Written by serenity | June 9th, 2013

Selaku aktivis yang turut membantu kemenangan Pakatan Rakyat (PR), pelakon Hairie Othman betul-betul rasa kecewa apabila dirinya tidak dipedulikan lagi apabila selesai Pilihan Raya Umum Ke-13 5 Mei lalu.

Beliau mengakui sudah sebulan tidak menerima apa-apa panggilan atau jemputan ceramah dari mana-mana pihak dalam PR. Ujarnya dengan nada kesal:

Tidak ada jemputan bermakna saya tidak ada pendapatan.

Baru-baru ini di akhbar Warta Perdana, pelakon Hairie Othman mendakwa sebelum pilihanraya, dia rancak dipanggil oleh mereka untuk memberikan ceramah tentang PR kepada umum lantas memberinya peluang pendapatan.

Sejak menyertai PAS dia tidak lagi dipanggil berlakon dan meninggalkan lakonan yang menjadi sumber pendapatannya sebelum ini dan menumpukan kepada membantu PR memenangi pilihanraya.

Sejak menyertai PAS, Hairie meninggalkan bidang lakonan yang menjadi sumber pendapatan selama ini kerana memberi tumpuan membantu PR menghadapi PRU 13. Sebagai ketua keluarga, berkata dia mempunyai tanggungjawab memberi nafkah kepada anak-anak dan isteri seperti membeli keperluan dapur bayar ansuran kereta dan sebagainya dan semua keperluan itu dapat dipenuhi apabila sering dipanggil berceramah oleh PR.

Mengaku tidak menang tangan dibawa menjelajah ke seluruh pelosok tanah air membantu ceramah PR, pendapatannya ketika itu mampu menyara keluarga. Namun kata Hairie:

Saya pelik sebaik selesai PRU 13, PR tidak lagi hubungi saya, padahal mereka diberi mandat memerintah Kelantan, Selangor dan Pulau Pinang.

Dia berkata dia tidak boleh berterusan begini sebaliknya perlu melakukan sesuatu demi kelangsungan hidup keluarganya. Katanya:-

Saya berharap kerajaan PR perlu mengotakan segala janjinya sepanjang berkempen dahulu untuk membantu rakyat dan memberi peluang pekerjaan kepada saya mengendalikan apa jua program kerajaan di Selangor.

Kata Hairie lagi, kerajaan PR perlu beri beliau peluang menjalankan apa-apa projek seperti tender potong rumput atau apa saja kerja yang boleh mendatangkan punca pendapatan.

Malah menurutnya, sejak menjadi penceramah tetap PR Hairie seolah-olah disenarai hitamkan dalam bidang seni dan sejak itu tidak menerima sebarang tawaran berlakon dari mana-mana penerbit.

Beliau sanggup mengambil risiko meninggalkan bidang seni yang menjadi sumber pendapatannya selama ini kerana yakin dengan kekuatan PAS dan PR mengambil alih tampuk pentadbiran kerajaan Persekutuan.

Sangkaan saya meleset sama sekali, BN masih diterima rakyat pada PRU13 lalu. Harapan saya cuma minta kerajaan PR berikan sesuatu job pada saya.

Hairie mula berkempen membantu jentera pilihanraya PR sebaik menyertai PAS pada 2011 dan kemuncaknya pada kempen PRU13 beliau diberi tugasan berceramah empat kali sehari.

Sebagai aktivis Pakatan, saya di hantar berceramah dan berkempen di seluruh negara bagi membantu calon PR, tidak kira PAS, DAP atau PKR. Saya berkempen dua tempat pada waktu siang dan dua tempat pada waktu malam, berlarutan sehingga ke pagi.

Sewaktu berkempen beliau tidak mendapat tidur secukupnya demi membantu kemenangan calon PR.

Tetapi apabila mereka sudah menang dan berjaya membentuk tiga kerajaan negeri di Selangor,Kelantan dan Pulau Pinang,diri saya seolah-olah tidak dipedulikan lagi.

Secara sinis Hairie berkata,siapalah dirinya, hanya aktivis PR sahaja, bukannya wakil ADUN atau wakil Ahli Parlimen.

Sebab itulah saya tidak dipedulikan.

Pada pendapat kami, Hairie patut melakukan sesuatu untuk mendapatkan sumber pendapatan tanpa perlu bergantung harap pada PR. Apa pendapat anda?

161 responses to Hairie Othman Minta Kerajaan Pakatan Rakyat Beri Peluang Pendapatan Padanya

  1. Hidup BN says:

    Inikali sudah kalah masuk laut lah !!!!! hahahaahahahhaaa

    0

    0
    • Bibiyana Dalton Layola Juburia says:

      yg banyak menang….DAP (parti kafir jugak)

      (masuk celah spender Anwar Iberehim je lah. melayu PKR memang bodoh !!!!!!)

      0

      0
      • Lim Kit Wang says:

        ada aku kisah ??????!!!!!

        0

        0
        • MelePAS says:

          *******bunyi cengkerek*********

          0

          0
        • Selamat Jadi Penganggur says:

          jom kita petik buah anggur beramai-ramai !!!!!! :D

          0

          0
        • Nurol Izzah says:

          Datang la ke rumah saya, bang….kita buat projyek video lucah ! :-*

          0

          0
        • JoJo says:

          Wahai penyokong2 pembangkang. Hutang PTPN dah bayor ke belum hoi. Ahaks…

          0

          0
        • LULU says:

          SUDAH LA. MASUK SAJA BN. KORANG KASI DAP MENANG BANYAK.

          0

          0
        • Kak Cham Kuat Gosip & Tido says:

          Jom la bang rie dtg ke rumah Cham.. jd peneman tidur cham je.. xpe cham mampu nak tanggang abg rie.. taste dgn abg rie sejak zaman leftenan Adnan lagi..

          0

          0
        • Kak Cham Nyayuk says:

          ^^^^^ tanggang ????

          Hahahahhhhaha….punya nak mencarut sampai tak sempat ko spell-check dulu ye????

          0

          0
        • Anonymous says:

          dulu ko jgk kate rezeki dtg dr allah..wt pe nk penig kpale skrg nie..pijak pd bumi yg nyata..2 la angkuh sgt ckp 2..lantang sgt bersuara buta org meluat..skrg ni ko telan la balik air liur yg ko dah ludah 2..buat malu je.dah kena tipu,baru nk mengadu domba..ape yg boleh aku kate psl sifat angkuh ko nie adalah PADAN MUKA..pergilh wt ceramah tepi jalan kn ramai pengikut ko..pas 2 letak tabung suruh org msuk duit..2 jer yg ko pndai kn..msih terbayang-bayang cara ko bg ceramah,cara ko ckp dgn penuh angkuh 2..hahahahahahaha….

          0

          0
      • Saka Nala Karupan says:

        Lain kali pangkah lah roket, bulan dan bintang lagi ye……kekekekekekekeke

        0

        0
        • Nanok says:

          Pangkah Keadilan tapi DAP yg dapat nama.
          PR menang tak sampai 20 kerusi.
          Tololnya mereka yg IQ selevel lembu kan ????

          0

          0
        • Nyah Kulit Mulus says:

          mahu jana pendapat isi rumah? jual saja serbuk tepung aura white. bukan saja kulit2 makin gebu, dalaman makin sihat dan otak makin cerdik. cuba lah…..

          0

          0
        • Kerbau Lahabau says:

          memang keadilan la sangat kan. kekekekekeke

          siapa tewas dialah merana. si DSAI/ Keadilan tu apa susah, diaorang dapat dana2 luar. ko yg jadi balaci ni, nak beli susu anak pun terpaksa meraung kat wartawan2. kerajaan dah kasi peluang, tuhan pula kasi rezeki je kau yg tak pandai bersyukur ambil peluang.

          sesuai la muka kau!

          0

          0
        • makcik cantik says:

          dah habis pilihanraya,semua parti pon senyap.yang menang pon suam2 kuku je.BN pon senyap..aktivis BN dpt jemputan ceramah lg ke sbulan lepas PRU13?

          0

          0
        • hani says:

          lololololo

          0

          0
      • yUyU says:

        Seriously aku rasa hairi ni tak patut nak salahkan sesiapa kalau dia takde punca pendapatan..ko kena sedar walaupun ko sokong mana2 pihak2…ko kena la ada kerja sendiri untuk tanggung family…PR ke BN ke yg menang… kerja tetap kerja..mana ada benda free dalam dunia nih.. haihh~~

        0

        0
        • kebendaan says:

          Aku rasa ada yang dijanjikan kebendaan bila memburuk2kan pihak lain. tu yang jadi gelap mata. Dah selesai tugas, takdelah job lagi. Putih lah mata tu.

          0

          0
        • Anonymous says:

          betul. mana ada benda free dlm dunia ni. hutang pun kena bayar. bodoh punya PKR !

          0

          0
        • FARAEL COBAIN says:

          Pelik r. Yg dok obses dgt ngan PR tur sbb nak duit ker? x fhm tul fahaman politik hairi nie!!! Nampak sgt bukan nak memperjuangkan aper yg benar, aper yg tidak.. memperjuangkan pasal duit ruper2nyer.. hmmmmm

          0

          0
        • Kueh Bangkit says:

          Yup, betol tu.. spttnya xde nk menagih kt org len. kn jgak ade job sndri.. ni mintak smpati kt orh. tu la mse duk sakan brceramah pnuh dgn ayat2 bongkak.. skrg bru tau langit tggi ke rendah kan bang rie..

          0

          0
      • wek wek wek says:

        KAU PERGI LA MINTA SEDEKAH KAT BRADER ANWAR & KAK ZIZAH KO TU.
        LEPAS TU KAU MENYALAK PULAK KAT RUMAH LIM GUAN ENG.
        JANGAN LUPA SEDEKAH PULUT KUNING PADA ABBY ABADI.

        :D

        0

        0
      • Renungkan Saja says:

        saper suruh kau sokong parti pkr (punggung kami rela) tu bro?
        kau tu dah la artis suam2 kuku, job pun tak berape nak ada. kami ni lain la kan kerja kompani. gaji kompirm tetap jalan tiap2 bulan. lain kali pikir panjang la bro. kan dah tak dapat job tu.

        artis2 tak payah masuk politik, rosak masa depan. nasi sudah jadi bubur lambuk. what to do ????

        0

        0
      • Lembu Gemok says:

        Masa ko berjuang tu, ko yakin dgn PAS,PKR ker or yakin dgn Allah? Kalau niat perjuangan pon dah tersasar, jangan cuba nak bercakap tentang keadilan!

        0

        0
      • K.A.A says:

        sebelom dia jadi penceramah pkr pon dia dah x de jadi pelakon rasanya..

        0

        0
      • nana says:

        ko 2 yg BODOH!!!! dalam barisan nasional kn ade MCA (Malaysian CHINESE Association). 2 kaum ape bangang?!!!! bkn kafir ke sume ahlinye?!!! nmpk sgt pencacai kuat umno. lain kali gi sekolah belajar betol2, jgn dlm kepala otak ingat umno bodoh ko 2 je

        0

        0
      • Only CT (In The World) says:

        Kalo susah sgt hidup tu g lah jd anak ikan ang Nuar Berahi……oopss sori abg Nuar berahi ada high taste nk anak2 ikan muda dan masih bergetah lagi….sian abg Nuar Berahi, dahlah Road Tour Album “Blackout” gagal di pasaran, skang anak ikan kesayangan dah kahwin lain……nk cari yg lain takut, banyak2 video2 yg sedia menanti aksi beliau dirakam lagi…

        0

        0
      • ABC (ASAL BUKAN CINA) says:

        Ingat semua umat Melayu dan Islam, marilah berjihad ekonomi dan boikot service dan barang Cina selagi boleh, kerana PRU-13 telah memperlihatkan Cina cuba merampas kuasa dari orang Melayu….ingat ABC (ASAL BUKAN CINA)….tahniah KM Melaka kerana membuka semula jalan Jonker Walk untuk memudahkan aliran trafik di Bandar Melaka…….ingat ABC ingat UMNO (pelindung mutlak hak2 org Melayu dan Islam di Malaysia)

        0

        0
    • Saiful Baukari Ayam says:

      Ini kali…gaji lu dah tak masuk dah. Lalalalalallalaalalalalalaa

      0

      0
      • Anonymous says:

        patutnya hairie xleh berharap dgn PR..BN pn dah menang dah xbuat ceramah lg..brpe byk aktivis nk jg..dia patot phm la..dah tua kot..

        0

        0
      • Keenah says:

        Ni la orang panggil “BALACI” , bila org sokong BN , puak2 pembangkang ckp “MACAI” , kerja malas , yg tawu nk meroyan kt atas pentas , Puii ~!! Igt kan sokong pembangkang kerna da INSAP ~!!

        0

        0
    • macam2 says:

      Tak fahamla.. Kau perjuangkan agama untuk akhirat ke untuk dunia?

      kalau betul-betul ikhlas, takkan mengharap habuan dunia ni. Allah Maha Memberi Rezeki. Bukanla kau masuk PR/BN rezeki kau lebih atau tak. Hurmmmm

      0

      0
    • Fakka says:

      Ini bumi Malaysia… orang yang malas hidup nak bertender macam ngko ni jer mati kelaparan.

      Ngko bkeh try jual burger bakar… jaja nasi lemak di pintu masuk kilang pun dah oraight… atau kalau dah malas sangat, bleh mancing ikan ketutu atau ikan hantu di lombong tinggal. Jangan nak bagi alasan tak ada sumber kewangan.

      0

      0
      • Abi says:

        hahahaha aku sokong ko Fakka,nk harap org beri je,tp malas usaha sendiri..
        IGTlah reeki tu dari ALLAH bukan dari PR/BN.klo niat tu tak elok mana nk dtg rezekinya huhuh

        0

        0
  2. misz nana says:

    alahai… Tak cerdik langsung le dia ni..

    0

    0
  3. Miss A says:

    Nampak sangat berjuang bukan kerana agama. Macam lakonan tu je yang boleh bagi ko rezeki. Rezeki ada d mana-mana yang penting usaha !

    0

    0
  4. akmall says:

    wow… rumah sudah terbina tersergam indah.. pahat masih berbunyi. ke tak betul peribahasa tu? Bukan lah nak menidakkan rezeki awak Hairie, tetapi, betul juga, jangan lah diharapkan sangat rezeki dari PR tu.. BN pun sama, mereka memerintah, kadang-kadang, mereka tak tau pun kesakitan kita mencari rezeki yang tahu mereka menang. Carilah kemahiran *selain berlakon, dan bermula lah dari situ. Banyak peluang sekrang ni, rajinlah sikit. Jangan harapkan Parti politik jerrr…

    0

    0
  5. bantal says:

    LOL. who would ask a stupid actor to give a ‘ceramah’? LOL

    0

    0
  6. Lalala says:

    Hahaha.. Hari tu kau beria kata BN ni kroni la nepotism la. itu ini.. Skrg kau mintak tender? Hahahaha. Sah2 la geng PR bagi kat kroni diorang. Kau tu dipergunakan je. Elokla kalau ko dah nampak, sama je BN ke PR ke, mmg duit je la matlamatnya.. CHeh!

    0

    0
  7. KT Pari says:

    Pembangkang ni selalu menggunakan khidmat artis2 (terkenal or suam2 kuku) untuk bagi ceramah. Mcm si Abby jugak, pd hal apelah kepandaian artis2 ni, kelulusan pun tak ade. Agaknya harapkan populariti dia org je. Si Abby masa sebelum pilihanraya hari tu, ade jugak pegi mengempen utk pembangkang, tapi org2 kampung aku panggil si Abby, artis mulut jahat. Tak tahulah ape yg di perkatakan oleh Abby sampai di label mcm tu……
    So Hairie…padanlah muka kamu. Tulah kamu dah confident sangat si pembangkang tu menang kan. Mcm2 manifesto pun tak menang jugak…haha…tulah ketua PKR duk meroyan tu. Tak ingat Qada & Qadar ….Ada hikmah lah tu di sebalik kekalahan, so bawak2 bertenang, and bertaubat banyak2. Sudah2lah memfitnahkan org & melakukan pembohongan. Life is too short…. Hidup BN !!!

    0

    0
    • Juriah Tong Gas says:

      yg menang cina2 DAP. melayu2 masih minta sedekah bumi sendiri.
      kasihan mereka.

      0

      0
  8. ME says:

    itulah mainan dunia politik…..jangan terlalu mengharap…pi mai pi mai kita kena usaha sendiri jugak.

    0

    0
  9. kelkatu says:

    Ala….Hairie, susah ape, gih lah mintak keje dengan si Anwar tu. Kamu handsome, mesti dia suka. Dulu Saiful pun keje dgn dia jugak. Dia dgn senang hati je terima kamu keje, kan dia suka dikelilingi oleh lelaki2 lawa. Just go and try your luck…who knows you might get lucky….hehe….lagipun dia kaya, billionaire lagi…

    0

    0
  10. BUNKFACE NO.1 says:

    aku rasa nak tergelak…buat apa kau bising2 kat media hiburan, pergi lah mintak duit dgn org yg kau sanjung sgt tu..LAIN KALI LAH

    0

    0
  11. lagubestbest says:

    Semua orang tau politik tu macam kerja kontrak, lepas 5 taun compete lagi. Yang si hairie nie pendek akal kenape.. ntahla, salah sendiri kot.

    0

    0
  12. cik joven says:

    KRONI di mana-mana sahaja!

    0

    0
  13. Anak Malaysia says:

    Pilihanraya dh abis,xde ceramah dh la jawabnya..ceramah hot bila dekat2 nk pilihanraya je..silap langkah la bro u tinggalkan bidang lakonan tu..yg tu pendapatan tetap..sumber rezeki..so skrg ni sapa nk byr ansuran kete umah sgala bagai tu..jgn smpi kena tarik @ lelong harta2 tu sume dh la..bkn x blh nk tlg kempen utk PRU tp kena pkir yg mna satu keje hakiki,mana satu sampingan..bila silap percaturan, CHECKMATE la jawabnya!!!

    0

    0
  14. Anonymous says:

    jadi anak ikan Anwar la…mesti kaya raya ..:):)

    0

    0
  15. yY says:

    padanlah muka ko..

    0

    0
  16. Anonymous says:

    Pangkah lah lagi parti anwar …

    0

    0
  17. tahpape says:

    orang dah habis PRU kot. nak ceramah ape lagi. mane ade org ceramah hari2. ko ni punnn. cari keje lain laa. setiap manusia ade rezeki masing2. nak taknak je usaha.

    0

    0
  18. Anonymous says:

    aik minta jd kroni nmpak?????????????

    0

    0
  19. hairie bengap says:

    nak ceramah ape lg pakcik oii?? kalau kau bg ceramah lepas pru, boleh ke pr tu menang? bingai boleh tahan. spm dulu dpt pangkat bape ek? lol

    0

    0
  20. Hairie Anjing says:

    Ni la namanya orang bodo. Dah nama pon aktivis memangla takde jawatan tetap. Bodo bodo bodo!

    0

    0
  21. JongJa says:

    Sesetengah artis nih mmg cam mamat nih…bingai.

    Cuba le neutral dlm hal2 politik…ko nak pangkah sapa ko punye hal…ko diam2 dah ler…

    Skrg sape susah??? Ko susah, bini ko susah, anak ko susah. Dan sah2 smua dlm family ko susah, kena caci, kena hina, kena boikot etc.

    Kesiannn…….

    0

    0
  22. sulaiman akhlaken says:

    kau dah sapu duit derma ceramah selama ni tak puas2 lagi ke…sohehlah aktivis PAS ni bukan berjuang untuk agama Islam tapi untuk WANG dan WANG

    0

    0
  23. Anonymous says:

    rezeki ada di mana2…tue la sape suruh pende akal pegi tinggalkan dunia lakonan….sebelum pilihanraya mmg la cm tue…sibuk berkempen sana-sini….lpas abis pr….dah senyap kembali dan kita pun mula kehidupan cm biasa….dah tak pyh nak slhkan parti2 ko tue…pegi wat muka sedih kat produser mintak kje berlakon balik….ko kan pelakon terbaik….buat muka setoken pun petik jari jek….all da best…..

    0

    0
  24. Fifie says:

    kata berceramah demi agama Islam dan akhirat, bukan mencari keduniaan ~_~” kan hairie ni baru kahwin, mcm mana pula ada anak? ke dia ni kahwin dua? blur sat dgn status perkahwinan dia ni

    0

    0
  25. observer says:

    Senang je Hairie, jawatan kosong sentiasa ada…..sebagai anak ikan ANWAR. Tengok mcm si Saiful tu, blh bagi hantaran kawin sampai rm40k. Dia bijak. Masa dgn si tua nyanyuk tu dia kumpul duit banyak2…….kamu blh jadi mcm dia jugak. Lebih2 lagi skrg kamu tegap and lawa, mesti Anwar suka..

    0

    0
  26. hazelnut says:

    Melayu mudah lupa……mcm mana lah parti yg berdegar2 kata parti lslam boleh bekerjasama dengan kapir laknat yg dulu kene tangkap kerana banyak sangat menghina melayu. Tak paham betul. Org2 PAS blh mengutuk kata tak nak bekerjasama dgn UMNO kerana umno kafir. Statement yg paling bodoh…Habis DAP, parti lslam ke. Sanggup join parti yg terang2an kapir.. Nilah mentaliti org melayu, dengki & mengutuk bangsa sendiri. tapi mengagung2kan bangsa lain. Wahai melayu celiklah mata tu luas2. Jgn hanya kerana terpengaruh dgn putar belit seorang melayu(DSAI) yg hanya mementingkan diri untuk naik tapi sanggup pijak bangsa sendiri…..Org2 Melayu berpecahbelah, bangsa lain bertepuk tangan & duk berkomplot nak take over….

    0

    0
  27. BOOOOO says:

    booo sama dia BOOOOOOOOOOOOOOOOOO

    0

    0
  28. Jenana says:

    sudah jatuh ditimpa…r0ket dan bulan…..muahahahahahahahahahahak

    0

    0
  29. dron says:

    Memang sudah di duga. Habis madu sepah di buang. Tanggung sendiri. Buang masa merengek jer!

    Tiada siapa peduli!

    Ini lah keadilaan untuk anda!

    0

    0
  30. maca damia says:

    Aii….biar betol. Kan PAS tu parti lslam sejati, boleh mungkir janji and pandai menggunakan org jugak ke. Kalau parti keadilan ( adil, konon), tu tak heranlah sb mmg parti ni penuh dgn samseng & penyangak, sampai seorang ustaz pun kene ugut bunuh…
    Next time guna otak sikit, kamu artis, so dont take sides, be neutral, or jgn tunjuk sape yg kamu sokong terang2an, sekarang sape susah?? Tulah confident sngt dgn kata2 & janji2 si penjenayah negara tu. Sendiri tanggunglah….

    0

    0
  31. maya meira leyana says:

    eh bini dy bkn ank dato ke…kn artu mse dowg nk kwen ak trbce mne tah bini dy brbintikn dato….xkn bini dy xle mtk tlg pama kot..

    0

    0
  32. nara nera says:

    hahahahah , pdan muka hang !

    0

    0
  33. makan nasi lauk ikan... says:

    orang yang belaja takat SPM pon reti pikir, jemputan cramah ni sekadar side income, ikhlas nak tolong parti yang ko masuk!! bukan sebagai kerja tetap nak poww duit bulanan parti yang ko sokong, siap guna nak bayar duit kreta, makan minum bagai.. nampak sgt ko nie yg jenis nak amik kesmpatan… kalo ko masuk BN sekalipon mmg ko nie jenis yang akan ambil kesempatan…menteri2 pon dah pegang jawatan, dah ada kerja nak kena buat, turun padang, penat, berpening kepala denga kerenah rakyat… yang ko nak goyang kaki tunggu duit masuk, nak expect ceramah apa lagi kalau PRU 13 OVERR…

    0

    0
  34. nura says:

    jadi biar lah ini menjadi pengajaran kepada kita semua… jangan cepat tertarik kepada tawaran yang nampak terlalu istemewa sebab kadangkala ini adalah jerat untuk memperdayakan kita saje. Kalau dah insaf, tinggalkan aje PR ini, memang tak berbaloi. Pergilah mencari rezeki dari titek peluh anda sendiri.Itu lagi bermakna dari pergi berceramah sini sana dan memfitnah macam2 .

    0

    0
  35. googlechrome says:

    BN menang sebab menipu..blackout,bangla sume ade..jgnlah jadi bute sgt wahai penyokong2 bn..anyway,aku x kesah ape kome nak ckp..allah maha adil..dia tau sape salah dan sape betul.si hairie ni xpatut ckp macm ni..xpela kan,mane ade org yang perfect..kite perjuangkan parti pembangkang ikhlas kerana allah..dia tak patut bergntung harap pada manusia sape2 pon..yang bagi rezeki allah..bukannye pkr or bn or dap..ape2 pon,aku rase ape yg dia ckp ni seolah2 dia bergantung rezeki pada manusia..

    0

    0
    • pr bdh says:

      pas sudah sembahyang hajjat sebelum pr13…dan menerima apa yg Allah tentukan adalah yg terbaik utk malaysia……bila BN MENANG…maknanya itulah yg terbaik…kalau sesiapa yg x percaya..maka sia2lah solat hajat yg mereka lakukan….kalau tak percaya dgn ketentuan Allah….

      0

      0
      • nuna says:

        ooo..habis rakyat palestin yang jadi mangsa zionis..yg dah berdoa dah solat hajat Allah tak beri2 kemenagan jugak smpai hari nie..nk ckp palestin tu salah..zionis betol…pikir gune akal la…
        kemenangan kekalahan tu sume ujian untuk masing2 pikir n tingkat kan ape yg ade dgn lbh baek…..

        0

        0
        • Badang Gagah says:

          @nuna, apa yg terjadi kepada rakyat palestin mungkin utk menyatukan umat Islam seluruh dunia. Ambil la iktibar ye. pru13 ni BN menang tidak bermakna Allah tak makbul kan doa parti pembangkang. Mungkin ini adalah dugaan kalian dan kalian perlu mempertingkatkan usaha. And i am pretty sure org BN pon berdoa utk menang.

          0

          0
        • abg anu says:

          palestin lah pulak…org berckp psl pru13….adalah sbab Allah belum tunaikan permintaan mereka…..semua berlaku ada hikmah dan kebaikannya..cuma org tertentu masih tdak dpt menerima hakikat…sampai nak membuat fitnah,blackout lah,..bangla la…spr berat sebelah la…mungkn ini diantara sebab2nya,,,..fitnah berleluasa…

          0

          0
        • kuikuikui says:

          ape yg terjadi kpd rakyat palestin ade tertulis dlm al-quran..jgn pla kate Allah tu kejam sebab takdirkan palestin jadi mcm tu, ambil iktibar dripadanya..Allah Maha Mengetahui..

          0

          0
    • cik m says:

      hahaha u mengaku yer u pembangkang wakakaakakakakakakakakkakakakaka

      0

      0
  36. Anonymous says:

    Dulu kata,tak apa tak dapat job,rezeki dari allah,jd sabar je lah..nnt ada la rezeki tu.duduk je kat rumah.nnt datang la rezeki tu…..he..he..

    0

    0
  37. CikHanmy says:

    Take charge of your life…ello..tak payah la nak harapkan parti untuk beri job.. kena usaha beb.. USAHA + TAWAKAL + DOA.

    0

    0
  38. siti payung says:

    kesian anak bini dia…

    0

    0
  39. makcik cantik says:

    dah habis pilihanraya,semua parti pon senyap.yang menang pon suam2 kuku je.BN pon senyap..aktivis BN dpt jemputan ceramah lg ke sbulan lepas PRU13?

    0

    0
    • cantek ker makcik? says:

      BN dah dpt mandat besar utk membina pembangunan dan menaikkan taraf hidup rakyat.. x de masa nak ceramah2 bagai.. udah2laaa… dan aktivis BN ni ikhlas bekerja utk BN sbb percayakan kepimpinan dan manifesti BN, kalu bg ceramah pon bkn sbb menghrpkan bayaran mcm yg difitnah oleh puak PR selama ni.. harap maklum..

      0

      0
  40. makcik cantik says:

    dah habis pilihanraya,semua parti pon senyap.yang menang pon suam2 kuku je.BN pon senyap..aktivis BN dpt jemputan ceramah lg ke sbulan lepas PRU13?PIKIRKAN..

    0

    0
  41. Anon says:

    Laaa…da x laku ke berlakon? mgharapkan ceramah tu watpe..mgkin ko x pndai bg ceramah kot…anyway..jgn harap duit n rezeki dr org..mengharap pd Allah..usaha la cari job..

    0

    0
  42. Anonymous says:

    OMG.dah habis pilihanraya,semua parti pon senyap.yang menang pon suam2 kuku je.BN pon senyap..aktivis BN dpt jemputan ceramah lg ke sbulan lepas PRU13?kau mintak la duit kat kerajaan.depa bolot semua duit negara..mintak dgn menteri..ala,3000 je..xde hal

    0

    0
    • Anonymous says:

      dah sah2 la mamat tu sokong PKR. yg nak mintak duit kat BN tu pehal? tak malu ke? bangang abadi betul komen ko

      0

      0
  43. PR Penipu Rakyat says:

    INI KALI LAH….

    INI KALI LAH….

    INI KALI LAH….

    INI KALI LAH….

    INI KALI LAH….

    INI KALI LAH DAH TERKENA… KATA BERSIH… KATA ADIL…

    NI MINTA PROJEK.. MINTA JOB… MINTA TENDER LAAA…

    APA NI WOIII……….. KRONI…..

    0

    0
  44. Anonymous says:

    nara,jgn buat melayu berpecah belah..#xpyah tgu parti sampai berpecah belah.mentaliti kita sendiri..orang BN kene buktikan y uols very good..very bersaudara..jgn provok la brother..mentang-mentang hang bloger terkenal,suka hang je nak post..burukkan keadaan..tgu la petunjuk dari Allah..

    #aku memang ape pon salahkan orang yg bawak cerita bbanding ceritanya..content:ZERO!

    0

    0
  45. maRnia says:

    Menyesal sekarang tak guna. Hairie kena faham. Bila berjuang untuk politik ni…yang mendapat habuannya orang-orang atasan. Yang bi bawah hanya jentera penggeraknya saje. Tak kira la parti politik mana…. semuanya sama je. Bila di suruh berceramah dan dapat bayaran, mula gelap mata. Lupa segalanya. Sanggup tinggalkan punca rezeki yang lain. Bukankah ceramah politik ni hanya sementara. Bila habis PRU….maknanya tiada la ceramah lagi. So…Hairie tak boleh mengeluh kerana Itu pilihan diri sendiri, tiada paksaan. Jadi kenapa nak menyesal sekarang ni. Lagi pun parti politik yang Hairie follow pun masih meneruskan perjuangan mereka…..Hairie mendesak pada masa yang salah….Jadi apa yang boleh Hairie lakukan ialah menari sumber rezeki yang lain …..kalau berlakon saje yang Hairie boleh lakukan….kembali la kepada bidang lakonan….

    0

    0
  46. lydia says:

    Get A Job!

    0

    0
  47. mamat says:

    The same goes for Azmin Ali, Khalid Ibrahim, Zaid Ibrahim, Mat Taib, Kadir Sheikh Fazir, Chua Jui Meng and the other ‘clean as a white sheet” former BN politicians who have jumped to the PR – just like Anwar Ibrahim. All these people are very, very rich and wealthy people.

    When they were in the BN you accused all of them of being corrupt. Now when they jump ship to PR do you seriously expect people to believe that they have suddenly become “clean as a white sheet” angels?

    0

    0
    • ABC (ASAL BUKAN CINA) says:

      Mari boikot barang dan perkihidmatan org Cina…bangsa talam 4444 muka yg suka menikam org lain….PRU13 telah menjadi medan mereka menikam orang Melayu dan cuba merampas negara ini seoerti yang mereka lakukan di bumi Temasek…sudah masanya kita balas mereka blk dgn memboikot bisnes mereka dan berjihad ekonomi Islam….kerana wang adalah tuhan mereka dan mereka hidup demi wang…….hidup UMNO (pembela no.1 bangsa Melayu dan Umat Islam di Malaysia ketika PAS sedang menjadi anjing suruhan DAPig)

      0

      0
  48. Anonymous says:

    hah mmg dah pecah belah dah pon anonn..tak sedar lg ker?if not melayu tak bahagi 3 la weh.!!racis konon..melayu jer agung2kan racis..bila PM sebut pasla pengundi cina pandailah pembangkang kata racis..hey, nak tanya la kan..kalo tanya cina, depa mau ka baik2 ngn kita???melayu jer syok sndri racis bagai..belahhlaaahh..ikan kat market naik harga pandai lak kome kata cina juai mahai!!porahh

    0

    0
  49. Anonymous says:

    mohon lah pada Allah S.W.T..sesungguhnya Allah S.W.T jualah yang memberi rezeki kepada sesiapa yang Dia kehendaki, dengan tiada hitungan hisabnya.

    0

    0
  50. Anonymous says:

    bila keje dgn company cina, melayu la paling banyak bising gaji tak sama laa..asik kroni depa yg naikpangkat laa..depa yg naik gaji selalu laaa…haa tu bukan racis ke namanya tu???pembangkang sokong laaa c— tu lagiii…maka terjamin la hidup korg..for hairi, tok sah menyalak kat wartawan, ko dh menyalak lama kan..pandai2 laa nk cr rezeki sndri,,kroni konon, p la mintak job kat rafizi, dsai..awat depa senyap jaa???sebab depa dah kenyang banyak dah kottt hahahha

    0

    0
  51. iza says:

    mana orang PR eh? senyap xberbyi ni…kalau x..pung pang dok ngutuk je …ni xde plak nak backing PR…mana semua g???

    0

    0
  52. putihkaseh says:

    Artis2 yg sokong BN x pernah dibayar pun, sekadar dpt Tshir free no hal, mereka semua dgn rela hati membantu kempen ari tu, bagi ceramah pun ala kadar jer, x mcm artis2 yg sokong PR berceramah mcm dah pernah jadi menteri lagaknye, ekonomi rumah tangga pun x tahu nak urus, inikan pulak nak berceramah pasal negara ……. artis2 wanitanye pun sama, kebanyakan rumahtangga pun hancur ……… u sebagai artis x yah lah nak support mana2 parti, be natural jer, selagi u cari makan sebagai artis berpaut lah pada yg boleh bantu dan sokong perjuangan u …… semoga rezeki u n anak2 ada dimana mana, insyallah

    0

    0
  53. Ms Whatever says:

    So PATHETIC ……

    0

    0
  54. Anonymous says:

    memang padan sangat dengan muka ko tu…..sekarang pegilah menagih simpati kat sana sini…bongok punya melayu!!!

    0

    0
  55. lina ariffin says:

    padan muka ko…pegi lah menagih simpati kat sana sini…bongok punya melayu.

    0

    0
  56. unononono says:

    Lawak jugak si hairie nih…
    Ingat betul2 dah sokong pakatan..
    sekali sbb nak job je.. paling lawak mintak tender.. dlu bising main kroni skarang ko plak nak jadi camtu..
    Lagi satu.. Ceramah mana ada hari2 bro..
    kerja kat malaysia nih banyak la jugak.. kena usaha.. tak tau la plakk kalau keje nak high class je kan… Artis mane nak keje penat2 nih…

    hehehehe

    0

    0
    • minah jambu tukar kaler merah biru says:

      kalau kt Malaysia tkde keja datang lah kt Singapore….kt Singapore banyak keja menunggu…gaji pon lumayan

      0

      0
  57. Mimi says:

    Kena tahu bezakan kerja sampingan dengan kerja hakiki, bro.
    semua yang kerja berkempen masa PRU ada kerja tetap memasing,
    kempen lah hebat manapun, habis PRU, semua jadi kawan balik da teruskan kehidupan.

    0

    0
  58. lynn says:

    dulu masa bagi ceramah politik kata rezeki datang dari Allah…betul lah tu..tapi sekarang meminta2 job dari PKR/PAS..aihh..diorang tu tuhan engkau ke???!!! pergilah cari rezeki tanpa belasan org lain..cakap tak serupa bikin lah si hairie othman ni…

    0

    0
  59. minah jambu tukar kaler merah biru says:

    eh si hairie ni tk keja ke ? dh tk berlakon lagi ? ke dh tkde pengarah nk ambek dia berlakon ? kenape nk harap kn perkerjaan dari PR? dh tk tau cari keja sendiri ke? ape2 pon jangan mengaharp kn simpati dari oranggggggg paham…kalau kite susah tkde orang yg nk tolong..,kite jugak yg kena tolong diri sendiri. bab tu ape2 orang nk cakap pasal kite itu kite ini buat bodoh aje jangan dengar bende tu semua nanti kite jugak yg susah. ape yg kite nk buat kite buat aje jangan buat perkara yg bukan2 sudah lah kan !! kalau nk dengar cakap orang sampai mampos pon tkde duit n diri sendiri tk boleh maju kehadapan ….cuba jangn peduli ape yg orang nk cakap kn mesti kite banyak duit keja n diri sendiri jugak yg senang tk gitu bang nara ?????? jangan harap kn oranggggg….orang tu sape ngan kite? jadi ape2 pon semoga sakses ye hairie.

    0

    0
  60. minah jambu tukar kaler merah biru says:

    hairie jangan salah kn sape2….salah kan diri sendiri ok..

    0

    0
  61. viva says:

    sebab tu i kata dulu, mana-mana parti pun amalkan kronisme. u ingat u sokong sangat parti tu terus upgrade jadi kroni lah? sorry bai, kat atas u lagi banyak kroni tunggu turn.

    kita rakyat marhaen ni jangan nak fanatik sangat lah. teruskan dengan kehidupan dan cari rezeki halal sendiri dah cukup.

    0

    0
  62. Anonymous says:

    anon woi penulis ni bukan provoke. tapi kenyataan. melayu memang dah berpecah belah sekarang. ni semua hasil kerja kotor pas dan pkr semata2 kemaruk kuasa dunia. hasilnya gini lah. sanjung cina dap komunis tu kutuk dan pijak melayu dalam UMNO. tak ke baghal namanya tu. cina masa tak kuat dia ikut lah kata kita. kalau depa dah kuat kita di makannya. seperti api masa kecil jadi kawan dah besar siaplah jadi lawan la. selagi Allah beri nikmat berfikir ni gunakan lah dengan betul. buat si khairi ni orang yang susah di malaysia ni adalah dikalangan orang2 yang malas. kalau tak percaya ko tengok orang asing tak mau balik sebab sini lubuk duit pada yang rajin berusaha dan tak memilih kerja. kalau harap nasi terus kemulut ko tak ada lah. ingat Allah tabur rezeki dimana2. nak tak nak je. tapi kena usaha lah bukan berdoa dan berserah je.

    0

    0
  63. rombau says:

    Kojap laie… Abby lak yang meraung tak dpt job… huhuhu

    0

    0
  64. Anonymous says:

    bukan ke bg ceramah dengan kerelaan hati/percuma x sangka lak ada habuan…..

    0

    0
  65. angelofeclipse says:

    bru ko sedar ke selama ni ko ni dijadikan balaci jer??? selama ni ko bg ceramah tu utk burukkan org lain jer kan…kondem itu, kondem ini, skang kerajaan PR bg ko ape??? habuk pun xde..bru lar nk terlolong sana sini mintak job…mungkin ni balasan Allah utk ko…

    0

    0
  66. angelofeclipse says:

    alahai..klu dh bos ko asik meroyan tepi jalan jer, camne lar die nk bg ko job…keje die kat kawasan sendri pun tah buat tah idak..

    0

    0
  67. syyy says:

    dalam pakatan rakyat, apa saja yang kita lakukan mesti kena ikhlas tanpa mengharap sebarang bayaran atau balasan…
    kami bukan barisan nasional yang kaya raya…
    tiada kemewahan yang ada hanya perjuangan yang ikhlas…
    jika tiada keikhlasan dalam membantu, maka e2 la yang terjadi kepada beberapa contoh pemimpin yang telah pun disumpah menjadi ‘katak’…
    sekian…

    0

    0
    • amek obat says:

      kau takyah nk hipokrit sgt lar syyy…perjuangan yg ikhlas mendenya??? ikhlas ker berjuang klu terpekik terlolong atas pentas semata2 memburukkan org lain??? dibayar plak tu..mne PR dpt duit byk2 nk bayar retis ni sume ni ek??? bkn gne duit rakyat???

      0

      0
    • syukur says:

      aku sokong BN tapi aku hidup sederhana..alhmdullilah..kerja halal,kerja biasa2.cukup makan utk anak bini aku….apa yg penting so far hati senang,tak pyh nak memfitnah org…tak perlu nak hidup kaya raya,nak keselesaan sgt,baru hati nak senang…..lgpun hidup ini singkat & sementara…politik keduniaan bukan d bawak ke akhirat pun…….

      0

      0
      • Anonymous says:

        selagi bergelar islam..apa2 yg kita buat di dunia ni pasti akan dibawa ke akhirat..termasuklah siapa yang anda sanjung dan siapa yang anda tentang =)

        0

        0
        • Anonymous says:

          ye betul.. tapi pastikah kita golongan yang kita sokong itu membawa ke syurga? kalau disebalik cerita ni, dua2 pn same je. Jgnlah overconfident sgt smpai menerakakan org lain.=)

          0

          0
  68. Anonymous says:

    apa pun kita ni sbg org keerdil yg ilmu tak tinggi mana usaha sendiri untuk sesuap nasi!bukan ikut telunjuk org2 parti politik ni tak kisahla parti mana pun..sederhana sudah..jgn fanatik sgt, ni lah padahnya!yg kat atas sana sume kaya raya dah…yg DSAI heret la anak muda sana sini membangkang.dia elok tak kena apa ..yg kena ni sume org2 bawah..sedar2lahh dsai tu hanya nak memperjuangkan diri dia saja,,bukan rakyat pun!kenapa org takleh nampak lagi..??

    0

    0
  69. ujang says:

    jgn sempitkan fikiran… dh ada rupa, dah ada gaya, dah ramai kenal… dh ramai contact… buat business lah.. lg senang masyukkkk…9/10 sumber rezeki adlh dr prniagaan yg halal.. nak tak nak je… tk perlu bisness juta2 … bisnes cetak t’shirt pun masyukkk.. niaga pasar malam pun masyukkkk… niaga brg dua hinggit pun masyyukkkk… bisnes percetakan pn masyukkkk…. tak perlu modal ribu riban!!! bljr lah dari sumber2 yg sepatutnya.. kena gaya, modal 500 pun blh dpt 5000 sebulan.. tak perlu terhegeh2 nak mintak simpati !!!!

    0

    0
  70. Anonymous says:

    hah ni lg sorg..pr tak kenakan bayaran??ni baru sorg hairi mengaku, belom yg lain2 turut mengaku.mana der org buat tanpa duit weh dlm dunia zmn perlu duit nih???adoiyaiii sembang boleh laa

    0

    0
  71. Anonymous says:

    Hairie xsepatutnya berharap boleh jual suara dan air liur aje…lg2 baru kawen aritu..sepatutnya Hairie ade pendapatan sendiri sebab xde sesiapa yag kekal boleh jual air liur mereka atas pentas politik…banyak cabang kerjaya yg boleh dilakukan..nak dgn tak aje..bila sentimen masuk politik,senang dpt job itu yg didendangkan,jadi awak akan xjumpe jalan,harap nak tadah job je..

    0

    0
  72. Tun Teja says:

    Ini kalilah……peluang orang kita buka mata, otak tu kasi services bebaik…jangan….bila dah terlepas baru nak meraung masa tu dah tak guna lg dah…makin sedih bila org c*** kutuk agong org kita kasi support baik punya..alasannya klu kita hina tuhan kenapa tak kena tangkap…apa pun aku mohon pd sedara sekelian jnglah melayu ni jd hamba di bumi sndri..sekarang pun dah boleh nampak dah…

    0

    0
  73. Kak Long says:

    Kekasih Ku Seru……

    0

    0
  74. its fact says:

    dala xde job, pastu mintak job kt org nk yg hot – hot jerk!! nak tender….cehhhh! pergi lah kerja kilang..kan banyak…. bukan xreti membaca dan mengeja….. nk yg glamour je…! lol..

    0

    0
  75. minah k-pop says:

    sebab itu nila setitik , rosak susu sebelangaaaaaaaaa

    0

    0
  76. idir says:

    bangla indon datang sini pandai cari duit..inikan pulak kau. LOL

    0

    0
  77. lydia says:

    Nak dapat duit hasil ceramah, belajor agama pandai2 jadi ustaz..insya Allah dapat byk job ceramah. Setakat job kempen2 kutuk2 kerajaan ni..bermusim je abang oii….habis kempen bye2,

    0

    0
  78. pujangga seni says:

    padan muka hang, slama ini dok sanjung pakatan pembangkang tu, la ni apa depa bg kat hang?? habuk pon xda..

    0

    0
  79. Anonymous says:

    HIDUP BN….

    0

    0
  80. tatitu... says:

    Eh..dulu bkn main marah kt zed zaidi bila zz kata yg korang dipergunakan n kena byr mahal oleh puak pembangkang.. Haha..rupa2nya btl kata zz…

    0

    0
  81. cuba memahami says:

    semua parti tak sempurna..jangan terlalu fanatik..tapi kita kena pilih pemerintah yang kurang membuat kezaliman dan lebih mendekati dan mengikut suruhan agama..cuba banyakkan dengar ceramah agama daripada mengutuk..

    0

    0
  82. aida says:

    Sokong BN negara boleh bankrap. Hutang mencecah rm500billion. Negara kita jadi syurga pendatang asing. Pemimpin negara terlalu banyak makan duit rakyat. Kayanya tak padan dengan gaji. Beri peluang pada PR 5thn…In sha Allah harap ada perubahan.

    0

    0
    • aduhai says:

      merapu lah engko ni……..cakap tak pakai fakta,….semua dgr org lain kata…..

      0

      0
  83. Berangan says:

    Bila kalah dikatakan menipulah, blackoutlah….mcm2 alasan. Mereka2 cerita. Kata guna bangla lah, apelah…kita yg terang2an penduduk malaysia ni susah payah nak mengundi, ape senang2 je ke org bangla blh mngundi?? Ade jugak org2 bodoh yg terpengaruh dgn cerita2 rekaan mcm ni. Guna otak sikit, jgn taksub sngt dgn si Anwar penipu tu. Habis yg kawasan2 yg menang tu, esp kat pantai dalam, gelang patah and penang tu tak menipu sama ke??? Kenapa boleh menerima kemenangan tapi tidak boleh terima kekalahan??? Tu pun ramai lagi pengikut2 fanatik pembangkang yg percaya pd setiap patah perkataan yg keluar dari mulut ketua PKR tu. Kesian pulak si tua tu duk meroyan, penjenayah negara tu tak boleh terima kekalahan, sb banyak sngt pasang angan2 nak jadi PM, sampai sanggup memburukan2kan & memijak kepala bangsa sendiri.

    0

    0
  84. Truthsayer says:

    Ala….susah ape Hairie, gih belajar agama dari ustaz2 kat parti PAS tu. Lepas tu boleh lah bagi ceramah merata tempat kat malaysia and selit2kan sikit kelakar bodoh mcm yg Ustaz Azhar Idrus buat tu. Bila dah terkenal and banyak duit, siap boleh kawin 3,4 and dapat anak dara lagi.
    Aida…kamu book keeper negara ke, pandai je kata hutang berbillion2. Kalau nak tunjuk pandai sngt, cer tengok hutang Amerika berapa trillion?.

    0

    0
  85. Gazette says:

    Tu gambar terbaru Hairie ke? Lawa dia sekarang. Kalau mintak keje dgn Anwar sure diterima sb mesti Anwar terpikat dgn kehandsomemen Hairie….
    Kesian pulak ade org yg meroyan sb kalah and sanggup memburuk2kan bangsa sendiri. Kita pernah dengar ke bangsa cina mengadakan ceramah & memburuk2kan org2 dia sendiri, yg mcm si Anwar ni buat. Unbelieveable !!! Org2 cina kuat perkauman dia. Tapi org2 melayu sentiasa mengutuk2 bangsa sendiri. Menyedihkan. Kenapa takleh nak terima Qada & Qadar? Dah begitu kehendak tuhan. Mestilah ade hikmah disebalik setiap kejadian. Dah kalah watlah cara kalah, tak payah lah duk menghasut org ramai hingga sanggup nak porak poranda kan negeri sendiri. Hiduplah dlm aman damai. Kamu2 semua yg duk terikut berdemonstrasi tu pikir2lah. Ape yg kamu dpt? Org melayu mmg cepat terpengaruh & suka buang masa. Bangsa lain tersenyum lebar tengok kebodohan melayu….

    0

    0
  86. Anonymous says:

    boooooooooooooooooooooooooooooooooo

    0

    0
  87. Anonymous says:

    jangan mengharap janji manusia, manusia hamba Allah…tapi yakin dgn janji Allah…kalau niat bro kita ni betul pejuangkan Islam kerana Allah bukan sebaliknya insyAllah..Allah akan pemudahkan urusannya..apa2 pun bro artis ni byk2 bersabar..-kepada sahabat2 yg kata2 kasar dlm ni yang tuju pada bro artis ni..xelok..lah..kita seagama Islam,bersaudara..berdoa utk kebaikan bro artis ni..dia betul ke salah ke..itu dia dgn Allah…pru13 dah abis.waktu tu xde kerajaan..hak dia lah..skrg dah ada kerajaan..kita ikut je lah..selagi ia tidak mengharamkan solat,zakat,puasa,haji..taat je lah..

    0

    0
  88. kipasmejanational says:

    maknanya dia tak ikhlas join politik..join sebab nak dapatkan imbuhan..tak payah cakap banyak laaa hairi oii..sendiri mau ingat..patutnya kerja tetap kenalah ada..nak cari makan suap mulut anak bini hari2..bukan 5 tahun sekali..cerita kau meroyan mcm ni bukannya undang simpati, tapi menyampah berkati2..

    0

    0
  89. org kg duk obesi says:

    dulu sebelum jadi retis kamu kerja apa? downgrade sedikit takde masalahnya…biar ego tercalar asal anak bini dapat cukup makan pakai dari mengeluh saja

    0

    0
  90. hulk hogan says:

    statement kurang bijak datang dari org yg kurang bijak juga..ohh..artis..patutlahh…
    ceramah dan kempen 5 tahun sekali je bro..bukan hari2 ada..kalau hari2 nak ceramah, kau fikir sendiri la apa kelayakan kau nak bagi ceramah..betul kata org atas, pi belajar agama, dapatkan tauliah..hari2 nak bagi ceramah pun boleh..takat ceramah politik, tak payah laaa..buat dosa aje..

    0

    0
  91. hulksepet says:

    cuba taye pemimpin pas,aku rasa ada kekosongan tender jual seluar dalam cap bulan

    0

    0
  92. kak ina says:

    Salam hairie, sepatutnya kamu join PAS secara ikhlas dan bukannya untuk dapatkan habuan.rezeki Allah luas bukan setakat menyampaikan ceramah sahaja. Cubalah ikut Abby Abadi selepas sessi PRU dia buka butik untuk menyara dirinya. Cuba Encik Hairie ambil kesempatan seperti apa yang dilakukan oleh Abby. Dia tidak mengharapkan PR untuk menyara hidupnya setelah habis pilihanraya. Fikirkanlah jangan menyalahkan orang lain kerana tidak berusaha sendiri.

    0

    0
  93. noyune says:

    Rezeki bukan datang dari PKR, tak perlu lah nak jadi lalang dlm parti politik,,, nampak bebeno ceramah x ikhlasnye.. cume nak duit je… mohon pulang ke rumah dan banyakkan istighfar,

    0

    0
  94. Bliss says:

    dulu hairie kata mana mana ceramah yang dia pergi semuanya ikhlas. tiada bayaran. kononya berjuang demi islam. sekarang statement dia lain pula. apa cerita? tambahan dia mintak tender dari kerajaan pembangkang seperti potong rumput dan sebagainya. tak ke itu namanya proses direct nego dan rasuah? itu lah. bila orang nak politik dia pon nak politik. tapi basic politik takda. nampak sangat masuk politik sebab ada hidden agenda. untuk Hairie, jangan kotorkan lagi politik Malaysia. niat saudara tu terang terang menunjukkan yang saudara ada hidden agenda masuk politik. bukan berjuang untuk agama seperti saudara cakap sebelum ni. saya faham keadaan saudara sekarang ni. baik saudara cari cara lain untuk dapat pendapatan. jangan la masuk politik semata mata nak duit. malu la sikit. maaf saya katakan saudara belum layak masuk politik sebab baru kena macam ni saudara dah melatah. dalam politik ada jatuh bangunnya. kena la sabar. kalau betol saudara memang minat politik mesti saudara takkan keluarkan statement macam ni sebab statement saudara ni backfire balik dekat parti saudara. kalau saudara ada sedikit basic tentang politik mesti saudara tahu macam mana nak handle masalah ini. bukan buat kenyataan terbuka seperti ini. saya mohon saudara undur diri dari politik supaya tiada lagi unsur begini dalam arena poiltik Malaysia

    0

    0
  95. Misz Clara says:

    KAHKAHKAHKAH WOI HABIS MADU SEPAH DI BUANG WOI PADAN MUKA KAU!!!!!!PERGI JAHANAM SAMA KAU LAH WOI WAKAKAKAKA

    0

    0
  96. mak c kina says:

    dah kte rezeki Allah yg bg….mintak la dgn Allah,yg melalak kt cni watpe?!….

    rezeki yg Allah bg tu srh ko carik…bkn srh ko dok menadah tgn je…skrg ni byk produk kt pasaran,jual on9…ramai la nk bli…akai ada,tp xgne…

    0

    0
  97. yan says:

    padanlah muka.. lain kali sokong bn,

    0

    0
  98. ramosi says:

    Owh hairi..ko masuk ni nak dpt nama?bukan dpt pahala?hahaha…masok la bn wei..br artis cm ko rs dihargai…..ko sndiri pon x fhm perjuangan PAS cmne..hahahaa…..

    0

    0
  99. PTM says:

    padan muka…padan muka…hahahha…
    konon2 nya boleh la dapat apa2 projek…
    tu la….mengharapkan apa yang tak pasti..
    tanggung lah risiko sendiri…

    udah2 lah tu…jangan tunggu bulan jatuh ke riba..
    anak bini kena tanggung…
    keja la apa-apa yang halal untuk menanggung keluarga…

    0

    0
  100. anon says:

    mmg la DAP parti kafir..bila gabung ngn PKR ngan PAS tu je yg korang nampak..
    mcm mna dgn BN? gabung jgk dgn MCA dan MIC (x kafir ke)..aiyoooo..
    yg ko ni pon hairie..xkan berharap kat ceramah je?..mngundi lambat lg.

    0

    0
  101. Mimi says:

    “Yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran”

    Pada awal lagi bila terdengar penglibatan ramai artis dalam bidang politik ini saya dah mengeluh dah. Memang bakal menjadi satu kesilapan dalam membuat keputusan. Memanglah dia akan jadi lebih hangat apabila PRU semakin tiba tetapi apabila telah selesai semestinya menjadi yang sebaliknya. Lima tahun skali takkan selamanya orang ingin mendengar ceramah politik. Memang artis diperlukan sebab apa?? sebab anda tu role model kepada rakyat dengan kehadiran artis-artis seperti awak memang boleh mempengaruhi ramai orang. Jadi tak kisahlah kalo pada masa tu anda ditawarkan dengan pendapatan lumayan tapi sendiri fikirlah masa depan nanti macam mana?? Sekarang ni tengok, apa jadi!!??.

    Sepatutnya siapa pun yang anda sokong sebagai artis role model kepada rakyat biarlah dia menjadi rahsia anda xperlu nak terlibat-terlibat sampai jadi aktivis ini cukuplah skadar diri anda je yang tahu. Sekarang ni mcm sendiri menimbus periuk nasi sendiri. Anda sendiri sepatutnya boleh nampak politik ini ada musim2nya kenapalah bermain dengan musim yang pastinya jarang skali tiba.

    Sudahlah yang lepas itu biarlah lepas jadikan pengajaran pada masa akan datang. Jangan terus mengalah teruskan usaha untuk menjalankan tanggungjawab anda sebagai ketua keluarga. Ingat tanggungjawab itu amanah Allah. Dalam dunia ni Allah bagi kita pelbagai kepakaran dan perkara yang kita boleh terokai jadi gunakanlah bagi mencari rezeki yang halal utk diberikan kepada anak dan isteri. Berlakon bukan hanya itu je rezeki yang ada banyak lagi..

    0

    0
  102. aku kena tipu says:

    mati2 aku igt dia ni join pas untuk berdakwah hahaha….baru sbulan lpas pru dah meroyan x ada duit….sebelum ni bukan main hebat, skali ceramah 50k haha…godaan akhir zaman ni mmg macam2…kalau btol2 nak berdakwah x payah la join dakwah 5 tahun skali, lebih baik join tabligh dakwah diorg mmg konsisten

    0

    0
  103. Anonymous says:

    Melayu PAS dan PKR memang bodoh. Sibuk konon banyak duit di selewengkan tapi pasti ka klu PR naik x da penyelewengan. Cakap bergegar berjuang untuk Islam, x nak UMNO sebab UMNO kafir tapi x sedar diri, perlahan2 kita bakal dijajah cina. Mungkin PAS rasa DAP tu Islam kot.

    0

    0
  104. keja kuat sebagai kuli says:

    Nak minta tender potong rumput? Lain kalilah.cik.kalau nak kerja potong rumput,bila bila masa ada kosong.bersepah2.Ingatla apa yang diceramah dulu,sekarang ceramahla pada diri sendiri.Ceramah dulu hanya hiburan je pada pengundi2.Ingat air tempayan jgn dibuang.ada gunanya.nak siram sayur,pokok cili.boleh gak makan.

    0

    0