Written by AbangNara | March 8th, 2013

Amboi nampaknya bahang pencerobohan Lahad Datu telah merebak kepada rakyat Filipina di Semenanjung Malaysia. Terbaru, Zed Zaidi telah membuat laporan polis terhadap pembantu rumahnya yang berasal dari Filipina kerana mengugut ibu mertuanya.

zed zaidi

Berikut ialah kata-kata ugutan yang dikeluarkan oleh orang gaji tersebut sebelum melarikan diri:-

Saya orang Sulu, suami saya orang Sulu, keluarga saya juga orang Sulu, Adakah puan tidak takut dengan saya?

zed zaidi

Pelik betul orang-orang asing yang datang bekerja di Malaysia ini. Seolah-olah tak mengenang budi. Nak ugut apa bagai. Nasib baik tak ada sebarang kehilangan atau kecederaan yang berlaku. Semoga Zed Zaidi cepat-cepat dapat cari pengganti pembantu rumahnya. Info asal SinarHarian.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

111 responses to Diugut Pembantu Rumah Filipina, Zed Zaidi Buat Laporan Polis

  1. Nanaa says:

    Sampai macam tu sekali ye dorang. Udahlerr datang negara kita, nak bawak masuk pun mahal, nak bayar gaji pun mahal, boleh pula g cakap macam tu. Haiiilaaa Sulu

    0

    0
    • Adoilah says:

      Sebenarnya kan Jgn amik org asing…
      Ni ic pun dapat,,,
      Indo, thailand, kemboja,sulu…bangla…adoilah….

      0

      0
      • amoi says:

        stuju..jgn amik org asing..jgn bg org asing IC..so jd mcm ni..negara makin tergadai…

        0

        0
        • WTF orang SULU…

          0

          0
        • Mira says:

          Semuanya salah UMNO/BN. KL pun dah jadi macam ibu kota pendatang asing. Biarkan negara “dijajah” oleh pendatang2 haram yang masuk secara berluasa tanpa kawalan. Bangla2 tok sah cakap la..dah jadi gangster penuh membanjiri Malaysia. Peristiwa di Lahad Datu contoh sempadan negara begitu senang dicerobohi. Usahlah cakap pasal ‘negara maju’ kalau hak2 keselamatan dan rakyat sendiri tidak diutamakan.

          0

          0
        • Bukak Mata says:

          tak terkejut…semuanya dah terlambat. pendatang2 asing kat Malaysia sudah 2 juta orang di Malaysia…salah siapa?

          0

          0
        • Celik La Hoiiiii says:

          “Orang-orang atasan” patut naik LRT dan pergi ke Chow Kit, Bukit Bintang, Seri Petaling, Cheras, Gombak, Ampang …tengok betapa teruknya KL penuh dengan pendatang2 nehhhhh !!!!!

          Jangan asyik tidur kat Putrajaya saja !!!!

          0

          0
        • PAS says:

          dah 2 juta warga asing menetap di Malaysia. Celik la mata UMNGOK hoiiiiiii

          0

          0
        • i'm not a monster says:

          jgn bagi muka kt org luar terutama PINOYYYY…memang x kenang budi btoi, mentang2 puak sulu ingt org Malaysia takut ker, dh buat laporan polis belum ZZ..? humban jer org gaji puak sulu tu dlm penjara, ingt negara bapak sulu dia ke aper nk buat sesuka hati

          0

          0
        • Ratna Sarumpaet says:

          aku warga indonesia. aku senang tinggal di Malasia. kami mau cari ongkos pak. aku masuk Malasia pakai itu ‘turis visa’. passpor aku pun pak, bukan original. aku ketawa aja pada immigrasi2 Malaysia. dilepaskan aku masuk terus kerna aku cantik bangat. aku bersukur..semoga sukses bagi diriku cari uang untuk orang tua ku. i luv u pak najib !!!!!!

          0

          0
        • Awas says:

          jgn kasi muka pada pendatang2 ni. mula2 memang baek, pijak semut tak mati, lepas dah dapat apa dia nak, mereka akan tikam dr belakang. aku dah terkena. kaurang patut layan mereka macam pekerja. kalau tidak mereka akan pijak kepala. kena ingat mereka datang dgn satu tujuan- cari duit. itu saja. kata2 manis tu semua …dusta.

          0

          0
        • Jemah says:

          ***********dimana ada pendatang, disitu ada sampah**********

          0

          0
        • Anonymous says:

          sape suruh pandai menjemput.. bkn main lg jaga kepentingan pekerja asing. skrg terima la balasan…
          sila2 jemput2 buat mcm negara sendiri yer.. jgn lupa mengundi ..wakakaka

          0

          0
        • Pendekar Kiah Popia says:

          amboi mulut korang..kalah pengerusi United Nation khen??? apa kata kaurang Tweet pada si Najib, menteri dalam negeri dan juga pihak immigresen? masuk ruangan gossip takkan mengubah apa2.

          0

          0
        • Miss Kutilyoyo says:

          KUALA LUMPUR @ MINI BANGLADESH of SE ASIA !!!!!!!!!!!!!

          0

          0
        • lolita says:

          Shae video penyanyi asal lagu Sayang

          0

          0
        • Garu Kepala says:

          Zed Zaidi..konon tak suka pendatang, kau ambil juga maid rakyat asing….pelik aku la!!!!!

          0

          0
        • K.A.A says:

          x kenang budi langsung..

          0

          0
        • BENCI SULU DAN PENDATANG HARAM! says:

          SULU NI MMG BABI!!! KAT SABAH NI MELUAT AKU NAK MUNTAH HIJAUUU!!! TGOK ORANG ORANG BABI NI MASUK SABAH BERDUYUN DUYUN MACAM BABI DALAM KANDANG!!!! KITA JALAN KE MANA MANA MESTI JUMPA KUMPULAN BABI! SIAP BUAT RUMAH! BERNIAGA! LEPAS TUH LANGSUNG X NAK HORMAT ORANG TEMPATAN! BERLAGAK MCM NEGERI NI DORANG YG PUNYA! AKU HARAP KERAJAAN DAPATLAH MENGHAPUSKAN BABI BABI NI! ANTAR BALIK KE TEMPAT ASAL DORANG!

          0

          0
        • Minah Sedar says:

          Rakyat2 asing guna pas lawatan dan student visa sebagai jalan singkat untuk duduk di Malaysia buat aktiviti haram. Inilah fenomena Malaysia sekarang.

          0

          0
      • Hanya Mampu Tersenyum says:

        Lambang Kita Yang Gagah
        Dipandang Mulia Dan Indah
        “Bersatu, Bersetia, Berkhidmat”
        Cogan Katanya
        UMNO Terus Mara
        Untuk Rakyat Malaysia

        Kkakakakakakakakakakakakakaaa….kelakar betul !!!!!!!!!

        0

        0
        • Sedih says:

          nampak gayanya, PRU ke 13 akan datang 5 lagi negeri2 Melayu akan dan bakal tergadai. thanks Umno.

          0

          0
        • ZorroKL says:

          aku setuju, sudah terlalu ramai. 2 juta..itu menurut statistik..yg masuk secara haram bawak family, adik, kakak, sepupu, ipar duai..belum di kira. aku rasa pendatang2 ni lebih banyak dari penduduk negeri Perlis. 5 juta aku guarantee…

          0

          0
      • Tina says:

        nak jaga kedaulatan negara …jgn masukkan pendatang2. titik ..

        0

        0
    • bbycumil says:

      setelah aper yg mereka buat pd wira2 negara kita (penggal kepala n keluarkan organ dalaman) keturunan dorg ni xlayak dpggil manusia..kerajaan pls jgn bg muka kat mereka ni lg..srh pnoy yg ada malaysia balik ke negara mereka..alfatihah wira negara.

      0

      0
    • Lembu Gemok says:

      mak aii geng sulu ni dah melampau ek..diorang timbulkan kekecohan, dgn rasa tak bersalah sound orang cam tu..yang buat tunjuk perasaan depan kedutaan malaysia di filipina tu pon cam gampang..kata Malaysia dah berani keluarkan tentera…habis yang korang bunuh orang Malaysia tu, kejadah?bunuh tu kira halal ker bg korang?mazhab mana korang pakai?kuajaqqqqqqqqqqqqqqq!!!!!

      0

      0
      • Sulu Bulu says:

        APA NAK HERAN DIK. BANGLA2 SEKARANG PUN DAH BOLEH BUKAK KEDAI KAT MALAYSIA GUNA PAS LAWATAN.

        0

        0
    • Anonymous says:

      kerajaan baik sangat bg masuk org asing ke malaysia.dah jadi kes cenggini masing2 duk salahkan yg ini yang itu.puncak kepimpinan bermula dari pemimpin yang berlaku adil bukan gelap mata.

      0

      0
      • suka Sabree Abu says:

        aku heran, depa tu kadang tak sedaq diri langsung..
        aku tak kata soma, segelitir saja lah.
        tapi perangai depa yang lagu ni lah yang buat aku cemuih..
        tah pa2 ja..

        0

        0
        • Yolo says:

          Malaysia – truly negara pendatang haram berteduh asia !!!!!!!!!! :(

          0

          0
        • i'm not a monster says:

          knapa lah kerajaan Malaysia baik sgt dgn pendatang, tangkap masuk dlm jail bg makan sedap2..pas tu baru hantar balik semula, klau kat Singapore jgn harap pendatang blh senang lenang

          0

          0
        • Ubah Mentaliti says:

          korang drama lah. kalau negro2 boleh maki hamun polis malaysia dan mat-rempit boleh langgar polis..inikan pulak puak Sulu tu. cakap banyak tak guna….kita pilih pemimpin yg boleh buat kerja di PRU akan datang…

          0

          0
    • Hang Jebat says:

      yg aku heran, pendatang2 asing lebih berkuasa dr polis, immigresen, tentera dan kerajaan m’sia. takkan melayu hilang. nampaknya hang tuah sudah tersalah cakap. m’sia dah dijual pada bangla, filipino dan iran.

      0

      0
    • sina says:

      dah tu ko nak suroh saper keja org ……melayu???…org melayu kita ni bukannya nak kerja angkat batu tu semua ….

      0

      0
      • Bidas says:

        Kalau bayar lebih apa salahnya ???? Ahaksz…tak payah aku pergi gym dan kau pun boleh tolong aku pecah batu tu buat simen ! lalalalalalalala

        0

        0
      • kiah keembong says:

        skarang kan kerajaan dh wat gaji minimum rm900.. tu yg diorang amik bangla.. murah sket.

        0

        0
    • k says:

      yang buat taik tu lanun2 sulu..bukan semua org sulu..maybe zed zaidi tak habis2 kutuk org sulu..bengang la dia..

      0

      0
    • Warga Kecewa says:

      naik bas nampak muka pendatang2, naik monorail pun samer, masuk kedai pun penuh pendatang2, pergi pasar pun diaorang jugak yg conquer. dah la tu pengotor, meludah saner sini, buang sampah, bising, samseng lagi…. rimas laaaaaaaaa !!!!!!

      0

      0
  2. kamariah says:

    suruh mak mertua ckp aku org MALAYSIA ade aku kesah engkau siape……
    bangsat punya pinoy….

    0

    0
  3. Statement says:

    Amenda mu nak peliknya nara?
    Mu duk kl bukan tak pernah nampak org asing lg banyak dari org tempatan…ni nak mari pulak bangla ramai2…
    So takyah heran lah kalu dia nak debe pung…
    Sbb dia ramai…aku rasa kalau org asing bersatu padu…mahu pupus malaysia dalam
    Peta…..

    0

    0
  4. mak jemah says:

    elok la ko lari sebelum jiran2 zed zaidi belasah ko..pangako sayo betol..

    0

    0
  5. Sha says:

    Di persilakan pengomen2 tegar betifulnara mengomen….

    0

    0
  6. Anun says:

    x sedar duk kat negara org..main ugut2 plak..bahaya ni..musuh dlm umah sendiri..berjaga2 la sape2 yg ade maid pnoy ni…

    0

    0
  7. LESONG says:

    GANGSTER WOO~~!! TAKUT MAAKKK….

    0

    0
  8. Shana Cun says:

    1st!!!!!! tak bace pon citer zed nie, terus komen semata2 nak dpt 1st…huhuhuhuhu…

    0

    0
  9. akuorgsolok says:

    firstly nak tegur zed dulu.. blh x klu wat ayat tu jelas skit? belasah je menaip x letak koma lgsg..
    secondly.. org sulu ni pun kena igt skit.. nak rampas tu ty la dulu sabahan..adakah mereka nak diperintah pulak oleh org sulu? ask the majority.. klu berjaya rampas pun tp rakyat memberontak, x guna juga kan?

    0

    0
  10. Mat K says:

    kena ambil kira,

    dia tanya dlm nada ugutan? ada dia tunjukkan ekspresi muka dia yg berat ke arah mengugut ke?

    atau dia senggugut?

    0

    0
  11. yoyo an yoyo says:

    Macam mcm dunia skrg….byk2 bersyukur pada allah.

    0

    0
  12. LoveMeNot says:

    nak kena sula maid ZZ nih..

    0

    0
  13. aina says:

    mmg dasar org indon, n sume pendatang kt negara ni jenis yg xmengenang budi.. kalau pk2, patut ke kite ni mengutuk or mencerca tmpt kite cari rezeki.. agak2 berkat ke tak rezeki yg diorg dpt tu? dh la same2 islam.. lg nk kutuk bagai…

    0

    0
  14. dark2_angel says:

    senapas aku baca statement zed zaidi neh…

    0

    0
  15. manusia x kenang budi says:

    krjaan ptt nye x prlu bwk msuk wrga asing ni,x kenang budi,kite bgi gaji,tmpt tggal,mkn..eh,dye ske2 je ugut org..boikot wrga asing,!

    0

    0
    • AWAN TERPILU says:

      boikot apa nama…dah too late kata omputeh…itu org tua awal2 dah bagi warning “jangan kera di hutan disusukan , anak sendiri mati kelaparan” begitu lah perumpamaan malaysia sekarang..akibat..yang berhormat segala gila harta dan pangkat.

      0

      0
  16. PUAN BLink2~ says:

    iyo lah. eden pn samo yo~~
    den duduk perumahan kek sg way depan western digital. omak aih!!! klo balek keje bapak rasa mcm . where m i??!! terasa i yg malaysian neh berada d luar negara tempat org asing. bangla endon blaa.. bla.. yg x tahan tu kete mahal kot dr aku!! kaye depa neh dok malaysia!! shit.. halau balek!!

    0

    0
  17. apada says:

    maid tu sengaja je cari alasan. dia lama dah nak benti. alang2 ada isu sulu. sibuk nk ngaku sulu jgk n buat threat mcmtu…..

    0

    0
  18. poh kong says:

    kite terkenal sgt dgn diplomasi…diplomasi yg akhirnya menyusahkn diri…elok je kau hantar maid ko g kem tentera kt sabah sebelom hntr balik pnoy tu ZZ. silap hari mak ko plak yg dikerjakan..cilake nye puak jamalil kiram….8 polis mati…we will never forget that… tolong jgn mengaku korg islam ok…sbb perang dlm islam ada law..xleh seksa mayat..ni kau siap penggal and rodok organ org tu..ak x leh imagine mcm mane famili mangsa nue perasaan…elok sgt kena gempur dgn tentera..

    0

    0
  19. misaeiii says:

    kerajaan terlalu baik hati, kadang2 xfaham mcmane PATI ni terlalu ramai di Malaysia yg masuk secara haram, xbuat keje ke ? aku pn xfham..kt area aku ni bersepah warga asing duduk ..nyampah kdg2 rasa xselamat..harap pasni kerajaan tlg la pantau tmbh2 kawasan pedalaman tu ..kt sabah smpai da xleh beza rakyat malaysia or filipina.. sedih pun sedih..tgk kt youtube byk video indon mnghina malaysia ..sakit hati eden..

    0

    0
  20. kasabian says:

    bang nara mmg mengikut perintah betul..ada pn update pasal maid jed jaidi….

    0

    0
    • Anonymous says:

      kasabian…bang nara dh terhantuk kepala kt dinding la tu baru dia leh sdr….kalau x siap cite tu dh basi baru keluar….

      0

      0
  21. Anonymous says:

    sory to say la..i dok sabah ikut husband.itu memang sifat-sifat mereka..mula2 baik ngan kite.tp dah dpt ape die nak,die akan tikam dari blakang..keluarge mertua dulu pernah ambik anak angkat org sulu dari filipin ni.die kate die anak yatim piatu.bile dah besar ckit die wat dajal bawa geng2 sulunye merompak keluarge mertua i.dorg ni mmg bangse yg xde maruah..

    0

    0
  22. cida says:

    jiran aku phillipines. takat ni ok ja… tp yg paling aku bengang depa suka sgt karaoke… kadang2 kul 2 3 pg pun karaoke.. bengang aku bengang!!

    0

    0
    • Anonymous says:

      orang dari filipina ni byk jenis…kalau dari utara filipin, memang dorang sgt sosial.dulu time aku keje kat labuan tinggal dlm sebuah rumah yg ade 10 bilik.ade 1 bilik ni perempuan filipina tagalog tggal situ.kalau dah sugar daddy nye otstation,mule la mcm2 jenis laki die bw balik..

      yg sulu ni dari selatan…di sabah ni memang menghambur orang filipin tapi bukan semua nya suluk…dan tak jugak semua suluk jahat tp kbykannya gtu la

      0

      0
  23. sina says:

    dah tu ko nak suroh saper keja org ……melayu???…org melayu kita ni bukannya nak kerja angkat batu tu semua ….

    0

    0
  24. cik kelisa says:

    kalau tak nak pekerja asing keje kat malaysia ni, orang melayu malaysia kenalah sedar diri. tak memilih keje. wanita yang bekerja pulak, berhenti keje. tak perlu pakai maid bagai. jimat belanja. ni tak, kita jugak yang menjadikan maid ni permintaan tinggi. dah tau orang malaysia mana nak jadi maid, sudahnya kena la ambik maid asing. yang lelaki pulak, berapa kerat nak keje buat bangunan? ramai? kalau ramai, tak der pekerja asing monopoli keje buat bangunan. pendek kata, salah diri sendiri.

    0

    0
    • mak bedah says:

      yang ni mak bedah sokong..dorang tau bising marahkan kerajaan sebab PATI ramai sgt..tapi dorang taknak buat keje cleaner, amah, angkat batu sume…..semua nak duk dalam ekon…padahal SPM failed!!

      0

      0
      • Jenab says:

        Boleh bawak masuk, tapi kena control la. Macam mana visa pelawat boleh duduk Malaysia dah 5 tahun siap bukak kedai berniaga…apa jadahnya hoiiii ??????

        0

        0
      • Anonymous says:

        PATI = Pendatang Asing Tanpa Izin!
        Da terang2 salah Tanpa Izin!
        Klu yng ada pasport or permit masih boleh diterima sikit la.. at least masih dikawal .. ini PATI halauuuuu keluar!

        0

        0
    • Anonymous says:

      Memang patut ambil pekerja2 asing bg sektor pembinaan, pembantu rumah, buruh kasar utk memenuhi permintaan di dlm bidang berkaitan. Memang tak patut pekerja2 asing ini diberikan IC utk mengundi kerajaan yg korup di Malaysia ni.

      0

      0
  25. Amoi Comel says:

    Zed Zaidi ko semua nak tweet…
    Poyo betul. Tak layak langsung jadi presiden Seniman. Childish.

    0

    0
  26. ustazah says:

    zed zaidi…ntah2..org gaji umah u tu orang sulu jadian kottt…cer citer..cer citer….

    0

    0
  27. cik kelisa says:

    limpahan pekerja asing kat negara kita ni adalah kesilapan kita jugak. jgn asyik tuding jari kat orang lain. dah rakyat malaysia ni memilih kerja. cer tanya yang muda2 tu, berapa kerat yang nak kerja buat bangunan? yang perempuan, berapa orang nak jadi maid? kalau rakyat malaysia semua sanggup memenuhi permintaan kerja tu, tak der sebab mereka diperlukan. ni tak, yang muda2 nak duduk relek ngadap facebook, layan gosip, rempit, cintan cintun. kerja malas, duit nak.

    0

    0
  28. Anonymous says:

    memang bagus banyak la kalau indon, bangla, sulu etc tak ade kat msia. Tapi tak berasaplah dapur, takde lah bangunan dan rumah-rumah, kedai-kedai pun kena tutup sebab takde orang nak kerje. Sebabnyerr…..orang melayu rakyat malaysia terlampau ramai yg pemalas, malas nak kerja susah2 dan kotor2. Baik sibukkan berpolitik utk sama2 membinasakan negara. Setiap benda ada baik dan buruknya. Yg penting nak cakap tu guna iman dan akal la

    0

    0
    • orca1604 says:

      lagi 1 org ,melayu suka sgt jadi bos…goyang kaki..upah org asing sbb bayaran orang asing buat kerja dari orang malaysia sendiri.anak kerja buruh (kerja kasar bawag terik matahari) sbb rasa kerja tu hina, xde kualiti.pemikiran kita dah jadi macam tu sbb telah dididik dari kecil lagi.xkira dari keluarga dan juga persekitaran.

      0

      0
      • Cakap Pandai says:

        ….kau bila lagi nak kerja ladang???? :(

        0

        0
      • Tiao says:

        Tak semestinya tak nak kerja ladang tu pemalas. Kalau ada degree takkan nak kerja ladang. Kena setimpal la. Lagi satu kita bercakap pasal pendatang2 yg tidak mempunyai dokumen2 yg sah tapi boleh tinggal di Malaysia dapat IC biru. Apasal la bengap sangat nak paham.

        0

        0
  29. loli says:

    sng2 bunuh je semua pinoy kt mlysia.hbis cite.emo sgt la korang ni!!! bkn sume pinoy tu jhat.

    0

    0
  30. Sirna Samurangkir says:

    Yahhh bennerr!! Oranga maleysia ini hanya pandang rupa ajahh, contohnyaa lihata ama gue, gue kemarin naikin tongkang dan mentang-mentang gue cantik, truss gue dilepasin ama itu pak imigrasi, hihihihih, emangnya itu pak imigrasi bole dokorupsi sama perempuan cantik kayak gue, makasih ya malaysia kerna terlalu bodoh jendol kasi gue masukk ke sini, makasih yaaaahh, ihihihihihihi

    0

    0
  31. Anonymous says:

    Pemimpin2 kita kata negara kita aman sbb hasil pemerintahan derang yg kununnya bagus sangat. Sekarang apa dah jadi? Negara aman adalah kerana rahmat dari Allah swt bukannya dari pemimpin.

    0

    0
    • Betik Binti Timun says:

      betul…cakap pungpang pungpang…..1Malaysia, transformasi rakyat tapi pendatang2 kau kasi duduk free, dapat IC, tak bayar cukai, bukak kedai….pelik lah aku.

      0

      0
    • cik kelisa says:

      Kalau tak buat kerja, macamana Allah nak bagi rahmat? Allah bagi rahmat bila kita usaha, doa. Macam rezeki jugak. u tak kerja, mana Allah nak bagi rezeki. apa la.

      0

      0
    • cik says:

      ni la contoh pendek pemikiran. Allah bagi rahmat apabila ada usaha ada doa. Usaha dan doa dari kita semua, termasuk para pemimpin. Setiap usaha perlu perancangan. Macam rezeki. Kalau u duduk saja, takkan Allah nak bagi rezeki.

      0

      0
  32. ffdfbb says:

    alahh..aku rasa zed zaidi pun sengaja naikkan story ni sbb nak rasa org sokong dia..sbb selama ni ramai org tak ske dia..takyahla kecoh2..dah org sulu dah lari biorjela..silap2 sbnarnya maid dia tu sebut ayat tu dgn nada merendah diri pastu cium tgn mak dia mintak ampon sambil mencicit larikan diri..yela sbb dia rasa takut sbb dia keturunan sulu..rasa2 logik tak pandangan aku nih???

    0

    0
  33. neyna says:

    Satu perkara yang perlu diketahui ttg orang sulu/tausug..mereka mmg suka pakai perang saraf. Mereka akan cakap mcm2 supaya orang takutkan mereka… tp sekiranya kita tidak tunjukkan rasa takut, dan tunjukkan kita yg in control, maka mereka akan rasa mengecil dan tidak berani. Namun begitu, sekiranya bgaduh dgn mereka, sila bhati2.. mereka mmg ganas dan suka membunuh.

    0

    0
  34. anti kiram says:

    puak sulu kiram=zionis
    SEBAB???? membunuh memenggal dan keluarkan organ mangsa…

    0

    0
  35. zed zaidi lebih suka org gaji sulu says:

    HAHA .kutuk2 abby padahal ko pon same je .ambik org gji sulu .

    0

    0
  36. NASI GORENG says:

    kawasan perumahan flat kat damansara, pengawal keselamatan aka pakgad pun org bangla.. apekah????

    0

    0
    • Ana says:

      org indon dkt kl ni siap leh bukak butik dgn pakei kete bmw lagi, ko hado?? padahal dulu dtg naek tongkang je pun.. ngek btoi KERAjaan najib nie.. phuii
      kate minyak tu subsidi tuk rakyat tp knapa org indon/bangla/myammar and etc byq hrga myk sama mcm rakyat malaysia jugek ptotnya harga mereka lebih mahal sebab subsidi tu tuk RAKYAT WARGA NEGARA MALAYSIA SAJA.
      memang la depa rajinkerja sebab depa dtg negara org, xkn la nk jd big boss pulak kot, mcm student malaysia yg further study dkt obersi tu, dorg pun rajin keja tuk tmpung kos hidup dkt sana nk harapkn duet parents yg xkayo sgt dgn adek bradik ramai lg
      pastu yg org bahlol boleh pulak ckp yg rakyat malaysia nie malas kerja, mana hampa tau?? xkn la graduate ijazah nk jadi buruh yg gajinya kurang dari 500hggt mna nk cekau duet nak byq ptptn tok ajib kesayangn hampa tu. pastu ckp “kalo nk ptptn free dptkan la 1stclass honour” ngok la sapa yg ckp mcm nie, hampa igt kepndaian tu dpt diukur cmtu ka… ada ja org dpt 1st class honors dgn meniru, adilkah?? ada org yg betoi2 pandai tpi time result rezeki xmemyebelahi dia dpt 2nd class then dia kena byq ptptn yg lebih mahai dr yg dipinjam.

      selama lebih drpd 50 tahun umno memerintah malaysia.. byk juga jasa umno untuk malaysia tetapi umpama korang pakai baju, xkn baju yg sama je korang pakai mesti baju tu makin lama makin buruk dan lusuh kekadang terkoyak n mesti korang nk pakai baju baru jugekkan.. renung2kan
      memang memilih pemimpin xsemudah menukar baju<< kata macai.. hihi
      k.bye undi itu rahsia anda.. tq

      0

      0
  37. Ana says:

    org indon dkt kl ni siap leh bukak butik dgn pakei kete bmw lagi, ko hado?? padahal dulu dtg naek tongkang je pun.. ngek btoi KERAjaan najib nie.. phuii
    kate minyak tu subsidi tuk rakyat tp knapa org indon/bangla/myammar and etc byq hrga myk sama mcm rakyat malaysia jugek ptotnya harga mereka lebih mahal sebab subsidi tu tuk RAKYAT WARGA NEGARA MALAYSIA SAJA.
    memang la depa rajinkerja sebab depa dtg negara org, xkn la nk jd big boss pulak kot, mcm student malaysia yg further study dkt obersi tu, dorg pun rajin keja tuk tmpung kos hidup dkt sana nk harapkn duet parents yg xkayo sgt dgn adek bradik ramai lg
    pastu yg org bahlol boleh pulak ckp yg rakyat malaysia nie malas kerja, mana hampa tau?? xkn la graduate ijazah nk jadi buruh yg gajinya kurang dari 500hggt mna nk cekau duet nak byq ptptn tok ajib kesayangn hampa tu. pastu ckp “kalo nk ptptn free dptkan la 1stclass honour” ngok la sapa yg ckp mcm nie, hampa igt kepndaian tu dpt diukur cmtu ka… ada ja org dpt 1st class honors dgn meniru, adilkah?? ada org yg betoi2 pandai tpi time result rezeki xmemyebelahi dia dpt 2nd class then dia kena byq ptptn yg lebih mahai dr yg dipinjam.

    selama lebih drpd 50 tahun umno memerintah malaysia.. byk juga jasa umno untuk malaysia tetapi umpama korang pakai baju, xkn baju yg sama je korang pakai mesti baju tu makin lama makin buruk dan lusuh kekadang terkoyak n mesti korang nk pakai baju baru jugekkan.. renung2kan
    memang memilih pemimpin xsemudah menukar baju<< kata macai.. hihi
    k.bye undi itu rahsia anda.. tq

    0

    0
  38. Anonymous says:

    Buat pngetahuan korg aku mnetap kat uae.. rsanya sni org asing klu x lbih pun, nk sama byak ngan org local.bsepah2…sgala keje depa la buat. org local relax jd bos je.. tp xla trok pun cam kat msia..pinoy, indon, bangla ..smua ada.. tp aman damai je.. wpun aku ppuan nk kluar sorg mlm pi kedai ke mana ke xtakut.. if kat msia skang ni dlm umah pun xtentu slamat.. aku rsa undang2 msia longgar sgt..smpi org asing brani pjak kepala..

    0

    0
  39. Da says:

    Usir keluar pendatang2 tanpa permit… !!!!!!!!!!!!

    0

    0
  40. ate says:

    IDOP ZZ!!!!!!!!!!!~

    0

    0
  41. mak bedah hangin says:

    amboi2 korang..pandai nye menaip…budak2 yang baru nak up yang SPM dapat 8E 1G pun pandai menaip kat sini….untuk pengetahuan korang..pendatang2 ni dapat IC sebab..

    1) dorang dah jadi penduduk tetap…berpuluh2 tahun dah duk sini (macam kawan mak bedah..dia ni mak bapak org indon..tapi dh berpuluh tahun duk sini..dapat Penduduk tetap..dia pun lahir kat KL..tapi kalau kat sekolah cikgu tanya..sape mak bapak penduduk tetap..dia tak mengaku..hahahha tak mengaku indonnn kauuu)

    2) Dorang berkahwin dengan rakyat Malaysia…sape yang salah? sape suruh ko kawin ngan indon..ngan bangla…ngan pakistan..ngan filipine…so dorang mmg suke dapat kawin ngan org malaysia..dapat kerakyatan..salah sape??

    so kalau tak tau diam!!

    0

    0
    • yayaaaya says:

      yg kawin rakyat tempatan hanya beberap kerat je. yg buat business cara haram, bukak kedai, bawak satu kampung dari Indonesia tu duduk Malaysia..apa cerita?????

      0

      0
  42. anak sedara pah bedah says:

    tu la zed zaidi…amek lg maid jadi-jadian…smkin menjadi2 ler slpas kejadian di LD..dasar pendatang x sedar di untung !!!…

    0

    0
  43. Haliza Misboon says:

    sangat la heran.. gaji maid mahal nk mampos..
    ngalahkan org malaysia ada spm lg..
    byr agensi sepasal.. byr gaji sepasal..
    keje bukan elok sgt pun.. mendera budak lg..
    gaji nk mahal belaka..

    0

    0
  44. Mrs. Sobri says:

    sy baca kat sini, ada yang mengaitkan hal politik. hadoiiii…nape nak politician SANGATTTT??? cuba kalau bersama2 membasmi apa yang patut, bleh tak? cemuih btoi!

    0

    0
  45. ANWAR says:

    yg psl ptptn tu ak rse adat brhutang klo pnjm knela byr blk kn…cme yg kita jd cm mls nk byr tu sbb interest tggi sgt..ak pon slh sorg pminjam ptptn mgaku yg ble nk byr blk bkn men mhl…xp bg ak tetaplah dah pnjm harusla byr…n btolla kata org klo mls nk byr tu blaja smp dpt first class..ni x blaja men2 dpt duit pnjman g bli hp ipad bgai…ble tyme nk byr blk bisig…xp yg bisig tu pyokong kuat pr kot…yg ske vontot n seks bebas..x gtu???

    0

    0
  46. Madihah says:

    Laaaa, apa hal si ZZ ni? Dulu awak bising AA datang Malaysia berlakon. Skrang, orang gaji awak, ada work-permit?

    0

    0