Written by Bella | October 14th, 2016

Siapa yang tidak tahu dengan penangan Nasi Lemak Anak Dara yang cukup viral sekarang bukan? Pemiliknya, Siti Hajjar seorang gadis yang cukup cantik.

Boleh dikatakan setiap hari Siti Hajjar tidak menang tangan melayan pelanggan yang beratur panjang untuk mencuba nasi lemak beliau yang dikatakan sedap rasanya.

Terbaru, pelawak Zizan Razak juga telah berkunjung ke Nasi Lemak Anak Dara demi menunaikan keinginan ibunya yang mahu merasa sendiri hasil air tangan Sit Hajjar yang viral. Paling “best”, Siti Hajjar memberikan nasi lemak itu secara percuma buat Zizan dan ibunya. Wah, memang langkah kanan betul.

Untuk pengetahuan anda, demi memenuhi permintaan ibunya, Zizan  sanggup merempit dari Subang ke Shah Alam. Menurut Zizan, beliau sanggup melakukan apa sahaja buat ibunya.

Demi ibu, saya sanggup lakukan apa sahaja. Walaupun ia cuma sebungkus nasi lemak, perkara tersebut bukan perkara remeh bagi saya. Saya keluar rumah seawal jam 7.30 pagi dan merempit dari Subang ke Shah Alam untuk mendapatkan Nasi Lemak Anak Dara, demi Ibu yang saya kasihi.

Sebenarnya dari semalam saya cuba hubungi Siti Hajjar (peniaga Nasi Lemak Anak Dara), untuk mendapatkan nasi lemak tetapi hari ini baru boleh dapat sebab dia baru buka gerainya pagi tadi.

Pada masa yang sama, Zizan akui beliau merasa kagum dengan kegigihan Siti Hajjar untuk menyara hidupnya kerana jarang sekali anak muda seperti beliau mahu berniaga seperti itu. Zizan turut mendoakan agar perniagaan Nasi Lemak Anak Dara akan lebih maju pada masa akan datang.

Kami pun belum mempunyai kesempatan untuk merasa Nasi Lemak Anak Dara. Ada antara pembaca  yang dah rasa?

Sumber Berita : Astro Gempak

50 responses to Demi Ibu Yang Teringin Nasi Lemak Anak Dara, Zizan Razak Sanggup “Merempit” Dari Subang Ke Shah Alam

  1. Anynomous says:

    Demi ibuka demi mau tackle awek 2?

    24

    1
    • minah jambu free hair gitu says:

      mungkin yg ni jodoh zizan eemmm cantek jugak orang nye cute pulak tu puteh melepak kalau tak tkan zizan sangup merempet jaoh2 nak dapat kan nasi lemak…anak dara kalau masak nasi lemak memang sedap…nenek minah jambu selalu puji minah jambu cakap sambal belacan minah jambu sedap pedas cili padi boleh berasap bontot…

      3

      6
      • Mat terengganu (ganu kita) says:

        Minah jambu yg eksen moden free hair ni pun makan sambal belacan.. HaHaHaHaHa. Setakat sambal belacan aku lelaki ni pun buleh buat.. kenapa x cakap minah jambu pandai buat nasik lemak ? Sebab ko memang x pandai nak buat nasik lemak sebab tu ko pergi mention sambal belacan nenek ko makan sedap sampai berasap bontot.. HaHaHaHaHaHa.

        1

        1
    • Anonymous says:

      Subang ke shah alam kentut pon dengar. takyah over sgt la nk kuar statement sanggup merempit pagi2 demi ibu yg dikasihi.kecoh je lebih.

      44

      -1
      • jenah sendal says:

        entahnya! mcm la subang dgn shah alam tu jauh! pd hal sekangkang kera jer. propa jer lbh dia ni, nyampah! ckp jerla nk try awek tu.

        17

        0
        • bella says:

          kalo dh poyo, mmg poyo la jawabnya. bkn jauh pon subang ke shah alam! lain la kalo dr nilai ke tg. malim. podah la zizan!!

          10

          0
      • seman says:

        haha…betul2….ada orang nak sesuap nasi dari sungai buloh merempit g kl hari-hari….ko subang-shahalam punnnnnnnn ayat mau over..

        11

        1
    • Mat terengganu (ganu kita) says:

      Alahai zizan.. mung bukan nok beli nasik lemak sangat ni , ni mesti nok ngorat awek jual nasik lemak tu. Tapi awek tu memang comel lote kan , patut lah ramai org beli nasik lemak dia.

      11

      1
  2. Dastar says:

    ah… nak try mengayat la tu hahaha

    9

    2
  3. Anonymous says:

    Gigih abang2 beratur pepagi beli nasi lemak

    30

    0
  4. Anonymous says:

    Gigih abang2 beratur nak beli nasi lemak

    8

    0
  5. Meow says:

    Anak mak zizan ni hihi..
    Btw kucing atas tu cute

    7

    0
  6. Anonymous says:

    Slalu artis mkn free nape ye.. pdhal duit byk juta2 kita gaji ciput ni gi mana2 kena byr..kalau aku jd zizan bg rm 100 sedekah kt bdk sb cari rezeki tlg famili..

    51

    1
  7. aini says:

    ingat jauh beno zizan merempit… subang ke shah alam je pon ????????????

    23

    0
  8. joshua says:

    Bertuah maknya dpt anak mcm zizan. Mmg sepatutnya pun ibu diutamakan. Kita hanya ada satu ibu je dunia akhirat. Laki or bini blh cari 3 or 4….. Sementara mak masih hidup, berbaktilah pdnya.

    22

    1
  9. Anonymous says:

    belkg umh je nasik lemak ni..pg2 tgk ramai yg beratur

    7

    0
  10. nasidinginmakjanda says:

    Belambak2 budakk2 muda seperti siti hajar ni berniaga…apa pulak jarang. Apa kata siti hajar tambah satu lagi menu selain nasi lemak, apam or apom anak dara…mau rusuhan.

    24

    0
    • Anonymous says:

      A’ah… Ramai jer… Cuma sbb hajjar ni ada rupa sikit la kot tu yg viral. Aku org Shah Alam penah jamah nasi lemak budak ni. Biasa2 je.. Kalau mkn panas, ok la. Kalau dah sejuk, rasa sama je ngan nasi lemak petronas..

      27

      2
      • Hati batu says:

        Rmai lagi la anak muda kat luar sna tu yg berniaga nasi lemak, bukan siti hajjar je, sya tahu kenapa, sbb dia cantik, smua org terutamanya lelaki sekampung ke sna nak membeli nasi lemao, mnatau blh dpt pluang nak jadi boyfriend.. Lucu.. Hahaha..mcmana la agaknya kn.. Kalau ada sblh gerai siti hajjar tu ada makcik tua yg berniaga nasi lemak.. Diaorg snggup ke beli kat makcik tu ye.. Agaknya tak lah.. Sbb drg nak mengurat siti hajjar je… Adat dunia.

        15

        0
        • nana says:

          betul, sy duduk area situ. hmm. banyak je makcik2 jual nasi lemak area situ. mngada jugak nk beratur panjang kat adik ni.. yela rezeki masing2. tp kalau dok viral sana sini je semak pulak rasa.. pagi2 buta kau dah tercogol tunggu anak dara tu. pastu ramai lelaki lak tu. nampak sgt gatal. okay bkn semua. tp ada je spisis laki org gatal nk tgk anak dara bergetah. puih

          3

          0
  11. Anonymous says:

    Kalau budak ni dah kawin esok, nasi lemak dia jadi NASI LEMAK BINI ORANG.
    Kemudian dia cerai, jadilah NASI LEMAK MAK JANDA. Berbarislah pakcik pakcik tak sedar diri kubur dah panggil pergi berbaris kat situ.

    54

    0
  12. Anonymous says:

    zizan beratur tak…

    6

    0
  13. ntah ape2 says:

    BUKAN JAUH SGT PUN SUBANG-SHAH ALAM.POYO SIOT.

    5

    1
  14. ninie says:

    Tengok lelaki je yg bnyk beratur…hmm

    2

    0
  15. Ros says:

    Duit juta2 tapi makan free. You can take people out of kampung but you cannot take kampung out of people. Itulah melayu. hahahahahahaha.

    7

    1
  16. Ciput says:

    Jantan mlyu..dgr ank dara brniaga nsi lmak..ckit2 nk viralkn,snggup nk bratur..bodoh btul.rsa sma jek.jgn la plih ksih sgt,org lain pn brniaga nsi lmak gak..knp x kcoh mcmni?

    19

    0
  17. Aku melayu jugakkk says:

    Tahnye..jiran aku bniaga ns lmk,lg sdp,xviral pn..bkn nk dgki dgn bsnes melayu,tp nyampah dgn sikap org melayu yg cpt sgt taksub pd bnde yg biase2 nih..yg jd viralnya sb nme tu je pn,bkn sb kesedapan yg luar biasa..lenla kalo jual ns lemak hrge 50sen,tp ade aym,sotong,haa kalo viral pn de jgkla sbnye,sb murah n sdp..stkt ns lemak ank dara sbgkus hrge rm2,sme je cm ns lemak makcik bedah kt taman umh aku..huh

    22

    0
  18. rizwan says:

    subang ke shah alam jauh mana pun..

    6

    0
  19. Hati batu says:

    Rmai lagi la anak muda kat luar sna tu yg berniaga nasi lemak, bukan siti hajjar je, sya tahu kenapa, sbb dia cantik, smua org terutamanya lelaki sekampung ke sna nak membeli nasi lemao, mnatau blh dpt pluang nak jadi boyfriend.. Lucu.. Hahaha..mcmana la agaknya kn.. Kalau ada sblh gerai siti hajjar tu ada makcik tua yg berniaga nasi lemak.. Diaorg snggup ke beli kat makcik tu ye.. Agaknya tak lah.. Sbb drg nak mengurat siti hajjar je… Adat dunia..

    3

    1
    • Rianda says:

      Masalahnya…cantik ke? ???????????? takde la huduh. Tp takde la cantik sgt pun yg nk viral sgt ni.muka tipikal pmpuan melayu pakai hijabista sikit n selfie. Apa yg nk viral sgt? Kalau mcm neelofa ke layak la jugak.

      14

      2
  20. Akulah lelaki itu says:

    sendu, semak

    0

    1
  21. mak c kina says:

    ni la nama nye marketing…mmg ramai je yg jual nasi lemak..sedap nye sebungkus nasi lemak bergantung sape yg mkn nye..ada yg suka sbb nasi nya,ada yg suka sbb sambalnye..so selera memasing la..klu nk trending buat la tajuk bkn2…mesti ada org dtg..sedap ke tidak ke,tu blkg cite…hahaha…

    *subang-s.alam..xjauh mana pun…aku igt zizan jmpt mak dia kt ganu,bw g s.alam..

    4

    1
  22. shah says:

    jangan nak kasi ayat power “merempit” sangat lahh . Dekat jee pun ! org lain lg jauh tade hal . btw Zizang mmg anak yg baik . :)

    2

    0
  23. puanfy says:

    aku sokong..bukan nak dengki bisnes. tapi kan ramai lgi yg meniaga. kenapa x viral? oo sbb makcik tu tua..atau adik tu huduh x lawa…aku tgk ig siti hajar ni kemain selfie bagi no phone lagi.kot die offer no melayan laki yg mintak mmg la org beratur. aku ingt susah sgt bdk ni mcm boleh tahap masuk bersamamu..xpe dik..lps ni masuk pencarian model je. zizan poyo yang amat mcm xde nasi lemak dah kt tmpat lain smpai mak mngidam konon. dasar jantan gatal mcm zizan ni.

    9

    0
  24. Anonymous says:

    ckp je laa ko nk pmpuan tu zizan…serius aq kdang2 meluat jgk tgk zizan ni…dia mcm bajet hensem n mcm smua pmpuan dia nk…start dri juliana evans smpai laa ke mira filzah…tau laa kaya…hmm, harap dia lebih matang lgi lpas ni…klau boleh xyah kot bitau kt smua org dia snggup g beli nasi lemak…sbb aq dpt jangka lpas ni konfom pmpuan jual nasi lemak tu akn trpalit bgosip dgn dia…sian pmpuan tu nnti…nk bjual pon x tenang dh…

    1

    1
  25. Anonymous says:

    Tak pernah suka zizan. Tak tahu kenapa.huhu

    1

    1
  26. Serius sedap nasi lemak anak dara tu, thumbs up.. Bagusla Zizan menolong orang itukan sedekah juga, semoga makin murah rezeki

    1

    5
  27. aku says:

    lantak dia la ……cbuk je korang ni hahahaha

    0

    0
  28. jejai says:

    entah2 sikit lagi kena angkut ngan majlis perbandaran meja budak ni….

    0

    0
  29. sentap says:

    yg beratur sumer jantan2…kikiki…lawak la plak tgk…
    masing2 test saham…sedap ke ye nasi lemak tu…tgk ig dia murah lak tu…

    1

    0
  30. One Loop says:

    Baguih ape. Zizang tolong promosikan lagi Nasi Lemak Anak Dara. Tak payah bayar kat Zizang pung. Ko ada tak zizang pegi promosi barangan ko? Eh, budak ni nasi lemak dia saiz berapa yek?

    0

    0
  31. Anonymous says:

    Mak Zizan pun gedik. Teruk benar makcik oi. Overexposed lah nasi lemak ni. Ada dara lagi ke pun tukang masak ni? Mak zizan dgn zizan sekali gedik

    2

    0
  32. dyla says:

    bosanla weh cite psl nasik lemak ank dara ni.. kesian aku nengok makcik2 jual nasik lemak, takde lak org kisah.. nasik lemak blok A umah aku lg sedapla.. kecoh jek

    0

    0
  33. entah says:

    mana ada meniaga dah nasi lemak ni. 3 hari dah aku lalu, takde jual pun.

    dah femes kot

    0

    0
  34. wak 10sen says:

    Harap zizang bukan dibayar utk promote/testimoni…pelik rasanya..my10sen

    0

    0