Written by AbangNara | December 20th, 2009

remy ishak kena belasah

Akhirnya ibu kepada Umi Nazeera, Datin Maziah Musa telah pun bersuara mengenai peristiwa paling hangat 2009. Sama ada luahan hati ini benar-benar datangnya dari ibu Ummi Nazeera tak dapat pulak kami pastikan. Sebabnya ianya dihantar menerusi email terus kepada Remy Ishak. Tidak diketahui pulak macam mana boleh terlepas kepada media.

Untuk anda yang terlepas kronologi kes panas antara Remy Ishak dan Umi Nazeera, kami cadangkan anda membaca artikel-artikel yang dah kami tulis.

Jom dengar luahan hati melalui email yang katanya ditulis oleh ibu Ummi Nazeera:-

Muhamad Zalimie…

“Kami sekeluarga berdiam diri selama ini agar siasatan dapat dijalankan pihak berkuasa, sekali gus ingin memberi ruang untuk kamu mengaku perbuatan yang kamu lakukan. Sebaliknya kamu masih lagi berterusan memberi kenyataan yang tidak benar hampir setiap hari menerusi media massa. Masyarakat membaca dan mungkin percaya dengan apa yang kamu katakan, tapi Allah melihat apa yang sebenarnya kamu lakukan.

Apapun alasannya, sebagai seorang lelaki kamu tidak berhak memukul anak gadis saya (Ummi). Kamu belum ada apa-apa ikatan dengannya. Anak saya masih muda. Dia berhak berkawan dengan sesiapa saja.

Jangan jadikan isu dua darjat untuk menagih simpati. Sedangkan kamu sendiri pernah berjumpa saya dan bercakap dengan saya, bebas datang bersama anak saya ke restoran saya dan sering kali kamu datang ke perkarangan rumah saya untuk bertemu anak saya.

Bukan harta dan paras rupa yang dipandang. Tapi keikhlasan dan baik pekerti yang dinilaikan. Kamu rasa wajarkah apa yang kamu lakukan terhadap perempuan yang kamu mengaku menyayanginya? Cinta dan kasih sayang adalah sesuatu yang mulia di sisi Allah, tiada paksaan mahupun kekasaran. Apatah lagi sanggup mengaibkan orang lain semata-mata untuk menutup kesalahan sendiri. Menggunakan nama Allah, menidakkan apa yang kamu lakukan. Sebagai pelakon sepatutnya kamu memberi teladan yang baik kepada masyarakat. Tetapi kamu menjadikan diri kamu sebagai contoh yang terbaik sebagai artis yang teruk perilaku yang akan mencalit dunia artis dan mencemarkan dunia hiburan.

Mempertahankan diri dan memukul adalah dua perkara yang berbeza. Sejak bila pula kamu pandai membayar balik harta benda (telefon bimbit) Ummi yang kamu pecahkan setiap kali bertengkar? Jangan kamu memutarbelitkan kenyataan. Dayus bagi seorang lelaki memukul perempuan.

Untuk apa kamu dan keluarga kamu malu pada masyarakat sedangkan kamu tidak malu pada Tuhan, mendera kaum yang lemah. Kamu jangan bercakap mengenai kebenaran kalau kamu sendiri tidak tahu apa itu kebenaran.

Bukti kamu memukul anak saya ada pada saya dan laporan polis sudah pun anak saya buat. Malah perbuatan kamu juga mempunyai saksi, kamu sendiri mengetahuinya kerana kamu sendiri pernah memujuk salah seorang saksi agar tidak memberitahu kepada sesiapa. Adakah kamu lupa Zalimie?

Atau kamu rasa kamu masih di pentas lakonan? Kamu sekarang sebenarnya di pentas dunia apabila Allah yang menjadi saksinya. Sebagai hamba Allah kamu sepatutnya mengaku kesilapan kamu, sekalipun kamu tidak mahu memohon maaf. Kamu tanya diri kamu, siapakah yang sebenarnya yang tidak berperikemanusiaan dan tidak menggunakan akal serta fikiran yang Allah kurniakan.

Sebagai ibu, saya berasa amat terkilan apabila mendapat tahu cerita sebenar daripada anak saya bagaimana beliau dikasari secara emosi dan fizikal sepanjang berkawan dengan kamu. Sebagai ibu, adakah kamu fikir saya akan terus berdiam diri? Apa hak kamu untuk melarang saya daripada bersuara? Sebagai ibu, saya wajib mencampuri urusan anak saya demi kesejahteraan dirinya.

Saya juga hanya manusia biasa yang punya hati dan perasaan. Sebagai ibu yang pernah mengandungkan Ummi selama sembilan bulan, saya sudah tidak mampu lagi mendiamkan diri apabila melihat anak saya suatu ketika dulu pernah pecah dan berjahit di kepalanya, kini pecah di muka.

Saya berharap semua ibu bapa di luar sana akan mengambil kelalaian saya ini sebagai teladan. Saya amat bersyukur kepada Allah kerana kesedaran ini hadir sebelum benar-benar terlewat.

Buat kamu Zalimie, saya doakan kamu akan insaf dan tidak akan mengulangi apa yang kamu lakukan kepada anak saya kepada mana-mana wanita lain di masa depan.

Saya hanya mampu berdoa agar kamu akan diberi cahaya keinsafan untuk mengaku apa yang kamu lakukan dan tidak lagi terus berpura-pura.”

233 responses to Luahan Hati Ibu Ummi Nazeera, Datin Maziah Musa Kepada Remy Ishak

  1. fezal says:

    1st . haha muak dah baca cte ni . tk habis2 .

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    • Sundal Bolong says:

      Tapi aku sokong 100% Datin….
      Dogol betul Remy Ishak ni…
      Kau ingat kau tu ensem sgt ke?
      Oi…Harun Salim Bachik lg nsem dr kau tau!
      Cuma dia malas je g Gym, sbb tu badan dia x berketul2 cam badan ngko…

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
      • ko pehal????nyibokk says:

        sekali pandang mmg hensem ..dua, tiga kali pandang mmg x hensem..btol……..

        Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 1
      • wajib tayang says:

        badan berketol pun tak guna kalu guna utk pukul pempuan aje….

        Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 1
    • jantan.macho says:

      macam best je ayat2 dia…btol ke ni?ke mntak org tlg karang kan?

      Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  2. mampus says:

    gi mampus la pukul pompuan sesuka ati..

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  3. awek cun says:

    ermmmm bosan tul lah tk tahu lah yg mana betul yg mna salah layanzzz jelah

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • socratos says:

      apa ke heran gua pasal artis semua nak kena pukul ke kena tenet ke lantak diorang la tp syok gak lepak sini layanzzzzz

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  4. chaerim says:

    nara lmbt kuar la…
    dah basi…adoiii….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  5. mat gaban says:

    sepatutnya remy bagi pakej dengan penampor jepon skali kat budak tu…

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  6. kecikorg says:

    huah,,huah isu 2 darjat pun nak kait pa dah….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  7. pinkapplejuice says:

    x kisahlh siapa pukul siapa, yg penting sya nk tahu apa punca pertengkaran diorang 2. klu dh dr dulu c remy ni pukul c ummi, knapa c ummi msh bertahan?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  8. Daus says:

    Saya berharap semua ibu bapa di luar sana akan mengambil kelalaian saya ini sebagai teladan. Saya amat bersyukur kepada Allah kerana kesedaran ini hadir sebelum benar-benar terlewat.

    Bukan ke ibu Ummi Nazeera send email scara private kat si Zalimie aka Remy Ishak tu? tp knapa dia buat pesanan penaja mcm kt atas ni erk?, mcm ibu Ummi tau je email ni akan tersebar?, keliru²…

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
    • mama mia says:

      a’ah ek…betul jugak

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    • BumbleBee says:

      beser arr tu… masing2 x nk ngaku salah dan dipersalahkan oleh masyarakat…. so kter yg kt luar ni jgn sesekali percaya bulat2 pada mana2 pihak….

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • wajib tayang says:

      hmmmm live seorang dato/datin pasti akan mempunyai pembantu peribadi dalam setiap urusan yang dilakukan…..aiiiii itupun aku nak kena terangkan ke kat sini…..poyo la ko

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • aku says:

        x kisah la masyarakat baca ke tidak… at least datin rasa bila zalimie baca smt ni tak ke dia terpikir satu hari nanti dia ada anak pompuan jugak… sama mcm mak-mak dan bapak-bapak yg lain… terasa i datin you…

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  9. a1zudd1n says:

    xkan la remy x d emel..
    dlm cite nurkasih ade?huhu

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  10. Milokaw says:

    Ni berangan nak jadi Chris Brown Malaysia

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  11. Nape la ganas sangat nko nih remy…sudah2 lah tu…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  12. nic@pet says:

    moning u all….
    kecian kak nara n abng nara orang cakap mcm 2…
    aku suka jer lepak kat cni…..

    hehehe…..

    pepepun BN 1 di hati ku… wah3

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • Heroes season 1,2,3.... says:

      moning pet…
      tdi aq pun bce
      kak nara kne ktuk gan pngkomen2 tu..
      hampeh tul klu x ske pi la tmpat laen….

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • nic@pet says:

        tua xper….
        tp kak nara hati kental no hal punyerrrrrrrrrrr….
        ape2 pun aku tetap sokong kak nara

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • Heroes season 1,2,3.... says:

          bkan kak nara jer ati kental
          smua kt sni termsuk aq ati kental….

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • pEnArI pOcO2 says:

          alaaa…
          konon2nyer ati pet jerk yg kental…
          boleh sental ngan span lg…
          huhuhu…

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • aries_april says:

          aries lain blog mmg aries x ska…
          dlu msuk ohbulan…
          tp aries x lma sna…
          sjk jmpa BN…
          aries stay sni ja…

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • nic@pet says:

          ohbulan,,,,,
          huhuhuhu…
          mana2 jelaah…..
          aku masuk semua tp kat blog lain xder komen banyk macm BN ni

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • aries_april says:

          oh bulan ni adk brdik BN gak…
          tp kat sna…
          bhsa kesat ya amat…
          normally kita orng lma kat sni smua dr sna….
          bla oh blan d cmri bhsa kasar oleh mr M…
          ornew blog tu…
          kmi smua pndh sni….

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  13. pEnArI pOcO2 says:

    salam eberibodi…
    lg2 kesah si remy…
    pepon, tahniah wat BN…wa caya lu…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  14. fifie says:

    morning kawan2.. :)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  15. nic@pet says:

    HUHUHU… MANA YANG LAIN NI

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • aries_april says:

      mrng pet…
      kan ni ada…
      ko x nmpk ker?
      :-)

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • blackberry00 says:

      salam n morning to all..

      bz skit pagi nih..
      aq kurang sihat…
      u all, sihat semua..????

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • aries_april says:

        mrng….
        aries pn mcm abg…
        x sht la abg….

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • pEnArI pOcO2 says:

        sihat kat luar jerk…
        dlm x sihat…peghut lapar…
        huhuhu…

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • blackberry00 says:

          besa arrr…

          kalo ari senin cm ni mmg sakit dtg mcm2..
          cube kalo ari jumaat ker, besok nk cuti ker…
          segar jer aq!!!!

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • pEnArI pOcO2 says:

          yeaaaaaaaaahhhhhhhhhh…
          this friday cuti…krismas…

          we wish u a merry christmas…
          dont forget to eat roti merry..
          yea…yea…

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • aries_april says:

          huhuhuhuhu…
          p la mkn poco…
          krng msuk angn lak…

          ko tu dh la rngan..
          d trbngkan smpai smnjung…
          cam na?

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • pEnArI pOcO2 says:

          aku tido jerk lam belon…
          belon yg terbangkan aku per susah…
          aku nk tunggu ko belanja kan aku nih…

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • aries_april says:

          ko mai ja png…
          conpon aries blnja…
          tmpt tdr skli d sponsor…

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • pEnArI pOcO2 says:

          aku tau, tmpt tido tuh mesti bawah pokok pinang kan kan kan…
          sampai ati ko…

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  16. pEnArI pOcO2 says:

    nk ucapkan tahniah kpd Ahli Parlimen idola aku…

    Datuk Bung Mukhtar…kawen muda u…u…
    semoga bahagia hndknyer…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • aries_april says:

      loh…
      orng tmpk ko ker bkl laki zizie?

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • nic@pet says:

      huhu… datuk 2 cakap memang berapi2…. 2 yang zizie terbakar gan dia 2… hehhehe

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • aries_april says:

        ko ckp pn ksi brpi sma lah…
        mn tau ummi nazera tu lak brkenan…..

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • pEnArI pOcO2 says:

        huhuhu…
        datuk tuh tetap idola aku…
        tiap kali siaran langsung parlimen, x pnh miss tgk…
        ader jerk isu hangat…

        we could make it something really cool…huhuhu…

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • blackberry00 says:

      at last… ngaku gak dorg nih….

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  17. nic@pet says:

    ape topik ari ni…..

    aku suka tengk iklan AJL….. menarik iklan dia,,,, ingat lepas yasmin ahmad xder, xder iklan yang manarik…. ader gak ler iklan yang boleh tahan tv3 buat

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  18. blackberry00 says:

    sape2 kat sini org melaka..??
    ktorg nak wat family day kat melaka arrrr….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • pEnArI pOcO2 says:

      kmk org sarawak…
      tapi pandei juak lah molah kuih melaka…
      hehehehehe…

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • nic@pet says:

        aku orang kelate….
        tp kat ofice aku ni ramai gler orang melaka…..
        orang melaka bahasa dorang kasar giler

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • anNeDeSiLva says:

          LAHABAU la ko ni pet..hahahah(bahasa org melaka..)
          dorg actually bahasa jek kasar tp baik hati…

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • pEnArI pOcO2 says:

          betul…betul…betul…
          pet mmg lahabau…
          huhuhu…

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • Heroes season 1,2,3.... says:

          kwan aq pun ade org melaka…
          dye punye ckap ala2 dtuk bung tu…
          lancang gile lak tu..

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • anNeDeSiLva says:

          BUNG???
          anne tak suka dia..
          kalau dalam dewan parlimen siap gaduh2..
          sengal..

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • nic@pet says:

          bung2
          ……
          pahlawan sabah n sarawak bung 2….

          orang melaka GANAS MACAM REMY ler….
          bahasa ganas n orangnya pun ganas gak,,, hehehhe

          REMY jelah orang lain x….

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • Heroes season 1,2,3.... says:

          byak la ko gnas pet…
          bhsa jer gnas..
          org x pun…
          hehe….

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  19. anNeDeSiLva says:

    morning…
    ishhh..
    betol ke ni???
    mana satu sebenarnya yg betol nie??
    keliru campor kompius lak..
    kalau email ni send private mcmana org lain pon leh dpt nie??
    ish pelik2….
    dunia..dunia…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • nic@pet says:

      huhuhu… no komen…
      biar dorang jer yang tau,,,,
      aku dah mals nak komen dah

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • anNeDeSiLva says:

        tula..
        but pelikla..
        sini ckp lain..
        sana ckp lain.//..
        ni smua nk ganti si syamsul dgn diana danielle ar nie…
        tak habis2…..

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • nic@pet says:

          selagi leh buat cter buat ler cter,,, nant kita buat drama lak gan citer dorang ni….

          d”Lema CInta @ Keganasan UMmi & REmy

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • aries_april says:

          mcm2x statement klaur…
          enth…
          arts ni tlm 10 mka…
          ldh brputar2x…
          xtau mn nk caya anne…

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • anNeDeSiLva says:

          tula pasal..
          pastu nk bgtau smua public..
          sengal..
          dunia artis nie sume pura2…
          salah langkah pasal terusik anak dato..
          tu yg jadi kes besar..
          umi tu pon gedik ar…!!

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • Heroes season 1,2,3.... says:

          besa la artis……
          morning annne….
          kang x tgur kang mrah lak…..

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • anNeDeSiLva says:

          morning juon..hehehehe

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • nic@pet says:

          kener kantar kat tampoi dorang ni

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  20. nic@pet says:

    api apa yang bez kat emil kat atas ni… mcm ayat novel jer….
    mak umi penah buat novel ker… nak kalahkan norhayati brahim, sri diah, fauziah asyari ker….heheh

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • anNeDeSiLva says:

      maybe…
      tp pelik kan…
      leh tersebar email2 ni…
      mana satu nk kesian nie??
      betol ke remy tergamak pukul anak dara org smpai mcm nie sekali??
      takkn dia tak tau hukuman pukul anak dara org??
      pompuan pkil lelaki takpe..
      jgn lelalki pkul pompuan..
      kita pompuan dilindungi di bawah akta taw…

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • pEnArI pOcO2 says:

      ntah yerk ntah idak…
      buhsan aaarrr…
      tukau topik…asyik2 pasal remik jerk…
      dulu minat, skrg x lg…

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  21. pEnArI pOcO2 says:

    buat pengkomen2 pompuan…
    jom kita pakai purdah…cam wahida…
    sempena ngan maal hijrah nih…

    laki2 kalo nk berpurdah pon boleh gak…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  22. pEnArI pOcO2 says:

    alaaa…bohsannyer…
    bukak lar topik baru…
    jap lg aku nk kuar…
    sembang ngan kawan2 kat kdai kopi…
    LAGI DER MAKNA NYER…

    weh, ceta skit pasal keunikan negeri masing2…
    jom…
    pet, ko dulu start…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • nic@pet says:

      aku lak… xtau nak citer pasal aper ko cari ler kat intener….

      tapi pekataan kelantan asal dari KILAT tau KILATAN n ditukar jadi kelantan

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • anNeDeSiLva says:

      ko tak abis2 nk citer pasal negeri..
      muak dh..
      negeri aku banyak perampas laki org..
      habis citer..

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  23. anNeDeSiLva says:

    tp sebagai seorg ibu..
    mestila dia nk pertahankan anak dia kalau betol2 remy pkul kan..
    hurmm…
    ibu mana yg leh tahan bila tgok anak kena pkul..
    Moga ALLAH tunjukkn kebenaranya,,..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • aries_april says:

      tu aries skong…
      cam si mano nya mak lah….

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • anNeDeSiLva says:

        tula..
        tp mano tu anne tak kesah pon kalau dia kena pkul..
        pasal indon mang tak sedar diri..
        mak dia pon tamakkn harta..
        ganyang jek dia tu..huhuh

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  24. nic@pet says:

    korang tengk x MELODI citer pasal BANDI AMUK….
    ayat dia kalah azwan ali n kak ifa….
    huhuhu ayat KAK OGY kot dia pijam….pedas semcm jer…..

    mamat rock pun mulut dah lesssssssssssszzzzer sekarang ni….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  25. aries_april says:

    korang ni brk2x …dh bekpes ker lum g?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  26. anNeDeSiLva says:

    anne makan coco crunch..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  27. pEnArI pOcO2 says:

    bye…
    out dulu…
    nak g servis peghut dulu…
    pastu baru g servis bank, keta…bla…bla…
    byk bende nk kene servis nih…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  28. violet says:

    ala kisah dorang lagi.
    bile nk hbs nih
    huhuhu

    apa2 pun bhsa datin sopan nyer..
    mesti datin ni org baek2 kan..
    x sombong….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  29. hantupensil says:

    fuh best gile harini..
    angin sepoi2 bahasa…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  30. nic@pet says:

    xder citer menarik yang lain ker ari ni

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  31. Heroes season 1,2,3.... says:

    ader….
    cter sndri lgi mnrik…
    haha….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  32. khylle says:

    hati manusia ni susah nak diduga!!
    kekadang kita tengok org tu nmpk baik je tapi dek krana baran susah nk di kawal jd lah adegan pukul tendang semua..lebih2 lg klu si ppuan tu kuat menjawab plak..lg lah teruk kena kongfu…betul tak lelaki panass baran kat luar sana??

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • BumbleBee says:

      ntahla… tp zaman moden ni kter kene jugak possibility jika ummi adalah seorang wanita yg menggunakan advantage sebagai wanita utk menutup periuk nasik remy. ramai je pempuan moden zaman skang yg kalo dh x dpt…sanggup buat ape saja utk membalas dendam. mentaliti masyarakat plak slalunyer akan sebelahkan kaum hawa. lagi2 jika dier digambarkan dikasari smpai berdarah-darah.

      tapi kalo2 betul remy manusia yg teraniaya…bagaimana? Ape2pun tunggula keputusan dr pihak yg sepatutnyer mengadili mereka…
      aku x sebelahkan mana2 cume just terpikir jika perkara yg berlaku lain drpd klise ‘klasik’ yg beser kter dengar and lihat melalui drama….

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  33. aMmey says:

    testing……

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  34. tOmEii says:

    askum,,,,
    morng…..
    erm…sengal…..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  35. xxzaxx says:

    kenapa bukan UMMI sendiri yang menulis emel kepada remy, kalau pun taknak berdepan dengan media?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  36. Heroes season 1,2,3.... says:

    AI VOLET…….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  37. tOmEii says:

    xde cite br ker…..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  38. Heroes season 1,2,3.... says:

    AI AMY……….
    KANG MJUK LAK….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  39. aMmey says:

    bosan deh………………………………………………………….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  40. Heroes season 1,2,3.... says:

    AI TOMEIII…..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  41. Heroes season 1,2,3.... says:

    AMY BESA LA CPTA REKOD BARU LAK….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  42. Heroes season 1,2,3.... says:

    TOPIK BARU :
    KORANG SKE TGOK ORG DANCE X???
    PER DANCE KORG SKE TGOK???

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  43. aMmey says:

    aku tgk c remy ni cm plakon industan 2 la
    saper 2 ank amitbh belacan…….
    emmm ape nma tah…
    hehe

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  44. nic@pet says:

    BORING NYERRRRRRRRRRRRRRRR…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  45. Zaza Muhammad says:

    Biar btul email ni…kate private email ke Remy, skali ade pesan memesan laks kpd ibu bapa etc2… kompem mmg sengaja nk war warkan atau mempublickan kisah yg kite tatau hujung pangkal puncanye.. so xyah komen lebey2…
    aku bkn minat ke Remy atau Ummi bg aku dua2 ade wak silap…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  46. Heroes season 1,2,3.... says:

    ASL SNYI JER NI????
    MNE LAEN2 ORG NI?????

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  47. pe2 says:

    xdew critew artis ollywod mati k..
    brittany murphy

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • Zaza Muhammad says:

      lum kua lai lai cni cite Brittany… tp doc lum pastikan lai dia meninggal sbb apa erk… mengejut tow

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  48. nic@pet says:

    p umah baru u alll

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  49. yubin says:

    aku pening yg amat ble bce story dorg nih..,
    xtau la yg mne 1 yg btoi,yg mne 1 salah…
    xpun dua2 slh…ermm..hanye Allah je yg tau..,

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  50. sue says:

    remy, sabar syg… i tau u tk pukul ummi, cuma tepis jer. ingat die kaya bole suketi nk control idup u …. i luv u, muax!
    ummi, lepaskn remy. dh mmg remy tk nk dgn u, terima jer lah kenyataan…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  51. Jaja says:

    ” Saya berharap semua ibu bapa di luar sana akan mengambil kelalaian saya ini sebagai teladan. ”

    kata tujukan email ni kt remy je?? sempat pulak bg pesanan kt ibu bapa diluar sana. hohohoh kantoi mantoi.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • que says:

      anak die yg gedik. main sedap tu psl meroyan dgn remy bila remy mintak putus. takan ada mak nk biarkan anak die kena pukul berkali2 baru nk amik tindakan…. tk logik tak logik. ……

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  52. firdaus says:

    woi

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  53. hantu says:

    han2 han2 han2

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  54. nha says:

    hehehe kelakar plak bile dpt tau nama betul remy ishak ni.. jauh panggang dari api.
    pe2pun.. klu betul citer ni, ala2 chris brown & rihanna..
    nape citer ni tak keluar masa nur kasih ditygkan dulu ek??
    nmpk gaya mcm ramai yg still takleh nak caya si remy ishak ni kaki pukul kan..(klu betul la citer ni)? sbb tu org mls nak amik tau hal ni sgt kan..? hebat tol penangan watak adam tuh atas remy…
    klu kes ni tersebar sblum nur kasih ataupun time awal2 drama tuh ditayangkan, mesti ramai yg boikot remy kan..
    pandangan aku je… huuhuhu

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  55. cili says:

    ntah lah xtahu sape yg salah. mls nk menghukum awal2. takut tersilap fitnah plak.berdosa besar. tgu n lihat je lah. lama2 cite pun dah mcm rojak. biasa kalu cite mcm2 ni hanya yg melihat pertama jerk betul. klu dah sampai 1000 org dah jadi fitnah.mcm2 cite2 ada.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  56. x abih2 cerita bodoh ni..biaq la dia nk terajang Ummi tu skalipon,hgpa susah apa?ada rugi duit sekupang dua?kalut lebih..tau nk komen saja..,masalah negara sapa xtau..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  57. lanToK LeW says:

    pepejela remy n ummi oiiiiii…..lantak korang laa….bukan de kene mengena ngn aku pon…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  58. Redz1 says:

    Alah, kalau dah nama pon dah ngam dgn perbuatan… Patut pon nama komersial Remy pasal nama betol Zalimie (Zalim, zalimi)… Agak2 masa sekolah kawan2 panggil ape eh? Zalim kot… Muahahahahaha…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  59. Zaza Muhammad says:

    a’ah.. tol gak..takan ank kena pukul berkali2 baru la ni nk amik tindakan.. musykil2

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  60. d0t says:

    dato maziah ar wei..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  61. Granite says:

    Tak kiralah sapa yg benar dan sapa yang salah.. tapi perbuatan memukul wanita tu kan dayus namanya..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  62. bulan says:

    mat bangla ni memang aku tak minat

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  63. pening says:

    Ala..kalau da dlm dunia artis ni..mcm2 citer boleh jd sensasi…x taula versi citer mne yg betul..kalau boleh tu..selesaikanlah dgn baik…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  64. icyhazel says:

    ek’eleh. buat apa korang nak kecoh2? dah sah2 diorang semua ni just nak cari populariti. especially si umi. menyampah aku tengok muka dia tu…. apepun, tak yah r korang besar besarkan mslh ni…… tuhan lebih mengetahiu apa yang berlaku…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  65. vianooooova says:

    emmm……kmbing atok aku pkul awk dy xpon sekecoh niiii………nnti lar aku publish kmbing 2..nme pon nk dkt sme..remy kmbing……..haaahaaahaaaaaaaaa..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  66. alif says:

    bodoh pnye pelakon..hidup ko mmg penuh dgn dgn lakonan…blakon cerita nur kasih hanyalah pura2..hidup ko penuh dgn sifat pura2…maka layaklah ko jadi pelakon…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0