Written by AbangNara | October 10th, 2012

Akhirnya kemelut rumahtangga di antara Jimmy Shanley dan isterinya, Nur Suhaila Eliani Suhaimy telah pun berakhir hari ini. Menurut Berita Harian, penceraian antara pasangan ini berlaku dengan tebus talak bernilai RM1.

jimmy shanley sah bercerai

Walaupun jodoh mereka tidak panjang, perkahwinan Jimmy Shanley dan Suhaila telah dikurniakan seorang cahaya mata. Apa pun pastinya ada hikmah di sebalik penceraian yang terjadi. Abang Nara berharap agar anak hasil perkahwinan mereka tidak akan terabai walaupun mereka sudah tidak bersama.

jimmy shanley sah bercerai
P.S: Blouse sulam limited edition yang memang cantik tahap tertinggi kini sudah berada di stok Gudang.My. Siapa cepat dia dapat. Harga sangat berbaloi dengan kualiti yang dijamin tinggi. Klik di sini untuk mendapatkannya sekarang.

49 responses to Jimmy Shanley Sah Bercerai Dengan Isterinya, Suhaila Dengan Tebus Talak RM1

  1. nia says:

    takziah…

    0

    0
    • nooriesz says:

      akhirnyaa… kn senang,x yah nk aibkn sesape!! pe pun,anak jgn abaikn yea wlupun isteri anda tu kaya raye..

      0

      0
    • Selitone says:

      Hari ini menanam serai,
      Esok kita mengupas kelapa,
      Ikatan kasih sudah terlerai,
      ‘Tanda cinta’ usah dilupa.

      0

      0
    • pisces says:

      kawen dalam tempoh yang singkat pun dah dapat anak.. rezeki dorang kan.. tp sayang bercerai.. aku ni ha.. dah nak setahun kawen, tapi masih x de rezeki lagi.. :(

      0

      0
      • virgo says:

        xpe la,lom ade rzki tu..ak pun da nk dekat 2 taon kwen,x dpt ank lg..meh doa sesame meh….

        0

        0
      • pisces says:

        tu la.. kadang2 terfikir, yang buang anak tu, kenapalah dibuang, kite ni nak anak, macam2 usaha dah.. doalah sesama kan.. hope rezeki tu ada :)

        0

        0
    • no name says:

      tinggi maruah seorg suami……….~~smpai khujung prkwinn ttap tidk mmbebnkan isteri………………..solute jimmy………..!!lpas ni carilah yg baik2…

      0

      0
  2. Spider says:

    Tebus talak? Tolong jelaskan..tq

    0

    0
    • siti says:

      nama lain adalah khuluq… perceraian yang disertakan dengan bayaran tertentu oleh pihak isteri di mana suami enggan melafazkan cerai, tetapi hanya bersetuju sekiranya dia dibayar. Maka suami hendaklah menceraikan isterinya setelah si isteri membayar dengan jumlah atau harta yang telah ditentukan.

      kata lain…jimmy yg tak nak ceraikan isteri dia..tp isteri dia yg nk cerai…islam itu indah yang x menzalimi mana2 pihak.

      0

      0
      • marie says:

        btl dan perkara disebut selepas akd nikah…

        0

        0
      • Dr. Fazeley says:

        Tamat dh drama ni.. OK Next!!!

        0

        0
      • lina says:

        marie…
        yang disebut dalam akd nikah adalah taklik..means janji suami pada isteri. kalau suami abaikan isteri selama 4 bln (bergantung pada berapa lama yg suami ckp) dan isteri mengadu pada kadi..maka gugur la talak satu…isteri boleh mintak buburkan perkahwinan dengan mengadu pada kadi dan dengan kuasa kadi perkahwinan tu terbatal…yg itu fasakh..

        0

        0
  3. spider says:

    Tebus talak?Tolong jelaskan..tq

    0

    0
    • Sasha Sandha says:

      bagus la suhaila , masih ramai lagi lelaki baek yg boleh bimbing kamu , bukan lelaki yg hanya pandai angkat tangan kalo silap sikit & lelaki yg dikatakan buat scandal dgn mak isteri nye sendiri .

      0

      0
  4. huhi says:

    Akhirnyaaa…..

    0

    0
  5. Raja minah jambu 24jam mengadap computer merah biru sama aje original says:

    2nd hahahahahahahahahahaha padan muka luuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu !!!! bagos lah kalau dh cerai minah jambu tengok si jimmey ni pon dh berserabai macm tk selera gitu huh !!

    0

    0
    • Raja minah jambu 24jam mengadap computer merah biru sama aje original says:

      eh tadi minah jambu 2nd pesal ke bawah pulak pegi nye bang naraaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!

      0

      0
  6. oya says:

    bagus jimmy……. singgit jer nilai tebus talak. pbetulkan persepsi ramai yg kata ko gile reta…….. ppuan cam tu takde maknanya!

    0

    0
  7. Solehah says:

    akhirnya. penat tgk kes diorang je sblm ni…

    0

    0
  8. Rita vs Ayu says:

    Jimmy, boleh x lepas ni sebelom nak berbinikan sesapa ko kaji latar belakang dia dulu? Lagi 1, kau elakkan perempuan merokok atau yg mengamalkan cara hidup yg sosial ni jadi bini kau.Harap kau jadikan perkahwinan pertama kau ni sebagai pengajaran utk masa akan dtg. Jangan kata drama ni dah habis. Kau akan ada episod seterusnya lagi iaitu perebutan anak, x dapat melawat anak, dilarang bawak balik anak dan sebagainya… Harap kau tabah la yer

    0

    0
    • Anonymous says:

      To rita…
      Awak mana bole ckp kalau bole elak kan pompan yg merokok dan sosial… Tk semua ok…
      Bukti nye saya dan kawan2 saya kami dulu sosial merokok dn clubbing smua tetapi sesudah bernikah dgn cara automatic menjadi isteri n ibu baik dan bertangung jawap n patuh ape yg patut kita ikut….
      Dan semua kawan2 saya termasuk saya bahagia… Dah saya sudah 14tahun berumah tangga…mmg lah setiap perkawinan mesti ade masalah tetapi kita tempuh dan byk berbincang… n jujur…

      0

      0
      • Anonymous says:

        Btul tu anonymous… Bagi aku kan suami tu bimbing lah cara btul isteri nye.. Kerana bila kita kenal2 mula kita tau dia sapa n bakal suami tu bimbing dia sesudah nikah berenti semua perkara tk baik seperti clubbing tu smua. Kalau suami ajak isteri pergi tempat tk baik terjadi lah bende tak baik kerana bila sudah mula habis lah…
        Kita tak tau ape terjadi dgn rumah tangga mereka so aku tk salah kan bini dia or laki dia.

        0

        0
  9. mak jenab cantik says:

    bagusla kalau itu yang terbaik… pasni jangan ada masalah pulak ngan penjagaan anak.. dua2 boleh move on…

    #macam shiela majid ngan roslan aziz la kan… seringgit juga,,

    0

    0
  10. saya nasihatkn sblum buat tuntutan hadhanah atau hak pnjagaan anqk,jimmy buatlah prmohonan DNA utk sahkan anak yg dilahorkan suhaila adalaj anak kndung jimmy..sy x snggup terus mnaggung dosa mnyimpan rahsia ini. moga dgn jalan ini sy telepas dari tnggungan org2 yg bersubahat. terima kasih

    0

    0
  11. nea says:

    tah c jimmy ni…len kli cr la yg soleha skett…xbrp lawa pon xpe jnji kuat ilmu agamanya..pndai jge hati kau srta kluarga kau..yg pntg pndai jge maruah jgkk…tawla kau hensem sbb tu kau pndg pmpn lawa n kaya utk wt bini kau jer..tgk ending pon x kemana..nway pnh jmpe jimmy ni sgt hensem da rope mat salleh dah xp agk kerek n sombong ble kwn sy tegur..mgkin kwn sy x brp cntik sbb tu dy xbpe lyn sgt…

    0

    0
  12. rizno says:

    yg baik dr allah..yg buruk dr kita..muhasabah diri lebih baik dr terus mencari kesalahan org lain..terus kehadapan..tinggalkan masa silam yg menyakitkan

    0

    0
  13. pemerhati says:

    bukan jimmy yg nak sgt…mak suhaila tu yg pertemukan jimmy dgn anak dia. Agaknye nk lepaskan tanggungan kot…anak dia dh tak terkawal. Tak baik tau kena kan jimmy bila awak tau perangai buruk anak awak…. tengok pula siapa yg sanggup pungut suhaila ni buat bini…..

    0

    0
  14. Mrs Shanley says:

    mudahan pasni jodoh utk jimmy biar lah dari kalangan wanita yang baik2. saya sentiasa doakan yang terbaik utk jimmy.

    0

    0
  15. Sweet32 says:

    Rm 1 je? Dlm hati suhaila ckp klu setakat seringgit dari awal aku dah bg! Ketik jari je dpt seringgit! X heran… Dah la jimmy…. Buat la kahidupan baru sbb hidup hanya sekali! Klu dah mati hidup balik x pe gak! Tp jd hantu!!! Hihihi…

    0

    0
    • tepon says:

      RM1 tu menunjukkan betapa low class nya minah tu. Itu lah harga dia sebagai wanita untuk dilepaskan! kesiannnnnnn!

      0

      0
  16. suzikon says:

    hmmm, selesai sudh masalah nie..harap2 tngungjwb thdp anak tk dilupakan…

    0

    0
  17. MUKA BUKU says:

    tebus talak seringgit tu sebab menunjukkan lelaki tu ada harga diri.taklah macam sesetengah kes tu, mentang2 isteri nak tebus talak, terus letak harga mahal seolah2 berjual beli talak

    0

    0
  18. oya says:

    Haa….. baru ko tau kuasa talak kat tangan lelaki walaupun singgit kalau dia tak lepaskan kena gantung tanpa tali lah ko seumur hidup….

    0

    0
    • Anonymous says:

      sampai bila..kalau kau macam mana rasa? tak kena tak tau. memanglah lelaki ada kuasa nak jatuh talak sebab itulah adanya undang2 didalam perkahwinan hak sebagai isteri tu ada. Agama islam adalah agama yang adil. INGAT TU!!!

      0

      0
  19. oya says:

    Moralnya dah kawin jadilah isteri yg taat, jgn mderhaka ada faham……

    0

    0
  20. No One says:

    to jimmy..i doakan ade jodoh yg lagi baik buat u…
    lelaki yg baik utk wanita yg baik…begitu jugak sebaliknya…
    byk bersabar…
    to suhaila…now you dah free… ape pon u nk buat igt la kat anak u tu…x yah perangai mcm budak 18 thn lagi dah…

    0

    0
  21. Anonymous says:

    jimmy,ape ade hal lelaki kan cari lah bini yang terbaik.bini ko yang buruk 2 kasi masuk dalam lori angkat sampah je…lagi pon bukannye lawa pon,perasan je lawa x bini ko 2 cam sampah..

    0

    0
  22. honeywellz says:

    Jimmy ni rupa je lawa, kalu aku tak nak kawin dengan orang macam dia ni. Salah sikit je nanti, naik penampar atas muka. Kalau masa honeymoon pun boleh pukul, kalau masa2 lain apa tah lagi. Lelaki yang suka pukul bini ni memang tak kan berubah, walau berkali2 berjanji pun, lama2 balek perangai asal….. kalau tampar kat muka, sakit woi…..eeee…takut orang mcm ni, minta di jauhkan….

    0

    0
  23. jerung says:

    aku rasa mamat ni tk dpt main pun ngn minah…..tu yg kena lepang tu…

    0

    0