Written by Bella | August 3rd, 2015

Kenyataan Datuk Seri Azalina Othman yang meminta semula LPF untuk mengkaji semula peraturan untuk menghalang aksi peluk cium dan aksi ranjang didalam filem dan drama bukan sahaja mendapat perhatian daripada orang ramai dan pendakwah Datuk Ustaz Kazim Elias, malah ia turut mendapat respon daripada penggiat industri lakonan, Nazim Othman.

Buat Nazim, sebagai seorang pelakon beliau merasa syukur LPF telah mengeluarkan peraturan berkenaan dan adegan tersebut seharusnya di elak kerana ia mengundang dosa menyentuh mereka yang bukan muhrim.

Berikut adalah pendapat Nazim yang diluahkan oleh beliau menerusi akaun Twitter rasmi miliknya:-

Bak kata Nazim Othman, dosa yang dah ada pun tak tertangggung dah nak tambah dosa lagi? Memang kita harus berfikiran terbuka dalam sesuatu tetapi bukan kepada semua perkara.

Apa yang buat penonton meluat adalah adengan peluk cium dan aksi ranjang ini memang terlampau dan tidak dapat dinafikan mampu menimbulkan pelbagai kesan negatif kepada masyarakat.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

36 responses to Dosa Yang Ada Pun Tak Tertanggung Tak Perlu Peluk Cium – Nazim Othman

  1. munah says:

    No.1

    0

    0
  2. Fan Nazim Othman #1 says:

    Alhamdulillah..mcm nilah artis contoh.Respect!

    0

    0
    • ye kew says:

      ala dia komen mcm tu pun sb insaf sb pernah terkena tumor di otak dulu.tu yg ingat tuhan konon.sebenarnya dia pun sama juga.anyway..i tak kesah org peluk2.tapi sedar lah diri tu sikit islam kan.

      0

      0
  3. minah jambu says:

    kalau dh tau dosa yg ada tk tertangong so jangan jadi pelakon lah..buat amal ibadat aje ..yg dh ada mateair yg tknk adengan berpegangan tangan jeles punye pasal babtu dorang kecoh2kn n taknk adengan bersentuhan konon nk jadi baik …bukan Nye kena adengan cium mulot ke pe setakat pegang tangan ..jangan nk otak sempit sangat n jangan nk mengarot !!

    0

    0
    • Anonymous says:

      jgn sampai Allah sempitkan lubang kubor ko sok..

      0

      0
      • minah jambu nice girl says:

        minah jambu selalu ingat Allah kalau nk buat sesuatu..hanye Allah yg kasi kite rezeki dn kesehatan semoga rezeki bertambah lagi di masa2 yg akan datang amin.

        0

        0
        • Anonymous says:

          tetibe!
          ..ha eloklah tu..
          kalau nak naip tu ingat Allah gak..sok pengkar jari tu. Allah bagi akal untuk berpikir.
          semak lah ko neh..penuh dgn komen ko jelah..

          0

          0
    • calon jenazah says:

      minah jambu… kata2 ko ni ibarat ko idup selamanya… sesat dari skrg tiada jaminan ko hidup.. jd klu nak berkata-kata fikir2 dulu.. yg kita ni semua akan jadi jenazah.. masa tu tak de sape nak tolong.. masa tu ko kata la otak sempit..

      0

      0
  4. minah jambu says:

    minah jambu respek ngan datuk seri azalina dorang2 ni semua otak sempit n mengarot !!

    0

    0
  5. minah jambu says:

    bukan datuk azalina nk mengalakan watak2 yg mengiurkn atau yg lain2 Nye tapi dia cakap setakat berpegangan tangan saje tkan la itu pon tk boleh..

    0

    0
    • Anonymous says:

      ckp bodoh kang sentap ko neh

      0

      0
    • minah jambu says:

      selagi boleh elak elak kan huh cakap macm bagos aje..tapi tengok jugak adengan babak2 cium dlm cerita orang puteh roling2 kt atas katil boleh elak kan ? dosa juga engkau punye mate..kalau nk pikirkn pasal dosa sampai donia kiamat pon dosa kite tk habis..bukan nk galakan tapi agak2 la ..terima khaseh n thank u..

      0

      0
  6. OhAku! says:

    MOHON EMMA KEMBONG DA FATIHAH LATIF, SENTAP MAMPAT!!!! BODOH PYE PELAKON MELAYU. EMMA DAN FATIYA SORG BETUDUNG , SORANG BUKA SANA SINI. TAPI DUA2 TKDE BEZA.

    0

    0
  7. Hm says:

    Betul kata Nazim Othman tapi ade juga org kritik..ish2..tak faham aku.

    0

    0
  8. huhu says:

    teringat tengok cerita “misi cantas cinta sejoli” isk isk sangat menyedihkan tgk adegan2 yg sangat sosial dan melampaui batas islam.
    moga banyak lg penggiat2 seni,pelakon sedar akan perkara ini

    0

    0
  9. jemah says:

    org skrg ni tak leh ditegur…laju je menjawab masing2…kalau tak tau or buat2 tak tau baik dok diam2…tak pun g blaja agama semula….yg aku tak faham menteri pun sama naik bengapnya..apa nak jadi le melayu Islam Malaysia ni….jgn main2 dgn hukum hakam nih..ingat sikit bala Allah..

    0

    0
  10. Kemek Suhaiza says:

    mmg lah dia nak elak cium atau pegang2 sb dia cik gayah tapi kalo shanaz berlakon takpe best pegang2

    0

    0