Written by Bella | March 23rd, 2016

Sejak bergelar ibu, kehidupan Lisa Surihani sudah berubah. Tidak boleh renggang daripada Yahaira Leanne,  Lisa mungkin akan bersara daripada dunia lakonan bagi menumpukan perhatiannya kepada puteri sulungnya itu.

Sejak ada anak, segalanya berubah. Jika dulu keutamaan saya berbeza, sekarang it’s all about her. Mengenai kerjaya lakonan, saya terbuka untuk perlahankan aktiviti lakonan agar dapat luangkan masa dengan anak. Bila tiba masa sesuai, saya akan kembali aktif.

Saya juga tidak menolak kemungkinan untuk bersara. Jika saya perlu memilih antara kerjaya atau motherhood, saya pasti memilih motherhood. Tapi saya tidak pernah meletakkan jangka masa sasaran untuk saya meninggalkan dunia lakonan.

Lisa mengakui beliau akan lebih selektif jika menerima mana-mana tawaran lakonan selepas ini agar ia bersesuaian dengan kehidupannya kini. Lisa kalau boleh tidak mahu terlalu lama meninggalkan anaknya.

Kalau dulu, saya selektif atas sebab-sebab profesional. Tapi kali ini lebih peribadi. Lokasi penggambaran, waktu bekerja dan sebaginya sangat penting bagi saya kerana saya tak mahu terlalu lama tinggalkan anak. Saya mahu selalu ada bersamanya lebih-lebih lagi pada fasa dia sedang membesar.

Kalau sudah anak, memang agak susah untuk seseorang ibu terlalu lama tinggalkan anak untuk urusan kerja. Selain perasaan rindu, mereka akn fikir jika anak mereka dijaga dengan elok mahupun tidak. Apa sahaja keputusan yang Lisa Surihani ingin lakukan, kami pasti anda masih ada peminat yang akan selalu menyokong anda.

Sumber Berita : Tonton Extra

27 responses to Lisa Surihani Bakal Bersara Daripada Bidang Lakonan?

  1. Miss Universe says:

    FIRST.

    0

    0
    • Anonymous says:

      Tahniahlah dpt first. Nah pingat emas!

      0

      0
      • Anonymous says:

        skrg kata nak bsara..tup2 nanti kata saya tak pernah kata nak bersara..cit podahh

        0

        0
        • Popcorn says:

          eloklah bersara. berlakon pun takde kualiti. jaga anak kat rumah. kalau harapkan org lain jaga nanti dia jaja pulak gambar.

          0

          0
    • Anonymous says:

      good on you lisa. didik lah anak dgn cara islam. bimbing kuarga cara islam. apa lg yg kamu cari. dh ada kuarga tu bersara aje lah. byk artis baru yg kiut dan boleh brlakon dgn baik tp x dpt peluang. lisa amik watak ibu saja pun ok

      0

      0
  2. nitwits says:

    elok lah bersara. Bidang ni di Mesia ni ntah apa2 ntah. Masing2 sebuk nak tonjol diri, bermekap tebal dll Kerja …ILEK! .Kawen cerai kawen cerai itu aje yg kita dengar dari depa. BORRRIINNNG

    0

    0
  3. Lava says:

    Bagus lah! Tak minat!

    0

    0
  4. hihihihihiii says:

    ok jer bersara pon…
    sepanjang LS xde dlm industri pon x terasa apa2…
    biasa2 aje

    0

    0
  5. Rasdam Mewangi says:

    Kalau ya, baguslah tuh..

    0

    0
  6. Anonymous says:

    12 barisan manusia di Padang Mahsyar

    PADA suatu hari, Muaz bin Jabal menghadap
    Rasulullah SAW dan bertanya: “Wahai Rasulullah,
    tolong huraikan kepadaku mengenai firman Allah:
    Ketika sangkakala ditiup, maka kamu sekalian
    datang berbaris-baris.”(Surah an-Naba’, ayat 1.

    Mendengar pertanyaan itu, Baginda menangis
    hingga basah pakaiannya. Lalu Baginda
    menjawab: “Wahai Muaz, engkau bertanyakan
    kepada aku perkara yang amat besar, bahawa
    umatku akan diiring, dikumpulkan berbaris menjadi
    12 barisan, masing-masing dengan pembawaan
    mereka sendiri.”

    Maka, dinyatakan apakah 12 barisan itu.

    Barisan pertama, diiring dari kubur dengan tidak
    bertangan dan berkaki.

    Keadaan mereka ini dijelaskan melalui satu seruan
    dari sisi Allah Yang Maha Pengasih
    bermaksud: “Mereka itu ialah orang yang ketika
    hidupnya menyakiti hati jirannya, maka ini
    balasannya.”

    Barisan kedua, diiring dari kubur berbentuk babi
    hutan.

    Datanglah suara dari sisi Allah Yang Maha
    Pengasih: “Mereka itu ialah orang yang ketika
    hidupnya meringankan solat, maka inilah
    balasannya dan tempat kembalinya adalah neraka.”

    Barisan ketiga, diiring dari kubur berbentuk keldai,
    perut mereka penuh dengan ular dan kala jengking.

    Mereka ialah orang yang enggan membayar zakat,
    maka inilah balasannya dan tempat kembali
    mereka adalah neraka.

    Barisan keempat, diiring dari kubur dengan
    keadaan darah seperti air pancutan keluar dari
    mulut mereka.

    Mereka ialah orang yang berdusta dalam jual beli,
    maka inilah balasannya dan tempat mereka adalah
    neraka.

    Barisan kelima, diiring dari kubur dengan bau
    busuk. Ketika itu Allah menurunkan angin
    sehingga bau busuk itu mengganggu ketenteraman
    di Padang Mahsyar.

    Mereka itu ialah orang yang menyembunyikan
    perlakuan derhaka takut diketahui manusia, tetapi
    tidak pula takut kepada Allah, maka inilah
    balasannya dan tempat kembali mereka adalah
    neraka.”

    Barisan keenam, diiring dari kubur dengan kepala
    mereka terputus dari badan.

    Mereka ialah orang yang menjadi saksi palsu.
    Inilah balasannya dan tempat mereka adalah
    neraka.

    Barisan ketujuh, diiring dari kubur tanpa
    mempunyai lidah, tetapi dari mulut mereka
    mengalir keluar nanah dan darah.

    Mereka ialah orang yang enggan memberi
    kesaksian di atas kebenaran, maka inilah
    balasannya dan tempat kembali mereka adalah
    neraka.

    Barisan kelapan, diiring dari kubur dalam keadaan
    terbalik dengan kepala ke bawah dan kaki ke atas.

    Mereka ialah orang yang berzina. Inilah balasannya
    dan tempat kembali mereka adalah neraka.

    Barisan kesembilan, diiring dari kubur dengan
    wajah hitam gelap dan bermata biru sementara
    dalam diri mereka penuh dengan api gemuruh.

    Mereka ialah orang yang makan harta anak yatim
    dengan cara haram, maka inilah balasannya dan
    tempat kembali mereka adalah neraka.

    Barisan ke-10, diiring dari kubur mereka dalam
    keadaan tubuh mereka penuh sopak dan kusta.

    Mereka ialah orang yang derhaka kepada orang
    tuanya, maka inilah balasannya dan tempat
    kembali mereka adalah neraka.

    Barisan ke-11, diiring dari kubur mereka dengan
    berkeadaan buta, gigi memanjang seperti tanduk
    lembu jantan, bibir melebar sampai ke dada dan
    lidah terjulur memanjang sampai ke perut serta
    keluar beraneka kotoran.

    Mereka ialah orang yang minum arak, maka inilah
    balasannya dan tempat kembali mereka adalah
    neraka.

    Barisan ke-12, mereka diiring dari kubur dengan
    wajah yang bersinar-sinar laksana bulan purnama.
    Mereka melalui titian sirat seperti kilat.

    Maka, datanglah suara dari sisi Allah Yang Maha
    Pengasih memaklumkan:

    “Mereka ialah orang yang beramal salih dan
    banyak berbuat baik. Mereka menjauhi perbuatan
    derhaka, mereka memelihara solat lima waktu,
    ketika meninggal dunia keadaan mereka sudah
    bertaubat.

    Maka, inilah balasannya dan tempat kembali
    mereka adalah syurga, mendapat keampunan,
    kasih sayang dan keredaan Allah Yang Maha Esa

    0

    0
  7. Yaihabi Lunamayat says:

    keputusan yg bijak. Lupakan je dunia lakonan, saya suka tapi ramai yg kat luar sana yg tak berapa menggemari lakonan awak. Kurang sorang pelakon no hal punya. Jaga anak dan buat anak lagi.

    0

    0
  8. yaHabibiYaMaulanaaa says:

    Bagusla… Good idea LS nk bersara

    0

    0
  9. ku says:

    LS..
    dia oklah..
    but entahlah…setiap lakonan dia saya tak pernah tengok apa lgi utk mnghayatinya…
    nk kata biasa2 tu pun tak tahulah…
    sebb memang takde kreadibiliti sbgai pelakon@penyanyi.
    maaf kata. Jadi yg biasa2 pun ok.

    0

    0
  10. AJ says:

    alhamdulillah.
    tumpu perhatian pada keluarga. anda x rugi apa2. apa lagi nk dikejarkan? hidup da senang, suami pun lebih dari mampu nk tanggung family tu. l

    0

    0
  11. annnn says:

    Rasanya boleh la stop berlakon terus and fokus dekat anak. or, berlakon je dengan company yusry, buat set berlakon kat rumah.

    0

    0
  12. mawar merah says:

    elok la bersara jaga anak tu..takut kang orang lain jaga tak sempurna pulak..kecik bole la nak di sorokkan..kalau dah beso nak sorok kat mana pulak..lakonan pun suam2 kuku aje..

    0

    0
  13. anon says:

    baguslah, beri perhatian sepenuh masa pd anak. masa mereka keciklah mereka amat memerlukan perhatian & kaseh syg ibu bapa.. ….lagipun lisa ni berlakon tak natural, tak hidup sngt, mcm kayu je…..mcm mana org blh amik dia berlakon pun tak tau…

    0

    0
  14. Annoyed. says:

    Bersara dengan memilih watak yang sesuai lain yer. Nak bersara kata bersara. If you want to be more selective for you next role in movie etc. Then say so. Jangan laa inform half-half. Peminat pun confuse. Ke.. title ni yang confusing … Kesian @LisaSurihani.

    0

    0
  15. Nanana says:

    Suri-hani dah jadi Suri-rumah.

    0

    0
  16. x says:

    Baguslah bersara.berlakon pun asyik kisah kemaruk celah kangkang.

    0

    0
  17. siti says:

    Assalamualiakum…lisa. belanjala byk ckit gamba baby..ramai peminat nk tgk. toksahlah sorok2..u all kan public figure. terimalah hakikat. xsemesti show anak, anak akan ikut jejak. juz hargai peminat2 yg byk doakan u all dpt baby..wasalam

    0

    0
  18. anonymous says:

    ye laa lisa suripoyo..x payah nk over sangat..takut bila besar anak kau yg jd gila publisiti..bajet exclusive puiiii

    0

    0
  19. Tessa says:

    It’s good to get a fresh way of loonikg at it.

    0

    0
  20. Great things from you, man. Ive go through your stuff before and youre just too awesome. I really like what youve got right here, really like what youre stating and the way you say it. You make it entertaining and you still manage to maintain it smart. I cant wait to go through more from you. This really is really a wonderful weblog.

    0

    0
  21. /oppose the Zionists control of Jerusalem/And to call the Zionist entity names like cancer that must be removedetc, etc…>>>>>>>>>What do you want to call Zionism?….’misguided, a small social adjustment problem, a treatable infection, what’?I believe it’s gone past all that.

    0

    0
  22. Hey, I just noticed that some users have a new video player. It's just one shade of grey and black, plus stripped down with only pause/play and volume operations.Is that intended or a bug?

    0

    0
  23. Such an impressive answer! You’ve beaten us all with that!

    0

    0