Written by AbangNara | August 9th, 2012

Cantik, menarik, tertarik, Nurul Syuhada Nurul Ain memang da bomb sungguh dengan imej barunya ini. Gambar terbaru yang diupload menerusi Facebook MHI TV3 ini mendapat reaksi positif para peminat yang mendoakan agar imej ini berterusan sehingga bila-bila. Tidak ketinggalan ramai yang memuji kecantikan Nurul Syuhada berhijab.

nurul syuhada tudung

Pastinya orang yang paling gembira dengan imej baru Nurul Syuhada tidak lain tidak bukan ialah suaminya sendiri. Semoga selepas ini lebih ramai selebriti yang akan mengikut jejak langkah anda. Diharap Nurul Syuhada tidak terpengaruh dengan fesyen tudung yang melampau sehingga boleh menjejaskan imej anda sendiri. Pakai tudung macam gambar di atas pun dah cantik bangat dah. Tak gitu?

46 responses to Imej Bertudung Nurul Syuhada Dapat Reaksi Positif Peminat

  1. ayam gemuk says:

    series comel !

    0

    0
  2. Anonymous says:

    mmg cantekkkk

    0

    0
  3. Hackers_1978 says:

    Alhamdulillah…yg masih belum bertudung tu cuba la belajar sikit-sikit…Insyaallah lama2 boleh sepenuhnya, sbb tutup aurat itu wajib.

    0

    0
  4. Arifah says:

    Alhamdulillah :)

    0

    0
  5. peaceee..nyze says:

    siries terkejut pagi tadi tgk nurul bertudung.. syukurrr alhamdulilah..
    moga perubahan berkekalan..

    0

    0
  6. ............ says:

    nurul dh berhijab..dia pnya kawan seangkatan ngan dia bila lgi nk bertudung..n ada seorang tu y mengacara WHI y berdahi luas tu..y pendek skt..siapa namanya..tu bila lgi..teh suhada pn dh pakai tudung..

    0

    0
  7. awatif says:

    alhamdulillah.. moga istiqomah..

    0

    0
  8. Raja minah jambu 24jam mengadap computer saya pileh mengundi anda bagaimana ? says:

    minah jambu maseh belom iklas lagi nk bertudong hati macm nak tknak makna nye hati minah jambu lom iklas lagi terima khaseh aje lah yeee thank uuuu

    0

    0
  9. kenapa tv3 kaki penipu says:

    cakap rakyat kritik logo pembangkang la ape la.tgk la kat youtube berapa dislike plak ko dapat dengan lagu Janji Ditepati. lirik mcm dak2 dowh jek. apesal? xnk plak masuk berita kn. tu la tv3 pencacai umngok. mmg x dinafikan lg.

    ade ke lirik lagu kemerdekaan ade plak terselit kedai 1 malayssia. terdesak nk bkempen ehhh. kasian. bodo nye lagu. xde smgt kmerdekaan lngsung. lagu kmerdekaan woi… bkn lagu nk kempen.

    0

    0
    • ntah ape2 says:

      ko da nape??ko salah komen ape @kenape tv3 kaki penipu??org dok ckp psal nurul shuhada berhijab..hadoiii pening la ko nie

      0

      0
      • terasa ker ? says:

        to: kenapa tv3 kaki penipu

        meroyan x tentu psal, gi lah komen kt utube byk2 sana kalau x puas hati, x guna ada acc utube tp komen kt blog BN, salah masuk entry pulak tu

        0

        0
      • dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh dak2 dowh

        0

        0
      • sunshine says:

        cni citer pasal artis ..nak politik2, gi blog lain

        0

        0
    • Bimbo says:

      Dude, seriously? THIS POST IS TALKING ABOUT HIJAB. Where did all your campaign thingy came from?

      In case you didn’t know how to read.

      0

      0
      • lalala says:

        tapi btol la. lagu tema janji ditepati dpt 35k dislike.

        0

        0
      • Anonymous says:

        yg dislike adalah pembangkang sendiri.aku x kesah la korang nak pilih politik mana, janji keamanan sentiasa dikekalkan di tanah air ku ni.

        0

        0
    • zandra says:

      aku sokong tv3 kaki penipu. sbb aku org slangor aman je. tp kat tv3 hari2 buruk2 kan selangor. aku n penduduk tmpatan pn x paham. mcm la negeri lain tu xde masalah. myb sbb negeri pembangkang kot. mmg sgt terdesak.

      0

      0
  10. […] Cantik, menarik, tertarik, Nurul Syuhada Nurul Ain memang da bomb sungguh dengan imej barunya ini. Gambar terbaru yang diupload menerusi Facebook MHI TV3 ini mendapat reaksi positif para peminat yang mendoakan agar imej ini berterusan sehingga bila-bila. Tidak ketinggalan ramai … Continue reading → […]

    0

    0
  11. poker face says:

    apasal semua org kecoh bila artis @ selebriti mula pakai tudung????? bknnya diorg tu mualaf ke.. lain la bila yg pkai tudung tu louisa chong ke, susan menon ke, pelik la gak kan.. yg lawaknya artis2 islam ni dh tentu pnh pakai tudung time sekolah, tp slalu bg statement “sy br belajar pakai tudung”, “pelan2 la dulu, nti tiba masanya sy pakai tudung lengkap”..

    0

    0
    • sssssssssssssssssssssssssss says:

      Orang Malaysia memang KECOH lagi JAKUN….Lebih2 lagi orang2 yang baru nak bertudung dan nak bertudung sentiasa…mereka2 ni pun suka Memaksa dan Terpaksa..macam tak pernah tengok orang bertudung,macam baru keluar dari hutan ke apa..artis baru nak bertudung pun nak kecoh siap lepas tu nak suruh artis2 lain dan orang ikut sama..memang kalau boleh nak memaksa je..kalau semua artis dah bertudung litup tak payahlah ada dunia hiburan lebih baik adakan dunia hiburan yang penuh keagamaan seperti yang ditunggu2 oleh pihak pembangkang pas yang islamik lagi penuh berkonsepkan keagamaan..wartwawan hiburan segala gosip dan blog2 pun dah tak dibenarkan…dah macam hari nak kiamat..kerana tak sabar nak masuk syurga yang penuh nikmat..yang kononnya dah terselamat,dari dunia dan akhirat..jadikanlah malaysia ni seperti manusia2 kononnya dalam syurga,tapi sebaliknya suka bermuka2..wallahhualam…

      0

      0
    • baabaablacksheep says:

      aikkkk, islam kan cakap kalau aib (benda buruk) jangan hebahkan, benda elok khabarkan. takkanlah awak bukak gossip column yang asyik bantai artis je, tunjuk buruk perangai diorang je..? what, you need to feel better about yourself to that extent ke? kalau artis buat tak senonoh org kata diorg role model utk budak budak, tak elok buat macam tu, bila dia berubah jadi baik, org nak look down pulak kat dia. tak cukup bagus la, apa la. ikhlas tu Tuhan je tau. kita BUKAN Tuhan, jgn nak menyibuk ckp pasal keikhlasan org buat apa2 pun. mana korg tau org tu ikhlas ke tak? ikhlas ke kau menegur pun? ke nak budget bagus, aku tak tau, aku bukan Allah. lagi satu, mualaf bukan maksud baru kenal islam. dan hanya kerana IC kita kata kita muslim bukan lah bermaksud kita muslim sejati. ramai je muslim sejak lahir tapi lebih jahil dari non muslims. selamat hari raya!

      0

      0
  12. Rapunzel says:

    Alhamdulillah….moga kekal….

    0

    0
  13. Kuntum says:

    Alhmdllh… Pakailah hijab dgn penuhi syariat sbnr dengan melabuhkan ke paras melepasi dada kerana ramai yg bertudung tp sekadar tudung bertenggek dikepala dan melingkar dileher & jarang.

    0

    0
    • sssssssssssssssssssssssssss says:

      Pakailah tudung selagi boleh bah…janganlah bertudung seperti ada bonggol unta..dikepala2 siwanita2…kerana disebabkan oleh sanggol2 didalam tudungnya juga………………kalau sanggol bertudung tak tinggi.. tapi tetap memanjang melonjong kebelakang pelik betul macam orang planet turun kebumi…pakai baju pun dah tutup aurat..pakai tudung sekerat2 asalkan dosa dah jadi tak berat..biarlah tudung bertenggek dikepala dan melingkar dileher & jarang..asalkan mereka jalan tak tonggek,terkedik2,macam agama yang dah maher,lagi tak berang dan tak temberang macam korang dan tak usik korang dan busuk hati macam korang-korang……jangan marah nanti kedut bersimpul dan berserabut dah macam akar…..peace….

      0

      0
    • Anonymous says:

      Pakailah tudung selagi boleh bah…asalkan jangan ada seperti bonggol2 unta…..kerana sanggol2 yang dibuat oleh wanita2..dah macam juga gunung2 dan bukit2 yang ada..pakai hijab hanya sekejap,kerana tak tahan panas yang mengelinap,bau peluh yang mencengkam,tenggit lagi hangit tak dapat udara dah macam berselubung atas tilam..Biarlah pakai tudung seperti sekadar bertenggek dikepala dan melingkar dileher & jarang.,Asalkan mereka2 ni tak mengusik dan mereka dapat pahala dari mereka yang busuk hati lagi d apa dosa..agama walaupun tak maher,asalkan mereka tak berang dan temberang macam korang dan usik orang,lebih2 lagi macam peranga2i korang….jangan marah nanti kedut makin melingkar dimuka dan badan seperti akar2 pokok yang sarat dengan akar2nya…peace…

      0

      0
  14. Prince Noob says:

    bagusla pakai tudung

    0

    0
  15. Anonymous says:

    Baguslah kalau dah berubah dan mula bertudung tu dan terus menutup aurat kepala dan rambut tu kerana niat dihati sememangnya atas kerelaan sendiri dan kerana Allah s.w.t…..syukur alhamdulillah..tapi janganlah kerana terpaksa dan ada yang memaksa atau pun kerana pernah dipuji oleh kengkawan atau orang lelaki semasa sesekali bertudung tu kononnya cantik,ayu,manislah bila kau bertudung..tu yang cepat2 nak bertudung kerana dah mula perasan cantik dan sebagainya…tu yang dah lari dari seruan Allah dan atas kerelaan diri sendiri..yang ingin berubah keatas jalan yang diredhai..yelah orang perempuan nikan pantang dipuji sikit…lebih2 lagi pujinya berbukit2..nafsunya apa lagi mulalah membangkit2..jadilah perubahan diri tu kerana tak ikhlas dan pahala pun dapatnya sedikit….orang perempuan nipun janganlah suka memaksa2 dan puji2..untuk sedapkan hati pada wanita2 yang hanya bertudungnya sekali2..nanti perubahan mereka tu bukan atas niat yang betul..korang yang dapat dosa berbakul2..kerana orang yang buat2 berubah dah terpesong dek atas pujian semasa dia bertudung… begitu juga dengan orang2 lelaki jangan puji setakat nak bagi wanita2 ni perasan..nanti mereka ni terlebih perasantan…tu yang mekap dan bertudung jadi berlebih2han….dah semacam pokok krismas dari atas hingga kebawah yang dihiaskan..niat dihati nak berubah kerana Allah s.w.t dah jadi semacam paksaan..kerana itu wanita yang bertudung berfesyen dah jadi berlelebihan dan menjadi ikutan…terlalu over dan menyemakkan..bagi mereka yang bertudung berfesyen sakan…over,over,over dan over menjadi pandangan.. dan dah jadi pelik semacam…kepada orang2 yang melihatkan…kan…kan… kan…….ada wanita pakai tudung besarkan kepala lagi semacam kepala singa yang berambut tebal dalam hutan..samalah bertudung belapis2 memang langsung tak berkenan…tudung berbelit2 macam nak kena sembelit.. tudung dijerut2 semacam sakit tekak dan sakit perut..tudung yang berlapis yang berwarna-warni..kononnya nak jadikan semacam pelangi…warna terang menerang dah semacam nak berlawan dengan wanita lain seakan berperang…tudung yang disimpul seperti kek atas kepala…jalan pun dah semacam jalan yang dah tak sehala..buat oarang sakit kepala yang melihatkannya…hiasan promotekan bunga2 yang ada ditudung2 dah macam memeningkan lagi otak kepala..lampu lip-lap2 dah macam tersilap..dah buat mata orang2 menjadi sakit dan gelap boleh terus terlelap…pakai tudung didepan dan dibelakang berjela2..dah dah macam pergi menjaja kuih jala..pakai tudung sampai kedagu…dah macam kenggaru..macam orang sakit dan banyak kutu..muka pun menjadi sayu dan layu…pakai tudung ketat semacam..membuatkan sakit tekak dan bau asam mencenkam..menjadilah juga seperti pekasam yang teramat masam dan kusam…pakai tudung ada semacam tanglung terjuntai2an..dah macam buaian yang diayun2kan…pakai tudung,bertutudung2 dah mcam pakai telekung..dah semacam anak2 yang kena bekung…tudung diikat ketat tak dapat udara..apalagi dah macam kena seksa dan terseksa dek diri sendiri yang memaksa…pengantin2 wanita pun tudung ketat semacam dan sarat dengan hiasan..hari berbahagia pun jadi satu seksaan..dek kerana persetujuan mak andam dan pengantin perempuan…kesian…kesian…kesian…perkahwinan yang suci nan abadi dah jadi gelak ketawa dek orang ramai dan teman2 yang tak seperjuangan….dan kerana itulah berpada2 dengan fesyen yang sewenang2 yang berlebih2han..yang menjadi ikutan yang terlebih2han dan terlebih perasantan..lagi gila2an…dan menjadi seksaan…kepada orang2 perempuan……..Nurul syuhadah pun harap jangan jadi mangsa yang berlebih2han..dan mekap pun janganlah dah macam nak buat aksi dipentas peragaan..tak pun dah semacam orang terkenan…dan dah jadi macam orang tekanan……….. fikirkan2lah wahai wanita semua sebelum membuat keputusan…..selagi hayat dikandung badan…janganlah diri sendiri diseksakan…….akhir kata pesanan dan pesanan yang ikhlas dari banyak orang2 lelaki tolong jangan diabaikan..khas untuk orang2 perempuan… daripada menjadi kesukaan..terus orang lelaki menjadi tak berkenan…. sebaliknya menjadi hinaan dan cacian dan umpatan…yang menyakitkan……. salam ramadhan……………………………………………………………………………………

    0

    0
    • sueltra says:

      amboi byk benar yg tak kene kat mate ko.

      0

      0
      • DARI SALAH SEORANG LELAKI YANG IKHLAS MELUAHKAN...... says:

        Orang lelaki biasalah….kalau boleh nak yang beserderhana je.. asalkan cantik dipandangan mata,tak serabut dan tak memalukan,wanita2 begini dah jadi kesukaan,bukan yang berfesyen sakan dan jadi pelik jadi perhatian..Maaf ya pada wanita2 yang terasa dan juga cek Sueltra…hati wanita2 dan cek Sueltra tetap yang lembut bak sutera..halus mulus lagi bijaksana…..Naik bas,Naik lori jangan berkecil hati…sorry……………

        0

        0
  16. DARI SALAH SEORANG LELAKI YANG IKHLAS MELUAHKAN...... says:

    Baguslah kalau dah berubah dan mula bertudung tu dan terus menutup aurat kepala dan rambut tu kerana niat dihati sememangnya atas kerelaan sendiri dan kerana Allah s.w.t…..syukur alhamdulillah..tapi janganlah kerana terpaksa dan ada yang memaksa atau pun kerana pernah dipuji oleh kengkawan atau orang lelaki semasa sesekali bertudung tu kononnya cantik,ayu,manislah bila kau bertudung..tu yang cepat2 nak bertudung kerana dah mula perasan cantik dan sebagainya…tu yang dah lari dari seruan Allah dan atas kerelaan diri sendiri..yang ingin berubah keatas jalan yang diredhai..yelah orang perempuan nikan pantang dipuji sikit…lebih2 lagi pujinya berbukit2..nafsunya apa lagi mulalah membangkit2..jadilah perubahan diri tu kerana tak ikhlas dan pahala pun dapatnya sedikit….orang perempuan nipun janganlah suka memaksa2 dan puji2..untuk sedapkan hati pada wanita2 yang hanya bertudungnya sekali2..nanti perubahan mereka tu bukan atas niat yang betul..korang yang dapat dosa berbakul2..kerana orang yang buat2 berubah dah terpesong dek atas pujian semasa dia bertudung… begitu juga dengan orang2 lelaki jangan puji setakat nak bagi wanita2 ni perasan..nanti mereka ni terlebih perasantan…tu yang mekap dan bertudung jadi berlebih2han….dah semacam pokok krismas dari atas hingga kebawah yang dihiaskan..niat dihati nak berubah kerana Allah s.w.t dah jadi semacam paksaan..kerana itu wanita yang bertudung berfesyen dah jadi berlelebihan dan menjadi ikutan…terlalu over dan menyemakkan..bagi mereka yang bertudung berfesyen sakan…over,over,over dan over menjadi pandangan.. dan dah jadi pelik semacam…kepada orang2 yang melihatkan…kan…kan… kan…….ada wanita pakai tudung besarkan kepala lagi semacam kepala singa yang berambut tebal dalam hutan..samalah bertudung belapis2 memang langsung tak berkenan…tudung berbelit2 macam nak kena sembelit.. tudung dijerut2 semacam sakit tekak dan sakit perut..tudung yang berlapis yang berwarna-warni..kononnya nak jadikan semacam pelangi…warna terang menerang dah semacam nak berlawan dengan wanita lain seakan berperang…tudung yang disimpul seperti kek atas kepala…jalan pun dah semacam jalan yang dah tak sehala..buat oarang sakit kepala yang melihatkannya…hiasan promotekan bunga2 yang ada ditudung2 dah macam memeningkan lagi otak kepala..lampu lip-lap2 dah macam tersilap..dah buat mata orang2 menjadi sakit dan gelap boleh terus terlelap…pakai tudung didepan dan dibelakang berjela2..dah dah macam pergi menjaja kuih jala..pakai tudung sampai kedagu…dah macam kenggaru..macam orang sakit dan banyak kutu..muka pun menjadi sayu dan layu…pakai tudung ketat semacam..membuatkan sakit tekak dan bau asam mencenkam..menjadilah juga seperti pekasam yang teramat masam dan kusam…pakai tudung ada semacam tanglung terjuntai2an..dah macam buaian yang diayun2kan…pakai tudung,bertutudung2 dah mcam pakai telekung..dah semacam anak2 yang kena bekung…tudung diikat ketat tak dapat udara..apalagi dah macam kena seksa dan terseksa dek diri sendiri yang memaksa…pengantin2 wanita pun tudung ketat semacam dan sarat dengan hiasan..hari berbahagia pun jadi satu seksaan..dek kerana persetujuan mak andam dan pengantin perempuan…kesian…kesian…kesian…perkahwinan yang suci nan abadi dah jadi gelak ketawa dek orang ramai dan teman2 yang tak seperjuangan….dan kerana itulah berpada2 dengan fesyen yang sewenang2 yang berlebih2han..yang menjadi ikutan yang terlebih2han dan terlebih perasantan..lagi gila2an…dan menjadi seksaan…kepada orang2 perempuan……..Nurul syuhadah pun harap jangan jadi mangsa yang berlebih2han..dan mekap pun janganlah dah macam nak buat aksi dipentas peragaan..tak pun dah semacam orang terkenan…dan dah jadi macam orang tekanan……….. fikirkan2lah wahai wanita semua sebelum membuat keputusan…..selagi hayat dikandung badan…janganlah diri sendiri diseksakan…….akhir kata pesanan dan pesanan yang ikhlas dari banyak orang2 lelaki tolong jangan diabaikan..khas untuk orang2 perempuan… daripada menjadi kesukaan..terus orang lelaki menjadi tak berkenan…. sebaliknya menjadi hinaan dan cacian dan umpatan…yang menyakitkan……. salam ramadhan……………………………………………………………………………………

    0

    0
  17. sumpit says:

    ya Allah panjangnye komen kamu :)

    0

    0
    • DARI SALAH SEORANG LELAKI YANG IKHLAS MELUAHKAN...... says:

      Sesekali panjang lebar biar berjela…asalkan tak banyak hati lelaki yang terseksa dengan wanita2 yang over lagi terover…dan menjadi mangsa fesyen…..yang makin menjadi2..buat orang lelaki makin jadi geli dan hendak terrrketawa….Ampun Maaf dipinta..Selamat Hari Raya yang bakal tiba……

      0

      0
  18. baik baik je says:

    okay la tu org dah nk bertudung…drpda wan nor azlin tu…da pakai bukak balik..ade tgok cite drama aritu

    0

    0
  19. nurul says:

    ok lah tu nak bertudung..ikhlas atau x yg pntg ade usaha untuk menjd yg lebih baik.jgn prasangka..sntiasa bersgka baik…lebih2 lg di buln ramadhan ni.

    0

    0
  20. noy says:

    Cayalah orang N.Sembilan…Hijrah yang baik..teruskan..

    0

    0
  21. cik ira says:

    Baguslah….. semoga menjadi contoh dan teladan kepada peminat.. Tapi jgn pakai tudung tk cukup kain plak…

    0

    0