Written by AbangNara | October 2nd, 2009

Sempena hari jumaat, penghulu segala hari, Kak Nara sengaja membawakkan cerita ini untuk renungan kita semua, tak kesahlah cerita ni benar atau tidak sahih kan. Lagipon KakNara tau korang dah biru tengok gambar Umie Aida kan? hehe.  Semoga dalam kita sibuk dok baca kisah artis ni, kita jangan lupa asal usul kita..

sapa yang tak gi semayang jumaat, angkat tangan~~~

PERMATANG PAUH: Sepasang suami isteri gempar apabila sejadah hanaran perkahwinan yang digunakan sejak tiga tahun lalu berdiri secara sendiri di bilik rumah mereka di Taman Haji Mohd Amin di sini malam semalam.

Mohamad Shuhaimi Md Ilias, 26, berkata kejadian aneh itu disedari isterinya yang masuk ke bilik itu untuk mengambil kain baju kira-kira jam 9.30 malam.

Beliau berkata, sebelum kejadian itu dia bersama isterinya berselisih pendapat mengenai arah kiblat di rumah sewa yang didiami sejak Ogos tahun lalu.

“Saya kemudian membentangkan sejadah itu mengikut arah kiblat dan membiarkannya tanpa diusik kira-kira jam 8 malam sebelum keluar dari bilik itu untuk memandikan anak perempuan berumur dua tahun,” katanya ketika ditemui kira-kira jam 12 malam semalam.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

201 responses to (Khas) Sejadah berdiri sendiri

  1. violet says:

    violet x leh angkt..
    violet gegirl
    huhu

  2. hehhee. **hantaran kot eh…..

    • ctzen says:

      pepe yang penting nak dok kat atas ni dulu

    • violet says:

      hehehe..
      slh taip eg…..

      • mana gambar sejadah berdirinya…

        • dalam Youtube pun ada mengenai benda yang sama.. Sejadah berzikir bermunajat dalam Masjid .. leh cari kat youtube.. berlaku kat negara arab..

          benda macam ni mungkin betul mungkin juga tidak.. Tapi tidak mustahil sekiranya berlakud engan izin Allah.. Pada zaman sahabat, tabiin dulu pun ada perkara aneh yang berlaku dan dengan izin Allah.. Macam ibubapa jaga anaknya yang merupakan babi, (teringat kes malim kundang yang betul-betul ada kat indon).

          ======================================

          Jom Download Movie dan Lagu terbaru hanya di : http://sengal.ning.com

          ======================================

  3. pingkypanthers says:

    subhanallah….
    maha suci ALLAH….

  4. pingkypanthers says:

    kuasa Allah..
    kalau dh Allah kata jadi maka jadilah ya..

  5. pingkypanthers says:

    eeeee…….
    ngantuknya….
    zzzzzzzzz……………

  6. violet says:

    emm
    sayu lak rasa…
    ptg2 ni..

  7. pingkypanthers says:

    aik komen xkuar lak….

  8. LaLuNa says:

    test test..!!

  9. pingkypanthers says:

    kata kak nara nk kuarkn kisah aleeza kasim yg wat pmbedahan 2 mananya…

  10. pingkypanthers says:

    zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz………………………..

  11. insuraya says:

    boringnya…dh la sorang je kt opis nih.

  12. Mali says:

    Salam,
    Aku dah tengok, benar cerita tu nanti aku send gambar kat kau org ye…

  13. Rifa'i says:

    Kak Nara.. Ada tak crita tentang Ida Nerina?
    Lame tk dgr crita dia la.

  14. kira-kira says:

    salam sume..
    samat petang………….
    :-)

  15. laracroft says:

    Citer sejadah berdiri ni dulu pernah kecoh gak. Yang lara nengok kat youtube tu rakaman diambil kat salah sebuah masjid kat tanah arab sana. nampak mcm sejadah tu bergoyang2… tapi tak tau ler, sejadah yg goyang ker cameraman yg sengaja goyang2kan kameranya..

  16. Mali says:

    I cuba nak send kat kak Nara ye….tapi lambat sikit ye…pasal kawan I bwk gi cuci kat kedai …so sabar ye…

  17. violet says:

    emmmm
    test

  18. kira-kira says:

    ehmmmmmm………………

  19. kira-kira says:

    waaa aku sorg2 ke????

  20. hantupensil says:

    fuhhh.. legaaaaa…..

  21. EclipsE says:

    ade sesape bt open house x tis week or next week?
    jgn lupe jemput i tau?hehehehe…

  22. kira-kira says:

    kasihku sampai disini,,,,,,,,

  23. hantupensil says:

    jom smua kite pg indon tlng mngsa gmpa bumi..
    hehehehe….

  24. violet says:

    EHEM….

    laki aku ni..
    kemain lg…
    hilang jup..
    terus nk ngorat org len…
    isk isk isk

  25. kira-kira says:

    guys out jap…….aku nk g majok jap.huhu.
    bye ..salam…
    antu moh polow aku smyg…

  26. hantupensil says:

    Ikan paus muncul di Port Dickson
    Okt 1, 09 7:54pm
    Sekumpulan ikan paus dilihat oleh penduduk berhampiran pantai Port Dickson, lapor dua akhbar berbahasa Cina – Nanyang Siang Pau dan Sin Chew Daily.

    Kehadiran ikan-ikan tersebut dipercayai yang pertama di situ yang mungkin ada kaitan dengan gempa bumi yang melanda Sumatera dan kawasan Pasifik Selatan.

    Seorang saksi – yang dikenali sebagai Zamli – dipetik berkata beliau ternampak ikan paus itu ketika minum teh di gerai makan di tepi pantai itu.

    Katanya, kumpulan ikan itu kelihatan berada kira-kira 1.5km dari pantai.

    “Pada mulanya saya menyangka ianya hanya ikan-ikan besar, tetapi bila diamati, saya perasaannya ianya ikan paus,” katanya.

    Menurutnya, terdapat lebih 10 ikan paus dalam kumpulan tersebut.

    “Mereka kelihatan seperti mengejar satu sama lain,” katanya kepada Sin Chew, sambil menambah ini adalah kali pertama ikan paus dilihat di Port Dickson.

    Manakala penduduk lain pula memberitahu Nanyang bahawa selain ikan paus, mereka juga ternampak ikan lumba-lumba dekat pantai.

    Nelayan Su Ya Wah yang ketua kampung Kuala Lukut, berkata kehadiran itu ikan paus itu adalah sesuatu yang amat ganjil.

  27. farhada says:

    dunia dah nak akhir zaman..marilah kita mempertingkatkan amalan…amin

  28. yula says:

    test2
    test2
    12345678910
    anda disini ka

  29. EclipsE says:

    weh kwn2…
    jemput mkn…
    aku tgh hi tea ney…
    mkn keropok lekor n karipap panas…lazatnya…
    kena lak milo tarik…
    aduh…nikmatnya…
    aku ari ney keje melantak jer….
    mau berat aku jd 47kg ney…huhu…

  30. kira-kira says:

    fuh..tenang asenye…….
    hehehe..
    i’m bek..

  31. violet says:

    emmm
    ngntuk r

  32. kira-kira says:

    Wajah mu kerap ku mimpi….
    ???

  33. violet says:

    test

  34. violet says:

    emm..
    alo.
    test2…
    ada x komen aku ni?

  35. kira-kira says:

    ehm korg meh p page bru…
    violet jom2….

  36. pening says:

    Benar atau x citer ni???…wallahhua’lam…

  37. kacamata says:

    korang tgk dlm Pahang daily online ada gambar asal sejdah berdiri kat Permatang Pauh

  38. cheeda says:

    nie kat kmpung tok aku..
    aku ada gmbr dier..gilaaa seraaaam..mcm org duduk tahiyat akhir..huhuhu..

  39. hehe says:

    penipu la ney web…gambar sjadah nya mne …punye lah brsmgt aq nk tgk

  40. hehe says:

    aq dah ajk kwn 2 aq tok tgk gmbr sjadah tu tp x de pun

  41. ada gamabr sejadah terbang tak?

  42. ladybird says:

    itu sume kuasa ALLAH… memang benar kisah sejadah 2. sedara aq ada bg uq tgk gambar kat hset dye. byk dah ALLAH nak tunjuk tp manusia ni x sedo2 lg, trutama artis islam kat mlysia ni, x takut lgsg dgn dose yg dyeworang buat. insaflah wahai sedara islam ku,kita x lama kat dunia nie…..

  43. order xanax says:

    Thank you for the very interesting article. I will necessary come back to your site again.

  44. Seeing that i have been exploring temporarly for a pleasant study with reference to this one topic . Researching in Yahoo I lastly came across this web site. Reading these details I am relieved to convey that I get a good uncanny feeling I came across precisely what I needed. I most certainly will make sure to remember this web-site and check it out consistently.

  45. Ida Bienvenu says:

    What a waste of time. You’re poor english made this article hard to read. Learn to write.

  46. Delightful, I passed this on to a friend of mine, and he actually bought me lunch because I found this for him, so let me rephrase: Thanks for lunch.

  47. Well i was going to agree with the poster before me, it seemed like he had a valid point, and yet you deleted it. What’s the point of these blogs if you wont let genuine people comment? It just spoils it for me!

  48. Uroxatral says:

    Congratulazioni, questa grande idea appena inciso

  49. propecia says:

    Hello. I wanted to write a similar post myself but now I have found your one :) Thats amazing how people can think about the same things at the same time. Now I will post a link to your article on my site.

  50. I will recommend this site to all my friends without delay. Very good job.

  51. That is your choice what to post in your blog but I think this topic is out of the whole picture of the site.

  52. Bravo! This is what I have been looking!

  53. That is easy to write such material. I have done this myself a lot of times.