Written by AbangNara | May 4th, 2013

Tiga kali berkahwin, tiga kali perkahwinan A. Aida gagal dipertahankan. Perkahwinan pertamanya adalah dengan Ameng Spring, kemudian dengan seorang anggota polis dan terbaru, A. Aida telah diceraikan dengan talak dua oleh suami ketiganya, Suffian Sulaiman,

a aida cerai

Suffian dilaporkan mahu menceraikan A. Aida dengan talak tiga tetapi dihalang berbuat sedemikian oleh pihak mahkamah. Kembali menjanda buat kali ketiga, A. Aida berkata kepada Kosmo yang dia mahu menumpukan perhatian terhadap kerjaya dan keluarganya:-

Buat masa ini keutamaan saya sekarang mahu lebih fokus kepada kerjaya sebagai penerbit dan penulis skrip. Ketika bergelar isteri dahulu kerja-kerja yang saya lakukan agak terbatas. Mengenai perkahwinan pula saya langsung tidak terfikir sama sekali. Apa yang boleh saya katakan, sekarang ini lelaki tiada dalam kamus hidup saya dan lebih selesa sendiri dengan ditemani anak-anak.

a aida cerai

A. Aida sempat memberikan sedikit nasihat kepada wanita di luar sana atas pengalamannya yang gagal di dalam perkahwinan sebanyak 3 kali. Kata A. Aida:-

Pertama sekali saya mahu memberi nasihat kepada semua wanita supaya mengenali terlebih dahulu lelaki yang ingin dijadikan suami sebelum mengambil keputusan untuk berkahwin. Kesilapan yang saya lakukan ialah terlalu cepat memberi persetujuan kepada lelaki yang ingin mengahwini saya. Baru sebulan kenal saya terus bersetuju berumah tangga, sedangkan saya perlu mengenalinya dengan lebih mendalam sebelum membuat keputusan.

Semoga A. Aida menemui ketenangan dalam hidup selepas penceraian ini. Kalau ada jodoh, bolehlah kahwin sekali lagi. Kalau tak ada, mungkin itu petanda untuk A. Aida membesarkan anak-anak dan mengembangkan lagi karier seninya.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

33 responses to Dicerai Talak Dua, A. Aida Tumpu Pada Kerjaya & Keluarga

  1. mahaguru says:

    muhasabah diri tu jugak penting

    0

    0
    • aptb says:

      tol tu..ni dh pkahwinan ketiga cik kak… tgk dlm2 kedlm diri dan fkrkan npe sume tjadi… sama2lah beringat ye…sekian

      0

      0
      • KIMJONGKOOK says:

        Kalau kahwin sebab nafsu semata-mata, memang tak kekal.

        0

        0
        • Apam Tembam says:

          Ayo..tak larat betul artis tua senggal ni…dulu masa baru kahwin sibuk nak saman Ameng spring…itu ini…..dah 3 kali kena CRET dengan jantan masih nak kata orang lain salah…dia tu mulia…bagi nasihat bagai…ibarat kalau budak kantol SPM 3 kali…. memang otak sengget…tak boleh den nak menolong…sama lah jenis-jenis ni….
          Bukan dia ni yang menyokong orang ubah bentuk rupa….ceehh…ni orang tak ada ilmu punya pemikiran…perasaan diri tu muda. perasan diri tu cantik…dah boleh boleh dah….tumpukan bekalan akhirat bukan nak kahwin cerai….

          0

          0
      • Memeng says:

        Ko yg bermasaalah nak nasihat kami plak? Lucu la kan….

        0

        0
    • Olga says:

      MUKA SUNTIK BOTOX MCM NI LAH SUAMI PON LARI MUKA MCM HANTU

      0

      0
    • Anonymous says:

      Tak habis2 dgn masalah si nenek ni.. Dulu beriya dok canang kata dlm sebulan berhabis ribuan ringgit bagai utk rawatan kecantikan tapi kena cerai jugak.. Nampak sgt nenek ni mmg tak cantik..!!

      0

      0
  2. walawey says:

    daripada gaya dan cara dia ni aku tengok mulut dia blh tahan lancangnya

    0

    0
  3. Didi says:

    Pertama sekali.. kita salahkan diri kita dahulu… itulah proses perubahan kpd yg lbih baik drpd banyak menyalahkan orang lain.. Sekian..

    0

    0
  4. ROMBAU says:

    Jodoh ditangan Allah.. Jangan lupa kewajipan kita kepadaNya.. Aurat wajib ditutup.. Sebelum kahwin, anda canangkan kt dunia bahawa andalah pasangan yang paling romantik & terbaik.. Tapi bila dah bercerai nak pula bagi nasihat kat orang lain.. Kalau dah 3 kali cerai.. kita kena lah muhasabah diri (seperti kata mahaguru) mungkin kesalahan banyak disebelah kita. Jangan suka menunding jari mencari kesalahan orang lain…

    0

    0
  5. miss s says:

    cari kesalahan diri..

    0

    0
  6. . says:

    sabarlah….hidup ini penuh dugaan, sebagai hambaNya kita kena sentiasa perbaiki kelemahan diri kita supaya jadi lebih baik.

    0

    0
  7. farah says:

    kenalilah hati budi masing2 sebelum membuat keputusan untuk berkahwin. jangan laku kan secara caca marba sahaja.

    0

    0
  8. hahaha says:

    dulu kemain lagi… untuk jadi artis perlu cantik walaupun terpaksa amek botox..haihh kan dah kena diri balik

    0

    0
  9. Anonymous says:

    Hello kak aida….wlpn kita baru kenal sampai satu bulan kalau pandai melayari bahtera perkawinan..peceraian x akn berlaku…aku tengok aida ni mulut pn bukan main lancang..jgn nk salahkan sesiapa atau pertemuan y singkat…tpi kaji serta selidik knpa dan mengapa smpi bekas suami you nk ceraikan u sampai talak tiga…haiii…kerap kali wat rawatan kencantikan sampai 4 ribu pn kena tinggal oleh suami gak…

    0

    0
  10. Guru bahasa says:

    mulut dia ni yg longkang sgt, mana laki x serik….. Nasib x kena talak 3… Tgok salah dan kekurangan diri tu dulu… Baru leh salahkan org… Org kenal kau mcmana lah aida…..

    0

    0
  11. zzz says:

    walaupn tiap2 bln spend 4 ribu utk canti ttp kena cerai hihi,,cantik xjamin kbhagiaan,,

    0

    0
  12. azlyen says:

    Muhasabah diri….itu yg terbaik

    0

    0
  13. binar says:

    Setuju

    0

    0
  14. Anonymous says:

    kalau dah cerai 3x, mesti ada kesilapan diri…muhasabah la….jgn asyik salahkan lelaki je

    0

    0
  15. minah jambu tukar kaler merah biru says:

    tkpe tunjok kn ngan orang2 yg jadi janda ni tkde laki pon boleh idop…rajin berusaha pandai cari duit memang idop boleh senang …kalau ada laki pon kalau malas keja susah jugak idop tol tk. tahniah pada a.aida yg berusaha teros untok berjaya kn diri ke hadapan…semoga berjaya..

    0

    0
  16. kim na na says:

    mungkin dia neh nak jadi macam elizebeh teler kot…huh;-)

    0

    0
  17. Akoo says:

    Itulah bile lelaki nk kawen dgn kita kerana material, nak dapat kan sesuatu dr kita, biasanya x kekal lama. Bila hasrat x tercapai, mula lah meroyan….apabila meroyan, mula la kuar sume sisi2 hitam kita.

    0

    0
  18. Sha says:

    ramai lagi lelaki baik A.Aida….

    0

    0
  19. jlo says:

    bukan dia ke yang cakap nak bantu retis yang tak cantik jadi cantik….mmmm.. cantik2 pun kena cerai gak…

    0

    0
  20. ros says:

    Da macam pondan siam aku nmpk,amat meggerun kan

    0

    0
  21. Anonymous says:

    aiii dh berhabis sebulan 4k utk kecantikan pun kena cerai?pasni ni kena up cket la rm8k lak yeee

    0

    0
  22. hambaAllah says:

    jgn asik nk cari salah org lain kak…cube muhasabah diri kite pulak. kemungkinan besar mslh dtg dari diri kite sendiri yg kite taksedari.

    0

    0
  23. B.Aida says:

    HErh…ade kerjaya lagi ke nenek nih? yeye nak tumpu kat kerjaya.

    0

    0
  24. kaki kapor says:

    nanti aku kawen with aida pulak hahahaha

    0

    0
  25. kahkahkahhh says:

    eh cantik2 macam tu habis 4,000 sebulan tang muka je pun kena cerai jugak ke? 3 kali pulak tu..shame, shame…

    0

    0