Written by AbangNara | April 20th, 2011

kris dayanti mengandung 4 bulan

Apa kejadahnya. Nikah baru sebulan dengan Raul Lemos (nikah 20 Mac 2011) tup-tup Krisdayanti buat pengakuan dia sudah mengandung 4 bulan. Sungguh pantas dan ekspress. Apa nak jadi dengan manusia yang bernama Krisdayanti nie. Selamba je dia buat pengakuan yang berbunyi sebegini.

Ertinya, sudah 4 bulan. Ya, saya tahu (mungkin berita ini agak memeranjat). Tapi, kami berdua sudah sama-sama dewasa. Kami pun dah lama merancang untuk mengadakan perkahwinan ini. Benda ni dah terjadi. Kalau apa yang diberikan Allah ini tidak saya akui, nanti timbul pulak cerita yang tidak betul. Kononnya, saya melakukan abortion (buang anak)

Patutlah selama ini Kris Dayanti dan Raul Lemos tak segan silu berpeluk, bercium mulut di depan khalayak ramai. Yang lebih hebat daripada itu pun dah dilakukan. Mungkinkah Anang pun menceraikan Kris Dayanti kerana sudah menghidu perbuatan Kris Dayanti dengan Raul Lemos semasa mereka berdua masih bergelar suami isteri?

Dan adakah pihak kerajaan Indonesia yang selama ini bersikap tegas dengan selebriti-selebriti seperti Ariel yang terlibat dengan video porno akan mengambil tindakan yang sama ke atas Kris Dayanti? Dah nampak terang-terangan dengan pengakuan ini sememangnya Kris Dayanti dan Raul Lemos telah melakukan hubungan terlarang sebelum pernikahan mereka. Cukup kentalkah pihak berkuasa Indonesia untuk mengambil tindakan ke atas Kris Dayanti?

Apa pun Abang Nara cadangkan kepada Raul Lemos untuk tukar nama kepada Raul Lemas. Lemas dalam dakapan Kris Dayanti. Hehehehe.

P.S: Model vacuum ini lebih HOT dari Kris Dayanti

180 responses to Kris Dayanti Nikah 20 Mac 2011 Tapi Dah Hamil 4 Bulan, Sungguh Pantas ~~~

  1. Cik Norfa says:

    menyampah la hai KD ni…
    Aku harap badi dia ni tak kena la kat CT ..derang kan bestfriend!

    0
    0
  2. cik ayin says:

    ape pun tak boleh la

    0
    0
  3. Tanah says:

    haha. pengakuan ikhlas

    0
    0
  4. barli suam says:

    sy nak komen boleh???

    0
    0
  5. nur says:

    hai….dunia…dunia….ape nak jadi tah..tanpe segan silu mengaku terang2 buat maksiat..

    0
    0
  6. umie says:

    demn..muka xmalu tahap gaban..kuar islam saja lah sng,wat malu org islam ja..dia islam lgi kah?

    0
    0
    • Gorgon says:

      tak baik suruh orang kluar Islam!

      0
      0
    • missglam says:

      bajet angelina jolie ngn brat pitt la tu…

      0
      0
      • pija says:

        hahahhahaha.. lawak2.. mmg dia bajet cm tuh pon.. da wat benda x senonoh x malu sebut name ALLAH.. Dunia akhir zaman…

        0
        0
        • zie says:

          dr awal lg dia dh tunjuk perangai x malu gedik dgn rampas laki org..tu dlm perut tu agaknya hasil masa kat bali kot..dorang kan selalu ke bali..chef wan pun kat tv dlm program dia siap ckp terserempak KD kat bali..(b4 dorang nikah)..

          0
          0
    • ape lh nak jd c kd nie,ikt kan sgt si raul tue.g aji tp prngai cm setan rse nyr nie mak sgla setan kot…isk isk sbhnllh

      0
      0
    • secret says:

      uish kau. gle kentang komen. tak agak2. aku rase baik kau bertaubat dulu la sebelum suruh orang ntah pape. macam ni islam? kau ni yang menambah malu orang islam. malu la.
      rasanya elok la kalo ko tengok ceramah ustaz kazim kat youtube ni,.
      Ustaz Kazim-Cara Berhujah

      ni backlink ceramah ustaz ye. makan dalam dowh.

      0
      0
    • pizza says:

      Umie, saya tegur ya. Kita mmg berhak marah atas kebejatan akhlak KD dan pasangan yang x segan silu mengaku berzina. Tapi menyuruh mereka keluar Islam ni agak melampau. Seolah2 menyuruh mereka tidak memperaku ALLAH itu Tuhan yang Tunggal yang wajib disembah. Seeloknya kita istighfar dan berdoa agar akhlak yang keji ini tidak hinggap pada anak keturunan kita. Harap awak berlapang dada dgn teguran ini.

      0
      0
  7. fiza says:

    der der der…. selamber sungguh.. speechless

    0
    0
  8. miranda kerr says:

    haishh..ape punye artis mcm ni?? dah main dulu baru nikah..tp kes biasalah ni.. ramai dah buat..

    Ya!Allah berikan hidayah pada hati yang tertutup..

    masalahnya laki tu islam ke tak?

    0
    0
  9. Tanah says:

    sinchan kata : apa guna balai polis klau maaf boleh selesaikan segalanya.
    aku kata : apa guna hukum hudud, klau pengakuan boleh selesai segalanya.

    kalau dia dh bertaubat itu antara dia dgn allah.
    ttpi dgn manusia?

    0
    0
  10. mijae says:

    ni mesti anak ‘sperm donor’ hahahaahhaha

    0
    0
  11. atiqah says:

    takut plak aku tgk raul ne….muke jenis nak makan orang je…..auuummmm…hhhahahahah

    0
    0
  12. Kancilbiru says:

    Kalau dgn bini org bernama KD ni pun raul lemas buleh ngorat dulu, tak mustahil pasni dia ngorat bini org lain pulak. KD ni dah jauh sesat. Cinta dunia punya pasal..

    0
    0
    • Nona says:

      Terus terang kena kutuk.. Tak terus terang pun kena kutuk.. Tak terus kata lari dari kenyataan pulak.. Jadi apa kah yg patut di lakukan?

      0
      0
      • Izat says:

        Jangan jadi bodoh pasal terus terang ke tidak,ini bab agama,dah macam perkara biasa anak luar nikah nie..

        0
        0
      • nia says:

        terus terang perkara baik xpe cik oi..tp tros terang perkara mcm ni mengaib kan,.,.xkan org nak diam..klu benda baik tros terang n hebah kan tu perkara yg baik..klu mcm ni apa cer

        0
        0
      • KakNoni says:

        pengakuan terbuka tidak menghalalkan ccara dan perbuatan itu.

        0
        0
  13. nema says:

    pernah terbace kes camni .. klu pompuan ngandung (anak luar nikah) kawen..perkahwinan itu xsah sebenarnye…so selame dia duduk bersame tu kire haram lagi ..
    SILE RUJUK PAKAR …xberape pasti ..

    0
    0
    • Tanah says:

      ukss. dah sah dh tu..

      0
      0
    • kayu hoki says:

      bkn prkhwinan die x sah,,sah prkhwinan tu tp yg haramnye masa die buat zina sblm kawin..,tp anak tu tetap anak luar nikah wlaupun dh kawin..

      0
      0
      • aryssa husna says:

        Dan apabila laki-laki tersebut berkeinginan untuk menikahi wanita itu, maka ia wajib untuk membiarkan wanita itu selama satu masa haid yaitu 1 bulan, sebelum ia menikahi atau melakukan akad nikah terhadapnya. Apabila kemudian wanita itu ternyata hamil, maka tidak boleh baginya untuk melakukan akad nikah kepadanya kecuali setelah wanita tersebut melahirkan anaknya.

        Hal ini berdasarkan larangan Nabi Shallallahu ‘Alaihi Wasallam, ” Seseorang untuk menyiramkan airnya ke sawah atau ladang orang lain”, dan ini adalah bahasa kiasan, yaitu menyiramkan maninya kepada anak dari kandungan orang lain.

        (Hadits ini dihasankan oleh Syaikh Albani dalam “Shahih Sunan Abu Dawud” hadits nomor 2158)

        0
        0
        • myri says:

          woyh husna dah2 la copypaste!skali dua cukup.ko nak copypaste sgt wat website sndri k

          0
          0
        • anonymous says:

          Bagaimanapun dalam kes ‘iddah bagi individu yang ‘termengandung’ akibat zina dan hukum si wanita ini berkahwin dengan lelaki samaada pasangan zinanya atau lelaki lain bagi menutup malunya dengan segera atau apa jua sebab lain.

          Ulama berbeza pandangan dalam hal ini.

          Mazhab Maliki, Syafie dan At-Thawry berpendapat bahawa tiada hukum ‘IDDAH bagi wanita berzina. Menurut aliran mazhab ini, perbuatan berdosa dan haram seperti zina tidak akan diiktiraf, Hasilnya, tiada hukum boleh terbina di atas sesuatu yang tidak sah seperti zina. ( Rawdah at-Tolibin, 7/113 ; Bidayatul Mujtahid, ibn Rusyd, 2/21)

          Pandangan ini juga diriwayatkan telah dipegang sebelumnya oleh beberapa sahabat Nabi yang utama seperti Khalifah Abu Bakar As-Siddiq r.a , Umar Al-Khattab r.a dan Ali Bin Abi Talib r.a.

          Ia berdasarkan hadith Nabi yang diriwayatkan oleh Aisyah r.a :

          Ertinya : “..penzina (muhsan) tidak lagi layak kepada sesuatu kecuali rejaman batu sehingga mati”

          Dan juga sebuah lagi dalil iaitu :

          ?? ???? ?????? ?????? , ???? ???? ?? ??? ?? ????

          Ertinya : Sesungguhnya perbuatan yang haram tidak akan mengharamkan yang halal ( iaitu perhubungan hasil zina tidak akan membawa sebarang kesan kepada hubungan semendaan) , sesungguhnya hanya akan menjadi haram kerana persemendaan jika dari nikah yang sah” ( Riwayat Ibn Majah, Al-Bayhaqi : As-Sayuti : Dhoif)

          Hasil dari dalil-dalil itu, jelas bahawa zina yang haram tidak membawa sebarang hukum ‘iddah, hanya nikah yang sah terdapat ‘iddah. Justeru, perkahwinan penzina wanita yang sedang mengandung itu dengan pasangannya adalah sah menurut mazhab ini dan juga disepakati oleh Imam Abu Hanifah.

          Bagaimanapun, jika wanita penzina melakukan zina dengan ramai lelaki sehingga ia tidak pasti yang berada di dalam kandungannya adalah dari lelaki tertentu. Pernikahannya itu masih sah menurut seluruh mazhab yang telah disebutkan di atas tetapi dengan SYARAT : MEREKA TIDAK BOLEH BERSETUBUH SEHINGGALAH SI WANITA ITU TELAH BERSALIN!. Jika mereka bersetubuh, maka berdosalah mereka walaupun perkahwinan telah sah.

          Ia berdasarkan sebuah hadith yang ertinya :

          “Tidaklah halal bagi sesiapa yang beriman dengan Allah dan RasulNya, untuk menyiram benih kepada tanaman lelaki lain ( iaitu jika wanita sedang mengandungkan benih lelaki lain)” ( Riwayat Abu Daud, At-Tirmidzi : Hadith Hasan)

          Sekiranya wanita itu berkahwin dengan satu-satunya lelaki dan pasti pula ia adalah benih lelaki tersebut. Di ketika itu, ia dibenarkan untuk bersama selepas pernikahan dan pernikahan itu juga sah.

          0
          0
        • cik wiwin says:

          itu kalau lelaki lain yg nk nikah ngn pompuan yg mengandung tu.. tp kalo dh sah2 anak dlm prut tu anak die, mmg diharuskan nikah cepat2..

          0
          0
    • rosa says:

      nikah tu masih sah… cuma ank yg dikandungkn tu tetap status luar nikah so xboleh di’bin’ or b’binti’kan nma bapaknye tp diganti dgn Abdullah.

      0
      0
      • me says:

        o mcm tu pla..

        0
        0
        • aryssa husna says:

          Dan apabila laki-laki tersebut berkeinginan untuk menikahi wanita itu, maka ia wajib untuk membiarkan wanita itu selama satu masa haid yaitu 1 bulan, sebelum ia menikahi atau melakukan akad nikah terhadapnya.

          Apabila kemudian wanita itu ternyata hamil, maka tidak boleh baginya untuk melakukan akad nikah kepadanya kecuali setelah wanita tersebut melahirkan anaknya.

          Hal ini berdasarkan larangan Nabi Shallallahu ‘Alaihi Wasallam, ” Seseorang untuk menyiramkan airnya ke sawah atau ladang orang lain”, dan ini adalah bahasa kiasan, yaitu menyiramkan maninya kepada anak dari kandungan orang lain.

          (Hadits ini dihasankan oleh Syaikh Albani dalam “Shahih Sunan Abu Dawud” hadits nomor 2158)

          0
          0
        • aryssa husna says:

          l Imam Asy Syinqithi berkata, “Yang paling nampak menurutku dari dua pendapat ahlul ilmi adalah tidak diperbolehkan wanita yang hamil dari hasil zina menikah sebelum melahirkan kandungannya, bahkan tidak diperbolehkan pula menikahinya… Yang menunjukkan hal itu adalah firman Allah, “Dan perempuan-perempuan yang hamil, waktu iddah mereka itu ialah sampai mereka melahirkan kandungannya.” (QS Ath Thalaaq: 4). Dan tidak boleh keluar dari keumuman ayat ini, kecuali ada dalil lain yang mengeluarkannya.

          0
          0
      • sum1 says:

        er, setahu sy ank 2 bo d bin or d binti kan nma bpak jika usia perkahwinan xlebi dr 6 bulan.. kalu ngndung 4 bulan bru kawen ank xleh bin or bintikan nma bpak sbb usia pkahwinan da cecah 7 bulan.. tp kalu slh tlg btolkan nie pown dri mulut ke mulut…

        0
        0
        • pizza says:

          sum1, bukan 6 bulan. 3 bulan. Sbb janin masih belum ditiupkan roh dari Loh Mahfudz.So, anak ni, walaupun taraf luar nikah, masih boleh dibin atau bintikan dgn bapak biologi dia.

          0
          0
        • sum1 says:

          pizza,

          i mean usia kandungan xlebi dri 3 bulan n usia perkawinan xlebi dri 6 bulan kan…

          0
          0
  14. anabobo says:

    aq pon penah tgk citer indon ni.kemilau cinta kamilatu, diangdung ank kuar nikah.then msa nak nikah xboleh sebab dia dah pregnant .
    so nikah msa pregnant mmg haram ke?

    0
    0
  15. Whadda F? says:

    Okla tu dia tak buang bayi tepi tong sampah mcm kat Malaysia ni. Yg tak ok nya dia buka aibnya sendiri, buat open statement to the public. Patotnya diam2 jgn hebahkan (seakan-akan bangga dgn perbuatan maksiatnya itu) dan bertaubat sendiri. Ini dah mcm xda rasa malu atau bersalah lgsung. Astaghfirullah…

    0
    0
    • me says:

      tp akan diketahui juga bila dia da lahirkan baby tu..

      0
      0
      • cik wiwin says:

        xpe la kalau diketahui pon.. diamkan aje..x perlu nk buka aib sndri..ini dh mcm x kesah je buat maksiat.. haish manusia akhir zaman. jauhkan la kami n pembaca2 beautifulnara ni dr sikap cmtu…

        0
        0
        • nama sebenar says:

          yalahkan..mcm adek terkenal selebriti d malaysia baru kawen trus lahirkan baby..dia x ckp apa2 pun..org x pertikai juga..

          0
          0
  16. eiz_eja says:

    alsn xle blah..say no 2 KD…

    0
    0
  17. Sue says:

    Macam bangga je bunyinya..sikit pun x rasa berdosa atau malu… x hairan lah kenapa allah selalu turunkan bala di Indonesia… Masyaallah..

    0
    0
    • Erin says:

      Xbaik la ckp mcm tu. Bagaimana Kalau ada bencana b’laku kt Malaysia, adakah itu bala?
      Sy mgharap negara dorg baik sbb sy rsa jika mereka ssh, makin ramai akn dtg Malaysia n Malaysia akn m’jd x aman. Selain itu, rakyat Malaysia perlu b’saing byk perkara dgn mereke contoh dr segi pendidikan n peluang pekerjaan.

      0
      0
  18. eydah says:

    x hairan & x terkejut pun sbb kita semua dh tahu kisah kris sebelum ni kn…

    0
    0
  19. Myra Dolce says:

    brani mati tol…..
    perghhhhh..
    efisyen

    0
    0
  20. mastura says:

    mak ai……dasar pmpuan nafsu binatang,,,,,sma juga la dgn c raul ne….nafsu binatang betul…….

    p/s::: bila dgr artis mcm ne, mcm2 la or ckp…tp dorg tk sedar diri sendiri lagi teruk….eh hello belum kawin lobang dah hancuss apa kes??? trutama org melayu,….sbg islam aku malu ade saudara islam mcm ne….

    0
    0
  21. landaxl says:

    nampaknya ada yang mengikut jejak siti saerah =)

    0
    0
    • redcarpet says:

      btul ker saerah pn mcmtu..ish mcm xpcaye jer adk CT tu..

      0
      0
    • pizza says:

      That explains why she didnt turn up at her own sister’s big day. Mcm x logik. Mana bley maaa… adik sedarah daging sendri.. unless for a very solid reason..

      0
      0
  22. Cantek says:

    Tujuan rahul kawin dgn kd tu cume nak yg tu je.. Sbb tu tak sabau2!! Hehehe

    0
    0
  23. redcarpet says:

    sbg muslim kter ptut amik ikhtibar ape yg tlh KRIS lakukan,kesilapan ptma mrosakkn umh tgga org len, kedua mlakukn mksiat, ketiga bngga dan x segan silu mgaku mgndung kn anak luar nikah..masy Allah..jauhkn ak dr jd spertinya..

    0
    0
  24. angkasa says:

    TAK TAHU MALU KD NI…APA NAK JADILA DUNIA NI…TAK MALU PADA ANAK JUGAK…BUAT DOSA JE…MALU MALU MALU!!!!

    0
    0
  25. hamba Allah says:

    sesungguhnya..setiap manusia ada keaiban masing2.jika keaiban itu hanya dia dan keluarga jer yang tau..maka simpan lah keaiban itu.Allah sudah menutup keaiban itu.kris dayanti..org luar tak tau pun awak mgndung berapa bulan.knp awak buka keaiban itu?????? ALLAH tak suka hambanya membuka keaiban sendiri apatah lagi keaiban org lain…astagfirullah alazim….ambik iktibar…

    0
    0
  26. ITS ME says:

    semoga Allah mengampuni dosa2 krisdayanti dan raul.
    dan semoga mereka insaf dan bertaubat sebelum tibanya ajal mereka berdua.

    0
    0
  27. mira karmila says:

    KD memang tak tau malu, ingat la skt perasaan anak2 dia dgn anang, dia dah mabuk cinta dgn si Rahul ni yang lain dia dah tak fikir, berani tak bertempat pulak, sorry dah tak minat, makin menyampah, hai Dato’ CT tak komen ape2 ke dia punya best friend dah brutal mcm tu

    0
    0
  28. eyla says:

    Alahai selambeny ngandung ank luar nikah..malula cket makcik oii..ala,yg pelakon safa marwah yg jd marwah pn ru lpas bsalin pdhal ru 6 bulan kawen..express rakyat..malu dong!

    0
    0
  29. love says:

    s-t-u-p-i-d

    0
    0
  30. Kurus says:

    i dont know what to say
    coz this thing could happen to anybody

    0
    0
    • pizza says:

      Not quite agree here. Shameful things like this dont simply happen, unless you choose its path from the very beginning.
      My say is: As a Muslim, they are disgusting and a disgrace to the ummah,particularly Indonesian…

      0
      0
  31. Nazrul says:

    Perrgghh! Memang cepat. Back to the future gamaknya

    0
    0
  32. La usupadora says:

    Ermm..klu xslh anak dlm kndungan 2 still sah n bkn anak luar nikah..sbbnyer anak luar nikah ni sbenarnya leh trjadi apabila si pmpuan mgandung lebih 6 bulan tp xnikah2..klu dia nikah sblm 6 bulan kndungan bkn di katakan anak luar nikah tp lepas 6bulan baru nikah anak trsebut diiktiraf anak xsetaraf..harap maklum..tp pasangan tetap mlakukan dosa besar..

    0
    0
    • Kurus says:

      mahzab tu kta leh guna pakai ker usop santorian.. eh.. usopadora..hk hik

      0
      0
    • Clipkertas says:

      mmg ade mazhab berkate begitu,,
      tp still x leh di bin/binti ngan lelaki tersebut….

      0
      0
    • mama bosan says:

      tp klu dh 4bulan..nk tnya ckit.mmg la tukar ke xtukar ttp dosa besar….tp nk tnya gak ms tu raul dh tukar agama ke lom…klu x…ee teruknya hajah kris..gersang sgt ke.adoi…tp harap2 btobatla ye..

      0
      0
      • Merpati Putih says:

        indon x pe…kawen x tkr agma …ssb bkn syrtnya…..dia orng mazhab lain…..
        tp klau pure muslim..msti thu…yg klau kita nk nikah..kna la ngan ssma islam

        0
        0
  33. Kurus says:

    anyway.. dont forget to tune in to ntv7 next friday afternoon at 3.00 pm..

    0
    0
  34. BuNiaN says:

    Ya Allah mcm2 ngna dunia skang ne…dunia di akhir zaman, boleh lak wat kenyataan mcm 2…bangga dengan anak luar nikah mcm 2..dh la agama islam..tak menghormati owg islam..malah diagung2 kan dengan zina…minta2 la dijauhkan dari semua ne….

    0
    0
  35. anna zaynab says:

    Pintu taubat masih terbuka. Allah conceal yr sins from others, kenapa lah nak kene canang satu dunia? memang patutlah dia simpan baby tu… anak tak berdosa.
    inikah idola org islam kita?
    macam mana lah haji tu nak diterima.

    0
    0
    • pizza says:

      Apa yang sedang terjadi skrang ni merupakan satu petanda yang ALLAH x sudi terima ibadah haji dia. Pendek kata, haji x mabrur… kalau tidak, pasti akhlak menjadi lebih indah kerana iman yang mantap, hati yang tenang dan taubat yang diterima Tuhan. Ya ALLAH, kau jauhkanlah kami dari menjadi orang yang menzalimi diri sendiri….

      0
      0
  36. anna zaynab says:

    best kalau ada islamic state… flogged for unmarried fornicators, stone for married fornicators.

    0
    0
    • dian says:

      pergilah kat dunia arab sana..kalau nak sangat tinggal di tempat yang betul2 islam. tapi pasti ker di sana tidak ada maksiat? Tepuk dada tanya selera.

      0
      0
      • Merpati Putih says:

        x prl prgi jauh smpai arah…dpn mata ktia sndri bnda ni brlaku….bukan d ngri orng…d ngri sndri…….1 kwsan prmahan lak tu…tepuk dada tnya selera…klau selera tnggi….tnggi la perut yg akn d gendong :-)
        BTW….bla ilmu agma yg kta blja slma ni..
        d prkotak katik kan..ini lah hasilnya…..

        0
        0
      • pizza says:

        Dian, x perlu pi pun negara Arab sana. Kita org Islam, ada hukum yang ALLAH dh perintahkan utk dijalankan bagi menjamin kesejahteraan ummah. Cuma kita x nak jer, sbb nanti x ble nak hidup menurut hawa nafsu syaitan mcm clubbing, free sex, menyumbang di khayalak, rasuah, berpakaian mcm cilakak, tak gitu?

        0
        0
  37. keringidea says:

    jgn raul lemas nih ngurat dato ct dahlah..xpsl2 kene karen misai dato k…weeeeeeeeee~

    0
    0
  38. katak pisang says:

    memang patut c anang tu cerai kan die.pompuan murahan

    0
    0
  39. fizaluvinz says:

    B.O.D.O.H KD n RL….

    0
    0
  40. mysara says:

    sedap duk ngutuk org lain,..kena jaga juga kata2 kita tu, sbb kita ada anak / akan ada anak suatu hari nnt..jaga anak2 kita baik2..

    0
    0
  41. aryssa husna says:

    secara logiknya, kalau KD mengandung tanpa diambil kira siapa pasangan perlakuan zinanya itu, perkahwinan itu kan tidak sah? We should think this way lah, “sesiapa yang mengahwini wanita mengandung, maka perkahwinan itu dikira tidak sah, begitu juga anak2 yg dilahirkan hasil dr perkahwinan tersebut.akad nikah perlu dibuat selepas wanita tersebut selamat melahirkan.” pendek kata mana2 perempuan yg mengandung, x boleh kawin! kalau nak kawin, lepas bersalin la mek oiii…

    0
    0
    • anonymous says:

      kau ni sama ada tak baca habis entry tu…atau baca smpai habis tapi ada part yang miss. baca slow2…don’t miss any line.

      0
      0
  42. papaporno says:

    err betula ke cerita ni…dpd hajah KD kita sendiri? hajah oh hajah…

    0
    0
  43. aryssa husna says:

    l Imam Asy Syinqithi berkata, “Yang paling nampak menurutku dari dua pendapat ahlul ilmi adalah tidak diperbolehkan wanita yang hamil dari hasil zina menikah sebelum melahirkan kandungannya, bahkan tidak diperbolehkan pula menikahinya…
    Yang menunjukkan hal itu adalah firman Allah, “Dan perempuan-perempuan yang hamil, waktu iddah mereka itu ialah sampai mereka melahirkan kandungannya.” (QS Ath Thalaaq: 4). Dan tidak boleh keluar dari keumuman ayat ini, kecuali ada dalil lain yang mengeluarkannya.

    0
    0
    • missroja says:

      hish… jangan amik hukum separuh-separuh… sila buat rujukan kembali… baca pula ulasan Ustaz Zaharuddin di sini http://www.zaharuddin.net/index.php?option=com_content&task=view&id=469&Itemid=95

      ini saya copy utk yg berkaitan kes ini

      Kes Zina Bermasalah

      Bagaimanapun dalam kes ‘iddah bagi individu yang ‘termengandung’ akibat zina dan hukum si wanita ini berkahwin dengan lelaki samaada pasangan zinanya atau lelaki lain bagi menutup malunya dengan segera atau apa jua sebab lain.

      Ulama berbeza pandangan dalam hal ini.

      Mazhab Maliki, Syafie dan At-Thawry berpendapat bahawa tiada hukum ‘IDDAH bagi wanita berzina. Menurut aliran mazhab ini, perbuatan berdosa dan haram seperti zina tidak akan diiktiraf, Hasilnya, tiada hukum boleh terbina di atas sesuatu yang tidak sah seperti zina. ( Rawdah at-Tolibin, 7/113 ; Bidayatul Mujtahid, ibn Rusyd, 2/21)

      Pandangan ini juga diriwayatkan telah dipegang sebelumnya oleh beberapa sahabat Nabi yang utama seperti Khalifah Abu Bakar As-Siddiq r.a , Umar Al-Khattab r.a dan Ali Bin Abi Talib r.a.

      Ia berdasarkan hadith Nabi yang diriwayatkan oleh Aisyah r.a :

      Ertinya : “..penzina (muhsan) tidak lagi layak kepada sesuatu kecuali rejaman batu sehingga mati”

      Dan juga sebuah lagi dalil iaitu :

      ?? ???? ?????? ?????? , ???? ???? ?? ??? ?? ????

      Ertinya : Sesungguhnya perbuatan yang haram tidak akan mengharamkan yang halal ( iaitu perhubungan hasil zina tidak akan membawa sebarang kesan kepada hubungan semendaan) , sesungguhnya hanya akan menjadi haram kerana persemendaan jika dari nikah yang sah” ( Riwayat Ibn Majah, Al-Bayhaqi : As-Sayuti : Dhoif)

      Hasil dari dalil-dalil itu, jelas bahawa zina yang haram tidak membawa sebarang hukum ‘iddah, hanya nikah yang sah terdapat ‘iddah. Justeru, perkahwinan penzina wanita yang sedang mengandung itu dengan pasangannya adalah sah menurut mazhab ini dan juga disepakati oleh Imam Abu Hanifah.

      0
      0
  44. myri says:

    kan anak dia sendiri yg nampak diorg kat katil,lepas tu anak dia sendiri yg btau anang.tu yang anang ceraikan dia. even anak dia sendiri join kelab haters kris dayanti kat fb dulu,yelah,dah dia yg nampak ngan mata kepala sendiri. abang bn kata wat laman web gosip,tp dia sndri tak update

    0
    0
  45. mamat says:

    Hajah Kris Dayanti menghasilkan anak luar nikah?…Apa punya Indon..

    Media Prima dan TV3 terutamanya sudah-sudahlah dok taksub dengan Indon. Banyak yang sampah dan busuk-busuk.

    0
    0
    • yaya_yumi says:

      xde mknenyer stesn TV nk stop rncgn dr sbrg nie..pntingkn duit msing2..b4 nie pown dh byk bnthn dr org rmai tp dorg still tyang jgk..

      0
      0
  46. mamat says:

    ……oh ya . Dasar Perempuan Keberet.

    0
    0
  47. Erin says:

    Kecian kt ank KD n Anang.

    0
    0
    • Merpati Putih says:

      mngpa prlu ksian pda orng yg x brsalah….KD yg ptt kesiankan drinya sndri…d perbodoh raul b4 kawen….d gigit raul b4 hri nikah dia orng….

      ank2x dia n anang ptt brsykr bt bnda yg baik skli…x prlu malu pnya mak n X-wife yg trlalu liar…..
      orng x kta anang x pndai jga bini..orng akak kta KD yg galak lebih…dia nikah dlu…dia ngnadung dlu…dia bt prgai dlu…

      0
      0
  48. Dezbie says:

    Aku salute kat KD sbb brani ngaku . Artis kita bnyk yg hipokrit. konon baik walhal bnyk yg dah di tebuk tupai.

    0
    0
    • Merpati Putih says:

      klau ngaku b4 kawen orng respect la….try dia kta b4 nikah tu….
      “actually….gue udah ngandung 2 bulan…..oleh krna itu kmi segera nikah”
      ni pas smua trbongkar…..nk cover pn x leh bla perot dh besar…

      0
      0
  49. monkey says:

    Nara, Jangan kutok orang nanti makan diri sendiri

    0
    0
  50. hanie says:

    masa aku praktikal kat indon..tgk dia ni mmg terok la…problem betul.

    0
    0
  51. shadina says:

    klau buat nye RAMOS tibe2 meninggal sblm nikah….hambik ko KD….. Ya ALLAH…. ape nak jadi…

    0
    0
    • pizza says:

      Tu la, sebijik cm kes mendiang Beng Hok tu. Mati meninggalkan anak haram dlm perut kekasih.

      0
      0
  52. [email protected] says:

    untuk Anang taniah anda tidak memiliki isteri sebegini,,
    untuk KD taniah sebab bakal dapat Baby baru….
    tapi baby dia nant bila besar semua orang akan tau yang dia anak ……….. mcm mana dia nak hadapi masa akan datang tu

    0
    0
  53. kaki_g0ssip!! says:

    mmg layak la dy pregnant b4 kawin sbb aku tgk si raul ni mmg muka kuat main.. madah nk cium molot je. ckit2 cium molot.. dua2 kena rejam bru tau!

    0
    0
  54. Cida says:

    serius. dah tak minat dgn hajjah KD ni. Plz jgn dtg buat show kat Malaysia lagi…

    0
    0
    • papa jahat says:

      bukan KD saja……artis2 indon yg belambak2 tu pun mau dok blah buang…wat semak jaa….

      0
      0
  55. effie says:

    kalau ikutkan mereka berdua nih mmg kena rejam sampai mati..

    0
    0
  56. Merpati Putih says:

    agk2x la nk bgi jwpn tu…..malu giler public smua thu….
    tu la jdi nya bla srng agma islmnya sdh goyang..yg srng g..bkn islm….

    mmg ptt anang ceraikan dia…
    bila hdp tnpa ada tiang agma dlm ssbuah rmh..ni la jdinya….
    mnta la kta smua d jauhkan dri prlakuan sprti ini

    0
    0
  57. ustazah says:

    Tak takut ker dengan seksaan Allah..kenapa org indon ni suka mempermainkan agama islam…patutla kan negara indon ni asyik kena musibah jer….renung-renungkan laaaaa…banyak maksiat, rasuah, ilmu hitam dan macam2 lagi….

    0
    0
    • Merpati Putih says:

      jgn kta indon…orng mesia kta pn ada ja yg prmainkan agma…n kita sndri….cma kta x sdr..n kslpn kta tu kcil skit le dri KD ni….

      musbah tu kat mn2x ngra ada…..\mesia pn prnh kna tempias tsunami..that mena..mesia jga ada je orng bt dosa….

      rnung2x kan lah…

      0
      0
      • papa jahat says:

        segatai-gatai org malaysia ada gak malu…..xla cam org indon ni……pembawakan budaya songsang byk laa….

        0
        0
        • Merpati Putih says:

          tang mna orng mesia kta yg malu bila bt dosa? ce citer…sma je kes ni….cma sstngh orng tu bkn arts…..

          kta jgn obses bncikan orng indon smpai kutuk mcm ni…smau orng sma je…ati klau itam ttp itam….
          ada ja orng mesia yg jahat.

          BTW..i x kta pa KD bt btul..mmg trang2x slh….tp ni bkn sbb dia indon je…sbb dia orng islam……

          0
          0
        • papa jahat says:

          aduh!!…..goyang donk!!…..

          0
          0
        • Dezbie says:

          Banyak yg gatal kat mesia ni cuma korang tutup mata je..CT kira gatal jg sbb rebut laki org,

          0
          0
        • gay says:

          tp yg aku pening ni npe CT x ngandung lg………

          0
          0
  58. Clipkertas says:

    “….Benda ni dah terjadi. Kalau apa yang diberikan Allah ini tidak saya akui…”

    punye bangang tahap gaban la statement KD nie…
    dah la same2 tua tp akal xder… Iman ape lg… hampeh!!

    0
    0
  59. lolyat gang says:

    kris dayanti mmg biatch

    0
    0
  60. debunga cinta says:

    seriously she’s damn stupid…sanggup cerai berai biarkan ank2 jd mangsa keadaan tersepit antara dia anang n dia sedap2 bercinte siap mengawan plk n dpt ank H…mmg baby dlm perot tak salah n tak minta jd ank H tp salah KD n RAUL (mmg nak GATAL amat org tue ber2 nie)bercinte sakan punya pasal sampai proses dlu n biler dah JD mcm nie sedap2 nak sebut nama Tuhan!!!TAK TAHU malu ek KD nie selamber jer bertubi2 kes dia wat sejak 2 menjak nie…hope biar ct pregnant jgk tp sebenarnya CT kbrkan dia wat dlm diam n sebalik lembut n manis dia tue tgk dlu yg hancurkan rmh tangga org n rampas kebahagian org sampai hari kawen dia berminggu2 ex wife dato k tue p oversea…br KD ikut jejak langkah dia…seb ex wife dato k pon dah kawen lain(rasenya) n tgk sesuailah umur lbh kurang mmg wat teman hari tua.walaupun 2×5 tp lbh krg jer mereka2 tue dah kater pon BFF drpd kajian 6org terdekat dlm hidup kita akan memberi pengaruh kuat dr pelbagai aspek dlm hdp kite.

    0
    0
  61. PSM says:

    org indon ni sebenarnya guna mazhab apa?

    0
    0
    • papa jahat says:

      mazhab gedik gatai dan goyang gerudi……..

      0
      0
      • mama bosan says:

        xsume org indon jahat…jgn kerana yg kite jumpe o tgk perangai camtu terus kite labelkan camtu..salah tu..cetek benar pemikiran camtu…yg perlu kite lakukan adalah beringat & ati2 bila berhadapan dgn golongn tu…xperlu nk kutuk asal dorg..cam memey gak…mmg dia dr felda tp xsume org felda setuju pe dia wat atau sume perangai camtu…kd lak rsnye kat indon sndiri pun mesti rami yg kutuk perilaku dia…btw aku mmg benci la perangai kd o memek nih.jauhkanlah hidup aku dr org spt dorg ni

        0
        0
  62. cik Nor says:

    Allah turunkan banyak bala di Indon… kita patut jdkan teladan… kita di M’sia ni juga sama. Makin ramai manusia yg jahil & melakukan maksiat. Moga kita semua terlindung drpd bala Allah.

    0
    0
  63. kasturi says:

    pada yg dah buat silap.selagi ada umur bertaubatlah.itu dia kita pun banyak dosa jugakkan.

    0
    0
  64. lily says:

    ya Allah lindungilah kami semua…………..

    0
    0
  65. aspire5580 says:

    haha..mmg sungguh pantas dan xpress…bas express pon x laju cenggini…letter of award x dapek laei…dah sotat kojo piling dah haha..site clearance pon tak sompek buek..

    so..if dah samo2 dewaso tue…takkan tak tahu mana yg halal dan haram…ado akal yg waras..ko puro2 tak tahu…lagi2 bab nikah kawin ni ooii mas raul n tanter kd hahaha

    0
    0
  66. Mazda6 says:

    pg la tanye besfren KD..mybe die lbih tau kot kot kot…inilah artis bila dah terlalu kebal drp ulama2…ambillah iktibar.

    0
    0
  67. gadis cumil says:

    nara, KD pregnant anak alien. tu yg cepat sgt tu,hahahah

    0
    0
    • kih3x..
      teringat plak cite Angel dulu2.. bila staff dia Cordelia sarat peknen semalaman je.. lagi express beb klu anak demon…

      *** sekadar lawak.. langsung tidak kene mengena dgn kisah di atas. Apa2 pun, jauhi lah zina

      0
      0
  68. Sinar R says:

    nyemak je artis indonesia ni… bawa pengaruh tak elok untuk masyarakat kita,,,

    0
    0
  69. F bukan nama sebenar says:

    nnt aku isu kan bnde nie kt Al-Hidayah atau Tanyalah Ustaz..

    0
    0
  70. rubber says:

    ala dia dah mengandung lantai pei laa .Dia dan suaminya pun dah bertanggung jawap keatas perbuatan mereka .Klau pk negatif mmg la malu dan aibnya .Cubalah berfikir positif … klau kita sesama berfikir secara positif tak der la kes2 buang anak .Kita terima dan jgn cerca mereka yg telah termengandung ni .Beri mereka peluang membetulkan kesilapan ..

    0
    0
    • monkey says:

      betul tu Rubber, perkara mengandung sebelum kahwin ini bukan perkara baru. Selalu kerap berlaku di Malaysia pun. Ada yang berkahwin lepas tu dan ada yang menggugurkan. Lebih baik kahwin. Bukan salah anak yang dikandung. Elok kita befikiran positif.

      0
      0
  71. siakap mari says:

    gue udah bilang kok sama mas raul agar hati2 gituk..mana tahu mobilnya tiba2 nggak ada brek..lantas terbabas terus…haha

    0
    0
  72. sagigirl says:

    benggong,dh tau sama2 dewasa tau plak fikir baik dn buruk?ko bedua bkn dewasa,tpi dh tua pun!tk perasan agknya kut!igt ko tu mcm ank2 remaja.tk malu ke dgn ank2 yg tgah meningkat dewasa?,dgn bangga mengaku ngandung!ni ke contoh terbaik?bangga la konon!

    0
    0
  73. limah janda says:

    akak udah lama menjanda ni, anang ayuh kawin sama akak

    0
    0
  74. monkey says:

    Perkara mengandung sebelum kahwin ini bukan perkara baru. Jangan buat terkejut pula. Selalu kerap berlaku di Malaysia pun. Ada yang berkahwin lepas tu dan ada yang menggugurkan. Lebih baik kahwin. Bukan salah anak yang dikandung. Elok kita befikiran positif.

    0
    0
  75. Fuck U says:

    xpela..yg penting diorang dah kawen..dan mengaku sume..daripada remaja kat malaysia skrg..da la x kawen pastu buang anak pula..da tu buang anak pun dlm longkang la…d tandas la…dalam tong sampah la…hancur remaja malaysia.

    0
    0
  76. yana says:

    muka raul cam sangap..hahaha!

    0
    0
    • aspire5580 says:

      haha..sangap tak penting bagi gue kok..yg pasti koceknya tebal dengan uang rupiah hahaha

      0
      0
  77. anis says:

    dua2 tu dah kemaruk dan giler meroyan sangat tu sebab x sabau2 lagi nak tut tut tut tut kedua2nya.. org negara timor lesti patut la si raul punya tut tut dia lg besar banding anang tu sbb x kira halal atau haram terus terkam aje si KD tu.. perkahwinan cukup syarat aje padahal yang dicari adalah nafsu semata -mata.. wahai KD & Raul bertaubat la sebelum terlambat..

    0
    0
    • tasya says:

      ko pnh tngk ke raul punya bsr mna? msti ko rajin tngk blue ni.. tngk org pun dh bole bayangkan hahahaha

      0
      0
  78. bell says:

    gilo

    0
    0
  79. nak pelempang? says:

    ok la dieorang dah Kahwin…engkorang x fikir ke bangsa sendiri kat malaysia ni???????Buang anak merata tempat..dahlah x ngaku…cube tgk realiti skrg..ada ke kaum lain buang anak??ada??ada?fikir2 kannnn………..renung2 kann…….

    0
    0
  80. CANTHEK says:

    harap kerajaan Malaysia haramkn lagu2 kris dayati kt sini…jg dimain2kn di mana2 radio atau media elektronik…harap berlaku adil..sy percaya klau artis Malaysia pagi wat kenyataan mengandung luar nikah,ttghari dh kena banned…

    0
    0
  81. bagus says:

    apa kejadah nye?memalukan ISLAM je..apa lah pandangan org bukan ISLAM kat org ISLAM ni kan..sedih la..

    0
    0
  82. taichou says:

    smoga Allah melindungi umt islam dr sgala malapetaka! Aamiiin…

    0
    0
  83. Luigi Fulk says:

    Zune and iPod: Most people compare the Zune to the Touch, but after seeing how slim and surprisingly small and light it is, I consider it to be a rather unique hybrid that combines qualities of both the Touch and the Nano. It’s very colorful and lovely OLED screen is slightly smaller than the touch screen, but the player itself feels quite a bit smaller and lighter. It weighs about 2/3 as much, and is noticeably smaller in width and height, while being just a hair thicker.

    0
    0