Written by AbangNara | May 18th, 2009

waheeda dan akhil hayy

Nampaknya isteri kepada Ustaz Akhil Hayy(patutnya dibuang aje title Ustaz nie), Maizawati Zainal sudah tak mampu lagi nak menahan tekanan akibat kontroversi hubungan sulit suaminya dengan Waheeda.

Dengar-dengar isteri Akhil Hayy sudah pun mengfailkan penceraian di Mahkamah Rendah Syariah Ipoh. Kemungkinan besar perbicaraan kes nie akan bermula 2 Jun nanti.

Dari apa yang kami baca, apabila diminta mengesahkan gosip ini, Akhil Hayy telah menjawap seperti di bawah:-

Kalau boleh saya tidak mahu memberi sebarang kenyataan tentang soal ini. No Comment. Ia berkait kehidupan peribadi saya dan cukuplah dengan kerjasama yang saya berikan selama ini. Biarlah orang mahu bercakap apa pun, Tuhan maha mengetahui segalanya.

Perjalanan hidup saya tetap perlu diteruskan. Kalau mahu diikutkan kontroversi, tak boleh buat kerja saya sudahnya. Saya anggap, apa yang berlaku ini sebagai dugaan buat saya. Sudah menjadi kelaziman, bila kita hendak berbuat baik dan melakukan dakwah, ada sahaja perkara yang menghalang. Justeru, saya akan berdepan dengan halangan ini

Tergelak besar kami membaca kenyataan seorang yang bergelar Ustaz macam nie. Patutlah rakyat Malaysia susah nak mencari role model. Kepala hotak dugaan buat diri dia. Dugaan untuk isteri ngan anak-anak dia tak pernah nak dipikirkan.

Berbuat baik dan melakukan dakwah? Hahaha. Malas nak komen lebih-lebih. Satu je nasihat kami. Jadilah jantan. Mengakulah. Sikit-sikit no komen. Menyampah kami dengar. Buat panas ulu hati nie jer.

123 responses to (GOSIP)Isteri Akhil Hayy Failkan Cerai

  1. ikan kaloi says:

    aku 1st ker…huhu

    0
    0
    • ikan kaloi says:

      Ni sumer dugaan ustaz sebelom dapat kawen waheeda lar ni…uhuks

      0
      0
    • diana says:

      c waheeda tu patut undur diri bukan kacau rumah tangga org………kenapa tiada calon lain ka…kecian

      0
      0
  2. Zaza Muhammad says:

    Mengucap panjang aku dgr brita ni…harap2 sekadar rumours… Paham kite2 ni x layak nk campur ke bg komen ke … sbb x sesuai aaaa. lagipun jgn le sesapa tunding jari ke sesapa bab2 rumahtangga ni….sensitif. Just doakan jodoh mereka masih utuh n moge terus berkekalan…amin

    0
    0
    • tok batin says:

      aku pun sokong zaza..
      bkn ape..pasangan mane nak kawen then becerai..there must be anything yg org luar x tau. hal rumah tgga ni sensitip nak share dgn org ramai. aku sokong sbb aku selama berkahwin ni pun x penah cite mslh rumah tgga aku pd org luar. Ttg die dgn rumah tgga die..kite doakan je la yg terbaik..gitu jgk dgn waheeda. bkn salah die nak kawen dua. cume die artis n ade title ustaz je yg org dok pertikai sgt. padahal..even die ustaz..die manusia biasa, bukan sempurna..so what do you guys expect from him??
      Baik kutuk ac mizal tu..layak la jgk kene kutuk..
      wakakkakakakkaa..

      0
      0
    • teamss!! says:

      aku rasa sama juga lah dengan ape yang engkau katakan zaza..bab2 rmtgga nie mmg sensitif..nanti kita pulak yang kena balik benda2 semua nie..ingat!!!

      0
      0
  3. SHA BUDAK BAIK says:

    betul ker gosip ni…..ntah2 sekadar gosip jerk…hehehehehe….

    0
    0
  4. tanpa nama says:

    ustaz moden yang tak berapa pandai nak moden

    0
    0
  5. Kak Su says:

    Ya Allah betul ke Nara? Kak Su minat ngan ustaz ni dr segi ceramahnya. Seblm ni pun minat gak (rock…) Tpi sejak gosip ngan Waheda cam kureng skit. Mudah2an ini gosip je. Ustaz kena jadi role model.

    0
    0
  6. santoss says:

    biar btl isu yg aku dgr ni,,dulu aku pn minat gak dgr ceramah ustaz moden ni,,tp dh slalu sgt dgr cite negatif psl dia so aku pn dh kureng sikit la,,,

    0
    0
  7. Lovelyvic says:

    Ustaz,
    Ana ni cuma orang biasa aje. Masih jahil kalau nak dibandingkan dengan Ustaz. Tapi ana tau satu perkara la ustaz… kalau mahu berdakwah… ente kene tunjuk dulu la yang ente mempunyai kredibiliti seorang pendakwah. Ini ana tgk ente sengaja2 buat gosip bikin ana fenin dan confuse lah… ente ini kenapa2 sengaja2 bikin kontroversi? ente takde pk perasaan anak bini ente ke?
    Bukan bila nak berdakwah ada je halangan… ente yang cari pasal. Cuba ente tgk Ustaz Ismail Kamus, Ustaz Hasan Din, Ustaz Harun Din, Ustaz… (laki ustazah bahiyah tu namanya apa la), kalau diorang mahu kawen 2 pun, takde buat gosip murah mcm ente. Maaf ye ustaz…. ana budak kurang pandai… tak hebat mcm ente… tp anak tau cket2 lahh….

    0
    0
  8. Kak Su says:

    Ha..ha.. lawak la Lovelyvic ni…Klu tak silap Ust. Akashah ke lebih kurang cam tu la..

    0
    0
  9. Kak Su says:

    Mana la Saraa ngan Tyra ni?.. tak balik sekolah lagi ke..he..he..

    0
    0
    • delimajelita says:

      saraa ada meeting kat KL…cari dia kat vistana (eh iye ke aku ni).hahaha.nanti mlm dia online.

      0
      0
      • DelimaSaraa says:

        saraa sudah kembaliiii……hehehe..baru hbs meeting daaaaaaaaaaaaaaaaa..uhuuuuu, rindu kat beatifulnara..tp apa blh buat, lupa bawak lactopppp lah pulakkk kak su….

        0
        0
  10. kiki says:

    baru je blaja pasal agama tetibe dapat title ustaz…ape da…ustazz rebonding rambut…

    0
    0
    • tyrabanks.. says:

      here i come… kak su… ooo..kak su…

      0
      0
      • tyrabanks.. says:

        dulu tyra suka giler dgn a.hayy ni.. pernah beli cd ceramah dia masa dia dgn PAS lg. tut..tut.. masuk astro oasis, dah glamer.. pastu tngok asyik kepit dgn wahida, trus myampah(sbb dia laki org)…ni..ni.. bini nak mintak cerai, dah nak jd apa la ustaz ni. mcmana nak betulkan org lain, klu diri sndiri x betol.. **** kak su ni.. td panggil org, pastu dah sonyap plak. gi cuci keta lg ke….he3x

        0
        0
  11. tyrabanks.. says:

    kak su.. saraa… pegi mana?/? hu..hu..hu.. kita tinggal sorang kat sini…………….

    0
    0
  12. Kak Su says:

    Hai Tyra gi mane tdi? Aah la Tyra. Agaknya emak Saraa suruh Saraa masak kut…he.. Kak Su pun minta gak dulu mase dia blm jdi artis smula. Biasa la ustz. pun manusia gak. Org kata dugaan bagi alim ulama ni lebih besar drp org cam kite ni

    0
    0
  13. Kak Su says:

    Mase blk kg thn lps, kate adik ipar Kak Su ( ustz. gak) Ustz. Akhil ni baik orgnya, ceramahnya pun best. Kawan baik ngan Bandi Amuk. Bandi pun kuat semanyang gak. Dorang kate Bandi klu balik kg. mesti pi semayang di masjid. Harap2 jadi org beriman w/pun penampilan menakutkannnn..BAYANGKANNN!

    0
    0
  14. hrmmm says:

    hai..nak muntah aku dgr kenyataan jantan sorang ni..nk berdakwah tu boleh,tapi cermin diri sendiri dulu..ni dok bkepit ke hulu ke hilir ngan pompuan bkn muhrim..xdosa plak yer..astagfirullah…renungkan dan slmt beramal..

    0
    0
  15. Kak Su says:

    Cam mane rupa isteri ustaz ni ye? Tak pernah nampak gambarnya. Nama pun baru nu tau.

    0
    0
  16. Kak Su says:

    Dapat rase macam mana perasaan isterinya. Apatah lagi tengok gambar2 mesra tepi pantai…

    0
    0
  17. tyrabanks.. says:

    tdi g menunaikan urusan harian… yg benarkan kak, apa yg nampk pd diri kita, itulah lahir dari hati. kalu kita ada niat nak menggatal, itulah yg akan jdi nanti. mcm tulah si a.hayy ni. bila dah idup bsosial, setan akan cucuk pelan2. pernh x dngar cite ustad alim masuk neraka sbb digoda syaitan!!.

    0
    0
  18. Kak Su says:

    Eh, Mane Tyra ni? Macam biskut chipsmore pulak! K la jmpa mlm nanti InsyaAllah.

    0
    0
  19. tyrabanks.. says:

    ala………

    0
    0
  20. tyrabanks.. says:

    insyaallah…..

    0
    0
  21. bobolia says:

    apa nak jadi …….harap2 kebenaran akan terserlah yoyoyoyo………………..

    nara bila nak komen pasal citer syurga cinta …..

    0
    0
  22. iu says:

    dlu ustaz ni kump rock ape ek…sape2 bole bgtau???
    anyway zaman moden ni mmg ssh nk ckp…mcm2 bole terjadi so tak heran lah…janji kubor masing2

    0
    0
  23. badboy says:

    aku tak kisah klu akil ni nak bersama ngan waheeda..dieorg sama cantik sama padan..tapi tak payah la nak sorok2 nak tipu2..dah jadi artis..tak der kehidupan perbadi..kehidupan korang kehidupan peminat..kene trima lumrah tu

    0
    0
    • Kak Su says:

      Setuju dgn awak badboy. Klu nak kawin 2 bukannya haram atau berdosa pun klu mampu. Cuma jgn la tipu org terutama isteri.

      0
      0
  24. sangam41 says:

    sedih la kalau bercerai..dah tahu diri dah beristeri, jagalah hati dia, jaga pergaulan bila berdepan dengan perempuan, tak kira lah alim macam mana pun alimnya waheeda tu..ko macam mana hebat jadi artis pun, aturan hidup ko macam orang biasa, manusia biasa, kalau ko berada kat tempat bini ko, ko rasa juga sakit hati dia..lu pikir betul2 beb..

    0
    0
  25. futurelawyer says:

    org munafik…camnie ar…gune agama utk kepentingan peribadi….dunia akhir zaman ar katakan….cian kat bini die erk…

    0
    0
  26. Akak says:

    malas la nk komen urusan rumahtangga diaorang
    (it’s complicated…huhuhu). Pandai2 la selesaikan sendiri. Yang akak pasti, akak x suka tgk gambar akil dgn waheeda….rasa mcm sumthin wrong sumewhre.. rase jer la…hehehe…

    0
    0
  27. wife giler2 says:

    Dah tahu suami org nak buat apa kacau. Ramai lagi jantan solo kat luar tu yg boleh waheeda jadikan boyfriend/ suami. Tak gitu??

    0
    0
  28. zayn says:

    Dugaan berdakwah beruk mat yeh dia. Apa kejadah berdakwah kalau dok gila glamour dengan artis itu dan ini. Kalau dah anjing pernah jilat taik, bila-bila jumpa taik pun akan dijilat jua….itulah jadahnya…

    0
    0
    • x fhmlh apa zayn ckp……….

      0
      0
      • zayn says:

        Mamat ni ‘kan dulu artis (penyanyi kumpulan D’Riyadh), kemudian kata insaflah kononnya…nak dekati Islam. Masa jadi artis rock tu macam-macamlah dugaan yang ditelannya. Sekarang, kembali ke asalnya nampak gaya. Emmm…sedap azan dia tapi amalannya jauh dari apa yang digambarkan kepada seluruh umat manusia di Malaysia.

        0
        0
  29. Kak Su says:

    Btul3! Sedih la bila dia kata dlm paper. “Saya reda dgn apa yg berlaku ni. Bgimnapn ia bukanlah masalah yg terlalu besar buat saya kerana saya pernah lalui yg lebih dasyat lagi sebelum ini.” Boleh dia kata bukan masalah besar!

    0
    0
  30. Kak Su says:

    iu..klu tak silap Kak Su kumpulan D’Riyadh. Dia jadi vokalisnye.

    0
    0
  31. sabar je la ustaz,berani kerana benar…

    0
    0
  32. tyrabanks.. says:

    a.hayy ni kalau azan, ya allah,merdunya… boleh terlena dibuatnya.. rasa mcm dibuai2.. mcamana ustaz ni boleh jd mcm ni….

    0
    0
  33. kita x tau apa cerita sebenarnya..hanya dia dan org2 terdekat je yg tau,jadi jgn kita pulak yg cepat melatah…

    0
    0
    • tyrabanks.. says:

      betul tu, mungkin diaorg dah retak menanti belah, tup2, waheda plak masuk…dah nampak mcm waheda yg jahat..manalah tahu kan.

      0
      0
  34. yann says:

    ni msti gosip jerk aku x caya lngsung tp klau isteri dia 2 ada rasa cam blas ksian kat suami 2 apa slahnya izinkn suaminya psang 1 lg pun bknnya ustaz 2 x mmpu nk psang 2,ustazlh ktakn………….

    0
    0
  35. tyrabanks.. says:

    eh.. jgnlah smpai psg lagi satu,memang susah nak adil saksam. hati kita tak tahu, apatah lg nak puaskan hati ke2x pihak. kalu ada masalah kena bermesyukarah. * dah satu, nak dua pulak, dah dua nak tiga….

    0
    0
  36. yann says:

    ala snang2 ckupkn 4 jerk hehehe……………..jgn mare ha

    0
    0
  37. freakinshark says:

    kalau betul2 la gosip ni,apa wahedaa nak cakap?sebab semua orang nampak yang die la yang selalu berkepit dengan akil ni.pandai2 la ko wahedaa,lu fikirlah ape yang lu dah buat kat anak bini orang…

    0
    0
  38. sangam41 says:

    aku tak suka depa dua orang bergambar sama2, sebab akil hayy suami orang, kan ramai lelaki bujang yang waheeda boleh bergambar sama.. jangan bagi alasan pelik2 pulak…dah tau bole timbulkan fitnah dan salah sangka kenapa buat juga..(tu cikgu agama aku bgtau) salah sapa???

    0
    0
  39. miss nina says:

    alah, mamat ni mmg fake!

    0
    0
  40. nk komen says:

    slm….ustz just title je…dia jgk manusia biase yang bernafsu…tp kalo sampai bercerai-berai ni sy rase x elok la…sewaktu ssh dlu…isteri la yang selalu dgn kite..bile kite dh senang terus lupe jasa isteri…how come?terus berubah…jgn jadi role model kalo x mampu…sy cukup menyampah tgk gambar diorang kt berita astro awani hari tu…asyik berkepit je…duk rapat2….Ya Allah…sedar x diorang tu….semua mata melihat aksi diorang…ustaz n muslimah ke mcm tu?langsung x respect la….terus.terang je kalo btl2 kawen ke ape…jgn hipokrit…jadi ustaz yang baik..cth kepada semua yang ikut berita tu…bukan asyik berkepit je….

    0
    0
  41. yann says:

    bila ngok lakunan dia org kat dlm cafe akhil 2 cam scocok jerk jdi laki bini ala kwin jerk tp yg no 1 jgn cerai drpd wat prkara yg mnyakitkn hati org lain ya mmndang, btul ?

    0
    0
  42. MISS_HUJAN says:

    DUGAAN X DOP MAKNA ..MENGATAL JE LEBEY

    0
    0
  43. minnie comey says:

    xpaham aku ngan ustaz ni..name je ustaz..tunjukla contoh yg baik..artis2 skang dala trok2..yg baik pon jd trok..pe kes???lantak ko la ustaz..

    0
    0
  44. puteriaquarius81 says:

    ustaz rebonding.. huhuhuhuk

    0
    0
  45. boxer hugo bosss says:

    agknyer da kawen ler tue dorg jntan n betine nie yek..kawen snyap2..
    xkan bini nek angin xtntu psl kot msti ler bersebb..bini die pun mnusie gak..nie msti akhil ckp nk kwen lg..mklum ler ustaz konon sunnah nabi kepale lutut die..hahaha..da gatal la katekan sume nye sggup harung.bini ank kat umh amik tau ker..ko pk je la waheda kalo akhil brani wat ank bini cmnie.sudah semstinyer ko pun will be next…!!hahaa…blsan allah skunk kat dunie yg fana nie je tau!kne igt..ilmu agama kat dada ckup pun…blum tentu ckup nk hdp hukum allah..renung2kan yek.slamt beramal…:D

    0
    0
  46. bahulu hangit says:

    mane penari poco2,singa ganaz…topic panas ni..meh laaa…aku pon x suke derg ni…membosankan…dulu cite pasal mawi-ekin…skrg cite akhil hayy-waheeda..publisiti murahan..

    0
    0
  47. kalau bende2 fakta ini, tanpa ada bukti baik kasi la sumber dari mana saudara/i dapat maklumat ini…

    0
    0
  48. yann says:

    teruskan lakunanmu wahai cik WAHEEDA WASINI

    0
    0
  49. shinta says:

    alah ustad pembengak
    masak ustad rambut rebonding
    kn rebonding tu haram

    0
    0
  50. WATI says:

    wife dia, Pn Maiza tu, lagi lawa sweet je orgnya klau nak dibandingkn dgn “si perosak rumahtangga” org ni, pernah kluar kat Majalah Anis kalau tak silap last year, orgnya baik…. kesian dia, anak 5 plak tu…. balasan tak lari

    0
    0
    • Wasini says:

      cukup la mengata org………… kamu tu ilmu di dada dah banyak ke……….. kalau dah banyak tak de lah nak mengata sesama Islam….. kalau nak lihat Iman seseorang itu lihat lah dugaan yang die tempuhi……… tuhan maha mengetahui………

      0
      0
      • kin says:

        ish….sedih tol dengar citer pasal ustaz ni….apasal la jd cam gini….apasal la tak kawin jer….isteri dah bg kebenaran… naper la biar setan ambik peluang….kan isteri dah mintak cerai…. gua minat sungguh ngn ustaz ni…. moga2 allah beri kekuatan pd isteri…maizawati…. tgk kat tv td muka…..cun……ish…..ish….ustaz….dugaan mmg byk…fitnah pon..tp..kita ni kena jauhkan fitnah… tak gitu ustaz…..

        0
        0
  51. syeikhZOne says:

    Salam.. kepada saudaraku semua,

    sesungguhnya setiap ujian yang Allah berikan kepada manusia adalah untuk menguji keteguhan iman dan ketakwaan hamba kepadanya. Kita selaku hambar yang akan di cabut nywa bila bila masa tidak tahu di mana tahan kita di sisi Allah. Apa yang kita dapat jika kita mengata dan membincang perkara yang tidak tahu sejauh mana kebenaranya…

    Mungkin hari ni, Allah menguji saudara kita, nnti akan tiba giliran kita… dan di saat itu kita akan jadi seperti seseorang yang pernah kita fitnah dahulu..

    Orang Islam mengutuk, mengata, mengumpat orang islam sendiri.. dan orang bukan islam tertawa melihat kerenah kita..

    kepada tuan punya Website ni..alangkah baik jika kita same2 pikirkan jalan penyelesaian untuk bahagiakan rumahtangga orang lain.. mungkin hobi kite nak tahu cerita artis.. itu tak salah.. tp persoalannya, apa yang kita buat jika kite melihat seseorang artis melakukan kesilapan? adakah kite terus mengutuk? mengata? menghina? ape yang kita dapat? jika benarlah berita yang anda bawa.. anda hanya dapat pujian dari manusia yang datang melihat website anda.. tapi jika fitnah yang anda bawa… apa yang akan anda jawap bila bertemu dengan Allah di Akhirat kelak?? berapa ramai yang baje web ni? semuanya anda akan tanggung..

    pesan untuk semua manusia yang gemar bercerita tentang kisah orang lain, renungkan…

    Mengumpat ni mengata kan hal seseorang atau satu kumpulan orang kepada orang lain, tak kiralah atas niat baik atau tak baik.
    hadith Rasulullah pasal mengumpat sama macam makan daging saudara sendiri…..

    olah itu, setiap kali kite mendengar cerita, berita atau apa2 yang buruk tentang seseorang… Berdoalah untuk kebahagiaan mereka… semoga.. apabila kita di fitnah, atau di uji oleh Allah… ada org lain yang akan mendoakan untuk kita… Salam…

    0
    0
    • terima kasih untuk peringatan :):)

      0
      0
    • Panglima says:

      menyokong sepenohnya syeikh,sebagai manusia tidak lari dari kesilapan…oleh itu jgn lah kita menggosip2 kerna gosip itu merupakan satu fitnah…jika si akhil itu telah berkawin dengan waheeda terima lah seadanya kerana berkahwin itu merupakan membina satu masjid…sebagai isteri perlulah terima dengan redha dan mungkin ada hikmah.sekian salam

      0
      0
    • lyaz says:

      bab hal rmh tgga nie…baik kita jaga sndiri rmh tgga kita elok2..tak payah nk sibuk2 hal org..nnti klu dar terkena btg hidung sndiri….myesal tak sudah..

      0
      0
  52. pagi semalam(ahad) bini akhil hayy ada kuar kat tv9. dia cerita pasal kes nie.dah lama rupanya si ustat nie x balik umah.ish2.

    0
    0
    • Panglima says:

      jangan la kita buka aib suami sendiri…kenapa perlu fikir semuanya negatiff??

      0
      0
      • delima saraa says:

        pompuan bukan lah nak bukak aib suami sendiri tau..tp kekadang terpaksa..maklumlah suami kekadang depan orang seribu kali ganda baik nyer..jd mahkamahlah jln yg plg baik untuk selesaikan masalah

        0
        0
  53. AKAK says:

    Manusia ni bila dah diserang penyakit ANGAU terlebih-lebih lagu ANGAU YG TERLARANG memang tidak boleh berfikir atau berkata-kata dengan logik.
    Mereka lupa dunia sekeliling, mereka akan mengikut saja arus yg dibawa tanpa berfikir akan akibatnya.

    Hanya masa yang menyedarkan mereka.

    0
    0
  54. yann says:

    ini bukan cubaan ini betul2……….dh bkn gosip lg dh trang2 mmg dia nk tntut cerai mgkn pd dia ini jln yg trbaik….isteri dia dh wat pnjlasan kita tgu lak pnjlasan dr ustaz….apa tgu lg ustaz………………………….

    0
    0
  55. noname says:

    yg ko emo sgt tu asal????

    0
    0
  56. Kak Azie says:

    janganlah ambik orang punya… nanti orang lak ambik awak punya…siapa nak ambik awak punya lak….

    0
    0
  57. buaya tembaga says:

    eh..ehh… sheikhZone ni… tah2 us.akhil hayy x dier ni..mnyamar…ahakkkkk….

    0
    0
  58. […] Zubir, ada cerita tentang Waheeda dan Akhil Hayy. Ayat yang digunakan sebijik dengan ayat kami di artikel gosip isteri Akhil Hayy failkan penceraian. Nampaknya blog ini dah semakin popular. Thanks Zubir sebab baca blog […]

    0
    0
  59. mutiarahijau says:

    astaghfirullah..tul ke?ish,tokleh caya gak gosip2 ni..tp klu ustz nk kwen 2..ape slhnye…yg silapnye..mbiarkan org mbuat gosip yg bkn..

    0
    0
  60. ZAFIR (Beret Hijau) says:

    Ustaz Akhil zaman…………

    0
    0
  61. dolah says:

    saya dulu suka beli kaset ceramah akil, tapi skrg dek kerana dia sudah;
    – lain macam
    – mabuk cinta
    – cinta dunia
    – tenggelam dlm rona2 kehidupan (haha)
    maka saya ucapkan slamat tinggal ya syeikh!
    saya doakan dia selamatttttttt……..

    0
    0
  62. dolah says:

    harap akil rujuk smula dgn bini & kawin ngan wahida no.2 jadi bini….selesai mslh……..dpt pahala lebih….wakakakiook

    0
    0
  63. jejakacantik says:

    sheikh zone…nyamar,,,hehehe,,,,maner tau kn,,,,mcm berat sblah jer,,,,

    0
    0
  64. jejakacantik says:

    syeik zone,,,bkn nk menidakkn aper pndpt anda,,,

    TAPI,,,!!! berhari2 x blik umah,,bini kmana,,,ank kmana,,,tup2 kt pntai,,,ngn pmpn len,,ape kejadahnya..yg blum tentu lg statusnya (halal ke haram ker),,mcm maner 2,,spe yg suka kna fitnah,,,tp diri sndiri cari pnyakit…nk kata bodoh,,,ader akal,,(mintak maaf la..teremosi ckit),kami ni nak menegur la ni,,,kang senyap nanti lg teruk,,sama2 tanggung dosa,,,bersubahat(benda haram depan mata),,,adui,,lpas norman-memey,,ustad-wassini plak…

    0
    0
  65. jejakacantik says:

    ustad,,,muhasabah diri,,duk sbntar,,,tenangkn diri,,pkir blik,,,renungkn..btol ker aper yg anda wat skrg….isteri anda bgitu baik..aper slhnyer kalu anda dngn wassini kawin pun,,,cuma,,,jgn la menyesakkn keadaan yg dh sedia sesak,,berani kerana benar………………….

    assalammualaikum……….

    0
    0
  66. lara says:

    jgn tlalu mudah menerima n mpercayai berita buruk..klu x benar nnti x psl2 dpt dosa..bhati2 mengutuk n menghina apalagi seorg yg bgelar ustaz..doakan saja itu semua x betul n fitnah semata2..

    0
    0
    • jed hijau says:

      tul tu…

      0
      0
      • jernih says:

        betul3 (gaya upin dan ipin)

        jangan kutuk ustaz.. mungkin dia dah ada masalah dengan maiza sebelum ni.
        kita tak taw.. waheeda pulak dtg sebagai pendengar kununye…

        ustaz kalu x join balik dunia hiburan ustaz x terjebak dalam fitnah aka gossip hiburan ni..

        sebagai ingatan Meh bergossip secara hemah

        0
        0
  67. wawar says:

    Ustaz mana kau ustaz??? Tak muncul2 utk tegakan kebenaran????????

    0
    0
  68. bangiperdana says:

    sebab tu kita nie kena sederhana dlm serba serbi…….inilah dugaan bila duit dah mula banyak dan muka dah start masuk kat TV….

    sebenarnya dlm. kes ustaz nie….dialah yang menentukan segalanya…tak perlu berpihak pada satu2 ….kalau dulu bini pertama dah bagi lampu hijau …apa lagi …pegi kahwin dah bagitau semua orang utk elak fitnah…..

    be gentlemanlah ustaz…kena tegas….

    0
    0
  69. ini dunia je…yg bini die satu hal..kenapa tak jaga aib suami..dunia oh dunia..

    0
    0
  70. leen says:

    Ustaz hipokrit…gila glamer..sudahlah.. cakap tak serupa bikin.. TOLONG LA..BUANG GELARAN USTAZ ni dari dia..menyampah aku..!!!

    0
    0
  71. ntoh.. says:

    dh owg tnye, die jwb aa… nympah ak kt si pmpuan sowg 2.. dh xde owg lain ke pe?? hok owg jgak nk.. >anti prampas laki owg<

    0
    0
  72. mek li says:

    ustat tak betul ni. gi berdakwah sana sini tapi wife sendiri tak terjaga

    0
    0
  73. yela says:

    ustaz nape ar…. tak balik umah berbulan2… kalu tak suka jenguk bini jenguk2 la anak yang mesti rindukan awak…. jenguk wahida wasinot pergi nengok wayang ape ke hal, boleh plak?????? tu pun korang tak bley pikir ke??? akil,, lu pikir la sendiri!!

    0
    0
  74. Along says:

    Salam semua. Saya saja nak menyebuk sedikit sambil memberi sedikit pendapat peribadi. Bagi pandangan peribadi saya, kes Ustaz Akil Hayy & Waheeda adalah merupakan satu pengajaran bagi semua umat manusia untuk mematuhi arahan yang sudah jelas di turunkan oleh Allah SWT dalam Al-Quran. Pertama; jangan menghampiri zina…. saya rasa ustaz akil lagi maklum maksudnya… bergaul lelaki dan perempuan tanpa ikatan pernikahan adalah dilarang oleh Allah tidak kira apa pun alasannya … Ia boleh menyebabkan bermacam-macam implikasi seperti FITNAH…. DOSA…. dan PENIPUAN.. Allah lagi maha mengetahui. Apa pun alasan Ustaz Akil dan Waheeda, saya selaku umat Islam yang masih jahil jika nak dibandingkan dengan mereka berdua.. tidak dapat menerima alasan tersebut tambahan mereka adalah model Allah (kalau boleh dianggap model sekarang ini!!). Kedua; Amanah Allah SWT. Allah banyak beri kelebihan pada anta berdua (Akil & Waheeda), malangnya anta tidak mensyukuri dan memegang amanah Allah dengan baik sekali, jadi jawapannya Allah benci orang yang bermuka-muka… tidak amanah malahan membohongi berjuta-juta hamba Allah yang lain. Jadinya anggaplah perkara yang berlaku adalah MUSIBAH dari Allah yang mahukan anta berdua kembali kepada Al-Quran dan Hadis iaitu ajaranNya. Insya Allah akhirat nanti kita akan sama-sama dipertontonkan oleh Allah, perilaku pembohongan anta berdua.

    0
    0
  75. aizah says:

    Ambillah pengajaran atas apa yg berlaku..
    kita doakan moga mereka mendapat jalan penyelesaian yg baik. ni hari mereka, hari kita tak tau lagi….

    0
    0
  76. rahsiakn diri sndr says:

    aq mcm x caye rrr ngan citer ustaz nie…
    lumrah hidup artis,kawen cerai,kawen cerai,biase la 2…

    0
    0
  77. anonymous girl says:

    HAi ,kepala hotak engkaulah yang menulis citer ni ….sedap2 hati ko je kutuk2 orang..kamu ni org islam(yg menulis artikel ni)??..aku nak tanya sikitla,kalau berita ni tak benar dan akhil hayy berada di pihak yg benar kau la org paling berdosa…ingatlah wei,dosa2 yg kau buat ni…menulis pasal org,cuba tulis benda yg baik dan mendapat pahala sikit…aku doakan agar Allah buka pintu hati kau and moga2 kelak tulis benda yg berfaedah..insyaAllah….

    0
    0
  78. jaliensem says:

    Begini aku terangkan.

    Jangan kutuk akil lebih2. Cuba tengok kat mana yang silap. dulu. Yang aku nampak:

    Silap Akil
    1- Bersosial diluar batasan agama. Ambik gambar berdua tu, ingat tak salah ke. Setiap bergelar ustaz patut tahu bahana fitnah. Ada limit untuk sesuatu dakwah menjadi sebetulnya dan bukan ‘matlamat menghalalkan cara’.
    2- Berterus teranglah apa sebenarnya berlaku. malu tak malu pun sapa suruh jadi artis balik. mesti jadi bahan gosip, nak tutup gosip berterus teranglarr. Jgn terus biarkan org membuat fitnah kpd anda. Sian suma pakat2 dosa.

    Silap bini:-
    1) Sapa suruh pi heboh kat media. ckp jer no comment. Nak cerai ker ape, terus pi kadi, buat apa buka pekung sendiri? Hal rumahtangga adalah rahsia suami isteri. Ini pun dah layak utk diceraikan/dihukum.

    Silap waheeda
    1) Takda kot. selain dia hanyalah artis melayu yang biasa. Bukan artis islam pun. suara wanita kan aurat bila digunakan kat tempat tak sepatutnya. Pakaian walaupun tutup aurat, tapi ia bkn melambangkan islam. Islam adalah keseluruhan, dari kuku kaki sampai dalam hati.

    Jadi disini, mungkin juga akil nak kawin lebih 1. Salahkah? tak salah kan..

    Aku pun nak kat waheeda ni.. boleh dibentuk lagii ni.

    0
    0
  79. pjat says:

    x baiklah ckp perkara 2 yg x tahu kesahihannya
    kte tunggu dan lihat je
    Allah Maha Mengetahu siapa yg bnr dan siapa yg salah
    kte doakan agr mreka kmbli bersatu
    dan mnjadi manusia yg diredhaiNya di dunia dan akhirat

    0
    0
  80. umumunawarah says:

    Bawalah maizawati bersembunyi di mana2 tanpa gangguan sesiapa. Luahkan dari hati ke hati sampai puas hati. kalau akil Hay seorang yang adil, jangan jumpa waheeda 3 bulan barulah gentle men

    0
    0
    • Along says:

      Salam.
      Saya setuju dgn umumunawarah…
      Kesian isteri…. Jahat isteri ditinggal-tinggalkan…
      Jahat lagi suami…. bermuka-muka & bawa anak dara orang… Astagfirullah hal azim…. Apa nak jadi dgn ustaz akil… sesat lagi menyesatkan….

      0
      0
  81. aku adalah aku says:

    pe ar korg ni… cube korg tgk btl2…teliti betul2…. jgn emosi sangat… kutuk2 org berdoasa tau… korg tau ke pe yg dh jd sebenarnya ngan rumahtangga dorg ni? aku pn pmpn gak tp aku tgk bini dia 2 cm nk cr publisiti murahan je… np nk g kt media? pejabat agama kan ade kaunselor. g la rujuk kt sna dulu… dia wat cm 2 mgkn nk org kesian la kot… tp aku tgk x kesian pn sebab lps je wanita hari ini 2 boleh la berposing cm model… cm 2 ke nk tunjuk kononnya dia isteri solehah? kt kwsn aku ni de yg kawin sampai 4…tgl serumah lg… xde kecoh2 pn… kata je dh bg izin suami kahwin lain tpi baru je 3-4 bulan dah kecoh 1 malaysia… bukan setakat 1 malaysia je yg tau, 1 dunia dh tau… xmalu ke? bukan ke seorang isteri patut menjaga aib suami? bergegar arasy bila seorang isteri memohon cerai… kalau ye pn nk cerai, wat la baik2… dulu kawin wat baik2 kan? np skang ni nmpk buruk je? yg baiknye semua hilang…. berfikir la dengan akal yg waras… fitnah itu lebih teruk daripada membunuh…

    0
    0
  82. fauzigagoo says:

    kepada ‘Anti Akil Hayy”. Awak memang bodoh…ganggu rumahtangga orang dan periuk nasi orang…baik awak bertaubat…masa masih ada…..bala akan menimpa pada orang yang menjaid bati api cam awak …….Bodoh betul “Anti Akill hayy. itu dia punya rumahtangga…awak dah kahwin ke banggang…………………..

    0
    0
  83. fauzigagoo says:

    jangan aibkan maruah suami…..awak bukan isteri yang baik……….maiza….bertaubatlah………tak bau syurga awak…..awak tak layak minta cerai kerana perkara itu….bawa berbincang.jumpa orang yang arif tentang agama

    0
    0
  84. antiustazhipokrit says:

    Dalam ceramah politik ustaz tanpa segan silu menceritakan keburukan org..dan seharusnya ustaz tunjukkan contoh yg baik..

    kalau pun ustaz dah benci kat isteri tp jgnlah anak2 jd mangsa..ustaz tak leh buat mcm ni..hati isteri mana yg tak terguris bile suami tersyg yg menjadi pujaan ramai tak balik umah berbulan2..isteri dan anak2 ade hak mereka juga..pastu dpt tau yg suami nya bersuka ria plak dgn wanita yg ade potensi nak jd madunya..hmm..

    walaupun sy kurang setuju dgn cara maiza mengadu kat media..tp sy tak salahkan maiza..sebab wanita tu dicipta dari rusuk yg bengkok(tidak lurus)..sebab itulah suami mesti selalu berada disamping isteri dan sentiasa membimbing supaya isteri tu tidak bengkok dlm membuat keputusan..

    dimana ustaz akhil hayy di saat isteri memerlukannya? berceramah politik mengutuk org??di dalam panggung wayang?? ditepi pantai dibwh cahaya bulan??dgn siapa?? fikir2kanlah..ustaz sendiri tau kan bercouple dgn bukan muhrim boleh mendtgkan zina/fitnah..tp kenapa masih dibuat??
    org yg tau pasal agama tp tak mahu beramal adalah lebih hina dari org yg tak beramal sebab tak tau psl agama..
    wassalam

    0
    0
  85. Tuan Penasihat says:

    sy faham ini soal peribadi ustaz..dan ustaz berhak nak manjatuhkan talak kalo itu yg terbaik..

    tp fikirkan generasi yg akn dtg ni ustaz (anak2 ustaz dan anak2 mlayu islam)..ape perasaan mereka?..apa pendapat mereka?..” ustaz pun bercerai..ape lg org biasa..”….

    kite sbg org dewasa mesti kene tunjuk teladan yg baik..lebih2 lagi ustaz sbg ‘role model’……mana nak letak muka kite dpn anak2 muda diluar tu…tak bolehkah ustaz buangkan EGO tu demi masa dpn generasi muda islam??? mahal sgt kah HARGA EGO ustaz tu yg harus dibayar generasi muda islam kita ni ustazz??

    berdosa besarkah seorang suami yg buang egonya utk memaafkan isteri dan berbaik2 semula?? susah sgt ker ustazz??

    astaghfirullah hal azim…subhanallah

    0
    0
  86. Qiefly says:

    nice blog….

    0
    0
  87. jaja says:

    bila orang dah tak suka satu kelemahan pada diri pasangan boleh menutup 1000 kebaikan yang telah ditaburkan. renung2kan

    0
    0
  88. What a waste of time. You’re poor english made this article hard to read. Learn to write.

    0
    0
  89. Hey check out my blog too. I hope i have some fun stuff too.

    0
    0