Written by Bella | August 4th, 2015

Apabila penerbit Erma Fatima mengesahkan beliau bakal bercerai dengan suami Bade Hj Azmi, ramai yang tidak percaya dengan berita tersebut dan mereka mula tertanya-tanya apakah ia benar berlaku ataupun gosip sahaja kerana baru-baru ini, Erma dan Bade sama-sama menyambut Aidilfitri bersama keluarga Erma.

Kegembiraan jelas terpancar di wajah Erma juga Bade disamping anak-anak mereka dan ahli keluarga yang lain.

Menerusi ruangan Cik Pang di Harian Metro, beliau melaporkan bahawa teman rapat Erma menjelaskan beliau sudah cuba untuk hidup bermadu sepanjang tempoh setahun lepas.

Namun, ada beberapa perkara yang menyebabkan beliau mengambil keputusan untuk berpisah dengan Bade tetapi Erma enggan mendedahkan maklumat lanjut mengenainya kepada umum.

Tidak dapat dinafikan, menerusi foto yang dimuat naik oleh Erma di Instagram jelas terpancar kebahagiaan mereka sekeluarga. Walaubagaimanapun, semuanya bergantung pada takdir dan ketentuan ilahi, doakan yang terbaik buat mereka.

Sumber Berita: Harian Metro

17 responses to Erma Fatima Dan Bade Masih Kekalkan Hubungan Baik Meskipun Bakal Bercerai

  1. Suri says:

    Kesian k erma..mncuba mnerima knyataan dlm sthun tp mngkin x blh jga sbb tu mngundur dri dr pura2 .perit rsanya.tp Bade x pndai mlihat kkcewaan isterinya sbb dia hnye nmpk snyuman k erma yg blh mnerima madunya.its yur fault Bade..

    0

    0
    • Anonymous says:

      “..sakit hatiku..
      saat kau dekat dengannya..
      kau peluk mesra dirinya..
      namun aku tak kuasa kerna ku rela..
      kau jalin cinta dengannya..
      walau perih ku rasakan..
      demi cinta..”
      – sakit hatiku (dato rossa)

      0

      0
    • Anonymous says:

      bile jadi camneh..nampak erma sorg yg cekal..bukan senang nak sorok ape die rase..tp die sentiasa senyum je.
      walaupon die izinkan, sebagai wanita dan hambaNya yg lemah, pasti ade rase cemburu.
      semoga kasih sayang bertaut kembali, mana tau Allah tutunkan ujian buat mereka untuk kuatkan lagi kasih sayang mereka.

      wahh! ayat aku..puitis baq hang..hua hua

      0

      0
  2. Liza says:

    Sy jarang sgt nk bg komen kat bn ni, tp bila tgk berita pasal kak erma, sy tau kak erma sorg yg tabah. pompuan mana yg boleh telan pahit bermadu. walaupun cmtu, kak erma xpnh nk canang keburukan madu n suami dia kat public, tabik sama kak erma. kenal kak erma gitu2 je time kerja kat rtm, tp dr situ dpt tau kak erma mmg sorg yg tabah n cekal. sy dgn ikhlas hati doakan kak erma tabah menjalani hari2 mendatang. terasa sedih n tumpang simpati pada kak erma

    0

    0
  3. Anonymous says:

    lepas ni mak cun juai bedak sejuk je laaa ..

    0

    0
  4. Anonymous says:

    serius kesian dan rs bersimpati dgn kak erma. semoga beliau tabah. itu br namanya cinta. dia relakan sja wpun htnya luka. tipu lah kalau tak terluka. nmpk jg dia cuba menerima madunya. kesian, tak psl2 erma yg dah lama mengharungi susah payah bersama suami terpaksa mengundur diri. namun sbg manusia biasa ada jg masanya kta sgt lemah. mngkn kak erma merasakan ini yg terbaik utknya.

    0

    0
    • Anonymous says:

      Agree… daripada hidup berpura2 lebih baik jujur pada diri sendiri. Perempuan ni kalau hati dah terluka memang payah nak diubati..

      0

      0
  5. Jadoo says:

    Jangan pernah katakan bahwa cintamu hanyalah untukku
    Karena kini kau telah membaginya
    Maafkan jika memang kini harus kutinggalkan dirimu
    Karena hatiku slalu kau lukai
    Tak ada lagi yang bisa ku lakukan tanpamu
    Ku hanya bisa mengatakan apa yg kurasa

    Ku menangis… membayangkan
    Betapa kejamnya dirimu atas diriku
    Kau duakan cinta ini
    Kau pergi bersamanya

    Ku menangis… melepaskan
    Kepergian dirimu dari sisi hidupku
    Harus slalu kau tahu
    Akulah hati yg telah disakiti

    Maafkan jika memang kini harus kutinggalkan dirimu
    Karena hatiku slalu kau lukai
    Tak ada lagi yang bisa ku lakukan tanpamu
    Ku hanya bisa mengatakan apa yg kurasa

    Ku menangis… membayangkan
    Betapa kejamnya dirimu atas diriku
    Kau duakan cinta ini
    Kau pergi bersamanya

    Ku menangis… melepaskan
    Kepergian dirimu dari sisi hidupku
    Harus slalu kau tahu
    Akulah hati yg telah kau sakiti

    Ku menangis…
    Harus slalu kau tahu
    Akulah hati yang telah….
    Kau sakiti…

    Uwaaa!!!!!!!

    0

    0
  6. bukantakterimatakdir says:

    JIKA ISLAM MEMBENARKAN LELAKI DIMADU..ADAKAH LELAKI TIDAK MERASA PERASAAN YG SAMA ?BOLEHKAH SUAMI MENERIMA ISTERI DITIDURI DAN DIMANJA OLEH LELAKI LAIN?ITULAH YG KAMI WANITA RASA..

    0

    0
    • sengal says:

      menentang poligami serupa lah kamu semua bergaduh dgn ALLAH kerana menolak hukum yg ALLAH dh tetapkan..lelaki mmg boleh berkahwin 4.. dpt boss sombong pandai kamu semua tunduk.. Dengan allah bkn main lagi pandai mencabar n berani sungguh menentang hukom ALLAH.. MULOT JANGAN CABAR ALLAH…JANGAN SOMBONG DENGAN ALLAH.. KITA SENDIRI DIHIDUPKAN OLEH ALLAH…MANUSIA ITU TIDAK LAYAK SOMBONG BONGKAK DGN ALLAH.. MASIH TAK SEDAR2 LAGI KAH KAMU HANYA MENUMPANG DIBUMI ALLAH…ISTIGFAR LAH!!!

      0

      0
      • Anonymous says:

        betul tapi kita wanita biasa bukan nabi bukan malaikat, hanya seorang wanita yang lemah yang ada sifat cemburu dan iri hati betapa payah cuba terima kenyataan tapi tak mampu bertahan menahan dugaan yg datang tak mampu berdiri teguh dan kuat menerima dugaan bila kasih suami beralih arah dan kita ditakdirkan berkongsi kasih. Bila dah tak dapat bertahan jalan yg terbiar keluar dari belenggu kekecewaan dan hidup seorang wanita bukan berakhir dengan tanpa kehadiran lelaki yang dipanggil suami………………

        0

        0
      • anon says:

        sengal….lancangnya berkata2, kamu ni jantan ke betina? kalau jantan sb tu lah kamu sokong poligami ni 100%. Kalau betina, harap2 suami kamu pun cukopkan quota dia.
        Honestly aku mmg tak suka dgn poligami, tak kiralah org nak kata ape pun. Hukum ke ape ke. Lbh baik aku hidup sorang2 drp berpoligami. Kamu sengal bercakap mcm org takde perasaan. Kamu tau ke mcm mana rase di madu? Aku pun tak pernah, tapi blh bayangkanlah. Suami2 yg berpoligami skrg bknnya ikut sunnah nabi, tapi ikut nafsu semata2. Nabi kawini janda2 utk membantu mereka tapi lelaki skrg?? Semuanya kejar anak2 dara yg muda & lawa. Tengoklah sekor ustaz (UAI) pun mcm tu jgk.

        0

        0
        • Anonymous says:

          AKU DAH AGAK DAH..ERMA NI MULUT JE KATA IZINKAN..HATI TUHAN AJA YG THU..TERBUKTI TAK BOLEH TERIMA BER MADU..YG KATA BOLEH TU ORNG GILA JE..

          0

          0
      • Untuk si SENGAL says:

        Takde siape yg berani menentang Allah. Allah Maha Mengetahui apa yg terkandung dan termampu di lalui umatnye.. Toksahla ko nak over..cari bagi nasihat pun dgn sindiran dengan caps lock siap exclamation mark..Ko sendiri pun tak beriman mana pon..

        0

        0
    • Anonymous says:

      AKU DAH AGAK DAH..ERMA NI MULUT JE KATA IZINKAN..HATI TUHAN AJA YG THU..TERBUKTI TAK BOLEH TERIMA BER MADU..YG KATA BOLEH TU ORNG GILA JE..

      0

      0
  7. anon says:

    Kalau erma berundur, untunglah madu dia dapat bade, takyah kongsi2 dah…

    0

    0
  8. Anonymous says:

    Org ckp di luar Kak Erma ni celupar dn sangat teguh dgn pendiriannya tapi satu yg i tabik sangat dgn kak erma, dia tdk pernah dedahkan aib suami mahupun madunya! Now can you see the BEAUTY in her? Segala keperitan yg dia lalui hanya Tuhan yg tahu……….. moga tabah Kak Erma.

    0

    0