Written by AbangNara | December 3rd, 2010

arwah din beramboi

Sesungguhnya arwah Din Beramboi memang lawak. Walaupun ada sesetengah orang tak dapat terima lawak kasar arwah, tapi bagi kami lawak arwah antara yang terbaik. Ini adalah jawapan arwah Din Beramboi di hari kedua beliau bekerja dengan Era.

Kredit kepada Murai untuk info dam gambar. Al Fatihah.

Apakah yang akan anda ucapkan sekiranya diberi peluang berucap pada perhimpunan sekolah lamaanda?
Tak berminat untuk berucap walaupun berbayar (Tapi, saya ingin ke sekolah semula untuk memulangkan buku pinjaman sekolah yang terlupa nak dikembalikan tu!)

Kekecewaan masa lampau yang telah anda atasi ialah…
Dapat berduet dalam satu album bersama penyanyi pujaan.

Perkara paling nakal yang pernah anda lakukan di sekolah dulu…
Makan nasi lemak di bawah meja dengan kawan. Sedap betul, walaupun bawah meja yang sempit! Emak kawan saya tu pandai betullah masak nasi lemak!

Buku cerita/novel apakah yang MESTI remaja baca sebelum meningkat dewasa?

Siri bercakap Dengan Jin oleh Tamar Jalis

Siapakah superhero yang menjadi idola anda sewaktu zaman kanak-kanak dulu?
Faizal Tahir! Ha! Ha! Ha!

Sekiranya anda tidak bekerja di konti radio, apakah pekerjaan lain yang mungkin anda lakukan?
Pengurus besar AMP, itupun kalau Kudsia Kahar atau Jakeman dah pencenlah..mana boleh lawan tokei!

P.S: Kalaulah Ronald Macdonald itu seorang perempuan.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

33 responses to Jawapan Arwah Din Beramboi Memang Kelakar Gila

  1. me,myself n i says:

    1st for the 1st time..

    0
    0
  2. MakTom says:

    2nd

    0
    0
  3. ann says:

    arwah mmg best!

    alfatihah

    0
    0
  4. Dauspozi says:

    Sempoii je… arwah mmg lawak… Al Fatihah utk Arwah… :)

    0
    0
  5. lylyezora says:

    al-fatihah buat arwah…
    arwah mmg seorg pelawak yg selamber…
    mula2 dulu aku x minat dgn cara dia yg mcm kecuh smcm….tp sejak aku layan raja lawak musim ke4…
    stiap mggu aku mesti tgk sbb kombinasi arwah din, bob lokman n afdlin shauki…mmg tbaik!!!
    btambah lawak bl johan n zizan pn skepala…mmg hebat mlm mggu aku tika itu….sampai skrg klau ada ulangan raja lawak 4 aku x pernah miss….sbb mmg tbaik!!!

    0
    0
  6. Kuah Kacang says:

    kelakar je..=)

    0
    0
  7. syazni says:

    rindu kat arwah :’)

    0
    0
  8. ngah says:

    x minat .. apa pon alfatiha ..

    0
    0
  9. Reena says:

    He’s the best..lawak selamba tak hengat dunia.

    0
    0
  10. tori says:

    ahhahahaha

    0
    0
  11. lemonate says:

    AL-FATIHAH…Semoga rohnya dicucuri rahmat…lapangkan kuburnya dan tenang disana…buruk/baik…tslh/tlbh/tkrg dia manusia biase n dah pun TIADA maafkan saja.(walaupun krg mnt dia) tp ayt dia yg plg xblh bla is “Lu Slim La Beb”!!!heheh

    0
    0
  12. Kasih says:

    Al-Fatihah…. antara pelawak yg terbaik di Malaysia ni…. walau selamber tp mmg best… rindu celoteh arwah…. mudah-mudahan arwah ditmptkan dikalangan hamba2 Nya yg beriman, Amin….

    0
    0
  13. amirah says:

    semoga rohnya tenang. Memang teringat2 masa Raja Lawak 4..best

    0
    0
  14. RiRi says:

    al-Fatihah…

    **teringat pd drama Sebabak di Era…

    0
    0
  15. Kuncu_jahat says:

    Ade orang yg xsuke dia.. tp aku.. suke gak kat diani.. dulu mase sekolah menengah selalu layan tape din beramboi yg merapu-rapu tu… sekadar untuk hiburan.. ok je… xperlu pikirkan merapu diatu… AL-FATIHAH… moga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang2 beriman… aminnnn

    0
    0
  16. MuJE says:

    rindu lawak din kat spontan…huhu

    0
    0
  17. ceee says:

    xklakar pun!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    0
    0
  18. luvlavender says:

    tiada siapa yg boleh ganti tempat arwah.al-fatihah

    0
    0
  19. MeLIA says:

    Paling saya suka tentang arwah ialah…… dai tersendiri dan tidak ambil hati apa yg org lain kata pada dia. dia sedar tentang kekurangan diri dia sbb tu dia tak amek port bila org cakap pasal keburukan dia. tp dia ttp terus berjuang dalam mencari nafkah hidup…. Salute to Arwah Din Beramboi… Dia pernah menceriakan malam2 ku ketika waktu study semasa dia bertugas di THR. Dia jugaklah yg menceriakan pagi2ku semasa hendak pergi tmpt kerja…. dan dia jugak lah buat diriku menitiskan air mata selama seminggu setiap hari pergi kerja selepas arwah meninggal dunia…. Waaaaaaaaaaaa…… AKU RINDU LA NGAN LAWAK ARWAH DIN BERAMBOI…………. (T T)..

    0
    0
  20. kurus says:

    sehari sebelum arwah dikejarkan ke hospital, aku dengar babak dia kt redio tanpa switch ke lain cenel..
    mcm best lak hari tu..gelak2 lam kete..
    terkejut gila b-b- aku bila dpt tahu kt berita ia dah meninggal..balik2 tanya sini sana..tk percaya..

    al fatihah utk arwah. jika hatimu jujur..ke tempat baik jua akhirnya..

    0
    0
  21. blackkeyboard says:

    memang suka lwk arwah…al-fatihah untuk arwah din beramboi..

    0
    0
  22. amansuz says:

    we miss him very much…..esp morning….. on the way to work…….

    0
    0
  23. Drama Sebak says:

    selalu dengar drama sebabak arwah. dalam handfon pun ada koleksinya.

    0
    0
  24. Leo says:

    Din memang terbaik…
    Lawak dia memang gila kentang..
    aku suka walaupun leser…

    0
    0
  25. mfa_145 says:

    ape ke bangang 1st 2nd 3rd 4th 5th ni.
    elok2 aku ank baca komen, jumpa la komen bengap mcm ni. adoi..sakit btul la.
    ____________________________________

    Al-Fatihah kpd arwah.
    arwah seorg yg spontaneous.

    0
    0
  26. tah pe2 jer.. says:

    aku suka arwah masa ia jd tukang alih suara TELEMATCH…kelako giler. memang selamba badak dia ckp..bila AC ganti,aku x suka…

    0
    0
  27. A says:

    manusia bernama din beramboi yang sanggup saman Ujang kerana karakter Din Beramboi yang original.

    baik la sgt.

    0
    0
  28. karim says:

    aku tel din masa kat thr sampai tak boleh nak bercakap..pasal aku dgr suara din yg kelakar dan menikam kalbu..al fatihah..

    0
    0