Written by AbangNara | November 22nd, 2010

logo tv3

Kami ini jenis tak tengok sangat televisyen. Almaklumlah siang hari bekerja dan malam hari kena update blog. Kadang-kadang kalau tengok TV pun kami tak tengok channel TV3. So kami tak tahu sangat siaran apa yang ada kat TV3 nie. Tapi baru-baru ini kami mendapat satu luahan hati daripada seorang penonton tegar TV3. Ikuti luahan hatinya.

[note]Sebelum mula apa2, nama saya faiz.. saya nak luahkan rasa tak puas hati saya terhadap TV3.. Saya dah naik menyampah tgk rancangan2 TV3 yang mana kalau boleh semuanya nak indon je, asyik2 cerita indon yang diorang tayang, takde cerita lain ke yang diorang boleh tayang, apa cerita melayu x hebat ke?

Ok pe cerita drama dan movie melayu lama, bleh jugak di layan daripada asyik tayang cerita indon yang mengarut tu.. Cerita pulak asyik ulang tayang je. Nanti nak masuk musim cuti sekolah lagi la banyak cerita indon yang diorang tayang, mula la duduk depan TV tgk cerita indon tu, budak2 pun mula la nak ikut jugak cakap indon tak reti nak cakap melayu.

Apasal nak sangat tayang cerita indon tu? Cuba fikir diorang ada ke tayang cerita kita? Jangankan cerita, lagu pun haram diorang nak pasang, yang nak di agong2kan negara sana buat apa? Tengok diorang bakar2 bendera kita, masih nak sokong jugak?

Orang kat luar dah banyak komplen, buat aduan dkat surat khabar la, kat facebook pun ada group jugak, masih tak nampak lagi ke Dato Farid? Jangan sampai 1 Malaysia boikot TV3 sudah.. Ingat ni negara Malaysia, bukan Indon.. kalau nak sangat tayang cerita indon, pergi amik satu channel kat indon, then taruk la semua cerita indon kalau nak..

DATO FARID DAN SEMUA AHLI MEDIA PRIMA TOLONG BUKA MATA.. KAMI DAH BENCI ASYIK TAYANG CERITA INDON.. cerita melayu lama masih ada, ulang tayang pun takpe la.. jangan sampai 1 Malaysia sebut perkataan “TAKNAK PADA TV3”..
renung2 kan lah..

[/note]

Kepada anda yang penonton tegar TV3, sila berikan pendapat anda. Betul ke tidak luahan hati si Faiz ini?

P.S: Hitler pun bengang dengan budak yang cium mulut hari tue.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

276 responses to Luahan Hati Seorang Penonton TV3

  1. tiz zaqyah says:

    aku pun dah lame tak tengok tv3..
    bosan dowh..
    cite tak berkualiti..

    0
    0
      • elle nalia says:

        btl tu.. dari bukak cite indon memanjang better la bukak cite korea ke jepun ke.. xde la meraban sgt mengarutnya.. cite thailand pun kire ok gak la kn.. ni x, asyik2 indon je.. smpai ak pun x pasti yg ak ni dok indon ke MALAYSIA.. LOL..

        0
        0
      • faz says:

        betol! cite indon ni die punye merepek n merapu terlalu panjang…….aku layan cite korea n jepun….tapi aku saket hati kadang tu bile ade stesen yg alih bahasakan jadi dari korean kepada bahasa cina…WHY??!!!

        0
        0
        • silentgirl says:

          hahaha..tu la psl! semak btol asek cte endon je..sbb tv3 ni amek cte endon ni cost murah kot..plus, xrmai director bole wat drama dlm short time period..maka jdlah lambakan cte endon! mls nk tgk tv3 da..

          p/s: cte endon yg aku xleh lupe dimainkan kat tv3..’JACKO DAN KACANG AJAIB’….perghhhh! gle copycat ‘JACK & BEAN STALK’..hahah! baek pny!

          0
          0
        • violet says:

          toi2..cite alisa berbelit2..naik sembelit kitorang tgk!!
          jom relex plak x bez langsong!!
          lyn dvd cetak rompak lgi bgos ar!!

          0
          0
    • lz says:

      dah masuk 7thn tahun banned tv3….. faham2 je la

      0
      0
    • anti-tv3 says:

      buta tv la dieorg tu. dah bertahun2 ak xtgk tv3. tgk discovery lg bgus.

      0
      0
      • halimaton says:

        tahu tak pe.. tv3 skrg bnyak crita mengarut.. dah la crita indon bnyak mcm khurafat.. tah ape yg best tah

        0
        0
        • kelate says:

          a,aa..bodo gler..taw xpe..byk gler citer khurafat…
          boleh pengaruh budak2 n awal remaja kita…
          TOLONG LA AMIK TINDAKAN YG SEWAJARNYA..
          AKU 100% RESPECT KT SI FAIZ NIH…

          0
          0
    • aining says:

      mmg pun bikin boring..asyik2 cite indon, dah habis ke cite melayu kita…asyik nak menaikkan nama indon buat per….main kan lah cerekarama tv3 yg dulu2 setiap mlm minggu jam 10mlm yg kita te miss tak tggok…jadi main kan kembali….ni cite indon yg tak logik2 n menyakit kan mata dlihat….tolong lah….

      0
      0
      • inalina says:

        tv3 yg tak berbayar tayang cita indon, leh tahan lagi, ni astro ria ngn prima n oasis asik cite indon memanjang lagi aku nympah. dah kna bayar bulan2, asik dok ulang tayang la cita yg sma. dahla skali ulang tu siap wat marathon nye ulangan..menympah betol aku

        0
        0
        • silentgirl says:

          tu la psl..astro pn lebeh kurang je! astro ria n prima..siang, ptg,mlm..ade je cte endon! plakon plak nk same kan! semak btol! da tpaksa tgk cte omputeh je…da la byr!

          0
          0
    • lala says:

      arini johor cuti…trylah nk tgok cter pe skali smua cter luar…
      smlm ptg indon, arini ptg indon…ni utk amah indon k? yelah pg2 struggle buat kejekn..

      0
      0
      • nadd says:

        btol sgt…bile nk tgu jwpn dr sorg watak, cameraman akn zoom sume muka wtk yg ade ms scene tu…pas2 zoom lg..z00Oooom lg..smpai abes crite tuh..hmmm..

        0
        0
    • amina says:

      Cerita cerita indon ni banyak yang negative daripada yang positive.

      Kata cerita tauladan. Tapi pengajaran yang dia bagi satu je, perkara-perkara jahat yang dia ajar, macam macam. Ajar nilai-nilai iri hati, dendam, mata duitan and macam macam lagi pulak.

      Watak dalam cerita tu Islam, bila susah dia akan berdoa pada Allah, tapi macam mana tah boleh ada ibu perik (pari-pari), ada ular yang bercakap yang berbapakan manusia, ada buaya yang boleh bagi rezeki lah, entah macam macam.

      Lepas tu, ajaran dah memang salah dah. Semuanya yang penting hati. Walaupun tak jaga aurat, walaupun tak jaga pergaulan, walaupun tak jaga apa yang dimakan, semuanya takpe. Asalkan hati baik, boleh masuk syurga.

      Plus, hati yang baik maknanya you must be stupid, that is you must obey every word said by the villains in the story, you cannot even once to talk back, you just need to follow, and follow, and follow every word told by the mak tiri, or ahli sihir, or whoever it is walaupun benda tu salah, and Tuhan laknat. Just to prove that you ada hati yang baik. -,-

      And lastly, tak ajar langsung nilai patriotisme among orang Malaysia. Kecik kecik lagi dah disajikan dengan cerita cerita indon dari bangun tidur sampai tidur balik. Bukannya salah tayang cerita Tamil, cerita Mandarin and cerita Melayu sekalipun, adaa je penonton.

      Bukannya nak ban Indo or what, bukannya anti cerita luar langsung. Tak kisahlah cerita Indo ke, Korea ke, US ke, tak kisahlah. Tapi janganlah intisari rancangan tu dari 6pagi harini sampai 6pagi esok penuh rancangan luar je. Lagi lagi dari negara yang sama. Patriotik lah sikit, TV3. -,-

      0
      0
      • miss leo says:

        betullllllll sgat..yg paling x tahan tuh
        cite bwang merah bwang putih..udah le x kawen lagi rilek je msukan jaln cite yg si heroin nye ngandung kan ank pakwe..wtFFFFFFFFF?? ?!! baek ke watknye kalu da sampai camtu..elok ke nk djadikan pengajaran..ke nak btau it was so damn rite to have sex b4 kawen…adoyaiiiiiii

        0
        0
      • akumanusiabiasa says:

        tol2..segala bapak peri kuar..bapak jin..anak gergasi..ular jadi orang laa.sampai my dotter pun kater..mummy tol ker ada pari2..huhuhu..wat a nonsense..patot la asyik kena gempa bumi jer..karut marut banyak sangat..

        0
        0
    • cik intan says:

      CTER INDON DAN CTER HANTU. meluat haih

      0
      0
    • 3004 says:

      btul2..aku pun da naik muak..smpi clik aku yg india pun nak muntah tgk cter indon..da la bodo2 jek cter..pastu tiap kali cuti skolah tue jek la cter ulangan dorg..kalu dorg tayang cter melayu lame2 ke…pe2 jek la selain indon tak bleh ke? ni cam nak meramaikan ag rakyat indon jek kt bumi malaysia nie..

      0
      0
    • OHBULAN! says:

      TV3 best-lah! Maybe korang yang jarang tengok kot. Kami suka layan ningsun durja, awek nurse sangat cun! fuuhhh1!!!!

      0
      0
    • ell says:

      mmang boring pun cite indon, dah la merepek, sng cite aku dah x buka pun tv3, x abis2 dgn cite indon, cam sampah. aku sokong-sokong. buat pembaharuan tv3. byk lagi cite negara lain. ape slhye letak CSI ke. biar org malaysia blaja. haha, blaja bhasa inggeris, blaja sains sekali. kan ok

      0
      0
      • Kasih says:

        paling stress adalah hari ahad… dh la ari tu kita cuti nk santai2 kt umah, alih2 pkl 3 ptg di taruhnya citer indon, adoiiii mmg nyampah lah…

        baik letak jer citer2 dr filem2 lama lakonan ar badul ke, salleh yaakob ke, mr os ke dan lain2 lg kn ada byk filem kita kn, biar bdk2 ni kenal skit citer ttg negara drg malaysia ni..

        xpun kalo tv3 pasang citer bkt kepong ke, leftenan adnan, sarjan hassan juta2 kali pun ttp nk tgk…

        citer indon ni byk ngarut dr btl nyer.. bole memesongkan kita sbnr nya…

        0
        0
      • mary says:

        setuju sangat ngan ell……

        0
        0
    • Permata says:

      Memang betul pun. Aku dah lama tak Malaysia sbb study kat luar, bila balik tu macam eksaited la kan sebab nak tengok cerita melayu. SEKALIIIIIIIIII KAUUUUUUUU CITE INDO JE BANYAKK OKKKKKK!!! Aku pon komfius, ini Malaysia ke indo? Bukak radio pun lagu diaorang, bukak tivi pun cerita diaorang??? Langsung lenyap perasaan patriotik aku yang berkobar2 tuh. Kalau nak tayang cite indo tu boleh, tapi biar la satu minggu tu 2x je ke. Tak pyh la hari2, naik jelak mata aku nengok. Endingnya, balik Mlysia aku tak tengok tb pun, teman mak aku pegi pasar lagi best.

      0
      0
    • arnamee says:

      TV3 best, cuma kena buat kurgkan drama itew

      0
      0
    • pikir2 says:

      nk sng suh tv3 create satu chnl baru yg tayang sume cte indon je setiap mse. mcm kt astro tu ada kbs ch391. sape yg ske tgk korea leh tgk ctu je. xyah la gnggu org len yg da x ingin nk menonton cte indon yg tah ape tu. ada bran ke tv3 nk wt cmtu? opkos la TAK..kn? rugi le dorg. dh tu yg tv3 dok manjang bka cte indon cm le ada org nk tgk! nympah aku! x membina langsung!

      0
      0
  2. RiRi says:

    tang bab cite indon tu mmg pn..huhu..

    0
    0
    • akuxstatik says:

      tau xpeee…….da la 2,mengarut…citer bodoh je sume…cam da kering idea nak wat citer…..xde lesson pown…bosannnnnnnnnnnn gilerrrrrrrrrrrrrrr………..

      0
      0
    • kurus says:

      RiRi,
      citer hendon tang maner kt tv3 tu?
      atau aku tk prasan kut..
      yg aku tengok kalo petang ahad jerk ader citer berunsur drama keagamaan..
      aku hari2 layan drama melayu kt tv3 petang hingga malam..cam tkder lak citer hendong..
      kt setero yg brlambak hendong..tu yg aku switch kt tv3 tu..

      0
      0
      • farapink says:

        ape plak.. mmg slalu ade cite indon.. tp cite alisa.. indon.. da sejam.. ni lagi cte indon.. ape kisah xtau..

        mak ak pon kemarok tgk cte indon ni..makin lame,, makin kembang jadinye. adik2 plak dok tiru lawak, tiru cakap.. xpaham a..

        sabo je la.. cite melayu da xde eh? da la kt radio pon bnyk lagu endon.. hmmmm….

        0
        0
        • kurus says:

          ooohhh.. alisa tu ek? oh tu..aku lom balik umah lagi tu..agaknyer tu dier tayang bukan taim perdana..
          aku memang tk nak sinetron sinetron ni..pening nk tunggu habis… best ag citer melayu bersiri..
          cuma pilem derang ni agak bermutu kerna pilem terang n cantik jerk..tu jer..

          dedolu aku slalu bengang kt @15 ngamuk tengok sinteron back to back.. tu yg aku g tv3 tu..
          tkder nyer hendong kalo sblom prime time n selepas..
          aku tengok smpai subuh pun..seme ulangan drama best2 dedoulu..

          0
          0
        • RiRi says:

          ari ahad pn de dorg tayangkn…maybe drama melayu x byk kot..huhuhu

          0
          0
      • akumanusiabiasa says:

        kau neh lom jd penonton tegar tv3 lagi ar..dok try bukak tv dari isnin sampai la ke ahad..ada jer citer indon…tp paling tk tahan citer karut marut tur arh..segala hantu..segala jin.anak gergasi..penunggu gunung…ibu perik..suma nk kuar…nek loya tekak aku

        0
        0
      • ruru says:

        OMG!!!!!!!!!!, open your eye k….berlambak2 cite hendon ko kata x da…..

        0
        0
        • omg says:

          tv3 iklan dh la byk!!! cite endon pun byk!!!

          SY SARANKAN WAT 90% CERITA MALAYSIA DAN 10% CERITA LUAR NEGARA

          kpd astro MANA G CHANNEL ARUNA???
          buat semak mate je citer endon kat channal ria, prima & oasis
          oasis dh la cite agama..g msk cite endun kurafat watpe?

          0
          0
        • lingua franca says:

          Sokong.. camna ngra msia nak maju sdgkan minda rkyat x tbuka.. tgk cite indon memanjang hnggakan mpengaruhi bhsa pnonton msia pdhl bhsa indon bukan lh slah satu lingua franca..pmikiran pon ble rosak n xda kmjuan nengok cte y karut n xda pgjran(cte indon lbh byk pamerkan kburukkan dpd kbaikkan)

          sptutnya tygkan lh muvee y ble mbuka mnda n pgetahuan..
          klaw cte owg putih ble trima..at least,pnonton dpt pbaiki n bljr english coz e2 mmg bhsa phantar dunia..
          n y pling pnting lbihkan cte mlyu dpd cte len..

          ingtlh,,bhsa mlyu 2 bhsa ibunda..ADALAH TIDAK MUSTAHIL JIKA SUATU ARI NANTI BHSA MLYU KURANG DIMAINKAN D BIBIR RAKYAT MSIA KRN KSALAHAN PRANAN MEDIA ELEKTRONIK(tv) D NGARA KITA SENDIRI..

          cba tgk ngra len..pyiaran hburan n ilmiahnya seimbang spya rkyat x lalai mlyn hburan..

          spttnya kat msia ptut bwat cam tu..utk kpntngn rkyat n ngra..

          SEIMBANGKANLAH KADAR PENYIARAN HIBURAN n ILMIAH DI NGARA KITA!!!

          0
          0
  3. Ryta says:

    Perghhh…marah betol peminat tu! Sabor dik…..

    0
    0
  4. aku serius says:

    heheh..slang pun dah pelat indon.. elok si pengadu tulis direct kat tv3..

    0
    0
  5. lalalala says:

    aku plg benci cite indon yg mcm hikayat2 merapu tu…skg tv3 pun da same tiru..lagenda putera katak la apela..tensen..buatla cite cam chinta tu bnyk sikit..waloupun aku tak minat pasha sendat..aku tak miss cite tu weh

    0
    0
    • 1st time says:

      aku sokong.. mmg r cita dongeng, tp mengarutnye mcm apa. ade sekali tu aku tertengok kisah ular jd kanak2. n masa tu aku mmg mencarut abes, cite x relevan btul. aku kesian kat budak2 yg mai tgk cite tu. takut terpesong pengetahuan dyorg,,,

      0
      0
  6. […] Panas, Luahan Hati Seorang Penonton TV3 Submitted by selebriti on November 22, 2010 […]

    0
    0
  7. Yg annoyed says:

    mmg dah BOSAN dah…bleh tgk TV3 bila time CEREKARAMA je…sebab nak sokong perfileman MALAYSIA je…kalau setakat nak tgk citer INDON…baik tgk je channel lain yg berilmiah lagi bagus…

    0
    0
  8. world says:

    aku pn setuju, mne2 stesen tv pn amik perhatian la ngan permasalahan nie, bleh dikatakan kebanyakan cite kt tv cite indon, dh kurang cite melayu pn, kne tggu ari sabtu mlm br dpt tgk cerekarama melayu….2 la penyebabnya aku malas dh nk tgk tv.

    0
    0
  9. Faroucq says:

    Aku setuju dgn Faiz tu…Mmg pun TV3 suka dok tayang cerita Indon. Meluat aku nak tgk TV3 skrg…Indon..indon..indon…

    Lagi satu aku nak tambah….iklan kat TV3 mmg lama sgt…kdg-kdg jalan cerita tu baru 15 minit, masuk plak iklan 5minit…

    0
    0
    • jane says:

      BETUL BETUL BETUL……. SANGAT SETUJU DGN FAIZ… LEBIH SANGGUP TENGOK CITER MELAYU YG OK OK DPD TENGOK CITER INDON YG BODOH NAK MAMPUS….YG TAK LOGIK… YG SAMPAI TAK ADA AYAT NAK AKU CAKAP LAGI…. BENCI YG TERAMAT SANGAT CITER BODOH INDON TU…. HANYA ORG BODOH AJE YG IKUT CITER2 BODOH INDON TU….. TAKKAN LA ORG KAT TV3 TU BODOH SANGAT NAK NILAI CITER BODOH ATAU TAK…RASA NYA YG KERJA KAT TV3 TU SEMUA EDUCATED… ASTRO PON PENUH NGAN CITER INDON….. DAN BETUL KATA FAROUCQ IKLAN TV3 TERLALU KERAP SANGAT BORINNNNNGGGGG…

      0
      0
      • littlemia says:

        tu la pasal ape la best sgt ngan cita indon pun aku x tau la………anti indon

        0
        0
      • allid says:

        TV3 ni nak duit ja…..kepuasan penonton tolak tepi…yg penting duit masuk….tu yg kuar citer indon pelik2 n iklan yg melampau2 panjangnya…

        0
        0
    • jay ai says:

      aku stuju ngan ko…iklan ja dkt 10 minit….

      0
      0
      • miswateva says:

        totally agreed!! aku memang naik berbulu kalau tengok tv3 punya iklan..tau la tu income dieorang tapi kalau dah lama sangat iklan tu daripada citer..ape cer?? malam jumaat aritu ade citer The Fast and the Furious Tokyo Drift…syok gak layan lagi. Tapi yang aku naik hantu is iklan yang terlalu panjang..dah tu bagi laluan kat nightline…ok la..aku faham. then citer yang tinggal lagi seminit nak abis pun leh bagi iklan jalan dulu sampai 5 minit..tensionnya aku..huhu!!!

        0
        0
  10. ntahlah labu says:

    aku pun sokong faiz ni…bosan balik2 cite indon…mcm cite melayu x best…cb la tyg filem2 melayu dulu…or yg zaman 80an-90an…lagi best…TV3 jgn sampai org ramai pun benci kat TV3…

    0
    0
  11. red says:

    tidak syak g…betul arrr…aku tgk tv3 pun sebab tgk buletin utama jer…..siyes….kritikal sgt nih….

    0
    0
  12. I dah lama tak tengok TV3..ntah kenapa tak tau ler….. tetiba jer selera untuk TV3 dah takder…hukhuhkhuk….
    -banyak sangat cerita mengarut…
    – citer indon? malas nak citer la…..
    – Iklan? ni yang buat semua kakitangan TV3 msyuuk je bonus diorang
    -Rancangan berilmiah? sangat boring…baik tengok kat AOsis lagi menarik… sangat uptodat
    -Rancangan hiburan…aish..banyaknyer cam shiok sendiri jer….. hanya tunggu Juara Lagu jer….
    -Cerekapilihan? I pilih pilih jer..tak tengok semua pun….
    apa lagi? apa lagi ? apa lagi yang nak dibanggakan ?
    adoi…naper ye? dulu TV3 best sangat…la ni?

    0
    0
  13. Oden says:

    betul tuh….cerita hikayat indon sngt memesongkan akidah kan…tv3 terlalu open minded sgt…tak boleh jugak duh…elok lah tiru je konsep dieorg wat cerita lagenda yg ada kat msia…..

    sinetron indon mula mula je best pastu dah megarut tahap giler…idea jln cerita indon terlalu karut dan tak msok akal ataupon dah mmg org indon camtuh…

    0
    0
  14. belacan~hangus says:

    byk keburukanya cita indon ni…
    sbb byk memaparkan sikap dengki,busuk hati, dendam dn sebagainya……
    cuma sikit je kebaikan yg ditunjukan itupun jika ada..
    aku pun dah lama menyampah dgn cita indon ni..

    0
    0
    • amina says:

      Betul betul. Cerita konon bagi pengajaran. Pengajaran yang dia bagi satu je, tapi benda-benda jahat yang dia ajar beratus-ratus.

      0
      0
      • Kasih says:

        tau xpa… mmg btl.. baik nya 1 tp yg cnth jahat tu berjuta2 dia kasi…. merompak lah, merogollah… mertua skandal gan menantu lah… pari2 lah… adoiiiii tensen btl la…

        0
        0
  15. nashue says:

    Salam,memang betul apa yang ditulis oleh Faiz tu.Bayangkan kita dah cuti sekolah nak rileks,buka tv tup tup HIKAYAT Indonesia yang merapu-rapu tu.Buat orang sakit hati.Last-last tengok cerita tamil jelah

    0
    0
  16. akukuku says:

    aku setuju
    aku lame dh nk munth
    asyik cerita ibu tiri jahat
    xpn citer ular bleh ckap, mnusia tukar jdi ikan
    tah ape2…
    budak2 plak ngadap tgok tv
    pas2 mlaysiapn tiru citer bodoh cm 2, tetibe kuar sekor arnab yg blh berckap
    ape kejdahnye????
    nsib baek ade astro, mcam2 ada…

    0
    0
  17. bE ThE BeSt says:

    Assalamualaikum…btul pe yg faiz tliz tue,,x fhm btul la npew tv3 prlu menygkn cter indon tiap kali cuti skola..pe yg best sgt kt cter indon?ckupla dgn cter sinetron yg melalut x abiz2 nk tmbh agi dgn cter yg merepek meraban..iklan dh la agi 1,,bru start cter kejap dh iklan klu skejap x pe gak nie smpy owg nek mnymph nk 2nggu cter start gare2 iklan…sowy klu trksr bahse tpi inila yg realitinye…wtla prubahn sblum rating tv3 menurun…

    0
    0
  18. mizzlynn says:

    mmg btl..tv3 balik2 nk tayang citer indon yg merapu and merepek tuh…mengarut jer..ape slhnya klu tayang citer mat salleh ker, cina yg best2 ke..korea ker..nih asyik2 citer indon..mcm nk menyesatkan pun ade..mcm smlm tgk citer indon adeehhhh…tk masuk akal..TV3 please ahh..nk jadikan rakyat malaysia nih org indon ker..diaorg mana de suka citer2 malaysia nih..kondem malaysia ade lah..mmg btl ckp faiz tuh..buat ape nk bangga2 kan sgt citer2 or lagu2 dr indon tuh…mcm dia org kisah..sumtimes, DATO FARID nih tk guna otak..pk untung jer lebih…

    0
    0
  19. Kakuna says:

    dah la berita pun seme pasal tut je… bosan!! tgk E! lg besh!

    0
    0
    • littlemia says:

      wajib la buletin utama tu stengah jam jer sik kuar bab membodek……….aku memg x tgok la…kul 8.30 baru start tgok berita coz dah tau stengah jam tu pasal politik jer……

      0
      0
  20. amy lara says:

    sama la sy pon sokong.. dah la umah xde astro… hukhuk.. tv3 lak dok siar cite indon.. heeee… mmg tutup tv trus la.. layan internet lg bagus!

    0
    0
  21. entah says:

    ada ker org tgk tv3? citer apa yer. dah lama xtgk tv3

    0
    0
  22. reyone says:

    anyway, TV3 amek cite indon atas sebab yg sgt mudah…
    sebabnya cite indon MURAH UNTUK DIBAYAR…tu jek…cite melayu kan kena telan beribuan ringgit…cite indon 2000 episod pun baru bape hengget…mane laa mampu TV3 nak bayar cite melayu….

    0
    0
  23. geli geleman says:

    aku pun sokong gak.dalam melodi pun hari2 cakap kat indon artis malaysia ni x laku tapi stesen tv dia jgk yang tayang citer indon.aku pun dah mls nak layan tv3.berita tv3 pun dah x tgk dah

    0
    0
  24. Lovely says:

    BERITA TV3 PUN DAH X MENARIK. 1/2 JAM DOK CERITA PASAL POLITIK. NAIK MUAL DAH.

    0
    0
    • littlemia says:

      betul tu..aku pun mula2 x perasan……skrg makin perasan sgt

      0
      0
      • RiRi says:

        btl gak tu…aku pn dh mula perasan xde berita yg btl2 berita..huhu..better baca metro..lg padat dgn berita… ^^

        0
        0
    • dun says:

      pastu kalau korang perasan…sengah jam yg last tuh, mesti dok wat berita yang seakan2 nak promote produk sesetengah [email protected]…ek eleh…nak tunjuk berita ke nak jual barang?

      0
      0
      • nobody says:

        yup aku setuju, aku pon pasan dorang asik pomot brg.. tu cabang2 iklan and revenue dorang la tu..dh boring arr tgk buletin utama tak mcm dulu2, byk berita menarik..

        0
        0
      • belacan~hangus says:

        perasan sesangat asyik2 muka dato*****

        tu yg keluar asal jam tu adalah dia…

        0
        0
  25. Noraida Rashid says:

    Salam…sokong sangat-sangat….naik menyampah tgk drama bersiri indon nih….depa kat sana x tayang pun cite @ drama kita…

    0
    0
  26. liza says:

    masalahnya astro ria pon BERLAMBAK2 asik ULANG2 drama bersiri indon

    BOSANNNNN

    0
    0
  27. zanna says:

    TV3 dulu pilihan utama tapi sekarang tidak lagi, saya dah mula beralih ke rtm walau pun otai tapi tengok banyak drama melayu yang lebih berkualiti dan membawa banyak pengajaran walaupun bukan pelakon glamor

    0
    0
  28. man says:

    Jgn jadi macam HOT FM…asyik pasang lagu indon je..last2 jatuh rating…

    0
    0
    • comey81 says:

      betul..betul..betul..saya sokong…selain dari tuh dj pagi dia berlagak DIVA!!!mcm bagus..layan caller pn macam hampeh…!aku dh lama boikot xmo dgr HOTFM…patutlah rating jatuh…hati pendengar xnak jaga…baik dgr radio lain…diorg glamour jugak…xde pun nk tunjuk DIVA???!!

      0
      0
  29. putri says:

    betul sesangat pandangan faiz tu..aku naik meluat nak muntah tgk citer2 indon kat tv3 ni..dari isnin sampai ahad indon manjang….buletin utama pun sama..politik setengah jam..berita dlm negara skit aje..aku tgk 10,15 minit dh tukar channel lain..baik tgk berita tv9..walaupun setengah jam tp padat…tlg la media prima amik perhatian komen rakyat malaysia ni…

    0
    0
  30. maklong says:

    dah jarang tgk tv3. baik layan chanel kartun.

    0
    0
  31. white lily says:

    weh…kitaorg x la sebodoh itu…asyik nak tgk citer indon…tolong la tukar citer yg berpekdah skit…

    0
    0
  32. aku serius says:

    minat channel fun & learning, discovery.. contains more info than tv3 news bulletin..

    0
    0
  33. mummy nana says:

    tv3 jrg tengok.. oasis slalu tgok.. mls tgok tv3 criter tak berapa seronok.. ape pun tgk apa2 yg patut je lah..

    0
    0
  34. Ummi Izzatie says:

    Saya pun setuju dgn komentar Faiz mengenai cerita Indon yg terlalu kerap dityngkan di TV3. Dahla ceritanya merapu, besar pengaruhnya pada pemikiran kanak-kanak, remaja & masyarakat Msia. Sebaik-baiknya pilihlah cerita yg boleh mengutamakan modah insan yg berkualiti sepertimana yg diwar-warkan oleh PM kita. Pihak TV3 perlu sedar akan hal ini, eloklah hentikan cerita yg ‘entah apa-apa ni’. Saya dah lama ‘banned’ cerita-cerita Indon ni…

    0
    0
  35. dun says:

    lagi satu, kalau tv3 ni ade tunjuk [email protected] hollywood…mesti byk potong..kalau potong scene2 yang lucah takpela…ni tak, sket2 potong, sket2 potong, nek fedup pun ade…bek takyah tunjuk kalau dah asik nak potong je…bebal…

    0
    0
  36. pemerhati says:

    sayapun xfaham kenapa tv 3 langsung xambik endah tentang aduan penonton..sanggup pekakkan telinga dan butakan mata asal raih keuntungan..syg benar dgn cite indon..kdg2 sedih ah..mcm tgk channel indon..bkn channel tv3..tv malaysia perlu ade identiti msia..beritapn xhbs2 dgn politik…bosan..bosan..bosan..xterbuka minda..

    0
    0
  37. onmiz says:

    seyesly….ak pown da kureng dh skrg lyn tv3….ak sokong ckp faiz tuh….nape asyik tyang cite indon…cam bangang jew ak tngok….lu kite tngok kn…..kbnykn cite indon nih xmsuk akal….khurafat,…..sdar la….6ti terpesong anak2….tmbh2 yg kecik2 tuh….kite nih rakyat mlaysia….patriotik skit….ko duk tayang cite indon tuh..ad ker diorg tayang kite punya cite……xda kn……bek ko sdr la tv3 sblum kiteorh boikot ko…..pd datuk farid…sila ambil prhatian yer……arap xyah dh tayang cite indon lg….support la icite mlaysia…kite kn anak malaysia……

    0
    0
  38. zura says:

    betui2, sokong sgt2.. adik zr kalau balik bercuti .. kalau dh dok depan tv.. dr pagi smp ke mlm sure cite indonnnnnnnnnnnnn jek .. sakit jiwa betui ler.. dh cm ketagih le plak..
    mmg cite2 indon ni bagus, cz diorg suke ingt Allah s.w.t… tp jgn le 1 hari suntuk dok bukak cite2 indon..

    & pls ler, cite2 melayu BARU kt msia ni , pls upgrade cite & filem … dok kuor cite2 unsur ANTU, REMPIT, SEX.. cube le blajar cmner org2 dulu2 hasilkan karya yg kiteorg jenerasi mude ni stil ingt.. cm cite dr arwah P.RAMLEE (tiada bandingan)

    0
    0
  39. maggi goreng says:

    ak pn myampah r ngn cite indon……mcm mn lar tv3 nih leh tyg cite2 mcm 2…….dri ak msuk sem bru smpai blik cti sem pn lum abz2 ag cite indon…..nk ckp jln cite yg pnjg berjela2…..bosan2….smpai berhabuk tv kt umh ak…sbb xdak owg nk tgk dh….tv3 plizz lar tyg cite yg besh3….yg pntng cite mlayu:((……ase mcm ak ni duk ngra indon ke???

    0
    0
  40. ferdaustaib says:

    memang pun..
    cite indon da la acting emosi terlebih.
    kat kedai mkn aku tgh lunch tgk astro pasal sukan sea pun die bole tuka cite indon.
    adoy!

    0
    0
  41. anti indon! says:

    ni semua membuatkan bibik2 semakin malas nak bekerja, masuk lunch hour aje dia dah baring depan tv siap susun jadual nak nengok sinetron maraton nye, makan gaji buta! ada hati nak gaji minima rm800! pemalas, tu belum masuk part mangabaikan anak2 tuan rumah lagi! ni salah satu penyumbang kepada isu bibik malas! tv3 nye angkara la ni! menggalakkan bibik2 jadi pemalas + membawa masuk budaya tak ilmiah malah memesongkan akidah! tolong ketengahkan isu ini ok tv3!

    0
    0
  42. AKU BENCI IKLAN says:

    aku benci gila nak tengok tv 3….haram betul tv3,,kalau iklan mesti lama,,,,cerita yang ditayangkan sat je,,,aku lagi seronok tengok cerita kat astro ,,siaran suma best jew,,iklan pun sat,,,,

    0
    0
  43. eszol says:

    setuju!

    ckup2 la tu

    btw,farid ceo media prima skrg

    g tanye ceo tv3 la plak

    0
    0
  44. maggi goreng says:

    yang penting tv3 skang ni dh bosannnnn……bosannnn…..T___T

    0
    0
  45. baby102 says:

    Aku suka tengok tv3, tapi kalau mana2 citer Indon yg ditayangkan sorryla aku nak tengok. BOSAN OK CITER INDON NI. so stop it la cite2 indon ni TV3.

    0
    0
  46. nobody says:

    aku start benci tgk citer indon start bawang putih bawang merah laa..mmg mcm haram ending dia.. mnyumpah2 aku tgk citer tu, kalu baik, baik n mampos! yg jahat plak, mngalahkan setan!… TV3 mmg aku dh lama tak tgk, cuma tgk cerekarama ujung minggu je, sesekali tgk mega movie dia.. cuba la siarkan drama2 melayu mcm Ahmad Durrah tu lebih sket, supaya muda mudi kita ni dpt blaja sesuatu..

    Honestly, skang ni aku lebih suka layan channel RTM or TV9, lagi membina dan menarik.. especially movie2 TV2, serius layann…

    0
    0
  47. papan says:

    aku pun pasan….harap tv3 amik pot la pasal ni….jgn lingkupkan stesen anda hanya dengan menayangkan citer2 indon….aku lebih rela tgk drama/filem tempatan wp diulangtayang…dr tgk citer2 indon…kdg2 tu rasa cam dok indon pulak…hahadoi….tlglah tv3 oiii…

    0
    0
  48. Dauspozi says:

    Aku pun dah bosan dengan TV3… Paling hampeh pun aku layan slot Lagenda dan slot Cerekarama je… HUHU!!.. Dah ler iklan melambak… :)

    0
    0
  49. Kancilbiru says:

    iklan banyak, ceta indon pun banyak…last2 balik ke rtm lagi best sebab walaupun banyak ceta lama2, lagi enjoy…

    0
    0
  50. cun99 says:

    harap2 pasni tv3 da kurang2 kan la citer indon tu.. byk filem2 kita dr tahun 1960 smpi 2000.. ulang tayang pun takper.. mcm citer2 si badul ke, jins shamsudin ke, a r jaafar, yahya sulong, ogy ahmad daud, noorkumalasari, byk la pelakon2 dulu…. byk citer lama yg komedi dan sesuai utk tontonan family… macam panglima badul, si luncai, esok utk siapa, da di du…

    dulu2 jam 3ptg ari ahad, ada gak citer2 lama.. pastu ntah nape ntah.. siar citer indon.. terus takde mood nk tgk tv3…

    lg satu, byk jugak citer cerekarama dulu2 yg best2.. ulang tayang la.. sure ramai lg lum sempat tgk…

    0
    0
  51. filania says:

    aku pun on tv3 coz nk tgk buletin jerk……yg len aku tgk astro……asyik indon jerk…..bkak2 indon..akhirnya aku naik menyampah…..sampai member satu tmpt keje citer psl citer Chinta pun aku x tahu apa2…itulah penangan tv3.!!!!!…hrp bkak minda dan ubhla…kalo nk pasang jugk citer indon….baik g dok indon……!

    0
    0
  52. azza says:

    salam buat tv3 disini saya menyokong 1 malaysia supaya memperbanyak kan lagi cerita2 melayu,india atau cina di saluran anda untuk menyahut seruan 1 malaysia .

    0
    0
  53. allid says:

    citer sejam setengah jam je…lajak sampai 2jam setengah…yela….nk buh iklan sampai sejam…dahtu citer 5mint, iklan 15minit..

    0
    0
  54. Gegeh says:

    tv3 aku tgk news jer.. news pn kdg bosan gk.. aku lebih suke ntv7..ringkas dan padat.. dan more neutral..

    0
    0
  55. jay ai says:

    byk benda yg makin memualkan kat tv3 ni…iklan yg panjang berjela.-jela…indon..+ indon dan indon lagi…. kalau program nona tu pulak…asyik2 benda sama…org kaya sana..org kaya sini kawin……kekadang tu mcm buka aib org pun ada……tv3 ni perlukan pembaharuan…dah lama dahhhh…..

    0
    0
  56. natasya says:

    yeah….betul tu…tv3 dan juga astro memang banyak siar citer indon jer…naik bosan tahap cipan..balik2 ulang tayang….baik layan tv2 lagi best….gerenti takde ulang tayang tahap melampau cam TV3 ngan ASTRO tu…paling utama…takde citer indon!!!!!!!

    0
    0
  57. wawa says:

    nape lar cite indon gak jdi pilihan tv3…..mluat n nk termuntah tgk…….ak xsuke xsuke mmg ak xsuke!!! crite entah hape2….eeee….geli lah nk tgk…..

    0
    0
  58. julie says:

    tahu tak pa …boring betul buka siaran tv 3 ni asyik tayang indo2 dah la tak best cite .byk angan 2 je lebih..baik tayang filem Tan Sri P.Ramlee lagi best ulang la berapa kali tetap tidak bosan

    0
    0
  59. atiqah says:

    ye setuju….tlg la tukar sekarang..dh bosan gilerrr dh ni

    0
    0
  60. ez0ra says:

    tersgt2 setuju… aku tgk dah ramai yg complaint pasal cter indon kat tv3 berlambak.. tp pihak pengurusan asik buat bodoh je… enth2 anak menantu dia org indon kot. tue yg suka sgt nak siarkan cter indon… terus trang aku p0n dah kureng nak tgk tv3.. dr hri isnin smpi isnin next week cter indon je….. bkn naik meluat tp mmg dah meluat p0n dgn tv3.. dah tue iklan p0n pjg berjela…. sndiri pikirlah org2 tv3.. nnti jgn smpi x de org malysia yg tgk channel korg bru tau…..

    0
    0
  61. ain says:

    taruk lah cite hape2 pn xkisah aslkn bkn cite indon……

    0
    0
  62. atok ku says:

    Buat penat jerk korang komplen tv3 nie.. dorang bukan buat perubahan pun… seingat aku dh bertahun2 org dok komplen pasal isu nie lam paper… tapi dorang buat tk tahu jerk… mungkin dorang nie jenis yg tk baca paper n tak paham bahasa Malaysia kot (paham bahasa indon jerk)… bodoh.. banggang.. saliwol.. kaliwol.. maliwol

    0
    0
    • ez0ra says:

      betul tue… buang masa je kita komplen dorg buat bodoh je… cara berkesan kita ramai2 boikot jgn tgk tv3.. sure dorg tukar ltak cter mlayu….

      0
      0
  63. makcikpot says:

    makcik pun mmg dah sampai tahap nak muntah dgn citer indon kat tv3 ni. tiap kali lps abis buletin 1:30 cepat2 makcik tukar channel lain sbb dah tak sanggup nak dgr soundtrack drama arisa tu “D’Masiv-Cinta Sampai Disini”. pastu plak kalu korang semua perasan, punya la byk iklan kt tv3 ni. rasanya mcm dah menghadap tv iklan pulak…commercial yg lebih. content makin teruk

    0
    0
  64. scorpioncat says:

    betul la..aku mmg x minat langsung citer indon ni…xkisah le tv3 ke astro ke…byk lagi citer melayu yg bagus..layan citer tamil pun ade gak..betul pandangan pembaca kat atas.. apa kata tv3 ulang tayang balik citer2 lama yg bagus2 tu…x yah la tunjuk citer indon lagi…lgpn, ade ke tv kat indon tu tayang citer dari malaysia mcm tv kite dok menayang citer dier? pk pk kn lah….

    0
    0
  65. yuni says:

    tv3 ni klu drama 1 jam- iklan 30 mnit = 30 mnit je cter nye..
    aku lbih ske tgk tv2..cter2 die sume best

    0
    0
  66. abg says:

    aku dah lama x layan tv .. sungguh pun bayar bulan2 rm101.95 .Aku suka lagi layan beautifulnara .. hehe ..

    0
    0
  67. haiyaa says:

    intipati buletin utama kat 90% politik..
    8.00-8.30 cite bab politik
    8.30-845 luar negara,
    8.45-8.55 sukan,
    8.55-9.00 baru nak cerita pasal dalam negara..

    menyampah giler dgn tv3!!
    baik tgk berita tv9, byk diketengahkan isu2 semasa dalam negara..
    kalau asik tgk tv3 korang bleh jadi PM lah lepas ni kompom terer pasal politik~

    0
    0
  68. fieyt says:

    mcm mana org meluat or tak suka pun, tv3 tetap stesen tv no 1 kat malaysia ni. biasalah setiap benda kat dunia ade kelemahannya. just ambik yg baik je la k :)

    0
    0
  69. girls love says:

    aku naik mnyampah tngok crita kt tv3 skrang….klu crita indon 5 kli sminggu tp klu crta melayu nk tngok 1 kli semnggu pn susah …klu tv3 kmbalikn zaman kgemilngan cerita korea, taiwan ,thailand…………aku skong jngan dok asyik crta indon je……prbnyakkan crta y lbh brkualti la wei……………renung2 kn lah

    0
    0
  70. kasut tumit tiggi says:

    Bagi pndapat saya, siaran tv yang paling relevan dgn masyarakat kte adalah siaran tv9..pengisian yang padat, diserapkan jg rancangan ilmu, serta terdapat drama2 yang menarik dan sesuai ditonton seisi keluarga..

    Memang kita sedia maklum, target penonton untuk tv9 adalah untuk masyarakat melayu lebih2 lagi masyarakat yang berada di luar bandar…tapi pengisian sebeginila yang sepatutnya bersesuaian untuk ditonton oleh kita seisi keluarga tidak kira di bandar ataupun luar bandar..

    Saya ambil contoh rancangan nasi lemak kopi o yang ditayangkan setiap pagi jumaat, sabtu dan ahad sangat relevan dengan kita..pengisian yang padat dgn info2 terkini dan lebih santai…selain itu, rancangan I-Glam, Semanis Kurma, Drama2 Melayu, Rancangan Mari Mengaji, Galaksi, Akademi Al-Quran dan lain2 lagi ternyata memberikan hiburan serta berjaya mendidik penonton..Bahkan berita tv9 juga padat walaupun hanya setengah jam bersiaran…

    Mungkin drama2 Indonesia boleh ditayangkan tetapi kekerapan tayangan sesebuah drama dari luar lebih-lebih lagi dari Indonesia harus dikurangkan..mungkin seminggu sekali dan durasi hanyalah 1 jam sahaja…

    Harap pihak tv3 juga tidak memilih untuk menayangkan drama2 yang mempuyai episod yang byk serta kerap mengulang tayang sesebuah drama atau filem kerana mengundang rasa jelik penonton dan seterusnya penonton lebih mudah beralih ke stesen tv yang lain..tidak kah itu menjadi satu kerugian pada pihak tv3????…

    Sebenarnya dilema kita sebagai penonton bukanla hanya tertumpu pada siaran tidak berbayar sahaja…bahkan siaran berbayar pun tidak menghidangkan rancangan yang menarik kepada penonton/ pelanggan..jika diamati rancangan2 menarik ini bermusim dan yang lain hanyalah rancangan yang diulang sehingga beratus kali…saya mengambil contoh siaran berbayar AFC misalnya, rancangan masakan pada thn 1998, 2004 masih ditayangkan..payah sangat kah rancangan baru hendak diterbitkan / ditayangkan??ataupun pernerbit rancangan sudah kering idea2 yang baru??ataupun syarikat televisyen tidak mampu membeli rancangan2 yang baru kerana tinggi harganya??????paling menyedihkan lagi apabila kadang2 hampir 5 channel menyiarkan iklan yang sama secara serentak…..mungkin mereka hanya mementingkan keuntungan semata-mata tanpa mengambil peduli apa sebenarnya yang kita inginkan sebagai penonton…

    Diharap semua pihak peka dengan dilema kami sebagai penonton…Lebih2 lagi masyarakat bandar yang mempunyai kesuntukan masa untuk menonton televisyen..Saya berharap dengan masa yang ada, penonton dapat disajikan dengan rancangan2 yang berkualiti serta terkini dan bukan menayangkan rancangan2 yang :”outdated” serta memualkan…

    0
    0
  71. AKU says:

    sokong benor.asyik2 indon.habis anak2 sedara + anak2 jiran reti dh ckp indon. hebat betol. xyah g indon!

    cite melayu byk je…kalau dia tayang cik P.Ramlee pun ok pe. tgk 100 kali pun xjemu2..

    lg 1-iklan punyala byk. rasa cm nak baling tv je.

    0
    0
    • anti indon! says:

      aku pun terpaksa langgan astro sbb p ramlee, tv lain tayang pun seminggu sekali, tv jangan harap!

      0
      0
  72. Kak Eton says:

    bru jek smlm aku cakap ngan mak cik cleaner ” esk start la citer indon yg mengarut2 tuh”.. belum pe2 dh ade org komplen..BOIKOT TV3

    0
    0
  73. kura2 kecil says:

    aku sokong korang2 sume. tah ape2 tah tv3 skang ni.
    cite indon dari siang ke mlm.ei,aku tak kesah la kalau nk tayang cite itam putih zmn dlu2 tu,lg bagos dari cite indon yg scene jegil mata 3 minit,scene terkejut smpai 5 minit..sempat g tandas buang air dlu,dtg mengadap tv,macik dlm scene tu tak abes lg jegil mata.cam tgh pause je.aku nk tgk buletin utama skang pon dh mls. tv3 mmg bodek lebey2 psl politik ni. aku ni tader la sebelahi mana2 tapi mmg nmpak sgt kau tgh mengipas,tv3 oiii..org2 mcm aku ni la yg menyokong melodi,cerekarama n nona sejak aku dajah dua smpai skang tapi ko nk jugak jatuhkn rating kau sbb cite2 indon ni.DAH LA KUAR UMAH PON TGK INDON BERSEPAH, DLM UMAH PON KENA TGK INDON GAK?

    0
    0
    • belacan~hangus says:

      hahaha..

      aku nak pecah perut ketawa kat komen ko

      lawak weh!!..haha..memang betul lah part yg

      terkejut jegil mata..huhu..sib baek pengarah filem

      kat mesia x buat scene mcm tu..

      0
      0
  74. chicharito says:

    malas nk ckp ape..agree 100% ngn statement faiz tu..

    0
    0
  75. Kak Eton says:

    bru je smlm cakap ngan makcik cleanner “sok start la tuh citer indon yg ngarut2..borin tul tayang la citer filipina ke hidustan ke…”..tut tut hr ni dh de dh org komplen..padam muka tv3..kite BOIKOT TV3!!!!

    0
    0
  76. TAHOO says:

    TV3 BYK SGT IKLAN….CITE 5 MINIT….IKLAN 10 MINIT…NYAMPAH GILE…

    0
    0
  77. BB Lysha says:

    mmg pun… dah bosan dah dgn tv3.. pastu iklan berlambak lak tu.. bapak aku siap kira.. katanya ada 12 ~ 15 iklan… tu yang paling boring nak tunggu… kalo citer berkualiti x per, hampeh jer..

    0
    0
  78. kak timah says:

    abg nara bleh xbgtau kt tv3 nuh..suh la diorg tayang citer lakonan Saleh yaakub ke..mr Os ke..Badul ke..ala citer dulu zaman 8o-an & 9o-an..aslkan jgn ade citer yg awie brlakon udah…

    0
    0
  79. mama budak sekolah says:

    tv3 ni asyik tayangkan cite indon je,cite2 tahyul tu boleh mendidik anak2 kita ke……….boikot tv3……aku memang menyampah gla bla anak aku tgk cite2 tahyul ni ..

    0
    0
  80. RiRi says:

    Suke TV8 coz de vampires diaries..hehehe

    0
    0
  81. syida waffandi negeri sembilan says:

    memang betul pon….
    ketengahkan la cerita2 melayu dr cerita seberang.
    pihak TV3 harus membuat satu perubahan sebelum statistik penonton yang menonton siaran TV3 semakin merundum..

    0
    0
  82. dani says:

    terus terang aku ckp.. skrg aku lebih suka TV2 dr TV3.. sbbnye?? cite pon best, iklan pon kurang.. klau kluar pon 1-2 iklan je.. TV3 buweeekkk…

    0
    0
    • RiRi says:

      TV2 byk drama kisah org2 kita n org kampung…sonok je…hihihi

      0
      0
      • Kasih says:

        btl tu.. xder la citer psl org2 kaya jer… byk citer2 kg jer dan ada tauladan… mmg best… dan lg best sbb tv1 & tv2 mmg pasang citer2 melayu yg pelbagai lorat negeri, best2 ;)

        0
        0
  83. aleya says:

    aku rasa farid riduan 2 asal dari endon kot..

    0
    0
  84. matahariku says:

    aku setuju banget..eh salah cakap..tercakap bahasa indon plak..memang yer banyak bebenor citer indon nih..aku memang tak layan beb sebb sendri mau ingatla….kang aku ckp lebih kang jari jemari aku yg menaip komen ni kene saman lak kan….so cintailah drama melayu…..

    0
    0
  85. babycomel says:

    aku layan tv3 hari selasa jer.crita asmara..lain tu mmg aku tak suka tgk TV3.Buletin Utama lagi la menyampah.Berita RTM pun tak seteruk tu..TV3 politik manjang..bosan betul lah.Iklan memang tak yah cakap ler..kalau bole nak je dia belasah 1jam iklan..
    ASTRO pun dah terikut2 TV3 ni..iklan jerrrrr…waaaaaaaaaaaaaa..

    0
    0
  86. ZZZ says:

    setuju asyik2 drama indon, lth tgk balik2 same je. lps tu elok2 kul 3 ade slot telenovela g tkr drama indon, ape cer???? minggu lps seronok je tgk drama Stairway To heaven (version Philipines) tp skrg dh btukar ke citer indon ntah pape. btw setuju sgt2 tv3 byk potong cerita, episode asal Stairway To Heaven ade 65 tp kan kna ptg jd 30, tbaekkkkkkkkklah

    0
    0
  87. iza says:

    setuju benar dgn luahan peminat tu…sebab nyampes sangat asik2 citer indon, aku dah lama tak tgk tv3..cuma baru2 ni jek tgk cerekarama yg norish , sofea jane berlakon tu…best……banyak lagi citer yg menarik boleh ditayang, wat pe lak asik2 citer indon….tolonglah paham kehendak peminat……

    0
    0
  88. mimi3 says:

    aah, ngarut je TV3 ni, lebih2 lg cerita pukul 3 ptg hari ahad…bosan gile cite indon cerita dongeng cam haram, tukarla cite melayu, cite badul ke, dharma ke, mr os ke, salih yaakob yg dulu2 lg kelakar & layan…please la ek

    0
    0
    • ann says:

      haah la,cam gampang kan.. cerita x logik langsung ! seronok lagi cite melayu P.Ramlee ke.. lagi kelakar2.. nie indon punye cite yg sakan ade kat TV3.. heihh

      0
      0
  89. ina says:

    Xde maknanya nak layan cite indon. Mengarut, Merapu, tah apa2 tah. Aku pn x faham nape la TV3 ni buta mata sangat. Dah berbakul2 rasa x puas hati kat TV3 psl ni aku baca kat paper msh gak nak tayang cite indon yang x membina minda tu…….

    0
    0
  90. aini says:

    BETUL SANGAT LA TU… 200% SETUJU NI. DAM MUAK, JELIK, MENYAMPAH TENGOK CERITA INDON JE.

    TOLONG LA TV3, SEDAR SIKIT KEHENDAK PENONTON.

    LAGI SUKA KALAU DITAYANGKAN FILEM-FILEM LAMA MELAYU 60AN SAMPAI 80AN TU DARIPADA CERITA INDON.

    HAMBIK…TULISAN KASI BESAR TANDA SANGAT SETUJU DENGAN ENTRI INI..HAHA

    0
    0
  91. Reena says:

    Sket hari lagi stesen tu leh wat rebranding..tukar nama, tukar tagline..TV3 jadi TV Indon..tagline – Nongkrong terusss..

    0
    0
  92. yati says:

    Assalamualaikum. Saya ni tinggal di Johor Bahru. Kalau tgk TV…meriah. TV Malaysia ada, TV Singapore ada, TV Indon pun ada. Tapi malangnya….semua menyiarkan cerita dari Indon.Bukak TV3, cerita indon, bukak tv Singapore cerita indon. Bukak tv indon dah tentulah cerita indon. Buat TV3…..sudah2lah cerita indon tu. kalau tak pun kurangkan lah sikit. Cerita indon lebih byk merapu, hasad dengki dan iri hati.Kwn saya yang org indon pun dah malas tgk tv indon.Mcm mana ni…. Dgr radio,hari2 lagu indon.Tgk tv pun, indon.Pergi shopping jumpa org indon, bangla.Apa sudah jadi…………. Tapi, sejak ada upin & ipin ni….mereka pun ada siarkan jugak. Nasib baik tak di alih bahasa indon.

    0
    0
  93. 1 malaysia???? says:

    klu aku cakap tv3 suku kang org marah…tpi btul per….benda ni dh lma org tegur tpi diaorng ni bt pekak badak jer…sma juga dgn radio diaorg hot fm ..aku ingat baik je klu tukarkan si farid ridzuan tu dgn org indon……..aku nk org atasan tv3 semuanya indon…..srh je farid ridzuan tuh p keja kt indon…..

    0
    0
  94. mimi3 says:

    lepas dapat komen2 seme ni baru ade akai kot?

    0
    0
  95. mmg lame dah wase bengang ngan tv3 sbb tayang cite2 indon yg ntah apa2. akak pun mmg x layan tv3. blk2 tgk axn, fox.. bkn xnk sokong cenel tempatan yg free tp tu lah, tv3 dah jadi can cenel syok sendri plak. ni pun dok mikir lai, crita apa yg slalu tonton kat tv3.. detective conan kot hehehhe..

    0
    0
  96. Deqnor says:

    sokong3x….memang betul pun,tv3 asyik nak siarkan cerita indon yang merepek,khurafat dan cerita yang membodohkan.Selalunya cerita indon di siarkan masa kemuncak ini menyebabkan cerita tersebut mendapat rating yang tinggi,Sekarang masa cuti sekolah pun tv3 sibuk siarkan cerita indon, yang majoriti yang menontonnya adalah kanak2.Harap2 tv3 dapat kurangkan cerita indon yang beratus2 episod yang membosankan dan siarkan kembali cerita melayu lama yang lebih berkualiti…..1 malaysia…

    0
    0
  97. wanwan says:

    test

    0
    0
  98. tv3 suku says:

    dah nama pun tv3 suku….macam nie lah BANGANG nak mampus….

    0
    0
  99. tempayan buruk says:

    Aku sokong gila faiz ni!
    bukan cerita je dah merepek mereban, tapi berita pun.politik je banyak.aku nak tau hal dunia lah.bukan politik yg tak kemana tu.

    0
    0
  100. Mdm Emy says:

    dah komen berjela-jela ni nak bawak ke mana? x boleh ke pihak admin beutifulnara.com tlg panjangkan komen kami ni ke pihak tv3? mesti ada contact dgn org2 kat tv3 tu kan? x pun buat petition then submit kat tv3. komplen kat suratkhabar dah, komplen kat tenet dah…tapi x di layan. xkan nak wat perhimpunan haram kat depan pintu pagar tv3 baru nak layan.

    0
    0
  101. goguma says:

    kalau smpai dah mcm ni pun tv3 x amik tindakan lagi xtahu la nk ckp mcm mane..

    tolong la peka sikit……yng tngok citer indon tu mybe hanya bebudak kecik yang x faham ape2 n bile da tngok citer indon yang merapu tu..mula la nk ikut ape yg diorng tngok..

    ckp slang indon la..percya pari2 la..dah la citer indon ni pjng giler..bosan tau nk tunggu satu2 citer tu habis..

    tolong la aware dalam memilih cerita yang nk ditayangkan…

    support la filem mlaysia..be it chinese dramas,citer tamil ke..citer mlayu ke..as long as bukan citer indon da..

    bosan beb.

    0
    0
  102. oren says:

    helo TV3.. dah byk complain pun masih buat donno.. keje goyang kaki je kerr????? tah abis2 dgn cite endon n iklan yg berjela2 tu.

    astro pun sama.. bayar mahal2 tp cite dok ulang aje. anak aku dah naik nyampah tgk cite katun yg sama kt astro.

    0
    0
  103. tXo(the X one) says:

    point faiz tu mmg ade btlnya…

    seng crite, xske..xyah tgk…sokonglah tv1 dan 2..byk2 dokumentari2 berguna, drama2 melayu, info sukan…

    dh tau crite mngarut, yg ko pi tgk watpe..byk chanel len..criter indon mmg genre diorg byk kearah fantasi, dongeng dan crita cintun yg panjang gebang..mmg kompem merepek..

    lgipun criter indon murah dan byk episode so long lasting..sbb tu diorg tygkan..bleh jimat kos, xyah nak crik cite2 len…biase la, nk untg lbh…

    aku bkn suke pon citer indon pon….BOSAN..

    satu point faiz yg bgs..citer tv3 mmg byk ulang tyg..kdg2 bru 2,3 bulan dh ulang blik…pastu tiru tv2..conth cam fast and furios..xsmpi 2mgu tyg kat tv2, tv3 nak tyg plak…bukan tv3 saje, tv9 pon same..adik aku tgk katun pun “hek eleh, balik2 yg samo jor”….kkdg aku plik gak..stiap thn untung, tpi citer madah ulang jer..

    kpd media prima= bukan srh korg hpskan citer indon, cume kurgkan la..byk2 sgt, mluat lak..pastu jgn la ulang tyg citer2 same slalu..

    anyway, BRAVO faiz kerana brani meluahkan perasaan anda…bg aku, makcik2 kat umah tu la yg suke citer2 indon yg pnjang2, kiter yg muda nie kompem mluat..x gitu..hehe

    0
    0
  104. sofia says:

    yerrr!!! sangat sokong!! tak suke asyik lah nak tayang cerita indon…dengan jalan cerita tak logik nye tuh…ya allah..dahsyat!!

    memang sebelum nih pun..kalo kuar cerita indon..saya akan tukar channel lain…bosan + fed up dengan cerita indon semua

    0
    0
  105. anti indon says:

    btol la tv3 skrg bnyk tyg cta2 indon yg ntah ape2 n mengarut2 je.. dh banned tv3 skrg tgk national geographic je lg bgus dpt faedh

    0
    0
  106. viva says:

    Ye lah, aku pun naik m’yampah ngan TV3 skg ni, malah ari ahad, kita nak releks2 kat umah pun masih tayang cite Indon bangsat, apa kejadah…..pas 2 klu iklan plak berderet2….. Berubah lah TV3 klu nak org tengok rancangan korang…Jgn lupa sudah byk saluran skg…..!!!!

    0
    0
  107. cici the great says:

    ha! yg ini aku sokong. citer apabenda mengarut kt tv3 indon? lg2 pkol 3 ptg 3. kami xnk satu pn cter indon ada kt tv 3!!!! faham x??! KAMI XNK SATU CTER INDON PN ADA KT TV3!!! drama melayu byk. dr aku kecik sm la ni. ulang tayang jela. apa masalahnya. support la cter melayu!!!

    0
    0
  108. arnida says:

    aku pun dah naik muak dgn tv3,siar iklan2 terlalu lama.buat org menyampah aje…tv3 x best

    0
    0
    • syurganeraka says:

      sokong….myampah gyler….
      kdg2 iklan lagi lama dari cerita!!!

      0
      0
      • miss sob seb says:

        tau xpe..kalo tengok kan, kite leh beza kan..kalo citer indon kejap je iklan nye..kalo citer melayu kalau bole sampai abis barui citer tu muncul balik..ape nilai2 yg sebenar nye TV3 nk tunjuk ni…

        0
        0
  109. orgtgkorg says:

    ulang tyg la crekarama yg best2 tu pd dok tyg drama indon….x de faedah lngsunggg…sokong produk msia ktanyee..

    0
    0
  110. johan says:

    ala, cerita melayu msia ke nak ditayang?…cerita indo ok bh. melayu juga cerita itu. banyak moral dan mereka tahu guna tektik betul belakon. tak mcm msia punya lakonan, asyik2 siar minum dan makan kat dapur. byk2 bercakap dari action yang dibuat. hero dan heroin malaysia sma je2. x da generasi baru dtg ke kaca tv. indonesia byk artis2 kacak dan cantik boleh jadi teladan. gambaran video pun lain dari kita. seninya sgt halus tapi kita punya dari masa ke masa tetap sma. patut kita belajar dari mereka. khsanya cerita indonesia jam 3(dongeng tue). best apa. legendanya unik tapi msia punya seakan terikut dan dongengnya pula x menjadi.

    mcm arjuna, cerita diperbuat2 bukan yg actually benar dlm sejarah. indonesia diipapar spt inggeris ” putera katak ada, condrella ada, putri salji. walaupun mereka ikut gaya org putih tapi pelakonnnya asian. best tengok it real2.

    dari dulu cerita indonesia mengatasi malaysia. no such thing la tv3 bagus papar indonesia. tapi tv3 nie sgt byk iklan komersial. susah cm tue. i tahu tv3 kaun untung bh tapi jgn lah ulang2 iklan yg sma dlm satu jam.

    indonesia famous dgn cerita alisa, bawang merah bawang putih dan sbgainnya. sybas tv3…cerita indonesia bykan bawa istilah moral pada masyarakat supaya kita dapat mengasihi antara satu sma lain.

    0
    0
    • ina says:

      Aku lbh suka tengok hero heroin msia yang yang ko kata hanya belakon makan minum kat dapur dari tengok muka artis indon yang kacak dan cantik (konon) tapi dok asyik terjegil bijik mata.

      0
      0
  111. mariam says:

    SAY NO TO SINETRON! buhsan3…

    0
    0
  112. nini says:

    Aku ni dok tunggu bila TV3 nak ulang slot akasia dia yg best2 tu mcm Cinta Balkis . Ade sekali aku tertengok cerita Bella tu pun dah jauh malam….punyalah best cerita tu tayang jauh malam sapa nak tengok…..ulanglah waktu slot citer Indon ke ari Ahad ke….

    0
    0
  113. syurganeraka says:

    memg tv3 dah bosan….terpggil dgn pnulisan faiz diats…bg sy xkan slhkan pihak tv3 klu mereka asyk myiarkan cerita indon sje..kerana mereka mementingkan permintaan pnonton.kalau byk permintaan mereka akn tayangkan.coz klu tgok sndri pon drama atau cerekarama yg dkeluarkan oleh tv3 sendiri atau siaran lain hampir kseluruhan mempunyai jalan cerita yang sama…..secara purata kita bole lihat semuanya berkisarkan mengenai kehidupan korporat sahaja dan mempunyai halan cerita yang sama…adakah industri kt ketandusan idea utk membuat sesuatu yang…ni x….setiap cerita po mempunyai jalan cerita yang sama…kehidupan korporat….kadang2 yg membezakan hanya bertukar pelakon shj….
    pihak yg berkenaan harus pndang kedepan…membuat filem bkn skadar tgkap muat…perlu mementingkan kualiti berbanding kuantiti…
    so jgn mara la knapa org mlysia lebih suka tgok cerita atau filem luar berbanding cerita dan filem melayu sendiri….

    0
    0
  114. syurganeraka says:

    memg tv3 dah bosan….terpggil dgn pnulisan faiz diats…bg sy xkan slhkan pihak tv3 klu mereka asyk myiarkan cerita indon sje..kerana mereka mementingkan permintaan pnonton.kalau byk permintaan mereka akn tayangkan.coz klu tgok sndri pon drama atau cerekarama yg dkeluarkan oleh tv3 sendiri atau siaran lain hampir kseluruhan mempunyai jalan cerita yang sama…..secara purata kita bole lihat semuanya berkisarkan mengenai kehidupan korporat sahaja dan mempunyai jalan cerita yang sama…adakah industri kt ketandusan idea utk membuat sesuatu yang lain…ni x….setiap cerita pon mempunyai jalan cerita yang sama…kehidupan korporat….kadang2 yg membezakan hanya bertukar pelakon shj….
    pihak yg berkenaan harus pndang kedepan…membuat filem bkn skadar tgkap muat…perlu mementingkan kualiti berbanding kuantiti…
    so jgn mara la knapa org mlysia lebih suka tgok cerita atau filem luar berbanding cerita dan filem melayu sendiri….

    0
    0
  115. aku pun nak komen says:

    banyak ke citer indon kat tv3??x perasan aku…pasang astro la beb..byk pilihan..

    0
    0
  116. Piston Pecah says:

    satu luahan yang sememangnya menjawab persoalan selama ini…Media Prima?apa reaksi anda?

    0
    0
  117. tango123 says:

    yelah, aku setuju sgt amat…! asyik2 cerita Indon. Di Indon, langsung xnk tayang cerita kita……sedarlah sikit wahai tv3……

    0
    0
  118. kentot says:

    2 mnggu lps aku g indon,,,dorang suke upin ipin..radio dorang pon ade men lgu malaysia,,,aku agk terkejut jgk dorang dgr lgu kite,,org malaysia kat sane sgt dihormati

    0
    0
  119. yaa says:

    sokong komen amina.betol sgt lah,tolong la siarkan cerita yang berfaedah dan x menyimpang akidah.budak2 tengok senang terpengaruh.da besar karang bila akhlak diorang rosak, buat anak sebelum kahwen, pastu buang anak, pandai pulak nk buat iklan dunia manusia ada haiwan. padahal TV3 LAH YANG MEROSAKKAN ANAK BANGSA MELAYU DENGAN MENYIARKAN CERITA2 DAN RANCANGAN2 YANG MENYESATKAN. terima kasih.

    0
    0
  120. mata says:

    entah apa2,asyik tayang indon aje.bosan betul.tayanglah cerita2 korea ke,hong kong ke.bg saya tv3 dah hilang peminatnya..

    0
    0
  121. yuyu yaya says:

    byk sgt komen pasal tv3 ni..so,hrpnye adela org tv3 yg bace komen2 kt atas ni..klu ikotkn masalah ni dh lame..n dh byk kali luahan ht penonton dikuarkn..bkn dlm blog je dlm paper pon ade..tp tv3 or mane2 tv lain x pnah nk amek port..
    klu dikira dr segi kualiti, cite melayu kite lg bagus dan banyak isi yg nk disampaikn ttpi cite yg ade x byk ditayangkn..klu ade pon juz dtayang 1/2 jam berbanding cite indon 1jam..stesen tv sndri yg m’anak tirikan cite melayu kite ttpi yang disalah kn penonton..
    bile cite melayu x laku…disalahkn penonton x supot tp masalah asalnya klu kite renung2kn berpunca dr stesen tv jgak..
    bkn tv3 sje tp juga utk stesen lain…stkat ini..aku x nmpk pon ape bgusnye cite2 indon yg ade ni..stiap kali bkak tv yg kuar sume cite indon…klu bg msej yg baik ke xpe jgk…huh…aku la..x pnah lg mnympah n skt ht bile tgk tv tp bile tgk cite indon n iklan yg byk rase nk bkar tv pon ade..adehlaa…please3…bg ruang utk cite mlyu,cite negra lain jgk utk dtayangkn…cite thai, filiphine lg logik dr cite indon..bkn nk bias..tp realiti..

    0
    0
  122. orang sarawak says:

    tv 3 memang boring sekarang asyik 2 cta indon saja .apa salahnya kalau tayang cerita dari sarawak pulak..kita kan 1 malaysia..kalau tak pun siarlah cta pilipin,thailand,korea,cina ka..ada juga pilihan lain kan.cukuplah cta indon ok..menyampah aku

    0
    0
  123. ati says:

    betol laa tuh .. tolong la ! citer2 indon jgn disiarkan lagi .. dah la merepek .. memang bagi influence buruk lagi2 pada budak2 .. dok melangot depan tv tgok citer indon yg tah hape2 .. aku pown da lame x tgok tv3 ..
    siaran berita nye pon dah x berape best .. boleh dikatekan semua yg disiarkan semakin x b’kualiti .. memang ramai yg makin beralih pd astro .. tv3 nak ke cmtu ?
    biar x 24jam siaran tp b’kualiti ..

    0
    0
  124. @ne_en@ says:

    Ya Allah.. aku setuju sangatla dengan luahan hati si faiz ni. Aku ni belajar kat Indon. Serius, diorang stakat tayang citer upin ipin je. Tu pun mmg semua org tau citer upin ipin tu mmg terbaekkkk…

    Tapi kita?? awat bodoh sangat?? sepanjang 5 tahun aku duk sini.. citer indon tu sumer mengarut… nak2 yg sinetron tu. Pastu, asal aku balik kampung je, bibik asyik duk melenggang depan tv tengok citer Indon. Nyampah betul TV dh jadi mcm dia punye je…

    Aku mintak sangatlaaaaa…. TV3 stoplaaa siarkan citer2 mengarut Indon tu… Merosakkan okkkkk!!

    0
    0
  125. dfs says:

    aku rasa bawang merah bawang putih tu melayu punye kisah langenda kan? cite mase zaman p.ramlee dah ade pasal tu. kalau tak pecaye google wikipedia.

    0
    0
  126. ila says:

    yang astro lagi xle blah dari channel ria, prima, oasis, @15, citra, warna, ceria semua ada citer endon..bongok..mnyampah………nak tny sket cter drama ape yang astro ada tayangkan stiap hari slama 1 jam cam cite cinta kirana tu..rasanya xda kot..siap maraton lagi..cter melayu xda lak camtu die wat..

    0
    0
  127. k_yu says:

    stuju btol lah..
    ni salah 1 drpda punca jgak kenape byak pendatang @ pati bertapak kat malaysia nih..
    kita x sedar yang kita dah sediakan kemudahan dan keselesaan pada mereka.. x perlu mereka berada di negara sendri boleh menonton jgak cerita negara mereka. ada ke kt negara asing kita nak tgk cerita melayu? melainkan siaran berbayar? ..

    0
    0
    • k_yu says:

      tambah lah sikit.. heran ak tgk walau pon talian telifon kena daftar.. still ad gak pati yg guna hanpone.. dia guna pencawang mana lah…

      0
      0
  128. hau says:

    tv 3 ade cite indon,astro ria n prima ade cite indon.oasis ade citer indon…tv9 pun ade citer indon..

    0
    0
  129. yazid says:

    aku layan ahmad dhurah jek.. hahaha

    0
    0
  130. yg geram says:

    menyampah dgn tv3.. citer indon yg beratus episod tak nak potong. citer stairway to heaven sekadar 60 episod boleh plak potong jd 30 episod.. BENCI lah.. lg 1.. iklan pulak dekat 10 minit.. sudah2 lah tuh!

    0
    0
  131. sayangkema says:

    layan TV3 bile time berita je….ehem2….

    TV3 makin lame makin bsepah2 citer indon…tue blum lagi iklan die yg lame xhengat….huhuhuhu!

    0
    0
  132. cikaro27 says:

    mmg asik cite indon jer bosan btl…cite dah ler pnjg bejele pastu ngarut jer…dah xlyn tv3…..

    0
    0
  133. kurus says:

    kebelakangan ini aku tengok..sebok jer orng melayu ni kena komen kena gegar kena hentam…
    mcm ac, mcm dokter tu.. mcm nabil tu..
    kadang aku naik heran lak..
    ac bukannyer bersalah..dier ada lesen prniagaan..
    dokter tu lak..dier ditipu blajar phD kt tmpat tu..
    nabil lak di’superimpose’kan..

    aku rasa lah..ada sindiket nak menjatuhkan org melayu lah sekarang ni..korang fikir2 kan la sendiri di masa2 lapang.

    aku sebenarnya banggggggaaaaa skali bila ada anak watan..melayu ker..kadazan ker..iban ker…sementelah cina india sekali pun..bila mereka berjaya dan jadi kaya raya..

    dengan ramai dan kalo boleh semua org melebihi tahap sederhana, kta akan dapat mengelak penyakit sosial..tk usah jauh..lihat ngra2 yg korang tau..yg dekat2..pelacuran tu mcm dah ada lesen..dadah dah tk boleh diatasi lagi..bandar kotor..teruk seteruk-teruknya..tapi kalo kita seme macam sekarang ni..dan meningkat lagi..perkara teruk mcm tu insyaAllah tk akan berlaku…
    (yang sememangnya pun rkyat malaysia ni setiap unit rumah mesti ada tv..kt emerika tuuu..korang ingat ada cenih???…::::tang derang tu len kali aku sambung…)

    kesimpulannya: buangkan la penyakit hasad dengki dan prasangka buruk ni..berhati2 tk apa..sama2 kita berjuang demi kebaikan bersama. sekian, terima kasih.
    wabilahitaufik walhidayah wasalamualaikum warahmatullahi wabarakotuh..n salam sejahtera

    0
    0
  134. As says:

    aku setuju tu..dah menyampah sangat ngn TV3..apa diorang ada share ker ngn indon yang kurang ajar tu,..tak cukup ker apa yg diorang buat kat negara kita…konon slalu siar cintakan negara cintakan bahasa..tapi cakap tak serupa bikin…aku memang benci ngn TV3..lebih baik tgk astro lagi best..setuju????

    0
    0
  135. lylyezora says:

    aku mmg stuju apa yg faiz tu ckp…aku mmg dh myampah nk tgk chanel tv3…asyik tayang citer indon x sudah!!!
    bl rancangan nona x sampai ranking yg diharapkan sibuk duk cari hos yg blh bg klainan konon sbb nk tarik pnonton tp pnonton smua dh muak n jelak sbb asyik di tayangkan dgn info yg dh basi dan cuma mnayankan hos yg bpakaian cantik n seksi ada ketikanyer…bkn skali dua pnonton mluahkan pandangan tp sudah kerap kali…pelik aku dato farid tue xkan x baca paper atau sajer xnk terima pandangan pnonton nie…..terus terang aku ckp dr aku layan tv3 baik aku layan astro…mcm2 ada…wlaupn ada time citer yg diulang tayang tp masih blh dilayan sbb mmg byk rancangan tempatan dr citer luar…tp tetap satu aku mmg x layan citer indon…bkn nk boikot tp byk lg citer yg bg faedah utk aku skluarga dr layan citer indon yg ada kala mmg merapu dan ambik masa yg lama seperti meleka kan penonton….pikir2kanlah ….

    0
    0
  136. non says:

    rancangan nona tu kan, bukan utk org2 miskin yg tgk…org2 kaya lehlah tgk..aku pun stop tgk nona bukan sebab maya karin, maya tu cute n cantik sgt…perisian rancangan tu perlu dikaji

    0
    0
  137. yazid says:

    layan dvd jek korg ni.. hahaha

    0
    0
  138. Sya says:

    DAh lama aku tak tgk Tv 3..citer merepek meraban. Aku lagu suke layan HBO, Star Movie kat Astro. Layan National Geo lagi best kat TV 1. At leasr TV satu ade gak rancangan learning,.dari TV3..rancangan syok sendiri..

    0
    0
  139. scarlet says:

    tu la…aku memang jarang blik rumah ..tp bile balik je tgk semua dok tgk citer indon …aku bukan ape…cite indon ni mmg banyak yang rosakkan akidah…watak dah baik..alih2 ngandung anak luar nikah..ok jer…kanak kanak dah jadi keliru…jangan sampai anak2 kat malaysia jadi macm anak2 kat indon umur 5 , 6 tahun melacur tu jadi hobi….risau sangat generasi yang akan datang …

    0
    0
  140. serai patah says:

    Sokong…dulu x suka tgok tv1 & 2 sbb citew ntah papew…pas 2 tgok tv3…makin lama mkin ntah papew tv3…tv1 & 2 laks sedap…byk citew mlayu yg diorg tyangkan…pling respect diaorg bangga ngan citew mlayu kita..ctoh tv2…setiap isnin wajib tyang cite P.Ramlie..x pon citew mlayu klasik..2 bru mencerminkn tv chanel malaysia & mlayu…aku pon dh lama x layan tv3…mlm2 blik kejew, tgok tv1 & tv2..byk citew melayu beh2…nk harapkn tv3 nk tgok citew mcm 2?tgu carekarama jew la…

    0
    0
  141. Qaseh De Persona says:

    Agreed 200%!!! mmg tv3 skang dh memuakkan.. x cam dlu dh…. slalu ulang tyg cita indon yg mengarut2…bosan gla….. dh la iklan pjg berjela….. nympah n muak sgt2… tv3 kalu msh wat pekak n buta je ttg komplain penonton setia dia…. jgn nyesal kalu pasni ranting anda akan jatuh….. skang pun mmg dh krg sgt tgk tv3 psl dh x best…. buletin utama pun dh kureng……

    0
    0
  142. Siti Kelembai says:

    aku tgk tv3 pn biler time slot2 tertentu jer.. cam akasia ker.. zehra ker.. yg lain mmg hancus!!!

    0
    0
  143. aku muslim says:

    betul2.. aku pun dah pent n tension sgt.. tghari bawak ke mlm.. indon jer.. tensionnnnnnnnnn sgt…..sekrng ni pukul 3 dah ada cite dongeng indon yng terlalu mereepek .. aku dah bosan.. aku dah bosan…..

    0
    0
  144. jeng2 says:

    tau xpe..lg2 mcm cite alissa ngok tu..ntah pape je..pempuan rampas laki2 org danggap baik..mluat tgk cite tv3..ahad kul 3 cite indon,cuti pun cite indon ptg2..bosan..xda cite lain gaknya..cite indon ni pgarapan dia pun nmpk sgt khas utk org2 pmikiran cetek mcm rakyat dia.

    0
    0
  145. Y says:

    aku dh berzaman xtgk tv3,pastue 1 aritue tgn menggatal nk tgk tv3 snn nk tgk Narnia(walau dh berjuta kali tgk) mak aiii dhla mula2 iklan dh bnyk,pastu pas berita kul 12-12.30am iklan dia tanpa henti sampai kul12.50…korang bayangkn betapa aku maki hamun tgk time tue,pastue tayang 5 minit iklan lagi 15minit,cm haram je tv3 nie,dh miskin kot tue pasal letak iklan bnyk2,skrg xkuasa aku nk tgk tv3,aku hnye layan astro n tv2 tuk movie,sbb kualiti gamba tv2 lagi cantik n terang berbanding tv3 yg kabur,n kkdg cita tv2 tayang tuk hari minggu lg best dr tv3..

    0
    0
    • hehhhhe aku pun… ari tu gatei pi tgk Fast & Furious : Tokyo Drift (DVD ade dah tp gatei lai), bkn saje iklan bro, dia main potong2 le plak, klu scene ‘gitu’ nk potong, no hal le tp scene jln crita tuh.. aduyai… sia2 tnggu lepas nightline!

      0
      0
  146. ida_m says:

    betul3x… walaupun kdng2 layan jugak cite indon, tp bab merapu2 tuh cm nak hantuk kpala kat dnding jer.. apa2pun, harap2 tv3 dpt kurangkn cite indon.. alihkn cite2 malay jm 10 or 11 yg best ke sbela pg o ptg.. sbb kitorang x larat nak brjaga malam2.. lg 1, harap bole krangkn masa IKLAN tu.. bole hbiskn smangkuk maggi tgu iklan habis…

    0
    0
  147. 3ple_Jay says:

    Stuju ngan ailid & Jay ai…..pernah sekali tu …saja2 kira bopa banyak sekali iklan…….tgk2 nah ko….dekat 16-17 iklan sekali harung…..iskhhh2

    0
    0
  148. ella_bellabelle says:

    Setuju sangat. tolonglah kurangkan cerita indon kat tv. tak kisahlah tv3 ke astro ke. boleh sakit jiwa.

    drpd citer indon aku lebih suka layan Kisah Benar. wahahaha boleh gak berhibur tengok cerita zaman dulu2..

    0
    0
  149. Farra hani says:

    Btl tu..citer yg meleret2 panjangnyer…dan mengarut…hr ahad kol 3 pun sama..dulu best jer tgk citer melayu lama2..skrg asyik2 indon..lbh baik tutup tv dr tgk…pastu TV3 byk sgt iklannyer..10 minit iklan jer…bahkan time buletin utama pun byk iklan…

    0
    0
  150. villa says:

    tawxpe..meluat aku asyik2…ccite indon je..last2 bibik kt umah t curi tulang yer la byk sgt cite indon…sokong FAIZ…

    0
    0
  151. jelita says:

    Betul tu, AKU LAYAN ASTRO, kadang2 RTM (TV1 @ TV2) banyak cerita best2.

    0
    0
  152. sean says:

    wahai org2 melayu islam.

    sudah2 la lalai dgn TV. kat TV3 skrg penuh dgn cerita2 indon yg khurafat & takde faedah. cerita2 melayu pulak basi dgn pelakon2 sama yg tak bagus pun….watak2 lebih kurang…cerita2 pun lebih kurang. semuanya hipokrit. cerita cinta…cerita korporat rebut harta…cerita polis…tak ada perubahan sejak 80-an.

    lebih baik tengok ASTRO learning channels. TAMBAH ILMU PENGETAHUAN.

    jgn lalai. kang negara dijajah org asing, baru nak menyalak. BODOH punya melayu.

    0
    0
  153. naddy says:

    cerita indon kalau duk tayang makan berbulan2 lamanya.. kalau cerita melayu tak sampai sebulan.. sekejap je da habis.. iklan banyak lak tu.. kalau dalam 1 jam.. rerasa ceritanya cuma 20 minit je.. yang lain semua banyak iklan… huh!!! bosan da.. baik tgk dvd..

    0
    0
  154. shiro says:

    saya stuju..iklan byk…cerita pun tah pa2..rasa mcm jd org indon plak..hilang identiti.huuhuhu

    0
    0
  155. BlackBerry00 says:

    haiyaa says:
    November 22, 2010 at 3:35 pm
    intipati buletin utama kat 90% politik..
    8.00-8.30 cite bab politik
    8.30-845 luar negara,
    8.45-8.55 sukan,
    8.55-9.00 baru nak cerita pasal dalam negara..

    menyampah giler dgn tv3!!
    baik tgk berita tv9, byk diketengahkan isu2 semasa dalam negara..
    kalau asik tgk tv3 korang bleh jadi PM lah lepas ni kompom terer pasal politik~

    suke komen nie…

    berita tv3 ni aku tak taulah ape nak jadi
    klau dulu, berita tv3 adalah berita yg kami sekeluarga tunggu2
    tp skrg lihatlah…
    kosong jer….zero..!!!!
    sikit jer berita dlm negara
    tu tak trmasuk lagi iklan2 dlm berita
    dgn BioTech nyer….iklan sampingan lagi
    haduyaiiiiii…..napelah TV3 tak peka..????
    skrg ni prefer Bernama….so informative…

    0
    0
  156. Una Jag Singh says:

    buat jer mcm aduan rakyat tue……betul x..??hihi……

    0
    0
  157. miss sob seb says:

    sean says:
    November 23, 2010 at 11:18 am
    wahai org2 melayu islam.

    oii chantek ayat ko..yang ko ckp MELAYU yg bodoh nape??ko tu dr negara mana kalu tak malaysia…bengap

    0
    0
  158. miss sob seb says:

    aku sokong ko faiz..tu pasal aku tak layan tv…aku cuma ikut perkembangan berita semasa je,..yg len nek bosan da..sikit2 indon..apa daaaa..cb la bg len dr yang len sikit…

    0
    0
  159. mama bzzz says:

    aaaa…bosannnnnnn asyik2 indon je…tah apa2 tah……astro 104 &105 pun slalu indon…..last2 tido lg baik….tgk tv pun bowing!

    0
    0
  160. so what says:

    indon x heran dgn produk or artis kite..
    kite sebok nak agung2kan depa..
    wake up tv3!!!

    tlg lar jgn syok sendiri..dah muak dah!!

    0
    0
  161. insan says:

    mmg pon bosan tul skrg ni..dorg ni dah x th nak pk dh…mane yg best ngn x best…nak jugak naik kan negara org….yang astro pun supe…berjuta juta kali asyik ulang cite yg same jek..nak ulang bleh tp jarak kan lah masa tu..ni x ari ni tayang sok ulang lagi..soknye ulang lagi…hancur skrg ni dorg ni nak duit org jek..x th kat umah semua dah maki hamun …x puas ati…skrg tv3 dah ikut jejak rancangan berbayar tu…yang tu nak diikutnye…free je kene maki kat org..kan dah kene…so tv3 ke stesen berbayar tu ke..bukak mate ckit..

    0
    0
  162. julia says:

    setuju sgt2..sek indonnnnnnnn jer..citer merepek meraban lak tuh.. 104 & 105 pun sama…hisss..meluat nyerr….
    skrg tv3 sy cume tgk berita ja…

    0
    0
  163. jawaURBAN says:

    wlpun ak jawo joho..tetap rimas n rse semak dgn cite2 indon ni

    0
    0
  164. MINAH_T-T says:

    a’ah le sgt….aku smpai takleh nengok cite lain da…dr tghari smpai mlm mak aku pegang remote nengok cite indon…tah ape lg yg best sgt….seb bek ade internet…leh tgk cite korea…:P~

    0
    0
  165. zas says:

    bukan setakat TV3 jer yg siar cite indon, tv yg kita bayar pun sama. nyakitkan hati jer… tak taulah apa nak jadi ngan malaysia ni… tegur2 pun sama seperti anjing menyalak bukit…

    0
    0
  166. xsuka gak says:

    aku pun x suka gak..citer alisa tue,ntah pape jer tv3 nie..lau yepun nk tyang pilih la yg pendek2 udah la..dah beratus2 lak tue..dah tue jln cerita merapu2…babak2 yng agak2 bodoh salu jew memeningkan…KEPADA TV3 TOLONGLA SAY NO PADA DRAMA INDON YANG X BERFAEDAH TUE!

    0
    0
  167. yana says:

    memang sgt betul..da la citer2 indon tu ntah ape2,boleh celarukan minda budak2 yg menonton..kalau boleh,hntikan la citer2 indon tu..tukarkn dgn slot citer melayu..lg bagus..

    0
    0
  168. ohcikgu says:

    bukan tak boleh nak tayangkan. tapi tolonglah kurangkan..

    0
    0
  169. tah pape says:

    dah lame dah aku anti cte indonesia ni…
    tah pape je….
    mengarut dan x bg inpt lgsg….

    0
    0
  170. normala says:

    Salam sejahtera semua….akak mmg sokong semua komen tu dan tak minat tengok citer Indon.!!! Cuba fikir patriotik lah sikit, boleh tak apa jua PRODUK MALAYSIA diterima oleh NEGARA INDONESIA ????Susah meke nak buka pintu tau! Lagu kita senang ke nak jual malah nak bagi depa dego pun susah dgn birokasi depa. Filem kita senang ke nak tembus tembok meke??? KITA senang2 bagi laluan kat depa!!! Silap cakap atau perbuatan yang tidak disegajakan oleh org malaysia dah meke nak GANYANG MALAYSIA! Tak faham lagi ke TV3 dan yang lain2. Bila meke susah, Pak Menteri Indon akan bodek Menteri Malaysia dengan berkata,” KITA SERUMPUN!!!” hehehe nk geli ati lah…silap sikit, GANYANG MALAYSIA. Mmg org kita mudah lupa terutama sekali MELAYU!!! sori to say…Ingat tak kat bulitin utama recently, org indon gosok tahi kat malaysia embasy??Tak Marah ke??? Artis Indon nk kawin gan org malaysia kalu KAYA! tak kaya bo layan lah. Ank Raja & org kaya m’sia BODOH gila kat depa..bila nk cerai, org m’sia .Org m’sia & melayu boleh jual maruah & negara tau.. itu kelebihan kita. Sampai minyak diesel yg subsidi pun jual, semua pintu malaysia senang2 org asing tembus..RASUAH BYK ! ranking m’sia dah jatu teruk. In future, malaysia akan sama dgn INDONESIA & INDIA category NEGARA SERUMPUN RASUAH! Kalu nk buat jahat dtg Malaysia, org cina,bangla dll semua masuk tak payah keluar! tak ada rekod nak trace kot. DATANG MALAYSIA LEH BUAT JENAYAH! Akak tak teperanjat kita jadi RAKYAT MINORITI hehehe by that time am dead already..its up to youngsters to protect our country & dignity!!!!!

    0
    0
  171. silent says:

    aku pun dh benci TV3..lama dh xtgk tv jahanam nii..
    DATUK FARIDDDDDDDDDDDDD aku benci tv3….
    tlg la tukar rancangan indon..aku muak..muak..muak…
    buatla crite melayu lama-lama..best ape…

    satu lagi aku perasan..producer skrang buat cerita tangkap muat je..banyak cerita xberkualiti skrang…sakit otak tgk..tabik erma fatima for tersasar dijalanmu..peace!!!

    0
    0
  172. zaydye says:

    sume org ade pndpt msg2.. bagi saya sume datang dari pihak atasan..ape yg saya boleh katakan, jgn terlalu banggakan negara orang dari negara sendiri.. lg satu perkara tentang tv3 , jgn terlalu byk sgt iklan.. saya perhatikan , klau drama 1 jam tp jd 30 minit je sbb yg lg 30 minit penuh dgn iklan.. mungkin itu adalah strategi dlm perniagaan media prima tp jgn lpa keuntungan adalah dtg dr penonton..

    0
    0
  173. otai samprit says:

    aku sokong,kureng2 kn lh cter indon tu,xdek mnfaat pon kt mlysia..kt tmpat kjer jmpa org indon-gi psar mlm jmpa indon-kt mn2 smua org indon,blik rmh pon bkak2 tv pon cter indon..kt kn kat mlaysia,,ku hrp tv3 dpt siarkn cter lame2..leh igat zaman2 dolu2..kn2,,,cter start taun 80an n 90an ok gak kn,,igatt kt kena kenang otai2 dulu,,kn,hrp tv3 bik serius hal ni,,last.(kurang kn iklan) salammm.

    0
    0
  174. lolyat gang says:

    dunia khayalan….dunia impian….

    itulah lagu dlm crite hikayat kanak2 indon d tv3
    kelakar gak aku tgk crite tu

    0
    0
  175. darlene says:

    aku pon da lama tak tgk tv3.. sbb asik indon je manjang.. sama laa cam astro 104/105.. gile bosan.. indon.. indon.. indon.. baca komik lg best..

    0
    0
  176. qispurs says:

    tayang sukan memanjang bgos gak 2….=)

    0
    0
  177. normala says:

    jom tgk tv9…..tanyalah ustaz..akak minat rancangan ni…Kadang2 akak takut nk buka tv leni..asik citer hantu je..sakit jantong lah..last jadi penakut lak, imagine benda yg bukan3… Tapi yg kelakar nya ustaz TV3 ranc alam mesteri tu kata JIN AFRID yg bwa lari budak pompuan tu..jin tertinggi lah kata kan..lastly dpt kat neg sembilan..siap naik bus lagi hehehehe semua akbar dah tak siar berita panas tu…batu permata turun dari bumbung rumah! kelakar abis..tu lah taksub sgt gan benda2 kurafat!!!!!!!kena tipu atas darat..kesian TV3 tp lagi kesian kat ustaz tu..abis air lior jampi serapah!!!

    0
    0
  178. Karim says:

    tv3 dah masam untuk zaman sekarang nie.
    rancangan merepek lagi banyak.
    lebih baik tukar siaran ke TLC dan AFC lagi best..

    berita sukan lagi la hampeh- TUNJUK LIGA BELGIUM..

    hahahahaha..BODOH!

    0
    0
  179. kimi says:

    yerlo…skrg byk citer indon kat tv3…..skrg time cuti sek. adela kuar citer2 dongeng tu plak…drama indon ni jln citernyer same jer…yg watak baik tu slalu mcm bodoh…konon baik sgt…ikut jer ckp org yg jahat…cthnyer citer alisa tu…lembab btul ….asyik nak nangis jer…

    0
    0
  180. lia3003 says:

    saya sokong tu, balik2 indon, indon, indon… merepek giler.. citer sitkom balik2 indon, benci, apa yang bestnya nth.. tolong la tv3… berentikan.. muak, jelik, semua ada..

    0
    0
  181. aq pun x phm apsal TV3 ni terlalu obses dgn cite indon…
    aq nk bagi cadangan ni apa kata slot sinetron 2 dihapuskan dan digantikan dgn slot utk cite korea ? gerenti nyer pas ni rating TV3 trus naik. skang nie kn org tgh dmm Korea.. sape setuju???

    0
    0
    • yes.. aq setuju ngan cdgn m’sia no.1 girl. ye le klu slot telenovela tu tuk cite philiphines ngan thailand. slot sinetron tu x yah le. menyibok jerk.. jadikn korean waves slot ke.. slot tuk cite korea.. tp time dier anjakkn skit kul 2.30 pm coz aq blk skola kul 2. aq dgr cite ratiing slot sinetron jatuh abez.. wat bazir duit je beli cite indon tu oi TV3… Baik ko tyg kn cite korea. penonton b’tmbh, rating pon naik.. aq jamin…lg 1 klu nk tyg kn cite korea tu tyg kn cite yg best2 tau. yg pasti ada muka kim bum, kim so eun, kim hyun jung and lee min ho. x luper gak lee jun ki..
      tp.. aq ckp2 nie, TV3 nk lyn ke my request nie??

      0
      0
  182. mimi says:

    tak bes pun indon merapu sangat sanga t dah la tak malu

    0
    0
  183. ATTENTION says:

    apa topik ni…INDON????
    aku pn menyampah, kuar umah ramai indon, pegi KL pn byk indon, pegi ofis pn indon jd cleaner, tgk tv pn byk cter indon…..huhuuuhuuu…
    TV3 siarkn blk drama jepun mcm dulu, minat sgt takeshi kaneshiro, dgn cte beach boy n GTO…..

    0
    0
  184. lolita says:

    aku pun dh naik menyampah nengok cite2 indon nih…bosan,cite ntah ape2…da lame da xtgok tv3…klu layan pun just nak nengok cerekarama jer..drama korea n jepun pun cun ape..

    0
    0
  185. amoi says:

    hmmm..aku pon bosan nk tgk tv3 tu…harapkan rtm je byk citer melayu,tp sound dorg sllu prob…nk pakai astro xmampu ag…makin ssh nk kembangkan otak…

    bile buletin je citer sal politik…hmmm….mmg xkembang la…tu ramai budak2 cuti sek main game PS je..xde input lngsung..

    0
    0
  186. ketibus vs ketiwang says:

    mmg tak bukak langsung tv3..baik layan cartoon network…tak pon star movie…citer tah pape je tv3…indon..indon..indon…citer mkin lama mkin ngarut je..naik nyampah…dato farid sila la peka sket kat penonton…jgn sampai 1 malaysia boikot tv3…

    0
    0
    • omg says:

      tv3 iklan dh la byk!!! cite endon pun byk!!!

      SY SARANKAN WAT 90% CERITA MALAYSIA DAN 10% CERITA LUAR NEGARA

      kpd astro MANA G CHANNEL ARUNA???
      buat semak mate je citer endon kat channal ria, prima & oasis
      oasis dh la cite agama..g msk cite endun kurafat watpe?
      ria ngan prima plak dok ulang lagu2 tayangan perdana
      BG yg bli pakej mustika pun sama kne tipu

      0
      0
  187. krazix says:

    wa tatau. tp mcm byk plak cita indon kt mesia. please la. mcm bagus sgt indon tu. cita byk yg merepek ja

    0
    0
  188. kakak says:

    betul3..mmg boring….TV3 kena do something…aku rasa banyak lagi drama melayu yg boleh ditayang..kalau nak cakap pasal kualiti drama rasanya drama indon ni x lah berkualiti sangat….harapkan muka2 cantik n hensem je….kasi cerita melayu la …..ni lagi satu nak tegur indon buat citer dongeng malaysia pun dah terikut2..lepas tu TV3 juga yg published……

    0
    0
  189. yatt says:

    Salam
    Dah banyak sangat komen dari penonton nie..apa tindakan tv3 seterusnya??harap bukan setakat baca jer..susuli dengan tindakan. Rosak pemikiran anak2 kita kalau hari2 cerita indon. yang tak masuk akal dan bertentangan dengan ajaran Islam. Padahal dia org pun Islam. Setakat ni, lakonan artis kita belum ada sexy2 tp duk sebut Alhuakbar. Tapi indon dah jd perkara biasa dlam lakonan. Pari2 islam pun sexy baaa..Ader ker pari2 Islam?huh! kesian budak2. Baik lah tayang citer cartoon. Dah sah2 10kali kna langgar pun hidup lagi. Tolonglah tv3..martabatkan filem melayu. Org melayu dah banyak sangat buat cerita. Tak perlulah nak martabatkan cerita Indon yang tah apa2 tu. Kalau tak nak tayang cerita melayu pun, tayanglah cerita2 bahasa lain. Tolong jangan alih bahasa..sediakan ‘sub title’ supaya anak2 kita tahu banyak bahasa ada dalam dunia ni. Kalau hari2 dengan bahasa Indon, nanti anak2 kita pun boleh buat karangan dalam bahasa indon pula..tolong lah yer..
    Wassalam(~.~)

    0
    0
  190. iera says:

    memang pn..asyik2 cerita indon jer di siarkn lam tv..lgu pn byk indon..sy skong ngan luahan penonton itu..buat apa kta mgalakkn indon ke negara kita..sedangkan negara dia xmgalakkn negara kita di sana..malahan caci kita pulak..sy pn fedup bila bka tv,cerita indon,indon,indon jer..bukannya berkualiti pn..hmpir smua sama jalan cerita..boring n xberkualiti!!!..cerita korea lagi berkualiti!..

    0
    0
  191. Shimi says:

    Memang betul banyak benar cerita dr Indon. di kaca tv kita terutama astro & tv3. Kalau tv di sana satu pun tak nampak drama kita ditayangkan.. Lagu kita sorrylah…. Saya pun dah ke sana beberapa kali. Itu yg berani komen.. Memang geram juga, MHI tv3 sbg contoh endingnya lagu dia org selalu sangat disiarkan.. Tak nampak ke mcm mana rakyat dia buat kita… ganyang malaysialah, buluh runcing… fikirlah sendiri..

    0
    0
  192. zati says:

    a’ah betul betul betul ! cerita yang mengarut akan membantutkan pemikiran orang zaman sekarang- hah!
    then, kalau tak da lah cita lain tayanglah cerita korea ke en en en ? jepun ke-lagi ramai peminat di malaysia ni..
    so, pliss buka mata !

    0
    0
  193. pemerhati dunia says:

    byk cerita indon,iklan lama sgt,mega movie ada unsur lucah,berita asyik politik

    0
    0
  194. indonesian says:

    Salam kenal dan salam persahabatan untuk semua yang berkunjung di blog ini. Saya orang Indonesia, perkenankan berkomentar di sini. Memang benar, barangkali ada baiknya orang Malaysia berusaha membuat rancangan/acara TV yang bagus2 agar bisa diterima dan disukai oleh pemirsa dalam negeri mereka sendiri. Saya tidak mendukung atau menolak salah satu pihak. Akan tetapi, sepertinya sudah hukum alam, DI MANA ADA PERMINTAAN DI SITU ADA PENAWARAN. Jadi, ketika stasiun TV Malaysia menayangkan acara dari Indonesia, sepertinya itu mencerrminkan besarnya minat dari publik/khalayak di Malaysia itu sendiri. Jadi di situ tidak ada yang salah. There’s nothing wrong with it. Ketika iklan banyak muncul di program Indonesia, berarti program tersebut memiliki banyak penggemar di sana.
    Sebagai orang Indonesia, saya turut bangga karena produk dan budaya Indonesia masyhur , dikenal dan digemari di mancanegara. Sekalipun begitu, saya juga prihatin bila kemasyhuran itu menimbulkan kesulitan di sana. Saya berharap acara TV Indonesia tetap bisa menyapa pemirsa di Malaysia sembari pada saat yang sama acara TV Malaysia tetap berlaku di negeri mereka sendiri.
    Saran saya, biarlah acara dari Indonesia tetap digemari sebagian warga Malaysia, tetapi YANG TERPENTING ADALAH, PARA PENGGIAT/PELAKON/SUTRADARA/INDUSTRI TV DAN MUSIK MALAYSIA HARUS BEKERJA LEBIH GIAT AGAR MENGHASILKAN KARYA2 YANG LEBIH BERMUTU TINGGI SEHINGGA BISA BERSAING DAN DISUKAI OLEH PUBLIK DI SANA.
    OK, demikian komentar saya, mohon maaf apabila ada salah kata dari saya, semoga hubungan orang Indonesia-Malaysia semakin baik dan erat.

    0
    0
  195. indonesian says:

    O ya saya tahu ada orang Indonesia yang memaki-maki orang Malaysia. Saya tidak setuju dengan mereka. Sama halnya, sebagai orang Indonesia, saya SEDIH SEKALI ketika ada orang Malaysia memaki atau merendahkan orang Indonesia. Saya bangga dan cinta banget dengan Indonesia (dengan segala kelebihan dan kekurangannya), tetapi saya juga menjunjung persaudaraan dengan warga Malaysia.

    0
    0
  196. uma says:

    Uma Rajaram Nadesan Pillai
    Saya tidak Faham mengapa TV3 tidak siarkan sebarang Rancangan Tamil? Apakah Maksud Satu Malaysia untuk TV3 kerana Mengetepikan Kaum India?Sanggup Siarkan Telenovela Dari Negara Lain Tetapi Rancangan Untuk Penduduk Tempatan Di Malaysia Sendiri Tidak Diambil Peduli…Jika TV3 telah Buat Keputusan Untuk Tidak Menyiarkan Sebarang Rancangan Tamil anda tidak Layak untuk Siarkan Iklan 1 Malaysia Kerana Anda Tidak Prihatin Kepada Semua Kaum.Perkara Ini Sungguh Menyedihkan…

    0
    0