Written by AbangNara | June 23rd, 2009

gambar kawin adlin emelda

Comel sangat Emelda bila pakai baju pengantin Jawa. Nampak cute sangat-sangat. Adlin pulak sebijik nampak macam orang Jawa. Menarik jugak rupanya cara pemakain orang Jawa masa berkawin nie.

Eh lupa pulak nak bagitau yang gambar perkahwinan Adlin Emelda versi Jawa nie diambik masa kat tempat lelaki. Lokasinya di Kampung Bukit Cherakah, Klang. Dekat 5,000 orang jugak yang datang.

Tapi ada satu gambar pengapit lelaki(Aqasha) yang memang lebih terserlah ke”Jawa”aannya berbanding Adlin. Yang pengapit perempuan tue pun cantik jugak. Pengacara RTM rasanya pengapit perempuan tue.

Lagi gambar perkahwinan Adlin dan Emelda versi Jawa dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

P.S: Rupanya Adlin nie duda ek. Dah pernah berkawin rupanya dia nie sebelum nie.

gambar kawin adlin emelda

gambar kawin adlin emelda

gambar kawin adlin emelda

gambar kawin adlin emelda

gambar kawin adlin emelda

gambar kawin adlin emelda

gambar kawin adlin emelda

gambar kawin adlin emelda

gambar kawin adlin emelda

gambar kawin adlin emelda

gambar kawin adlin emelda

gambar kawin adlin emelda

gambar kawin adlin emelda

gambar kawin adlin emelda

gambar kawin adlin emelda

gambar kawin adlin emelda

gambar kawin adlin emelda

gambar kawin adlin emelda

gambar kawin adlin emelda

gambar kawin adlin emelda

192 responses to (GAMBAR)Perkahwinan Adlin Emelda Versi Jawa

  1. aries_april says:

    bleh than la cntk nya…

    0
    0
  2. selipar jepun says:

    canti..tapi penyanyi yg pakai baju itam tue
    xpandai bergaya ke g umah org tawen??
    adoiii la….ngok ngek pe..
    huhuhuhuhu

    0
    0
    • delimajelita says:

      x reti hormat majlis namanya tu..

      Emelda yg sangaaattt cantik!!!!!!!!!!!!!!

      0
      0
      • Lovelyvic says:

        oh… aqasha yg pakai bju takde lengan tu ye?
        ntah2 mak andam yang provide baju tu kat dia
        almaklumlah… dia kan pengapit…
        sblm dia pakai apa2..
        dia mesti tanya adlin dulu..
        kena ke baju tu ngan tema majlis

        0
        0
        • eclipse says:

          kn bt kt kg tue…pns..dat y pki bj cmtu…
          nsb dia cukur blu ketaik…klu x…huhuhu…
          msti peluh dia busuk…yaks!…

          0
          0
        • DelimaSaraa says:

          Aqashah tu tgh kontrol, lepas kena marah sebab angkat tgn tinggi sgt..nanti bulu ketiak jatuh dlm gulai pulak…tu yg muka sememeh

          0
          0
    • Akak Leen says:

      a’aa…sape penyanyi pompuan tu….x kena btl pakaian dia dgn majlis walaupun dia dtg nk menyanyi tp x belh ke pakai baju tradisional melayu? berbulu pulak mata ni tgk…huhuhu…

      0
      0
    • tyrabanks says:

      ye larr..
      aku pun heran.. nikan majlis kawin.. dah mcm funfair plak yg pkai bju itam tu..

      x ikut tema langsung….

      kalau aku la.. mesti aku pkai baju ‘puteri jawa radin jumilah mastopo nak gi bersiram’ hihihi..

      0
      0
    • yula says:

      Tu baru btoi org jawa yg mai dr indon xreti adab org mlayu sekolah xbelaja.si adlin tu nyampah tol aku tngok suka senget.xsesuai dng melda yg cun tu

      0
      0
  3. aku lerr..... says:

    boleh thn….comey…aqasha!!!!encemnyer…
    eh…aku no2 arr….x sangka lahh plakk….

    0
    0
    • delimajelita says:

      aku lerrr laaa…ko lambat sket jer dari aku ..:D

      0
      0
      • DelimaSaraa says:

        alaaaa…setakat no.2 apa heran lah jelita oi…aku selalu dapat no. 1, no. 2, no. 3 dan semua no…

        aku ambik kat plate keta orng..hbs hilang no2 depo..wakakaka

        0
        0
  4. aku lerr..... says:

    comey…..pengapit pun tomey2 belaka…aqasha!!!!encemnyerr…
    ehh aku no 2 arr…huhuhu

    0
    0
  5. delimajelita says:

    alamak geng upin dan ipin menyerang majlis laa

    0
    0
  6. aries_april says:

    biasa la orng KL…
    p kndr pkai sluar pn x da orng ksah…

    0
    0
    • tyrabanks says:

      xbesh la macm tu…
      mesti la ikut majlis aries..
      baru la sopan ckit…
      mesti dia org xde koleksi baju kurung @ sbgainya..poyo betul…

      0
      0
  7. eclipse says:

    mekap dia nmpk sememeh…maybe pns sgt time tue..

    0
    0
  8. Akak Leen says:

    wah, banyaknya gamba, byk la buleh komen ni…hehe

    0
    0
  9. Akak Leen says:

    pengapit pompuan tu bkn adik ahmad idham?

    0
    0
  10. DelimaSaraa says:

    tgk si penyanyi tu…takleh bersembur di dada, buat lubang khas..janji boleh bukak dada..

    pelik betul ngan diorang ni..

    adlin ngan emelda, semoga perkahwinan ini adalah yang pertama dan terakhir yer…kalu aku doa sehingga anak cucu, takut ko kawin 3-4 kali plak lepas ni

    0
    0
    • damia zahra says:

      humang aihh sara neh…
      sara…ko da ada calon ker?
      baju jowo yg depa pakai tu mmg pns giler…
      wes mangan…hokhok

      0
      0
    • Lovelyvic says:

      fokus tul ko ni..
      asal bukak dada je ko nampak ye
      ko ni mmg attack tang dada je yerk?
      ekekkekkekekek

      0
      0
      • DelimaSaraa says:

        a-aaa…aku minat bab tuuu..sebab aku pakai baju besar, tak pernah orang atct dada aku ni…

        pdn muka panas..kalu pakai bj kurung, bj tradisional kita, mesti muka cantik dan tak panas kan…

        0
        0
        • jernih says:

          love.. aq igt DS ni mmg suka tetek org len
          la dari dianye sendiri.. wakaka

          0
          0
        • Lovelyvic says:

          ye la…
          ko mmg geram tul ngan tetek org ye?
          ye la…
          aku tak marah la ko geram tetek org
          geram la… geram la…
          aku sokong je

          0
          0
        • damia zahra says:

          ewah2 kan men lagi jerneh neh…
          sekrg neh..yg kecik da leh jd besar…
          yg bsr jer x leh nak jadi kecik…muahahaha
          pa per pun sederhana je kn baguih…hokhok

          0
          0
        • tyrabanks says:

          lho…
          kok dari page sblah sampei page ini, x abish abish omong2 pasal tetek menetek ni ya????
          kok suka bangat kamu semua ini topik!!!
          waduh.. waduh…

          0
          0
  11. eclipse says:

    asal muka tiara tue mcm lps kena segel?hahaha..

    0
    0
  12. melissa says:

    jawa 2 org asli k?????? agk2 la wei,poyo jek korg 2!

    0
    0
  13. jerneh says:

    cpt tul kawurang ni..
    thx AA..

    0
    0
  14. jerneh says:

    yg hebantya si Armaya abg adlin nih
    … dlm utusan kata
    dia bercerai lagi wat kali ke 5..

    adakah gara-gara pic dia berkaraoke
    dgn gadis itu? hahaha

    0
    0
    • eclipse says:

      huh…ko knl sume adk brdk duda ney ker jerneh?

      0
      0
    • Lovelyvic says:

      takde maknanya….
      kalau setakat gambar ni bini dh mintak cerai…
      patut dilesing je skali bini tu
      baik dr awal2 jgn kawen ngan artis

      0
      0
      • jernih says:

        hehe.. mana la taw kan gossip…
        masalah dalaman kot.. tu
        yg asik cerai sj.. kuat sgt kot armaya tu..
        hahaha… bin mude sj jika kahwin
        baru..

        0
        0
        • eclipse says:

          ape plak dgn aku?aku bdk2 lg….upsr pon blom…
          time adlin lahir…aku xlahir lg…
          cmne lak aku bleh kawen dgn dia…huhuhuh…

          0
          0
        • Lovelyvic says:

          kalau betul adlin tu duda…
          maknanya adik beradik kawen ngan duda…
          emelia rosnaida pun kahwin ngan duda (ac mizal).

          pastu badul duda…
          adlin duda…
          adik beradik duda bertemu adik beradik yg kahwin duda..
          ok la tu… cocok!!!!

          0
          0
  15. eton(bkn name sbnr) says:

    tantek..

    0
    0
  16. Akak Leen says:

    dh lama ke azean irdawaty pakai tdung? alhamdulillah..

    0
    0
  17. eclipse says:

    yg pki bju htm tue pnyanyi kg mn?
    cam org batak jer…huhu…
    pakaian xmhormati majlis…
    ntah2 sedra aqasyah tue…

    0
    0
  18. melissa says:

    penyanyi murah la 2,xkenl pun? org kg msti malu tgk dorg nyanyi kt mjlis kwin pkai bju cmtu…

    0
    0
  19. Akak Leen says:

    apa nama pelakon wanita (gambar ke-15) tu…? rosnah apa nama dia? awet muda la..

    0
    0
  20. jojio says:

    sama cantek sama padan moga melayari bahtera dengan penuh keimanan….yadaaa….

    0
    0
  21. Kak Su says:

    Tahniah Adlin & Emelda..Semoga berbahagia selamanya…

    Cantik la Emelda ni..baju pn cantik gak..

    0
    0
  22. Kak Su says:

    Tu yg 2 org makcik pakai seluar jin pic akhir tu
    wartawan la tu ye…

    Klu wartawan pn kena la sesuaikn pakaian ngan majlis..

    Dah tau nk pi majlis kawen ..pakailah baju kurung ke..kebaya ke…kan kita org melayu…

    0
    0
  23. dila says:

    btol la die duda.kakak die keje kt ambank kl satu offce ngn kakak aku.mmg die duda tp lme dh mmbujang.lupe la nme kakak die kak zue kot.

    0
    0
  24. LANUNcetakrompak says:

    LANUN masih menunggu sampai bila orang malaysia terima konsep LANUN dihari persandingan

    0
    0
    • trAnsFormeRs says:

      xpe sok aku kwin pakai cam pirates of the caribean 2…
      sape lak yg nk jadi pengantin pompuan erk?…..

      0
      0
      • LANUNcetakrompak says:

        huhu bayangkan trans kawin x bawak keris tapi bawak pedang LANUN jack sparrow.. pastu p rumah pasangan naik kapal LANUN.. pastu mase trans sampai ke rumah mertua, x main la panggil budak2 mentah main kompang.. tembak meriam 16 das jerrr..

        ape macam berani??

        0
        0
  25. trAnsFormeRs says:

    fuyoh dasat siot bulu mata mak mah….lentik….

    0
    0
  26. trAnsFormeRs says:

    klau aku yg pakai baju jawa ni msti trsrlah kehenseman aku he he he………….

    0
    0
  27. cempaka says:

    mmg btol tp bkn kakak btol kakak ipar die yg keje ambank tu.adlin duda anak satu.kakak ipar die nme nazalina abg die azman.die mls nk kecoh2 kot die duda.

    0
    0
  28. trAnsFormeRs says:

    pergh minah yg mnyanyi ni biar btul pakai cam ni…
    aku punya band pun main kat umah org kwin… tapi pnyanyi wanita kitaorng xde ar pkai cam ni…
    dia ingat dia tgh nyanyi kat nightclub ke?

    0
    0
    • LANUNcetakrompak says:

      takut time die nyanyi tu dah terfeeling tengah ade kat night club.. pastu dengan spontan lepas letih nyanyi bukak satu tin carlsberg 500cc.. ‘splokk!’ ‘glukk glukk glukk… ahhh~!’

      0
      0
      • trAnsFormeRs says:

        elakkn jerk trhuyung hayang cam ida nerina…
        dh trjatuh lak dr tngkt 7….
        kecoh plak kuar kat paper…

        0
        0
    • catalina says:

      korang nampak tali hphone kt poket seluar dia tu , ntah ape2 la ….. siap ada katon + reben

      0
      0
  29. ferdi says:

    wahhh..aku paling minat ngn mak mah..pakai bulu mata palsu you..kelas gitu…ekekeke..

    0
    0
  30. catalina says:

    meriah weeding diorang ni … mmm …. syoknya kawen …. hihihihhiii ……….

    0
    0
    • tyrabanks says:

      kau tu bebudak lagi la catalina..
      yang dok temenung tu apsal…
      x tido lagi ker..
      esok kan nak sekolah…

      0
      0
      • catalina says:

        isk2 … aku ni dh jd supermama tyra wei ! sbb anak2 dh tido aku bleh btenet , bila tgk gambar kawen ni rasa mcm nk kawen lg hah … he he he ..

        0
        0
  31. kuntilanak says:

    seksinyee baju hitam 2,mcm nyanyi kat kelab mlm je..

    0
    0
  32. Darkshed says:

    aku tgk penyanyi tu mcm misha omar pun ada…

    0
    0
  33. DelimaSaraa says:

    ntah2 pic ke-5, gbr adlin ngan budk2 3 org tu anak dia..muka cam ada iras jer…

    0
    0
    • tyrabanks says:

      monin..
      anybody there!!!!

      aku pun rasa gitu… anak org glamer2 kenapa pkai bju upinipin..
      tu kan pkahwinan ayah dia.. pkai le baju kemeja ker.. gaun ker…apala…
      ni mesti sape la suruh pkai lagu tu.. org biasa2 pun kalau kawin abis seponakan kena tempias.. sedondon je..

      0
      0
      • DelimaSaraa says:

        bab kata delimajelita : gang upin ipin menyerang..wakakaka…

        duat talak ada oooo, ini jawa punyer baju sponser…anak2 wa punyer baju sama lama punya bini, tiada sponser….kasi pakai pasar malam punyer baju sajer…

        0
        0
      • eclipse says:

        morning…i’m here…

        0
        0
      • damia zahra says:

        klu keponakan aku..aku kasi pakai bju plg cikai pun kiko…tak pun bju c kiki ma c lala tu…hokhokhok…

        0
        0
  34. tyrabanks says:

    aku rasa pengantin jerr yg cntik..

    orang sekeliling biasa2 jer..mcm x sehati sejiwa..kalau aku kawin aku nak suruh semua sedaramara aku pkai sama jer… ni aku nengok diaorg mcm nak g lelong pun ada.. mcm nak g giant pun ada gak..semua harubiru..
    xbeshlah… pemandangan cacat!!!

    0
    0
    • tyrabanks says:

      hai eclipse…saraa…

      korang kat opis kerrr!!!

      0
      0
    • DelimaSaraa says:

      diorg tu MALAS nak pakai cantik2..sebab kalau pakai cantik pun, kekadang bercerai gak..pastu gi plak majlis kawin lain…

      contohnyer :….kawin era

      baju tempah khah, hbs dh duit masa ngan yusri..tup-tup, cerai…

      kawin lagi..nak kena tempah lagi…..

      so, moral of the story, pakai jer hudoh2..belum tentu kawin artis ni sekali jer..

      0
      0
      • damia zahra says:

        betul2…
        majlis kawen nenek aku lagi ringkas…akad nikah jer…
        berkekalan smpi ke akhir hayat…huhu

        0
        0
  35. damia zahra says:

    askum…morning every1…
    lor..x update lg nara?…bz kot nara neh…tek yur time nara…hokhok
    aku pun eran ngan penyanyi d majlis kawen dowg neh…
    klu xde bju kurung…aku leh borowkn…muahaha…
    gadis berbaju biru..yg ada buterfly dok hinggap kat rambutnyer tu…humang aih..dagunyer punyer ar tajam..

    0
    0
    • DelimaSaraa says:

      morning-morning-morning gang….

      SELAMAT BERPUASA….aku puasa hari ni..1 rejab..mata aku pun puasa..mulut pun puasa..cuma tgn aku ni tak tau lg puasa ke tak…hehehe

      0
      0
      • tyrabanks says:

        bagus ko posa… xsedar dah smpai 1 rejab dah..

        cepat nyer masa blalu…
        .lepas tu syaban..

        pastu ramadan..raya…

        pastu akhir taun…pastu..umur aku meningkat..

        wawawawa…….aku nak tua dah… wawawawa….

        0
        0
        • damia zahra says:

          huhuhu…tyra da nak tua?
          tu la pasal!
          awat la cpt sgt masa berlalu neh…
          aku rasa mcm baru je pegnen…tup tup..da nak akhir tahun da…bby aku nak akhir2 thun da setahun gak umo dier…
          aku kasi mandi baby aku pagi td…tgk dia senyum…wowww!!!!!!!
          da kuwa 1 gg dier…muahahahaha…

          0
          0
        • DelimaSaraa says:

          aku jer takdek anak lagi..ish ish ish..cian aku..pesal lah tak kawen2 lagi ni..wakakaka

          saraa : pdn muka aku dok tunggu anak khairi jamaludin besar, memang lambat nak kawen….

          0
          0
        • tyrabanks says:

          bestnya ko…
          kuci..kuci..kuci…ummm cakk..

          ko susu badan x??? mesti kau kena gigit nanti…hihihi…

          0
          0
        • DelimaSaraa says:

          susukan badan anda kepada baby anda…

          jgn susukan selain kepada baby anda….AWAS !!!

          -pesanan iklas dari penaja-

          0
          0
        • damia zahra says:

          huhuhu…sabo2…ko semayang hajat sara…mintak d percptkan jodoh…
          tup tup jodoh ko jupe sok d shoping kompleks…
          ko berjalan2 ngan kasarnyer…pastu kan…ko terlanggar bahu sowg mamat neh…pastu ko betulkn tudung ko pasal tudung ko da nak tercabut akibat perlanggaran tu..kuat tuuu impak nyer…
          pastu c mamat neh boleh plak kutipkan sardin2 ko yg terjatuh tu…pastu ko kontrol cun jap..jap je la…
          pastu mula la detik2 perkenalan ko ngan mamat neh…
          uisehmen…mcm betul jer…hokhokhok

          0
          0
        • DelimaSaraa says:

          kalulah itu yang berlaku….apa yang aku buat ialah :

          pertama : hoi mamat, buta ker..nampak tin sardin ni, aku hayun atas muka ko nak??

          kedua : sambil mengutip tin2 sardin dgn tragisnyer, aku menyantap2kan tgn aku…mcm org mengamuk…

          ke-3 : sebab susah wei nak pakai tudung..hbs tudung aku kemek…aku ambik tin sardin hayun atas muka dia sambil berkata : balasan utk org kemekkan tudung aku…

          BYE!

          0
          0
        • damia zahra says:

          wakakaka…bahaya tul klu bby da ader gg neh stil d kasi susu cap gantung…sekali dia ngaaappppp…mampus aku!!!
          bby aku x nyusu badan da la…hikhikhik..

          0
          0
        • damia zahra says:

          wakakaka sara…giler eh!
          habes mamat tu ko ganyang!!! huhuhu
          da mcm bonzer da aku nengok klu mcm tuh!! hikhik

          0
          0
        • DelimaSaraa says:

          tu sebab kot aku tak kawen2…garang mcm singa lapar..huhuhuhu..

          0
          0
      • damia zahra says:

        hikhik…sabo je la…
        ko type slow2 sket ari neh sara…pastu kan..ko ati2 sket bile nak kasi komen…org puasa ni kene byk thn sabar…
        lagi2 bila nk kasi komen neh…huhuhu

        0
        0
        • DelimaSaraa says:

          hehehe..aku pun lupa dh hari ni dah 1 rejab..mama aku tepon ar pepagi kejut aku sahur….

          aku niat nak 20hari rejab tahun ni..pahala sgt besar…tp tak tau ar lagi..hehehe

          0
          0
    • tyrabanks says:

      damia..
      tu pelakon.. tpi x brape nak glamer..
      aku pun rasa gitu.. botox lar tu..
      dia injet sana… dia injet cni…wakaka…
      aku pun koleksi bju kurung ganas2..apa nak ckp jerr..

      org pempuan wlaupun berfesyen mcmana pung.. dlm almari dia mesti ada baju2 kewanitaan ni.. barulah pempuan sejati…kan..kan..

      0
      0
      • DelimaSaraa says:

        kalau pakai baju kurung nanti angin banyak tersekat….mata yang memandang tak dek tarikan…kalau baju ketat sendat, banyaklah yang tertarik hati kot…

        0
        0
        • tyrabanks says:

          ahhhh…
          ada gak bju kurung yg boleh menampak sendat.. lurah dendam..seksimeksi..

          pkai bju kurung moden kasi ketat ckit pun dah seksi..
          xpun pkai jerr bju kurung kain jarang tu pastu pkai tiub..seksi gak..(ni tuk pempuan bju itam tulah..kalau btui dia nak seksi)

          yg benor… dia memang xde baju kurung…pempuan pesen ni xboley bawak gi majlis ni…

          ****aku xposa.. boleh laser2…wakakaka…

          0
          0
        • DelimaSaraa says:

          betul tu..ish ish ish…

          minat sungguh depo2 ni pilih kain nipis cam kain tudung…nampak seglanya…baju hitam, pakai bra pin..langsung takdek alas….uh uh uh…

          0
          0
      • damia zahra says:

        yup..betul tu tyra…
        aku pun ada kazen neh…dia injek kasi tajam n panjg sket dagu dier..pastu injek lg kat mulut kasi besar sket…
        ish ish ish…tatau la apa nak jadi ngan kazen ai tuh..

        0
        0
        • DelimaSaraa says:

          lebih kurang muka pebenda nama gang cecupak, yang ejas hbs muka dia tu…kalau naik beskal tepi kubur, maunyer aku lari lintang pukang..

          muka gang2 renovate ni macam muka cam orng buat umah tak plaster…tak dek seni..tak dek tarikan..

          0
          0
  36. puteriaquarius81 says:

    nmpk cam botak plak emelda wat rmbut gitu.. tp dia ttp comeiii n cun

    0
    0
    • DelimaSaraa says:

      lagi cantik kau style melayu kan..hehe..tak kesah lah….(aku puasa, aku puasa, mulut saraa tolong jaga yer)

      0
      0
      • tyrabanks says:

        x pe..
        ko mmang posa.. mulut kau xde kena mengena…

        tangan ko pun xde kena mengena..

        kau continue je..apa kau nak tulis..hihihi…

        0
        0
        • DelimaSaraa says:

          wakaka..jahat ko tyra..kurus puasa aku nanti…

          0
          0
        • tyrabanks says:

          kurus puasa???

          kurang puasa….

          nanti aku tulun junjungkan 1 beg ko punya dosa tu k.. beg aku plak kasi lerr damia junjung.. dia istri mithali..xbnyak beg.. ekekeke…

          0
          0
        • damia zahra says:

          wakakakaka….
          ko kan tyra…b4 aku junjung dgn gaya modelnyer beg dosa ko tu..
          apa kata kiter singgah dulu minum2 n mkn2 kat restoren…
          ckp pasal minum neh…aiyakkk!!!! minuman aku da sejuk laaaa….nak p minum sat…(x pose…hikhik)

          0
          0
        • DelimaSaraa says:

          amboiii..ko ingt dekat laluan siratulmustakim tu ada kedai kopitiam ker???

          yg ada api terbakar ngan jalan senget benget..untung bolh lepas, lepas lorrr…kalu tak lepas jatuh ketebabooo kat bawah…

          MASYALLAH….takutnyer aku….plg byk kat bawah tu ialah wanita..

          kenapa???

          pertama – dosa ngan suami
          kedua – solat tidak bersih

          0
          0
        • damia zahra says:

          huhuhu…men2 je la..siyesnyer ko sara biler ko posa ni…
          ari ni ko nk mkn apa sara?…
          meh cni aku tlg….cadangkn menunya…hokhok
          tyra…cadangan ko yg pertama apa?
          pastu…cadangan d tutup!!!!! tq…

          0
          0
      • puteriaquarius81 says:

        ye btl.. lbh manis n ayu gitu.. wah sama la kita posa ari ni… beposo la kito sekueknyo. beposo beposo dari pagi sampai sonjo.. eh ngarut lak

        0
        0
        • DelimaSaraa says:

          yg aku tahu dlm 26thn aku hdp atas dunia ni kan..baju kurung biasa tak pernah mati fesyen…even gemok pun still boleh pakai….mengandung pun leh pakai bj kurung…

          sweet dan qute….

          0
          0
        • tyrabanks says:

          baiknaya .. ko ni saraa…

          anak sapa la kau ni..
          . patut nye dah lama kawin..mesti kau jdi istri mithali…

          “abg nak makan..”
          “abng nak pakai stokin” meh semua sara buat…”
          “apa…..abg nak gaya kuak lentang.. nanti sara buat gak..” hahahahahaha…

          0
          0
        • delimajelita says:

          salam semua….x de gossip baru eh ari ni???

          Aku tgh stress ni !!!! doakan kesejahteraan aku ari ni k..

          p/s: Aku rindu Syarah Naqibah …huhuhuhu…

          0
          0
        • DelimaSaraa says:

          jelita : ko gaduh laki bini ke stress..hik hik hik…

          0
          0
        • tyrabanks says:

          ha tu larr damia…
          jgn ckp mkn2.. sensitip…saraa tukan psa…

          kau nak bbuka ap nanti…hihihi..
          kita ni dah menyimpang.. back 2 the topic..
          aaaa…cntik nya emelda ni ekkk!!!!!!!!!!!!!!!

          0
          0
        • damia zahra says:

          tu la pasal tyra…kuwa topik da neh…
          aku da x tau nk komen aper da neh…
          huhuhu
          aku tanak komen..nak kenen2 kan c sara ni lah…
          ma anak buah aku…hokhok…
          suka suki jer aku neh kenen2kn org…
          da dier nk wait ank c khairy jmaludin tu lmbt lagi…
          anak buah aku tu da besaq da pun…
          baru form 1…kira besaq dri anak c khairy tu la…hokhok

          0
          0
        • DelimaSaraa says:

          damia..ko carilah ke aku ek jodoh…

          ada 1.5 juta

          ada rumah banglo 4 tingkat, jgn ada tangga kang aku jatuh terus lumpuh plakkk

          ada keta marcedes 2 biji cap mata belalang

          ada spa sendiri..senang aku nak cucuk sana sini takdek org tauu…

          0
          0
        • damia zahra says:

          uhuk..uhukkk…tercekik da aku d bueknyo oleh c sara neh..
          aperrrrrr?…byk kayo la ekau neh sara oiii…
          klu ekau buek iklan kat news paper…siap iklankn aset yg ado…
          berduyun2 org nak kan ekau neh…
          klu pokcik den tgk iklan ekau…pokcik aku pun nak p pinang ekau nnti…maklumlah pokcik den tu duda tak do anak…hokhokhok…

          0
          0
        • tyrabanks says:

          kalau aku posakan..
          bbuka nanti aku nak ayam percik!!!
          pastu nak minum air bandung + soya….
          lepas semayang magrib.. aku sambung nak mkn kek coklat dgn aiskrim vanilla…emmmm…sedap..

          0
          0
        • tyrabanks says:

          tlompat lagi…hishhhh

          0
          0
        • DelimaSaraa says:

          eeeeeeeeeeeee..dahlah aku miting ni…dia jamu pulut durian..hangpo plak dok cakap ayam percik…eeeeeeeeeeeeeee, kalau aku bukak pose cam ner ek???

          adoilah, menates betul setan atas kepala aku nii….

          0
          0
        • damia zahra says:

          humang aih tyra…
          da kenyang da aku tgk komen ko neh…
          aku nak p mkn kueytiaw jap la…(kenyang sgt2 la neh)
          ehem2…sara…ooo sara…
          ko tutup mata yer…ko jgn baca komen aku neh…
          pastu nk minum kacip c patimah tu..
          biar bertenaga sket ari neh…hokhokhok
          nak menghilangkn diri jap…
          tinggggg!!!!!! ting..tong!!!

          0
          0
        • DelimaSaraa says:

          cepatlah aku dpt anak sedara baru….minum banyak2 kacip patimah yek….

          0
          0
        • damia zahra says:

          adeh sara neh….
          anak buah ko kn da rmai da?
          payah biler raya nnti nk huluq duit raya…
          anak sedara ko da ader 50 org…
          sowg demand nk duit raya 10 hengget….
          tu blum lagi anak2 aku yg very da very demanding nk 50 hengget tu?…muahaha

          0
          0
  37. iu says:

    pengapit emelda tu bknnya suri yg berlakon manjalara tuuuuu….anyway emelda mmg cute beruntung adlin…

    0
    0
    • tyrabanks says:

      ehhh..jangan x bukak….bukak….

      hihihi.. aku memain jerr.. kau teruskan la posa kau tu.. ganjaran nye beso..teruskan…

      0
      0
      • DelimaSaraa says:

        tyra…macam salah kotak jer…wakakaka….

        kotak pun bencikan tyra…sampai tak mau terima komen tyra..ish ish ish..cian nyer…

        0
        0
        • tyrabanks says:

          kotak tu bukan benci kat aku..

          dia panic..”PANIC ROOM”…

          dia gelabah bila aku masuk.. sbb aku cntik sgt…xlama lagi dia nak buatkan kotak spesial tuk aku.. ada bling2 lagi.. sayang la kotak ajaib nih..
          kotak ni larr yg buat hidup aku CERIA!!!

          0
          0
        • damia zahra says:

          aku plak…bila tgk komen ko tyra…ceria gak…
          lalalalalalalalala
          silap2 boleh ceria selama sebulan neh…hokhokhok

          0
          0
  38. tyrabanks says:

    ehh..tlompat plak

    0
    0
    • DelimaSaraa says:

      lompat si katak lompat..

      lompat bersama tyra..

      mari katak kita lompat…

      lompat pergi umah damia…

      damia say : pekena tyra ni melompat-lompat ni, like anak sedara camelia plak aku nengok….

      saraa : (sambil tersipu2 melihat gelagat tyra dan damia) ekekeke…

      0
      0
      • damia zahra says:

        ting tong!
        aku muncul kembali…bila tgk kowg dua neh…x jadi aku mkn kuewtiaw aku tu…
        aku pun pelik c tyra tu…kuat tul lompatnyer…lompat jarak jauh tuuuuuu…go tyra go…
        hishhh..klu aku lyn sara ma tyra neh…basi la kueytiaw aku tu…huhuhu…
        nak menghilangkn diri buat kesekian kalinyer…ting!!

        0
        0
        • DelimaSaraa says:

          tyra ssy : ting tong….masa untuk berkacip patimah…bukan stepler patimah yer…

          saraa : (rindukan mama aku, nama dia sharifah fatimah syed setapa, huk huk huk)

          0
          0
        • DelimaSaraa says:

          kawan2 yang disayangi..saraa kena berundur sat yer..miting lorr…

          0
          0
        • eclipse says:

          sukenya korang ari ney…
          aku tgh tension…xde mood…
          jumpa korang nti…

          0
          0
        • tyrabanks says:

          kau ni damia ting tong..ting tong…

          meh aku magickan kau plak………….

          TING!!!!!!! (kau dah ada kat jmban plak)…hahahaha…

          0
          0
        • damia zahra says:

          aiyaakkkk tyra..mana tau neh?!!!
          x jadi la nak ke jamban…potong tul tyra neh…

          0
          0
      • tyrabanks says:

        amboi…
        tsipu sipu konon..
        nak kepit kaki tu tak cakap!!! kwang3x

        0
        0
        • tyrabanks says:

          ayat diatas tuk membalas ayat delimasara ditingkat

          ke4 dari bawah…

          sekian tkasih..

          0
          0
  39. ninikebayan says:

    serious giler muka aqasha tu..hohoho!

    0
    0
    • tyrabanks says:

      kenkawan2 ku yg cntik dan bijak bistari…
      aku pun nak mengundurkan diri kejap..
      ada client dah dtng.ni..
      aku chaw dulu.. nanti aku continue lagi k..

      TING!!!!!!!

      0
      0
    • tyrabanks says:

      damia..
      aku ada secret eye kat umah ko tu.. tu yg aku tau..
      kueytiaw yg kau mkn tu pun aku dah letak julap.. tu yg kau nak ter..tut.. tu.. hihihi…

      0
      0
      • tyrabanks says:

        bye..bye.. semua..
        happy aku ari ni….CERIA!!!!!!
        ………….CERIA…CERIA… CERIA HIDUPMU….geng2 geng bas sekolah..geng geng..bas sekolah..

        0
        0
      • damia zahra says:

        aiyaakkk…
        ko bubuh julap???
        ni bby aku plak yg kene neh..
        jap nak kerjakan baby aku neh…
        bubyyyeee tyra….cau cincau!!!!
        tek k…

        0
        0
  40. mahzir (krani pnghulu permatang) says:

    Walopon emelda tuh bkas awek aku, tpi kirer ok gak la ko adlin yg dpt…. ak rsa ak tk la mrah sngat kut….. huah2….

    0
    0
  41. Zaza Muhammad says:

    waahhh canteeekknyee (dialog cite 100 Harijadi)

    0
    0
  42. Luminary says:

    bia lah die nak pakai baju ape pon..
    kite yg melayu ni pon bkn nye pure melayu kalo ko nak tau..cube cek asal usul…name melayu tu dah common sgt dah kat zaman moden skang….

    0
    0
  43. roza says:

    hai…napa kak emilda tak pakai tudung?

    0
    0
  44. amy says:

    suka tgk azean irdawati bertudung.eylah sepatutnya kita hidup ni jangan lupa akhirat.rasa bersyukur bila ada sinar keinsafan

    0
    0
  45. pengomen tegar says:

    adlin ni jejaka Jawa kg delek , klang .
    hahahaaha

    0
    0
  46. pengomen tegar says:

    mcm sial muke aqasha .
    muke jawa totok !
    hahahaha

    0
    0
  47. Beautiful blog with nice informational content. This is a really interesting and informative post. Good job! keep it up, hope to read your other updates. Thanks for this nice sharing.

    0
    0
  48. Karla Swett says:

    I thought it was going to be some boring old post, but it really compensated for my time. I will post a link to this page on my blog. I am sure my visitors will find that very useful.

    0
    0
  49. porno izle says:

    Hello everyone. I was just surfing the Internet for fun and came upon your website. Terrific post. Thanks a lot for sharing your experience! It is good to know that some people still put in an effort into managing their websites. I’ll be sure to check back from time to time.

    0
    0
  50. Legalsounds says:

    I know this is really boring and you are skipping to the next comment, but I just wanted to throw you a big thanks – you cleared up some things for me!

    0
    0