Written by AbangNara | October 15th, 2012

Wow. Walaupun berita ini masih belum diketahui kebenarannya, Abang Nara percaya ianya akan memberikan impak besar kepada dunia bola sepak Malaysia. Kalau dulu ramai ibu bapa yang tak sukakan anak menjadikan bola sepak sebagai kerjaya, pasti kini ramai yang sudah membuka mata apabila melihat jumlah wang yang dilaburkan di dalamnya.
khairul fahmi apek

Khabar angin yang bermula di Internet ini menyatakan yang penjaga gol Kelantan, Khairul Fahmi telah ditawarkan kontrak bernilai RM3 juta daripada pasukan Johor. Untuk makluman, kontrak Apek bersama Kelantan masih berbaki 3 tahun. Sebelum ini Safee Sali pernah menerima kontrak bernilai RM2 juta daripada kelab Indonesia, Pelita Jaya FC.

khairul fahmi apek

Walaubagaimanapun, Apek enggan mengulas mengenai khabar angin ini dan hanya memberikan fokus kepada pasukannya Kelantan yang akan bertarung di final Piala Malaysia. Kata Apek kepada Harian Metro.

Saya perlu menghormati kontrak (bersama pasukan Kelantan) yang masih ada. Saya tidak tahu bagaimana cerita ini timbul dan enggan memikirkannya

Semoga selepas ini lebih banyak kontrak bernilai besar seperti ini akan ditawarkan kepada pemain-pemain bola sepak Malaysia. Kita memerlukannya supaya lebih ramai anak muda berminat untuk menjadi bola sepak sebagai kerjaya mereka. Kepada Apek, tahniah Abang Nara ucapkan kerana berjaya merubah serba sedikit dunia bola sepak Malaysia.

P.S: Felix Baumgarter berjaya melompat daripada ketinggian 39 kilometer.

37 responses to Khairul Fahmi Enggan Ulas Mengenai Tawaran Kontrak RM3 Juta Daripada Johor

  1. kamariah says:

    tengok je la nanti….

    0

    0
    • Leuniey says:

      wowwwww! my hero.. blh la i demand wang hantaran nanti :)

      0

      0
      • Hajar says:

        kalau betul, murahnya rezeki apek.. alhamdulillah..

        0

        0
      • itulh rezeki dr tuhan yg maha esa untk insan2 yg terpilih jgk..dugaan apapn tetap akn tuhan uji jgk.. says:

        itulh namany rezeki terpijak dikaki yg bertuah…tk semua blh dapat walaupn bakat dn usaha hebat mcmn pn..yg penting aura msti kuat walaupn ramai jgk yg tk berkenan pd seseorng tu..tp klau tuhan kata rezeki yg melangit tu untuk kau..untuk kaulh jgk..tkkn terlepas peluang tu jgk..cuma dpt rezeki mengunung tu lambat atau cepat je..yg penting usaha dn semangat jgk..asalkn rezeki yg dapat mengunung tuhan kasi tu kau thu gunakn sebaik mungkin dn tk mudah sombong serta tk mudah lupa diri,tk riak,tk egois,tk cakap besar dn tk besar kepala..maka hidup kau dipermudahkn walaupn banyk rintangan harus ditempuhi..asalkn kesabaran mesti kuat jg.. apapn tahniah atas rezeki yg melimpah ruah tu ya apek..teruskn usaha anda untuk maju kehadapan dlm kehidupan yg lebih baik…;)

        0

        0
      • AWEK APEX says:

        apex…tolong la kawin dgn aku!!! aku cinta pada mu!!! muahhhh!!

        0

        0
      • KAK CHAM KUAT GOSIP & TIDO KAT TADIKA says:

        Hye Abg Khairul? Cham dah lama menjanda ni.. x nak masuk pinang cham dgn Bismillah ke? Cham sekarang dh bertudung tau.. Ayu. Lg cantik dr perempuan itewww…

        0

        0
    • jangan berubah says:

      janganlah…janganlah terima…utamakanlah negeri KELANTAN. Tempat tumpah dan darah kamu apek….tak sama bermain ditempat lain. lebih2 lagi peminat2 kelantan adalah yang terbaik, sanggup berhujan dan berpanas bersama pemain bola sepak. Rasa bersemangat apabila mempertahankan negeri kamu sendiri

      0

      0
  2. minah bola says:

    untungla.. aku pun nak tukar profession lah lepas nih.. agak2 penjaga gol wanita diperlukan x?wakakaka

    0

    0
    • Tara says:

      komen kau tak de kaitang lngsung dgn entry di atas… aku trpaksa baca 3x utk tangkap apa maksud kau sebenarnya… kesian

      0

      0
    • Raja minah jambu 24jam mengadap computer merah biru sama aje original says:

      bis tetek tu nk tarok mana ? kau ingat penjaga gol ni senang ? buat nye bola tu terbang kt tetek tu ha camana ? ada hati nk jadi penjaga gol konon huh !!!

      0

      0
      • Raja minah jambu 24jam mengadap computer merah biru sama aje original says:

        bis tetek tu nk tarok mana ? kau ingat penjaga gol ni senang ? buat nye bola tu terbang kt tetek tu ha camana ? ada hati nk jadi penjaga gol konon si minah bola ni huh !!!

        0

        0
  3. anna says:

    mana peminat apek ni? x nak komen ke? kalo x nak aku la org 1st nih… hahhaahhaa

    0

    0
    • Raja minah jambu 24jam mengadap computer merah biru sama aje original says:

      ni diaaaaaaaaaaaaaaaaaaa peminat apek !!!! ape kau nak !! dia penjaga gol yg profsional mudah2an perlawanan yg akan datang nanti KELANTAN akan membawa balek piala kemenangannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn yeahhhhhhhhhhhhhhhhh oppa gangnam style piiiiiiiiiwiiiiitttttttttttttttttt !!

      0

      0
  4. Nadia Minah says:

    Syukur Alhammdulillah,.,,,, Ya Allah … Dapt 1st lagi….

    0

    0
  5. takeiteasy says:

    Wang ringgit x penting mutu permainan yg penting…
    Dpt berjuta2 tp main ntah apa2 then popular dgn gossip peribadi p mn pn x kan maju

    0

    0
  6. Anonymous says:

    Ek eleh….mampu ke Pasukan Liga Malaysia beri kontrak sampai RM3 Juta….gaji player pun kdg2 tak bayar…usahlah menipu wahai Apek@Khairul Fahmi

    0

    0
    • Anak J says:

      Jangan cakap tak mampu brader… tengok la sapa pegang Team Johor lepas ni.. TMJ tu.. sblom cerita pasai KFCM kluar pun diorang dah rancang nak beli pemain dari argentina dan england.. nama2 besar tu brader.. ker brader tak tau atau memang tak tau,.. tu la brader duk dalam dunia artis je… otak kene global sket brader… hahahaha baru umphhhhhh… HIDUP JOHOR

      0

      0
      • baru je ngaku jadi miss red warrior says:

        so u suke la apek jd keeper Johor kn..kalu x korang duk hemtam je dia kan..at least dia mmg berbakat besar kn…

        0

        0
      • Raja minah jambu 24jam mengadap computer merah biru sama aje original says:

        otak jangan cetek braderrrrrrr…..kalau nk cakap tu tengok orang sikit la braderrrrrrr jangan main hembosssssssssssss je brader …lu ingat team johore tk mampu ke nk beli pemain2 yg profsional macm apek ni !! tollllllong sikit ok !!!!!

        0

        0
      • aleya natasha says:

        basmi kemiskinan kt johor dlu bru nk bermegah2 dgn duit yg ader..tentu masih ader peminta sedekah & org yg susah kt johor 2 bkn…

        0

        0
  7. Menyampah says:

    apek ni jaga gawang gol pn x seberapa..kontrovesi jer y lbh..lantak ko la apek..ko dpt 3 juta..ke apa ke..ada aku kesah…k..baiiiii…

    0

    0
    • ntah ape2 says:

      ko mesti x tgk bola kan? sbb tu x tau apa2. hhahaha. kesiannnnnnnnnnnnnn

      0

      0
      • red warriors the hero says:

        hah hah hah kesian kan kt diorang sume mmg xtgk bola..xtau ape2…kalau tidak kerana kecekapan dan ketangkasan apek menjaga gawang gol kelantan tidak akan berjaya sampai sekarang..

        p/s: jgn lupa 20 Okt 2012 Stadium Shah Alam 8.45 mlm saksikan Piala M’sia Kel vs ATM..sekian..: )

        0

        0
  8. gold heart says:

    Kata orang dugaan2 dlm hidup tu pasti ada hikmah yg disebaliknya..Apek ni byk sgt dilanda kontroversi & aku rasa byk fitnah berbnding kebenaran…atas kesabarannya, Apek kini lebih berjaya..w/pun ada yg kata main bola xseberapa tp bg aku yg mengikuti perkmbangan bolasepak tempatan ni, Apek mmg boleh pergi jauh..berbakat & tenang orgnya..sbb tu dia jd rebutan,cuma terpulang pd Apek nak pilih main dgn team mana musim depan..pilihla yg terbaik utk karier kau Apek…GoodLuck:-)

    0

    0
  9. Raja minah jambu 24jam mengadap computer merah biru sama aje original says:

    mudah2an rezeki apek di johore ye boleh jugak minah jambu jengok2…. ni semua doa yg terbaik dari peminat2 apek jadi kalau dh rezeki apek macm di panggil2 kt johore tu pegi aje jangan nk tunggu2 lagi……lov u apekkkkkkkkkkkkkk.. ..ada HP no ???

    0

    0
  10. Kiki says:

    Banyaknya duit, sampai goalkeeper pun nilai 3juta. Kat Malaysia ni banyak lagi yang miskin tegar, masuk Bersamamu. 3 juta utk a footballer bermain di liga tempatan adalah sangat errrr…. too much?

    0

    0
  11. lord perry says:

    tak berbaloi melabur pada penjaga gol.. minta pihak pengurusan invest pada posisi yang lain..sebagus manapun keeper ,, tetap akan bolos..

    0

    0