Written by Bella | July 11th, 2017

“Percintaan” pelakon Indonesia, Laudya Cynthia Bella dan bekas suami Erra Fazira, Engku Emran nampaknya semakin serius meskipun kedua-duanya tidak pernah mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung status hubungan mereka.

Terbaru, Bella ada memuat naik fotonya bersama Engku Emran yang turut disertai oleh Nora Danish dan suaminya Nedim Nazri.

Foto berkenaan mencuri perhatian netizen kerana Bella ada meletakkan kapsyen “loves” yang memberikan maksud “kesayangan”.

Rata-rata peminat pasangan sensasi ini mendoakan agar  hubungan yang terjalin berkekalan sehingga akhir hayat. Ramai juga tidak sabar sebenarnya ingin melihat Bella dan Engku Emran bersatu sebagai suami dan isteri.

74 responses to Laudya Cynthia Bella Muat Naik Foto Bersama Engku Emran

  1. minah jambu suka saahara yaakop says:

    semoga ada jodoh…

    9

    0
    • Miss Unibes says:

      Ya udah kalo jadian terusin aja ke fasa yg halal. Mau duda kek, jomblo kek, terserah kamu Bel. Asal kamu jgn pindah agama kayak Asmirandah gara2 cinta banget ama Vanno terus pindah Kristen. Walau sebelumnya Vanno pernah mualaf. Gara2 gak yakin ama Islam, pindah lagi ke Kristen. Sekarang Andahnya mau gak mau ikutan pindah ke Kristen. Aku dulu juga sempat gak yakin kamu mau pisah dari Chicco karena waktu itu bener2 cinta ama Chicco. Chicco itu taat pada agamanya Kristen. Iya hidayah milik Allah tapi keliatan banget Chicco gak mungkin nerima Islam hanya karena kamu. Liat aja tuh Rio Febrian & Sabria, Marcell & Rima Melati(tapi Alhamdulillah Marcell udah mualaf sekarang), Tata Janeeta ama Mehdi Zati(syukur udah pisah tapi sempat nikah beda agama), Fandi ama Dahlia, Sarah Sechan.. Ramai lagi kok artis nikah beda agama. Kalo penganut agama lain nikah penganut agama lain selain Islam ya ga papa lah. Jgn yg Islam aja. Denger kamu temenan ama Engku Emran aja udah syukur banget. Cuma jodohnya aja kali belum ada. Moga aja kalian jadian. Cinta ya cinta. Ga siapa bisa maksa soalnya hati tapi agama Islam harus dipertahankan. Sayangi agama Islam. Kok aku bisa ya ngomong Indonesia? Hahahah… Tapi takde lah sefasih Ashraff Sinclair. Lancar gile fasih wei bahasa Indonesia dia. Entah2 dah pandai kot Jawa dan Sunda. Paling prasan Kaer AF lah. Kat ig pun guna bahasa Indonesia. Kalau Ashraf tu tak hairan pun sebab bini org sana dan dia menetap kat sana. Followers plak ramai dari Indonesia. Balik Malaysia takde pun nak berbahasa Indonesia. Kaer je macam prasan. Dia ingat dia Marcell kot. Dari mula AF aku dah nampak dia nak serlahkan ke-marcell-annya. Habis lah aku kena bash lepas ni sebab aku pun awalnya komen guna bahasa Indonesia. Lol.

      59

      1
      • skinny says:

        kelakar la awak….LOL

        8

        0
        • Anonymous says:

          Nyonya Bandung mana sesat ni?

          9

          0
        • Scha says:

          Alahhh Engku Emran ni dulu nak tackle Erra siap gaduh sama si Hans Isaac. Last2 ko cerai jugak. Hangat2 taik ayam mamat ni. Poyo jew!

          3

          1
        • anon says:

          scha….12.36. …Who are we to judge him? Ajal maut jodoh pertemuan kan ditangan tuhan, sape lah kita nak menghalang ketentuan tuhan. Dah jodoh dia dgn erra habis setakat tu je, nak wat camne. Sapelah nak kawen cerai banyak2 kali.

          2

          0
      • ada aku kesah says:

        bongok laaaa aku baca sebijik mcm indonesian yg tulis kot hahahaha baru nak bangga ada indonesian baik hishhhh hahahaha

        19

        0
        • c says:

          org m’sia di sini, dh fasih cara brtutur mcm sebjik indon, sepatutnya mereka org asing tu ikut cakap kita, ni x terbalik, porahhhhhhhhhhh la lu..
          kalau nk luahkan gunakn je bahasa melayu…inlah melayu., kalau dkt kedai mamak di malaysiapun apa nk heran, itu kedai mamak, ada pekerja indon, siap selit ada masakan ..bakso, nasi penyet, dapur penyet, sayur asem dn mcm2 la…mamak menumpang indon ke, atau indon menumpang mamak..

          4

          1
        • Anonymous says:

          Boyan sesat ngaku Miss Unibes…kesian. Padahal Miss Cleaner!!!

          3

          0
        • wekkkkkkk says:

          hehehe..msa raya prtma tu ahri, beraya lh rumh sedaro di Tapah, sedara tu kawen kali kedua dgn org indon (indon lawa wei) menu dia, mee udang petis surabaya, kari jakarta ( dia kata) cich gn nasi impit…apatah lagi, .lain dri yg lain, apa lagi kamipun makan….mak ai, sodap gila, l;icin kami kerjakan…

          0

          0
        • wekkkkkkk says:

          tapi bab kemas rumah dn hias rumah ”’hancus”…serabai je…

          1

          0
        • desy says:

          woy malingshit … if you cannot speak bahasa indonesia, ngomong aja pake bahasa inggris.

          1

          8
        • Org Spore says:

          Indon oh indon…tetap mahu jadi amah/ babu kpd org Msia.

          4

          1
        • yuk says:

          ya kalo di Perak… orang nya semua memang asli dari indo,
          Kedah – asli dari Acheh. Johor – aslinya dari Jawa.
          Selangor- aslinya Bugis.
          N9, Melaka – asli Sumatera.

          1

          6
        • Anak Sabah says:

          Bugis dan Jawa tu semua lanun..

          1

          5
        • Aku Benci Jawa says:

          jawa mmg xleh percaya..tengok la suharto! pakar makan rasuah. sukarno tu gangster kawin sama pelakon porno dewi. eee…dasar jijik!!!

          0

          5
        • Anonymous says:

          @desy indon yg dirogol belanda!

          0

          0
        • C says:

          yuk
          says:
          July 12, 2017 at 12:42 pm

          bangsat ko ni, “Yuk” mmg ko indon asli kan..org Perak asli ..sebenarnya loght bukan mcm jawa, banjar, N9, …ko kena pegi Perak kat Taiping, Bota, Lambor, ..dh tntu ko akan trkedu dgr ckp..bhasa asli perak..yg bkn dri Indon..
          Malaya dulu kaya…brbanding indon, ..indon yg x sdr diri lh yg mgambil ” atuk aku dn di bawa lari ke Medan…smpai skrg aku x kenal atuk aku, sbb atuk aku dh di tangas oleh indon…kesian nenek aku jadi janda…bangsat indon…dsr perampas apa – ap shj, ..

          1

          1
        • yuk says:

          menurut aku semua orang Perak & Kedah memang asli dari indo. kenapa ya kamu gak mau ngaku ??? saudari kita di atas nama “miss unibes” dan “ada aku kesah” udah ngaku mereka asli dari indonesia. Kepada nama “ada aku kesah” .. salute ya sama kamu .

          1

          2
        • yuk bodoh says:

          jilake yuk..aku org perak tengah..bukan asal indon…

          2

          0
        • wekkkkkkk says:

          yuk
          says:
          July 12, 2017 at 2:24 pm

          apa yg di luahkan oleh:-
          “miss unibes dn ada aku kesah”…cuba u baca sdlm dlmnyer loghat yg dia kuarkn dn taip…ada sebijik ckp “deme, ata, ” atau “hang”..

          0

          0
        • c says:

          yuk
          says:
          July 12, 2017 at 2:24 pm

          ” mari kita berperang”’di sini…aku mrh ko kata “org Perak asli indon..aku mewakili Perak je..yg negeri lain sila komen bangkang sendirilah ya..

          1

          0
        • c says:

          di Malaysia ni x ada ke blog utk netizen indon…menyemak kt sini…pegi jauh2..mana ada melayu disitu mahu menyelit bagai…

          ni indon penyebok…satu hari tu, aku pegi bank, nk tukar duit raya dlm pukul 1 tghari, bila aku masuk si Miss Cleaner tu siap tanya, mau buat hape..
          then aku ckp, mau tukar duit…(eh dlm hati berkata, nape Miss Cleaner ni tanya) padahal ada je “Receptionist” bank kt situ,
          penyebok je…jaga tepi kain orang..ko buat keja diam2 sudhlah..
          indon, indon…

          1

          1
        • Taknakindonesiaa says:

          Eeeiii indonesian ni claim orang perak asal indonesia eiii geliii pulak aku baca… geli weyhh, tak rela aku

          0

          0
      • Ratna Sarumpaet says:

        Bahasa Indonesia bahasa low class. Bahasa yg dipinjam Belanda!

        2

        4
        • Anonymous says:

          what’s so spesial about malaysia babu inggris ????? kalian merdeka aja ngemis ama inggris. dasar gak tau malu malay low class. Negara Malay berkembang kerna bekas jajahan inggris… nothin spesial about Malaysia because Inggris develop their country..

          1

          7
        • malay babu inggris says:

          kok gak ada my comment ??
          pada hilang kemana.. eeee
          -Desy-

          0

          1
      • Siti says:

        Presiden Suharto- Idola Korupsi Jawa!

        1

        0
        • desy says:

          yes it’s true your father came from indonesia… kok anaknya egois don’t want to admit they came from indonesia ???? udah di brainwash ama inggris ya

          0

          2
      • intan says:

        ape yg ko tulis niiiiii!!!!!

        0

        0
      • Tung-TUNG says:

        lawak sehhhh… :D

        0

        0
      • che ta says:

        u are funni..love it

        0

        0
      • ??? says:

        Memula ingt ko org indonesia gak..hahaha

        0

        0
    • FASHA MEMANG GEMOK says:

      LEPAS NI JGN LUPA PLK UP STORY NELY & JEJAI , BANG NARA OII! KOSMO ONLINE DH UP DH CITE HOT NELY & JEJAI NAK KWEN! HBS MEROYAN LAGI LAH SI PASHA PASNI,

      6

      0
    • Irfan Auladi says:

      Indon2 byk mau lari ke Malaysia sebab negara mundur. Syabas Timor Leste kerana berani menentang keganasan Jawa!! Aceh pun mau merdeka drp Jawa yg maling hasil bumi Sumatera!

      0

      3
    • Anonymous says:

      Jokowi Presiden Indonesia yang paling tolol dalam sejarah Indon.

      2

      3
      • desy says:

        jaga ya mulut kamu !!!
        Jokowi itu bapak pembangunan moden indonesia. Jakarta ntar lagi akan punya MRT dan paling spesial Jakarta akan punya stasiun bawah tanah. Malay punya apa…stasiun train lama dan KLCC low class ketinggalan jaman hasil inggris. jijik amat …

        1

        2
        • wekkkkkkk says:

          Malay ada ringgit malaysia yg lebih besr nilai dari Rupiah, rata2 dtg sini cari Ringgit, gaji RM1000.00 mesti boleh buat rumah banglo di jakarta…banglo yg hanya besr, tapi isi di dlm nya hanya perabot getah…berat2..itupun kalau ada perabot..,
          stesen ktm lama tu mmg peninggalan dri jajahan british, TAPI KO KATA KLCC LOW CLASS KETINGGALAN “JAMAN” HASIL INGGERIS…
          La…ni aku bingung, ko sekolah ke x, KLCC di buat masa zaman Inggeris ke..ke..ke
          itu zman PM yg ke 4…tau x sapa yg ke 4..tolong jgn google…
          wakakakaka…

          BENGAP TAHAP LANGIT

          3

          0
        • c says:

          Jakarta ntar lagi akan punya MRT….baru ada “tender drawings”..

          MRT disini dh jalan pun.

          4

          0
        • Anonymous says:

          goblok tahap otak kt tapak kaki… ayat ‘Jakarta akan punya stasiun bawah tanah’… akan ada sebenarnya jakarta belum ada lagi… kt KL sekarang sudah ader MRT LRT atas jambatan, bawah tanah…. keretapi laju pun dah ada… KLCC wujud ‘ketinggalan jaman hasil inggris’???!!! bodoh pasal malaysia… anyway tempat itu laaa indon2 berkumpul bila dtg melawat malaysia… KLCC tempat itu juga indon2 yg hidup miskin kt indon dtg sini cari kerja jadi cleaner cuci tandas cari duit nk tanggung kehidupan belanja anak di indon..
          jgn hina KLCC laaaa…. itu tempat cari rezeki oleh org2 sebangsa sendiri dari indon yer

          1

          0
  2. el says:

    Jauhi zina, segera kan yang halal, biar hidup lebih berkah

    4

    1
  3. jamilah says:

    dis lady mmg famous eh, i saw her IG 17 million followers. Luna maya pon cume 12 million.

    1

    1
  4. Anonymous says:

    Nora danish lg, dulu aidil dan zareema pun nora danish jgk…

    4

    5
  5. Kirana says:

    Nora danish lg, dulu aidil dan zareema pun nora danish jgk…

    2

    6
  6. Pejadah says:

    Tang mana sepadan ntah aku pon x tau. Laudya ni muda belia engku ni pak budak. Duda plak tu. Nak yg retis je gile glemer. Ko sesuai ngn org biasa2 je em.retis keje x tentu masa.ko dah tua bwk2 la setel down.

    7

    1
    • Dean winchester says:

      Engku ni walaupun umo dh lanjut tp masih hensem. Kerjaya pon stabil, itu yg artis muda tak kisah amik duda tua. Mcm mawarla, masih muda tp tak kisah nk berlakikan raf tu. N sgt jarang org mcm engku emran ni, i mean celebrity lelaki yg ada rupa (plus kaya) utk cari bini yg paras rupa biasa2 n dari org kebanyakan. Tp kang klu kawen ngan bini yg rupa paras tak cun kena kutuk plak mcm org duk kutuk bini izzue islam n si hapis tu. Netizen pon bersalah gak, smpi retis tkut nk amik bini biasa2 sb tkut kena kutuk.

      8

      1
  7. Farahana says:

    Ameen, semoga cepat2 dihalalkan =)

    2

    0
  8. Anonymous says:

    Kenal pon idok

    1

    1
  9. wawa says:

    sama cantik sama padan

    1

    1
  10. melati says:

    Naper Artis2 Malaysia tk secantik camni…saya Heran Neelofa Bangka tu org ckp Cantik, tapi tak Laku2 gk…hmmmmmmmm

    15

    1
    • johnny bravo says:

      MMGLAH NEELOPA TU TAK CANTIK, JUST A PLAIN JANE, TAPI RAMAI JE YG LAWA, MCM FAZURA, FATHIA, SITI SALEHA, JULIANA EVANS, SENROSE…..MALAH NAMA2 ARTIS M’SIA YG AKU SEBUT NI LAGI LAWA DRP SI LAUDYA NI..

      5

      0
      • miss_oppppssssss says:

        Kalau saya nak reply, jgn kecam… Laudya ni cantik sbb dia tutup auratnya….. 6artis malaysia yang disebut di atas, hanya 1 yg bertudung iaitu Fathia….

        0

        0
  11. liz says:

    takut nely tak tahan je dgn nora Danish yg masih gedik nak perhatian wp dh kawen. pasha tak la kot…dia lg suka jejai tak ganggu idup dia.
    #bukanpeminatnoraataufasha

    3

    10
  12. kantoi says:

    ala carik lain je la…duda buat ape…awak tu anak dara cantik pulak cari la hero Indon yg handsome tu…nanti ko menyesal

    2

    2
  13. Anonymous says:

    Buang masa tangkap duda. Dah la x handsome mana…

    0

    1
  14. Anonymous says:

    Indon mmg tak boleh percaya. Jangan kasi muka.

    7

    1
  15. Anonymous says:

    Bluek..sendu. Nak kawin dgn jantan yng kena reject artis Msia. :(

    2

    1
    • anon says:

      mana ko tau dia kene reject?? entah2 dia yg dump erra, who knows. Erra bukannya lawa pun. & gelap. , Emran yg terlebih lawa & puteh.

      0

      6
  16. Anonymous says:

    Say No to Indon. Bangsa kasi betis nak peha!!

    3

    3
    • jgn mengata says:

      alahai…. buat nya esok lusa cucu kau kawen ngan org indon padan muka. giliran org pulak ngata keturunan engkau. iskh… minta jauh dr berkenalan ngan org mcm kau ni.

      5

      1
  17. Anonymous says:

    jodoh bukan di tangan kita lagi pun hidup ni biar le dia yang menentukan aja… kita doakan segala yang terbaik udah cukup…

    Ni kisah cinta napa terbabit bahasa bangsa bagai …lelucun….

    1

    0
  18. UsopWilcha says:

    Adik pilih yang mana..teruna atau duda???

    1

    0
  19. anon says:

    Emran ni semmgnya hensem, tinggi, puteh & lawa. Dgn ex dia dulu mmg tak padan sb ex dia gelap & kurang lawa. Tapi dgn yg ni oklah kot. Tak kiralah indon ke tak pun. Lagipun wat ape kita buang masa duk berbincang psl sesuai ke tidak dia org ni sb jodoh pertemuan kan ditangan tuhan, Kalau dah jodoh tak kemana..

    0

    1
    • Throwback says:

      Jgn lupa… erra yg minta cerai dgn emran coz kes scandal emran dgn officemate, tp erra je yg dok kena jawab dgn media, emran senyap aje coz konon nye x nak publisiti kat media. Tup.. tup.. lepas cerai active media social n close dgn artis2. Bertahun gak laa erra btahan dgn karenah emran yg time tu jobless kot… akhirnye erra nak gak bercerai wlpn dia hilang hak penjagaan anak & tak tuntut nafkah. Anyway… both still good n nice with each other coz EA. Both mmg parents yg btanggungjawab….

      2

      0
  20. Anonymous says:

    geng omngok haprak

    1

    0
  21. Majikan hensem says:

    Mangsa serumpun dn sebambu yg seterusnya..tu penting nya ada nama dn harta buleh buat sesuka hati.

    0

    0
  22. vo says:

    insyaAllah ada jodoh tu..tgk muka pun serupa aje di mata saya..
    saya doakan korang bernikah dgn cepat dan cepat2 dpt anak..
    tapi bab berkawan dgn si ND tu, dah takde geng lain ke bella oi?

    0

    0

Leave a Comment

Optional