Written by serenity | December 9th, 2015

Sekitar 2013 pelakon Shahrizal Jaszle telah ditangkap khalwat dan menurut Shahrizal, ia memberi kesan buruk kepada kehidupan peribadi dan kerjaya lakonannya. 

Melalui mStar Online, Shahrizal yang ditemui selepas menghadiri kes perbicaraan khalwatnya yang berlangsung di Mahkamah Rendah Syariah Petaling memberitahu kerjaya lakonannya suram selepas kejadian itu, namun kini dia diterima semula.

Apa yang dirancang wanita itu berjaya, dia berjaya putuskan hubungan pertunangan saya dan rosakkan nama saya dalam industri.

Tentang jodoh itu mungkin sudah ditetapkan Allah, namun kerjaya saya juga selepas kejadian itu agak malap kerana ramai produksi yang tidak mahu panggil saya berlakon, namun Alhamdulillah tawaran sudah kembali semula.

Shahrizal memberi keterangan kepada Mahkamah bahawa dia diperangkap oleh Farah Nurizzati Salleh, 25, selepas wanita itu meminta beliau datang ke rumahnya. Shahrizal juga tidak akan berhenti menegakkan keadilan dan tidak kisah tanggapan orang ramai terhadapnya.

Saya tidak kisah orang fikir apa tentang saya atau ingat kes ini walaupun sudah dua tahun berlalu.

Saya juga tidak kisah turun naik mahkamah beberapa kali pun, demi maruah saya dan mendedahkan perkara sebenar.

Isteri Shahrizal yang hadir ke mahkamah juga memberi sokongan kepada Shahrizal:

Dia tidak kisah pun saya teruskan kes ini kerana dia kenal wanita itu bagaimana. Dia juga pernah ditipu wanita tersebut.

Kalau anda masih ingat, Shahrizal Jaszle telah ditangkap khalwat dengan Farah Nurizzati di Apartmen Taman Sri Subang kira-kira pukul 3.30 pagi oleh unit penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) hasil aduan orang ramai pada 16 Mei 2013.

Shahrizal tidak mengaku bersalah sementara Farah mengaku bersalah atas pertuduhan itu.

Farah juga kehilangan pekerjaan apabila ‘diterjah’ di tempat kerja oleh Shahrizal dan ibunya yang membawa bersama beberapa orang wartawan. Menurut Farah, Shahrizal memberitahu pertunangannya dilaksanakan atas paksaan keluarga dan ia telah putus (ketika itu Shahrizal bertunang dengan Redzwani Puteri) dan Farah mendakwa Shahrizal memberitahu mencintainya. Kata Farah:

Justeru perlu dijelaskan puncanya adalah kami berdua memang sudah bercinta dan kerana itu saya yakin. Shahz sendiri memberitahu tunang itu bukan pilihannya. Malah segala SMS dan saksi yang tahu kami bercinta ada dengan saya.

Shahrizal bagaimanapun, mendakwa diperangkap oleh Farah. Shahrizal juga mendakwa Farah seorang psiko yang mahu memutuskan pertunangannya dengan Redzwani.

Namun ketika itu, Redzwani Puteri yang menjadi tunangan Shahz mempercayai cerita versi Shahrizal. Walaupun keluarga Redzwani menyatakan tidak dapat menerima Shahrizal selepas kejadian itu, Redzwani masih bercinta dengan Shahrizal kerana mendakwa lebih mengenali lelaki itu.

Malah, Shahrizal memberitahu hubungannya dengan Redzwani semakin kukuh, dan akan kahwin lari dengan Redzwani jika hubungan mereka terus tidak direstui keluarga.

Bagaimanapun, sekitar April 2014, Shahrizal mengumumkan telah memutuskan pertunangan dengan Redzwani dan mempunyai kekasih baru iaitu Husna Nadzree (isteri sekarang) melalui akaun Instagram masing-masing. Apa yang menarik, Redzwani Puteri terkejut ketika diberitahu tentang perkara itu di Twitter, mendakwa dia tidak tahu apa-apa mengenai perkara itu. Redzwani melalui Twitter berkata apa yang dilakukan oleh Shahrizal dan Husna kepadanya ialah sesuatu yang kejam.

Redzwani kemudiannya membuat keputusan untuk mengundurkan diri dan selepas itu tidak lagi dilihat aktif di media sosial.

Shahrizal pula mendakwa sudah putus tunang dengan Redzwani selama setahun lebih sebelum itu.

Husna pula tertekan kerana dituduh perampas, yang sudah tentu dinafikan olehnya.

Bagaimanapun, sekitar awal Mei tahun ini, Shahrizal telah berkahwin dalam satu majlis tertutup dengan Husna.

Terdapat percanggahan antara cerita Shahrizal dan cerita Farah. Setakat ini Shahrizal masih mempertahankan bahawa Farah memerangkapnya. Terpulanglah pada mahkamah untuk membuat penilaian siapa menceritakan perkara sebenar. Apa pendapat anda?

52 responses to Farah Berjaya Putuskan Hubungan Pertunangan Saya Dan Rosakkan Nama Saya Dalam Industri – Shahrizal Jaszle

  1. kimK says:

    dasar jantan buaya darat! tgok kisah hidup kau pun org dh tau kau putar alam

    0

    0
    • Pekerja Gomen says:

      Malangnya siapa kahwin dengan kau…
      Dasar buaya..
      Nasib baik mahkamah tak siasat… benarkah Husna sedang mengandung semasa bernikah? Ah… ha… Siapa yang terperangkap skang?

      0

      0
      • papagondol says:

        takde ke sesapa nak buat kisah dia ni jadi drama telenovela??? mcm menarik jer…puan sri ziela jalil…apa tunggu lagi.

        0

        0
        • kingkong says:

          minta A Aida buat lagu OST dia..
          Sorry Sorry Sayangku,
          I Love You
          Sorry Sorry Sayangku
          I Miss You
          Sorry Sorry Sayangku
          Kembalilah dikau kepadaku
          sorry sorry i hate you
          sorry sorry i love you

          0

          0
      • Anonymous says:

        ok hasil aduan org ramai ke atau aduan org dlm rumah tu??
        which one yg betul?
        dan lagi satu ape kejadahnye ko pakai boxer je time tu?
        perangkap hangguk kau

        0

        0
    • Anonymous says:

      Agak2 la kalau menipu pun.Dah terang pertunangan kau putus sebab kau main kayu tiga dengan husna kat belakang redzwani puteri tu.selamba je letak gambar gf baru sampai tunang kau terpinga2 bila pulak putus.dia stay & percaya kau lepas khalwat.ni kau balas pada redzwani.
      Lepas tu kahwin kilat sebab bini kau tu dah tut.Sudahlah kau

      0

      0
      • qya says:

        hahahahaha.. padan muka kau.. dasar buaya.. ko salahkan org lain pulak ko putus dgn redzwani sdgkan ko yg tetiba ntah celah mana ko dpt pulak husna… plus, jgn salahkan org eh tawaran belakon ko dah kurang, ko ni dah kenapeee?? ko ni ishh.. mcm bapak2 dah aku tgk.. memang x segak lagi dah.. jauh benor bezanye dgn ko mule2 blakon dulu

        0

        0
    • miss kepah says:

      pegi je join gerakan bangang G25 tu….ko nk bersihkan nama maruah mmg dh takdapat dh, org tetap pcaya kau berkhalwat

      0

      0
    • Abg Joe says:

      Mengikut pengalaman Saya selaku Hakim Mahkamah Syariah,

      Kalau mengikut fakta kes, adalah sukar untuk menentukan sama ada bersalah atau tidak ,kerana pihak plantif cuma menumpang tidur saja di rumah tertuduh iaitu Farah.

      Seksyen 11(b)(ii) Akta Tangkap Basah 1962
      “Masakan Kucing Menolak Ikan.”

      Memang tak patut….. Perbicaraan disambung.

      0

      0
  2. Che Tah says:

    So? nara nk cakap apa ni….cerita mcm karangan xsiap…

    0

    0
  3. RakyatMarhaen says:

    Kalau aku tak baca tajuk tadi..aku ingat ini sinopsis drama tv3 yang baru hahahahahaha

    0

    0
  4. N says:

    NEXTTTT………………

    0

    0
  5. Anonymous says:

    ko pun mmg buaya.. itu la mknnya.. dan ko kta ppuan tu bjaya buat ko putus tng.. aduhh diri sndiri gatal lg mau salahkn org!!

    0

    0
  6. Entah le hek says:

    ehhh…dh mcm drama y keluo kat tv plk..lantak ko le..sape y btl n sape y salah..pd aku dua2 hantu n buaya..tpi skg ko dh kawin mcm ad snyp skt pasal kontrovesi..satu lagu..pas kawin ni mendadak ko gendut..hri tu aku ingtkn ako mustafa…gupa2nya shahjazle…hati sonang kot pas kawin..x kisah le dia buaya darat ke buaya tembaga..tpi bila d fitnah n d kenakan sebegini gupa smpi d tngkp khalwat..sape pn akn bengang..

    0

    0
  7. poyos la says:

    tgk muke pon da tau ni dia boye .. org ckp ‘laki klu bckp dpn bini , pijak semut x pn x mati’ hahaha

    0

    0
  8. Anonymous says:

    dramanya.

    0

    0
  9. kiahpropakwnbitch says:

    ni bleh geng dengan putri mardiana janda gersang yang kena tangkap khalwat 2 kali tu..korang yg sedap beromen pastu kantoi nak salahkan org lain…bangang abadi

    0

    0
  10. yan evo gemok says:

    ni bleh geng dengan putri mardiana janda gersang yang kena tangkap khalwat 2 kali tu..korang yg sedap beromen pastu kantoi nak salahkan org lain…bangang abadi

    0

    0
  11. yan evo gemok says:

    ni bleh geng dengan putri mardiana janda gersang yang kena tangkap khalwat 2 kali tu..korang yg sedap beromen pastu kantoi nak salahkan org lain…bangang abadi

    0

    0
  12. pakcik german wife says:

    Hi nara. Saya n family sgt ternanti2 khabar baby of e year dokter dayana n ashraf muslim.lama sudah mereka sabar mnanti khadiran zuriat.dokter dayana due december.tapi blom ade blogger yg rajin usaha dgn khabar terkini yg mgupdatenya.pls nara yg profsional tlg dptkn prkmbangan terkini dkter dayana.saya minat beliau n beliau mrupakan ikon wanita solehah ciri2 baidadari syurga terpancar d wajahnya

    0

    0
    • tupperwarepink says:

      jangan over boleh tak

      0

      0
      • Enter Your Name says:

        dear pakcik german wife,

        dah pergi tengok kat IG Dayana ke Ashraf ke blom?
        better klu nak tahu cepat, u tgok kat IG diorang je.
        klu xde instagram, g lah buat satu.
        tunggu abg nara yg update memang slow.
        hehehe..jgn marah bang nara.. (^_^)

        0

        0
  13. Anonymous says:

    Perempuan psiko memang wujud dalam dunia ni, so it makes sense pun kalau mamat ni memang kena perangkap

    0

    0
  14. cik piNgu says:

    so, ko nk ckp ko lelaki teraniaya ala2 suci dalam debu dan tak pernah bersalah?

    shame on u la jantang tak guna!

    0

    0
  15. ZYYZXX says:

    so abang nara nak suruh kami komen apa?
    tak habih2 nak buat gossip. yang lepas tu sudah la

    0

    0
  16. kutu says:

    yang pegi pilih baju umah pompuan tengah2 mlm tu buat ape? tak boleh tunggu siang ke? pastu senang2 je g rehat golek2 baring2 dlm bilik orang.

    0

    0
  17. KakUbatKurus says:

    Today akak cakap omputeh sket….How diet pill GreenAard can help you to reduce excessive fat and get the ideal weight? WA 0142332635 for free consultation. ig akak greenaardmysticalbyfazura, fb fenomena kurus by greenaard…muah2 uolls sumer

    0

    0
    • pengkomen says:

      pi jual tempat lain boleh x. atau byr nara suh bg dia punya wife ke review ke. jgn spam komen area boleh. maaf ye kasar sikit. dh lme aku perati

      0

      0
  18. botoi ayaq says:

    macam bengong ja alasan.. puiiii…

    0

    0
  19. Anggun says:

    Perempuan tu mesti banyak baca novel ni.

    0

    0
  20. kak piah says:

    si shahrizal ni mmg bodoh, org sume dah tau ko ni jantan sundal,nak cover line konon, pirahhhh

    0

    0
  21. mira says:

    kaki spin mamat ni. dh kawin pun kn. perlu ke ungkit crita2 lama. motif? kenapa? xda job ke.

    0

    0
  22. anti mental says:

    Wei shah..ape ke jadahnya ko pilih baju2 mlm2 bodoh..siang2 kat set x boleh pilih ke..lagi satu macam mane ko boleh tertidor baring bagai kat umah fara tu shah oi.. fara bagi pil tido yeagak2 la nk buat alasan bangang ko tu

    0

    0
  23. Lara says:

    Chup, yang bercinta ngan Maria Farida tu time bila? Sebelum2 bertunang dulu ek? Jantan pun boleh menyundal hue hue.

    0

    0
  24. Anonymous says:

    Cm dlm cite drama la pulakkk…

    0

    0
  25. seri says:

    pernah terbaca Maria Farida kata dulu..tobat xmau bercinta dgn lelaki muda lagi…lepas putus dgn shah jaszle ni

    0

    0
    • IVY says:

      JSeri apa yg seri…Muka Kau tu beseri-seri ke…mcm syuga ke…
      Kau Nanti dh tua,berkedut-kerdut gokkk…jgn Perasan muka Kau tu sentiasa Nak beseri-seri… Monyet Kau…Cibay Kau..mn otak kau,letak di bontot,letak di dalam perut,monyet…

      0

      0
  26. minah says:

    Cmnela aku boleh baca cite bodoh ni sampai abis….. mcm ade saka shah jaszle ni kt tepi aku pulak…

    0

    0
  27. Ehhh ko ni…pasal ape pon ko ade ke jejas industri ni???hadoooiiii…x de pon x pe laa..klau aku drector rela aku ambik azmi calip baskers pon x pe..gg pon dh cantik..mesti dgo cakap..cite boleh ejas!!!!aduuuhhhh…

    0

    0
  28. annoyma says:

    Akhirnya pompuan jugak yang rugi….murah sangat harga diri bagi lelaki tido di rumah….Akibatnya satu Msia dia bagitau konon u perangkap dia .. Dia berusaha nak lepaskan diri…burukkan nama u. Lepas ni siapa nak kawin dgn kamu??

    0

    0
  29. Aku menyampah says:

    Sumpah…aku btl2 mnyampah dgn lelaki ni. PLEASELAH BOIKOT LELAKI NI DARI MASUK INDUSTRI PERFILEMAN/DRAMA/SENI. Ikon artis yg teruk akhlak. Lebih skandal dr bakat.

    0

    0
  30. Anonymous says:

    Bodoh

    0

    0
  31. Anonymous says:

    KimK

    0

    0
  32. lala says:

    Bnyk sgt heroin nye, hero nye sorg je.Haha

    0

    0
  33. dina says:

    nak menipu pun biarlah cerdik…

    0

    0
  34. anon says:

    Laa….kenapa nak salahkan org pulak bila pertunangan putus, salahkan lah diri ko sendiri yg gatal miang buaya darat tu…. Muka jawa gini tak laku pun kalau tak kerana jadi selebriti suam2 kuku. Menyampah….

    0

    0
  35. . says:

    Kalau TV asyik tayang drama melayu Kemaruk Celah Kangkang
    Kalau Pengarah dramanya asyik mengarah drama Kemaruk Celah Kangkang
    Dan para artis akhir zamannya asyik dengan kisah Kemaruk Celah Kangkang
    Yang terinaya hanya remaja yang tergila-gilakan artis melayu dan drama melayu.
    Drama melayu aksi kemaruk celah kangkang tampa jemu merosakkan,pengalak pembuangan bayi.Tahniah Penerbit.pengarah yg tak jemu dgn Kisah Kemaruk Celah Kangkang.Terbaru tercirit tampa sengaja.TAHNIAH.

    0

    0