Written by serenity | July 16th, 2013

Rasanya macam tak lama dulu saja kita melihat gambar-gambar anak-anak Shafnie Zainuddin, bekas isteri Datuk AC Mizal, yang pada masa itu masih kecil.

Diam tak diam dua orang anak lelaki Shafnie sudah meningkat remaja dan wajah mereka, terutama Muhammad Shafiq Iman, 17, saling tidak tumpah seperti wajah bapa.

Biarpun sudah berbelas tahun ibu bapa mereka berpisah dan sudah tiga tahun mereka tidak bertemu bapa mereka, anak-anak Shafnie bagaimana pun rapat dengan ibu bapa kepada AC Mizal, iaitu datuk dan nenek mereka, malah Syafnie dan anak-anak juga rapat dan tetap keluar bersama keluarga sebelah bapa.

Mungkin inilah yang dikatakan ‘air dicincang tidakkan putus’. Ikatan kekeluargaan dengan datuk dan nenek tetap utuh walaupun ikatan cinta yang pernah menyatukan kedua ibu bapa mereka telah terlerai. Syabas diucapkan kepada Shafiq Iman dan Shabil Iman, 14. Dan syabas juga kepada Shafnie yang telah mendidik mereka dengan baik.

Bersama kita nantikan AC Mizal pula berjumpa dengan Shafiq dan Shabil. Kredit gambar dan info, Forum Cari.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

58 responses to (GAMBAR)Shafnie Dan Anak-Anak Mesra Dengan Ibu Bapa AC Mizal

  1. ace says:

    cantiknya ex wife dia… hurmm

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 202 Thumb down 1
    • Olga says:

      Hidden due to low comment rating. Click here to see.

      Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 13 Thumb down 135
      • Anonymous says:

        kesian dekat anak2 mangsa penceraian ibu bapa ni. aku faham perasaan dieorang sbb aku pun senasib. bukan semua ibu bapa yg bercerai rapat macam abby abadi dgn norman hakim. ada tu sampai 3, 4 tahun tak jumpa anak. sama la kita dik.

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 66 Thumb down 3
        • mutiara says:

          kalau betol ac tak boleh jumpa anak2..yg ini ape cer..takde alasan nak kata tak dapat berjumpa..kan boleh je joint jumpa family macam dalam gambar tu untuk jumpa anak..
          macam2 alasan lah ac neh

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 185 Thumb down 1
        • miss ynwa says:

          3 tahun bhaiii???? perghhhhhhhhhhh
          kalau 3 tahun….I do not want to hear any excuses for the reason you all do not make sense…3 tahun bhaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 33 Thumb down 2
        • bini org says:

          AC takut bini… =P

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 52 Thumb down 2
        • amoi says:

          kesian kat anak2 Ac ni..

          so Ac, skrg ape ko nak cakap????anak2 ko baik dgn makbapak ko..boleh je dorg jmp makbapak ko..xde plak exwife ko halang dorg utk jmp family ko…yg ko plak siap ckp x dpt jmp lah bla2…helo, jantan x guna! g bertanggungjwp dgn anak2 la..jgn bg ayat sedey kat media je tp xde tanggungjwp AC oi..aku still geram dgn ayat2 AC tempoh ari…dasar bapak x guna n xde tanggungjwp..!

          utk anak2 AC, jg mak korg elok2…ttg bpk korg tu, lantak dia nak mampos ke ape…bkn dia bela korg..nak simpati je…lgpun dia x ngaku korg anak kan???bila dia dah tua, anak2 yg dia syg sgt dgn bini bajet lawa tu dah besar n buang dia, time tu baru bapak korg tahu betapa ruginya dia sbb x bertanggungjwp dkt korg…

          sorry la..aku x suka jantan mcm tu!eiii..menyampah dgn ko AC!

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 50 Thumb down 1
      • Ery says:

        Hidden due to low comment rating. Click here to see.

        Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 32 Thumb down 93
        • BIG LOSER Ery says:

          Ery, jaga sikit bahasa kau tu..kalaupun kau ni bodoh tinggi melangit, tak payah nak tunjuk kat org..apa dah takde perkataan yang elok boleh keluar dari kepala kau tu? bodoh!

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 21 Thumb down 6
      • fifi faraj says:

        Olga …hutang bila nak bayar?

        Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    • Ketam says:

      Hidden due to low comment rating. Click here to see.

      Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 26
    • Anonymous says:

      ex wife dia memang cantik.. aku pernah terserempak dgn shafnie.. natural beauty.

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 43 Thumb down 2
      • goh eun chan says:

        Hidden due to low comment rating. Click here to see.

        Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 12 Thumb down 63
    • hikari says:

      banding dengan bini tinted AC yang baru tu, jauh berganda2 cantik si shafnie.

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 239 Thumb down 0
    • Olga says:

      Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 1
  2. Baguslah begituh…

    Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 1
  3. IKA says:

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 25
  4. nana gebu says:

    dulu masa kecik xmo jaga .. bila da besaq.. mula la kata.. rindu nk jumpa la.. x pnah jumpa la.. alasan semata2 .. Kalau x da usaha nk mencari x kn jumpa..kalau ingt telefon la selalu.. kasih seorang bapa bukan nya halangan apabila da bercerai.. Ce tgk Norman hakim… da bercerai ngn Abby pon dya masih jalankan tggungjawab sbgai bapa kn.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 81 Thumb down 4
  5. BUNKFACE NO.1 says:

    tu dgn datuk nenek belah bapa boleh jer rapat, nmpk sgt AC Mizal tak ambik berat hal anak-anak dia, bila anak besar baru ingat anak, such a LOSER

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 184 Thumb down 0
    • minah jambu tukar kaler merah biru says:

      betol cakap kau tu Bnkface minah jambu stuju…….tah happe2 aje si Ac ni macm tk senonoh pulak minah jambu tengok huh ! anak2 dh besar baruuuu lah dia nk ingat …mungkin si Ac ni baru sadar tak yg dia ni dh tuaaaaaa bab tu dlm kepala hotak dia ingat ngan anak2 dia…ahhhhhhhhh Ac boleh jalan dah !!

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 18 Thumb down 0
    • Anonymous says:

      betol la .pelik kan..sedangkan anak2 dia ok je n rapat ngan atok ngan neneknya cmne si AC leh kata ada msalah nak jumpa anak2 dia..kecuali la kalo ngan mak bapak dia pun si AC susah nak jumpa gak….piss yo POYO!

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 17 Thumb down 0
  6. minah jambu tukar kaler merah biru says:

    minah jambu kesian ngan pakaian anak2 si Ac ni …macm anak tkde bapaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak aje….peminat tengok la sendiri..bukan Nye minah jambu nk menghina tapi minah jambu kesian….tkpe dek blajar pandai2 ok sayang pada ibu ok n jangan derhaka ngan ibu …derhaka ngan bapak tkpe…lov u ollllllllll !!

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 23 Thumb down 3
  7. suzaanne says:

    aku rase sedih tengok anak2 ac ni..xde ksih sayang bapa..hanya harap mak jek..adoii..tergamak kan ac wat dek..bini sikit punye lawa kot..hurmm manusia2..

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 33 Thumb down 0
  8. Anonymous says:

    lol

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  9. yang says:

    selamat berpuasa semuanya

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 12 Thumb down 0
  10. yang says:

    selamat berpuasa semuanya

    Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 0
  11. Penghuni Alam says:

    mmg lawa laaaa ckit pun x makeup…neutral beauty

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 14 Thumb down 0
  12. Anonymous says:

    ex isteri A.C bukan main cantik lagi….sayang btl la…y seksi n x berapa lawa y d pilih A.C…

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 23 Thumb down 1
    • kambing gurun says:

      setuju dengan kamu… tp memang isteri AC sekarang mmg sesuai dengan dia.. sebab dua2 x berapa lawa…He3.. tp perasan x wife AC sekarang ni dia jrg (memang x de pun rsnya) niat nak jaga anak2 tiri dia.. cuba ikut mcm Memey, Faezah elai, Dato Ct, Waheeda,.. walaupun ramai orang menggelarkan mereka perampas tetapi mereka tetap menjaga anak tiri mereka seperti anak mereka sendiri walaupun ada antara mereka bermasalah dengan ex wife suami msg2…anak itukan amanah..

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 28 Thumb down 1
      • ketipah kembali says:

        muke emylia sembab je aku tgok…
        lemak mnjejer2…dh mcm singe aku tgok die 2…
        ac tkt ngn die kot…sbb 2 trus xbrani nk bela ank die ngn ex wife die…

        Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
        • Anonymous says:

          tinted pulak tu….tu kalo tersermpak ngan jpj x tau la boleh lulus ke x….kalo naik moto je dia selamat sebab rambut cam helmet da

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  13. Ron says:

    Masih cantik wlpn telah bercerai kali ke 2..

    Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 0
  14. dudu dodo says:

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 16 Thumb down 171
    • mak jemah says:

      ko phm x mslh kt sini apa dia?? mslh skrg, SEBELUM NI, DIA BUANG ANAK DIA DALAM HIDUP DIA.. DIA X NGAKU PN SHAFIQ DGN SHABIL NI ANAK DIA.. SBB TU BILA ORG TANYA ANK DIA BRAPE DIA JWB 2 ORG.. DIA X JWB 4ORG.. LEPAS TU, DIA X BG NAFKAH KT ANAK2.. DGN SHABIQ N SHABIL, NG BAGI DUIT CUKUP BERKIRA.. BOLEH X KO BYKKAN RM300.00 UTK 2 ORG ANAK?? LOGIK X KO FKIR DGN KPALA OTAK YG TUHAN ANUGERAHKAN KT KO?? MSLH SINI BUKAN SBB DIAORG BERCERAI.. TETAPI SEBAB TANGGUNGJAWAB SEORG AYH PADA ANKNYE!!

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 130 Thumb down 4
      • yoyo says:

        tp aku tengok.. kat thread ni xde lak cite psl tu kn? ak rs beliau ni maksudkan secara general dan berdasarkan topik ni.ko sentap sgt np?ileklah bro

        Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 2
  15. mak jemah says:

    hah ac… kali ni apa pulak alasan ko nk bg?? mak ayh ko boleh rapat dgn ank2 ko, xkn ko x boleh?? nmpk sgt mmg ko x pedulikan diaorgkan?? lps tu dah besar br ckp rindu ank2.. hotak kauu!! aku klu jd ank ko pn, klu mcm ni la ko buat, aku pn xnk ngadap jumpa ko.. kt org ramai semua ko ngaku ank ko 2 org je.. maksud ko 2 org tu ank ko dgn bini skrg.. ank ko yg dl, ko x ngaku pn.. so, buat apa diaorg nk jmpa ko.. x pyh ckp org lain la.. klu ayh ko sndr x ngaku ko ank dia, apa perasaan ko?? lu pikir la sndr..

    lps tu bini ko plak ske tayang brg2 mewah ni.. ank ko skrg skolah semua private.. dpt semua brg2 mewah.. tp ank ko dgn syafnie?? ko berkira kan?? pdhal darah daging sndr.. ke bini ko rambut merah tu marah ko bg duit kt ank ko yg 2 org lg?? ko pulak sengal dgr ckp bini ko.. padahal yg ketua kluarga ko..

    weh, aku pn aku dgn duda ada ank la.. bulan2 laki aku akn bg nafkah.. dan kadang2 laki aku pg skolah utk tgk pelajaran dia mcm mn.. duit beli buku lain laki aku bg, duit utk brg2 raya, lain pulak bg… belanja harian lain … aku x mrh pn kt laki aku sbb dah mmg tanggungjwb laki aku utk beri nafkah kt ank dia wlpn dgn mak dia dgn laki aku dah bercerai.. aku dgn mak dia pn siap boleh borak2 lg.. yg aku pelik, bini ko skrg xde ke igtkan ko tentang ank ko lg 2 org?? bini pn kne main kan peranan weiy…wlpn tu bkn darah daging dia..

    tuhan bg ko rezeki lebih, utk ko bahagikan sama rata pada semua ank2 ko.. tp syg..kekayaan yg ko ada, ko x guna dgn sebetulnya..2 org ank ko, ko sisihkan.. ko buang dia btol2 dlm hidup ko.. bila dah besar, br ko ckp rindu.. ko yg mulakan semua ni, so skrg ko dpt la apa yg ko dah mulakan.. jgn salahkan ank2 ko xnk jmpa ko, tp tgk diri ko sndr dl.. ko pergi bercuit luar negara ko angkut semua ank2 dgn bini skrg.. dgn bini dl ada ko buat?? jgn kata oversea, dlm mlysia pn ko x pnh bwk.. agknye klu ko bg lebih sket nafkah kt ank2, ko jd papa kedana kot.. sbb tu ko berkira sgt..

    klu nk ikutkan byk lg aku nk sembur ko.. tp bl fikir2 blk xde gn pn ckp dgn ko.. ko luah rindu ko pn bkn ikhlas sgt.. dah nama pelakon.. opcos la cite ni pn ko berlakon… klu ko btol2 rindu, usaha tu ada.. mak ayh ko boleh kluar sama2 dgn ank2 ko, knapa ko x boleh pulakkan??????

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 220 Thumb down 0
    • pah bedah says:

      macam bapak aku la..
      kecik2 haram jenguk anak2 bila anak2 dah besar..
      kalut rindu semua ada kat dia…
      mak aku pulak ckp pergilah tengok.. aku p pon sebab nak paw duit dia dapat la skit… muahahaha jantan2

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 45 Thumb down 6
      • math gen says:

        kalau pun bapak kau perangai teruk, memburukkan bapak sendiri tak sepatutnya kau buat..kau ni anak dia..apa dah takde rasa malu lagi dah memburukkan bapak sendiri? bila kau memburukkan dia ibarat kau palit najis kat muka kau sendiri..sebab dia bapak, kau anak..patutnya dengan pengalaman ada bapak mcm tu mematangkan kau..rupanya kau pun sama je..mcm baaaaaaaapak kau jugak!!

        Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 8
        • ko pahal says:

          kau sbok phal math gen…??
          die xde pn nk mmburukkn..
          die just bg tawu je…
          ko sentap lelebih ni ntah2 perangai ko cm ac…hahahhahahha

          Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  16. tijah says:

    orang yang tahu hukam hakam sahaja yang tidak akan memutuskan hubungan silatulrahim rahim dengan mertua apabila bercerai….kia perlu tahu yg hubungan dengan mertua x akan putus spi bila2 walaupun suami isteri bercerai berai…..tahniah syafnie..

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 25 Thumb down 0
  17. redmerah says:

    ala ac ni..poyoooooo je lebih..nak tau ac ni ada anak l… n…. x percaye Tanya la ac sdri..dia mesti tahu punya..c x wife dia ni memang pilihan makpak ac..ac kawen dgnnya sbb makpak dia berkenan..sbb tu da cerai pun makpak ac masih sygkan ex menantu dia tu..lagi2 ac yg buat onar.hah..anak l… n…. dia tu sebijik rupa ac..sy x tau masa tu..msa bdk tu msi kecik sy suka jer tgk..ckp ngan mak tgk bdk tu sebijik ac..suatu hri, sy bercerita la dgn roommate sy ada sorg bdk tu sebijik ac..dan nak tahu..keciknya dunia..rupa2nya roommate sy tu sepupu kpd mama bdk tu..dan akhirnya roommate sy tu pun cerita la hal sbnr…cerita lama….msa kat u ac ada srg gf..dr Sabah n org kristian..so makpak ac x berkenan..cinta terhalang..ac d kawenkan dgn c syafnie tu..ac pun kawen jgak..lelaki kan..kawen paksa kononnya tp ada jugak anak ye tak..dan dia ngan gf dia tu da tdr sama2..so c gf mengandung..dia x bg tau ac..dia lari balik Sabah..ac carik juga tp gfnya x nak jumpa da..lgpun ac da jd suami org kan..gf nya jg la juga kdgnnya..sampai lahir n anak tu jd anak angkat kakaknya..n gf ac tu g sambung bljr..now..da kawen pun x gf ac tu..da ada anak da..keluarga ex gf n x gf ac ambil kptsan x akan dedahkan hal ni..tp mgkn mereka lupa, Malaysia ni x besar mna pun..kut2 anak ac tu g study kat smjg ke kerja kat smjg ke n tetiba terjumpa dgn anak pompuan ac n drg jatuh cinta n kawen sblm nikah..kan ke naya jadinya…anak l… n…. ac adalah lelaki..

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 87 Thumb down 0
    • maya meira leyana says:

      shafni bkn sj pilihan mak bpk ac tpi mmg gf dy jugekk dulu..dowg brcinta sakan jugak lps ex gf dy yg uitm tukn org sabah tu..shafni ni model..tringat kt satu mjlh urtv da lme dah thn awl 90an dlu tpi aku bce mse thn 2004 sbb urtv tu stil ade lg ac ckp dy brtuah dn brsyukur sbb dpt gf yg cntik,model dan jage solat merujuk pd sahfni ni la lbh kurg cm gituu la ayt dy….so pas budaak sabah tu dy brcnta gn shafni smpai kwen…erm klau lalu kt bulatan phg salu tgk muka shafni kat billboard iklan nurbeutyline tu..btw apak akuu pon sme cm ac jugk…aku x hrp ape2 dah lps dy stop bg nfkah kt aku rm70 sbln mse aku form 3 dlu pdhal dy brjawtan pegawai belia dn sukan kt sbuah universiti..cme aku hrpkn dy dtg mewalikn aku jelA andainya aku nikah satu hri nnt…lg pon aku da awl 20 an…

      Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 0
    • Lols says:

      So anak L.N. si AC tu agama aper? ikut mak ker? Harap2 tak…. kalau ye, mmg kesian :(

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
  18. redmerah says:

    haish..tulis pjg lebar..x kuar pun

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  19. lia says:

    Semoga Shafiq dan Shabil belajar rajin2. Dah besar nanti, cari kerja bagus. Dah senang nanti, lupakan je si ayahnya. Bila ayahnya dah tua, tak payah bagi duit atau bela sbb anak2 baru dia kan ada boleh jaga.. Yang penting, jaga ibu dengan sebaik2nya.. Hargai pengorbanan ibu.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 21 Thumb down 5
    • jadung madu says:

      salah tu..patutnya nasihatkan supaya si anak tetap tidak melupakan bapanya walaupun bapanya jahat sekali pun..sebab bapa tetap bapa..takde sapa boleh mengubah status pertalian darah antara anak – bapa..

      Hot debate. What do you think? Thumb up 10 Thumb down 3
      • Pak jabit says:

        Dendam anak2 umpama barah tau dia menjalar kat dalam. Tanggunglah Bapak durjana

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  20. tacacila says:

    syafnie ni lg beribu2 kali cantek dari emilia yg fake bajet cun tu puiiiii

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 22 Thumb down 1
  21. kipasmejanational says:

    gambar anak2 dan bekas isteri dengan datuk nenek/bekas mertua menunjukkan AC yang sebenarnya menjauhkan diri dari keluarga..kalau AC rapat dengan mak bapaknya sendiri, mesti AC tahu anak2 dan bekas isteri selalu berkunjung/berjumpa datuk nenek/bekas mertua..kesimpulan yang boleh dibuat setakat ini: AC MIZAL ADALAH SENGAL & MEMBERIKAN STATEMENT POYO UNTUK MENUTUP SILAP SENDIRI..insaf la weiiii!!!

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 11 Thumb down 0
    • Anonymous says:

      maklum la da dapat title datuk ( …walaupooonn), keta mewah melambak, usahkan anak, tak mustahil kalo mak bapak pun x ingat da….jadi kepada sesape yang sudah atau baru atau akan dapat title datuk tu ingat2 lah pada keluarga ye…..

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  22. Anonymous says:

    ari ni keluar lagi kat skabar berita mamat tu rindukan anak…ish macam taik la AC meraih publisiti murahan

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  23. Mak munah says:

    Anak buat gitu sbb Bapak tu derhaka kat anak dia Dan neraka woo tempat ya. Tanyalah ustaz tv9

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  24. AC di neraka says:

    AC di mana? AC di neraka

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  25. Bapa yang Comel says:

    Seriously, bini dia tinted 90 percent, JPJ lepas pulak?? Mane boleh woi!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0