Written by AbangNara | July 1st, 2011

gambar ayu raudhah

Kalau anda ingin dapatkan wajah berseri-seri seperti Ayu Raudhah di atas, sila kahwin dengan pemain bola sepak. Hehehe ~~~

Lagi gambar terbaru Ayu Raudhah dengan membaca entri ini sepenuhnya. Kredit gambar kepada Shahrizan Shafie.

gambar ayu raudhah

gambar ayu raudhah

gambar ayu raudhah

gambar ayu raudhah

gambar ayu raudhah

gambar ayu raudhah
gambar ayu raudhah

gambar ayu raudhah

gambar ayu raudhah

gambar ayu raudhah

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

198 responses to (GAMBAR)Ayu Raudhah Yang Terbaru, Makin Sweet ~~

  1. ZAZA says:

    mmg x dinafikan cantek..tp kenapa si suami x nasihatkan isteri tuk tutup aurat..kerana kecantikan isteri hanyalah tuk suami..

    • Mama CoCoy says:

      Bodoh….tak habih2 dgn tudung dan tutup aurat. kau ingat pakai tudung to baik sangat ke?

      • reena says:

        bengong la…tudung tu wajib..tutup aurat tu wajib bg wanita Islam…dlm AlQuran ada disebut…yg nk pertikaikan hukum dn suruhan Allah tu knp? sape yg bodoh skrg ni???

      • minah jambu 24jam mengadap computer says:

        betol tu mama cocoy minah jambu sokong seratos peratos ngan kau……diorang ni komen asal boleh jeeeeeeeeeeee kecantekan hanye untok suami konon poooooohdahhhhhhhhhhhhhhh !!!!! kalau gitu baby yg baru lahir ke dunia pakai kn tudong tutop aurat dari baby !!!!!! komen macam bagos jeeeeeeeeeeee bang nara lain kali tarok gambar artis bogel je ….mungkin gambar yg sebegitu lebih muliaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

        • aiyo says:

          oi,baby baru lahir takde dosa,suci tak baligh.tak payah tutup aurat. Agama tak belajar ka? mengucaplah

        • chicha says:

          btol….. memang tak skolah agama la si minah jambu batu bata ngan mama batuk kokol… heheheheh….

        • gelong says:

          minah jambu dgn mama cocoy tu..mungkin bukan perempuan tulen..pompuan yang pada zahir ja…
          sbb tu diorg gelong semacam ja

        • papeje says:

          minah jambu: jgn la tnjuk yg ko ni bodoh bebenor bab agama…hukum hakam xtaw kemana dh tu…cm x blajar agama plak..kesian ak kt ko..^^

        • blacktie says:

          orang bodo cam mereka ni kita abaikan saja.. buang karan layan..attention seeker depa ni..kakakak

        • icygrape says:

          ko pakai tudung ke time baby2 eh~? abg nara oiii!!! ada org ni haaa demang abg nara bukak website bogel2 nih~ oi minah merewang!! hahahaha

          p/s:saje lepas puas baca komen org kurang didikan~ xleyh cakap org jahil, dosa sbb dorang pun belajar, cuma ilmu kurang menyerap~ sy pon kurang didikan, ilmu Allah amat tak terkira tinggi nye~

        • Cik Nin says:

          Cik Nin sarankan MAMA COCOY & MINAH JAMBU istighfar & memperbaharui syahadah. Takut dah tergugur syahadah kalian berdua kerana statement sebegitu.

          Tak mau bertudung itu urusan anda dgn ALLAH. Tapi mempertikaikan hukum ALLAH, kami perlu menegurnya.

        • Cik Nin says:

          Suruh istighfar & mengucap pun ada yang dislike?

        • hot sangat says:

          minah jambu loser! takde life! sbb tu dok ngadap pc 24 jam! org lain pn ada life, ada kerja, family and frens tak macam kau! dats why otak kau mereng senget seblah takleh pk! cuba kurangkan ngadap pc tu ye… 23 jam pun jadi lah… 1 jam tu kau mandi ke buat pape yg patut… solat jangan tinggal!

        • haha says:

          haha nmpak sgt ko ney mmg bengap sgt dlm hal islam kn.lau mak ko bca ko pny komen ney kompem bunuh diri sb ada ank bodoh gila mcm ney.lau xtaw hukum agama jgn nk sokong owg x tntu pasal.kn dh nmpak bodoh ko 2 thp A++.

        • wabak says:

          ntah..bodoh.xblajar sal agama.nmpak sgt jahil cm kafir ko ni.

        • July says:

          BAGI MEMELIHARA KEHORMATAN WANITA ITU DAN BAGI MENGELAKKAN BAHAYA FITNAH

          Sungguh jelas dan tingginya martabat wanita muslim dalam Islam. Selaras dengan jawapan di atas, berikut adalah dalil yang memperelokkan hujah tersebut

          ?Wahai Nabi, katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin: “Hendaklah mereka berjilbab (bertudung dan berpakaian labuh) menutupi tubuh mereka.” Yang demikian itu supaya mereka lebih mudah untuk dikenal, karena itu mereka tidak di ganggu. Dan Allah adalah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. (33:21)

        • Kacang Soya says:

          wahai manusia2 jahil. sedar lah diri sblm memberi jawapan balas tentang hukum hakam Allah. janganlah menidakkan hukum Allah. sebab kau tu sendiri melata di atas bumi yg dipinjamkan Allah kepada kau & bangsa2 jahil yg sewaktu dengan kau. jangan la kau lupe….kerana mulut & jari jemari kau yg menaip jawab balas tu badan dah tentu binasa oleh balasan Allah yg benar. ape kau nak jadi sebahagian dari ahli kumpulan Dajjal ke wahai Minah Jambu & Mama Cocoy..?? nauzubillah….renung2kan sampai termenung….

        • cikocoki says:

          sedih la tgk manusia yg m’pertikaikan hukum agama..kesian~moga dpt hidayah dr Yg Esa..

      • Tah Pape says:

        Mama Coy had never learn what is Islam,so that’s y she damn too eager in posting such comment. Bot IQ & EQ are low. There are differences btwn WAJIB & NAK atau TAK NAK TUTUP AURAT! So, learn Bahasa Melayu dengan lebih mendalam.

      • Cik Nin says:

        “Kalau ALLAH baik,buat apa ALLAH cipta neraka? Kalau ALLAH baik, cipta syurga ajelah…”
        —————————–

        Bismillahirrahmanirrahim…..

        Ini kisah benar..kisah seorang gadis .Melayu, beragama Islam, tapi cetek pengetahuan tentang agama. Ceritanya begini, di sebuah negeri yangmelaksanakan dasar ‘Membangun Bersama Islam’, kerap kali pihak berkuasa tempatan menjalankan pemeriksaan mengejut di premis-premis perniagaan dan kompleks beli-belah, untuk memastikan para pekerja di premis berkenaan menutup aurat.?

        Aku tak pasti berapa jumlah denda yang dikenakan sekiranya didapati melakukan kesalahan, tapi selalunya mereka akan diberi amaran bagi kesalahan pertama, dan didenda jika didapati masih enggan mematuhi garis panduan yang ditetapkan. Lazimnya dalam setiap operasi sebegini, seorang ustaz ditugaskan bersama dengan para pegawai pihak berkuasa tempatan. Tugasnya adalah untuk menyampaikan nasihat secara berhemah, kerana hukuman dan denda semata-mata tidak mampu memberi kesan yang mendalam.

        Dalam satu insiden, ketika operasi yang dijalankan sekitar 2005, seorang gadis yang bekerja di salah satu lot premis perniagaan di Pasaraya Billion telah didapati melakukan kesalahan tidak menutup aurat. Maka dia pun kena denda la…setelah surat saman dihulurkan oleh pegawai PBT, ustaz ni pun bagi la nasihat,

        “…lepas ni diharap saudari insaf dan dapat mematuhi peraturan..peratura n ni bukan semata-mata peraturan majlis perbandaran, tapi menutup aurat ni termasuk perintah Allah.Ringkasnya, kalau taat segala perintahNya, pasti Dia akan membalas dengan nikmat di syurga..kalau derhaka tak nak patuhi perintahNya, takut nanti tak sempat bertaubat, bakal mendapat azab di neraka Allah.

        Tuhan Maha Penyayang, Dia sendiri tak mahu kita campakkan diri ke dalam neraka…”

        Gadis tersebut yang dari awal mendiamkan diri, tiba-tiba membentak “Kalau Tuhan tu betul-betul baik, kenapa buat neraka? Kenapa tak boleh sediakan syurga je? Macam tu ke Tuhan Maha Penyayang?”

        Mungkin dari tadi dia dah panas telinga, tak tahan dengar nasihat ustaz tu..dah la hati panas kena denda sebab dia tak pakai tudung..

        Ustaz tu terkedu sekejap. Bahaya budak ni. Kalau dibiarkan boleh rosak akidah dia. Setelah habis gadis tu membebel, ustaz tu pun jawab:

        “Dik, kalau Tuhan tak buat neraka, saya tak jadi ustaz. Berapa sen sangat gaji saya sekarang. Baik saya jadi tokey judi, atau bapa ayam.. hidup senang, lepas mati pun tak risau sebab gerenti masuk syurga. Mungkin awak ni pun saya boleh culik dan jual jadi pelacur. Kalau awak nak lari, saya bunuh je. Takpe, sebab neraka tak ada. Nanti kita berdua jumpa lagi kat syurga..Kan Tuhan tu baik?”

        Gadis tu terkejut. Tergamak seorang ustaz cakap macam tu? Sedang dia terpinga-pinga dengan muka confused, ustaz tu pun jelaskan:

        “perkara macam tadi akan berlaku kalau Tuhan hanya sediakan syurga. Orang baik, orang jahat, semua masuk syurga..maka apa guna jadi orang baik? Jadi orang jahat lebih seronok. Manusia tak perlu lagi diuji sebab semua orang akan ‘lulus’ percuma. Pembunuh akan jumpa orang yang dibunuh dalam syurga..perogol akan bertemu lagi dengan mangsa rogol di syurga..lepas tu boleh rogol lagi kalau dia nak..takde siapa yang terima hukuman. Sebab Tuhan itu ‘baik’. Adakah Tuhan macam ni yang kita nak? Awak rasa, adil ke?”; tanya ustaz

        .

        “Ah..mana adil macam tu. Orang jahat takkan la terlepas camtu je..”rungut si gadis.

        Ustaz tersenyum dan menyoal lagi:

        “Bila tuhan tak adil, boleh ke dianggap baik?”

        Gadis tu terdiam.

        Ustaz mengakhiri kata-katanya:

        “Adik, saya bagi nasihat ni kerana kasih sesama umat Islam. Allah itu Maha Penyayang, tapi Dia juga Maha Adil. Sebab tu neraka perlu wujud. Untuk menghukum hamba-hambaNya yang derhaka, yang menzalimi diri sendiri dan juga orang lain. Saya rasa awak dah faham sekarang. Kita sedang diuji kat atas dunia ni. Jasad kita bahkan segala-galanya milik Allah, maka bukan HAK kita untuk berpakaian sesuka hati kita. Ingatlah; semuanya dipinjamkan olehNya, sebagai amanah dan ujian..semoga kita dapat bersabar dalam mentaati segala perintahNya, untuk kebaikan diri kita jugak.”

        Wallahualam…..

        sumber : email (tak pasti siapa penulis asal. Semoga ALLAH merahmati kehidupan beliau)

      • G'Na says:

        Kesian aku tgk kau mama cocoy dgn minah jamb u apa entah, CETEK AGAMA.

      • missySweet says:

        btol…in fact yg bertudung labuh pown prangai lg hampehhh..mulut nk mngata org jerk…:(

      • aku82 says:

        Mama CoCoy says.. tlg laa jadi org yg berilmu, tutup aurat tu mmg menjadi kewajipan setiap org Islam.. jangan lah kau jadi bodoh dgn memberi komen negatif yang macam tue..
        nampak sgt kau merendahkan maruah diri kau sebagai seorang manusia

    • Mama CoCoy says:

      Bodoh betui comment tu…..ko ingat kalau tutup aurat, pakai tudung baikle konon..pigidah….ramai yg tutup satu badan tapi peragai macam setan….kuno betoi mentaliti

      • budakbaru says:

        @mama cocoy :skurang2 nye..kalo dye ttp aurat….dye da wat 1 tntutan agama..kan..sdp sket mate tgk..

        kalau soh pkai tdong..ttp aurat..ckp kuno..hishh…dunia2.

        • ... says:

          @mama cocoy- sekurang2 si zaza tu tegur benda yg elok.. suruh tutup aurat.. hukum islam tu, sbb ayu tu melayu dan nama islam.. xpatut ko nak marah walaupun kalu ko KAPIR

        • fikir says:

          @mama coy..

          kalo ko xnk pakai tudung (wpun da disuruh) itu ko pny hal lah.. tp x payah la ko nk berdebat plak psl isu tudung ni.. ko ni da macam menafikan suruhan Allah ni.. ko x takut ke statement ko ni bleh wat ko jatuh syirik? uishh bahaya tu weii.. bertudung pn ada guideline dia jugak. bukan main sarung je.. or bukan utk fesyen. nasihat aku, bertudung itu wajib samada ko da ready atau x.. dosa tetap dosa. ala.. mati pun tuhan bkn tny ko da ready ke blom, kn?

        • minah jambu 24jam mengadap computer says:

          kalau setakat tutop aurat selubong kalau hati tak baik busok hati nak buat happe !!!!!!! luar nampak baik tapi di dalam mashaallahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh tuhan aje lah yg tahuuuuuuuuuuuuuuuuu

        • marazwa says:

          Ishh, bawak2 lah bertaubat ! Macam budakbaru tu cakap, kalau hati dia busuk pun, dia dah melakukan 1 tuntutan agama. Tapi, kalau orang tuh dia tutup aurat dan sebagainya, kebanyakannya mereka ni berperangai mulia. So, mamacocoy, kau tak payah nak prejudis sangatlah ngn orang yang tutup aurat ni !

        • white says:

          moga Allah bukakkan hati anda utk memahami ape erti menutup aurat yang sebenar…

          menutup aurat wajib buat semua wanita yg da baligh… sama ada hatinya bersih atau pn busuk or whatsoever la… quran xpernah tulis “jika hati anda bersih, barulah wajib anda menutup aurat…”

          so plz… dun argue about hukum…

        • girl says:

          minah jambu u are stupid girl…

        • panasss says:

          pki tdg prangai jht = mmg bdosa
          x pki tdg prangai jht = double bdosa.. tambaah2 yg mulut puaka mcm kau….. menafikan hukum plak.

          aku rasa jambu dgn cocoy org sama. saja bikin team sendiri pdhal 1 org 2 nickname.

        • mulut capoi says:

          bini ayah pin yang no berapa nii….

        • daku insap says:

          ehhh bukan bini SY ke? wuppss…. hehehehe

      • duniaakhirzaman says:

        mengucap banyak2 la…semoga anda mendapat hidayah kerana keluarkan kenyataan seperti itu….

      • aku benci mama cocoy says:

        mama cocoy yg jahil,ia bkn soal klu pakai tudung tu baik ke tak dan soal kuno ,ni soal dosa pahala…mana kau tau raudah tu baik wlupun x pakai tudung..kau sendiri pun menunjukkan kau tu tak baik ,bkn main bg ceramah agama ciptaan kau tu ye…org bg nasihat kau hentam ,so baiklah tu mama cocoy yg alergy tudung…

      • politik says:

        aku sedih betol ngan si COcoy ni. aku rasa kau ni mmg tak pernah masuk kelas agama. dulu time sekolah ponteng atau tido time kelas agama. kesian. aku doakan kau bukan pintu hati kau dekat wanita2 bertudung ni. kalau kau rasa kau tu haptuidate sgt, baik kau hdp dekat bulan je, sbb maybe kau boleh buat ladang gandum kat sana. orang islam sekarang pon haptuidate, tapi takdala smpai nak mengutuk agama sendiri. kalau kau rasa ngan tak pakai tudung tu sgt trendy, adakah kau boleh cipta ipod, ipad, iphone ngan rambut terbang berkarat? aku pon dah melalut sbb kalau boleh aku nak je tgk muka stylo mylo kau tu. piiidah!

      • kkkk says:

        betul lah…mmg ramai pun yg bertudung tapi perangai mcm setan…tapi yg xbertudung yg pakai tutup lubang dgn puting je itu bapak kepada setan….setan pun lebih mulia kut dari betina2 yg dok buka aurat

      • icygrape says:

        asal u plak terasa lebyh2~tempias ke??~~ ala, kalau da dasar tudung x tudung, aurat tak aurat, ko baek takyah komen, buat semak kt sini!!entah sape yg pikir kolot skang and sekular, stgh orang pikir org pakai tudung baik je sumer, sstgh org cakap depa tu luar ja camtu, dalam hati budi cam hantu!!! eh, korang x terpikir ke Allah ni dah cipta manusia ni berlainan fikiran,cuma akal je sama! hadoih,

        xmau la ye tunjuk2 jahil kat sini~ wat malu je
        akak ni ada kan akal?

      • anak Mama Cocoy says:

        bodoh betol mama aku ney..muahahhahah

    • mama cocoy: dulu mak awak lahirkan awak trus ajar cakap bodoh ekh?? mulut btul x de insurans..

    • mama cocoy: dulu mak awak lahirkan awak trus dia ajar ckap bodoh ekh??? mulut btul x der insurans.. :P

      • minah jambu 24jam mengadap computer says:

        jangan masok kn mak orang dalm komen rabak ni !!!!!!! mak kau yg suroh komen macam ni ke ??????? mama cocoy mari kite ketawa kn diaaaaaaaa haaaaaaaaaa haaaaaaaaaaaa haaaaaaaaaa….ketawa lagi haaaaaaaa haaaaaaaaaaa heeeeeeeeee heeeeeeeeeee hooooooooooooooo hoooooooooooooo hooooooooooooo boleh mampos !!!!!!!!!!!!!!!!!!

        • bibik says:

          alamakai…baby mna wajib pkai tudung la..kalo cukup umur (baligh) bru wajib..bt dosa tapi pakai tudung gak…at least xder dosa tak tutup aurat dear..cetek sungguh ilmu anda..cakap biar pkai kepala otak(akal) bkn pakai kepala lutut…masalah tul dengan mereka nie..semoga dapat hidayah la hendak ny ye..

        • ntahpape says:

          abes tu yang ko komen mcm org pendek akal ni mulia la eh? cakap main sedap mulut, maki sana sini.. yang tak tutup aurat walaupun hati baik tu takde mane lg baiknya dari yg pakai tudung tapi hati busuk.. tapi yang TAK TUTUP AURAT tu dah tentunya BERDOSA! hati baik atau buruk tu urusan dengan Allah.. sape kte nak judge?

        • ili says:

          minah jambu 24jam mengadap computer: u r very looseeeerrrr… bc komen ko mcm budak2 betoi… ngahahaha

        • papeje says:

          ketawa cm setan..haha..bkn cm, tp dh memang setan..^^

        • politik says:

          emo la kau ni. tu la duk mengadap pc 24 jam. tah kenal siang malam ke tak. hahaha. kau berak pon still kena tgk pc kau ke ape. hahhaaa… Salute…..!!!!

        • daku insap says:

          guna ipad kekdahnya…cebok pun lupa…amik tisu je lap…ekekeke

        • hanturaya says:

          NI MESTI JENIS MALAS MANDI…..EEEE…..BUSUKNYA BURITTA MULUT BAU BANGKAI. SEMBAHLAH PC TU …JADI TOKONG.

        • juice says:

          bile setan mula ketawa…gi tgk cermin sure buruk bebenor rupenya….

        • Kacang Soya says:

          nauzubillahhiminzalik…
          ketawa la sepuas kau Minah Jambu. ketawa besar juga lah si Syaitan sampai terbahak2 sebab ada pengikut yg sungguh setia mcm kau wahai Minah Jambu…
          gembira sungguh si Syaitan sebab dah berjaya menyesatkan umat manusia mcm kau & Mama Cocoy…

      • Kuruih says:

        nak amik ni sorang satu pembaris n timbangan..
        g sukat n timbang dosa seme orang…
        tk kan nk tengok tudung jer kut..

        kang malam sikit bawak mai. kte hitung saper dapat banyak

    • refelsia says:

      ala bukan berpakai berbikini pun wat apa lah nak kecoh

      • ntahpape says:

        lepas tu kalau pakai bikini ko komen pulak “ala bukan bogel pun wat apa lah nak kecoh”

        kan?

        • betina cocoy n minah bodoh nak mampos says:

          KO DUA G MAMPOS LEH TAK??CAKAP CAM BAGOS SANGATTT…EY SIAL LA..TUIH!

        • minah jambu 24jam mengadap computer says:

          eh…orang islam tak boleh maki2 orang tau ! dosa ! tk tau dosa pahala ke????? yg maki ni mesti minah yg pakai tudong ni tol tk bang nara ?????

        • mulut capoi says:

          Dia orang ni dapat kt Taliban barulah padan.

    • sesuka ati nak komen says:

      dapat suami yang muda..nak wat mcmn…x tau betul dan saLAh..ikut je la cara bini…

    • mm says:

      Fuh! aku setuju!aku setuju!.Tak yahla tayang pungkuk besar ang kat orang ramai…Adoyai..

    • nm says:

      Fuh!aku setuju!aku setuju!Tak yahla ang tayang pungkuk besaq ang tu kat orang ramai…Sejujurnya ang lagi lawa bila ang tutup semua.hmmm…artis kan??apo nak dikato.

    • Cebulu says:

      heran ,, pas kawen menjadi2 pulak seksinya minah nie. dulu rmbut x karat sgt, skg berkarat abes..

  2. IsyaKhaisya says:

    setuju ngan zaza..:)..lebih cntik kalu menutup aurat

  3. ZAZA says:

    btolkan isya..klau tgk dia berlakon pakai tudung mmg sgt cantek dan ayu..sesuai dgn namanye Ayu Raudhah..2x ganda lebih cantek dari ini..

    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      kau nak suroh laki dia paksa dia pakai tudong lah gitu???????????? pakai tudong ke tk pakai tudong ke sama jeeeeeeeeeeeeeee negeri malysia ni kn panassssssssssss kalau pakai tudong tutop aurat berpeloh2 lah !!!!!! asal kn hati kite mulia baik hati tk dengki dengan orang kire ok lahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh nak buat baik macam mana lagi?????????????? kite jangan hidop berpura2 jangan berpura baik n jangan berlagak baik !!!!!! jangan hanye kerana tudong korang2 semua nanti masok nerakaaaaaaaaaa minah jambu tak tau tau !!!! jangan salah kn minah jambu ehhhhhhhhhhhhhhh !!!!! PEACEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE !!!!!

      • kucingemok says:

        1. cik minah…neraka lagi panas…klu stakat tutup aurat pun tak mampu, hmmm…kat neraka nanti xtau la mcmne

        2. hati baik kebenda kalau suruhan Allah pun xmo ikut?? la ni terang2 nampak hati ko busuk, dengki ngan orang2 yg bagi nasihat… pastu siap prasangka kat orang lain… so, siapa yg menempah neraka skrg?

        3. lebih bagus belagak baik dari terang2 bangga dengan dosa…

        4. semoga Allah beri ko hidayah sementara nyawa ko masih ada….

        • minah jambu ni nk perhatian je lebeh..x cukup ksh syg agknyee

        • minah jambu 24jam mengadap compute says:

          eeeeeeeeeee orang2 yg komen macm bagos ni semua HYPOCRITE ! boleh pulak dia komen ( lebih bagos berlagak baik dari terang2 bangga dengan dosa ! ) macam gini punye maknusia pn ada !!!!! kalau gitu pompan2 yg bertudong tu berlagak baik aje lah ye !!!! eeeeeeeeeeee tapi di sebalek nye bukan macm setan lagi tapi macm muanas !!!!!!!!!! ya allah ya tuhan ku buka kn lah hati pengomen yg yg tk tentu arah ni supaya diorang ni tau akan kebesaran mu…berikan lah mereka hidayah……….supaya sape2 yg suka maki tu bertaubat !!!

        • rakyatMalaysia says:

          kesiannye sy dgn sedari…hanya tahu bdoa minta pd Allah tapi pengertian tu sgt lah kurang. sy yg btudung ni pun msh takut dgn azab Allah, sedari yg terang2an menolak hukum Allah pula yg bongkak minta org lain diberi hidayah. moga Allah beri sedari peluang utk bertaubat sebelum maut dtg menjemput…entah esok, entah lusa, entah dlm tidur, entah dlm sedang leka menghadap komputer. wallahualam. sama2la kita bertaubat ye…

      • papeje says:

        KORANG2 XPYH LYN LA…MINAH JAMBU DH KAFIR…DIA CKP MCM TU SEOLAH2 MELAWAN KETENTUAN aLLAH…

        • blacktie says:

          minah jambu tu suka troll..lagi korang layan, lg dia syok.. otak dia lagi ligat dan terus sewel kalau korang butthurt..kakakaka.. kalau korang tak layan.. msti dia plak butthurt..kakakkaka

        • minah jambu 24jam mengadap computer says:

          minah jambu bukan nk melawan ketentuan allah
          korang pe yg cakap ! minah jambu tk cakap pe2….makna nye kau lah yg kafir ! hanye orang kafir je yg cakap macm orang yg tkde arah tujuannnnn bab dia jadi macm tuuuuuu mama coy mari kite ketawa kan diaaaaaaaa haaaaaaaa haaaaaaa haaaaaaaa ketawa lagi mama coy haaaaaa haaaaaaaa haaaaaaa………….

      • marazwa says:

        Alaa, kau cakap memang sedap mulut betul lah ! Kau tahu tak kat negara arab tu lagi teruk panas dia. But still orang islam disana menutup aurat and siap pakai purdah lagi. Nak cakap tu pikir dulu lah. Ni cakap cam orang tak ada iman. Bertaubatlah !

      • :) says:

        menyampah aku dgr statement merah jambu n mama coooy !! cakap tu perlu la berfikir dulu jangan nak main sedap mulut ko je… Kt ni blh mati bile2 je. Karang sambil ko hentam ktorg yang nak memperbetulkan ajaran sesat ko, ALLAH tarik nyawa masa tu dah lambat nak mntk ampun darini-NYA.

        Bertaubat laa selagi ko masih bernyawa

        • minah jambu 24jam mengadap computer says:

          tk payah lah korang nk suroh kite2 ni bertaubat ! kite tau ape yg kite buat ! nk bertaubat nk kena kasitau ngan semua orang ke????????? stupid bahlol !

        • lyly says:

          minah jambu ni aku tau sapa….ni si budak yg penah buat kecoh kat fb abby dulu…budak ni baru 12 tahun…kesian..taksub sgt dgn artis..

      • lol says:

        4 ur information…MALAYSIA IS A COUNTRY….not a NEGERI ok….bab agama cetek,bab negara n negeri xreti beza…xtaulah ape yg ko tau…pity u :(

  4. kaki_g0ssip says:

    yang ade mcm kabur2 kt leher tu luvbite ka?? pd aku xde la cantik kot. rozita lg cantik & suweet :p

    • fikir says:

      sbb tu la suh pakai btutup. xde la org nk mengata mcm2.. ni kn da kantoi nmpk luvbite. org laen pun kawen gak kak oii..

  5. singa tido says:

    bedepot poittttttt………..

  6. bella says:

    kasut chanel..

  7. Enemy~ says:

    Muke mcm rozita ar sket2.. .. sangat comel =)

  8. min says:

    nape makin kurus?

  9. tak cantik says:

    adik beradik diorg ni mmg la lawa, mantop, cun, da bom..dan sewaktu dgnnya….tp syg terlalu obses dgn kecantikan…. ;D

  10. what the? says:

    tunjuk dada, punggung, kaki, rambut, segala bagai.

    ps: boleh tak berhenti suruh artis pakai tudung? meluatlah!

  11. petai_jering_keldas says:

    suami zaman sekarang ske share kecantikan isteri degan orang laen……

    bangga dowh ble orang ramai puji bini cantik! kembang punkoq!!!!klw kecantikan untuk tatapan sang suami jerkk , manala orang laen tw yang bini dia cntik!

    x gitu????

    “bini hang cun la,,,wei cunnyer bini dia……..”suami mana yang xkembang pungkoq wei????

  12. pak man tempe says:

    dia ni muka kampong arrr ..!!style ramlah ram ..

  13. donut_cute says:

    amboi mia sara dah besar pun berdokong lagi ke

  14. adoi says:

    makin gemuk ..

  15. daisy says:

    ala jgn kata suami2 artis,yg bkn suami artis pn suke dan bangga kalau bini dia telanjang kt dpn org..apa ler nk herannnn…tgk jer lah istri2 zaman skrg ni hah,sibuk nk tunjuk mentol dorng dpn belakng kiri kanan segala…kdg2 tu nk tgk pn segannnnn…

  16. xMINAt says:

    xCANTIK LANSUNG… dA LA gEMUK…aDE ATI pKAI sKRIT..

  17. basshunter says:

    gmbr no 2 tu x lawanye…gigi pn semcm je…hehe

  18. ^^ says:

    mia pn xmo amik gamba ngan auntie ayu
    cekci cangat
    huhu

  19. July says:

    Apa guna berwajah cantik,
    Jika pekerti kurang menarik,
    Tutur kata kurang cerdik,
    Tingkah laku kurang molek,
    Akal dan minda sangatlah pendek,
    Mulut bagai itik,
    Musuh diherdik,
    Kerana menganggap dirinya yang TERBAIK…..

  20. EinaMia says:

    sori myampuk yer hihih…makin kurus ker? tgk makin tembam n bulat jer sejak kawin nie….

  21. dadu says:

    lawa ke?.. makin karat rambut tu dgn makin pendek baju cntik ke?…aduyai..

  22. EinaMia says:

    sori nyampok yer…..makin kurus ker? tgk mcm makin bulat n tembam jer…..perhaps epi wt her mariage life tp die dr dulu ag ske seksi pun kn not surprising at ol lh….(^_^)

  23. adik erra says:

    ahli neraka semua ni… kompom xsmyg dgn rmbut ko tuh… ko hengat santek ke… sedar la weh… sbb ko punye prlakuan ni bapak ko adik beradik laki semua terikut ko skali masuk neraka… masyaAllah… ank aku kalo pkai mcm ni aku toreh kaki dia!

    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      kalau pompan tk pakai tudong tu makna nye ahli neraka lah??????????? mana kau belajar??????????? yg kau tu dh tentu masok shyurga ?????? jangan2 kau orang yg pertama masok nerakaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      • nth pape says:

        org bodoh yg x belajar jek ckp macam ko ni… dhlah x belajar n x faham agama, pastu nk wat lg fhm agama dr org yg belajar agama….Coii! kesian2…. mane ilmu ko belajar pompuan dedah rambut masuk syurga…. cer cte cer cte… hahahaha….

      • daisy says:

        ko nih minah jambu..ckap mcm x gune otak je..cube le ko bwk2 berigstigfar..ish2..ak rase ko nih mcm mental problem ckit la..huhu

      • lelaki says:

        cik minah jambu,pompuan yg x pakai tudung seolah2 mcm dah dpt tiket percuma masuk neraka termasuklah kau hahaha…dlm islam mana ada kategori wanita,cthnya wanita bertudung and wanita free hair kononnya.only wanita bertudung shj ye,yg wanita freehair tu org bongok mcm kau ,minah raudah meroyan ni yg ada2kan

      • Kuruih says:

        syukur la mentaliti orang kampung aku tk macam ni…
        berlagak macam wali

      • adik erra says:

        alahai.. ko ni pon sama la ckp mcm xd agama.. kecian mak bapak ko kn nnt.. tpksa tanggung dosa ko.

      • educated malay says:

        cik minah ni Ayu Raudhah ke?

      • kesian ko minah.... says:

        minah ni mesti byk mkn benda haram..dh jd darah daging…tu yg hati ko jd hitam mcm muke ko….mulut pun dok keluar perkataan yg binasakn diri sendiri…tggu je la pembalasannye…tguuuuuuu….

    • lala says:

      jangan la suka2 nak label kan seseorg tu ahli neraka. ttbe allah nak beri die hidayah,jgn tkejut kalau die jd lg “islam” dr kau

      • Kuruih says:

        lala…tang ‘Islam’ tu..
        skarang ni pun dia lebih atau kurang…
        hanya Allah SWT saja yg Maha Mengetahui..kan

        I dont think He uses the tudung as a siever..

  24. jah says:

    rita rudaini terbaik!!!

  25. peace says:

    bukan nak menang sapa2 tp kalo dah tengok blog hiburan terima je la gambar artis2 seadanya x kirala tutup aurat ke tak…kalo x nak tengok yg bertudung litup pegi la baca blog keagamaan..yg korang dtg sini buat apa? lepas tu cuba nak berdakwah sedangkan diorang x pedulik pun..kalo diorang nak berubah ..diorang sendiri akan buat mcm noorkumalasari…bkn dgn komen2 kat blog ni..

  26. daisy says:

    chanteq sgt!!!..cuma memuji keindahan & kecantikan pinjaman tuhan…

  27. anti-mulut longkang says:

    @Mama CoCoy dan @minah jambu 24jam mengadap computer ni mungkin jnis yg suka kan tarik perhatian awam…

    ade ke patot isu hukum hakam ni dipermainkan ja…

    apa kata kita wat dono je dgn 2 makhluk ni….
    pulaukan mereka…wakakakakakakakakakakak!!

  28. nita says:

    bagai anjing menyalak bukit. tak gune dilayan orang macam ni. dah ditegur makin menjadi. biarkan jelah. bagi yang percaya kehidupan akhirat, setiap kata-kata dan amal kita akan di hisab di sana. renung2kan

  29. arisa says:

    mmm…..no komen…

  30. human says:

    Mama CoCoy dan @minah jambu 24jam mengadap computer ni ntah2 Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara agaknya..ckp rupa org xde agama…

    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      mak cik tu NENEK engkau !!!!! HUMAN bodoh !!!!! jangan jadi HUman lah bahlol !!!!!!!

  31. Kuruih says:

    ayu ni cantik lah..
    suara dia pon sweet jerk..
    tu la mertua dia sayang…

  32. arena says:

    jgn lyan sgt mamacocoy &minah jambu…buang masa lyan org yg nk menang je tpi hakikatnya brada d pihak yg salah…kita bakor aje.ibarat benang yg basah masih lg nk dtegakkn..

  33. insan biasa says:

    minah jambu dengan mama cocoy ni orang yang sama agaknye…. ape salahnye kita menegur yang baik, kalau nak terima alhamdulillah, tak mau terima, tu urusan kamu dengan DIA…

  34. onah says:

    aku tgk, ayu raudhah ni sejak jd isteri org makin kuning rambutnyer..adakah mahu menampakkan diri tu semuda suami? hahaha..sian aku dgn minah ni..

  35. Amier says:

    Waduh!!!…….selepas kahwin ni dada nampak makin menonjol…baja cap tangan ada sikit terlebih taruh kot .
    Macam ni kena thumb up sepertimana logo kacang peanuts menglembu Ngan Yin.

  36. nazz says:

    apela yg nak digaduh2kan ni…jgnla disebabkan sorang punye hal kite sume nk berdebat2…yelah suami sape yg x nak isteri die tutup aurat kan. tp kite duk komen2 si ayu ni kononnye suaminye xde nk nasihat die suruh pkai tudung ke ape ke..kite xleh la nk tuduh2 cmtu je, mybe suaminye da nasihat tp die masih x bersedia. bila rase blum bersedia lg bknlah maknenye die x nak mngikut tuntutan agama. hatinye mybe x terbuka lg utk tutup aurat. same juge bilamana kite nk ajak org kafir utk masuk islam, ajak secara lembut n bkn scara paksaan kan? slow2..lmbt laun satu hari nnti pintu hati ayu ni terbuka utk tutup aurat kan…same2 la kite doa…

  37. educated malay says:

    Baguslah sebab masih ramai lagi yang prihatin tentang agama.

    tapi, menegur tu biar lah berhemah sesuai dengan cara orang yang ditegur. Jangan diaibkan sebab air muka yang ditegur memang perlu dijaga. Dosa orang jangan dikutuk or God will make u do the same sin before u die.

    tentang Syurga & Neraka, hanya Allah sahaja ada hak untuk tentukan. Sumaiyah (sahabat Nabi) masuk Syurga walaupun tidak menutup aurat. ( kerana belum sempat menutup aurat, beliau telah mati syahid mempertahankan akidah).

    Seteruk2 Umar al-khattab membunuh anak sendiri tapi akhirnya beliau jadi antara org mulia dalam islam.

    Who knows one day Ayu Raudhah will be much better than she is today?

    p/s: marilah bergosip secara berhemah!

  38. naikMOTOR says:

    Islam itu agama yang BERSIH!aku doakan semoga ayu raudhah mendapat hidayah dariNYA dan jadi muslimah yang baik,begitu jugak pada orang lain….Amin!
    kecantikan hanya sementara yang kekal hanya keimanan-insya-ALLAH

  39. kebarakare says:

    to minah jambu mengadap komputer 24jam….

    hahahahahahahaha,,,patutla jadik cam tu…mana xnya..24jam mgadap komputer…suruhan tuhan yang wajib pun smpai tlupa.. kah3x…. xper la minah jambu mengadap komputer 24jam… nnti cari hal2 bkaitan agama dalam internet yer..semoga diri mu dirahmati Allah hendaknya..amin~

  40. bucutt says:

    ayu raudah memang cntik,sy memang minat dia blako…bbyk drama dia yg pakai tudung..ckap pom lembut…suke sgt…..
    igtkn lepas kawin adala perubahan..walaw pom x pakai tdung trus..tak la pakai skirt singkat mcm ni..nmpk mcm masih jauh lg nk brubah..biasa lepas kawin org akn brubah…xada perasaan malu ke pd keluarga mertua..dh kwin tp msih seksi….tp apepom..prubahan tu dtg dri diri sndri..walaw suami paksa pOm..kalau hati masih x sedia unttuk brubah,x boleh jgak..semoga ayu raudah akn dbri hidayah…kita sbg org lua..xplu bedebat utuk org lain..dosa tgung sndri jgak…xplu tmbah dosa untuk kebrukan org lain..elok lah jg tpi kain sdri…

  41. Queen Cobra says:

    Tak tau tang mana cantiknya dia ni & RCW..NAk kata muka cantik tak plak. Kdng2 dia org ni senyum aku tengok mcm pelik jer. NAk ckp manis jauh sekali.. Tengok muka dia org buat aku ingat dgn Cik Ponti jer.. Aku sorang jer ke rasa mcm ni..Isshhh..coi..coi..

  42. Ape Ape says:

    adeiiii.. masyarakat kat Msia nih memang masyarakat PENG-COMPLAINT!!! Hehari kerje nye komplain jekk betulkan diri sniri dulu sebelom pi complaint orang lain..

  43. itu ini says:

    kalau x silap sblm kawin dia ni x pernah warnakan rambut kan?dia dgn rozita same,x pernah warna atau rebondingkan rambut.elok hitam pekat mcm dulu lg.tp kalau pakai tudung lg cantik.

  44. moon says:

    minah jambu n mama cocoy,jangan esok kalo korang mati orang mandikan ko dgn air longkang ek sbb 2 jer air yg layak tuk bersihkan diri korang kot!

  45. ntah ape2 ntah says:

    ntah ape2 ntah c minah jambu ni..ni kes mkn jambu byk sgt la ni…yg ko melenting sgt sal tudung ni pehal???meroyan semacam je aku baca komen ko ni’ ke ko ni meroyan sbenarnya…ntah ape2 ntah..x nk pakai tudung x yah r kecoh2,,ko yg tanggung dosa..senget~~

  46. girl says:

    minah jambu n mama cocoy,korang ni terlalu cetek ilmu agama…malu sangat kalo de ank cm korang..

  47. mulut capoi says:

    Awat tak tunjuk gambaq juboq dia…..kentut besaq ni…

  48. adie says:

    kesiannya..ramai lagi yg amat jahil bab aurat. nak atau tak nak. ikhlas atau tidak, aurat tetap kena tutup. perintah Allah satu kewajipan. toksah nk tunggu masa lah, nk tunggu sedia lah, hapelah. wajib tetap wajib. macam MAUT, dia tak tunggu kita.

  49. aku says:

    bangang tol kepala hotak mama coy ngan minah jambu tu.. ! base bo**h! rase nk ganyang dorg tu! *(&*^&%^&^$^%&**!!!!!!!

  50. mak wan says:

    cantik boleh la…tp lebih kesian ke suami dia..

  51. lala says:

    (Kalau anda ingin dapatkan wajah berseri-seri seperti Ayu Raudhah di atas, sila kahwin dengan pemain bola sepak. Hehehe)
    Drpd kawen ngn pemaen bole sepak, baek pilih imam muda.. Confirm lg berseri-seri kot :)

    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      kawin ngan imam lagi leceh ! itu tk boleh ini tk boleh nanti kene pakai selubong ! tk nampak lah muka kite yg jambu ni…………kawin ngan orang yg baik2 itu dh cukop bagos…….

      • kesian ko minah.... says:

        xla minah…aku rase muka ko mesti mcm haremmm..tu yg ko xde life…dok ngadap pc je…

      • mori says:

        at least kawen ngan imam boleh bimbing ke arah yang baik. :) nk sgt tunjuk muka yg katanya jambu, xyah ngaku islam ye kak, ngaku melayu or malaysian je xpe. (i really am x sure ur religous background, race or anything. im just hoping that u really are, a non-muslim coz it hurts reading all uve said.)
        peace.

      • nasihat jeeee.... says:

        yg xboleh buat tu bkn sje2 die larang utk suke2.. sume tu utk m’jga kehormatan isteri.. utk bwk isteri ke jln Allah.. pelik la dgn pemikiran minah jambu.. maksud minah jd org baik2 SAHAJA tu dh ckup? suruhan Allah no 2? kalau mcm tu rmai org kafir yg baik hati jgk. jd ape yg m’bezakn kte dgn org kafir tu? agk2 blh jwb x cik minah? nk tau jgk jauh mne cik minah berfikir?

  52. wondering says:

    minah jambu, mama cocoy 1 soalan je OK? awak berdua islam ke?

  53. wondering says:

    mama coy and minah jambu. 1 soalan je. awak berdua ISLAM ke?

    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      jangan tanye soalan yg BODOH lah bahlol !!!!! dh la bodoh ! bahlol pulak tu ! Wondering stupid BUFFALO !! kalau nk bodoh tu agak2 la sikit ….

      • kesian ko minah.... says:

        bertenang minah…ko kena tau…soalan bodoh sesuai la nk buat soalan untuk ko….xkn kitaorg nk bg soalan yg bijak pandai pulak…xsesuai utk ko..kitaorg tau kemampuan ko..sbb tu kitaorg bg soalan yg low class je utk ko…ok?

        • minah jambu 24jam mengadap computer says:

          ni mesti minah tudong bodoh yg kasi komen macm ni kn? tol tk bang naraaaaaaaaaaaaaaaaaa cayang bang naraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa LAYANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN !!!!

        • jangan dilayan says:

          dari cara n gaya percakapan si minah ni nampak sangat la dia ni budak2 lagi yang perlukan perhatian.maybe kekurangan kasih sayang..kesian dia.maybe sebab tu kot kurang didikan agama..tak payah la layan dia..lagi dilayan lagi dia suka..betol tak adik minah jambu?

  54. amies says:

    Im a one of the women who is not wearing hijab..saya sedar and tahu hijab tuh wajib, and takder pape alasan untuk mengelakkan yer..mmg saya berdosa tidak memenuhi tuntutan agama tapi saya tidak sesekali mengatakan better tak pakai tudung drp pakai tudung tapi buat jahat..Soal tudung dan sikap/perangai 2 mende yang berbeza..yang wajib tetap wajib, soal bersedia or tak sama sekali tidak boleh dipakai..sama jugak dengan soal sembahyang, puasa,kalu kamu semua baik tapi tak melakukan 2 perkara wajib, tetap berdosa..so cukup2, lar mengatakan biar la tak pakai tudung asalkan perngai elok..saya sendiri mengarapkan saya mendapat hidayah, terbuka hati untuk memakai tudung/hijab suatu ari nanti..aminn

  55. insan_biasa says:

    minah jambu 24jam mengadap computer n mama coy ni org yg sma kot..dua2 jahil..korng ni ISLAM ke x?kompius aku..cian…smoga cpt2 brtaubat ya..wlaupon aku ni xla bgus gila..tp aku brsyukur sbb aku xsejahil korg..jgn smpai bla dh dpt bala bru nk mnyesal…smoga mndpt hidayah..aminn..

  56. HYEMI says:

    inilah bile hidup bertuhankan syaitan dan nafsu hukum hakam agama pun ambik ringan… minah jambu ng mama coy pergilah mendalami ilmu agama.. jgn hidup kat muka bumi nie nak berseronok jer… ingat nnnti kite akan dibangkitkan lagi dan akan dihitung segala amalan kita kat bumi nie.. fhm!

  57. akubenci org bodoh sombong says:

    mama coy and minah jambu ni boleh dikategorikan terkena musibah@ sakit jiwa

    org gila yg sebenar2nya adalah org2 yg sebegini..sudahlah jahil tetapi tidak mahu melihat kebenaran dan hanya tunduk kepada kejahilan..ini dapat kit alihat melalui kata2 si pelaku mengenai kewajipan yg terang2 di wajibkan..
    hanya doa saya buat mereka berdua..andai kitatidak tahu, beljarlah..ilmu itu harus dicari..tetapi carilah ilmu yg benar2 lurus bukan yg pesong….dalami surah al fatihah, jangan baca saja tak tau makna…Alfatihah mengandungi bukan sahaja ayat tetapi permohonan kita kepada tuhan…antaranya” Tunjukanlah kami jalan yg lurus, jalan2 yg Engkau Redhai bukanjalan yg Engkau murkai..dan bukan jalan2 org yg sesat…”belajrlah dgn yg lebih arif iaitu guru2 yg berilmu..
    bertaubatlah sebelum maut menjemputmu..didalam sana cukup banyak lipas dan ular yg mahu memakan daging org2 yg menolak kebenaran dari Allah..

  58. toyol says:

    tantek n cantik lagi rita….ayu ni bila nak bagi adha anak lak???asyik tayang bntuk badan jew

  59. minah jambu 24jam mengadap computer says:

    oi ! ni bukan tempat untok belajar ugama eh ! n ni bukan tempat untok sarahan ugama ok ! korang tk tau baca ke?????? ni kan ruangan komen rabak ! komen untok gambar n wajah terbaru ayu ! yg korang semua ada yg nk jadi uztaz n uztazah ni pehal ? nak jadi uztaz \ uztazah tapi tk jadi ke pe? cian nye minah jambu tengok semua berlagak pandai macm bagosssssssssssssss je !!!!!!! komen dh lah macm bagos tapi tk tau mana dosa mana pahala ! hanye pandai fitnah oranggggggg je ! ahli neraka jugak tu nama nyeeeeeeee pikir pikir kn lah yeeeeeeeeeeee

    • dewi says:

      ehh aku menyampah lah dgn kau ni minah jambu..bace komen2 dr atas memg nmpk sgt mntaliti kau ni!! aku lg ksian kt kau..kau tu ada hati nk kesian kt org lain..eh boleh blah la!!

      • minah jambu 24jam mengadap computer says:

        kalau menyampah jangan baca lah bahlol ! yg kau bodoh gi baca koman minah jambu ni pesal????? kau pn sama je lahhhhhhhhhhhhh !!!

    • dol says:

      Minah x jambu 3 suku…cpt kemas beg2 baju ko. aku nk htr ko pg blaja agama kt sekolh pondok. belum sunat dh terpekik terlolong mcm org ilang otak. ckp elok2 la..ko buat org lain mrh dan maki hamum free je kt ko..apa punye pmpuan le cmni.. xde sapa nk wt bini mulut celupar. pi baca buku tu! mandi sabun!

  60. zuriat says:

    mmg cantik la ayu raudhah ni..

  61. mak mama cocoy says:

    alahai anak aku nih. tula kecik2 patut ku sumbat jerla dalam lubang jamban. biar xnyusahkan hidop. xaman klu aku mati sok dpt anak camni.. kecik2 suh blaja agama bengap! dah besar makin bengap! alahai nasibla badan..

  62. sape2 je la says:

    Skrg kat seremban ni, awek ni la yg plg lawa pun…plg glowing la kire..terserlah aura artis tu…

    spai nk g atm pun pakai topi tunduk2 sorok2 muke mcm org nak serbu mtk autograf…chaittt…

  63. BOSAN says:

    Balik2 sal tudung, aurat, agama etc..selain ni, dh xde bende nak komen ke?? Xsuka jgnlah tgk jgnlah bca..bca je kitab2 Al-Quran. Ni kan blog sal artis, so what u all expect?? Semua ala-ala hijab je ke?? Jgn berfikiran cam perkampungan sgt! Ayu, btw, ni lah tubuh idaman kaum lelaki..bknnye yg keding2 xberisi pd tempat2 yg wajib..bru berselera nk tgk bini! Yg rambut kontot mengerutu, dada leper, pnggang meja mkn bulat, peha pokok kelapa dn pinggung bantal sofa..eloklah pkai tudung pakai hijab je!!! tak lah kaum lelaki membazir kluar ribu2 duit hantaran, habuannye HAMPAS!

    • kesian kau yg bernama bosan... says:

      isu ni bangkit sbb ade org yg mempersendakan hukum Islam…sbg org org Islam mestila akan mempertahankn hukum2 Islam…kalau pompuan2 mcm mama choy ngan minah pc tu x kuar ayat jahil diorg..xkn kitaorg nk sound kn?…aku rasa la kn…lelaki yg cetek akalnye saje akan kahwin dgn pompuan2 yg sudah dikongsi auratnyer bersama lelaki2 lain..seronok ek ko kuar duit ribu2 utk pompuan yg sudah basi auratnyer…amikla la ko bekas2 org..kerana..hanya bekas dn sisa yg layak untuk ko…kuar duit ribu2 utk itu..wajarkah?…renung2kn..

      • minah jambu 24jam mengadap computer says:

        macm kau tau je pompan2 ni dh di kongsi aurat nye ngan jantan2……macam bagos aje ! dh bagos sangat ka pa? jangan2 kau pn dh kena kongkek ! n dh kena line up !

        • nk penampor? says:

          dr ko punyo ayat..den taw..ko ado masalah jiwo…parah sungguh jiwo ko…kau dh gilo…mmg ko dh gilo….sobab dok hadapkan pc jo…jiwa ko kacau…hospital jiwo ponuh dh…mano la nk lotakkn ko ni…lotak bwh jembatan yo la yo….

  64. Angau says:

    Pasai adik beradik RCW dn Ayu ni, respect body mrk..memang mantop! Pantai mok dia ajar jaga body.Kalau macam ni punye body, tutup2 utk laki masing2 tak po la gak..ni tak de bondo nak tayang pon nak sorok2 konon2 aset gred A..ruponye tahap gred kanak2 riang terbantut baligh. Pikir2 elok gak diperam je, tak termuntah dek kaum jantan tergelak joo..

  65. mulut longkang says:

    aku ni xlh baik sgt..tp bab agama,bab hukum hakam ni bkn blh buat main..bkn blh ambik mudah..aku rase dorg ni pn kafir..klau x dorg xkn berpendapat mcm 2…jd go to hell mother fucker..

  66. apple says:

    saya non muslim..tp rasanya saya lebih memahami tuntutan Islam dr saudari minah jambu & mama choi ni…malu rasanya sya tengok komen2 anda berdua…menampakkan betapa kurangnya kematangan anda berdua & jahilnya mengenai agama anda sendiri…berhenti laa drpd terus menerus mempamerkan kebodohan yg mana beribu yg akan menegur…agama adalah satu kepercyaan yg mana jka anda tidak percaya akan apa yg dituntut oleh agama seolah2 anda tidak mmpunyai kepercayaan…betulkan jika saya salah…

    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      Pohdahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh !!!!!! n jalan dahhhhhhhhhhhhhhhhh !!!!

  67. tot86 says:

    ngok ngek tol arrr

  68. tot86 says:

    cantekk sgt rupamu wahai wanita..tp alagkah baik kalo sopan cikit berpakaian tu…wahai lelaki peliharalah isterimu ini agar auratnya hanya padamu..bukan pada mata2 durjana lelaki di dunia….namamu ayu bak ayunya wajahmu…usahlah perdagangkan tbuh semata2 mahu mgejar dunia yang penuh kemaksiatan dan penzinaan mata..wallahualam~~

  69. mazda says:

    sama la gedik mcm kakaknya. terliuk2 lentuk perasan jelitaa..hktuiii. tula org2 riak dgn kelebihan diri..sentiasa perasan bagus..tersengih2 mcm kerang basi..x puas2 lg nk tujuk cantik kt manusia lain.

  70. atok kayo says:

    Minah x jambu 3 suku…cpt kemas beg2 baju ko. aku nk htr ko pg blaja agama kt sekolh pondok. belum sunat dh terpekik terlolong mcm org ilang otak. ckp elok2 la..ko buat org lain mrh dan maki hamum free je kt ko..apa punye pmpuan le cmni.. xde sapa nk wt bini mulut celupar. pi baca buku tu! mandi pkai sabun!

  71. qa says:

    minah jambu…baek buruk seseorg tu bkn hak kita nk tntukn…allah y maha mengetahui semuanye..at least bla ad owg tgur kt jdkn panduan..mmgla y pakai tdg xsenuanye baek..tp skrg2nye dye ad satu pahala y akn dberi prhtgn oleh allah..kita masuk syurga bkn krna amln semata2 tp y dperlukn ialah keredaan dari allah..klau kita uat btimbun2 bnda baek pn tp allah xreda xmsk jgk..lgsatu jgn memaki owg,kerana satu ary nnt xmustahil diri sndr plk y akn mnerima cacian..

  72. mamat kedah says:

    mama cocoy: cakap jenis org x dak akidah..

  73. saja je says:

    sila rujuk http://www.zaharuddin.net/lelaki-&-wanita/288-aurat-wanita–apa-sudah-jadi-.html#comments untuk mengetahui lebih lanjut pasal aurat wanita.=)

  74. Mr mohawk says:

    xyah gaduh2..biar la die pikir sendiri ..
    kite nie cuma doakan yg terbaek ..
    xpayah nk jadi ustazah la akak2 oi…

  75. Cik Haf says:

    Saya bukan pertikai hak abg nara nak tulis apa. Tapi dah namanye blog utk tau hal2 artis kan? Kita yang bukak ni pun dah terpalit dosa walaupun sket. Cumanya, bila tengok tu, amik pengajaran la. Islam tak suruh kita bergosip, tohmah, caci dsb. Yang tak elok, jadikan sempadan. Jangan ikut sudah. Terima kasih pada yang sudi kongsi ilmu dan macam-macam nasihat pada dua anak-beranak jahil tu.

    Minah Jambu tu sebnanye dah cuak bila dengar neraka dan seksaan sume. Tengok cara reply pun tau tengah menggelabah gile. Tapi egobodoh telah membataskan pemikiran yang waras. Satu je nasihat, kami sume cakap sebab kat dunia ni je kami boleh tolong ko. Esok, tengah2 melintas sirathal mustaqim tu, jangan ko terhegeh2 mintak tolong orang pimpin ko seberang. Kalo time tu boleh bawak kain tudung, akak pun teringin nak hulur kat ko dik. Kalo tak nak pakai pun, at least bolehla buat pimpin ko menyeberang sampai ke hujung.

    Wallahu a’alam~

  76. fiza says:

    Makin cntik la die ni…da iras2 RCW dah…..nice pic

  77. hamba Allah says:

    DAYUS nya zaquan adha biarkan is3 die mendedah aurat…zaquan jugak yg tnggung dosa is3 die ni

  78. CIK MIERA says:

    kelakar ngn minah due ekor nih….mcm harem…

  79. larahussain says:

    mcm org kampung

  80. pppp says:

    i m not muslim but really, minah jambu 24jam mengadap computer is the most stupid person in this wall,deal with it.hey girl.

  81. rusa nani says:

    lmbtnya ayu nk pregnant,nk tgk benih zaquan+ayu mcm mana…mesti comel…

  82. UUI says:

    CANTIK KE DIA?? AKU RASA CANTIK LAGI RITA RUDAINI KOT…………LAGI SOPAN RITA LOR…

  83. ayu says:

    korang jgn lyn minah jambu n mama cocoy..ntah2 dorg nie bkn org islam..2 yg sje nk mempersendakan bende2 cm2…