Written by AbangNara | May 12th, 2011

emi

Cantik molek bakal isteri keempat Salih Yaakob yang bernama Emi. Untuk pengetahuan anda, Emi baru berusia 24 tahun. Muda remaja gitu. Pandai Abang Salih memilih. Respek.

Abang comel, saya paling suka hidung dia

Itulah kata-kata Emi tentang bakal suaminya, Salih Yaakob. Dengar cerita Emi sudah bersiap sedia dari segi zahir dan batin untuk menempuh kehidupan bermadu. All the best Abang Nara ucapkan. Semoga maju jaya dibawah didikan Abang Salih.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

124 responses to Inilah Wajah Bakal Isteri Keempat Salih Yaakob

  1. Twit N View says:

    abg SY kena “keje” kuat ler lps ni, yeler kan wife br umur 24…hehe

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 25 Thumb down 1
    • gilo says:

      muda ramaja gitu…alang2 menyeluk…

      Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
      • Jabun says:

        24 thn tu derr enjin baru
        senang nk on cepat panas lak tuh
        abg jem kena pakai turbo bru leh lawan
        haha nampaknya penuh jadual
        abg jem ..ahak! aku jeles
        hehehe..

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 34 Thumb down 0
        • mmg beruntungla abg saleh ni…ehem..apa rahsia dia?kopi jantan?

          Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
        • kukukata.blogspot.com/2010/12/sekarang-aku-nak-isap-ko-punya-pulak.html says:

          tahniah la ya

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • Belinda says:

          Sian dak pompuan ni dapat belalai kertu. Tak sayang pelajaran dan masa depan sungguh.

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 28 Thumb down 1
        • Kehidupan says:

          Muka punya cun,umur muda lg np la nk kawen ngn laki da nk expired. Bkn 2 jer,da 2 free2 dpt tittle isteri no 4.. Hadoiii.. Tp 2 la jodoh d tgn Tuhan,da yg bkuasa ttp kan cm 2.tp bg manusia biasa cm aku ni bila tgk gmbr gurl ni trus tfkir “erk,dia ni x laku ker smpi sngp tibai tittle no 4″..

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 21 Thumb down 0
  2. the writer says:

    urgh..jelesnye…aku yg masih bujang ni pon tak penah dpt awek cun camtu. lol

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 16 Thumb down 0
  3. gilo says:

    muda remaja gitu…alang2 menyeluk..

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  4. cham says:

    wah….abg salih I FOLLOW…..mmg tabik spring lar..btol2 ckupkan kuota….hahaha….klu laki ak,jgan mimpi la nk ckupkan kuota…

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 25 Thumb down 0
  5. jeng jeng says:

    member ak…. x sangka…

    Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
  6. naila says:

    ‘jeng jeng’

    dia member ko eh???

    huhuhuhu

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  7. Farah :) says:

    waaaa , macam mana lahh wives salih yaakob terima kankan . lagi2 yang pertama tuu =.=
    macam mana emi nie boleh terjatuh hati ? lol . kuasa allah (: okay dahh ! nie yang last yeeee salih yaakob . hahaha xD

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  8. Cik Norfa says:

    kemampuan dari segi batin mungkin tak perlu dinafikan ..hehe…kemampuan berlaku adil juga sudah terbukti dengan 3 org isterinya yg ada.

    Tapi aku terasa nak tahu, mcm mana kemampuan kewangan abg salih ni yer. kawen 4 dah kena tanggung 4 org isteri. dah tentu. makan pakai isteri harus lengkap. belum campur anak2. klu sorang satu anak baru 4. klau lebih, pendidikan lagi. pakai makan. ramai tul nak tanggung. banyak jgk la duit abg salih ni ye.

    Aku tengok orang yg bini satu, anak baru 3 pun duk pikir2 lagi, masa depan kalau duk tambah anak ramai2. kos sara diri dah tentu tinggi.

    apa-apa pun tahniah abg salih. saya respek sama abg. moga2 isteri2 yg lain mendapat pahala besar kerana hidup bermadu. amin. insyaAllah.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 19 Thumb down 0
    • narnia says:

      mana ada orang boleh berlaku adil….Allah aje yang adil…mesti ada part part yang isteri2 dia makan hati…cuma tak cakap aje atau tak ambik pot sangat…
      kalau tak silap dulu pernah terbaca, yang isteri2 dia semua bekerja dan masing masing ada rumah masing2..jadi tak de masalah besar la bab kewangan dia…

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 25 Thumb down 0
      • orak arik says:

        biarla, kita x payah ambik tau psl kehidupan dia.. yg penting dia bahagia.. dan isteri2 dia faham. Dia tau apa yg dia buat & isteri2 dia sentiasa ada menyokong beliau. x payah la nk buat kira2 bagai. rezki ada di mana2.. semoga bro SY sentiasa kekal bahagia bersama isteri2 yg dikasihi selamanya. amin mudah2an

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 15 Thumb down 0
    • naz says:

      salleh yaakob byk gaji. seriusly. i knw that:)

      Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 0
    • dezbie says:

      Minah ni desprate nak kawin lah sbb tu tak kisahjd bini no 4. Malu aku klu jd mak bapa dia. Apa minah ni rasa klu ada pompuan lain bermadu ngan mak dia? mesti marah jg aku rasa tak kan bershukur pula. Belajar tinggi2 tp otak kat lutut jg

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 17 Thumb down 1
      • zul says:

        lebih baik berkahwin dari terlibat ngan maksiat!!!

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 14 Thumb down 0
      • 456 says:

        ek eleh.. elok la dia kawen dari dia buat maksiat rampas laki orang ke.. dia kwen pun dapat keizinan isteri-isteri lain. apsal lak ko nak sebut2 pasal mak dia plak?? sape yang otak kat lutut skang?

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 16 Thumb down 0
      • saje says:

        poligami kan hukum Allah…ko ckp otak org kat lutut, ko ckp kat sape tu?? penerimaan org semua xsama..kalau mak bapak dia terima kita sape nk ckp anak org otak letak kat lutut weh?? ada org lelaki umur 20 kawin pompuan umur dah 40-50, tu semua keje sape?? Allah lebih tau perkiraan dia lah… Peace

        Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
    • Farah :) says:

      eh , kalau jadi madu bolehh dapat pahala kahh ? aaa , taktau pulak -.-
      haha :D

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
    • dolah says:

      byk bini yg sah takpe jgn byk perempuan simpanan tu yg haru tu,huhuhu

      Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
    • zizspider says:

      ko nak lawan Allah ke, hukum Allah tu. Apa la bodoh sgt. Makan hati ke itu hak isteri dia, ada lah balasan kat akhirat kelak. Esok bila kat padang masyar 4 isteri salih ni senang lenang ko jgn le cemburu. Tentu ckcp, ala ruginya aku. Kat dunia ni susah hati makan hati sebesar pasir dilautan je, tak terlawan susah di akhirat, Percaya le.

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  9. papa jahat says:

    hero malaya……caya laaa….hehee…

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  10. pizza says:

    Senang mcm ni, dah bersedia dari segi mental dan fizikal untuk hidup bermadu. Tabik kt isteri2 SY kerana sabar dgn ujian ALLAH dlm rumahtangga. Suami kena ada rasa takut pd ALLAH, baru la cermat dlm melayan isteri-isteri dgn cara sehabis adil. Mcm ni 1000 kali lebih baik dari curang dlm perkahwinan dan pukul anak bini utk menutup kelemahan.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 21 Thumb down 0
  11. mannspider says:

    Bagi isteri2 yang takbur cakap..jgn mimpi laki diorang nak cukupkan kouta..well….think again…Allah cakap..kun fayakun…terbuka hati suami dia nak beristeri dua…baru dia sedar…. Jgn riak…

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 27 Thumb down 0
    • fira says:

      setuju aku ngn hang nih…sekali Tuhan bg debuk tang batang idung..baru terdiam…bercakap jgn menongkat ke langit… :D

      Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
    • nanaTheWitch says:

      btol tuh.. tpi anda lelaki.. anda tak faham perasaan perempuan.. sdgkan berkongsi shabat pon mnerbitkan cmburu..ni kan pule suami… think again.. u aint women… only allah knows our feeling..

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 79 Thumb down 0
      • selipar jepun says:

        perempuan juga mcm2 perangai…cemburu itu sifat negatif, janganlah diagung2kan…sabar itu susah dilaksana…tapi besar ganjarannya…i know your feeling…

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • kucingemok says:

      ye la..Allah berkuasa bukak hati, tp Allah bg akal utk fikir.. sbg lelaki, kita patut pk la byk2…jgn terlalu selfish mengejar ‘bidadari’ dunia, selfish dgn emosi kita tnpa hiraukan perasaan isteri kita, sedangkan isteri tu dah byk bekorban, besabung nyawa utk lahirkan zuriat kita…

      kita patut pentingkan kualiti dari kuantiti… contoh poligami terbaik bg aku ialah bekas mufti negeri sembilan…rumah2 isteri2 identical, apa yg ada di rumah isteri 1st, ada kat rumah ister2 lain…hatta jumlah anak pun sama byk…dan semua anak2 dia jd org2 yg beguna & berjaya, ada yg jd Mufti, Dr, lecturer, engineer…

      poligami bukan hanya adil dr segi nafkah zahir dan batin…tp byk lagi benda yg kita perlu pk spt kebajikan dan pendidikan anak2…

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 32 Thumb down 0
      • uzumaki says:

        Adil = Meletakkan sesuatu pada tempatnya,
        Zalim = Tidak meletakkan sesuatu pada tempatnya.

        Adil tidak bermaksud sampai rumah pun kena identical, bil. anak kena sama etc etc..
        Samarata & seragam tidak sama dengan SAKSAMA..

        Pikir, pikirkan lah…

        Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
      • nenek membebel says:

        owank laki skang mengamalkan poligami pandai je ckp ikot sunnah nabi…tp yg dikahwini 2 suma xikot sunnah…cri yg muda jelita…yg tua dibiarkan…patotnyer cri ibu tunggal ke anak dara tua ke….bru la betol…membina kehidupan yg baik utk diorg…rasanyer takde wanita yg akan menolak utk poligami klu suma laki yg teringin nk berbini byk nie btol2 adil dr segi zahir n batin….isteri pegi keje sbb nk tlg suami kurgkan bebanan kewangan…nie si suami pegi kawen byk…elok jer si bini2 tue letak jwtan n duk umah…tgok mampu ke tak si laki nie sara suma bini2 dia…kami nie kaum wanita bkn apa…kesian n sedey tgok suami jln senget kat akhirat nnt sbb xberlaku adil di dunia…tp nk wat mcmana…ayat yg plg best owank guna skang ‘ dh jodoh’…’dh takdir’….redha jela…
        >>tp kebykkan poligami nie…bla laki 2 dh skit…dh tua…suma kembali ke bini tua…bini muda g mna??? cri laki baru ke????….nasihat nenek…yg mana rasa teringin nk ikot jejak langkah SY nie…pk byk kali k…jgn ikot nafsu…guna otak yer anak2 sekalian….tuk SY smoga tuhan merahmati anda n keluarga….moga bhagia di dunia n akhirat….

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 19 Thumb down 0
  12. zaia says:

    laa,lawa gak rupenye..gimana sih mau sama Pak Salih yg punya bini 3..lo boleh tahan,brpelajaran,baik juga tutup aurat,serba serbi logik juga klu ada yg suka sama lo nti,tp lo udah mau jd k-4,juga ngak ada dpt rumah keta harta,Pak salih pun udah mau jd Atok,Pak salih ada 3 family lagi mau jaga,lo muda2 boleh ngak klu kurang masa brsama,prhatian dn mgkin juga keperluan?apa sih yg d kejar?cinta barangkali..klu Pak Salih alim,yah..mungkin juga pasal keimanan yaa..tp alim pun tidak,mewah pn tidak,kasih sayang pun kongsi 4,so ape sih yah?ganteng dn istimewa agaknye pak salih ini…

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 13 Thumb down 0
  13. ann says:

    ni bdk uitm shah alam.dulu 1 fac ngn aku.cantik kot..putih n kurus tinggi…hebat r saleh yakob ni ngayat…
    ni fb die :)

    https://www.facebook.com/profile.php?id=100000193005255

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  14. Larali says:

    familiar ni. kenal2.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  15. naOmei says:

    pernah terbaca reaksi SY bila ditanya… katanya semua kna tanamkan dalam diri.. kerana Allah.. semua wifey kena berpandukan asas agama dalam diri…br leh hidup bahagia…xde nk gaduh sesama sendiri…katanya..

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  16. madu dan racun says:

    kuat jugak napsu si saleh ni ek..hmmmm

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 13 Thumb down 0
  17. alcatraz77 says:

    ada baca-baca kut abang salih tu abg nara hehe….

    all the best lah bro salih…

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  18. gula merah says:

    ngape aku tgk muka awek ni sama cam Saleh Yaakob bila bertudung??? Memang dah jodoh kot??

    Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
    • ,,,,,,,,,, says:

      ada iras2 la..kalau mengaku anak dia pon orang percaya..huhu

      Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 0
  19. myvitrd says:

    selera muda tu.. hehehe

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  20. azura says:

    baguih le abg Salleh , dia mmg pentingkan didikan agama kt fmily dia, tu psl leh idup bahagia & yg penting sama adil …

    cute nye yg ‘bongsu’ ni

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
    • zaia says:

      owh..dia mmg btol2 mementingkn agama ye dlm kehidupan family dorang..mayb nie kot salah ssatu sbb Emi nie suka kt SY…skg ni pn dia jadi dj/pengacara/pelawak je kn,tkde dh brlakon2 sentuh2 ngn pelakon pmpuan mcm filem lama dia dulu

      Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  21. budi says:

    nafsu semata2

    Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 0
  22. hehe, nak bujang duduk diam-diam..

    my recent post…ustazah yang cantik

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  23. yong says:

    emyyyyy!!!!!!!!!! dean student every semester..very nice..very polite…y salleh yaacob???JODOH

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 18 Thumb down 0
  24. Akushahrul says:

    SALEH NI KONON BERAGAMA LAH…CAKAP JE LEBIH…KALO CUKUP AGAMA KASI DIDIK ANAK2 DAN BINI DIA YANG TAK PAKAI TUDUNG N BERBAJU KETAT, DAH DIDIK SEMUA BARULAH CAKAP BAB AGAMA. RASULLULAH KAWIN TAPI TAK RIAK N TAKABUR MENUNJUK2. TANDA LAKI DAYUS N TAK CIUM BAU SYURGA IALAH-
    Membiarkan aurat isterinya dan anak perempuannya dewasanya terlihat …..LU FIKIRLAH SENDIRI TANG MANA KATA AGAMA DIA CUKUP..TGOK PAPER ADA SELOR BINI DIA TAK RUPA CKUP DIDIK

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 32 Thumb down 0
    • makencik says:

      nak mencelah juga ni…selalu nampak saleh yaacub diarea ampang point naik bmw putih dgn peempuan muda tak bertudung pakai t shirt dan jeans…jalan berinringan >>tertanya@ juga siapa?dua kali juga jumpa kat area ulu klang dgn girl yang sama.cuma tertanya@ anak ke> wife ke>kenapa tak di ajar tutup aurat..perkara basic je tu,,budak kecik pun tahu.yang pasti not this particular girl..yang tu rambut ketak@ tak secantik yang ini.nak tahu je,,buzybody.

      Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 0
  25. Crriticizer says:

    Komen aky ttg Slaeh Yakub Berbini 4!!: Terbaek la lu bro!! Dlm agama pun ckp bole berbini sampai 4 org janji mampu. Pedulikan salakan anjing2 yg iri hati dgn lu. Pi mapos la dorg hahaha!!!

    P/S: Aku pon nk berbini 4 jgk la hehehe.. (SERIUS)

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  26. hanayuri says:

    samihah aka amy…OMG cant believe this…..ooo…gosh…

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  27. kak jah says:

    gatai budak nih .. !! budak mcm ni yg menelangkupkan rumahtangga org …

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 19 Thumb down 0
  28. hanayuri says:

    samihah aka amy…OMG cant believe this…..ooo…gosh..
    congrate…jgn luper jmput knduri kat mersing nnt.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  29. APAM TEMBAM says:

    Masa tengah bercinta- SEMUA nampak comel. Hidung COMEL. Tua nampak muda, kentut bau perfume, kalau boleh TAIK lover pun nak buat FRAME gambar.

    Comel tang hidung ka, BMW ka or poket lebat ka….???

    Berilmu jugak Salih Yaacob ni…..celup first wife-jangan basuh, pas tu terus celup lak 2nd wife-jangan basuh, celup lak 3rd wife-jangan basuh…alahai no 4….nasib badan !!! Rahsia orang bermadu.

    Last but not least. Selamat Pengantin Baru…semoga kekal. Amin.

    Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 0
  30. minah jambu 24jam mengadap computer says:

    sabar je lah …….jambu jugak bakal bini no 4 ni muda… lagiiiiiiiiii….!!! bini no 5 siape pulak ? tkan 4 aje??????? semoga bahgia..

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  31. yanz says:

    masa ni semua kompromi..tengok nanti masa takder/sakit, kuar la mcm2 rasa tak puas hati, tak cukup itu, ini…..kalau adil…ALHAMDULILLAH..kalau tidak, sendiri mau ingat…dah ada contoh…

    Jauh di sudut hari seorang isteri…..1st-tak kosa nak layan, 2nd-ada lagik?, 3rd – aik?????

    Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 0
  32. org sinar says:

    gaji dia jdi dj radio RM22ribu sebulan lah…. sbb dia, rating radio tu naik

    Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 0
  33. anis says:

    Tk smua org sanggup bermadu…ada kelebihan org begini..cuma nk sikit info apa job istri2nye….stiap istri brapa anak….rasanye mereke ni duduk berdekatan aje kan…yg sy ingat dlm sinar SY kata tali msti kuat…mksudnye pegangan agama msti kuat…apa pun moga SY dirahmati & dipermudahakan urusannye..

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  34. bdk baik says:

    sungguh ku xsangka…
    kawan den tuh..
    smoga berbahagia =)

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  35. noni rohani rashid says:

    caya la abg jem…mesti org2 kt luar tu ckp…cemane abg jem ni bley smpai 4 ek…cukup quota tu..jgn nk tmbah2 lg…
    mkn nc minyak yg last ni…jempot arr kitorg…heheheee

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  36. mulut capoi says:

    Tak mengapa orang bermadu ni best! apanya tidak makan ati….ulam jantung.

    Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
  37. Urap Pegaga says:

    berhati hatilah hidup bermadu sbb hati manusia kita tak mampu nak baca.Mula2 mmg wangi tp masa akan dtg kita tak pasti.Mampukah kita bersabar sj krn sabar pun ada batasnya.Bkn mudah hidup bermadu ada kala byk hempedu dr yg madu.Rasanya EMI terlalu muda utk mengharungi dunia bermadu ini.

    Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
  38. abang sejuk says:

    lantak dio la nak kawen berapa org pun janji dia bahgia…..kita patut mendoakan kebahgiaan bukan kutuk kan..sebelum kutuk orng lain duduk depan cermin tengok muke 2 dulu…ade berani???

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  39. anak bini tua says:

    kenapa ntah aku makin menyampah ngan SY.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 14 Thumb down 0
  40. minah jambu 24jam mengadap computer says:

    minah jambu memang anti jantan bini banyak ni lah !!!!! walau pn dia mampu berbini sepuloh !!!!!!! eeeeeeeeeeeeeee benci nye lah !!!!!! in future kalau minah jambu kawin dn laki minah jambu nk kawin lagi minah jambu teros kasi cerai !!!!!!! tk payah berlaki!!!lagiiiiiiiii bagos !! tk stress

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 11 Thumb down 0
    • mak dara says:

      tul tu minah .. klau betul ikhlas nak kawin lagi .. cari la yg mati laki ke .. ank dara yg dah putus darah ke .Ni kawin ngan ank dara trang tang2 ..miang sungguh ..

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 10 Thumb down 0
      • minah jambu 24jam mengadap computer says:

        betol tu mak dara minah jambu sokong tu…..kalau betol mampu nk kawin lagi cari lah janda2 yg susah ..tkda tempat bergantong tu baru betol ada jugak pahala !!! tol tk mak dara??? ni tk nak kawin lagi pandai pulak cari anak dara…….agak2 nye kan bini dia nye………………tk ketat lagi tak???? ape kate kau mak dara? mari kite ketawa mak dara ha..ha.ha..haaaaaaaaaaaaaa ketawa lagi ha..ha..ha..haaaaaaaaaa macm kelakar gitu…………..

        Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
  41. mamat says:

    maaf ckp la. tp klu isteri2 nya bekerja sara diri sendiri, tu dah terang2 si suami tak mampu berpoligami. Ckp psl hak poligami bukan main, tapi tanggungjawab sara nafkah isteri tu jgn lupa. Walaupun isteri secara sukarela sara diri sendiri, tp hakikatnya mmng dah Allah suruh suami yg tanggungjawab atas keperluan asas anak isteri. Kalau isteri2 yg kerja, itu bermakna bukanlah SY ni mampu berpoligami- cuma isteri2 yg rela lepaskan hak nafkah. Itu bukan mampu namanya, tapi poligami atas ehsan kaum wanita semata2. sekian.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 27 Thumb down 0
    • akmal says:

      aku penah bace SY nyer isteri semue suri rumah…

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • nana says:

      @mamat , kalau isteri2 SY tu keje pun entah2 memang SY tetap bagi duit bulanan. takkan la SY nak bagitau 1 malaysia berapa dia bagi duit belanja isteri2nya. dia sesama diaorg tau sudahla..
      yg bestnya lelaki2 Malaysia , kalau isteri keje je terus taknak bagi duit belanja. itu 1 isteri pun kedekut nak bagi belanja..

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  42. su says:

    apa-apapun kita sesama saudara islam mendoakan yg terbaik untuk abg salleh yacob,semoga rumah tangga yg dibina bersama isteri-isteri tercinta akan kekal ke akhir hayat..amin……

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  43. zack says:

    Pandai salih yaakob pilih calon isteri ke empat..tahniah

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  44. Fakhrul says:

    Tahniah Makcikku , Sesiapa yang tak tahu cerita sebenar bolehlah cermin diri dulu sebelum mengutuk , terima kasih ;)

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  45. min says:

    xper la bini no 4 pon asal bahagia..dah sah2 die tau laki die ada pmpuan lain n sah2 pompuan lain tu madu2 dia, so lbh baik camtu dr mkn ht husband ada affair dgn pmpuan lain yg x sah hbgn,lg sakit ht gilosss ann… x gtu ke..
    kena pecaya qada qadar thn, klw da mmg SY ditetapkn b’bini lbh dr 1 sape la kte nk petikaikan ketntuan Allah swt

    Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
  46. ija says:

    huhuh…xcaya deng aih…..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  47. JAMBU BUSUK says:

    MINAH JAMBU NI ANTI LAKI KAWIN LAIN, ENTAH2 DIA DAH JADI JAMBU MADU, BUET2LA ANTI KONON. NAMPAK XSUKE SANGAT NI KES KENA BATANG IDUNG SENDIRI NIHHHH….

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  48. KALAU ISTERI RELA TAPI MACAM MANA HATI DAN PERASAAN ANAK2,TAKUT TUA2 XDAYA ESOK,PASANGAN YG DOK ADA TU PERGI DULU…..ANAK2 XNAK BELA…….RUMAH OOT DICAMPAKNYA.BARULAH PADAN MUKA IKUT NAFSU MASA AWK KUAT PERKASA.SUSAH NK CAKAP.

    Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
  49. mulut capoi says:

    Takut tengok gigi panjang2,mulut kalau luas jgn gelak mcm tu,xmanis,tutup mulut sikit,ukirkan senyuman,paling elok pakai jilbab…..tutup mulut…haaa…baru nampak isteri solehah sejati…….itu luaran , hati ALLAH MAHA MENGETAHUI.

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  50. pah SuDip says:

    aiyakk mampukah dy nk bhagiakn smua isteri2 dy ek??zahir dan batin mampu kot…tapi cmne ngn hati anak2??mesti berebut kasih sayang..mane ngn keje lg nk urus rumahtangga n anak2…ape pun smoga bhagia :)

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  51. sweet girl says:

    bg aku lh SY x salah…..cm minah ni spptutnya pandai pikir sndri apa yg dia buat skang btul ke x.jgn main nk kejar glamour…..glamour x ke mn.skjp jer.yg merana ZAHIR awk tu???????pkir2 knlh yer…………………………

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  52. ciliburung says:

    dia x geli ke kongsi ngn org lain.
    klu aku la…x sanggup…..
    lbh baik x ada drpd kongsi…
    bantal bucukpun x leh kongsi, inikn pulak laki

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 10 Thumb down 0
  53. dada didi dudu says:

    errkkkkkkkkkkkkk….

    emi?
    emi!
    emi~
    emi………………….

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  54. me220784 says:

    dah tgok ke online interview? punyalah menggediks. kot ya pun tak payah nak show off semua, jagalah hati bakal madu dan bakal anak tiri. bangga sangat ke ambil laki org, nak tergelak sakan mcm tak ade perasaan.

    yes jodoh dah tertulis sejak di loh mahfuz, sapa2 pun tak nafikan, tapi bnda2 yg mengguris hati dan hak org, kita boleh elakkan. tht my point

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 12 Thumb down 0
  55. PSM says:

    lum matang lagi tu…tak leh control angau…yang si salleh ni pun….hmmm…kalau ya pun nak cari bini carilah janda ke..membantu yang susah….pahala lagi lebih.

    Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 0
  56. Ladybug says:

    Amy,classmate aku huhu! Dean student every semester since dipl0ma sampai degree, and n0w tgh buat masters. Sopan, lembut, cantik, pandai, cukup lengkap! Kegilaan ramai. Bertuah kau SY dapat dia! Congrate t0 b0th of y0u! (=

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
    • Fina says:

      Congrats Amy! Semoga Berbahagia, pedulikanlah kata nista org,

      if he’s good for u, alhamdullilah :) u know SY better is it ?
      Semoga mendapat kebahagiaan yg di cari.

      Kepada org ramai yg membuat cercaan, cukup-cukup la,ingat la dosa pahala..tak boleh ke bermulut manis sedikit,
      remember, wut u give, u get back? jgn ckp org je, nanti bila Tuhan balas, baru la rasa langit tu tinggi rendah…

      Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
    • wave says:

      dini mencapap disini

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  57. nazu says:

    ensem

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  58. aeeman says:

    w.pun aku lelaki, tp aku benci tul ngan jantan yg sibuk pikir nafsu je. Patutnya dh tau duit tu banyak, amik ler janda2 yg terbiar yg ramai anak…tak pun, kecian le kt anak dara tua yg takde harta tp nakkan zuriat…apa la lelaki idung belang ni…memaukan kaum Adam je!!! Org perempuan kalau cantik, saham dorang tinggi…jodoh senang dpt..tp yg tak cantik dan miskin camane?? Bodoh!!

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 11 Thumb down 0
  59. yeszza says:

    owhh samihah aka amy nk kawin ngan salih yakoob?woww

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  60. PSM says:

    hai…jangan dah cukup kuota 4 ni…esok2 tak puas lagi..cerai salah satu ganti satu yang lain lak…

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  61. kambing gatai says:

    Ewwww.. main celup sana sini ..share2…. pas tu pakai ugama bagai alasan.. Ppuan bodoh sumo.Bwerrghh…

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  62. rose says:

    x nak aa kawen ng salih Yaacob waaa…… lawak a .. muda + lawa + pandai.. carik la yg lebih sesuai.. tyme interview tu bini dier ni cam adeii… manja2 jeling2 manja lagik, pantin baru.. why? why? why?

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    • babe says:

      skaran sengeh2 suka lah. bab dia blum kenal dunia yg akan d masukinya itu. sebagai madu. Caya sangat lah dgn lelaki nafsu kuat. hebat taik.

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  63. minah jambu 24jam mengadap computer says:

    ye ke mamat?? pandai kau kasi ceramah minah jambu suka………setidak tidak nye kite tau dn paham maksud poligami ni kn.. tk lah main SONDOLLLLL je ! tol tk mamat????

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  64. minah jambu 24jam mengadap computer says:

    senang je kalau laki tknak kasi duit kasi cerai je senang!!!!! bis tau nye nk nyondol !!! duit tkmu kasi !!!!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  65. minah jambu 24jam mengadap computer says:

    kite bukan kutok n kite bukan nye cerca si sy nk kawin lagi! nk buat kelakar ke pe kau ni! kite cuma kasi tau pendapat kite je…….yg kite ni tk suka laki berbini bnyak cam sy ni….kite geli cocok tang sana cocok tang sini pas tu c………..kite geli lah !!!!!!! yg kau ni sebok2 pesal? kau nk jadi bini no 5 sy ??

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  66. minah jambu 24jam mengadap computer says:

    kepala hotak kau berdengong lah jambu bucuk!!! minah jambu lm kawin lah!!! mentang2 minah jambu tk suka jantan kawin banyak makna nye minah jambu dh kawin n bermadu lah !!!!! KELAKARRRR KE PE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  67. zm says:

    It’s a free market what! Siapa yang ada org nak…kawinlah dia.

    Yg korang susah2 pikir apehal.

    Yang tak ada org nak / takut risiko….senyap2 ajelah.

    Kalau korang nak kawin dgn mak janda beranak ramai, pi lah meminang. Dah memang tujuan penting kawin ni nak elakkan maksiat, apa salahnya kawin
    dgn awek muda, dah dia yang sudi. kalau nak tolong
    mak janda….tak payah kawin..ko derma je duit tiap2 bulan…kawin ni bukan setakat charity, kena ikut keinginan juga…..apa raaaaa…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  68. rose says:

    wife dier yg baru ni nampak cam kuat s*ks je.. hahah dari cara dier jeling, bercakap.. pun boleh detect.. kerja keras lah bang SY nampaknye

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  69. minah jambu 24jam mengadap computer says:

    eh apam ! kau komen ni biar betol ! geli lah minah jambu baca kau nye komen ! eeeeeeeeeeeee tk senonoh !!!!!!!!!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  70. miazarra says:

    ASSALAMUALAIKUM………JODOH DI TANGAN TUHAN…BUKAN ANDA YG MENENTUKANNYA…..BIARLAH MEREKA DGN KEPUTUSANNYA….DOAKANLAH MEREKA AGAR HIDUP BAHAGIA…AMAN….HINGGA KEDETIK NAFAS TERAKHIR…..MUNGKIN ADA HIKMAH YG TERSEMBUNYI…HANYA ALLAH YG MAHA MENGETAHUI…..HENTIKANLAH UMPATAN,CACIAN DAN SERIBU KATA NISTA KEPADA PASANGAN INI……JIKA ALLAH BERKEHENDAKAN SESUATU KEPADA UMATNYA….IANYA PASTI BERLAKU DGN KETENTUANNYA……YG BAIK DTG DARINYA DAN YG BURUK DARI KITA SEMUA……FIKIRLAH….

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  71. oLO says:

    Tgk poligami zaman sekarang ni dah macam satu kemegahan untuk seorang lelaki, bukan satu nilai untuk mendapat ibadah. Apatah lagi ramai yang seronok bersorak poligami ini ‘test power kejantanan’ n mcm2 yg seangkatan sorakan yg tak kena langsung dengan perintah poligami itu sendiri. Fikirkan…

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0