Written by Bella | January 9th, 2017

Walaupun baru sahaja mendirikan rumah tangga pada 11 November 2016, pasangan Amar Baharin dan Amyra Rosli sudah dihujani dengan pertanyaan bilakah agaknya mereka bakal mendapatkan zuriat. Ramai yang sudah tidak sabar untuk melihat pasangan ini menimang cahaya mata.

Menurut Amar, urusan untuk mendapatkan zuriat adalah diluar kemampuan mereka suami isteri. Amar sedikit pun tidak pernah mendesak Amyra untuk hamil dalam waktu terdekat kerana percaya rezeki untuk menimang cahaya mata juga terletak pada takdir yang ditentukan oleh Allah SWT.

Sebenarnya masih terlalu awak untuk memperkatakan tentang perkara ini. Tidak adil juga untuk menilai kami sebagai pasangan suami isteri yang masih hijau dalam alam rumah tangga ini.

Apa yang mampu dilakukan adalah doa yang baik-baik daripada semua buat kami berdua. Sebab perkara ini membabitkan rezeki.

Sekarang ini pun rezeki yang mendatang membabitkan kami sudah melimpah ruah. Kami bersyukur kerana apa yang diharapkan selama ini menjadi kenyataan.

Masyarakat kita sebenarnya tidak boleh lari dengan soalan tentang cahaya mata meskipun baru mendirikan rumah tangga beberapa bulan.  Soal cahaya mata ini tidak boleh dipaksa juga kerana ia bergantung kepada rezeki dan takdir. Doakan yang baik-baik sahaja buat Amar Baharin dan Amyra Rosli, inshaAllah satu hari nanti pasti mereka berpeluang untuk menjadi ibu dan bapa.

Sumber Berita : Utusan Malaysia

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

13 responses to Kami Baru Kahwin Masih Terlalu Awal Untuk Tanya Kami Soal Zuriat – Amar Baharin

  1. win says:

    Jawapan paling win diberikan oleh Ammar utk masysarakat kita yg mindset dia typical Tanya… bila kawin mesti nak keluar anak hari tu juga. Biarkanlah mereka menikmati seketika alam awal perkahwinan itu terlebih dahulu. tak perlulah terus dihujani dgn bila nak ada anak. Memang kita kawin menjurus utk membina keluarga tapi lambat atau cepat itu urusan ALLAH. Peminat je yg lebih lebih Tanya bila nak ada anak, bila nak tambah anak, bila nak tambah bini tak nak Tanya ke??

    31

    5
    • Anonymous says:

      Meluat sangat tengok amar bahrin tak tau kenapa. Mcm tak sesuai la dia dgn amyra rosli. Siapa lagi rasa sama macam i?

      6

      10
    • jgn sibuk says:

      betul tu..enjoy la dulu baru kawin…melayu mmg masih majoriti bodo lagi tu yg susah…minoriti je yg bijak…dalam 10 melayu tu..8 mesti bodo

      7

      6
      • Anonymous says:

        Jgn cakap lepas..kau tu orang apa? Cina? keling? dari buat maksiat berzina macam bangsa lain..blum kwn dah duduk serumah..lebih baik nikah..elakkan maksiat

        1

        1
  2. Anonymous says:

    TAKYAH TANYA APA2LAH DGN DIA NI…JELAK AKU BACA KISAH DORANG….MAKIN BANYAK CERITA MAKIN MALAS NAK BACA..JELAK

    5

    1
  3. minah jambu suka saha yaakop says:

    kalau nak ada anak pon satu anak suda atau dua anak tk payah nak banyak2 anak pasal nanti kalau kena cerai ngan laki ..bini jugak yg tangong semua beban tk habis2..lov u amyraaaa semoga sakses…

    4

    2
  4. sentap says:

    typical org melayu mmg..bila tak kawin tanya… bila nak kawin..dah kawin bila nak ada anak..dah beranak sorg bila nak tambah lagi…dan lagi dan lagi…biar dia la nak ngandung awal ke tak…rezeki masing2…

    5

    4
  5. Cik tata titi tutu says:

    Aku dulu 4 tahun kawin xde anak mmg takleh nk avoid soalan2 klise camni. Tapi smpi satu tahap mak sedara ganyang perut aku bila nk mengandung….hmmm aku mmg tak jenguk kau la lepas tu. Damn sgt

    6

    5
  6. melati says:

    Kalau pasangan ni …dpt Zuriat nanti nk Nama kan anak tu Daniel , boleh terima sebab bila besar nanti anak tu mesti Handsome…kikiki..!!

    0

    3
  7. Yaya says:

    Waktu bujang, tnya bila kawin.
    Dah kawin, tnya bila dpt ank.
    Dah ank sorg, tnya bila nk tmbh ank.
    And it goes on and on..
    Itu mmg kita, malaysian.
    Aku, kau, dia, diorang, semua sama ja.
    Kita mmg akn sllu tnya soalan2 klise begini

    2

    3
  8. Anonymous says:

    Anonymous January 9 7.30 am, i pon mcm you, meluat tgk amar baharin tu……..

    3

    2
  9. Anonymous says:

    Jangan tanya…
    suruh si amar tu buat solat taubat dulu…
    mintak maaf mintak ampun pada allah…
    dan juga wanita yg telah dia sakiti dulu…
    kifarah beb kifarah…..

    0

    0