Written by Bella | April 16th, 2016

Pelakon Faye Kusairi meluahkan rasa kesal dan kecewa apabila pihak Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) bertindak untuk menceroboh rumah keluarga beliau tanpa sebarang usul periksa. Malah, Faye merasakan diri beliau teraniaya apabila ada pihak yang tidak berpuas hati dengan beliau sanggup membuat laporan palsu dan melibatkan keluarganya sekali.

Menurut Faye, rumah miliknya yang didiami oleh ayah,ibu serta adik beliau di Bukit Antarabangsa diserbu masuk kira-kira jam 2.30 pagi Ahad lepas.

Insiden ini jelas mencemarkan maruah keluarga beliau dan Faye juga malu dengan apa yang sudah berlaku.

Tujuan saya bukanlah untuk menuding jari kepada mana-mana pihak, namun saya berasa teraniaya apabila keluarga diperlakukan sebegini. Malah, pihak si pengadu turut memberi jaminan kepada pihak JAIS untuk menanggung kos kerosakan sepanjang proses serbuan berlangsung.

Maruah keluarga saya turut tercemar apabila insiden terbabit disaksikan oleh jiran tetangga. Saya juga risaukan ibu saya yang menghidap darah tinggi.

Faye menegaskan beliau mempunyai hak untuk mengetahui siapakah individu yang membuat laporan palsu tersebut kerana bimbang akan keselamatan keluarganya. Bayangkan, pengadu itu  mengetahui kelima-lima kereta miliknya dan keluarga.

Susulan kes berkenaan, Faye telah membuat satu laporan polis bagi menjamin keselamatan beliau dan keluarga.

Sumber Berita : BH ONLINE

38 responses to Faye Kusairi Tanggung Malu : JAIS Serbu Rumah Keluarganya Kerana Laporan Palsu

  1. gigi emas says:

    JAIS adalah institusi yg mengaibkan agama islam. Seharusnya kerajaan mansuhkan jabatan yg mencerobohi privacy rakyat. Hanya membuang duit rakyat sahaja.

    0

    1
    • Anonymous says:

      Kau minta dimansuhkan supaya senang berzinakah?……….. mereka menjalankan tanggungjawab sekurang2 nya tidak ramai anak yang dibuang atau dilahirkan luar nikah…………..

      0

      0
      • kak nam says:

        maaf mencelah…hebat gila JAIS erk, boleh pecah pintu jeriji rumah, polis nak masuk rumah cek dadah dan lain pon perlukan waran.

        JAIS ni mmg lebih atas daripada PDRM ke?

        0

        0
      • Anonymous says:

        Ko tu bodoh. Dah namanya private property, jgn nk sesuka ati masuk kawasan org. Takyah nk ckp psl zina, klau org nk berzina ke apa itu bukan maksudnya si jais jakim ni punya hak dpt green light nk menceroboh camtu je. Kat mesia ni je ada benda bodoh camni. Negara lain hatta arab saudi skali pun mana ada ceroboh private property camni. Jais jakim ni lebih arab dari arab!

        0

        0
        • Anonymous says:

          abes tu ko nak ketuk pintu, kata kami nak buat serbuan. da tentu ko lari dulu.

          0

          0
        • kuis sket says:

          marah benor. ni mesti puak2 yg menentang hukuom hudud. k bye.

          0

          0
        • Anonymous says:

          jgn nak di ikut cara org arab, aku lbh suka malaysia camni, utk mgelak zina, yg tak suka ni mesti suka buat zina kan, hampeh!!

          0

          0
    • MSJ says:

      Memang ulama seperti Dr Maza dah lama tegur JAIS dan agensi sepertinya mengenai hal ini, tapi diorang taklah suruh sampai mansuh.

      0

      0
    • Msj says:

      Memang ulama seperti Dr MAZA dah lama tegur JAIS dan agensi sepertinya mengenai hal ini, tapi takdelah sampai suruh mansuh.

      0

      0
    • Anonymous says:

      habis, siapa yg nk pantau maksiat? kau ke?

      1

      0
  2. Anonymous says:

    wah kayanya Faye ni……….. banyaknya kereta 5 buah youuu

    0

    0
  3. Anonymous says:

    Muka rasa tak bersalah je minah ni. Dia ingat dia baik sangat. Generasi Hanez Suraya makin membakabiak dgn baik sekali. Menyampah…lakonan suam, kontroversi lebih. Balik rumah je lah dik. Jual tudung ke, jual ubat ketat ke, ubat ramping ke lagi ada faedahnya…

    0

    0
  4. ian says:

    apa lagi…samanla..POYO

    0

    0
  5. lalala says:

    dah2 la dgn muke sposen ko tu..bjet suci sgt..pegi men jauh2..

    0

    0
  6. robot says:

    macam dalam drama je, orang call suruh pi cekup kat rumah..

    0

    0
  7. melati says:

    gi Mamposss lg baik Faye…..ckp lew nk tumpang glamer Elly…..

    0

    0
    • markonah says:

      elly pon dulu amik laki org. so, dapat la balasan yg sama

      0

      0
      • bkn suami sesapa says:

        ex elly tu bkn suami org lah.. dia dh lama bercerai sblm nikah gan elly… jgn main fitnah jer cr fakta kukuh br komen ya markonah…

        0

        0
  8. melati says:

    dah lew muka macam itik pulang petang..!!!!! buat memek muka plak sebiji macam Getah Pemadam….

    0

    0
  9. moksue says:

    Muhasabah diri ya nak…anggaplah pihak Jais yg dtg tu sbg peringatan dari Allah agar anak ni tak terus leka dgn maksiat ya nak…

    0

    0
  10. Anonymous says:

    Sesungguhnya aku tidak mnyedari ko adalah artis sehingga gosip ko ngan laki eli…
    Hahhahaha..nmpk tak betapa kesenduannya ko…

    0

    0
  11. insanbiasa says:

    fitnah tu dosa besar…dlm hal ni kita tak Tahu siapa berada di pihak yang benar Dan salah…jgn sb sesuatu hal..kita mmndg serong kpda org lain…ubah mentaliti kita..klau dia slh kita sbgai manusia biasa tak layak nk mngadili dia…sesama org Islam sepatutnya mnegur ng cara yang elokkk…

    0

    0
  12. Adoi says:

    Artis sendu. Puak2 perampas!!

    0

    0
  13. Sakinah Santubong says:

    lain kali nk bawak jantan, check in 5 stars hotel. whopsssk

    0

    0
  14. binipakimammasjidkapitankeling says:

    Nak tengok kebenaran mjnah ni kacau laki orang atau elly mazlin yg meroyan..tunggu sikut hari lagi…kalau minah ni kahwin debgan ex elly mazlin tu….dengan alasan jodoh kami kuat..time tu kita bolehmkecam berjemaah 18 saf.sementara tu…simpan dulu kecaman dan kata nista korang semua….

    0

    0
    • Anti-uneducated people says:

      Nak kecam, kecam jgk. Nih nak samakan segerombolan acik2 joyah dgn org beribadah kt saf. Kau dah knp? Tak kira lah nak kata metafora ka apa mcm tak sesuai. Dah mcm takde value muslim skrg. What a shame!

      0

      0
  15. Anonymous says:

    Kehkehkeh..muka dia yg pegang surat laporan polis tu..mcm muka main x puas ja hahaha lawakkksss

    0

    0
  16. Anonymous says:

    Hat pesen mana la dok tentang jais…dok gunakan jais..dpa jlnkan tugas ja..org repot dpa pwon p la.dah nama pwon nak cegah..x kan kna dok tungu nak rawat ke semua x mau cegah..x dak jais jmbatan mcm ney beleluasa la maksiat che oi..bla dah ada maksiat ada la ank haram..x pa la jais x pyh dok buat kja biaq bnyak yg bermaksiat dan bnyak ank2 haram d kalangam masyarakat melayu kita ney agama islam plk tu..humm..apa nak jdi org islam la..

    0

    0
  17. Baby tak salah... says:

    Kesian elly tu baru pas bersalin…emosi pun blum tentu stabil tp miss faye ni byk lak permintaan die… cuba kite duk kat tmpat elly,tentu stress…korang xrase bersalin,berpantang,nak jaga bby,nak jaga diri sendrian….yg penting sbg manusia la apa2 masalah jgn la smpai melampaui batas..,,

    Kesian kat baby yg baru melihat dunia tu…

    1

    0
  18. Anonymous says:

    muka faye cam adira

    0

    0
  19. norajew says:

    berlakon x berapa..x abis2 kisah dia ni..JAIS just doing their job..dah ada org report sbb tu diaorg dtg nak periksa..minah ni suka cari publisiti…adoiii

    0

    0
  20. Assalamualaikum says:

    Im supporting JAIS. Cegah yang mungkar walaupun banyak puak2 sekular yang menentang. Buat JAIS, Hati-hati musuh Islam dikalangan orang Islam dan bukan Islam sedang mencari kesalahan anda.

    1

    0
  21. Anonymous says:

    mungkin dah lama jais tu dok ketuk xbuka so kena pecahla..cuba g tengok rancangan 999 kalu orang dalam tu tak buka @ xnak buka pintu diorang memang ada hak tuk pecahkan pintu kalu suspek something..sapa suh degil xnak buka

    0

    0
    • Anonymous says:

      hahaha…da report tu alamat uma ko tp y duk ctu parents ko. suh bukak pintu sampai berjam2 xbukak…mmg pecah la pintu tu. digunapakai dlm seksyen 13 ETJS (negeri selangor) . upenye ko kt uma sebelah

      0

      0