Written by AbangNara | December 20th, 2009

remy ishak kena belasah

Akhirnya ibu kepada Umi Nazeera, Datin Maziah Musa telah pun bersuara mengenai peristiwa paling hangat 2009. Sama ada luahan hati ini benar-benar datangnya dari ibu Ummi Nazeera tak dapat pulak kami pastikan. Sebabnya ianya dihantar menerusi email terus kepada Remy Ishak. Tidak diketahui pulak macam mana boleh terlepas kepada media.

Untuk anda yang terlepas kronologi kes panas antara Remy Ishak dan Umi Nazeera, kami cadangkan anda membaca artikel-artikel yang dah kami tulis.

Jom dengar luahan hati melalui email yang katanya ditulis oleh ibu Ummi Nazeera:-

Muhamad Zalimie…

“Kami sekeluarga berdiam diri selama ini agar siasatan dapat dijalankan pihak berkuasa, sekali gus ingin memberi ruang untuk kamu mengaku perbuatan yang kamu lakukan. Sebaliknya kamu masih lagi berterusan memberi kenyataan yang tidak benar hampir setiap hari menerusi media massa. Masyarakat membaca dan mungkin percaya dengan apa yang kamu katakan, tapi Allah melihat apa yang sebenarnya kamu lakukan.

Apapun alasannya, sebagai seorang lelaki kamu tidak berhak memukul anak gadis saya (Ummi). Kamu belum ada apa-apa ikatan dengannya. Anak saya masih muda. Dia berhak berkawan dengan sesiapa saja.

Jangan jadikan isu dua darjat untuk menagih simpati. Sedangkan kamu sendiri pernah berjumpa saya dan bercakap dengan saya, bebas datang bersama anak saya ke restoran saya dan sering kali kamu datang ke perkarangan rumah saya untuk bertemu anak saya.

Bukan harta dan paras rupa yang dipandang. Tapi keikhlasan dan baik pekerti yang dinilaikan. Kamu rasa wajarkah apa yang kamu lakukan terhadap perempuan yang kamu mengaku menyayanginya? Cinta dan kasih sayang adalah sesuatu yang mulia di sisi Allah, tiada paksaan mahupun kekasaran. Apatah lagi sanggup mengaibkan orang lain semata-mata untuk menutup kesalahan sendiri. Menggunakan nama Allah, menidakkan apa yang kamu lakukan. Sebagai pelakon sepatutnya kamu memberi teladan yang baik kepada masyarakat. Tetapi kamu menjadikan diri kamu sebagai contoh yang terbaik sebagai artis yang teruk perilaku yang akan mencalit dunia artis dan mencemarkan dunia hiburan.

Mempertahankan diri dan memukul adalah dua perkara yang berbeza. Sejak bila pula kamu pandai membayar balik harta benda (telefon bimbit) Ummi yang kamu pecahkan setiap kali bertengkar? Jangan kamu memutarbelitkan kenyataan. Dayus bagi seorang lelaki memukul perempuan.

Untuk apa kamu dan keluarga kamu malu pada masyarakat sedangkan kamu tidak malu pada Tuhan, mendera kaum yang lemah. Kamu jangan bercakap mengenai kebenaran kalau kamu sendiri tidak tahu apa itu kebenaran.

Bukti kamu memukul anak saya ada pada saya dan laporan polis sudah pun anak saya buat. Malah perbuatan kamu juga mempunyai saksi, kamu sendiri mengetahuinya kerana kamu sendiri pernah memujuk salah seorang saksi agar tidak memberitahu kepada sesiapa. Adakah kamu lupa Zalimie?

Atau kamu rasa kamu masih di pentas lakonan? Kamu sekarang sebenarnya di pentas dunia apabila Allah yang menjadi saksinya. Sebagai hamba Allah kamu sepatutnya mengaku kesilapan kamu, sekalipun kamu tidak mahu memohon maaf. Kamu tanya diri kamu, siapakah yang sebenarnya yang tidak berperikemanusiaan dan tidak menggunakan akal serta fikiran yang Allah kurniakan.

Sebagai ibu, saya berasa amat terkilan apabila mendapat tahu cerita sebenar daripada anak saya bagaimana beliau dikasari secara emosi dan fizikal sepanjang berkawan dengan kamu. Sebagai ibu, adakah kamu fikir saya akan terus berdiam diri? Apa hak kamu untuk melarang saya daripada bersuara? Sebagai ibu, saya wajib mencampuri urusan anak saya demi kesejahteraan dirinya.

Saya juga hanya manusia biasa yang punya hati dan perasaan. Sebagai ibu yang pernah mengandungkan Ummi selama sembilan bulan, saya sudah tidak mampu lagi mendiamkan diri apabila melihat anak saya suatu ketika dulu pernah pecah dan berjahit di kepalanya, kini pecah di muka.

Saya berharap semua ibu bapa di luar sana akan mengambil kelalaian saya ini sebagai teladan. Saya amat bersyukur kepada Allah kerana kesedaran ini hadir sebelum benar-benar terlewat.

Buat kamu Zalimie, saya doakan kamu akan insaf dan tidak akan mengulangi apa yang kamu lakukan kepada anak saya kepada mana-mana wanita lain di masa depan.

Saya hanya mampu berdoa agar kamu akan diberi cahaya keinsafan untuk mengaku apa yang kamu lakukan dan tidak lagi terus berpura-pura.”

233 responses to Luahan Hati Ibu Ummi Nazeera, Datin Maziah Musa Kepada Remy Ishak

  1. fezal says:

    1st . haha muak dah baca cte ni . tk habis2 .

    0
    0
    • Sundal Bolong says:

      Tapi aku sokong 100% Datin….
      Dogol betul Remy Ishak ni…
      Kau ingat kau tu ensem sgt ke?
      Oi…Harun Salim Bachik lg nsem dr kau tau!
      Cuma dia malas je g Gym, sbb tu badan dia x berketul2 cam badan ngko…

      0
      0
    • jantan.macho says:

      macam best je ayat2 dia…btol ke ni?ke mntak org tlg karang kan?

      0
      0
  2. mampus says:

    gi mampus la pukul pompuan sesuka ati..

    0
    0
  3. awek cun says:

    ermmmm bosan tul lah tk tahu lah yg mana betul yg mna salah layanzzz jelah

    0
    0
    • socratos says:

      apa ke heran gua pasal artis semua nak kena pukul ke kena tenet ke lantak diorang la tp syok gak lepak sini layanzzzzz

      0
      0
  4. chaerim says:

    nara lmbt kuar la…
    dah basi…adoiii….

    0
    0
    • BorakArtisMalaysia says:

      hmmmmmmmmmmmm. nak wat camner. kami bukan mengadap komputer 24 jam.

      0
      0
      • chaerim says:

        yer la…saje je 2..
        cz dr pg buka tkde update lg..hehe

        0
        0
        • solid_snake says:

          nara skunk lembap..
          xder isu hangat daa..
          bosan la camnie ngn nara !!!

          0
          0
        • chaerim says:

          jan emosi2..
          drg bz kot~~

          0
          0
        • BorakArtisMalaysia says:

          ish. nak citer hangat camner. takkan la nak wat gosip sendiri. takkan tetiba kami nak photoshopkan gambar artis jadi bogel. kan tak elok tue. apa yang ada kami tulis le. kalau tak suka leh gi lawat blog hiburan lain. kami x pksa

          0
          0
        • [email protected] says:

          APE2 pun mak cik sokong kak nara

          0
          0
        • jantan.macho says:

          emo lak nara ni..haha

          0
          0
  5. mat gaban says:

    sepatutnya remy bagi pakej dengan penampor jepon skali kat budak tu…

    0
    0
  6. kecikorg says:

    huah,,huah isu 2 darjat pun nak kait pa dah….

    0
    0
  7. pinkapplejuice says:

    x kisahlh siapa pukul siapa, yg penting sya nk tahu apa punca pertengkaran diorang 2. klu dh dr dulu c remy ni pukul c ummi, knapa c ummi msh bertahan?

    0
    0
  8. Daus says:

    Saya berharap semua ibu bapa di luar sana akan mengambil kelalaian saya ini sebagai teladan. Saya amat bersyukur kepada Allah kerana kesedaran ini hadir sebelum benar-benar terlewat.

    Bukan ke ibu Ummi Nazeera send email scara private kat si Zalimie aka Remy Ishak tu? tp knapa dia buat pesanan penaja mcm kt atas ni erk?, mcm ibu Ummi tau je email ni akan tersebar?, keliru²…

    0
    0
    • mama mia says:

      a’ah ek…betul jugak

      0
      0
    • BumbleBee says:

      beser arr tu… masing2 x nk ngaku salah dan dipersalahkan oleh masyarakat…. so kter yg kt luar ni jgn sesekali percaya bulat2 pada mana2 pihak….

      0
      0
    • wajib tayang says:

      hmmmm live seorang dato/datin pasti akan mempunyai pembantu peribadi dalam setiap urusan yang dilakukan…..aiiiii itupun aku nak kena terangkan ke kat sini…..poyo la ko

      0
      0
      • aku says:

        x kisah la masyarakat baca ke tidak… at least datin rasa bila zalimie baca smt ni tak ke dia terpikir satu hari nanti dia ada anak pompuan jugak… sama mcm mak-mak dan bapak-bapak yg lain… terasa i datin you…

        0
        0
  9. a1zudd1n says:

    xkan la remy x d emel..
    dlm cite nurkasih ade?huhu

    0
    0
  10. Milokaw says:

    Ni berangan nak jadi Chris Brown Malaysia

    0
    0
  11. Nape la ganas sangat nko nih remy…sudah2 lah tu…

    0
    0
  12. [email protected] says:

    moning u all….
    kecian kak nara n abng nara orang cakap mcm 2…
    aku suka jer lepak kat cni…..

    hehehe…..

    pepepun BN 1 di hati ku… wah3

    0
    0
    • Heroes season 1,2,3.... says:

      moning pet…
      tdi aq pun bce
      kak nara kne ktuk gan pngkomen2 tu..
      hampeh tul klu x ske pi la tmpat laen….

      0
      0
      • [email protected] says:

        tua xper….
        tp kak nara hati kental no hal punyerrrrrrrrrrr….
        ape2 pun aku tetap sokong kak nara

        0
        0
        • Heroes season 1,2,3.... says:

          bkan kak nara jer ati kental
          smua kt sni termsuk aq ati kental….

          0
          0
        • pEnArI pOcO2 says:

          alaaa…
          konon2nyer ati pet jerk yg kental…
          boleh sental ngan span lg…
          huhuhu…

          0
          0
        • aries_april says:

          aries lain blog mmg aries x ska…
          dlu msuk ohbulan…
          tp aries x lma sna…
          sjk jmpa BN…
          aries stay sni ja…

          0
          0
        • [email protected] says:

          ohbulan,,,,,
          huhuhuhu…
          mana2 jelaah…..
          aku masuk semua tp kat blog lain xder komen banyk macm BN ni

          0
          0
        • aries_april says:

          oh bulan ni adk brdik BN gak…
          tp kat sna…
          bhsa kesat ya amat…
          normally kita orng lma kat sni smua dr sna….
          bla oh blan d cmri bhsa kasar oleh mr M…
          ornew blog tu…
          kmi smua pndh sni….

          0
          0
  13. pEnArI pOcO2 says:

    salam eberibodi…
    lg2 kesah si remy…
    pepon, tahniah wat BN…wa caya lu…

    0
    0
  14. fifie says:

    morning kawan2.. :)

    0
    0
  15. [email protected] says:

    HUHUHU… MANA YANG LAIN NI

    0
    0
    • aries_april says:

      mrng pet…
      kan ni ada…
      ko x nmpk ker?
      :-)

      0
      0
      • [email protected] says:

        ader p x ramai kan…..

        0
        0
        • aries_april says:

          jab g lah…
          violet kat FB lg…
          tngh brccuk tnam…
          jab g aries p kbun dia…aries pnggl dia in sni…

          0
          0
    • blackberry00 says:

      salam n morning to all..

      bz skit pagi nih..
      aq kurang sihat…
      u all, sihat semua..????

      0
      0
  16. pEnArI pOcO2 says:

    nk ucapkan tahniah kpd Ahli Parlimen idola aku…

    Datuk Bung Mukhtar…kawen muda u…u…
    semoga bahagia hndknyer…

    0
    0
    • aries_april says:

      loh…
      orng tmpk ko ker bkl laki zizie?

      0
      0
    • [email protected] says:

      huhu… datuk 2 cakap memang berapi2…. 2 yang zizie terbakar gan dia 2… hehhehe

      0
      0
      • aries_april says:

        ko ckp pn ksi brpi sma lah…
        mn tau ummi nazera tu lak brkenan…..

        0
        0
        • [email protected] says:

          xder masa ler….
          bung 2 kalo cakap memang bagus boleh kalahkan anwar 2

          0
          0
      • pEnArI pOcO2 says:

        huhuhu…
        datuk tuh tetap idola aku…
        tiap kali siaran langsung parlimen, x pnh miss tgk…
        ader jerk isu hangat…

        we could make it something really cool…huhuhu…

        0
        0
    • blackberry00 says:

      at last… ngaku gak dorg nih….

      0
      0
  17. [email protected] says:

    ape topik ari ni…..

    aku suka tengk iklan AJL….. menarik iklan dia,,,, ingat lepas yasmin ahmad xder, xder iklan yang manarik…. ader gak ler iklan yang boleh tahan tv3 buat

    0
    0
    • aries_april says:

      apa iklan tu pet?
      aries x prnh tngk pn…

      0
      0
    • pEnArI pOcO2 says:

      xyah ckp pasal AJL aaarrr…bohsan…
      ckp lar pasal perang kat iraq ker, bosnia ker, afghanistan ker, palestin ker…

      LEBIH MENARIK dripd AJL nih…

      0
      0
      • [email protected] says:

        aku cakap iklan dia jer….
        aries nanti tengk ler

        0
        0
  18. blackberry00 says:

    sape2 kat sini org melaka..??
    ktorg nak wat family day kat melaka arrrr….

    0
    0
    • pEnArI pOcO2 says:

      kmk org sarawak…
      tapi pandei juak lah molah kuih melaka…
      hehehehehe…

      0
      0
      • [email protected] says:

        aku orang kelate….
        tp kat ofice aku ni ramai gler orang melaka…..
        orang melaka bahasa dorang kasar giler

        0
        0
        • anNeDeSiLva says:

          LAHABAU la ko ni pet..hahahah(bahasa org melaka..)
          dorg actually bahasa jek kasar tp baik hati…

          0
          0
        • pEnArI pOcO2 says:

          betul…betul…betul…
          pet mmg lahabau…
          huhuhu…

          0
          0
        • Heroes season 1,2,3.... says:

          kwan aq pun ade org melaka…
          dye punye ckap ala2 dtuk bung tu…
          lancang gile lak tu..

          0
          0
        • anNeDeSiLva says:

          BUNG???
          anne tak suka dia..
          kalau dalam dewan parlimen siap gaduh2..
          sengal..

          0
          0
        • [email protected] says:

          bung2
          ……
          pahlawan sabah n sarawak bung 2….

          orang melaka GANAS MACAM REMY ler….
          bahasa ganas n orangnya pun ganas gak,,, hehehhe

          REMY jelah orang lain x….

          0
          0
        • Heroes season 1,2,3.... says:

          byak la ko gnas pet…
          bhsa jer gnas..
          org x pun…
          hehe….

          0
          0
  19. anNeDeSiLva says:

    morning…
    ishhh..
    betol ke ni???
    mana satu sebenarnya yg betol nie??
    keliru campor kompius lak..
    kalau email ni send private mcmana org lain pon leh dpt nie??
    ish pelik2….
    dunia..dunia…

    0
    0
    • [email protected] says:

      huhuhu… no komen…
      biar dorang jer yang tau,,,,
      aku dah mals nak komen dah

      0
      0
      • anNeDeSiLva says:

        tula..
        but pelikla..
        sini ckp lain..
        sana ckp lain.//..
        ni smua nk ganti si syamsul dgn diana danielle ar nie…
        tak habis2…..

        0
        0
        • [email protected] says:

          selagi leh buat cter buat ler cter,,, nant kita buat drama lak gan citer dorang ni….

          d”Lema CInta @ Keganasan UMmi & REmy

          0
          0
        • aries_april says:

          mcm2x statement klaur…
          enth…
          arts ni tlm 10 mka…
          ldh brputar2x…
          xtau mn nk caya anne…

          0
          0
        • anNeDeSiLva says:

          tula pasal..
          pastu nk bgtau smua public..
          sengal..
          dunia artis nie sume pura2…
          salah langkah pasal terusik anak dato..
          tu yg jadi kes besar..
          umi tu pon gedik ar…!!

          0
          0
        • Heroes season 1,2,3.... says:

          besa la artis……
          morning annne….
          kang x tgur kang mrah lak…..

          0
          0
        • anNeDeSiLva says:

          morning juon..hehehehe

          0
          0
        • [email protected] says:

          kener kantar kat tampoi dorang ni

          0
          0
  20. [email protected] says:

    api apa yang bez kat emil kat atas ni… mcm ayat novel jer….
    mak umi penah buat novel ker… nak kalahkan norhayati brahim, sri diah, fauziah asyari ker….heheh

    0
    0
    • anNeDeSiLva says:

      maybe…
      tp pelik kan…
      leh tersebar email2 ni…
      mana satu nk kesian nie??
      betol ke remy tergamak pukul anak dara org smpai mcm nie sekali??
      takkn dia tak tau hukuman pukul anak dara org??
      pompuan pkil lelaki takpe..
      jgn lelalki pkul pompuan..
      kita pompuan dilindungi di bawah akta taw…

      0
      0
    • pEnArI pOcO2 says:

      ntah yerk ntah idak…
      buhsan aaarrr…
      tukau topik…asyik2 pasal remik jerk…
      dulu minat, skrg x lg…

      0
      0
      • pEnArI pOcO2 says:

        best lar ko anne…
        siap ngan akta lg tuh…
        mmg tul tuh…
        moh kita pukul si laki2 dlm blog nih…
        setuju…?

        0
        0
      • aries_april says:

        klau x laki ko ni…
        sapa g ko nk srh kak nara post kat sni poco?

        0
        0
        • pEnArI pOcO2 says:

          huh…bila masa lak jd laki aku…
          haram jadah…

          0
          0
        • [email protected] says:

          huhuhu….
          poco nak kat BUNG jer

          0
          0
  21. pEnArI pOcO2 says:

    buat pengkomen2 pompuan…
    jom kita pakai purdah…cam wahida…
    sempena ngan maal hijrah nih…

    laki2 kalo nk berpurdah pon boleh gak…

    0
    0
    • aries_april says:

      huhhuhuuh…
      orng prtma aries nk tngk..
      si pet…
      hhuhuhuhuhu

      0
      0
    • Heroes season 1,2,3.... says:

      klu pkai stkat maal hjrah jer baek x yah…
      huhu..

      0
      0
      • anNeDeSiLva says:

        pakai purdah pasal dia tak nk org kenal dia la..
        kalau tak nanti kena maki PERAMPAS LAKI ORG..
        so purdah utk cover line ar tu..huhuhu

        0
        0
      • [email protected] says:

        huhuhu… aku ilang kejap jer korang dah kutuk aku…..

        0
        0
        • [email protected] says:

          betul ker wahida yang pakai purdah 2… entah2 bini baru dia

          0
          0
        • Heroes season 1,2,3.... says:

          tup…tup…
          bini ana yg keampat….
          haha….

          0
          0
        • anNeDeSiLva says:

          bkn kutuk..
          gurau manja..
          ko terasa manja x pet??

          0
          0
        • Heroes season 1,2,3.... says:

          sper ktuk ko???

          0
          0
        • aries_april says:

          huhuhuhuhu…kutuk mnja…
          apa slhnya…
          tul x?

          0
          0
      • aries_april says:

        juan…
        dia nk tnjk dia baik la…
        ko ni pn….

        ala2x pompuan mlyu trakhr…
        huhuhuhuhuh

        0
        0
      • pEnArI pOcO2 says:

        xper janji tutop…

        0
        0
  22. pEnArI pOcO2 says:

    alaaa…bohsannyer…
    bukak lar topik baru…
    jap lg aku nk kuar…
    sembang ngan kawan2 kat kdai kopi…
    LAGI DER MAKNA NYER…

    weh, ceta skit pasal keunikan negeri masing2…
    jom…
    pet, ko dulu start…

    0
    0
    • [email protected] says:

      aku lak… xtau nak citer pasal aper ko cari ler kat intener….

      tapi pekataan kelantan asal dari KILAT tau KILATAN n ditukar jadi kelantan

      0
      0
    • anNeDeSiLva says:

      ko tak abis2 nk citer pasal negeri..
      muak dh..
      negeri aku banyak perampas laki org..
      habis citer..

      0
      0
  23. anNeDeSiLva says:

    tp sebagai seorg ibu..
    mestila dia nk pertahankan anak dia kalau betol2 remy pkul kan..
    hurmm…
    ibu mana yg leh tahan bila tgok anak kena pkul..
    Moga ALLAH tunjukkn kebenaranya,,..

    0
    0
    • aries_april says:

      tu aries skong…
      cam si mano nya mak lah….

      0
      0
      • anNeDeSiLva says:

        tula..
        tp mano tu anne tak kesah pon kalau dia kena pkul..
        pasal indon mang tak sedar diri..
        mak dia pon tamakkn harta..
        ganyang jek dia tu..huhuh

        0
        0
  24. [email protected] says:

    korang tengk x MELODI citer pasal BANDI AMUK….
    ayat dia kalah azwan ali n kak ifa….
    huhuhu ayat KAK OGY kot dia pijam….pedas semcm jer…..

    mamat rock pun mulut dah lesssssssssssszzzzer sekarang ni….

    0
    0
    • anNeDeSiLva says:

      hahhaha..
      anne tgok..
      betol gak ape dia kata..
      kumpulan hero tu nk tiru dia pehal kan….
      sengal…

      0
      0
      • Heroes season 1,2,3.... says:

        tah x der idea laen nk cilok ker….
        ptut la x maju smpi skg…
        org rmai knal pun x mamat tu..

        0
        0
    • aries_april says:

      x tngk lah…
      asal…dia pn laser cam azwana gak ker>

      0
      0
      • [email protected] says:

        lagi ganas dari azwan ali mulut dia…
        tp agak sopan ler jugak,,, heheheh

        0
        0
        • aries_april says:

          nnt tngk ulngn lah…
          smlm 1 ari aries xda kat umah…
          mmbr kawen…
          ptng cousin tnang lak…

          0
          0
      • anNeDeSiLva says:

        dia ada sikit mengamuk la org tiru style dia..
        pakai topeng dgn bold tie and kot…

        0
        0
        • [email protected] says:

          aku pun x kenal mamat 2…..
          muka dia xensem 2 pakai mcm 2 kot c hero 2 tau nama amuk bagi PWER ReNJESSSSSSSSSS

          0
          0
        • anNeDeSiLva says:

          hahahah..ayat amuk..

          0
          0
        • [email protected] says:

          tapi ayat dia menarik

          0
          0
  25. aries_april says:

    korang ni brk2x …dh bekpes ker lum g?

    0
    0
    • [email protected] says:

      dah makan nasi lemak telur mata tadi

      0
      0
      • aries_april says:

        mata kwn ko ker…mt kerbau ko telan pet?

        0
        0
        • [email protected] says:

          mata yang paling cantik mata hantu

          0
          0
        • hantupensil says:

          ko nih..out ot date la..
          aku xpkai gmba mate da pun..

          0
          0
        • [email protected] says:

          aku nampak pic hidung lagi ler

          0
          0
    • hantupensil says:

      aku da makan kokocrunch tadi…
      hehehe

      0
      0
  26. anNeDeSiLva says:

    anne makan coco crunch..

    0
    0
    • hantupensil says:

      aik anne ni tiru aku lak..

      0
      0
      • [email protected] says:

        pesal pic lama lagi ko ni antu

        0
        0
      • anNeDeSiLva says:

        betol la anne tak tipu taw..
        baru lpas makan td..

        ko yg tiru anne..

        0
        0
    • Heroes season 1,2,3.... says:

      aq x mkan pape pun…
      huhu…
      lparlah….

      0
      0
  27. pEnArI pOcO2 says:

    bye…
    out dulu…
    nak g servis peghut dulu…
    pastu baru g servis bank, keta…bla…bla…
    byk bende nk kene servis nih…

    0
    0
    • [email protected] says:

      ok dadadadada poco

      0
      0
    • hantupensil says:

      erm..servis2… kang kong tgh jalan lak..

      0
      0
    • aries_april says:

      p la…
      jgn orng lain servis ko udah la….

      0
      0
  28. violet says:

    ala kisah dorang lagi.
    bile nk hbs nih
    huhuhu

    apa2 pun bhsa datin sopan nyer..
    mesti datin ni org baek2 kan..
    x sombong….

    0
    0
    • [email protected] says:

      dia upah HABSAH HASSAN tuk buat ayat ni tau…

      0
      0
    • aries_april says:

      huhhuhhu…
      mak sedara ko x violet…
      pji smcm ja….

      0
      0
      • violet says:

        tu la sal.
        biasala mak sedara bersepah2
        smpai x knl..
        huhuhu

        aries
        td kebun..
        fuh pnt…
        x smpt nk say HI kt aries

        0
        0
      • anNeDeSiLva says:

        hahahhaha…
        mang sangat2 indah bahasa dia..huhuhu
        tp pelik ayat dia tu..
        mang ditujukan kepada semua kot…

        0
        0
    • Heroes season 1,2,3.... says:

      ni real datin bkan dtin wnabeee..

      0
      0
      • aries_april says:

        hahahah…
        ko sbt tu juan…
        funny lah….

        0
        0
      • violet says:

        tu la sal
        tp datin ni bgs r
        bhse dye x la ksr cm datin2 len
        sombong lak tu
        tuii

        0
        0
      • [email protected] says:

        ukkkk ukkkkk

        0
        0
        • aries_april says:

          ko apsl pet?
          lkat tlng gjah ker?

          0
          0
        • [email protected] says:

          datin wnabeee gelak le…

          0
          0
  29. hantupensil says:

    fuh best gile harini..
    angin sepoi2 bahasa…

    0
    0
  30. [email protected] says:

    xder citer menarik yang lain ker ari ni

    0
    0
    • aries_april says:

      ko srh kak nara klaur citer bru…

      0
      0
      • [email protected] says:

        aku pun tau cter ape yang menarik skrang ni….

        0
        0
  31. Heroes season 1,2,3.... says:

    ader….
    cter sndri lgi mnrik…
    haha….

    0
    0
  32. khylle says:

    hati manusia ni susah nak diduga!!
    kekadang kita tengok org tu nmpk baik je tapi dek krana baran susah nk di kawal jd lah adegan pukul tendang semua..lebih2 lg klu si ppuan tu kuat menjawab plak..lg lah teruk kena kongfu…betul tak lelaki panass baran kat luar sana??

    0
    0
    • BumbleBee says:

      ntahla… tp zaman moden ni kter kene jugak possibility jika ummi adalah seorang wanita yg menggunakan advantage sebagai wanita utk menutup periuk nasik remy. ramai je pempuan moden zaman skang yg kalo dh x dpt…sanggup buat ape saja utk membalas dendam. mentaliti masyarakat plak slalunyer akan sebelahkan kaum hawa. lagi2 jika dier digambarkan dikasari smpai berdarah-darah.

      tapi kalo2 betul remy manusia yg teraniaya…bagaimana? Ape2pun tunggula keputusan dr pihak yg sepatutnyer mengadili mereka…
      aku x sebelahkan mana2 cume just terpikir jika perkara yg berlaku lain drpd klise ‘klasik’ yg beser kter dengar and lihat melalui drama….

      0
      0
  33. aMmey says:

    testing……

    0
    0
    • aMmey says:

      mcm2 skung neh….

      0
      0
      • [email protected] says:

        pic baru ker NAMPAK HIJAU>>> kalah zainal abidin ni

        0
        0
  34. tOmEii says:

    askum,,,,
    morng…..
    erm…sengal…..

    0
    0
    • [email protected] says:

      moning

      0
      0
    • aMmey says:

      wkslm…..moning tomei…..

      0
      0
  35. xxzaxx says:

    kenapa bukan UMMI sendiri yang menulis emel kepada remy, kalau pun taknak berdepan dengan media?

    0
    0
  36. Heroes season 1,2,3.... says:

    AI VOLET…….

    0
    0
  37. tOmEii says:

    xde cite br ker…..

    0
    0
  38. Heroes season 1,2,3.... says:

    AI AMY……….
    KANG MJUK LAK….

    0
    0
    • aMmey says:

      aiiiiii
      ni xda kja la ni duk bka box ja….
      huhu

      0
      0
      • [email protected] says:

        BORING LAK XDER TOPIK MENARIK ARI NI

        0
        0
  39. aMmey says:

    bosan deh………………………………………………………….

    0
    0
  40. Heroes season 1,2,3.... says:

    AI TOMEIII…..

    0
    0
  41. Heroes season 1,2,3.... says:

    AMY BESA LA CPTA REKOD BARU LAK….

    0
    0
  42. Heroes season 1,2,3.... says:

    TOPIK BARU :
    KORANG SKE TGOK ORG DANCE X???
    PER DANCE KORG SKE TGOK???

    0
    0
  43. aMmey says:

    aku tgk c remy ni cm plakon industan 2 la
    saper 2 ank amitbh belacan…….
    emmm ape nma tah…
    hehe

    0
    0
  44. [email protected] says:

    BORING NYERRRRRRRRRRRRRRRR…

    0
    0
  45. Zaza Muhammad says:

    Biar btul email ni…kate private email ke Remy, skali ade pesan memesan laks kpd ibu bapa etc2… kompem mmg sengaja nk war warkan atau mempublickan kisah yg kite tatau hujung pangkal puncanye.. so xyah komen lebey2…
    aku bkn minat ke Remy atau Ummi bg aku dua2 ade wak silap…

    0
    0
  46. Heroes season 1,2,3.... says:

    ASL SNYI JER NI????
    MNE LAEN2 ORG NI?????

    0
    0
  47. pe2 says:

    xdew critew artis ollywod mati k..
    brittany murphy

    0
    0
    • Zaza Muhammad says:

      lum kua lai lai cni cite Brittany… tp doc lum pastikan lai dia meninggal sbb apa erk… mengejut tow

      0
      0
  48. [email protected] says:

    p umah baru u alll

    0
    0
  49. yubin says:

    aku pening yg amat ble bce story dorg nih..,
    xtau la yg mne 1 yg btoi,yg mne 1 salah…
    xpun dua2 slh…ermm..hanye Allah je yg tau..,

    0
    0
  50. sue says:

    remy, sabar syg… i tau u tk pukul ummi, cuma tepis jer. ingat die kaya bole suketi nk control idup u …. i luv u, muax!
    ummi, lepaskn remy. dh mmg remy tk nk dgn u, terima jer lah kenyataan…

    0
    0
  51. Jaja says:

    ” Saya berharap semua ibu bapa di luar sana akan mengambil kelalaian saya ini sebagai teladan. ”

    kata tujukan email ni kt remy je?? sempat pulak bg pesanan kt ibu bapa diluar sana. hohohoh kantoi mantoi.

    0
    0
    • que says:

      anak die yg gedik. main sedap tu psl meroyan dgn remy bila remy mintak putus. takan ada mak nk biarkan anak die kena pukul berkali2 baru nk amik tindakan…. tk logik tak logik. ……

      0
      0
  52. hantu says:

    han2 han2 han2

    0
    0
  53. nha says:

    hehehe kelakar plak bile dpt tau nama betul remy ishak ni.. jauh panggang dari api.
    pe2pun.. klu betul citer ni, ala2 chris brown & rihanna..
    nape citer ni tak keluar masa nur kasih ditygkan dulu ek??
    nmpk gaya mcm ramai yg still takleh nak caya si remy ishak ni kaki pukul kan..(klu betul la citer ni)? sbb tu org mls nak amik tau hal ni sgt kan..? hebat tol penangan watak adam tuh atas remy…
    klu kes ni tersebar sblum nur kasih ataupun time awal2 drama tuh ditayangkan, mesti ramai yg boikot remy kan..
    pandangan aku je… huuhuhu

    0
    0
  54. cili says:

    ntah lah xtahu sape yg salah. mls nk menghukum awal2. takut tersilap fitnah plak.berdosa besar. tgu n lihat je lah. lama2 cite pun dah mcm rojak. biasa kalu cite mcm2 ni hanya yg melihat pertama jerk betul. klu dah sampai 1000 org dah jadi fitnah.mcm2 cite2 ada.

    0
    0
  55. x abih2 cerita bodoh ni..biaq la dia nk terajang Ummi tu skalipon,hgpa susah apa?ada rugi duit sekupang dua?kalut lebih..tau nk komen saja..,masalah negara sapa xtau..

    0
    0
  56. lanToK LeW says:

    pepejela remy n ummi oiiiiii…..lantak korang laa….bukan de kene mengena ngn aku pon…

    0
    0
  57. Redz1 says:

    Alah, kalau dah nama pon dah ngam dgn perbuatan… Patut pon nama komersial Remy pasal nama betol Zalimie (Zalim, zalimi)… Agak2 masa sekolah kawan2 panggil ape eh? Zalim kot… Muahahahahaha…

    0
    0
  58. Zaza Muhammad says:

    a’ah.. tol gak..takan ank kena pukul berkali2 baru la ni nk amik tindakan.. musykil2

    0
    0
  59. d0t says:

    dato maziah ar wei..

    0
    0
  60. Granite says:

    Tak kiralah sapa yg benar dan sapa yang salah.. tapi perbuatan memukul wanita tu kan dayus namanya..

    0
    0
  61. bulan says:

    mat bangla ni memang aku tak minat

    0
    0
  62. pening says:

    Ala..kalau da dlm dunia artis ni..mcm2 citer boleh jd sensasi…x taula versi citer mne yg betul..kalau boleh tu..selesaikanlah dgn baik…

    0
    0
  63. icyhazel says:

    ek’eleh. buat apa korang nak kecoh2? dah sah2 diorang semua ni just nak cari populariti. especially si umi. menyampah aku tengok muka dia tu…. apepun, tak yah r korang besar besarkan mslh ni…… tuhan lebih mengetahiu apa yang berlaku…

    0
    0
  64. vianooooova says:

    emmm……kmbing atok aku pkul awk dy xpon sekecoh niiii………nnti lar aku publish kmbing 2..nme pon nk dkt sme..remy kmbing……..haaahaaahaaaaaaaaa..

    0
    0
  65. alif says:

    bodoh pnye pelakon..hidup ko mmg penuh dgn dgn lakonan…blakon cerita nur kasih hanyalah pura2..hidup ko penuh dgn sifat pura2…maka layaklah ko jadi pelakon…

    0
    0