Written by Bella | May 11th, 2017

Tanggal 5 November 2016, adalah tarikh dimana pelakon Datuk Jalaluddin Hassan kehilangan sahabat, cinta hati  peneman hidupnya dan seorang isteri iaitu Datin Hashimah Aksan yang meninggal dunia akibat komplikasi pembedahan jantung.

Ketika jenazah Datin Hashimah dikebumikan, saat itu Datuk Jalaluddin tidak boleh lagi menahan air matanya.

Menerusi akaun Facebook Ustaz Abdullah Khairi, beliau ada berkongsi kisah ketika Datuk Jalaluddin menceritakan kedaaan jenazah isterinya yang tercinta. Perkongsian tersebut cukup menyayat hati sesiapa pun yang membacanya.

Ia tentang pengorbanan serta kesabaran seorang isteri yang sering mendoakan kesejahteraan suaminya.

Taktala membaca kisah ini, kami akui hati ini agak tersentuh.  Mari sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah buat arwah Datin Hashimah dan semoga rohnya ditempatkan bersama golongan beriman.

Sumber Berita : Ustaz Abdullah Khairi

Kredit  Foto : Utusan Malaysia

16 responses to Kisah Datuk Jalaluddin Hassan Mengenai Arwah Isterinya Pasti Akan Membuatkan Anda Menitiskan Air Mata

  1. Cik green says:

    Cinta seorang isteri membawa suami ke jln yg baik. Semoga bertemu kembali di syurga

    59

    0
  2. Jjay says:

    SubhaAllah ..Hebat isteri datuk..

    29

    0
  3. nicang says:

    sedeynya..semoga kite tergolong dalam golongan org2 beriman

    19

    0
  4. alhamdulilah.. says:

    wajib follow…

    11

    0
  5. Hmy says:

    alhamdulilah….wajib ikut para isteri2 yang lain…semoga Allah berikan kita hidayah aamiinnn..

    8

    0
  6. aku says:

    Semoga dapat di jadikan contoh utk isteri2 lain yg hanya tau mekap dan selfie

    17

    0
  7. nana says:

    dugaan yag dihadapi Datin semasa hidup pun kuat namun arwah tetap tabah dan redha..Al fatihah

    15

    0
  8. mommy says:

    Alhamdulillah..semoga Arwah ditempatkan dikalangan org2 Solihin dan diampunkan dosa
    Harap ramai la yg follow bende yg elok cenggini..

    11

    0
  9. Hamba Allah says:

    Ya Allah, insha Allah yg mana baik dijadikan tauladan. Semoga Allah permudahkan. Amin.

    5

    0
  10. biarbetik says:

    Alfateha…Semoga Allah mencucuri rahmat keatas Roh isterinya…Aamin. Untung pakcik ni isteri baik…dia pun baik jugak walaupun bertahun2 acting ngan pompuan2 tapi fikir nak berbini du…niat nak cari rezeki…camni baru lah boleh buat icon…dari susah senang setia selamanya…anak2 pun menjadi…salute pakcik ni.

    3

    0
  11. wahid says:

    sama seperti mak saya..bezanya abah pergi dulu..takde satu malam pun yang abah akan terlepas berada atas tikar sejadah untuk solat malam..dan sekarang mak pula menyambung apa yang abah buat, solat atas sejadah abah, bilik solat abah..bila tengok keadaan ni memang hiba..1 tahun sudah abah tinggalkan kami..alfatihah untuk abah..

    12

    0
  12. Anonymous says:

    ni br betul romantik dlm dan luar movie…

    3

    0
  13. pilu says:

    Sedih

    1

    0
  14. Anonymous says:

    Subhanallah

    1

    0
  15. gisele says:

    Insafnya diri ini..

    1

    0

Leave a Comment

Optional