Written by AbangNara | September 11th, 2013

Susulan status Facebook Julfekar yang seolah-olah  ditujukan kepada Farawahida, hari ini Farawahida tampil menerusi Harian Metro memohon jasa baik bekas majikannya itu untuk menghormati keluarganya dan bakal keluarga mentuanya. Untuk anda yang tidak tahu, Farawahida bakal berkahwin hujung tahun ini selepas 8 tahun bercinta.

farawahida

Abang Nara faham kegelisahan yang melanda hati Farawahida. Hari bersejarah sudah hampir tiba, tup-tup cerita yang kurang elok kedengaran. Sudah pasti sedikit sebanyak menganggu persiapan. Kata Farawahida kepada Harian Metro:-

Saya sudah dalam proses melangkah ke alam perkahwinan hujung tahun ini. Saya memang tidak mahu cerita-cerita sebegini menganggu hidup saya dan tidak suka dikaitkan dengan dia lagi. Bila keluar cerita-cerita sebegini, saya bimbang boleh mengugat perasaan bakal mentua. Walaupun mereka faham situasi sebenar, tidak mustahil ada saudara mara akan bertanya dan menyebabkan ia jadi serius.

Farawahida juga menyatakan yang dirinya OK sahaja walaupun dilemparkan dengan pelbagai kata kurang manis oleh bekas majikannya itu. Kata Farawahida lagi:-

Saya OK sahaja bila dia kata maca-maca terhadap saya. Bagaimanapun saya memang tidak mahu baca kenyataan dikeluarkannya kerana nanti akan sakit hati. Saya mengelak daripada berjumpa dia di mana-mana majlis supaya cerita-cerita ini tidak berlaku. Saya hanya minta satu perkara daripada dia, kalau tidak boleh hormat saya, tolong hormat ahli keluarga dan keluarga bakal mentua saya.

Abang Nara sarankan agar Farawahida terus buat tidak tahu macam yang sedang dilakukan sekarang. Jangan dilayan orang-orang yang sebegini. Mungkinkah Julfekar ada menyimpan hati terhadap Farawahida? Manalah kita tahu kan. Bagi Abang Nara, lebih baik Julfekar doakan kebahagiaan Farawahida daripada mengeluarkan kata yang bukan-bukan. Tak gitu?

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

65 responses to Kalau Tak Boleh Hormat Saya, Tolong Hormat Keluarga Saya, Mohon Farawahida Kepada Julfekar

  1. julpekar idung besau says:

    sian dia..malu la die..bodo la si julpekar ni..nampak sangat nk berlagak pnh ehem2 ngn farawahida ni..kot ye pun..xpyh nk lagak sgt la..mcm la ko tu gelemer sgt..dhla muke kerutp2 mcm nenek kebayan..gile punye jantan..ko ni taraf moyang dh..dok diam2 dh le

    0

    0
  2. julpekar idung besau says:

    julpekar muke mengerutu..geli mak

    0

    0
  3. gile talak says:

    1st!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    0

    0
  4. guest says:

    tak gitu…? tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?tak gitu…?

    0

    0
  5. jantan bila kena penyakit meroyan gitu ler.. Yang lepas jadi sejarah. nak ungkit lagi canang.. bukan je aib orang, dia sendiri pun teraib jugak

    0

    0
  6. Bayazid says:

    Qazaf, ialah dosa besar menuduh seseorang wanita berzina tanpa bukti, sekalipun perkara itu benar. Hukumannya adalah 80 kali sebatan atau pukulan.
    Zina, adalah dosa besar melakukan hubungan seksual di luar pernikahan, secara terbuka sehingga boleh dilihat oleh empat orang lelaki muslim yang tidak pernah melakukan dosa besar, atau penjenayah sendiri yang membuat pengakuan terbuka telah melakukannya. Hukumannya adalah 100 kali sebatan bagi yang bujang dan rejam sampai mati bagi yang berkahwin.

    Dengan pengakuan Julfekar ini telahpun melanggar Hudud Allah dan sesuai dikenakan hukuman 80 kali sebatan sebelum direjam sampai mati.

    Dalam Islam, mendedahkan dosa sendiri adalah dilaknat, apatah lagi mendedahkan dosa orang lain.

    0

    0
  7. minah jambu merah biru says:

    helo fara u jangan layan la si orang tua botak tu ! u buat buat bodoh aje sudah ! u kan nk kawinnnnnn kalau u layan ngan si tua botak tu nanti u tk jadi kawin pulak gara2 si tua tuuu huh !! dh la u jangan pikir2 kn sangat oasal diaaaa u buat persiapan untok hari perkahwinan u lagiiiiiii hepeninggggg…lov uuuuuuuuuu…

    0

    0
  8. Anonymous says:

    kesian bakal suami dia…

    0

    0
  9. anonymous says:

    Farawahida sabar ye. Tuhan maha adil. Serah je julfekar pada pada Nya.

    0

    0
  10. Anonymous says:

    Apa yg jntan tu buat skrg membuktikn yg dia mmg layak ditinggalkn..jika benarlah apa yg didakwa sklipon mmg ko dayus xtau jg maruah perempuan….. Jantan mcm ko mmg xlayak dibuat laki…dayus lg bacul

    0

    0
  11. ujan dh turun says:

    Ader baiknyer diam terus. Bg komen kt media hanyer akan mengundang domino effect. Tgk kes aidil-rita rudani tu, berbalas2 kutukan kt media, isu boleh cool down klu diam tpi jd panas membara sbb berbalas2 komen. Jdkan itu contoh teladan. Klu ader org media nk cungkil ko ckp jer no comment. Diam2 sudah, jgn pjgkan citer.

    0

    0
  12. jiji says:

    rasanya boleh ambil tindakan peguam kot. saya kurang pasti sama ada kes macam ni boleh dibawa ke tengah ke tak tapi ambil tindakan undang-undang mungkin salah satu solution sebab dah melampau sangat.

    0

    0
    • Anonymous says:

      Farahwahida…..jangan buat apa2…. Buat bodoh sudah jangan di layan.

      Berbahagialah anda dengan bakal suami…..dan sibok2 diri byat persiapan dan
      dekat diri pada Allah dan mohon semogA segala persiapan berjLan denan lancar dan di harap suami jangan meragui kejujoran Farah.

      Cik jauh ni dari Singapura selalu juga mengikuti kisah you kan dah sentah
      top top siborak ni tak puas hati dengar you nak kahwin. Dia da cermin muka dia
      ke belum? Suroh dia cari mak jemah yang sama muka dengan dia.

      0

      0
  13. mak jemah says:

    Yg lepas, bia la lepas.. semua orang penah buat silap.. mak jemah pon cmtu jugak.. moga bakal suami n mertua farawahida x cepat melatah.. terima kesalahan masa lalu pasangan itu ok..

    0

    0
  14. aku suci says:

    aku benci julpekarrrrr meroyannn muka kerutuppppppppppppppppp, stay cool farawahida. jangan layan tua tak sedar diri tu

    0

    0
  15. DondangSayang says:

    Sudah-sudahla Julfekar, berhentilah mengaibkan orang. Tuhan dah tunjuk sikit tegurannya untuk anda, sakit itu buat merenung kembali dosa-dosa silam. Dari sibuk mencanang keaiban Fara, baiklah Julfekar bertaubat dari kembali melakukan dosa-dosa silam dan bermuhasabah diri saja. Slip-disc tu sedikit sebanyak mampu mengurangkan prestasi kelakian anda, jadi bawak-bawaklah bertenang. Fara masih muda, dia layak untuk lelaki yang sihat dan sejahtera prestasinya luar dan dalam. Buangkan ego, hiduplah dengan hati dan minda yang lapang.

    0

    0
  16. Rim kereta says:

    Julfekar? tgk mula pn tk selera..puihhh

    0

    0
  17. imiefatiema says:

    sabarlah farawahida, selalu berdoa pada Allah, bertaubat dan sentiasa menjadi yg lebih baik dari semalam, Inshallah jiwa tenang, tak perlu layan kata nista orang lain, ini perkara biasa bila kita lakukan kesilapan, asalkan kita nak berubah jd lebih baik..takyah bising2 mulut macam lelaki gersang tu.. lonely la tu agaknya kan.all good kalau do good..

    0

    0
  18. lek sudah farawahida. jgn layan omgila

    0

    0
  19. unicorn says:

    buat tak reti aje sudah..julfekar pun species jantan bukan lelaki..so, apa mau kecoh buat statement..nanti digembar gembur dek wartawan, sampai ke tahun depan tak habis..

    0

    0
  20. reeza says:

    Cukup2 sudahh…tutup kitab lama, buka kitab baru……tak perlulah nk korek2 rahsia2 lama dan sebarkan kepada umum….apa yg dapat bile buat macam tu….cube senaraikan 1001 kebaikannya……ade???

    0

    0
  21. Tina turner says:

    Cukup2 la tu julfekar.. Kesian si farawahida tu lagi2 bakal suami dia. To julfekar: cari la wanita lain. Awak tu bukannya xde rupa.. Bunga bukan sekuntum julfekar

    0

    0
  22. maknara says:

    Jantan tu sakit hati dan sakit jiwa. memang dia ni jenis jantan suka ambik kesempatan terhadap artis baru dibawah company dia.. semua dia cuit dlu..

    0

    0
  23. […] Kalau Tak Boleh Hormat Saya, Tolong Hormat Keluarga Saya, Mohon Farawahida Kepada Julfekar (62) […]

    0

    0
  24. […] Kalau Tak Boleh Hormat Saya, Tolong Hormat Keluarga Saya, Mohon Farawahida Kepada Julfekar (63) […]

    0

    0
  25. […] Abang Nara sarankan agar Farawahida terus buat tidak tahu macam yang sedang dilakukan sekarang. Jangan dilayan orang-orang yang sebegini. Mungkinkah Julfekar ada menyimpan hati terhadap Farawahida? Manalah kita tahu kan. Bagi Abang Nara, lebih baik Julfekar doakan kebahagiaan Farawahida daripada mengeluarkan kata yang bukan-bukan. Tak gitu? -beautifulnara […]

    0

    0