Written by AbangNara | October 10th, 2011

Semalam seorang kawan baik Abang Nara memohon pertolongan untuk mengwar-warkan tentang Himpunan Sejuta Umat yang membawa tema Selamatkan Akidah Umat.

himpun

22 Oktober ini bertempat di Stadium Shah Alam, bermula jam 2 petang sehingga 6 petang, dianggarkan sejuta umat Islam akan berhimpun untuk sama-sama mendengar dan membincangkan isu umat Islam Malaysia terutamanya.

himpun

Kalau anda ada kelapangan pada hari tersebut, dijemput beramai-ramai untuk hadir. Lebih banyak info di website HIMPUN dan Facebook HIMPUN.

P.S: Sila skroll ke bawah untuk membaca entri terkini.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

48 responses to Himpunan Sejuta Umat – Selamatkan Akidah Umat

  1. anon says:

    first!!!!!!!
    yg nih tadak plak org nak bg pendapat ek

    0

    0
    • NuReLLe says:

      tah nye..aku tunggu gak dari tadi org komen..
      nan hadooo..
      cuba kalau gosip..laju je..gugugu

      0

      0
      • radin says:

        Sokong bebenor – marilah kita umat islam, tua muda, lelaki perempuan remaj/belia/dewasa tidak kira apa bangsa hadir beramai-ramai. Insyallah ASWT akan memberi kita kekuatan menetang usaha-usaha kafir harbi nak merosakkan akidah umat Islam masa kini – ayohlah hadir beramai-ramai.

        0

        0
        • ANAK KETUA MENTERI PULAU PINANG DAP KANTOI MERAMAS NENEN !!!!!!

          Ludah jatuh ke muka sendiri. Kini anak ketua Menteri P.Pinang Marcus dikatakan meramas buah dada gadis umur 16 tahun dan bayar pampasan rm 200 tutup cerita.

          Ha ha ha…tok wan dan ayah..pencabul hak2 orang Melayu. Anak pencabul nenen kopek……

          Karma?????

          0

          0
        • ajie says:

          haha..nk gelak je aku bace komen ko…ape punye mentaliti la bro..cakap tu biar la ade bukti sahih n bukan cakap2 je..mcm budak tadika weyhhh! :D

          0

          0
        • marisa dania says:

          lantok dia la kafir..buat ape bukan dpt pahala pon….yang penting skg kita umat Islam nie…banyak yg dah rosak akidah…berzina, memfitnah, murtad…sume majoriti orang Islam yg ramai terjebak ngn benda2 nie..astagfirullahal’azim….sama2 lah kita selamatkan akidah umat Islam…

          0

          0
      • Selitone Cold says:

        Diharapkan selepas perhimpunan ini, ada lanjutan dan tindakkan yang boleh dilakukan.

        0

        0
    • BERSIH 2.0 says:

      x besh perhimpunan sejuta umat..xley merusuh..xleh wat kacau kat jalan raya,xley terpekik mcm orng gila kat jalan..xley buang sampah!!x besh!!!!i suker perhimpunan haram jer!!!perhimpunan cam gini x layan…kalo bersih leh buat sumer tu!!hahahahahaha..BERSIH BANGANG!!!

      0

      0
      • PAS TAK MAU SERTA says:

        “Kabarkanlah kepada orang-orang munafik bahwa mereka akan mendapatkan siksaan yang pedih, (yaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman-teman penolong dengan meninggalkan orang-orang mu’min. Apakah mereka mencari kekuatan di samping orang-orang kafir itu? Maka sesungguhnya semua kekuatan kepunyaan Allah.” (QS. an-Nisa: 138-139).

        BACA SETERUSNYA- Edisi Indon Brengset Lagi!
        Anda mungkin juga meminati:
        media Indon Puji Tindakan Perak Halang Pesta Bikini!
        Tok Non Gempur Kawasan LGE (Pics)
        Video & Cerita Sebenar Dari MP PAS Betapa Selamatnya Kilang …

        Pakatan Haram Sial Main Wayang Je Lebih!

        Nampak sangat Khalid Ibrahim kaki menipu rakyat!Barisan…

        BACA SETERUSNYA- Pakatan Haram Sial Main Wayang Je Lebih!

        Anda mungkin juga meminati:
        Gerakan, Tak Bergerak Tapi Nak Makan!
        Melampau! Sampaikan Cendol Pun Depa Punya!
        MB Khalid Tak abis-abis dengan berslogan, naik nyampah!

        0

        0
        • yaya says:

          Otak sempit la manusia2 nie..ni bukan blog politik…kalau cakap benda faedah xpe gak..ni macam tin kosong….kerana mulut ko badan nanti binasa….bagi ayat quran…tapi mencarut x habes…buat penat orang macam ko nie ada kt Bumi Allah nie….sia2…

          0

          0
    • esoh says:

      arap2 umno ambik sebarang tindakan terhadap isu murtad n bkn hanye bt perhimpunan sje2…n klau bleh bt je la hukum hudud..tuk kesejahteraan umat islam di malaysia ni..jenayah gerenti bleh dibanteras..amin..

      0

      0
  2. moshimoshi says:

    tu la…kalo bab gosip kemaen ag alert….huhu…

    0

    0
  3. aanya says:

    wow, best nih. nnt akan saya sebar2kan

    0

    0
  4. Joe Jambul says:

    Satu saranan yang TERAMAT BAGUS. InsyaAllah akan saya sebar-sebarkan.

    0

    0
  5. BumbleBee says:

    insyaallah… akan disebarkan.

    0

    0
  6. Haaziq says:

    Thanks bro tolong prmosi :D

    0

    0
  7. saya says:

    saya mengesyorkan abg nara join skali… sekurang2nye pasni leh post bende yg lebih pekdah dari gosip murah si artis2 ni….

    0

    0
  8. achik says:

    org suka gosip2 yg bleh kutuk2 gitu..hehehe
    apa2 pn support untuk agama kita..

    0

    0
  9. dieb says:

    Alhamdulillah.. moga2 ramai yang datang.
    Asyik bergosip je, cuba kita refresh balik diri kita, igt pasal isu semasa pulak..
    Gejala murtad pun tak kurang seriusnya..
    perlu diambil berat.

    :)

    0

    0
  10. abgcantik says:

    rasa tenang pulak dengar berita cam ni..kalau x berserabut dgn gossip xserik2.

    0

    0
  11. minah jambu 24jam mengadap computer says:

    minah jambu tk bekenan lah nk komen pasal himpun himpun ni…….ada mate pandang…ada telinga dengar…ada mulot diammmmmmmmmmmmmmmm!!!

    0

    0
    • Ade aku kesah kau nak komen ke tidak says:

      Lantak ko la minah oiii….ko bukan orang Islam pon..kalo ko org Islam x dela pulak ko nak ckp cmni kn? zasss….

      0

      0
  12. himpun sama sama says:

    yer ler..minah jambu mana minat himpun pasal agama ni..kalau himpun pasal gossip,jantan,of course minat kan.curllll last ko marrriaaaaaa.

    0

    0
  13. bujang says:

    InsyaAllah bujang pun akan menghadirkan diri kesana.

    0

    0
  14. mulut capoi says:

    Marilah kita ramai2 kesana…

    0

    0
  15. bukan nama sebenar says:

    moga objektif HIMPUN ini tercapai

    0

    0
  16. i luv lemonate says:

    insyaalah akan cuba hadir..

    0

    0
  17. bagos2.kena kupas isu islam ni dalam2,takut lebih ramai lagi mintak pertolongan di gereja

    0

    0
  18. Saya juga Islam says:

    Ya niatnya bagus … tapi kenapa perlu libatkan PEKIDA yang kita kenal penuh dengan pemesongan akidah. Dalam press statement baru-baru ni terpampang muka Lan Gajah a.k.a Ayahanda Pekida cawangan mana tah aku lupa yang dulu kecoh pasal Samsul Yusuf guna perkataan Abang Long dan sebagainya tu … bodoh punya manusia pun ada ka. Mengarut je

    0

    0
  19. akak nara says:

    inilah entry abang nara yang paling terbaek..bagus abang nara

    0

    0
  20. RedRuby says:

    Semoga konteks pengisian utk acara hari tu nanti bermakna dn dpt dimanfaatkan. Harap jgn la ader amik kesempatan utk mempolitikkan event nie..

    0

    0
  21. Juon says:

    Isu sensitif so no komen.

    0

    0
  22. Lola says:

    Kalau perhimpunan ni betul2 utk discus masalah org Islam di malaysia dan sama2 cari cara utk selesaikan dari akar umbi, aku sokong

    Tapi kalau target perhimpunan ni adalah untuk menuding jari menyalahkan org lain atau agama lain, baik tak payah buat!

    Masalah org islam bermula kerana kelemahan org islam sendiri, so tolongla cari kesalahan kita dulu! Org miskin terbiar tnpa bantuan smpai carik bantuan kat agama lain. Isu buang bayi, dera anak, rogol, dan murtad tu semua bermula dari kelemahan keluarga Islam tu sendiri.

    Fikir-fikirlah apa yg aku cakap ni kalau korang gi Himpun tu… jgn mudah terpengaruh dgn tempikan berapi yg sebenarnya kosong dan tak berfaedah.

    0

    0
  23. adreyanie says:

    kalau ada konsert, sikit je readers kat sini yg nak buat tazkirah. Ramai je yang seronok menantikan hari konsert tu. Tapi untuk berhimpun beramai2 sebagai ummah yang menyembah Allah yang satu, macam2 alasan keluar. Tiada tujuan la, motif politik la, sembang kosong la, tak berfaedah la.
    Kafir pun senyum lebar sebab Malaysia yg majoritinya umat Islam tak dapat mengumpulkan walau sejuta hadirin dalam satu majlis.
    Bahan ketawa akhirnya…misi mereka memisahkan perpaduan ummah tercapai.

    0

    0
    • Lola says:

      hmm matangkan dulu argument awak tu. Kami pertikai Himpun bukan semata kerana malas, tapi mencari kerelevanannya dan kemampuannya dalam menyelesaikan masalah akar umbi umat Islam.

      Tak payah fikirkan si kafir yg ketawa tu, kalau asas agama Islam kita dah kuat, dorg nak bagi minum air jampi pon takder kesan. Camner nak bagi asas agama kuat? Ini yg patut kita bimbangkan sekarang. Ummah kita berpecah kerana kelemahan ummah sendiri… kebanyakkan bongkak, bangga diri itu Islam, tapi penerapan sendiri kurang.

      0

      0
  24. kucinggatal says:

    tahniah pakcik nara sbb post bnde ni

    0

    0
  25. hakimi says:

    ni semua propaganda dr pihak tertentu. nak menyelamatkan aqidah individu beragama Islam bkn lah dgn cara berhimpun, beri ceramah dan kemudian balik. kenapa tidak diadakan debat mahupun wawancara tertutup dengan semua agama yg ada dimalaysia? InsyaAllah barulah penyelesaian, persefahaman dapat dicapai. Berhimpun boleh menyebabkan rasa xpuashati penganut agama lain yg risaukan jika ada agenda tersembunyi. Jom singgah sini… http://teropong-semalaysia.blogspot.com/

    0

    0
    • maman says:

      perhimpunan ini dibuat dengan tujuan untuk memperlihatkan kepada bukan muslim di malaysia yang umat islam masih lagi bersatu padu. situasi yang sama juga diadaptasi dari perhimpunan BERSIH2.0 yang memperlihatkan rakyat malaysia berbilang kaum bersatu untuk membersihkan sistem pilihanraya. rakyat bukan muslim perlu sedar hakikat yang Malaysia adalah sebuah negara islam dan agama lain dilarang penyebarannya. kalau berhimpun sebegini boleh menimbulkan rasa tidak puas hati terhadap penganut agama lain, situasi yang sama juga perlu difikirkan ketika perhimpunan bersih tempoh hari kerana ianya juga boleh menimbulkan rasa tidak puas hati pihak lain.

      0

      0
      • Lola says:

        Ok aku setuju.. nak tunjuk umat Islam bersatu padu. Tapi lepas tu apa yg kita dapat? Balik rumah, pot pet pot pet bangga diri dah tunjuk hebat ngan agama lain. Pastu? Ada diskas psl camner nak kuatkan balik keluarga Islam? Camna nak kukuhkan ajaran agama Islam? Ada diskas camner nak pastikan zakat dapat diedarkan kpd semua yg memerlukan? Ada diskas camne nak bendung pengaruh budaya barat? Kalau confirm ader, aku pon sokong Himpun. Kalau takder, buang masa jer…. dah impak besar tu. Himpun tu ada potensi utk pecah belahkan rakyat malaysia yg brbilang agama tau! Korang ingat sikit nnt time berhimpun tuh, jgn terpengaruh membenci agama lain… Aku taknak kita berbunuhan sesama saudara cam kat indonesia.

        Mmg malaysia negara Islam, dan agama lain tak boleh berdakwah dgn org Islam…. tapi jgn smpai kita org Islam ni menganiaya agama lain jugak. Dakwah Islam takkan smpai kalau org nampak Islam ni agama yg represif. :(

        Bersih 2.0 berbeza, sbb yg tu sumer bangsa bercampur sokong atau tak sokong. Part agama ni sensitif sket, org sanggup berbunuhan utk pertahankan agama.

        0

        0
  26. baguslah ada perhimpunan macam tu. Kita sokong je. .. merapatkan ummah jangan merenggangkan silaturrahim… best of luck…

    0

    0
  27. J>O>S says:

    Himpunan Sejuta Umat – Selamatkan Akidah Umat

    Pada pendapat peribadi, hipunan ini tak perlu. Sebab masalah murtad ini lebih kepada kurangnya didikan agama. Berhimpun ramai2 tak je jaminan akan meningkatkan keimanan / keyakinan Islam dalam diri mereka.

    Sepatutnya, menumpukan perhatian didikan umat Islam. Kefahaman tentang Islam itu penting.

    Ramai mengaku Islam tapi diri sendiri tak percaya Islam. Ramai umat Islam masih lagi rabun tentang pengertian Islam itu sendiri.

    Contoh : Bila sebut pasal HUDUH, ramai yang kalut. Kalau orang bukan Islam kalut tak pe la jugak. Sebab mereka bukan Islam. Tapi orang Islam sendiri kalut, macam mana.

    Islam, panduannya Al-Quran. Kembali kepada Al-Quran. Amalkan setiap ayat yang ada dalam Al-Quran. Bukan ambil sebahagian, dan tinggalkan sebahagian.

    Contoh : Kita pelopor kepada perbankan Islan di dunia. Ok la tu. Tapi Huduh ??? Masih teragak2.

    Inilah yang dikatakan Ambil Sebahagian & Tinggalkan Sebahagian Yang Lain.

    Ambil mana yang boleh memberikan keuntungan, tinggalkan yang mana memberi kerugian kepada mereka.

    0

    0
    • noneofmybznz says:

      bukan ‘huduh’ la dek non, hudud @ hadud @ hudood.
      huduh tu buruk.
      agak2 la kalau nak eja tu.

      0

      0
    • Himpunan Sejuta Umat – Selamatkan Akidah Umat

      Pada pendapat peribadi, hipunan ini tak perlu. Sebab masalah murtad ini lebih kepada kurangnya didikan agama. Berhimpun ramai2 tak je jaminan akan meningkatkan keimanan / keyakinan Islam dalam diri mereka.

      Sepatutnya, menumpukan perhatian didikan umat Islam. Kefahaman tentang Islam itu penting.

      Ramai mengaku Islam tapi diri sendiri tak percaya Islam. Ramai umat Islam masih lagi rabun tentang pengertian Islam itu sendiri.

      Contoh : Bila sebut pasal HUDUD, ramai yang kalut. Kalau orang bukan Islam kalut tak pe la jugak. Sebab mereka bukan Islam. Tapi orang Islam sendiri kalut, macam mana.

      Islam, panduannya Al-Quran. Kembali kepada Al-Quran. Amalkan setiap ayat yang ada dalam Al-Quran. Bukan ambil sebahagian, dan tinggalkan sebahagian.

      Contoh : Kita pelopor kepada perbankan Islan di dunia. Ok la tu. Tapi Hudud ??? Masih teragak2.

      Inilah yang dikatakan Ambil Sebahagian & Tinggalkan Sebahagian Yang Lain.

      Ambil mana yang boleh memberikan keuntungan, tinggalkan yang mana memberi kerugian kepada mereka.

      0

      0
  28. Albahri says:

    Yang menganjurkan himpunana itu jugalah yang menolak hukum ALLAH, tolak hukum ALLAH dikira murtad… org tengah sibuk nak berhimpun di Makkatulmukarramah, kat sini buat himpunan yang takde makna, nak selamatkan akidah bukan camtu caranya, nak selamatkan aqidah kena berilmu dan yakin dengan segala perintah ALLAH.

    0

    0
    • Lola says:

      betul tu, aku kurang yakin sbb bimbang Himpun ni dipolitikkan… very likely. Lagipun, takutnya Himpun ni dijadikan medan melancarkan ketidakpuashatian dgn agama lain, sedangkan akar umbi masalah org islam bukannya dorang. Hmmmm

      0

      0