Written by Bella | April 2nd, 2015

Bukan mudah untuk seseorang wanita itu menjalani kehidupan berpoligami apatah lagi jika madunya boleh memberikan sesuatu yang bermakna buat si suami. Namun, buat Erma Fatima dan Aida Abdul mereka berdua masing-masing cuba untuk memberikan yang terbaik demi ruma tangga yang dibina dan sekaligus mengubah persepsi masyarakat tentang pahitnya hidup bermadu.

 Ingin mengeratkan lagi hubungan mereka, Erma, Aida, Bade dan seluruh keluarga mereka telah bercuti bersama di Bandung, Indonesia.

Melihat pada foto mereka sekeluarga yang diambil sebelum berangkat ke Bandung, boleh menyentuh hati sesiapa sahaja yang boleh melihat keakraban mereka. Malah, Aida juga nampaknya mempunyai hubungan yang baik bersama adik-beradik Erma.

Sejujurnya, kami memang respect dengan Erma Fatima yang menerima ketentuan takdir dan tidak bersikap negatif meskipun kadang-kala tercuit rasa cemburu di hati. Tiada siapa tahu apa yang tersirat dalam hati seorang perempuan. Kami berharap hubungan baik mereka ini akan berkekalan selamanya.

 

39 responses to Erma Fatima Bercuti Ke Bandung Bersama Madunya& Keluarga

  1. Anonymous says:

    madu yg baik mcm erma ni sejuk hati sket.. alhamdulillah bahagia itu penting

    0

    0
  2. minah jambu tlajak habis says:

    itu terpulang la pada bini2 rela di madu ke tidakk…kalau terlalu sayangkn laki dorang memang sangup di madu demi nk dekat ngan laki walau pon hati tk relaaa …nk ambek hati laki punye pasal terpaksa la bini ni kena hipokritttt konon2 Nye hepiiiiii tapi padahal padahal padahal dlm hati tuhan ajeee laaa yg tau ye..

    0

    0
  3. jina says:

    Bodoh…rela jadi sandaran!

    0

    0
  4. Teddy Bear says:

    semoga jadi contoh wanita di luar sana.. manisnya madu..

    0

    0
  5. Salute says:

    Aku x mmpu .tp aku mmg respect k Erma.brsyukur la madunya dpt sebaik k Erma.klu org lain dh kne tetak tu.

    0

    0
  6. madu kelulut says:

    saja nak kan perhatian je tu..
    sendu la katakan

    0

    0
  7. pelik says:

    Pelik orang perempuan ni, Allah dah halalkan poligami, dia sibuk menentang dan kutuk orang2 yang bermadu. Lain la kalau bini muda guna cara kotor nak dapatkan lelaki tu dan sepatutnya pun kita marahkan perbuatan bini muda tu bukannya marahkan sistem poligami. Patut la perempuan antara penghuni terbanyak dalam neraka, bertindak tanpa iman.

    0

    0
    • Anonymous says:

      sbb lelaki yg patut bimbing pun x boleh nk bimbing
      x payah nak pelik….

      0

      0
    • Anonymous says:

      Takde perempuan pun akan marah kalau lelaki tu pandai jaga adab2 poligami.. Ini tak, pandai nak kahwin lain tapi cari bini umur 18-25 tahun yg kadang2 sama umur dengan anak sendiri.. Rasulullah S.A.W dulu kawin sbb nak membantu wanita2 ni, sekarang kebanyakan lelaki kawin sbb nak membantu nafsu dieorg.. Suami pun akan ditarik sekali dalam neraka kalau tak pandai bimbing isteri.. Kalau lelaki tu adil, takkan ada masalah unutk poligami.. Jangan salahkan perempuan je sedangkan lelaki tu diletakkan sebagai pemimpin wanita..

      0

      0
      • pelik says:

        Jadi dalam isu ni kita salah kan lelaki ke kita salahkan sistem poligami tu? Kalau lelaki tu tak jalankan tanggungjawab dia, itu antara dia dan tuhan. Sapa kita nak curse perkahwinan dia.(nama pun jodoh walau apa caranya pun) Pandai kawin pandai tanggung. Di akhirat jawab la. Kalau suami aku nak kawin lain pun, kawin la, tak kesah la tanggungjawab dia kat aku macam mana, janji tanggungjawab aku sebagai isteri selesai. Tak payah aku nak menjawab kat akhirat nanti.

        0

        0
      • jeni says:

        Tipulah… makcik aku, suami dia madukan dia dengan janda anak 3.masih merajuk lari ke australia stay dengan anak dia.pakcik aku berduit, kahwin janda, ada agama…dan cuba berlaku adil….makci, aku masih marah dah dekat setahun….#hati perempuan…#rgh tak best betul drama tu

        0

        0
    • angangang says:

      Bermadu sampai kiamat rata2 wanita takan boleh terima…kalau pun lelaki adil, beragama, cukup duit..tetap tak boleh guna alasan tu untuk redha poligami…hanya yang kuat hati, yang cinta ilahi melebihi lelaki akan redha denga poligami.rata2 perempuan hati lemah rapuh tamak mcm pembaca blog nara poligami satu hukuman yang tidak adil buat mereka. Tak percaya tengok siapa yang sentap.

      0

      0
  8. mimi mazola says:

    Terpulangla..tp i x rela dimadu u..yg merampas mmg la heaven..yg dirampas..makan dalam..tuhan aje la yg tau..

    0

    0
    • pelik says:

      apa nak heran. Suami tu pun pinjaman Allah. Sukati Allah la nak buat apa dengan takdir kita atau suami. Kalau kita letakkan cinta pada manusia, memang meroyan la.

      0

      0
  9. mee tarik celop says:

    I ada sorg kawan girl ni..suka nau test..kacau laki org..rumahtga org..asyik berfb ngn laki tu..sampi wife laki tu dpt tau..mulala meroyan kat fb..la..cakap teraniaya di tuduh perampas..hello..itu baik setakat tuduh..kalu i..i ganyang dia cukup2..i nk ckp..get a life..kalu dia dah berlaki esok tau la lngit tgi rendah kalu pompuan len wat menda yg sama mcm apa yg dia buat skg..and i hope sgt2 dia terkena blk.br padan tapak kaki kat muka dia
    .very desperado!!!!!!!

    0

    0
    • ffffffff says:

      siotye kwn ko tu….x pe bumi ni bulat…org y suke buat org ni..die pon akn merase jgak take time jek…

      0

      0
  10. julajuli says:

    Sy rela bermadu.umurku 30, anak sorang. (bakal timang sorang lg anak tahun ni).sumetimes, wanita2 ni rela dimadukan atas beberapa perkara.Mcm sy, disebabkan kandungan yg 2nd byk benar dugaan, sy ckp kt suami biar anak kite 2org je.tak sanggup nk pregnant lg.Tp suami nk anak 5.Sy ckp kt suami, ‘kalau nk anak 5, awk kawen lah lain.sy izinkan.’..Punyalah serik pregnant sampai takut nk hamil yg seterusnya.Dats y sy izinkan suami kawen lain.Tp suami xnk plak.Die ckp, ‘Yg sorang tak terjaga, ni kan pulak nk kawen lain’

    Tp kalau betul die nk kawen lain, sy bg syarat kalau nk kawen lain.Ye tak???Syarat2nya:
    1)Suami kena lah mampu.Ini bayar nafkah pon culas, jgn berangan lah nk kawen lain.
    2)Madu sy tu mestilah taraf pendidikan paling tinggi Ijazah & bekerjaya sebagai Pegawai di sektor kerajaan&swasta. Sbb sy pegawai dan kebanyakan belanja rumah& anak2 sy kuar duit, takkan madu sy tu nk jd suri rumah.Suami sy pon xbg belanja rumah&anak2, ni nak tanggung madu sy pulak tu?Jgn harap…
    3)7 hari seminggu, sy dapat 4 hari.Madu dpt 3 hari bersama suami…
    4)Madu sy mestilah Janda (tiada anak) atau anak dara.Takkan suami sy nk menanggung anak2 janda tu…
    5)Duduk berasingan..

    0

    0
    • Anonymous says:

      tu maknanya tak rela di madu…kalau rela..xde syarat2…
      hahahhahahaaaaa……

      0

      0
    • linda says:

      maaf ye …cuma nak cakap…
      ksian suami awak…dpt isteri yg aibkan suami….
      agak arrogant statement cik julajuli….

      0

      0
    • jeni says:

      Ni mcm dah sindiket laki bini nak ketuk duit andartu dengan bermadu
      ha..bolehlah #maduupahan
      buruk benau perangai kau…..

      0

      0
  11. Anonymous says:

    dlm hal ni aku no komen…nape aku tengok betty tu x sama ngan erma n umi aida…x lawa langsung..lagi2 masa dia berlakon ajaibnya cinta…smpi anak aku ckp nape pompuan tu x lawa…buruknya..n satu lagi…cite hati pompuan…heroin nya berlakon kaku…citenya amat membosankan…bila le nk abis…bosannnnnnn.jln cite mcm dh ok…tapi pelakon nya semua hampeh…

    0

    0
    • lady says:

      pendapat kita sama…sy pn xska tgk ceta pkul 7 tu…cpt2 la ceta tu abis…bosannn sungguh

      0

      0
    • sal?xpuas hati? says:

      sama la..nyampah aku tgk citer hti pompuan tu..xlogik lgsg tghri buta panas2 ada scene kne percik ngn lopak air..bodohnye la pengarah..

      0

      0
    • hamba Allah says:

      psal Betty tu x baik kutuk ciptaan Allah..alhamdulillah klo kita dberikn wajah dn anggota yg cantik dan sempurna.tp kna slalu beringat tu semua hanya pinjaman anytime Allah leh ambik blk..hari ni kita cantik tup esok xcident abis muka yg cantik tu…sekadar peringatan tuk semua dn jga dri sendiri..

      0

      0
  12. abang sado rupanya tomboi says:

    Buleh la kongsi rokok ngan kak erma pasni..

    0

    0
  13. Entah le says:

    pasal cite hati pompuan tu…nape la pengarah x nk ambik heroin lain..zara zya ke..kan best..ni x..heroin y kaku n kayu y jadi heroin..

    0

    0
  14. dikcik says:

    hello….sapa yg rela di madu? kalau aku bagi sebulan 4k pon aku takmau….biaq aku hidup sorang lagi bagus…aku tk suka nak share2 ni….huhuhu

    0

    0
  15. bedah bedot says:

    Aku tak rela dimadu….. berkongsi suami dengan orang lain….suami hak aku sorang!!!!! Janganlah ini berlaku…

    0

    0
    • jeni says:

      Suamimkau hak tuhan…jangan yakin sangat, orang mcm gini lah tuhan nak uji dengan kurnian madu…

      0

      0