku smbil berkata ‘ko nk aku buat mcmni ke’…dgn tiba2 aku plk g pluk kaki dia smbil mntk maaf ‘syg ngn dia kwn je,kwn lame n xde ape2 pn'( mase tu bekas ex aku ade jgk)..aku pn lari kluar rmh lpastu ex aku tahan n tye aku ‘awk kne dera ke’..’xdelh’ jwb aku..mase tu aku pkir nyesal kawen ngn sharnaz..lpas tu dgr aym berkokok..
      fuhh dasyat sggh aku mmpi..aku rase kn mmg btul si sharnaaz ni pnas baran

      0

      0
    • MunirSperm says:

      erma kena kurangkan atau berhenti terus isap rokok… tu yg susah dapat zuriat…

      0

      0
  2. jemah pkasam says:

    pahitnya bermadu..tahniah..

    0

    0
    • jangan pandang negatif saja

      0

      0
    • tecit says:

      Dalam manisnya madu Terselit juga pahit hempedu Madu manis padamu Pahitnya sungguh bagi diriku

      Suka atau pun tidak Aku terus memendam rasa Ingin sekali aku pergi bawa diri Tapi ke mana arah

      Rasanya sudah tak kuasa lagi Persoalan inilah yang silih berganti Hidup bersama bayangan saja Oh indah hanyalah khabar Bukan yang sebenar

      Dendam di dalam diam Bagaikan api membakar sekam Senyum dalam paksaan Sekadar lindung kedukaan ku

      0

      0
      • jemah pkasam says:

        Ala jgn dgr lagu,lagi teruk jiwa ang..ngaji baca Quran..xde sapa rela nk bmadu..tapi dh takdir mcm tu,redha okey

        0

        0
    • tecit says:

      “Bagi saorang perempuan yang tidak dapat merasai kehadiran satu nyawa dalam rahimnya.. Sudah cukup sendu.. Inikan pulak melihat kelahiran satu nyawa dari saorang MADU..”

      0

      0
      • jemah pkasam says:

        hidup kaat dunia ni smentara je..bukan suami ttu tongkat langit..pngakhiran hidup dlm kubur juga..jgn ikutkan prasaan..klu dh takdirnya hidup bmadu,redha je la..x payah la nk bsentimental pasal bmadu..

        0

        0
        • anon says:

          Kalau tau sementara, jgn lah duk dengki mengutuk nora ye….nasihat org pandai sngt. Diri sendiri hati pun tak bersih….puuui.

          0

          0
        • jemah pkasam says:

          ala anon batak lagi..bru topup la tuuu…ko duk pui3 mcm la hati elok sgt..kbatakan ko tserlah..aku nk dngki buat ape kat nora myanmar tu..bukan ahli syurga pommm

          0

          0
    • tecit says:

      Lagu ini ditujukan buat Erma.
      Jangan risau. Allah bersamamu..

      Oh… siapalah diri aku ini
      Tanpamu.. dunia ku pasti tak berseri
      Dan hidup tak menjadi

      Kau bagiku… satu-satunya
      Padamulah ku meminta, ke bermanja
      Ku rindui, ku kasihi
      Di hatiku kau abadi

      Dengan sinaran kasihmu
      Kian terancang dihupku
      Tiada lagi keraguan
      Kau bagiku kekuatan
      Mana jua kau berada
      Ditemani cahaya cinta

      Sejak dirimu ku dekati
      Diri ku ini ku kenali
      Hanya engkaulah sesungguhnya
      Tiada dua

      Di cermin kaca ku memandang
      Diri ku serba kekurangan
      Namun bagimu bukan itu jadi ukuran
      Melengkapi hidup kita
      Bukan harta, bukan nama, bukan rupa

      Kau… bagi diriku satu-satunya
      Ku meminta, ke bermanja
      Ku rindui, ku kasihi
      Di hatiku kau abadi…

      p/s – Allah adalah satu-satunya bagi diriku – Erma fatimah

      0

      0
  3. Anonymous says:

    saya dah 13 tahun kawin, tapi masih belum jugak dapat anak.. kak erma sgt hebat sebenarnya.. itu tetap anak akak walaupun bukan akak yg lahirkan…. kalao saya, saya tak rasa saya sekuat akak nak tempuh semua itu.. kurang kurang akak patut bersyukur sgt sebab dah ada waris yg sah yg boleh mendoakan akak dunia dan akhirat.. nasib saya pun tak tau lagi macam mana.. kita istiqomah ye kak..!

    0

    0
  4. selamat, semoga anaknya menjadi anak yang soleh dan berbakti kepada kedua orang tua. anak merupakan anugerah titipan dari yang maha kuasa, kita ini hanya bisa berdoa dan berusaha. makanya bagi yang belum mempunyai anak harap bersabar semoga anda cepat di berikan anugerah. dan jangan berkecil hati senantiasa semuanya ada hikmahnya.

    0

    0
  5. tahniah buat emma…walaupun dia tak dapat memberi zuriat dekat suami dia, dia redha dan siap bg keizinan utk suami die kawin lagi…bukan ramai wanita yg sanggup hidup bermadu..repect dkt kak emma

    0

    0
  6. Aida233 says:

    Erma ni post status yg kononnys Islamik tapi…… malangkah perempuan yg tak dapat beri zuriat? Sy tak setuju.

    Kalau tak usaha mcm mana Tuhan nak bagi zuriat? Lepas dah berusaha masih belum dikurniakan zuriat takkan nak cakap Tuhan yg berikan malang tu kat kita? Bersangka baik dgn Pencipta kita. Tiada sesiapa yg malang.

    0

    0
    • mak c kina says:

      aku rse apa yg erma mksd kan adalah ‘betapa rugi nye dia sbb xdpt rse nikmat sorg ibu..yg dpt mengandung & melahirkan’..aku xrse dia tujukan utk semua pompuan yg xde ank..

      0

      0
      • Aida233 says:

        Alaupun dia tujukan malang tu kat diri sendiri tp mcm kurang sesuai…. Nikmat Allah berbagai-bagai..

        0

        0
        • mimi says:

          kadang2 perempuan yang tak mengandung ni boleh je redha and sabar. tapi sebab mulut2 orang sekeliling yang tak habis2 perli sebab tak dapat anak lagi tu yang buat mereka down.

          0

          0
        • jemah pkasam says:

          Pcaya qada qadar x down eh..mulut org nk layan buat apa..mmg xkan dpt nk tutup..

          0

          0
        • anon says:

          Samalah mcm mulut engkau jemoh, takleh nak tutup kalau time mengutuk nora. Dengki sngt5….

          0

          0
        • jemah pkasam says:

          gigih ko balas komen aku..haha..balas la smentara data ade lagi..nah ambik topup 10 pi topup balik..cari komen aku..

          0

          0
  7. hana says:

    tolong delete setiap post olga..sgt anoying.seperti tiada agama

    0

    0
  8. rebecca says:

    Anak adalah rezeki dpd Allah…..please remember Allah is the greatest planner….He plans the best for us…..so to Erma…please do not feel sad….something good is in store for you,inshaAllah. I am proud that you share this wonderful moment with your hubby and Aida…..you had come out with pride and dignity….I hope many others emulate your fine and cultured gesture …may Allah bless your good deeds.

    0

    0
  9. enott says:

    mcm tulah yg dayana ashraff muslim rasa..tp dayana muda lg.. Insyaallah ada rezekinya nanti

    0

    0
  10. PINKY says:

    Perkataan malang tu x sesuai laa digunakan utk yg blm dpt rezeki anak.. status erma x leh blah..artis2 lain yg blm dpt zuriat msti terasa dgn status erma tu walaupon bukan di tuju utk sape2…cakap guna akal lain kali..bukan sedap mulut je..

    0

    0
  11. jue says:

    sy pun 7 tahun kawin xde anak… sy akui kuat merokok dulu.. nak berhenti mmg susah.. sampai 1 hari sy berniat jika Allah beri kami zuriat saya buang sikap buruk saya tu.. usaha, doa, tawakal.. dalam diam2 sy mengandung tanpa apa2 masalah pun..since hari pertama tau sy pregnant dgn niat yg sy da buat tu.. sy buang sikap suka merokok tu.. sampai demam teruk seminggu.. saya lawan perasaan nk merokok tu sy fikir anak & kesihatan sy.. Alhamdulillah dah setahun lebih anak kami & sy bebas merokok. tq

    0

    0
  12. mentos says:

    betul kata pinky tue, perkataan malang tu x berapa sesuai….sebenarnya sesiapa sahaja yang berkahwin inginkan zuriat …saya 6 tahun berkahwin x zuriat…bermacam macam dugaan & cabaran sampai ada ustaz kata orang yg tiada zuriat ni lebih beruntung kerana bila dia meninggal dia hanya bawa amalan diri dia sahaja ….senyum didunia tetapi diakhirat belum tentu……yg ada zuriat nie tanggungjawabnya berat dan membawa sampai ke mati….kalu baik ajaran & didikannya baik lah balasan yg dia dapat & jika xbaik ajarannya serta tanggungjawabnya yg culas terhadap zuriatnya, xbaik jugaklah terima balasnnya…..

    kadang2 kita di uji dengan bermacam2 masalah ….sama ada kita kuat redha & pasrah bergantung pada diri kita sendiri mcm mana nak atasi……6 tahun bersama diceraikan tanpa rasa kasihan & simpati hanya kerana orang k3….Tapi Allah Maha Mengetahui….selepas 6 bulan diceraikan kami bersama kembali….x sampai 2 bulan, Aku mengandung ……Alhamdulillah kini dah 10 bulan zuriat kami, sehat, cantek, kulit putih kemerahan dan sangat mudah dijaga……

    percayalah apa yang berlaku ke atas setiap hambanya ada hikmahnya…Muhasabah diri mencari apa silap kita jgn cari silap orang….dan Yang penting usaha, tawakal, pasrah redha dan Doalah sebanyak mana pon kerana ianya x berbayar…

    0

    0
  13. intannurazzura says:

    macam cepat plak kak erma dapat anak tiri.cer kiraa

    0

    0
  14. […] mempunyai 5 orang anak angkat. Tahun lalu, Bade telah pun berkahwin buat kali kedua dengan Aida dan telah dikurniakan cahaya mata. Secara pandangan mata kasar, hubungan Erma Fatima dan madunya, Aida kelihatan sangat baik dan […]

    0

    0
  15. […] mempunyai 5 orang anak angkat. Tahun lalu, Bade telah pun berkahwin buat kali kedua dengan Aida dan telah dikurniakan cahaya mata. Secara pandangan mata kasar, hubungan Erma Fatima dan madunya, Aida kelihatan sangat baik dan […]

    0

    0