Written by AbangNara | February 29th, 2012

Selepas dikaitkan bercinta dengan Syamsul Yusof dan Aizat, akhirnya spekulasi siapakah teman lelaki Liyana Jasmay ditamatkan oleh Berita Harian hari ini. Liyana Jasmay, 23 tahun mengakui sudah dirisik oleh jirannya, Fathuddin Mazlan, 28 tahun.

tunang liyana jasmay

Bakal tunang Liyana Jasmay adalah seorang ahli perniagaan. Kata Liyana Jasmay:-

Dia menghantar rombongan merisik minggu lalu dan jika tiada aral melintang, kami akan bertunang bulan depan. Tarikhnya terpaksa dirahsiakan. Insya-Allah tahun depan kami akan berkahwin. Dia adalah jiran saya. Kami sudah lama kenal cuma tidaklah begitu rapat. Saya memilihnya kerana dia seorang yang baik dan amat memahami saya. Apa yang membuatkan saya suka kepadanya adalah cara didikannya di rumah sama seperti cara saya dididik oleh orang tua saya

Patutlah masa Abang Nara ternampak Liyana Jasmay di majlis persandingan Lisa wajahnya kelihatan berseri-seri. Tengah mabuk bercinta rupanya. Apa pun jutaan tahniah kepada Liyana Jasmay atas berita gembira ini. Ada jejaka di luar sana yang kecewa tak agak-agaknya?

49 responses to Liyana Jasmay Sudah Dirisik, Bakal Bertunang Bulan Hadapan

  1. Aku_First says:

    Aku first!!! hehehe…jgn baling bantal kat aku….
    Tapi …ada aku kesah pasal awek ni…..gigit jari??? baiklah sayang jari aku dari tangkap leleh dgn liyana jasmay nih….

    0
    0
  2. miranda kerr says:

    walaupun tak bape minat liyana ni but congrats..bagusla di cepat2 kan dr di fitnah ke ape

    0
    0
  3. kau says:

    dia bukan dgn shamsul yusof ke? yeah tak jdi.. ada chance aku.. :P

    0
    0
  4. eliya nafisha says:

    tahniah ….. suke tgk bibir dia walaupun dia gedik

    0
    0
  5. Sedeynyerrr Haku Nengok says:

    ‘Apa yang membuatkan saya suka padanya adalah cara didikan dia sama macam didikan keluarga saya’…cara yang macam mana yang sama tue…haku nak tau lah jugak coz sori ckap la, dari gaya dressing ngko nampak mcm kebaratan jer…so haku agak keberatan nak pikir yang baik2 jer….

    0
    0
  6. Reena says:

    Jiran sepakat..membawa berkat..semoga semuanya selamat.

    0
    0
  7. stella says:

    congratz liyana jasmay . . Hope berkekalan hubungan yg di bina . . Amen . . http://buzurl.com/dz37

    0
    0
  8. hahaha..aku suka statemnt ‘sedeynyer haku nengok’…(dari gaya dressing ngko nampak mcm kebaratan jer…so haku agak keberatan nak pikir yang baik2 jer)….cm brpantun plak..i loike..

    0
    0
  9. ade ak kesah? says:

    liyana jasmay pilih org yg berada saje..

    0
    0
  10. meow says:

    apsal kt poster lagi puteh??? hehehe.

    0
    0
  11. ape ape je la... says:

    kebudak budakan le sangat die ni..hmmm kanak2 riang la katakan..*rolling eyes*..entah2 masak mee segera pon ko tak reti lagi…ni nak kawin..

    0
    0
  12. roy says:

    yg mengutuk2 ni menurut ceramah uztaz kazim elias.. jatuh fasik.. bila fasik dah tentu dosa.. wallahua’lam

    0
    0
  13. Triple_j says:

    apalah nak mengutuk, sedangkan dia cakap benda baik iaitu dirisik, iaitu setapak ke arah rumahtangga dan seterusnya menghalang fitnah lepas ni.

    kalau nak kutuk org yg kecoh bercinta, putus cinta dan mcm2 tu patut la. org merisik pun nak dikutuk. apalah.

    to liyana, i may not be ur biggest fan, tapi i mendoakan yg terbaik utk u! :)

    0
    0
  14. hajimaru says:

    dalam islam…rahsiakan pertunangan,hebahkan pernikahan..(dapt menjaga maruah wanita kalau tetiba x jd kawin kan..)

    0
    0
    • kecoh siak says:

      inilah maksud untuk komen aku di atas. ada pihak yg x suka. :) maaf, perkara elok mcm ni pun xperlu hebah. diam2 je. kalo dah confirm nak nikah tu bru kecohkan pada media. dia boleh je cakap, “saya bukan dengan shamsul yusof” instead, dia ckp mcm tu. x manis. :) dahla nak kawen nya TAHUN DEPAN. bkn BULAN DEPAN. bulan depan tu tunang. terpulang pada hak masing2. pada LJ, tahniah. :)

      0
      0
  15. Cik_Chenta says:

    bagus liyana nie…tak tayang kekasih mcm si teeet tu ..:’)

    0
    0
  16. kekasihbotak says:

    agak SENGAL jugak korang ni kan nak komen2 ngutuk la tak puas hati la.
    ape masalah korang ni aku pon xtau la ! ini salah itu salah.
    korang ni dah xde keje kot n byk sgt pahala dah kumpul smpai nak tambah dosa
    ngutuk keji ngumpat org. haih xpaham aku! bace gosip then diam sudah!

    0
    0
  17. liyanajustlux says:

    nampak berseri2 masa kat wed lisa? aku tgk dia masam n sombong nak mampus. lalu red carpet langsung x senyum.

    0
    0
  18. Datok minah jambu 24jam mengadap computer says:

    brape umor si budak kecik ni? kecik2 dh ada orang yg merisik ..jodoh dh nk sampai lah tu …. tapi sape mateair dia ni? mesti hensem kn….asal kn jangan dengan jantan gemok sudah lah eh …si liyana ni dh lah kudut kedengkek tau2 lemas pulak kt atas katil…..

    0
    0
  19. Berangan nak adi spiderwoman says:

    Ya ampun!!! korang tak bek la kata2 dia.. biarlah org nak buat benda baik.. doakan dia ada jodoh kawin dgn pilihan dia. nampak dlm tweet dia, happy sgt dgn jejaka pilihan dia tu.

    0
    0
  20. nananini says:

    Liyana Jasmay kau tolong jgn menggedik lg lepas kahwin ye..lebih baik stop berlakon n menyanyi..meluat tgk perangai gedik kau tu..cakap pun mengada-ngada n ingat sikit tau, orang lelaki tak suka perempuan ngada2..jgn sampai laki kau sendiri menyampah dgn kau sudah..

    0
    0
  21. AZIZ says:

    -u nyanyi out..
    -the way u dress pun out..
    -cara u bercakap pun out..mcm gedik2 skit
    -tp to be honest, lakonan u best n memberi kesan..

    ur choice…..

    0
    0
  22. adrin says:

    tak berapa rapat tapi memahami?? tak paham… heheh.

    0
    0
  23. bulan says:

    aku sukeee sgt.tahniahhh…

    0
    0
  24. dhiaa says:

    muka dah cantik..posing kene la cantik sikit..ni tidak terkangkang2..<<geleng kepala.

    0
    0
  25. Hachhooommm says:

    SIAPAKAH DIA INI? TAK KENAL PUN? DIA BERLAKON CITER APA? HMMMMM

    0
    0