Written by Bella | October 14th, 2015

Pernah popular menerusi drama bersiri Adam Dan Hawa dahulu, nama pelakon Elfaeza Ul Haq sejak beberapa ketika ini jarang sekali diperkatakan.

Namun, baru-baru ini ketika menjadi penyampai anugerah pada Anugerah Planet muzik (APM) 2015 sekitar minggu lepas, kami perasan imej beliau sudah mula berubah dan mengenakan tudung sepenuhnya.

Mengakui sudah lama mempunyai niat untuk menutup aurat, Elfaeza memberitahu beliau mula berhijab sejak dua bulan lepas.

Tak ada alasan khusus pun kenapa saya memilih untuk bertudung. Cuma sudah lama mahu begini. Sejak lima tahun lalu. Kini saya rasa tak patut lagi menangguhkan niat ini. Apabila mula bertudung ini, dugaan itu banyak sebenarnya.

Banyak perubahan yang kita kena lakukan dan biasakan. Bererti banyak juga benda yang kita kena belajar. Doakan saya baik-baik sahaja ya.


Bila nak berubah tu mesti ada beberapa ujian dan halangan untuk menguji pendirian serta iman kita, apa yang penting jangan pernah putus asa dan berpegang pada prinsip yang kita ada. Kami harap selepas ini Elfaeza Ul Haq akan menjalani hidup yang lebih berkat dan perlahan-lahan berubah untuk menjadi yang seorang muslimah sejati.

Sumber Berita: Berita Harian

55 responses to Elfaeza Ul Haq Kini Sudah Berhijab Sepenuhnya

  1. Amy says:

    First time dengar nama pelakon ni.

    0

    0
    • Anonymous says:

      pelakon keluarga karoake

      0

      0
      • perempuan ni kening palsu jg... says:

        Nilah salah satu pelakon yg pandai bermuka- Muka jg…hanya berlakon je tu untk bagi semua orang perasankan dia didlm dunia seni ni…berpura- pura je lebih….janganlh terlampau percaya dgn keterbukaan hati dia yg dh mula berhijab tulah..dasar hipokrit punya minah…

        0

        0
        • tah apa2 je... says:

          Bukan je kening palsu…biji mata dan segala bagai yg ada pada wajah dn Keseluruhannya semua palsu….tk suka…tk suka…tk suka…. next………..-::-!

          0

          0
        • minah jambu says:

          minah jambu pon tk suka lah ngan minah tudung ni yg eksen bagos tapi tk bagos ni huh ! ni mesti ada ape2 ni tu pasal dia bertudung …mungkin dia dh ada BF ustaz tak ? atau pun dia setakat bertudung nk eksen baik je ? tengok kening pon macm draw ngan celak aje…bijik mate besar..make agak tebal tk tebal gitu..dorang kate u ni semua Nye palsu ..hati u tu pon palsu jugak ke ?? kenape ngan tiba2 aje nk bertudung ? ada sape2 boleh jawab tak ? meacheh..

          0

          0
    • Kak Sal says:

      Ko duk pat sawah bendang ke ? Kesian rumah ko takde Tv agknya..

      0

      0
      • Amy says:

        A’ah duduk kat sawah bendang je sebab tu kenal pelakon mcm angelina jolie, sandra bullock,maya karin dan seangkatan dengannya je. :)

        0

        0
        • Anonymous says:

          Kesian eh artis yg ko kenal kebanyakan semua da ke atas 30 an., g la upgrade cabel ko.
          Pat sawah ko pakai tali rafia ke utk antenae?
          Kesian .. Baru kenal Angelina da melangit., saloma gan neng yatimah , sarimah korang langsung tak tahu agknya., hahahha
          Maklum zaman tu korng masih dok dlm hutan.,

          0

          0
      • Geylang si paku geylang says:

        Kak sal, ko ni mesti manager ul haq ni kan. Tak pun sedara mara dia. Tak pun warga singapura yg meroyan sebab org malaysia tak kenal retis sendu korang. Kan kan? Pis y’all.

        0

        0
  2. Anonymous says:

    alhmdllh syabas tahniah ^_^

    0

    0
    • Minah ni...minah topengan..... says:

      Minah ni bukan apa…saja je nk tarik perhatian orang ramai diluar sana yg dh kebanyakkannya bertudung jg…saja nk tarik minat orang2 yg bertudung jgalh tu…minah ni jg tergolong dlm stok2 perasan jg…fikir lawa je bila berselfie terus hantar penyertaan masuk ruangan mana2….minah topengan jg dia ni….Hanya pandai Berlakonkn watak2 penipu dialam realiti jg…..terusknlah sembunyikn sifat2 sebenar kau tu ya minah oiiiii..jd tk heran dgn minah nilah…Boleh dikategerikn termasuk dlm golongan reject jg…No original…..topengan semata- Mata…..dgn mekap tebal kau tu…menyampah aku….muka pun hanya bertopengkan mekap jg…podah..!

      0

      0
      • Tk suka yg palsu.... says:

        Semuanya pada dia ni palsu semata-mata…..

        0

        0
        • lelaki yg hanya suka ketulenan.... says:

          Tahnya…memang palsu je banyaklah…kening,biji mata, dan segala mekap yg ada bertepek kat Muka dia ni semua dah tk tulen dah…

          0

          0
        • Anonymous says:

          Tkdenya lawa perempuan ni.. mekap je lebih..buat apa…nk tipu para2 lelaki ya….aku ni cari perempuan yg no mekap

          0

          0
  3. ella says:

    pelakon Adam & Hawa

    0

    0
  4. anonymous says:

    alhamdulillah dah bertudung. tapi kalau boleh berhenti lah merokok /vape di khalayak ramai. malulah… pakai tudung tapi asap berkepul2 macam orang bakar sampah tuh. budak2 lelaki meja belakang awak pun dok geleng kepala dgn asap rokok awak. sampai anak saya tegur ‘orang pakai tudung boleh hisap rokok ke’. Lokasi: restaurant nasi lemak cinta sayang, seksyen 7, shah alam. (4 oct, 9pm)

    0

    0
  5. puii says:

    Kalau pakai tudung tak selari dgn perangai, lagi bertambah celaka masyarakat memandang anda. Ubah sikap. Motif semua artis konon hijrah bertudung upload selfie pakai tudung? Lepas ni duta apa? Buat jenama apa?

    0

    0
  6. gok betul.... says:

    Bukak kisah seterusnya gok….cepatlah oiii…

    0

    0
  7. Aku says:

    Aku pun tk suka dia.. Tapi kan ape yg palsu eh.. Dia keturunan pakistan pe… so adik beradik dia ada kening cantik bulu mata lentik hidung mancung… Adik beradik sama muka ngan dia cuma kak ke adik lah muka lebih manis dari dia.. Tu jer nk ckp.. But tk de lah lawa sgt dia nie ok lah…

    0

    0
    • mix2 sangat pun tk bagus jg... says:

      Campuran2 pun dah kira tk tulen…Tk asli melayunya tau…buat apa nk harap sangat mix2…dh serupa rojak basi..apasal dh tk yakin dgn baka keturunan sendiri yg mana ada kelas tersendiri ke…jadi jgn terlampau obses dgn mix2 ni sangat..dh serupa orang melayu jadi jakun Dn sakai tau.,jgn marah..tpi itulah kenyataan…tpi kalau dh mix2 tu tk blh buat apalahkn.. Dh mak bapak diaorang kahwin campur..Nk buat mcmmn..tpi orang melayu kena ingat jgn jadi jakun,sakai,gayat Ke apa ke yg sewaktu dgnnya…kalau tk dh serupa ungka beruk dihutan ok…mcm tk pernah nmpk mnusia..pelik jer bagi dia..monyet2 ni semua..Apapun rupanya yg tk lawa tu..perempuan ni dh kira tak asli ok..dh seperti dioperate2 saja….lalala..la…!!!

      0

      0
    • puji2 pun ada batasnya.... says:

      Jgnlah terlampau Nk puji2 sangat dgn yg campuran2 ni sangat..nnti lagi diaorang ni terlebih dan terlampau perasantan cantiklah kononnya! Jadi hati2 bila Nk puji yg campuran ni semua ok..

      0

      0
    • dah mcm rojak basi lagi busuk!!! says:

      Campuran rojak basilah…buat apa… hipokriko…..jadinya…hiruk- piruk tau bertambahnya……

      0

      0
    • Palsu wei!!!!! says:

      Palsu semata- mata…

      0

      0
    • campuran tk ccampuran!ada aku kesa says:

      Campuran rojak busuk…jgn jadi jakun ke gayat Ke satu yg sewaktu dgnnya ok.. Jgn jadi melayu lemah pada tu semua.. Dah macam ungka beruk dlm hutan..dh percaya dgn baka keturunan sendiri ke.. Jgn menjatuhkan maruah dn martabat melayu itu sendiri ok..apapun perempuan tk lawa ni tetap tk asli ok..jgn marah.. Oleh by by..

      0

      0
  8. si perumpuan palsu says:

    Gokkk Kau….Tolol Kau si perumpan palsu

    0

    0
  9. Anonymous says:

    Kakakaka

    0

    0
  10. Anonymous says:

    Mata dia palsu????
    Dia pakai mata batu ke? Mata dia takde sebelah ke???
    Mohon pencerahan.

    0

    0
    • bodoh, bebal punya orng... says:

      Kanta lekap tu kira dh palsulah gok..tolol, bahlol,bonggol,banggang….kau..,itu pun susah sangat nk faham…Juboh betul kau!

      0

      0
  11. melati says:

    Taktik lapok…nk Femes jer , berhijap…cuba kalau nk Femes tu ko Bogel kt KLCC…mesti cepat femes…;’;’

    0

    0
  12. melati says:

    OKU ni yg ko plak meroyan naper??? hihihi

    0

    0
  13. melati says:

    selalu nya saper yg ckp suka isap batang sebenarnya dia lew tewww..

    0

    0
  14. Anonymous says:

    Yg comment negative ni semua ade mental problem.

    0

    0
  15. pinklady says:

    cantik elfa pakai duckscarves :)
    alhamdulillah.semoga istiqomah

    0

    0
  16. cik teratai says:

    awak bertambah comel sayang.. :)

    0

    0
  17. Puteri says:

    alhamdulillah…semoga istiqomah….

    0

    0