Written by Bella | April 21st, 2016

Mahkamah Singapura hari ini telah menjatuhkan hukuman penjara selama 8 bulan terhadap aktor Tony Eusoff atas dakwaan memiliki dadah.

Beberapa rakan artis turut hadir ke mahkamah bagi memberikan sokongan moral kepada Tony.

Tony sebelum ini dituduh memiliki dadah terkawal Kelas A di bawah Akta Penyalahgunaan Dadah dan diheret ke mahkamah Singapura pada 31 Mac lepas.

Pelakon itu dipercayai memiliki satu peket mengandungi tidak kurang daripada 4.56g bahan sayuran yang telah dianalisis dan didapati mengandungi kesan ganja. Tony ditahan di balai ketibaan bas penguasa Imigresen dan Pusat Pemeriksaan (ICA) di Pusat Pemeriksaan Tuas, Singapura.

Sumber Berita : mStar Online

31 responses to Kes Dadah : Tony Eusoff Dipenjara 8 Bulan Oleh Mahkamah Singapura

  1. melati says:

    8 bulan jewwww…..patut 80 tahun….nyemak jew org Dadah ni…..

    0

    0
    • peah loren says:

      mungkin tuhan tu nak bagi kau umur panjang…. sebab tu kau kena tangkap di SG, kalau kena tangkap di Malaysia.. hukuman gantung sampai mati kes kau ni. Harap bertaubat lah ye….

      0

      0
      • Anonymous says:

        Telus dan cepat..xkira kau artis or sape2..hukuman tetap dijatuhkan..di Malaysia siap ada rumah@kilang proses dadah pon boleh terlepas hukuman..Syukur Malaysia Masih Amannn

        0

        0
        • hanapeah says:

          sendiri buat sendiri tanggung..

          0

          0
        • Failed Lah Ko says:

          peah hoi, kerasnya hukuman seseorang bergantung kpd jumlah dadah tu sendiri.
          dia bawak 4.5 gram je. bukan kilogram. kokye pun baca la fakta dulu.
          x phm sukatan ke?

          0

          0
        • Anonymous says:

          di malaysia hukumannya bayar denda..3 minggu penjara. atau bebas kalau bagi rasuah…nak yg mana?

          0

          0
      • Anonymous says:

        Kalau kat indon kena tembak terus dah ni , nasib baik kau tak pergi indon Tony

        0

        0
        • Hmnn says:

          Indon rasuah lagi hebat. Lagi xleh percaya. Bawak 4 packet kejap lagi masuk makamah naik lagi jumlah bungkusan nya. Bayar polisi turun lagi. Boleh tawar menawar. Mcm Thailand. Yg tk bersalah pun boleh kena gantung..duduk penjara bertahun-tahun.

          0

          0
        • Anonymous says:

          alah indon tembak pakai peluru plastik buat apa..dah bagus tu kt sg kau terlepas hukuman berat..kalau 4 kg kau tunggu jer di gantung…nasib naik 4gram jer..jgn main2 undang2 spore..

          0

          0
      • Anonymous says:

        4.56g je pun. Memadailah kena hukuman 8 bulan je. Kalau diikutkan undang undang Singapore, boleh kena sampai 2 tahun sebenarnya. Kat Malaysia ni berlambak artis memiliki dadah tak mati kena gantung lagi pun. Zamani, Salem Iklim, Jamal Abdillah. Pengguna dadah tegar. Belum ada tanda tanda nak kena hokum gantung sampai mati pun. Benjy siap ada kilang memproses dadah pun masih boleh lepas. Ni takat tak sampai 5gm tu apalah sangat kalau ikut undang2 Malaysia. Undang2 Singapore je yg ambil berat hal tu sebab mereka mereka sgt ketat pasal hal dadah ni,

        0

        0
        • Anonymous says:

          Kalu 4 gram tu utk kegunaan sendiri. Kalu 4 kilo atau 40 tu mengedar. Macam keldai2 dadah kena tu. X boleh beza ark?!

          0

          0
        • Anonymous says:

          aku setuju aku setuju….nak jual dadah gi malaysia…hukuman ringin atau lepas..bukan tu aje..anak ayam ramai kena serbu..masuk dalam..dapat special treatment..bapak ayam bayar lumayan..special order lagi nak makn apa? kfc. pizza? ckp ajer…2..3..jam polis.dapat service dari anak ayam..berat sngtlah hukuman kat malaysia ni yer…..hmmmmm..

          0

          0
      • Suka Membaca says:

        Jangan nak memandai-mandai hukuman mati plak.

        kalau kat Malaysia dia ni akan dituduh seksyen 6 Akta Dadah Berbahaya 1952,

        Hukuman boleh dipenjara atau didenda. Selalunya mahkamah bagi denda saja untuk kes dia ni sebab berat dadah tak tinggi.

        Memandai-mandai la kau Peah!

        0

        0
      • minah jambu say NO to DRUG says:

        ape yg dia kena hukuman mati kalau dia di tangkap di malaysia ? berkilo2 ke yg dia bawak dadah tu kt singapore ? cakap macm bagos aje macm la kau tu tau pasal hukuman huh ! 8bulan kire ok la untok si tony ni…8bulan pon kire lama jugak..bukan 8hari huh ! tony we love uuu..bersabar aje ok..lepas ni jangan buat lagi ok say NO to DRUG alright..

        0

        0
  2. Anonymous says:

    PEAH LOREN takpe. dia bukan islam pon nk suruh bertobat

    0

    0
  3. Kak Semah says:

    Hai.. boleh kak mah join conversation?

    0

    0
    • ZorroKL says:

      Tak pyh lah kak Mah hoi. Pergi shopping lagi bagus. Kak Mah bukan paham derita rakyat pon. Sanggul kak mah sekali set aje dan 10k. Huhuhu..

      0

      0
  4. Anonymous says:

    esok dah kuar dari penjara…SAYA DAH INSAF…HARAP PEMINAT SERTA RAKYAT MALAYSIA TERIMA SAYA…JGN TERUS MENGHUKUM SAYA…HUHU

    0

    0
  5. NGO says:

    org hisap ganja boleh diterima tapi org kaki tarik syabu dan heroin tu dah kes berat. ada yg sanggup bunuh mak sendiri sbb minta duit x dpt. wayar pulak dah putus.
    kat negara2 barat ganja dah nk dihalalkan sebab ganja itu organic. mcm daun sirih. paling kuat org hisap ganja ni lalok, ketawa happy dan tidur aje. yg guna parang rogol ragut belasah tu semua kes syabu. sbb tu la hukuman x berat walaupun di spore!

    0

    0
  6. Anonymous says:

    adakah mahkota dia akan hilang di penjara Singapura…..

    0

    0
  7. Anonymous says:

    Selamat bercuti di spore encik tony eusop

    0

    0
  8. Mohd Syafiq bin Jabaruddin says:

    Ganja je, tak setaraf dgn tembakau pun.

    0

    0
  9. Yekeni says:

    I dunno why but i like him. He has an aura that most male malaysian actors don’t.

    0

    0
  10. mary jane says:

    celebrate 420 ni. happy 420 tony.

    0

    0
  11. tupperwarepink says:

    Undang-undang Malaysia, memiliki dadah tidak lebih 5gm, hukumannya penjara tidak lebih 5 tahun dan denda tidak melebihi RM20,000. Sekian

    0

    0
  12. Hamba Allah says:

    Kita semua jgnlah sesekali nk cuba, try, test ngan benda2 camni. Jiran saya anaknya tiga2 hisap dadah, habis brg rmh maknya dijual. Makcik tu balik rmh nk masak tgk2 tong gas pun dikebasnya. Pernah diugut ngan parang sbb nk duit beli dadah. Sian makcik tu. Tp skrg makcik tu tinggal sorang2, semua anak2nya sudah meninggal sbb dadah. Alhamdulillah, bebas dia dr menanggung anak2nya. Tp hati ibu kan, mesti dia sedih.

    0

    0
    • Hukum Gantung says:

      Kesiannya makcik tu. Sedih tetap sedih. Eloklah ank2 dia meninggal dulu sbb silap hari bulan makck ni kena bunuh atau didera mental fizikal.
      MMG CELAKA BETUL DADAH SPT SYABU , METH ECT. BANGANG BETUL ORG YG MENGEDAR TU. GI MAMPUS LG BAIK MENYUSAHKN ORG.

      0

      0