Written by serenity | January 29th, 2015

Persengketaan antara Jimmy Shanley Norjahan Saleh, 33, dengan bekas isterinya Nursuhaila Eliani, 29 telah berlangsung bertahun lamanya. Pelbagai kenyataan telah dikeluarkan kedua belah pihak mengenai perkahwinan mereka yang berakhir dengan perceraian.

Bagaimanapun, semalam, Suhaila telah dihukum penjara tujuh hari oleh Mahkamah Syariah Shah Alam selepas didapati sengaja ingkar perintah mahkamah berhubung hak lawatan dan bermalam anaknya.

Suhaila dikatakan gagal menyerahkan anak mereka, Zahrah Rania, 5, kepada Jimmy pada tiga tarikh iaitu 16-18 April, 23-25 April dan 30 April-2 Mei 2013.

Suhaila memberitahu Sinar Harian bahawa dia akur dengan keputusan mahkamah walaupun terkejut pada awalnya.

Saya akan lakukan apa saja demi Zahrah Rania.

Saya tak rasa hubungan kami boleh baik kerana dia sendiri tak pernah ambil tahu hal anak.

Menurut Suhaila juga, Jimmy tidak ambil tahu mengenai belanja dan keperluan anak.

Jimmy tidak pernah memberi duit untuk membeli susu, lampin pakai buang dan keperluan anak.

Bagaimanapun, Mahkamah membenarkan penangguhan pelaksanaan hukuman itu dengan jaminan ibunya, Datin Muniroh Kassim.

Biasanya yang menjadi mangsa persengketaan pasangan yang bercerai ialah anak mereka. Diharap kedua belah pihak boleh bertolak ansur dan mencari jalan penyelesaian untuk berdamai, sekurang-kurangnya untuk Zahrah Rania yang masih kecil itu.

Untuk makluman anda, Suhaila hadir ke mahkamah ketika hukuman dibuat tetapi Jimmy tidak hadir, khabarnya untuk menjalani latihan pengacaraan sebuah rancangan televisyen.

26 responses to Jimmy Shanley Tidak Pernah Ambil Tahu Hal Anak – Suhaila

  1. nok gebuzzz says:

    perempuan giler,dah takot la tu….nak buat cite pasal jimmy nak lepas dari tuduhan la tu!!

    0

    0
    • Dafi Gayah says:

      bosan nyer…asyik citer suami kahwin baru. lepas tu tak beli susu pampers anak. lepas tu bini baru sibuk buat baby shower. lepas tu suami kengkonon sibuk tahap cipan. kalau tak pun mak nyer sibuk g holiday ngan boifren.

      0

      0
    • amoi says:

      minah ni mmg masalah mental kot..mebi dia tkt jimmy bwk lari anak dorg…kejadah betul…kira bagus laaa si jimmy tu nak tgk anak..kurg2 dia ingt anak dia…kalau berbanding bapak2 yg ade mcm si AC, Aidil bagai tu smp ignore n x amik kesah lansung..mmg kesian la dekat anak2…

      minah ni bangang abadi sungguh!

      0

      0
  2. cikikaka says:

    ingat org nak pecaya cakap ko ke suhaila??? hahaha buat lawak la ko ni..

    0

    0
  3. Anonymous says:

    skrg musim artis gado laki bini.. n blogger gigih update cite kisah umh tgga retis.. ari ni kisah bini sok laki bls lusa bini tulat laki dan blanjutan slama bthn2..

    0

    0
  4. pinana says:

    da agak da ‘penangguhan hukuman’..
    standard… org KAYARAYA… asal ada duit… semuaa BULIHHHH
    DUNIA2

    0

    0
  5. sue says:

    Kalau betul Jimmy x bagi nafkah utk anak, failkanlah mcm Rita Rudaini tu. Tgk kebenaran berpihak kpd siapa

    0

    0
  6. maruku says:

    ko auta la apepon..ak lbih pcayakn jimi la..

    0

    0
  7. Anonymous says:

    yang salah tetap salah …
    Skrg peluang Jimmy cerah utk mendapat kembali hak penjagaan anak nye sebab dia dah berkahwin…

    0

    0
  8. Orang Cerah says:

    Bkn ke famili Suhaila ni siap ltk gmbr Jimmy kt pondok guard rmh die…ini org jgn kasi msuk! So cmne la exhubby ko nk kasi susu lmpin dan sbgnya. Org putih yg kaya raya bcerai laki bini ank ttp dpt jmpa mak ayah tk kira lh sape yg dpt hak pnjagaan.

    0

    0
  9. cma says:

    Aku rasalah.. ni pasal campur tangan ibu dia yang eksen sangat ngan gelaran datin or orang kaya..

    0

    0
  10. bapak nara says:

    Sirius muka tak lawa.iklas

    0

    0
    • brader says:

      hahaha…sama pendapat kta bro…aku tgk pn xlawa gmbr dia kt ats tu..harap kaya n ada title je fmly

      0

      0
    • anon says:

      Ape kene mengena pulak muka dia dgn isu jimmy ni. Ake tengok lawa je, puteh pulak tu. Bila tak suka, katalah tak lawa. Dasar hati kotor…. Nak berpihak ke jimmy, kita tau ke kesah sebenar rumahtangga dia org??? Jimmy tu dahlah kaki penampar. Selisih malaikat kawin dgn org mcm jimmi ni..

      0

      0
      • aku says:

        eh..tanya org tau ke x kisah sebenar..yg ko kata kaki penampar tu..kau pernah nampak ke..or dia pernah tampar bini dia depan ko ke? ehh..sedap2 je tuduh…

        0

        0
  11. nenek kau says:

    cuba bawak berbincang..jgn ego sgt mentang2 ko anak orang kaya..klu betul jimmy x bg nafkah anak..sila ikut jejak langkah rita..fight sampai dapat..ni x ckp kosong je..sape nk percaya..nak2 pompuan jenis kaki clubbing n gambling mcm ni..

    0

    0
  12. bisnes hape tah says:

    fuuuhhhh!
    Komen2 kat atas semua berpihak Jimmy. Kehkehkeh. Untung la ko Jimi. Kalu Ko betul takpe, kalu tak… tunggu la. Sekarang azab takyah tunggu mati.

    0

    0
  13. semut itam putih says:

    abg nara post pic kawen diorg ni mcm tak kena dgn topik la. ahaks!

    0

    0
  14. jeez says:

    Alah jimmy dah kawin lain, buat ape lagi nak sebok pasal anak dia dgn bekas isteri. Anak tu biar je dgn isteri. Buatlah anak baru…..dia kan lelaki. Saje mamat kaki penampar ni suka wat kecoh….

    0

    0
  15. hiHugh says:

    Hi

    0

    0
  16. nyonya mansor says:

    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah sodahlah kao perempuan!

    0

    0
  17. Mat K says:

    Ah, sembang.

    0

    0
  18. Anonymous says:

    buat statement cam org bodoh…. kaki penampar mesti ada bukti…
    cakap je beruk kat hutan pun boleh kalo kita paham…

    0

    0