Written by Bella | July 6th, 2015

Peka dengan  kritikan dan ingin menjaga sensitiviti penonton yang kurang senang dengan adegan mesra beliau bersama Shukri Yahaya didalam drama Dia Isteri Luar Biasa, Fathia Latiff akur apabila diarahkan untuk melakonkan semula beberapa babak dalam tersebut meskipun pada waktu itu beliau sudah terikat dengan komitment lain.

Buat kali pertama saya berhadapan dengan situasi begini sehingga diarahkan untuk ‘reshoot’ semula beberapa adegan di dalam drama. Selain mempunyai komitmen untuk drama bersiri lain, saya terpaksa mencuri masa untuk berkejar ke lokasi DILB ini. Namun saya memahami situasi ini sepenuhnya dan menghormati sensitiviti penonton.

Bagi saya, penonton mempunyai pandangan dan pendapat tersendiri. Namun saya memandang positif perkara ini kerana ada betulnya juga kata-kata mereka itu.

Tambah Fathia, banyak pihak yang memberikan sokongan padu bagi menjayakan penggambaran semula beberapa adegan DILB.

Ramai yang tidak tahu kerumitan di sebalik tabir ‘reshoot’ DILB ini. Ia menjadikan drama ini benar-benar luar biasa. Alhamdulillah penulis novel turut turun padang bagi membantu untuk menambah semula beberapa adegan yang dirasakan perlu diperbaiki.

Kami boleh puji sikap pelakon DILB yang tidak mudah melatah apabila drama berkenaan dikritik apa-apapun setiap kritikan daripada penonton itu sebenarnya ada betulnya. Kekuatan sesebuah drama itu juga bergantung pada jumlah penonton bukan?

Sumber Berita: Berita Harian

 

19 responses to Kerana Adegan Mesra Fathia Latiff Akur Lakonkan Semula Beberapa Babak Dalam DILB

  1. mawar says:

    drama dah abis x yah lah ungkit2 lagi….next project plssss

    0

    0
    • Anonymous says:

      move on..
      macam bangga je sume yg berlakon dlm drama tu..tak abes2 nak bagitau berlakon pelok2..reshoot la..

      0

      0
      • Anonymous says:

        tetek fathia ni boleh tahan..untung shukri dapat rase walaupun luar je.kire ok pe dari korg memekak je lansung xdapat ape..poouuiihhh

        0

        0
  2. Anonymous says:

    Drama tak best. Pelakon sendu

    0

    0
  3. To enquire about the techniques, ideas or information top
    quality of this launch, get in touch with Allan Tomas (613-951-9277), Sector Accounts Division.

    0

    0
  4. aku cantik says:

    maknanya ada versi shots yg lebih intim dari yg aku tengok ke.

    0

    0
  5. kaki novel says:

    kalau diikutkan drama dia..isteri luar biasa nie mane ade adegan mesra melampau sgt sampai org annoying sgtttt….not fair la nak hentam pengarah dia, pn.ziela jalil…kalau nk dibandingkan dengan drama maid…lagi mesra giler kot…ntah pape lah korg2 yg xpndai menilai nie….jgn tau kritik je…

    0

    0
    • Anonymous says:

      tu pon kena hentam gak nanti..bukan satu dua je..yg menghampiri zina meme kene hentam

      0

      0
    • PUAN DAYAH says:

      setuju.. drama m.a.i.d punya scene romantik pun dasyat jugak..

      0

      0
    • Karma says:

      setuju. Drama MAID lagilah teruk.

      0

      0
    • cik senah says:

      tau xpe..maid lg teruk la…geli geliman tenggok..xmcm org islam dah..selamba je berpeluk2 atas katil..nak ktuk biar kutuk semua drama yg x senonoh ni..jgn separuh2 drama je kena..ni x adil

      0

      0
  6. aku cantik molek says:

    cerita ni ada mesej tapi acring nya lebih2 . kalo dia org non moslem mungkin x dipersoalkan setakat pegang tgn. tapi sume org tahu siapa pelakon2 ni. kalo nk kira bashing sume drama melayu yg buat mcm ni mmg layak kne bash. masalahnya kita sedang bincang drama ini. dan masa slotnya ketika family tgh dok rehat tunggu maghrib. ada budak kecik usia bawah usia dok nganga tgk. mmg lah charity begins at home tapi drama yg dipaparkan biar tidak memesong minda anak2 kita.

    0

    0
  7. kutu says:

    yang orang dok pertikai drama2 tv3 suku..
    drama2 kat astro tu tak de lak orang pertikai.
    MAID tu laaaaagi mesra..
    cik bunga encik sombong pon mesra..

    0

    0
  8. Karma says:

    Dh nama pun lakonan. Kalau tak dapat belakon watak macam tu, tak payah nak jadi pelakon. Ataupun takyah buat drama melayu. kalau belakon mcm tunggul, lagilah kena kritik. Watak beku, tak hidup.. Apalah..

    0

    0
  9. menyampahaku! says:

    hairan tol..yg fathia ni bukan main lg kena hencap – tu citer MAID. Ayda bersedapan2 dpeluk Zul ripin dari belakang la d atas katil laa xde plak korang melalak??? tak baik tau bias gitue..npe xde yg marah plak? kate xnak moral jatuh..coyyy la sgt korang nih, bajet2 ustazah n ustaz..aptb!

    0

    0
  10. Weng Weng says:

    jolokan angelina jolie malaysia ler..ok tak?

    0

    0
  11. saye says:

    alah.. byk lagi drama lain pun sama je.. kenapa drama ni je org sebok pertikaikan? astro tu.. MAID lah.. yang sotong tu lagi la..

    0

    0
  12. adiktet says:

    Aida Jebat & Zul Arifin lagi teruk kan..

    0

    0
  13. Anonymous says:

    sbnarnyer…x sume owg nak pertikaikan sgt.dh hbis pun kan…jz move on n create the other drama yg menjaga sensitiviti. hnye segelintir jer yg msih berbunyi bajet suci murni.. tapi media sosial yg over sgt laga2kan owg. then..pihak produksi drama pn amik kesempatan promote drama nie semula. publisiti + kontroversi. bijak!! elok2 owg cam aku yg x bape nak tgk drama sgt jdi terdetik utk tau ape tue drama ‘Dia..Isteri Luar Biasa’???? cukup2 laa tue. mslah kite as Rakyat Malaysia lgi besar dri nie k.

    0

    0