Written by AbangNara | March 16th, 2009


Kesian dekat Mawi. Hasil usahanya membajak sawah hampir setiap malam diakhiri dengan berita sedih apabila Ekin disahkan keguguran anak pertama mereka yang berusia 3 minggu.

Mungkin Mawi dan Ekin terlalu penat bersenam setiap malam sehingga terlupa nak pergi “check up” kot-kot ada hasil daripada aktiviti riada mereka.

Katanya Ekin tidak sedar yang dia sudah mengandung. Mungkin dia tak tahu kehebatan Abang Mawinya kot. Tak sangka kot begitu cepat sekali boleh mengandung.

Apa-apa pun takziah dan kami doakan agar Mawi berusaha lebih keras selepas ini. Boleh cepat-cepat timbang anak pertama.

130 responses to (TAKZIAH)Ekin Gugur Kandungan, Sia Sia Usaha Mawi

  1. yus says:

    xpe la..dah xde rezeki la tue…

    0
    0
    • seraha says:

      lubang kat bawah ko tu ekin terlalu besar sebab tu la asal mengandung je jatuh!!!!!

      0
      0
      • seraha says:

        itu adalah balasan tuhan ko ekin d atas segala perbuatan tak senonoh ko ekin yang lalu2…. padan muka ko. pas ni mengandung lagi terus gugur lagi. macam ko gugurkan kandungan haram ko tuuuuuuuuuuuuu. hahahaha kantoi……

        0
        0
        • ny says:

          ko tu baik sgt ke? busuk la mulut ko…..x tkt DOSA KE?JELES LA TU

          0
          0
        • apa2 aje says:

          dosa? habis ekin tu buat zina sblm kawin da la tu, ngan jantan ntah mana pastu gugurkan baby, itu tak dosa? gila!

          0
          0
        • naja srikandi/mujahidah sejati solehah solihin says:

          assalamualaikum,pale hotok mung..(bahasa ganu kite nie.)ape kejadah semua nie?!.Allah taala x mengajar kite membalas dosa dgn dosa, kejahatan dgn kejahatan,pkara buruk dgn buruk..pkara brk n baik brd d tanganNYA..DIA YG menentukn sglny yg ad d ats muka bumi ini, i2lah yg dpanggil qada’ n qadar Allah s.w.t tiada siapa yg boleh menduga sesuatu yg akn berlaku tp kita wajib beriman dgn qada’ n qadarNya dgn tidak meragui atau membuat andaian atau spikulasi sendiri semuaNya d luar PENGETAHUAN KITA..SYUKRAN JAZILAN..WALLAHUALAM.!!!!!!!!!!!TAKBIR,ALLAHUAKHBAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          0
          0
        • leo-lizza says:

          ye sokong naja srikandi.. nape kita nk kutuk dia mcm tu… ntah2 dia dah bertaubat… kita gak yang dosa balik mengata kat dia.. nauzubillahi minzalik..

          0
          0
        • tiger says:

          eh btol ka ko ni seraha.. jgn main2…
          tp aku rasa mawi tu yg over buat tu la jatuh tak sempat nak lekat

          0
          0
        • kak nam says:

          yer ke? x taw pown…

          0
          0
      • ct says:

        kalau dah lama melacur dan jadi pelacur memang tuhan balas perbuatan ekin. anggaplah tuhan sedang membalas perbuatan ko yang lalu. melacur dah betahun2 sebab tu lubang kemaluan ekin besar tu yang pregnant 2 kali gugur….. cian kat mawi dapat bini pelacur macam ekin.

        0
        0
    • mia says:

      gugur ka atau memang datang bulan!!!!!… kalau dah sah mengandung, positif, itu baru boleh istihar hamil….

      0
      0
      • surya says:

        ntah betul mengandung ntah tidak. ntah2 ko ekin reka2 crita yang ko mengandung tapi sebenarnya tidak. bila haid ko turun, ko pun kata kat mawi yang ko gugur…….

        0
        0
    • mak_ayam says:

      bagus la ekin gugur. tak pasal2 nanti lahir pula keturunan pelacur kat muka bumi ni… dah lah bumi ni memang tercemar… cian kat mawi kalau betul ekin bunting dan beranak maka lahirlah zuriat mawi yang berketurunan bekas pelacur. ntah2 kalau dapat anak pompuan, bila dah besar ikut mcm ekin jadi pelacur, pastu cari lelaki yang kaya and, kawen. macam ekin buat kat mawi……….

      0
      0
      • amir says:

        nauzubilah aku dapat bini mcm ekin ni. ya Allah, jgn lah kau beri kn aku bini serupa ekin yang melacur ni. isk, tak rela aku nak pakai bini macam ni. bekas orang. eee geli……. kotor….. yaks…….

        0
        0
    • mizz says:

      sabar jer lah ekin n mawi yer….mngkin blum tiba masanya korang timang baby..klau dh smpai mase nyer nanti.jaga ksihatan baik2 yer……..

      0
      0
      • dunia says:

        cantik sungguh bahasa orang2 yg beragama islam yg suci bersih ni..nak tanya :

        1. dah ade jaminan ke u ols masuk syurga?berape harga u ols nak bayar nti?cite sikit…

        2.dah banyak pahala ke korang ade?list kat sini ape kebaikkan yg yu ols dah buat…(semua kat sini, teringin nak tahu bnyk mn pahala u ols, sampai anda rsa gah dengan diri sndri)

        3.tahu x bile anda nak MATI? ( sini laman sosial, jgn lupa berjuta org bca entry ni…sempat ke nk mntak maaf?)

        pernah dengar cite ni x?? : kalau ilmu yg kite smpaikan xbtl, dan org yg dengr dan smpaikan pada org lain…dosanya sntiasa akn dibawa pada satu org hingga ke satu yg lain…sekian

        0
        0
  2. ain says:

    usaha lg..
    mgkin belum ada rzeki

    0
    0
    • is says:

      aku tak lalu la kalau ada bini macam ekin ni. tak berdiri kot pelir aku kalau ada tidur bini macam ekin ni. tidur ngan bini cam ekin ni sama macam tidur pelacur…. eiii geli aku. mak tolong eden mak…..

      0
      0
      • aslam says:

        aku pun geli lah kalau dapat bini macam ekin ni. segan pelir aku nak masuk —-. syukur kepada allah swt aku dapat bini yang dara. solehah lagi. dan paling penting bini aku tak sosial…. syukur3…..

        0
        0
      • embeng says:

        jgnlah pura2 alim..kalau sendiri dah merasa tidur dgn pelacur..

        0
        0
  3. sarah says:

    byak2 bersabar….
    mungkin ada hikmahnya…………
    usaha lagi……….
    byk2 berdoa ya……….

    0
    0
  4. teja says:

    wak mawi cakap….takde hal…boleh aku membajak lagi….hik hik hik WORLDDDD….oooopocot !!!

    0
    0
  5. Af says:

    mulakan senaman sekarang………….. WORLD>

    0
    0
  6. hahaha. lawak gak korang punya komen nie.

    0
    0
  7. DANIA says:

    kesian kat ekin..mengandung pun x perasaan.mybe die nk tnjuk yg die x pnah mengandung..sian kat mawi..jge ekin tu baik2.kalau dah jd ayah tu jdilah yg terbaik utk anak2..k!!!slam dri peminat mawi Daneesha Dania-Segamat (JOHOR)

    0
    0
  8. betty says:

    abg mawi xsehebat laki i lah, i pun baru mengandung minggu2 jgk anak pertama tp siap honeymoon kt lagkawi naik telaga tujuh yg tinggi gila sampai sakit2 kaki betis, buat jgk aktiviti lasak, dh 8thn usia anak yg i bawa daki telaga tujuh tu, nie mesti asap rokok yg menyebabkan gugurnya janin ekin…lu fikirlah sendiri…

    0
    0
    • [email protected]@ says:

      mawi merokok ke…

      0
      0
    • prisilla says:

      betty: don’t they say that never ever talk about how good /bad your partner’s performance in bed to the public. Nanti u terkongsi pulak kehebatan laki u dengan wanita2 lain. haa..lagipun, itu kan rezeki u, reseki mawi dan ekin mungkin belum lagi. tak semestinya asap rokok yang penyebab gugurnya janin sebab kalau ikut logikla, kan..(lu pkla sendiri juga). sah2 banyak kandungan yang tergugur sebab ramai perokok kat Malaysia ni.

      0
      0
      • mrs says:

        MasyaAllah…sungguh takbur betty ni…bawak2 la ngucap..buah kalau gugur ada la puncanya…x belajar science ke???…x terkena batang idung sendiri boleh la ckp beb…sape tau kalau pasni u ngandung gugur…time tu br tau langit tinggi rendah…Tuhan punya kuasa ada ka mau pertikaikan…apa nak jadi

        0
        0
  9. Wildman says:

    Sabar

    0
    0
  10. yaya says:

    ele..mcm laki dier sorang jer yg terer..
    cm gud2 jer komen org tue…biar la da xde rezeki..
    ko tue tuhan bg rezeki dpt anak…yg mawi n ekin xdpt..
    nak wat camner…jgn terlalu ckp besar dgn ape yg ade pada diri sndr..
    nnt termkn dr sndr…lu pikir la sndr wey…

    0
    0
  11. lela cute tenggaroh says:

    ala kesianye..sabar2..

    0
    0
  12. pminat mawi says:

    ye ke brite ni?cm x caye je ak..

    hmm..mls r aku nk caye..

    ak nk dgr dr mlut mawi n ekin sndiri..

    0
    0
  13. HoneyDew says:

    kesian ekk..sabo ler..banyak2 berdoa :)

    0
    0
  14. kak munah says:

    xpe lain kali allah izinkan insyaallah

    0
    0
  15. idah says:

    pe2 pun slm takziah uat mawi n ekin. maybe lum ade rzki lgi.. bnyk2 lh berdoa mge2 tuhan membri rezeki uat anda berdua:-)

    0
    0
  16. ni says:

    xper…
    blh usaha lg…..

    0
    0
  17. kulop kudin says:

    mawi tak biasa bersenam, jadi dia belum cekap mengawal hentakan pelantak cerucuk. kuat sangat, gugur la. kena buat DC.
    sesiapa di sini yg ada contact no mawi , sila telefon dan bagitau yang hayunan hendaklah dilakukan perlahan dan berseni yang mampu juga menyebabkan ekin tu kejang otot dan terkemut2.

    0
    0
  18. flower says:

    kuatkan lg energy ye bang mawi..

    0
    0
  19. u know who says:

    usaha tangga kejayaan!

    0
    0
    • Nekounam says:

      skarang nie dah tak guna tangga lg. Dah moden katakan…Usaha excalator kjyaan..hahaha

      0
      0
  20. abc says:

    padan muke ekin!mawi cari bini baru jerlaa.kuota ada lg 3.ituuulaa..kawin dgn org tua sgt.plak tu kaki smoking!

    0
    0
  21. Bunga says:

    .: Mawi 2 blom terer lg..baru nk blaja..ekin 2 daa terer patut ajar arr ckit laki 2..hahaha :.

    0
    0
    • mira says:

      Bukan mawi x terer,die kecian dkt ekin sbnrnya…klau dia main kuat2,nnti sktlah ekin…aku dah melalui saat mcm 2 so aku tahulah………betapa sktnya bila lelaki memasukkan btg diorang ke dalam benda perempuan

      0
      0
      • ana says:

        btg c mawi la sakit sebab mawikan teruna. c ekin tu mana ada rasa apa2. tak rasa langsung kot btg c mawi. kan ekin zaman bujangnya high sosial + high sexsual……..

        0
        0
    • small says:

      sokong! patut ekin ajar mawi teknik2 nak dapat kan anak. ekin kan berpengalaman dalam seks. oi perempuan yang bernama ekin, ko tu patut sedar diri waktu ko kawen ngan mawi ko tu bukannya anak dara lagi. lubang kemalu**n ko tu dah memang besar dah. mawi ko apa punya jenis lelaki bodoh ambil perempuan macam ekin perempuan bohsia yang dahulunya hidup ekin bergelumang dengan zina……

      0
      0
      • srikandi naja says:

        dosa..dosa…ni ke care ummah islam memperbaiki kesilapan ssorg..???!!!dgn mghina,mcaci,memprleluasakn keaiban saudaranya sesamanya sendiri..sy sbgi srikandi alaf baru..saya malu dgn antunna n antum sekalian..kita tlh mmbuat kmugkrn yg lbh truk dripd seseorg yg tlh brtaubat ats dosa silamny jk kita mengungkit kesilapanny yg tlh tercatit dlm suratan takdir..insafilah dirimu..sblm trkene pdmu pkara yg sm………….DO<IN FOR DA<WAH…

        0
        0
        • islam says:

          ini baru yang mengata sesama islam.sesama saudara. di luar sana lagi banyak yang sesama saudara seislam yang berperangai buruk. nama jer sesama sedara tapi berhasad dengki sesama sendiri. bersifat cemburu. berprasangka. suka menjatuhkan kawan sedara islam sendiri. maka tidak hairanlah kalau wujudnya ruangan ini. kepada umat2 sedara sekalian jangan asyik nak bersoal jawab disini tak ada faedahnya. ekin sangat bahagia sekarang dengan cara hidupnya. begitu juga c mawi bahagia dengan bini pilihan hatinya sendiri.

          0
          0
        • leo-lizza says:

          sokong srikandi naja… korang tak baik aaa. kata kt ekin macam tu…

          0
          0
  22. […] Nasib baik Linda dan Que pergi check doktor. Kalau tak jadi macam Ekin yang gugur kandungan. […]

    0
    0
  23. Anonymous says:

    Membuat fitnah mcm mkn daging sdra sndiri. syukur je jd mnsia. jgn ggu hdp org. berdosa x trampn nnti. mati msuk kbr x ckup bsr x pun mati tersepit bumi. igt2la.

    0
    0
    • sah says:

      ala3, nak berkhutbah lah pula…. ishk apalah ko ni anonymous, ini lah namanya kritikan. kalau ko tak tahan ati, ko bla je lah…. macam je ko tu baik sangat. piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiirahhhhhhhhhh

      0
      0
      • srikandi naja says:

        KLU DH DPT SESUA2 YG BAIK 2,TRIMA JELAH…JGN DIKAU MENGAJAK ORG LAEN TURUT DIHERET K ARAH YG X SLMT…NK DOSA MMG SNG..TAPI, JGN MGJK ORG YG SDG MMBUAT DAKWAH NIE BERDOSA..

        0
        0
        • leo-lizza says:

          sah… ni bukan kritikan … ni mengumpat namanya… korang mmbuka aibnya dcni… nnti Allah buka lak aib korang… itu janji Allah kan..

          0
          0
  24. iu says:

    maybe nilah hukuman org yg hipokrit..dgn ape yg dia da buat pd zaman daranya…(yeye jek ada dara)

    0
    0
    • prisilla says:

      iu= tak baik cakap macam tu. bukan ke menuduh seseorang melakukan zina itu antara dosa yang besar. jangan lupa tu..

      0
      0
    • ana says:

      nak tanya kat mawi, malam pertama, c ekin tu masih dara ke atau……….tutttttttttttttttt susah ke masuk @ senang mawi? ada nampak tak darah perawan ekin? ada tak? ada tak mawi? ko pecahkan dara ekin ke mawi @ pun memang da sedia pecah….. kakakakaka

      0
      0
      • srikandi naja says:

        DIBERI..MULUT,KITA MGHINA..DIBERI AKAL,KITA X GUNA..DIBERI TGN,MENEKAN BUTANG2 DI PAPAN KEKUNCI DGN MMBUKA KEAIBAN SAUDARA…INSAFI DIRIMU DARI KESILAPAN2 LALU N KINI!!!!!!!

        0
        0
        • ruruk says:

          bosan nya ruangan nie. dari atas sampai kat bawah asyik gaduh je. mawi n ekin bergembira asyik2 honeymoon. korang pula tak pasal2 asyik menyalahkan n memcari kesilapan sesama sendiri. rasanya mawi ekin tak baca pun ruangan korang nieeeee…..

          0
          0
  25. hamba ALLAH says:

    ina naim bunting pelamin…..x kecoh pun….anak dah besar pun…alhamdulillah rezeki dia….

    0
    0
    • small says:

      ina adalah seorang istri yang solehah. bertuah suami ina kerana dapat mengahwini ina naim. ina juga seorang insan yang sangat2 sabar imannya…….. cayo2 ina naim.

      0
      0
  26. pelir nan sebatang says:

    ekin nak rasa p***r aku tuh…..setakat tutt mawi apa class!!! dia tak tahu lagi betapa powernya anu aku nih…”SUPER POWERRRRR!!!!!! ( sore jin )

    0
    0
    • ann says:

      x baik la kowang nie ckp yg bukan2

      0
      0
    • ana says:

      ish takpayah la ko nak test2 c ekin ni, nanti dgn ko skali dapat HIV positif! ntah brapa banyak p***r yg masuk da bro….. isk geli mak noh……….

      0
      0
      • srikandi naja cute says:

        astaghfirrullahalazim…hrp kpd hamba2 allah..taubatlah kerna kalian dh mengaibkn saudara sesama islam sendiri..sedgkn..rasulullah s.a.w. x mengajar semua 2….

        0
        0
        • ana says:

          apesal srikandi naja cute ni dari atas sampai bawah ni asyik nak komen orang je. dah namanya ruangan gosip. kalau tak tahan jgn masuk. jangan asyik nak main kan nama allah srikandi. silap2 haribulan ko yang terkena. jangan berselindung disebalik kebaikan ko srikandi. manusia tetap manusia. kalau nak suruh orang bertaubat, ko la orang yang sepatutnya bertaubat terlebuh dahulu. nauzubilla…..

          0
          0
  27. soullehan says:

    wat yg komen ape2 ntah tahniah!!! krn m’beri pahala free pd dorang amiin dn dosa fitnh tlh d top upkn pd anda.. x lupa jga yg m’doakn utk mrk “Allahu bariknaa alaih” smga Allah m’berkati kalian. rezki,jodh & maut adalh pgaturan Allah yg kta sbgai ciptaanny hnya mampu b’usaha dn b’tawakal. Smoga Allah m’beri hidayah kpd yg m’bca. Amiiin. Jazakallahu khairanjaza

    0
    0
  28. myna says:

    mungkin belum rezeki. sabar.. insyallah akan ada…

    0
    0
  29. trAnsFormeRs says:

    teruskan usaha mawi………

    0
    0
  30. Glamer says:

    Dah konfirm ke bunting pelamin tetiba je kata mengandung. Kalau dah konfirm boleh lah dikatakan mengandung.

    0
    0
  31. pening says:

    Ala..ape nak d kecohkan isu ni…mase msh pnjg lg..lg pun Ekin msh mude lg..kne lipatgandakan usaha ye Mawi…come on…u can do it bro…hehe..

    0
    0
    • hothotheat says:

      musykil la..
      npe artis skrang bnyk keguguran??…
      haih…

      0
      0
    • small says:

      woi pening ko mabuk ka apa, e kin tu bukannya muda lagi. dah separuh umur tu beb. mawi tu macam adik dia jer la. muka ekin nampak sangat tua. kedut sana sini. tua bangkak.

      0
      0
      • mujahidah muslimah solehah(naja) says:

        assalamualaikum,sy kat cni nk berpesan sdkit kat sume umat2 rasulullah sollallahualaihiwassallam..kita sbgi manusia kita harus mengingati bahawasanya kita sekelian makhluk nie hina dan teramat hina dccNya..pehe dok??makhluk nie x kira muda x kira tua asalkan dia dpt menunaikan ibadahny d muka bumi ini sbgi seorg hamba,hamba yg hina ini..sy ulangi lgi..kita nie hina d cc Allah Taala,tuhan semesta alam ini..sedarlah whi umat,insafi dirimu dari kekotoran mjga tepi kain org..nanti klu tkoyak kain org 2,korg nk tanggung ker..klu sakit ati 2 mintak maaf bebanyak psl sy hanya menyampaikan ape yg d pesan olehNya.

        0
        0
        • leo-lizza says:

          naja.. u tulis byak2 pun tak guna… nnti u yg kna balik… biaq pi kt dpa… dpa suka makan daging saudara dpa sendiri… hari2 makan daging… sodap woooo…. mewah gitu… byk kolesterol n menggemukkan… huhu…

          0
          0
  32. fatiha says:

    assalam ……
    ala pe ..harap berdoa mawi& ekin masih sabar lah akan hamil lagi ye.. tapi aku seorang pekak bisu ini ke ye.. kita ingatkan ALLAH SWT….

    0
    0
  33. mila says:

    Apa – apa ajelah komen korang nie…ape2 hal pun to Ekin N Mawi terus kan membajak sesama sendiri..he.he..

    0
    0
  34. dilla mawi says:

    ucapan takziah kpd abg mawi n kak ekin.dilla arap abg mawi n kak ekin berbanyakkan bersabar k ingat semua ini dugaan allah pd kak ekin n abg mawi.dilla amat meminati abg mawi.

    0
    0
  35. ann says:

    kita jgn suke mengata orang.hidup nie macam putaran roda.hari ini dia rasa sedih esok lusa korang yg hati xbaik akan merasainya jugak

    0
    0
  36. manis says:

    buat mawi & ekin, banyak2 bersabar…teruskan usaha.

    0
    0
  37. apam says:

    hanya org yg penanh keguguran je tau betapa sedihnya hati.wlupun aku ni bukan peminat wold mawi n ekin tapi aku tak sampai ati nk kutuk or fitnah derang mcm2..sbb hari kita sok lusa tak tau.Allah bg cash..setau aku hanya org yg tak matang je yg berperangai cenggini suka kutuk,maki,fitnah org..

    sekian..

    0
    0
    • bigriush says:

      kuih apam oi, ini bukan fitnah, ni betul2 terjadi lah ngok! kakak ko ekin tu memang pelacur klas atasan dahulu. tak caya, ko tanya lah yang empunya diri…ekin.

      0
      0
      • naja srikandi/mujahidah sejati solehah solihin says:

        assalamualaikum,umat2 sekelian alam..nk bckp jgn mengikut nafsu hati..nafsu amarah..sesungguhnya ALLAH TAALA MENINGGIKAN MARTABAT SSORG I2 YG MENUTUP AIB SAUDARANYA SENDIRI, BEGI2 JG DGN ORG2 YG BERSOBAR…SESIAPA YG BERSABAR D JLN ALLAH, MK, ALLAH MENAIKKAN DARJAT SSORG I2 D CCNYA!SESUNGGUHNYA,org yg mengumpat mengenai saudaranya,ia x akan masuk k mahligai syurga..inikan pula, mencaci,mhina saudara sendiri..lgilah..x dpt k syurga!klu nk ikut ape yg sy ckp nie ikutlah…tpi klu x nk, ikut hati krg ler..psl islam jenis x memaksa..ingati pesanku ini..klu x nk ikt, hentam jerlah..SYUKRAN JAZILAN,WALLAHUALAMUBISSAWAK

        0
        0
  38. ratueefa says:

    ekin kan dah gugur yg kali kedua plak….

    0
    0
  39. Assalammualaikum…. setiap hamba Allah.s.w.t…. tidak semua terlepas dari membuat kesilapan…. kita jadikan kesilapan dahulu sebagai pengajaran… dan belajar utk membetulkan keadaan…. siapa kita untuk memaki dan menghukum manusia sesama kita….. Hanya Allah.s.w.t.. yg berkuasa untuk menghukum atau mengampunkan dosa setiap insan…. kita cuma berhak untuk menegur dan bukan menghina. sesungguhnya… setiap kali kita menghina seseorg… maka anda lebih hina drpd org itu….. wallahualam….

    0
    0
    • Nurul says:

      Ya… betul tu kak…., betul atau pun tidak yg ekin prnah mjdi pelacur….., itu dosa dia dahulu… dan pintu taubat dari Allah.s.w.t.. sentiasa terbuka…. mungkin ekin sudah berubah… apabila kita pernah membuat kesilapan besar dalam hidup… benda itulah yg akan menjadi perhatian org ramai….. walaupun kita sudah berubah… namun ia tetap mjdi pndgn buruk org ramai… apa2pun… kpd ekin.. harap bersabar….

      0
      0
      • srikandi naja says:

        sy pn setuju 2..

        0
        0
        • Tube says:

          Sy pn setuju… Semua org tak lepas dr buat silap. Kalau betul ekin tu dulu buat silap, skrg ni mungkin dia dah bertaubat dan nyesal sejak lepas kawin dulu. Mawi sbg laki dia pun boleh terima, kita yg tak sapa2 ni, tak payah la nak bising2.

          0
          0
        • srikandi naja says:

          eemm..betul3.kita ni hamba yg hina,kita ajaklah sekelian makhluq agar menginsafi kata2 mrk dgn mengngati dosa2 silam..wallahualam.manjadda wajada.wamankasala fashala..

          0
          0
        • uli says:

          ahli2 syurga……. ni kompom masuk syurga ke ni?????

          0
          0
        • leo-lizza says:

          ULI… MASUK SYURGA ATAU TAK BUKAN KETENTUAN KITA… TP KITA LEH PILIH UNTUK MASUK SYURGA KE TAK? ANTA FAHAM…

          0
          0
  40. iqa says:

    korang nk kutuk pon agak2 la…kalo ye pon ekin 2 pelacur 2 cite lame die..xpyah nk ungkit..ko ckp org nnt makan kt diri sndri…

    0
    0
    • mujahidah muslimah solehah solihin(naja) says:

      hah! betul 2,sgt2 ku setujui percakapanmu itu…sy pn nk psn gak nie, nk ngutuk org 2,tgk aib sendiri punye lu…pas2,nk ngutuk,ngutuk ahh,bleh dpt dosa free lagi…hui,cool lagi 2, buleh wat dose free..meloncat2 ler korang nnt! sorry if i do a mistakes…wallahualammubissawak,syukran jazzilan…hrp korg lbih dpt byk huda(petunjuk)daripdNya…

      0
      0
  41. pinky dinky says:

    ee..jht nye mlt korang..nnti kena btg hidung sendiri…
    tahulah korang..langit tu tinggi ke rendah…
    ckp benda2 tak benar boleh membawa kepada fitnah…

    diorg da pun jd laki bini..bia la diorg hidup dgn cara diorg.. korang smua org luar..pe yg korang taw hal2 dlm kelambu diorang…. ish3

    0
    0
    • nor says:

      fitnah ka @ betul ka itu c ekin ja yg tau. dia melacur pun dia juga yg tau. tuhan tk tidur dan pasti tuhan tahu. lagi satu, c mawi jugak yg tau ekin ni dara ka tak….

      0
      0
  42. soleh says:

    mulut tempayan boleh tutup. mulut orang memang tak bleh tutup. semua ni berpunca dari diri ekin sendiri. org asyik dok mengata dia disebabkan perangai ekin tu sendiri. ekin sangat menunjukkan sapa dirinya yang sebenar. bab tu 1 malaysia asyik dok cakap ekin. salah ekin sendiri. orang yg mengata ekin memang tak bleh nak stop sebab orang tak kan cakap benda yang ekin tak buat melainkan benda tu memang benar2 terjadi….. so, yg len2 jgn nak marah ha ni dah nasib la laki bini ni asyik kena maki je oleh org…. assalam…..

    0
    0
  43. adik kpd srikandi naja(udin) says:

    assalamualaikum,sy d cni ign tgskn bab2 agama ckit. jgn sskli buka aib org..rasul x ajr kita care cam2..rasul ajar kt dgn cara mendoakan seseorg itu yg penah digelumungi dosa,mk,kita n org 2 insyaallah lbh diberkati olh allah mh pengampun.syukran jazila..

    0
    0
    • srikandi naja says:

      pandai pulak adik aku ni berckp tntg org dewasa..x mcm org dewasa 2..asyik tau m.hina jer.. tul, x?

      0
      0
      • srikandi naja says:

        assalamualaikum,ya ummah. tlg malu skit dgn kami ni klu nk mengutuk n m.buka aib ssorg tuh..ingat..kita nie sesama hina dcc allah taala..contohilah rasul,pembimbing kt..wlu cammane pn perbuatan buruk tg dlakukan thadap baginda,baginda hanya membls dgn mendoakan petunjuk n rahmat kpd mrk..sejahil-jahil kami, kami x mgkin mbuka,mfitnah seseorg krn tkt tergelincir dari agama yg bnr ini..syukran jazilan, wallahualamubissawak..

        0
        0
  44. qalbu ratu says:

    Jangan terus menghentam tanpa bukti yg nyata,jangan buka aib orang sesuka hati,jangan cakap besar,jangan rasa diri bagus.Hidup ini seperti putaran roda ada turun dan naik.,ada bahgia dan duka,ada susah ada senang mungkin sekarang Allah s.w.t uji hamba Allah s.w.t ini dgn cubaan/ujian sebegini tetapi kita x tahu akan datang bgaimn nasib mrk semuanya yg berlaku adalah suratan hdp diaorang.Adakah kamu mengira bahawa kamu x akn diuji?.Ingtlah kita akn sentiasa diuji setiap saat,detik,setiap ketika dan waktu,jam dan minit. Setiap sehari yang kita lalui penuh dgn warna -warni kehidupan yang penuh ranjau dan duri,Jika Allah s.wt mahu mengambil sesuatu hanya dgn sekelip mata shj jika Dia berkehendak jd jgnlah mendabik dada dgn nikmat kurniaan Allah Taala kpd kita, tkkn kemana.bg yg mngumpat, mengata,mngejek atau yg seumpamanya insaf dan bertobatlah,tahukah kamu bhwsnya dosa fitnah itu lebih besar dr membunuh dan takutlah akn ancaman Allah swt ,neraka yg bahan bakarnya terdiri drpd batu dan manusia tkkn terlepas kamu dr seksaan Allah s.wt andai kamu engkar dan tidak kembali k jlnNy..Marilh kt semua berhijrah k jlnnya yg diredhai,buatlah bnyk aml kebaikn.tinggalkan segala maksiat.krn noda hitam yg ada dlm hati boleh menggelpkn hati seterusny susah utk Nur Cahaya Illahi menembusi tangkai hati krn Nur itulah yg mengajak kt kpd kbnrn dan menjauhkn kt dr kmungkrn,InsyaAllah..wallahualambissawak.

    0
    0
  45. qalbu ratu says:

    Sesungguhny kiamat sudah menghampiri kita.Kiamat yg kecil (kematian),bila2 masa shj Allah s.wt akn panggil kita mnkala kiamat bsr,(huru-hara),akn berlaku dan iny jg sdh hampir dgn kita.jika anda ingin selamat jdlh seorang jemaah islam yg diredhai olehNy iaitu Ahli Sunnah Wal Jamaah krn yg lain x dterima d sisiny.D akhirat akn dpilih golongan yg sentiasa taat ,patuh, kpd perintahNy masuk k dlm syurgany manakala yg sesat,tergelincir,engkar akn masuk k dlm neraka jahannam.Golongan yg selamat adalah golongan kanan manakala golongan yg sebalikny golongan kiri.Golongan kanan ini sentiasa melakukan kebaikan dan drahmati Allah s.w.t semasa hdp hamba2 Allah s.wt ini sentiasa melakukan kebaikan,amal soleh yg melayakkn mrk masuk k syurga Allah s.wt manakala golongan kiri sentiasa melakukan kejahatan dan mksiat terus-menerus tanpa bertaubat kpdNy sehingga melayakkn mrk masuk k neraka.Brdasarkn kenytaan ini adkah anda yakin anda akn selamat dan seterusnya dipilih utk masuk k syurgaNy tanpa beramal soleh dan sentiasa melakukn maksiat,suka jg tepi kain org,mnyibuk perkara yg x perlu.Tahukh kalian pernah sahabat bertnya pada Rasulullah apa yg paling ditakuti oleh baginda, Rasulullah s.aw bersabda:ini(lidah).apa yg dikatakn oleh rasulullah benar belaka dan x keraguan lagi kerana dgn sebab lidah bnyk golongan hamba Allah s.wt yg masuk k dalam neraka.jd lebih baik kita diam atau berckp perkara yg baik2 shj spy dpt mnyelamatkn kt dr seksaan Allah s.wt yg amat pedih dan dasyat..nauzubillahiminzalik.moga djauhkn drpd kita. Lebih baik kita muhasbh dr drpd melihat aib org lain cb anda fikir bgimn anda yg mngutuk .mngata,mmfitnah nak mntk mf dgn Hamba Allah s.wt yg anda kutuk,kerana dosa sesama manusia perlu dhalalkn oleh manusia yg anda buat aniaya ttp dosa kpd Allah s.wt InsyaAllah Allah s.wt akn ampunkn.Mknany d sn dosa sesama manusia itu lbh sukar berbnding dosa kpd Allah s.wt krn Allahs.wt bersifat Maha Pengampun,Maha Pengasih dan Penyayangx mcm kt manusia yg x mudah memaafkn kesalahn dan kjahatn yg dilakukn oleh manusia. cb anda selidik dan muhasabah dr sndr adkh anda seorang pemaaf yg mudah memaafkn kesalahan org lain tanpa meninggalkn kesan dlm hati,jika anda kata anda x sensitif langsung anda telah mmbohongi dr anda sndiri krn manusia mmg djdkn bg2 ad kelemhan dan kekurangan,baik dan buruk, sedangkn Allah s.w.t x bgtu.jd hebatkh kita n nak bsr2kn dr ?.Kita hamba Allah s.wt n sgt hina,fakir d cc Allah s.w.t.Kitakn djdikn drp air mani.,hny baginda s.a.w shj djdkn maksum oleh Allah s.w.t.JD FIKIR2KNLH NK MASUK DLM GOLONGAN KANAN KE KIRI.XDA SEORANG PUN AKN MENYELAMATKN KITA PADA MASA ITU.JADI IKUTLAH PANDUAN AL-QURAN,HADIS DAN SUNNAH KERANA ITU SHJ JLN UTK MENUJU KEREDHAANNY..SYUKRAN JAZILAN WALLAHUALAMU BISSAWAK…..

    0
    0
  46. Tube says:

    Kita tak boleh menyebarkan keaiban orang lain walau pun ianya benar. apa tah lagi kalau cerita itu bohong, ini dh jadi FITNAH.

    0
    0
  47. akupunyasukala says:

    aku xsuka dua2..xminat langsung..tp kesianla pasal gugurkan..cuma ..aku tertnya2..nape ramai gle kata E tu cam pompuan jahat?aku xkenal dier and memang xtau lgsung pasal dier..btol atau x..biala die yg tau dan sedar..Tuhan kan adil..ade sbabla tu die gugur..orng xkn ckp kalau xde angin yg bertiup….wallaullam.

    0
    0
    • srikandi naja cute says:

      eh,nape lmbt sgt anta tahu kisah nie..ana wlupn x mnt kt diorg, ana tau lbh awal…takpe ar…asalkan ana dh smpikn dakwah……

      0
      0
  48. mora says:

    tak baik mengata dan membuka aib org..kite takde hak

    0
    0
  49. xpe lh mawi n ekin…..sbr ye,,,doa byk2…jgn dgr n bc pe yg org ckp n 2lis…dieorg sume 2 jeles ngn ape yg mawi n ekin de,,,,mgkn de hkmh d’sblik pe yg brlaku nie…moga2 cpt dpt ank ye~~~~~i’ll always support u~~~~

    0
    0
  50. N.I.C says:

    eh ct..ko niekan..sng2 je m’umpat org….ape ko ingat ko x buat ke bile bsr nnt???? Tah2 engko yg jdi placur x….

    0
    0
  51. YA AM says:

    YEKE ASLAM BINI KO X SOSIAL?MCM LA TAU SGT…NK NGATA ORG TGK DIRI SNDIRI R…MULUT LONGKANG

    0
    0
  52. mila says:

    aku ni bangsa bukan melayu….aku sendiri malu baca artikel dan ayat korang kat sini………..mengata sesama sendiri…takpelah itu hak korang….but i kenal mawi n ekin…semoga diaorang bahagia ke hujung nyawa….tc ekin..

    0
    0
  53. anonymous says:

    nape sume owg pggil ekin 2 placur..dy mmg placur ke b4 ni..cm x caye je..

    0
    0
  54. ada says:

    EON BANK paling bongok di dunia

    0
    0
  55. Mercy Morrin says:

    wow, awesome post, I was wondering the same thing. and found your site by google, many userful stuff here, now i have got some idea. bookmarked and also signed up your rss. keep us updated.

    0
    0
  56. Awesome post, hey I found this post while googling for lyrics. Thanks for sharing I’ll email my friends about this too.

    0
    0
  57. Ibnu Ismail says:

    BERAKIT-RAKIT KE HULU
    BERHILIR-HILIR KEMUDIAN
    BERSAKIT-SAKIT DAHULU
    BERSIHAT-SIHAT KEMUDIAN
    BERSESAT-SESAT DAHULU
    BERINSAF-INSAF KEMUDIAN
    MEYESAL DAHULU PENDAPATAN
    MENYESAL KEMUDIAN TIDAK BERGUNA
    KEMBALILAH KE PANGKAL JALAN
    ALLAH YANG MAHA GHAFUR KE ATAS HAMBANYA

    0
    0
  58. Abg Kutu says:

    wallawei

    0
    0
  59. insaf says:

    dasyatnye dunia

    0
    0
  60. ogy says:

    abang nara yg publish cerita ni juga dapat saham jugak dari segala apa keaiban ekin yg diorg dok kutuk2 ni, x kira perkara itu salah atau benar…
    abang nara memang tidak bertanggungjawab atas semua komen, tapi tanpa disedari para malaikat mencatat setiap aib yg dibuka mahupun fitnah yg tertera disini…
    moga abang nara sedar perkara ini & jangan kita secara sengaja membenarkan perkara ini terjadi lagi…
    elakkan publish cerita yg boleh mengundang dosa sesama saudara kita ya…

    0
    0
  61. hanya di dunia says:

    :) Alla lebih tahu, kite xlayak menghukum. “sempurna ke kite ni?” k.ekin -jangan risau, bnyk pahala akak dapat dari page ni, mereka bercakap seperti mereka hidup tanpa dosa…sekali allah tarik ape yang dorang ade skrng, nauzubillah!kite sesame muslim,layaknya saling mengasihi,kalau yg ade anak tu, jangan lupa…allah boleh tarik balik ape yang ad skrng..”Allah tu xtidur!”

    0
    0