Written by serenity | January 19th, 2012

Kami dikhabarkan yang Farah Lee, bakal isteri Ally Iskandar dan keluarganya sedang sibuk melakukan persiapan perkahwinan mereka yang bakal berlangsung esok, 20 Januari. Farah yang berusia 23 tahun telah bercerita pada Harian Metro tentang penerimaannya pada Ally yang tua 13 tahun daripadanya:-

Saya terima abang (Ally Iskandar) sebab dia dapat terima dan hormat keluarga saya seperti keluarganya sendiri, malah keluarga saya juga dapat menerimanya dengan hati terbuka.

Saya sudah lama kenal kewujudan abang sebagai pengacara TV3, tetapi ketika itu saya tidak endah sangat sehingga adiknya mengajak saya bertemu abang dan dari situ bermula cinta pandang pertama.

Dan pertemuan itu berlaku pada 20 Ramadhan tahun lepas. Menurut Farah, Ally ialah seorang lelaki yang matang dan mampu membimbingnya:-

Walaupun umur kami berbeza 13 tahun, tetapi saya tidak kisah sebaliknya beruntung kerana dia lelaki matang dan lebih penting dapat membimbing saya yang baru berhijrah memakai tudung selepas menunaikan umrah tahun lalu.

Beg goodies tetamu khabarnya memaparkan rekaan logo yang direka sendiri oleh Farah:-

Sangat comel,kan? Kami doakan majlis esok hari berjalan lancar dan diberkati-Nya. Amin. Kredit gambar Fanpage Blog Farah Lee.

43 responses to Farah Lee – Ally Mampu Bimbing Saya

  1. Khairi says:

    Tua 13 tahun itu bukan satu masalah wei, itu satu kelebihan. Lain la kalau -13.

    Apa-apa pun, walaupun komen ni Ally xbace pun, aku ucapkan tahniah. Sapa2 kenal dia tu tolong sampaikan la tahniah aku ni.

    0

    0
  2. tipah cool! says:

    alhmdllah…moge kekal ke akhir hayat… :-)

    0

    0
  3. minah says:

    alhamdullilah~ masih ade lagi yang kawin macam ni pada zaman skarang.
    tahniah…moga moga bahagia

    0

    0
  4. saya ok jer! says:

    boring lah asyik cerita pasal dorg ni. dah kahwin nanti baru cerita la woi.. aduh.. awak tu dah la putus tunang ally. tak payah nak gembar gembur sgt lah pasal cinta hati terbaru. so boring ok.

    0

    0
  5. enaza says:

    tahniah FARAH LEE dan ALLY ISKANDAR….
    semoga brkekalan hngga hujung nyawa…….aamiiinnn…..

    0

    0
  6. non says:

    Tahniah..bunga bukan sekuntum…rasernyer farah lee lagi comel..Selamat pengantin baru

    0

    0
  7. aku xkisah ko pilih sape2 pun says:

    semuga ia pilihan yg terbaik buat mu..farah lee

    0

    0
  8. saya comel says:

    13thun bknlah jauh sgt..itu cuma angka..anyways smoga brbaagia Ally Iskandar n Farah Lee =)

    0

    0
  9. sama cantik sama padan :)

    0

    0
  10. Angry Bird says:

    congrats..:)

    0

    0
  11. nehi says:

    farah lee ni ade iras sheera pelakon ank kepada aznah hamid tu kan….papepun congrats to both of u!!

    0

    0
  12. Anonymous says:

    ok je la cite diorg ni,xda masalah pon bg saya…bengong tul la @saya ok je….!

    0

    0
  13. anor says:

    muka diorg ada iras la. pilihan keluarga tu lebih berkat.

    0

    0
  14. cik tanpa nama says:

    ntah.. ape mslh ‘saya ok jer!’ ni??rsnya ally ngn farah ni diorg nk kawen pn xde nya nk kecoh2 1 dunia. kawen pn xwat mjlis bsr2 mcm selebriti laen. before ni pn diorg xde la duk canang diorg ni bercinta kn.. tak paham ngn org mcm ‘saya ok jer!’.huhu

    btw, ally ngn farah ni mmg comel sgt.smga diorg ni bhgia selamanya =)

    0

    0
  15. anis nak ckap says:

    @saya ok jer tu kawan ex tunang kowt…kepoh! hihi.. congrates ally, farah! ^^

    0

    0
  16. kasut putih says:

    Inilah jodoh Ally.. Tahniah, ni anugerah terbaek dari Allah. Jaga baik2 k..

    0

    0
  17. supernova says:

    Owh.bru je dia berhijrah n mnjadi ukhti.=D ape2 pun,smoga korang hdup bhagia berkekalan hingga ke Jannah.=D.dan menjdi ibu bpa yg hbat.

    0

    0
  18. KakLong says:

    Congrates to both of you..

    BTW, (out of topic satt)..
    Apek, sila contohi ally yer..
    Buang yg keruh, amek yg jernih..
    Bukan buang yg jernih, amek yg keruh..huhu..
    Peace.. ^_^

    0

    0
  19. pokpet says:

    gmkin glemer da bdk nih.

    0

    0
  20. kasturi says:

    saya dengan suami 19 tahun… suami 45, saya 26… tapi alhamdullihla suami banyak mengajar saya menjadi lebih matang… lagi pun kahwin lelaki yang lebih matang ni.. dia kurang nak merajuk ke, cemburu ke… xde la makan hati je… drpd kahwin dgn lelaki yg kurang matang.. asyik gaduh je memanjang… tapi itu pendapat sayalah… rambut sama2 hitam, hati lain2…

    0

    0
  21. Triple_j says:

    ok la tu dapat suami yg berusia skit, bukan byk sangat pun. atleast fikiran matang. nanti kahwin suami muda, lari plak tinggal bini masa bini balik kampung, lepas dengar hasutan adik n adik ipar nanti.

    0

    0
  22. nini says:

    wahh…ayu je tengok muka farah lee nih…kening pun tak cukur…okeh ler tuh..memang berubah betOl2 nih..tahniah^___^

    0

    0
  23. Cik Ketom says:

    Natural beauty Farah Lee ni. Langsung tak plastik. Harap berkekalan sehingga ke jenjang pelamin.
    Tiba2 teringat kisah beberapa tahun dulu yg Ally minat kat Fasha Sandha… ahaksss (tersenyum sendiri)

    0

    0
  24. adie says:

    Beauty with Brain

    0

    0
  25. april says:

    umur tua muka baby face tak ape. ngee~

    0

    0
  26. ganuikite says:

    Sama comel la pasangan nih.. Slamat melayari rumahtangga.. Semoga berbahagia dunia akhirat.. Aminnnnn.. :)

    0

    0
  27. yela... says:

    sukenye tgk muke dia….. ; )

    0

    0
  28. fans fazura says:

    manis je muke farah lee ni kan , semog berbahgia la ..

    0

    0
  29. sue says:

    tahniah..xsangke farah lee ni jodoh ally..smoge berbahagia hgga akhir hayat..

    0

    0
  30. jiran sebelah jer says:

    jiran dekat je dgn rumah perempuan tp haram x jemput.kakak dia tu cikgu dkt sekolah menengah imtiaz..terasa a jugak x jemput.dulu kakak dia kawen boleh je jemput!huh!!

    0

    0
  31. wan says:

    Tahniah A & F, semoga dirahmati Allah.

    0

    0
  32. wan says:

    Tahniah A & F, tanpa kecoh-kecoh, akhirnya sampai juga jodoh. Semoga dirahmati Allah.

    0

    0
  33. tom says:

    selamat pengantin baru…sama2 sweet..happy sokmo.

    0

    0