Written by AbangNara | August 20th, 2009

fasha rizal dan qabil ambak

Inilah yang menjadi persoalan di benak minda kami. Naik benak otak nie berfikir. Si ekuin negara, Qabil Ambak dah mengaku jadi kekasih Fasha Sandha. Siap dah cakap bakal berkahwin Januari depan. Tapi yang keluar gambarnya Fasha Sandha dengan Rizal, bekas suami Nora Danish. Di manakah gambar Fasha dengan Qabil?

Misteri kan? Kami pun misteri. Adat orang bercinta mestilah keluar celebrate birthday ngan pakwe atau makwe masing-masing kan? Tapi kenapa nampak Fasha pulak yang pergi sambut hari jadi Jejai? Siap pakai baju sedondon lagi tue. Warna putih gitu. Sungguhlah misteri kan?

Lagi satu yang jadi peliknya. Takkanlah si Qabil nie tak tahu gambar-gambar si Fasha ngan Rizal nie dah banyak keluar. Minggu lepas dah ada gambar Fasha dan Rizal kat Merdeka Millenium Race. Minggu nie kuar plak gambar nie. Kalau kami yang jadi pakwe Fasha, memang baran gak la. Jeles la awek keluar ngan orang lain. Tak gitu?

Lagi gambar terbaru Fasha Sandha dan Rizal dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

fasha rizal dan qabil ambak

fasha rizal dan qabil ambak

fasha rizal dan qabil ambak

fasha rizal dan qabil ambak

fasha rizal dan qabil ambak

458 responses to (GAMBAR)Fasha Sandha Dan Rizal, Di Mana Qabil Ambak

  1. Penari Poco2 says:

    cantik baju…

    0

    0
    • eclipse says:

      kuar gak pic ney…
      inilah yg aku tgk smlm…
      posing xhengat dunia…huhu..

      0

      0
    • apple_green says:

      aku rase tema party tu kena pakai baju putih.
      sebab tu la dowang sume sedundun kak nara

      0

      0
    • pocong pocong says:

      nape la pilihan pasio sando ni xde yg emsem.

      0

      0
    • rimbabaru says:

      SETAHU AKU JEJAI 38 TAHUN, GAMBAR BESDAY MASA 33 TAHUN. ITU BERMAKNA TU SEMUA GAMBAR LAMA SEBELUM DIA KAWEN NORA LA. MAKSUDNYA BETUL LAH MEMANG QABIL PILIHAN DIA…. ISSSH, TULA2 LAIN KALI SIMPAN GAMBAR2 TU BAIK.LEPAS 5 TAHUN BARU TERBONGKAR CERITA LAMA YA CIK FASHA OIIII.
      APAPUN,DRESS TU MEMANG KELAKAR. ADA RIBEN BESAR. HUHUHU

      0

      0
      • KAMIL_YUSOF says:

        August 23, 2009, 5:07 pm

        KAWAN2 ADA CERITA TERBARU! SUMPAH,AKU NAMPAK DENGAN MATA AKU SENDIRI.
        1 RAMADHAN, SEMALAM,JAM 11MLM.AKU NAMPAK RIZAL DI CYBERJAYA DI KEDAI MAKAN DENGAN FAEZAH ELAI. RIZAL DATANG DENGAN SORANG LELAKI YANG BERUMUR DALAM 30 TAHUN,MUNGKIN PEKERJA RIZAL. DIA DATANG MELAWAT FAEZAH ELAI DI LOKASI,CYBERJAYA. AKU NAMPAK MACAM ADA SESUATU ANTARA RIZAL DAN FAEZAH.SUBAHANALLAH. APA SEBENARNYA YANG TAK KENA DENGAN MAMAT RIZAL NI. NAK KELUAR DENGAN SEMUA ARTIS. AKU BERSUMPAH AKU TIDAK BERBOHONG ATAU FITNAH. INI BULAN RAMADHAN.FAEZAH,HATI2 DENGAN RIZAL.JANGAN SAMPAI DIA BUAT ENKAU MERANA SEPERTI DIA BUAT NORA DANISH DAN FASHA.SEBARKAN

        0

        0
        • adios says:

          betul tu…aku sokong…he3….

          0

          0
        • kuna says:

          ye la anak orang kaya niy mcm2 perangaii nyerr susah nk cakap agama chetek …arak mcm minum air mineral pompuan lak buat mcm baju so sape yang tertarik ongkoss nyer lekat leee….padahalll hansome langsong tak ada dah la …hati2 tapi kebayakan nyer cair sbb kekayaan dia buka rupa si jejaii tu kan….ape yang jadi niy pengajaran tok nora lebih berhati2 tak semesti nyerr anakk jutawannn lehhh menentukan masa depan kita…..

          0

          0
        • kuna says:

          mungkin idop di sini kuala lumpor niy terlaluu modenn…dunia malammm byakkk terungkappp tingkah lakuu para2 kaum yang pepelikk niyy…mcm fshaa nk cakap ape pon sape la kite ape yang berlaku byak pernfian walau byak bukti dia kemane kemari mcm org vvip..sbb mak nyer pon mengalakannn ada ke mak kite semua pergi clubing….hemmmmm pelik tapiii benarrrr kannn dunia duinaa….

          0

          0
  2. Penari Poco2 says:

    dulu x ngaku, siap pic bepeluk lak…
    ish…xtau lar…slmt bepose jelar…

    0

    0
    • eclipse says:

      poco ade org nsht ko…
      dh tgk lum?
      p page sblh…

      0

      0
      • Penari Poco2 says:

        baru baca td…
        act, aku xnak tukar nama bab dah femes dlm blog nie…wlupun camtue, dah lama aku xnari poco2…tp skrg langkah tarian dah mcm2 bentuk…yg mcm salib tue style lama dan jarang org pakai…kalo kat swak lar dah mcm2 langkah diorg pakai…lagu pon dah mix ngan lagu asal…
        pepe pon…thanks atas nasihat…

        0

        0
        • rosh says:

          hipokrit btul pom nie …dh kata nk kawen ngan si qabil tuh,duk bkepit ngan lelaki lain apa ke hal???…
          si qabil lak..takde perasaan ke tgk gambar2 yg kuor kt tenet tuh??..siap tgn atas bahu..iskkk…
          mgkin taktik dorang kot…nak kasi gempak sket…
          apa pun aku nk tgk ksudahan kisah fasha-jejai-qabil…

          0

          0
        • tah2 die dh gune2kan qabil 2 cam dlm citer cerekarama.yg die blkon jd bini jht 2 x…wakakaka….

          0

          0
    • rezab says:

      makin comey kau poco…pesal bukak tudung plak…blonde lagi tu…da nak masuk bulan pose ni…

      0

      0
  3. violet says:

    sekse…

    0

    0
    • kira-kira says:

      pe yg sekse?
      hehe

      0

      0
      • Penari Poco2 says:

        sekse bab xdapat pegang…huhuhu…

        0

        0
        • violet says:

          seksa..
          pakaian dye.
          pic 1st jejai menjeling2 aku tgk..
          hehe

          0

          0
        • ala pasha nih mmng dh biase sexy…agaknye klo die nih artis indon dh lame blkon comolot,pkai bikini cam bcl 2…

          0

          0
        • rimbabaru says:

          SETAHU AKU JEJAI 38 TAHUN, GAMBAR BESDAY MASA 33 TAHUN. ITU BERMAKNA TU SEMUA GAMBAR LAMA SEBELUM DIA KAWEN NORA LA. MAKSUDNYA BETUL LAH MEMANG QABIL PILIHAN DIA…. ISSSH, TULA2 LAIN KALI SIMPAN GAMBAR2 TU BAIK.LEPAS 5 TAHUN BARU TERBONGKAR CERITA LAMA YA CIK FASHA OIIII.
          APAPUN,DRESS TU MEMANG KELAKAR. ADA RIBEN BESAR. HUHUHU/

          0

          0
  4. kira-kira says:

    nyampah aku cter sal pacat nie…xabes2 lg….

    0

    0
  5. violet says:

    aduyai.
    aku p n pning nih…
    lantak ko la pacat..
    hdp ko bkn hdp aku…
    huhu

    0

    0
  6. nUrUl'zzz says:

    Hahahaha no komen tp lwo bju dia….hehe

    0

    0
  7. eclipse says:

    inilah namanya…
    dh terang lg bsuluh…
    pas ney jgn la bt statement xde pape…
    dh jemu dgr…

    0

    0
  8. rienaali says:

    eeeeeee……….benci nyer tgk pompuan nie,,,

    0

    0
  9. Isis says:

    Yer..baju dia lawa kan..
    despite all the gossips, bagi aku perempuan ni cantik..

    0

    0
  10. hantupensil says:

    wow…
    bole tahan gak…
    cun2…
    nsib baik prangai teruk…
    kalo x aku ngorat dah…

    0

    0
  11. aries_april says:

    smua orng pkai bju sma colour…
    xheran la…

    0

    0
  12. ANneDeSilva says:

    nampak tak tangan rizal kat tetek fasha???
    mcm ni dia kata takde ape2 hekk?

    0

    0
  13. natty ;) says:

    peng-komen yg ke-16. ;)

    0

    0
  14. eclipse says:

    pic no 5 tue plg aku xtahan tgk…
    jejai2…ptt la nora mkn ati…

    0

    0
  15. eclipse says:

    fasha ko kawen jer la dgn jejai ney…
    bis cite…
    xpyhlah ko kawen dgn qabil…
    biar qabil tue kawen dgn aku…hahahahahaha………

    0

    0
  16. new moon says:

    mak aih baju dh mcm nenek aku bru pas kuar mandi…kui…kui…kui…

    0

    0
  17. miss comet says:

    Dah tak de citer lain ke lain dr citer c pacat ni, bknnya apa “KESIAN”…..aku dia kena kutuk, kang kalau aku ikut mengutuk kang ada pulak sedara dia terasa ati plak…. n yg penting aku dah borink ngan citer c pacat ni bubuh lah citer lain abg nara… kantoi bkn kak nara hehehe

    0

    0
    • Penari Poco2 says:

      aaa lar kak nara…
      dah dkt2 nak pose nie bg lar ceta/pic pasal keagamaan sikit…leh lar org bg komen lembut sikit…

      0

      0
  18. new moon says:

    ape yg hensem sgt mamat nih?sape blh bg aku jwapan celah mane yg hensemnye pak mat tempe ni??naik hairan aku jdnye

    0

    0
  19. ANneDeSilva says:

    qabil nanti kawin dgn akula..
    td dia ada dtg temuduga utk jadi bopren akuw taw…hahahahah
    aku tgah pk nk reject atau tak..hahahah

    0

    0
  20. asparagus says:

    1st.. u all talk tetek fasha….?

    0

    0
  21. Jojio says:

    Nak sembunyi lama mana sangat….tak tahun ni, tahun depan, tak pun tahun lagi satu….

    0

    0
  22. Jojio says:

    Harap ramadhan kali ni menjadi detik perubahan dalam hidup sumer orang…..

    0

    0
  23. aries_april says:

    XDA KISAH ARTIS LAIN KER AR?
    ASYK2X POMPUAN NI….

    0

    0
  24. LaLuNa says:

    huh cerita yang sama kulihat pg tadi di blog???? nyampah lak baca..tp aku baca gak..apekah!!!

    0

    0
  25. Hani says:

    kalo betol la si ambak tu bakal laki minah ni,
    mesti da berasa telinga minah ni kena leter,
    tapi tatau la plak if dia suka dpt glamor murah pasal bakal bini dia ni…

    0

    0
  26. Lovelyvic says:

    Kesian Qabil…
    nampak sangat dijadikan kambing hitam…
    buat cover hubungan pasah sendat tu dengan jejai..
    alahai….
    bercinta dgn org lain…
    bercium ngan org lain…
    diramas dengan orang lain…
    dijadikan lauk oleh orang lain
    diratah sampai barai oleh orang lain…
    dah jadi bangkai… diambil Qabil buat bini…
    aduyai…..

    0

    0
  27. jernih says:

    baju yg fasa pakai tuh elok wat baju tidu… hehe

    0

    0
    • kampung@kl says:

      baju tidoq pun x sesuai…buat lap kaki depan pintu bilik air jer…

      0

      0
      • hantupensil says:

        hahaha…
        bju ribu2 nak wat lap kaki jek..
        ish2…

        0

        0
        • jernih says:

          kaya ko kampung… hehe
          baju mahai wat lap pintu…
          x kan marahkan nyamuk
          kelambu dibakar…

          0

          0
        • jane says:

          aa aah la jernih baju tido aku camtu la….. heran dia pakai gi clubbing plak…
          kampung…baju tu takleh lap kaki…tu kain satin tak resap air tapi bila salah pijak boleh slipped and jatuh tergolek dog depan bilik air

          0

          0
        • jernih says:

          dia pakai clubbing bukan per tuh..
          sedap sgt kain tu.. atau pun malas nak tanggal..
          pas tido.. :-p

          0

          0
  28. jed hijau says:

    entah2 nama Qabil tu sekadar nak mengaburi sume org….biar cinta maut dia ngan Jejai tu berterusan tanpa ada pihak campurtangan…

    0

    0
  29. Jojio says:

    Rasa sengal jer badan aku nie….adeh3x….

    0

    0
  30. kampung@kl says:

    agaknya minah ni mmg bercinta dgn qabil n jejai dlm satu masa kot…dia mesti nak cover line baik punya…mana la taukan…buatnya jejai tolak cinta minah ni xmo kawin…minah ni cari plak qabil…xdelah dia tension nak bunuh diri mcm kes dolu-dolu…

    0

    0
  31. eclipse says:

    abg nara oiiiiiiiii………
    1 hari ney asik cite psl pasah jer…
    aku dh nk muntah drh kat cni…huhuhu…
    tkr la cite len…

    0

    0
  32. miss annur says:

    gaya x cukup kain semua ni.. lebih2 lg si fasha sendat tu.. xpa,nanti aku sedekah kan ko kain kapan..lebih aku bg ko.. putih jugak kan..

    0

    0
  33. eclipse says:

    si jantan nie kbnykan pic dia sume ber cap…
    botak pe?hahahaha…
    xpun bajet ensem wpon yg ado lah kan…hahahahahah..

    0

    0
  34. new moon says:

    weh….mane hantu ni…aku tny die nti die pose ke dop….ilang la plop…

    0

    0
  35. aries_april says:

    bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbooooooooooorrrrrrrrrrrrrnnnnnnnnnnngggggggggggggggggggggg

    0

    0
  36. tOmEii says:

    laa xabi2 lg psl beina sundall nie…
    eee meeluatny..
    mke dhla buruk….
    apsl bj cm bj tido je…
    ni sah blk je dr party trus tido ngn jejai busuk tu…
    huh hampeh…
    geram xhengat nie…

    0

    0
  37. aries_april says:

    1. Semua orang ada jodoh atau pasangan yang menanti dan biasanya ia berada tidak jauh dari anda. Jarang orang bertemu dengan jodoh yang berada jauh darinya.

    2. Jodoh itu ketentuan Allah dan kita wajib berusaha. Doa, usaha yang betul dan bersungguh-sungguh disertai dengan tawakkal, insyallah akan menemukan anda dengan pasangan anda.

    3. Ramai orang masih belum bertemu jodoh kerana mudah patah semangat. Teruskan usaha sehingga anda bertemu jodoh.

    4. Seimbangkan hidup anda dengan sempurna agar diri anda jadi seperti “magnet” yang menarik bakal pasangan anda kepada anda.

    5. Daya tarikan yang sebenar berpusat di hati yang murni. Berusahalah untuk mencuci hati anda daripada semua perasaan yang negatif terhadap semua orang di dunia ini.

    6. Agar mudah orang sayang, cuci hati dengan jaga ibadah, solat taubat, beristighfar, baca Al-Quran, maafkan orang lain, meminta maaf, bersedekah dan berfikiran positif.

    7. Sayangi semua orang di sekitar anda dan anda akan menarik sayang terhadap anda. Jika anda membenci orang, ditakuti bakal pasangan anda akan membenci anda.

    8. Orang yang sedang mencari pasangan harus sentiasa bersedia untuk bertemu dengan pasangannya pada bila-bila masa. Justeru, kita perlu sentiasa dalam keadaan yang paling menarik setiap masa. Tanggapan pertama adalah yang terpenting.

    9. Untuk lelaki, tarikan pertama ialah pakaiannya. Untuk perempuan, wajah dan bentuk badan menjadi tarikan pertama. Sediakan diri untuk menawan bakal pasangan anda.

    10. Buka hati dan minda anda untuk menerima cinta. Cinta boleh berputik pada bila-bila masa. Cinta mudah datang kepada mereka yang sentiasa bersedia untuk menerima cinta.

    11. Cinta datang melalui mata lalu turun ke hati. Justeru, perhebatkan hubungan mata secara memandang bakal pasangan dengan penuh kasih sayang.

    12. Kita boleh berkomunikasi melalui fikiran. Hantarlah kasih sayang dan hasrat murni anda terhadap pasangan dengan gelombang fikiran ini secara berterusan hingga berjaya.

    13. Ramai yang terlepas peluang dan patah hati sebab lewat menyatakan hasrat kepada bakal pasangan. Perkara yang baik disegerakan (iaitu menyatakan perasaan anda kepada bakal pasangan).

    14. Tidak salah untuk orang perempuan memulakan usaha untuk berkenalan. Orang lelaki akan sentiasa merasakan mereka yang memulakan perkenalan walaupun sebenarnya orang perempuan yang mulakan.

    15. Berkomunikasi dengan mesra dan bersemangat menggunakan lidah, mata, hati dan bahasa badan. Elakkan bercakap sambil lewa atau kurang sopan terhadap bakal pasangan.

    16. Berbual dengan pasangan mengenai apa yang dia suka. Beri tumpuan kepada minat dan perasaannya. Elakkan sibuk memberi tumpuan kepada diri sendiri.

    17. Layan bakal pasangan dengan mesra seperti kawan lama walaupun baru berkenalan. Bentuk suasana keintiman dengan segera agar bakal pasangan rasa selesa.

    18. Makin mudah kita menceritakan hal peribadi yang munasabah kepada bakal pasangan, semakin mudah dia menceritakan hal dirinya kepada kita.

    19. Berdoa dan latih diri agar kita pandai mendampingi orang lain dan seronok untuk didampingi oleh orang lain. Buang perangai yang menyebabkan orang benci kepada kita.

    20. Beri sayang untuk mendapat sayang. Orang yang masih ada perasaan benci terhadap sebarang orang boleh menyebabkan bakal pasangan benci atau tidak tertarik kepada kita. Justeru buang semua benci.

    21. Untuk wanita, jangan jual mahal terhadap bakal pasangan. Tetapi, nyatakan dengan hikmah kepadanya yang anda amat sukar untuk berkenalan dengan lelaki lain.

    22. Kebanyakan lelaki mudah tertarik kepada perempuan yang simple, tidak materialistik, mudah berterima kasih dan redha dengan setiap pemberian lelaki tersebut.

    23. Orang perempuan mudah tertarik kepada lelaki yang memberi perhatian, penghargaan dan penghormatan kepada mereka. Justeru, orang lelaki janganlah terlalu jimat atau kedekut.

    24. Orang lelaki perlu belajar mengenal kerenah orang perempuan. perasaan, pemikiran, kehendak, keperluan, kesukaan dan kebenciannya.

    25. Elakkan memberi tumpuan kepada kelemahan dan kesilapan kecil yang ada pada bakal pasangan. Jangan sesekali mengutuk atau memalukan bakal pasangan.

    26. Senyuman ikhlas, wajah yang menawan dan bahasa badan yang penuh kemesraan akan menambat lelaki terhadap wanita.

    27. Orang mudah tertawan kepada bakal pasangan yang ada persamaan dan ada perbezaan sifat, tindakan dan minat. Terlalu banyak persamaan membosankan. Banyak sangat perbezaan menyesakkan.

    28. Orang mudah tertarik kepada bakal pasangan yang ada sikap dan sifat yang saling mengimbangi dan melengkapkan sikap dan sifatnya.

    29. Walaupun belum kenal rapat dengan bakal pasangan, nyatakan yang anda sering merasa atau berfikir seperti yang dia rasa atau fikir. Keserasian adalah tarikan.

    30. Perempuan membentuk hubungan dengan berbual dan bercakap. Lelaki bentuk hubungan dengan melakukan sesuatu kegiatan secara bersama.

    31. Orang mudah tertawan kepada bakal pasangan yang mempunyai persamaan daripada berbagai segi seperti kefahaman politik, aktiviti keagamaan, sikap terhadap harta, wang dan hobi.

    32. Dua orang yang amat banyak perbezaan boleh serasi antara satu sama lain jika mempunyai satu atau dua persamaan yang mendalam seperti suka kepada kucing, suka melancong atau suka ramai anak.

    33. Tindakan yang serentak akan menarik bakal pasangan terhadap anda. Contohnya, serentak berpaling, serentak angkat gelas, serentak berdiri, serentak nak ke tandas.

    34. Tawan hati bakal pasangan dengan pamerkan emosi yang sama terhadap sesuatu kejadian atau peristiwa – sama-sama gembira, sedih, terperanjat, benci, simpati dan sebagainya.

    35. Dua insan mudah serasi jika mempunyai pentafsiran yang sama mengenai hubungan – tahap keakraban, kebebasan, kebergantungan, pemberian, pengorbanan dan sebagainya.

    36. Kenalpasti ciri-ciri yang disukai oleh bakal pasangan anda. Bentuk ciri-ciri yang disukai oleh bakal pasangan anda. Bentuk ciri-ciri ini dalam diri anda dan pamerkan kepadanya yang anda mempunyai ciri-ciri tersebut.

    37. Semua orang mencari cinta sejati tanpa syarat. Bakal pasangan anda akan tertarik kepada anda jika anda mengasihinya bukan kerana wajah, harta, keturunan atau glamornya.

    38. Bakal pasangan akan tertawan kepada anda jika anda dapat bantu mengukuhkan imej dirinya, rangsang semangatnya dan pupuk keyakinan dirinya.

    39. Keikhlasan amat penting dalam memuji atau memotivasi bakal pasangan. Jika kita didapati bohong, dia akan terus menjauhkan diri daripada kita.

    40. Pujian yang berhikmah dan ikhlas bertindak sebagai magnet yang menarik anda kepada bakal pasangan. Pujian daripada kawan baru lebih bermakna dan berkesan berbanding pujian daripada kawan lama.

    41. Ulang sebut perkataan, ayat atau slogan yang digemari bakal pasangan anda. Ini menyebabkan dia rasa istimewa dan dihargai dan akan tertawan kepada anda.

    42. Kenalpasti keistimewaan bakal pasangan anda yang orang lain tidak nampak. Sampaikan kehebatan ini dengan bersemangat dan dia akan mudah tertawan kepada anda.

    43. Untuk bakal pasangan yang popular dan sering dipuji , cari pujian yang original untuk menambat hatinya. Untuk orang yang tidak popular, sebarang pujian amat dialukan dan dihargai.

    44. Beri penghargaan serta merta kepada setiap pencapaian atau kejayaan bakal pasangan. Ini membelai dan melembutkan hatinya terhadap anda.

    45. Jika bakal pasangan memuji anda, pamerkan keseronokan anda dengan senyuman dan ucapan terima kasih dan bersyukur. Dia akan rasa dihargai.

    46. Cari keunikan, kelucuan atau ‘kegilaan’ bakal pasangan anda. Nyatakan yang anda suka kepadanya sebab keunikan tersebut. Ini buat dia rasa istimewa.

    47. Ramai pasangan sengsara bila isteri terlalu cantik atau suami terlalu handsome. Justeru, cari bakal pasangan yang setara dan sepadan dengan kita.

    48. Orang yang merasa dirinya hodoh sukar untuk mendapat pasangan. Carilah kecantikan yang ada pada anda dan bentuk keyakinan diri. Hati yang suci dan keyakinan yang tinggi menyerlahkan kecantikan anda.

    49. Wanita mudah tertawan kepada lelaki yang gentleman – bersopan santun, suka membantu, menghormati wanita, berani dan yakin diri.

    50. Untuk jadi lebih menawan, berterusan belajar, perbaiki perangai dan peribadi, baiki kemahiran komunikasi, murnikan hati, pemaaf dan sentiasa bersangka baik.

    51. Lelaki harus mempamerkan sifat kelelakiannya di samping memasukkan sifat perempuan dalam dirinya seperti lebih prihatin, memahami emosi , timbang rasa, dan gunakan gerak batin.

    52. Perempuan harus mempamerkan sifat kewanitaan disamping menghayati sifat lelaki seperti minat dalam politik, sukan, memancing, dan aktiviti macho yang lain. Bertindak bijak tapi, jangan terlalu bijak.

    53. Untuk menambat hati wanita, kerap bertanya tentang perasaannya, aktiviti yang dijalankannya, kegemarannya, kebenciannya atau sebarang perkara yang berkaitan dengan emosi.

    54. Sebelum benar-benar rapat, orang perempuan harus elakkan diri dari bertanya bakal pasangan mengenai perasaannya mengenai sesuatu perkara, peristiwa atau situasi.

    55. Orang lelaki amat pantang bila bakal pasangan menempelak atau menunjukkan kesilapan atau kebodohan lelaki tersebut. Ini cara terbaik memutuskan hubungan.

    56. Orang perempuan mudah tertawan kepada lelaki yang boleh mengaku salah, meminta maaf, meminta bantuan, bertolak ansur, pandai mendengar, bersabar dan lemah lembut terhadap wanita.

    57. Bila bercakap dengan lelaki, orang perempuan harus fokus kepada fakta dan sampaikan secara ringkas. Penjelasan yang berjela-jela dan memasukkan unsur perasaan akan membunuh minat lelaki terhadapnya.

    58. Jika orang perempuan marah, pujuklah dengan kasih sayang. Tanya kenapa dia marah, dengari dengan teliti dan jangan komen atau cuba beri nasihat. Orang perempuan mudah sayang pada lelaki yang pandai mendengar dan sensitif kepada perasaannya.

    59. Jika lelaki marah, jangan sibuk nak tanya kenapa dia marah. Pamerkan kasih sayang dan bentuk suasana yang tenang. Doakan dia dan beri masa untuk dia merawat dirinya sendiri.

    60. Fahami bahawa orang lelaki bercakap secara terus terang, ringkas dan objektif. Orang perempuan sering bercakap secara berlapik, terperinci dan banyak yang tersirat.

    0

    0
    • hantupensil says:

      karangan ape ko wat nih…
      xlarat nak bace…

      0

      0
    • kampung@kl says:

      MMG SESUAI KO LETAK KAT SINI…JADI PANDUAN KEPADA MEREKA YG SINGLE MINGLE..YG TGH MENCARI PASANGAN..KORANG JGN LER MEMILIH SGT…CUBA LER BLAJA MENGHARGAI APA YG ADA.KITA SEMUA NI HANYALAH INSAN YG BIASA…KECANTIKAN FIZIKAL X DPT TOLONG KORANG KAT AKHIRAT.SILAP ARI BULAN..SBB CANTIK LER BYK BUAT DOSA…(PERASAN KONON SAMPAI DEDAH SANA SINI)

      0

      0
    • new moon says:

      mak aih….pjg brjela2….tp mmg satu guide yg bgus…way to go girl…or boy…!

      0

      0
      • jed hijau says:

        aku rasa …aku ada ciri2 no.22.. hehehehe…perasan
        nya akuuuu….

        eh…betul apa…!!!!

        0

        0
    • hantupensil says:

      BUAT PEDOMAN BERSAMA.

      Jika kamu memancing ikan….
      Setelah ikan itu terlekat di mata kail,
      hendaklah kamu mengambil ikan itu….
      Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia
      semula ke dalam air begitu saja….
      Karena ia akan SAKIT oleh kerana bisanya
      ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

      Begitulah juga ……….

      Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang…
      Setelah ia mulai MENYAYANGIMU
      hendaklah kamu MENJAGA hatinya….
      Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja….
      Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu
      dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu……

      Jika kamu menadah air biarlah berpada,
      jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia
      begitu teguh…. cukuplah sekadar keperluanmu….
      Apabila sekali ia retak…. tentu sukar untuk kamu menambalnya semula….
      Akhirnya ia dibuang….

      Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan
      lagi….
      Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya….
      Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu
      istimewa….
      Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan
      mudah bagi kamu untuk menerimanya……
      akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.

      Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga
      ke akhirnya….

      Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi…
      yang kamu pasti baik untuk dirimu.
      Mengenyangkan. Berkhasiat.
      Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..
      Terlalu ingin mengejar kelezatan.
      Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya.
      Kamu akan menyesal.

      Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan…..
      yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu.
      MENYAYANGIMU… MENGASIHIMU…
      Mengapa kamu berlengah,
      cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.
      Terlalu mengejar kesempurnaan.
      Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang L ain
      Kamu juga yang akan MENYESAL….

      0

      0
  38. kampung@kl says:

    kalo kita tgk dorang dlm gmbr ni dah mcm ni….kat belakang yg kita x nampak…mcm2 blh jadi. yg g bercuti kat thailand tu apa kes….

    0

    0
    • jed hijau says:

      weh…ketua kampung cakap tu biar benar….kau tu ketua kampung….nanti anak2 buah fikiran goyah…..

      hahahhaha…..

      0

      0
  39. kira-kira says:

    c jajai ni lau kasi nek jijah pn dye kebas…
    hahah

    0

    0
  40. aries_april says:

    prsan x…
    carta nenek aries dh d tawan…
    aries bt nmpk td…
    :-)

    0

    0
  41. jed hijau says:

    makan goreng pisang lagi bagus….

    jom…

    0

    0
  42. eclipse says:

    aduh….tensionnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

    0

    0
  43. Jojio says:

    Sorang drive Poshe, yg sorang lagi ride kuda…..pilih ler…keduanye pun kaye….

    0

    0
  44. asparagus says:

    cerita siti la….
    info terbaru, masjid kat pahang..
    x nak terima duit derma ct…
    bgus…de gak masjid cm tuh,…
    xx nak pakai duit dri hasil nyayian….

    0

    0
  45. nUrUl'zzz says:

    Uittttttt…….bosannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….huh lengoh mulut aku nganga lma2…………………..hehehehe

    0

    0
  46. kira-kira says:

    pppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaacccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt

    0

    0
  47. aries_april says:

    i syg…
    ummuah…
    slmt ptg…
    :-)

    0

    0
  48. LaLuNa says:

    ades..citer sama lg ker…sib baik den tgh bz nih..

    0

    0
  49. eclipse says:

    weh korg…
    ptg2 ney ape yg best nak dimkn ha?
    selain pisang grg…
    aku teringin nak mkn sukun grg…
    xde lah plak jual…
    sian opis boy aku p cari…huhuhu..

    0

    0
  50. asparagus says:

    ye..cerita benar dan sahih…..

    0

    0
  51. asparagus says:

    hi my lover….
    u dah makan lunch td..?

    0

    0
  52. asparagus says:

    i dapat e mail dari informer i la….
    dlm e mail tu, x di nyakan masjid pe…
    juz masjid kat pahang….

    0

    0
  53. asparagus says:

    i org kelate…. aries org mane…?

    0

    0
  54. ANneDeSilva says:

    PE jek citer hangat ko aspa??
    pasal pe citer terbaru??

    0

    0
  55. asparagus says:

    lor…cian kat u….
    tau, i belanje u makan td….
    kawan2 u x teman u makan…?

    0

    0
  56. LaLuNa says:

    sebagai warga negeri pahang akan aku cube korek citer asparagus tu nak sahkan masjid mana? pekan ke..rompin ke..temerloh ker..???

    0

    0
  57. asparagus says:

    owhhh… aries org penang….
    anak mami la nih….. hiihi

    0

    0
  58. Jojio says:

    Aku dah ulang tengok gambar kat ataih, Fasha ni memang cantik…..kalo Mak Cik Kiah negok kenan dia….hihihihi….
    Aku cakap fizikal dia ler……

    0

    0
  59. nanti rizal ngan qabil kene brmadulh nmpaknyer….

    0

    0
  60. LaLuNa says:

    ramai gak org pahang yer..kawan dari kuantan..hihihihi

    0

    0
  61. asparagus says:

    aku pun x sure area pahang tang mana…
    tapi kat pahang la….

    eh…aries pinjam duit u…?

    0

    0
    • hantupensil says:

      hahaha…pinjam duit bini plok…
      hahahha

      0

      0
      • aries_april says:

        ya lah b…
        aries ni keja cleaner ja…
        hjng bln msti kantoi nk byr htng…
        kan si eclipse tu kwn aries…
        mkn hri dia yg bank in kan..
        klau tk…
        mau mkn pasir ar…

        0

        0
  62. asparagus says:

    hidung x pacak x pa….
    i bukan tengok pada hidung pun… huhuhu

    0

    0
  63. Dinaz says:

    da fed up dgr citer pasal org yg bermuka2 nie.

    0

    0
  64. ANneDeSilva says:

    terharunya aku bila aries bgtau B dia aku kawan dia…
    sayang ko aries….
    muahh eclipse…

    0

    0
  65. aries_april says:

    eclipse…tlong aries…

    cam na nk bt report cam hari tu ar?

    skli g bdk2x bwah bt slp…

    under aries lak tu..

    help me friend.

    0

    0
  66. ANneDeSilva says:

    ariieeesss…eclipsee…
    apesal server mcm bangang ni?
    asyk hang jewkk..

    0

    0
  67. LaLuNa says:

    wahhh sudah jem ka ini blog..napa payah beno nak masok sinik..!!!

    0

    0
  68. asparagus says:

    so, u all kenal each other la….
    bgus le kalo gitu….de kawan saling tolong… huuhuh

    0

    0
  69. new moon says:

    huh…?ok jerk..hehe…korg neh….

    0

    0
  70. eclipse says:

    setan tul la…
    penat aku type sume hlg….
    kan dh tbalik kerusi ney aku kejekan…huh!

    0

    0
  71. eclipse says:

    aries nak tlg pe?
    ssh tul la…
    lembap tul pc ney…
    nak komen pon xleh….cit!!!!

    0

    0
  72. ANneDeSilva says:

    sape sayang anne????

    0

    0
  73. eclipse says:

    aries ape2hal nak tnye p kat YM…
    eclipse tgu sn..

    0

    0
  74. violet says:

    kt cni hjn.
    xtw la kan law sal hjn srvr hang cmni..

    0

    0
    • hantupensil says:

      server BN ni mmg slow la violet oii…
      huhuhuhuh…
      gi derma duit kat kak nara tu..
      suh dia wat Domain baru

      0

      0
    • new moon says:

      ye ar tu…mmg kalo ujn die jd ngokngek sket…tp tgk gk ko pkai pe?pkai berukband ke?

      0

      0
  75. LaLuNa says:

    test..test..!!! test server..!!!

    0

    0
  76. Jojio says:

    Sekarang ni satu topik kejap jer….dah 3/400 komen…dasatttt tu…

    0

    0
  77. aries_april says:

    korang da nengok citer sekar x?
    klaki si BCL tu brlakon jd mat indon la..
    ckp pn dh cra orng indon…

    0

    0
  78. new moon says:

    aries nk wat report pe?blh nyebok dop ni?

    0

    0
  79. Penari Poco2 says:

    aku tau apsal…
    bab xleh ngumpat byk sgt kan dah kene sekat…
    esok2 dah nak pose…

    0

    0
  80. eclipse says:

    bila resah….
    ingat saat indah…
    bila rindu…
    hatiku jadi gundah…
    server dhla mcm kena panah…
    ati ku saket jiwaku semakin parah……lallalalallalalala..

    0

    0
  81. Jojio says:

    Apa pun malam ni tunggu depan tv, penyimpan mohor besar raja2 akan buat pengumuman…..besok rayaaa….opssss….puasa….hihihi

    0

    0
  82. Jojio says:

    Bagi yg server dok down tu…
    1. Guna company punyer
    2. Balik rumah guna wifi jiran punya….macam aku hihihi

    0

    0
  83. Akak Leen says:

    lorrr….story dia lg….dh x reti dh akak nk komen…huhuhu

    0

    0
  84. aries_april says:

    korang..
    p page sblh….

    0

    0
  85. asparagus says:

    pc i problem kot….
    slow down…
    u all kenal ek…
    best la….
    camne i nak kenal u all….sume ek…?

    0

    0
  86. jernih says:

    bagi yang sever slow gak.. elok lah
    log off terusss…wakakaka

    try restart balik..tenet… restart pc pun bleh gak

    0

    0
  87. lea says:

    ini gambar baru yer? rambut dia dah panjang balik ke? bkn ke rambut dia dah pendek?

    0

    0
  88. nuna says:

    ermmm….biar la dia ngan sape pon..apa aku kisah…huhu..

    0

    0
  89. lalok.. says:

    lagi2 cite pasai pacat sendat….one more thing, kenapa lah muka si jijai nampak pucat…dan mcm x de cahaya jer..hehe..

    0

    0
  90. lily says:

    tk kose nak komen pasal fasha…..yelah suami yg baik utk isteri yg baik…..cuma fasha berubah lps jadi isteri…dn tak kira siapa suaminyer harap dpy bimbing fasha jgn asyik nak enjoy jer….
    i tak berminat ketiga3x nyer….semua mcm plastik…..
    kalau suami mcm allahyarham ustaz asri bru i suka….sejuk mata memandang
    anyway sel;amat berpose

    0

    0
  91. gosipgurlfea says:

    shrug~

    0

    0
  92. tED| says:

    besdey rizal last week? bukankah rambut fasha sekarang dah pendek..?
    ok! dia buat sambung rambut bg panjang! La la la!

    0

    0
  93. fashadak says:

    aduhai… satu je bende yg teringat bile tgk gambar2 ni… nak2 gambar jejai letak lengan kat bahu fasha…. kesiaaaannnnnnnnnnnnn nora danish…

    0

    0
  94. ah saw says:

    mmang ptut pun korang pnggil dia pacat.perangai huduh…..huuhuuuuhu…dah nak pose ni.

    0

    0
  95. min says:

    dah nama sundal tu…memang sundal,perampas suami orang

    0

    0
  96. ONCeT says:

    rambut fasha sekarang pendek kan???…

    0

    0
  97. Yuhuuuuuu says:

    Elok la tu Fasha tutup mulut je
    Ya pun orang kutuk
    Tidak pun orang kutuk
    Jalan paling baik diam je

    0

    0
  98. zaza says:

    bukan hendsom pun mamat ni nasib baik duit banyak tu sbb perempuan menempel kalau takdak duit sape pun tak mau dekat kan…kan…kan

    0

    0
  99. suri says:

    musykilnyer fasha dah kawan jejai lama sblm kawin dgn nora…klu couple mcmane jejai bole kawin nora..tp aksinyer mmg confius… tp xder plak gmbr dua jer… selalu tmpt ramai2..

    0

    0
  100. benz says:

    jaga dara tu

    0

    0
  101. pinkypanthers says:

    teman tapi terlalu mesra..

    0

    0
  102. gajah says:

    jejai and qabil kawan baik. apa salah nya fasha ditemani or menemani jejai? dia orang kawan baik la…. bodoh betul buat cerita sensasi tapi tak ada fakta.

    0

    0
  103. KAMIL_YUSOF says:

    August 23, 2009, 5:07 pm

    KAWAN2 ADA CERITA TERBARU! SUMPAH,AKU NAMPAK DENGAN MATA AKU SENDIRI.
    1 RAMADHAN, SEMALAM,JAM 11MLM.AKU NAMPAK RIZAL DI CYBERJAYA DI KEDAI MAKAN DENGAN FAEZAH ELAI. RIZAL DATANG DENGAN SORANG LELAKI YANG BERUMUR DALAM 30 TAHUN,MUNGKIN PEKERJA RIZAL. DIA DATANG MELAWAT FAEZAH ELAI DI LOKASI,CYBERJAYA. AKU NAMPAK MACAM ADA SESUATU ANTARA RIZAL DAN FAEZAH.SUBAHANALLAH. APA SEBENARNYA YANG TAK KENA DENGAN MAMAT RIZAL NI. NAK KELUAR DENGAN SEMUA ARTIS. AKU BERSUMPAH AKU TIDAK BERBOHONG ATAU FITNAH. INI BULAN RAMADHAN.FAEZAH,HATI2 DENGAN RIZAL.JANGAN SAMPAI DIA BUAT ENKAU MERANA SEPERTI DIA BUAT NORA DANISH DAN FASHA…SEBARKAN…..

    0

    0
  104. watie says:

    jgnlah kwin ngan rizal ni…mmg bnyk duit tpi x de rupa langsung…dpat anak klo ikut mke dia…ui…..slmat bnyak duit klo x……x de yg bkenan….anak nora mcm mke spe ek..minta2 cam mama dia….

    0

    0
  105. jed says:

    aku rase pmpuan ni mmg dah xde maruah lgsug…mmg muke xtaw maluuu…sedar la diri 2..cntik bkn nyer kekal pon…dah tua pon kedut gak….aku rase mmg laki bodoh jer y nk kat pmpn xtaw malu ni

    0

    0
  106. dian dina says:

    napew ek klu dah der affair x ngaku..hm,tp dorg mybe mmg x der paper.cmer tahap sosial yg tinggi yg x tercapai akal kitew utk fikir..ni ar lifestyle mereka!!

    0

    0
  107. syue says:

    emm..aq phm ar ngn pompuan nie…
    ner 1 dye nk aq pown xthu….

    aq rse btter fasha smby istharh ar g bek……
    mtx ptnjk….

    0

    0
    • anggi says:

      btol kaye syue to..bnyk2 lar si fasha to istifarh .. mnx ptnjk kt maha esa..huhu:-)+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

      0

      0
  108. anggi says:

    da perampas too ngaku jewk lar.. nak selindung plak … cbe kalo dy ngaku mzty ramai yg cke taaw.. ny mseh lagi nak selindung… pasal fasha sandha lar nora danish da becerai taaw.. sume jantan dy nak … pasto suami cpew lagi yang dy nk rampas huh???
    isk3!!!taubat lar…

    0

    0
  109. azreesamEvo says:

    x de rampas2Nya..! Standard dia ber2 tu sama jek. Lain le kalau sorang alim & beriman habis & sorang lagi clubbing … lain le..

    0

    0
  110. azreesamEvo says:

    pasai tu…biar kecantikan asal…budi & sifat penyayang yg terpenting. Bukan Cover muka dgn berton2 make up…Dah dapat…dah kawin..Hubby dapat tgk wajah sebenar.X secantik mane…org banyak RM…biasalah… cari lain pulak le…

    0

    0
  111. miss lolipop says:

    ntah paper arh … wat hal sendiri sudeh…

    0

    0
  112. misz lolipop says:

    adoyaiiii.. biar jer arh dieorng nk wat pepon , yg penting x ganggu idop aku sudah !!! wat pening kepale je .. mangak betowl

    0

    0
  113. im says:

    dah mcam placur dah aku tengok..aku harap nanti bila diorang kahwin…aku harap,bila SATU hari kahwin,fasha kena cerai..biar dia rasa apa yang nora danish rasa…

    0

    0
  114. SoLaR says:

    ??

    0

    0
  115. porno izle says:

    Hello everyone. I was just surfing the Internet for fun and came upon your website. Terrific post. Thanks a lot for sharing your experience! It is good to know that some people still put in an effort into managing their websites. I’ll be sure to check back from time to time.

    0

    0
  116. I understand one thing new on several blogs everyday. It truly is constantly stimulating to see content material of other writers and find out slightly some thing from them. Thank you for sharing.

    0

    0