Written by AbangNara | August 6th, 2013

Walaupun telah disahkan oleh bekas isterinya sendiri mengenai SMS cerai yang dihantar olehnya, Aidil yang ditemui oleh Utusan Malaysia enggan memberikan sebarang komen mengenai perkara itu. Tindakan berdiam diri ini diambil oleh Aidil sebagai langkah menghormati bulan Ramadhan dan Syawal yang bakal menjelma beberapa hari sahaja lagi.

aidil zafuan

Kata Aidil:-

Saya tidak akan kata ‘ya’ atau ‘tidak’ sekarang ini. Tunggu saja di mahkamah nanti. Lagi pun, dia (Rita Rudaini) adalah ibu kepada anak-anak saya. Jika ada apa-apa yang berlaku antara kami, lebih elok jika diselesaikan di mahkamah nanti.

Kalau betul nak menghormati bulan Ramadhan dan Syawal, sepatutnya Aidil fikir 5,6 kali dulu sebelum menceraikan Rita. Tak ke gitu? Apa-apa pun sama-samalah kita tunggu buat kesekian kalinya perbicaraan kes pasangan ini di mahkamah kelak. Semoga kali ini, kesemuanya akan dapat diselesaikan.

P.S: Rebat tol 20% untuk pengguna lebuhraya PLUS

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

60 responses to Hormati Ramadhan & Syawal, Aidil Zafuan Enggan Ulas Penceraian

  1. Puteri bunian says:

    Bunyi macam masih sayang lagi…berdoa agar mereka berbaik semula…
    Eh!! i’m first la..

    0

    0
    • noriesz says:

      apekah isi hati kau ketika ini aidil??

      0

      0
    • I says:

      IM THIRD

      0

      0
    • gulahati says:

      inikan bulan kemaafan… jodoh awak setakat itu sahaja. Kalau kahwin lain nanti… jangan cari isteri yang suka beritahu rahsia rumah tangga pada media ya?

      0

      0
      • hatigula says:

        wehhhh dia artis aku peminat rita n nk tau sal dia…biaqla dia nk gtau ngan peminatttt kalut jaaa puiii

        0

        0
      • tony says:

        kalau aku jadi aidil, sebelum Ramadan lagi aku dah ceraikan pompuan si mulot puaka ni.

        0

        0
    • Fakka says:

      Ko memang x ada isi perut la… kejam. Bulan puasa, bulan x ada syaitan… jadi x ada bisikan apa2… Jangan jadikan bisikan syaitan sebagai alasan.

      kedua, konon kau hormat bulan puasa yer? waktu ko jatuh talak tu? ada ko pikir tu bulan puasa? oohhh…. pleaseeeee……

      ketiga, Gulahati… komen ko memang fakkof!

      0

      0
      • zubir bermata tiga says:

        si zubier tu lah syaitan nya….org hati iblis macam tu memang sentiasa berjaya dalam apa jua misi dia.

        0

        0
        • gulahati says:

          kenapa nak salahkan zubir pula? dia ok je. berita yg dia tulis pun best.

          0

          0
        • tgk je says:

          sbb zubir la yg kluarkan gosip — aidil ada pompuan lain. Then diorg gaduh kat sms.. after tu cerai! so sapa yg jadi punca kat sini?

          0

          0
    • sooka says:

      wohooooooooooooooo aidil dah single!!!!!!!!! ZAREMA ZAINAL ape lagiiiiii…7 hari 7 malam kenduri kendara yukkkkkkk…pdn muka rita si mulut longkang….lain kali dduk diam2 suda mcm dayana 1st wife serap meslim…

      0

      0
      • Darlina says:

        eleh.. aku doakan esok ko plak rase cmne rita rase..
        ntah2 mulut ko mase tu bkn cm longkang lagi..
        da mcm mulut tangki najis..
        ko tgk la nanti, Sooka..

        0

        0
  2. wawawawawawawa says:

    :)

    nak jwb soalan matematik abg nara je…

    0

    0
  3. mak jemah says:

    tolonggggggg laaaa jantannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn … naik nyampah aku tgk ko nieee … anak pun x nak amik tahu,nak hormat ramadhan konon .. budget cakap cam alimm .. PUIHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH ..

    0

    0
  4. Anonymous says:

    Saya tidak akan kata ‘ya’ atau ‘tidak’ sekarang ini. Tunggu saja di mahkamah nanti. Lagi pun, dia (Rita Rudaini) adalah ibu kepada anak-anak saya.>haipppp??nk main tarik tali ke hape?huhuu
    lg 1 law btollah ade sms cerai kn nape cerai jgk ms ni?kate hormat bulan mulia..erm jwpn ade dlm diri aidil..
    aku pun xtaw sape btol sape salah..dorang lbh taw hal dalaman dorang..aku mampu doakan smoga urusan korang dipermudahkan..law dh xleh sgt hidup 1 bumbung lbh baik berpisah…cuma ngn anak2 jgnlah sesekali berpisah..

    0

    0
  5. fifie says:

    ya lah kalo betul hormat bulan ramadhan..knp lafazkan cerai..pk lah 1001 kali seblum nak buat ape2 keputusan… apa2 pun semoga kak rita tabah mnghadpi segala ujian… InsyaAllah ada hikmah di sebalik semua kejadian ni…

    harap2 aidil tak buat keputusan ats desakan org lain ya…

    0

    0
  6. gadis ramadhan says:

    mesti ada reason aidil buat mcm tu….kalau ini yg terbaik, just go on jela….lelaki biase r…..pantang dicabar….kalau i pun bila asyik dikatakan ada skandal dgn girl sana sini tnpa dipastikn kesahihannya, hot jugak…..tp pengajaran dari citer cinta nie,,,, kahwin dapatkn restu keluarga…..

    0

    0
  7. Tinie says:

    hahahahahaaaaaa….aku leh bayangkan betapa sakit jiwa kalau bertekak ngan aidil nie, suka bagi alasan jawapan yg kena batang idung dia sendiri…. sesuai sgt la si rita sakit jiwa kalau perang mulut ngan dia….hahahhaaa… siapa nak join gelak ngan aku???

    0

    0
  8. Cikgu Math says:

    yes soklan matematik abang nara berjaya diselesaikan!

    0

    0
  9. .................... says:

    boring n bosan le cite dia org ni y x abis2…aku cuma nk tahu dia pnya ending j…selamat hari raye wat semua..wat abg nara sekali..minta maaf zahir n batin ye bang nara sb kadang sy ada gak kondem bang nara….

    0

    0
  10. Nek Joan Rivers says:

    Text breakup is for cowards… Nuff said…

    0

    0
  11. Anonymous says:

    dalam kes ni pd aku la dua2 egoooooooooo…..

    0

    0
  12. Anonymous says:

    bagus la kalau aidil berdiam dri j.. tpi si rita dia x akan zip mulut dia dri trus brkata2…aku bkn nk sebelahkan sape2 dlm hal ni…pd aku dia org ni punya ego y tinggi melangit…dua2 otaknya mereng…

    0

    0
  13. Anonymous says:

    betul ke keluarga mertua rita x suka dia…sb selama ni rita j y canang…pehak y sana berdiam dri j langsung x ad ckp ap2…si aidil ni pn jarang nk burukan rita…rita j y bnyk burukan aidil…

    0

    0
    • ayu rabak says:

      nak buat camner..lainlah muka mak mentua aidil tu gaya kak ton, seleralah juga wartawan nak nyerbu nya…ini asik asik ayu rodah saja yg jadi mangsa…kannn…

      0

      0
  14. najwa says:

    pandai pulak ko hormat bulan ramadan yer, yang ko cerai melalui sms tu hormat ke namanye??

    0

    0
  15. nanz says:

    Sayang wahai org muda, rupamu cantik otakmu mereng!

    0

    0
  16. iris says:

    si rita pun x abis2 nak aibkan aidil, cer dok diam2 kejap ..wartawan yg suka bila berita2 mcm gini…

    0

    0
  17. che mah balik beraya says:

    Sabar je rita, ada hikmahnya tu…mungkin Allah nak jodohkan dgn suami yg lebih matang, soleh dan bertanggungjawab. Setiap kesabaran pasti ada ganjaran.

    0

    0
  18. pemerhati bebas says:

    Udah-udahlah tu…..in the 1st place…..siapa yg mintak cerai dulu kan?
    Kesimpulannya….kahwin dan cerai ni jgn di buat main2 ye….
    Doa restu ibu bapa itu sgt penting dalam membina kehidupan yang bahagia..
    Di dunia dan akhirat….
    Cerai Talak 1 je kann……cuba cari diri dulu…
    Kalau mmg sudah suratan ini jodoh kamu…
    Satu hari mungkin boleh rujuk kembali…
    Macam kes Hattan tu…

    Tp biarlah dengan doa dan restu kedua keluarga..

    Kerana ingatlah…

    Redha Allah terletak pada redha kedua ibu dan bapa..
    Wallhuaklam…

    0

    0
  19. ina says:

    dh jwb soklan math nara :)
    emmm famili rita x pnh kuar stmnt pape.mgkin lpas sume dh selesai dorg akn cite psl keperitan yg rita n anak2 hadapi selama ni..

    0

    0
  20. Dabel Cis says:

    hati isteri manalah x marah, belum bercerai dh affair sana sini… x pe lah Rita u deserve better man bukan budak2 cam Aidil tu

    0

    0
  21. kesah pulak aku says:

    rita hope tabah

    0

    0
  22. Anonymous says:

    setuju ng Dabel cis..isteri mana la yg x marah klu suami berkepit/berusung ng pompuan..kejap2 pomuan ni kejap2 pompuan itu..anak jenguk pun x de masa..hyla labu
    klu dia bapa yg baik kenapa besday anak pun x datang..klu ye pun x suka kat bini tu ..ingat anak tu amanah Allah swt ..jgn diabaikan…isteri leh tukar ..anak itulah harta sampai mati..sekian selamat hari raya..semua

    0

    0
  23. sang tupai liar says:

    saya terasa nak tumbuk orang la…jadi saya nak tumbuk aidil la..boleh??? (tiru ayat acap poyo)

    dayus+poyo+bebal= jantan x gune

    0

    0
  24. rita anak perempuan ah chai says:

    Rita terlalu banyak bersuara dan keluarkan kenyataan.usia matang tak seiring tindakan..terlalu banyak isu yang diketengahkan kepada umum sehingga mengaibkan Aidil dan keluarga..mungkin kesabaran Aidil telah sampai ke kemuncak.

    0

    0
  25. Ham says:

    As salam,
    Doa saya semoga dipermudahkan segala urusan. Dan berilah ruang pada diri masing2 untuk melihat jalan mana yang patut diambil. Jika berkesempatan untuk berbaik,maka bersatulah demi anak2..kalau berpisah selamanya jalan terbaik, maka redha la dengan ujian Allah. Allah tidak pernah menyusahkan hambaNYA. Allah sentiasa ada dengan kita, tingkatkan solat dan berdoalah pdNYA. kepada rita, semoga tabah dan redha, istigfar byk2, sy perempuan, sy paham perasaan rita. Berdoalah bnda2 yg baik, nescaya hidupmu akan tenang. In Shaa Allah.

    Redha Allah terletak pada redha kedua ibu dan bapa..ingin sy berkongsi disini, ada Ustazah mengatakan, x semua keredhaan Allah terletak pd keredhaan ibu bapa, Allah maha mengetahui isi hati manusia, tp ketaatan kita sbg ank pd ibubapa adalah wajib. wallahualam.

    0

    0
  26. Hamba Allah_Penang says:

    As salam,
    Doa saya semoga dipermudahkan segala urusan. Dan berilah ruang pada diri masing2 untuk melihat jalan mana yang patut diambil. Jika berkesempatan untuk berbaik,maka bersatulah demi anak2..kalau berpisah selamanya jalan terbaik, maka redha la dengan ujian Allah. Allah tidak pernah menyusahkan hambaNYA. Allah sentiasa ada dengan kita, tingkatkan solat dan berdoalah pdNYA. kepada rita, semoga tabah dan redha, istigfar byk2, sy perempuan, sy paham perasaan rita. Berdoalah bnda2 yg baik, nescaya hidupmu akan tenang. In Shaa Allah.

    Redha Allah terletak pada redha kedua ibu dan bapa..ingin sy berkongsi disini, ada Ustazah mengatakan, x semua keredhaan Allah terletak pd keredhaan ibu bapa, Allah maha mengetahui isi hati manusia, tp ketaatan kita sbg ank pd ibubapa adalah wajib. wallahualam.

    0

    0
  27. As salam,

    Doa saya semoga dipermudahkan segala urusan. Dan berilah ruang pada diri masing2 untuk melihat jalan mana yang patut diambil. Jika berkesempatan untuk berbaik,maka bersatulah demi anak2..kalau berpisah selamanya jalan terbaik, maka redha la dengan ujian Allah. Allah tidak pernah menyusahkan hambaNYA. Allah sentiasa ada dengan kita, tingkatkan solat dan berdoalah pdNYA. kepada rita, semoga tabah dan redha, istigfar byk2, sy perempuan, sy paham perasaan rita. Berdoalah bnda2 yg baik, nescaya hidupmu akan tenang. In Shaa Allah.

    Redha Allah terletak pada redha kedua ibu dan bapa..ingin sy berkongsi disini, ada Ustazah mengatakan, x semua keredhaan Allah terletak pd keredhaan ibu bapa, Allah maha mengetahui isi hati manusia, tp ketaatan kita sbg ank pd ibubapa adalah wajib. wallahualam.

    0

    0
  28. Hamba says:

    Doa saya semoga dipermudahkan segala urusan. Dan berilah ruang pada diri masing2 untuk melihat jalan mana yang patut diambil. Jika berkesempatan untuk berbaik,maka bersatulah demi anak2..kalau berpisah selamanya jalan terbaik, maka redha la dengan ujian Allah. Allah tidak pernah menyusahkan hambaNYA. Allah sentiasa ada dengan kita, tingkatkan solat dan berdoalah pdNYA. kepada rita, semoga tabah dan redha, istigfar byk2, sy perempuan, sy paham perasaan rita. Berdoalah bnda2 yg baik, nescaya hidupmu akan tenang. In Shaa Allah.
    Redha Allah terletak pada redha kedua ibu dan bapa..ingin sy berkongsi disini, ada Ustazah mengatakan, x semua keredhaan Allah terletak pd keredhaan ibu bapa, Allah maha mengetahui isi hati manusia, tp ketaatan kita sbg ank pd ibubapa adalah wajib. wallahualam.

    0

    0
  29. balqis says:

    Buat mgucap la aidil oiii…kate bulan ramadan..

    0

    0
  30. mercunraya says:

    eloklah bercerai dari bergaduh tak henti henti..memburukkan suami buat dosa jer…masing2 cari pasangan baru..malaysia pun lebih aman tanpa kontroversi dari korang..

    0

    0
  31. emem says:

    Tayah la nak kutuk sangat si Aidil nih.

    Yang cerita2 n gossip tu dijaja kat newspaper, tak amik kira plak bulan Ramadhan.

    Yang si Nara nih pi mengupdate cerita2 yang bakal mengundang komen2 camni, tak pulak amik kesah bulan Ramadhan ker tak.

    Ape aaa.

    0

    0
  32. khilaf says:

    Salam ramadhan.
    Apa yg aku ingin katakan, baik aidil mahupun rita, sila tanya diri sendiri akan perkra ini:
    1. Apa dosa anak2 kecil ini wahai aidil, anak ayu dan adha kamu bisa tatang, anak sendiri ditatangi org?
    2. Lihat muka bersih anak2 itu dan tanya diri apakah kamu sudah corakkan amanah tuhan itu dengan baik?
    3. Dengan karier yg hebat dan hidup yg mewah, adakah anda bersyukur bahawa di luar sana ramai yg tidur di kaki lima, menunggu jualan murah demi mendapat sehelai baju raya untuk anak tp masih bertahan, sedangkan kalian begini atas faktor ego dan konflik cuma?
    4. Lihat di sekeliling kamu aidil, ribuan peminat bersorak untuk kamu, dan percayalah ribuan peminatitu juga yg bakal menjatuhkan kamu suatu hari nanti. Dan tatkala itu yg ada hanyalah anak2 sebagai harta hakiki. Tp adakah mereka bisa menghulur tgn padamu?
    5. Dan rita, sebagai wanita, maaf mungkin menjadi perkataan yg paling bangsat untuk lelaki seperti aidil. Tp sekiranya benar aidil sudah bertindak, mohon maaf atas setiap kekhilafan lalu dan jgnlah pandang kebelakang lgi. Fikirlah dan peliharah abak2 kecik itu, sesungguhnya syurga di bawah telapak kaki ibu.

    0

    0
    • mak duyong says:

      1. Apa dosa anak2 kecil ini wahai aidil, anak ayu dan adha kamu bisa tatang, anak sendiri ditatangi org?
      2. Lihat muka bersih anak2 itu dan tanya diri apakah kamu sudah corakkan amanah tuhan itu dengan baik?

      SAYA SETUJU :)

      0

      0
  33. Ontahmano says:

    emang malang sape dpt mamat nih. pandai buat anak je tapi tanggungjawab takde. bangang lak tu. dah 10 kali turun nek mahkamah, ko pakai sms cerai bini ko?. mmg otak ko simpan dlm boot bola ko kannn.

    0

    0
  34. menantu baik says:

    Saya menantu baik.adik ipar saya nak kawen ngan janda anak 2.punyalah bencikan bakal menantu,mertua saya selalu umpat keji bakal menantu dan cucu tirinya..kesian..kalau saya jadi perempuan tu,tobat saya blah je dari mereka.dasar manusia!hati busuk,mulut puaka!
    Gitu gak ngan rita,saya sangat faham masalah dia…
    Semoga rita akan dapat suami yang sangat baik.

    0

    0
  35. anakmalaysia says:

    Apelah nak samakan Rita dgn Dayana….Rita sorang artis, selebriti. But Dayana is a nobody, cuma husband dia je yg terkenal. So mmg patutlah Dayana berdiam diri. Si Rita ni ramai peminat, so mestilah peminat2 dia nak tau perkembangan kehidupannya. So takyah lah nak mengutuk dia buka cerita kat media. Lagipun wat apelah mulut jahat n mengutuk org, cari dosa je. Dah begitu takdir perjalanan hidup Rita, nak wat camne. Everything is mapped out infront of us, is destined…. Jgn kata kerana tak ada restu ibubapa. Berlambak perkawinan yg direstui tapi bercerai jugak. Dah jodoh dia sampai kat situ…

    0

    0
  36. TUpatLEmau says:

    Tolong la sesaper kalau der duda atau single guy yang alim, berilmu, berakhlak dan berbudi bahasa, dengan orang tua dan of cos berduit kawinla dgn rita ni cepat2… padam terus cerita dia ni.. lepas kawin, jaga elok2, bentuk dia elok2, suruh tutup mana yang patut, jgn bagi dia berlakon dah… dia perlukan hasben cenggitu… haiishhh… memalukan kaum hawa la bila cerita pasal dia (yang selalunya negetef) sokmo keluar sana sini.

    0

    0