Written by AbangNara | June 21st, 2013

Akhirnya setelah lama berdiam diri, Ashraf Muslim tampil untuk memberikan kenyataan buat pertama kali mengenai status rumahtangganya. Sebelum ini, kecoh dibuatnya apabila ada pihak memaklumkan yang Ashraf Muslim bakal berkahwin buat kali kedua. Malah dikatakan Ashraf Muslim sudah ke mahkamah untuk membuat permohonan tersebut.
ashraf muslimTambah menghangatkan suasana, seorang wanita yang bernama Sakinah turut tampil membuat pengakuan. Menurut Sakinah, Dayana, isteri Ashraf Muslim redha jika dia berkahwin dengan suaminya itu. Namun hari ini menerusi Kosmo, Ashraf Muslim menegasnya yang hanya Dayana isterinya. Kata Ashraf:-

Dayana masih satu-satunya isteri saya yang sah. Memang saya mengaku pergi Mahkamah Syariah tetapi untuk apa dan buat apa, saya tidak boleh kongsi. Saya harap semua faham kerana banyak hati yang perlu saya jaga, saya tidak mahu kerana kenyataan saya akan menyebabkan salah faham yang lebih besar

ashraf

Semoga perkahwinan Ashraf dan Dayana tidak akan mengalami keretakan akibat kontroversi ini. Apa pun, kalau benar Ashraf Muslim berkemampuan daripada segi zahir dan batin, tidak salah kiranya untuk berkahwin satu lagi. Yang penting, perlu dapat keizinan daripada isteri. Semoga segala masalah antara mereka dapat diselesaikan. Sama-samalah kita doakan.

P.S: Honda lancar Accord Hibrid.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

73 responses to Dayana Masih Satu-Satunya Isteri Saya – Ashraf Muslim

  1. dasar jantan gatal!! says:

    memang kau dasar jantan gatal..tak pernah cukup dengan satu!! tamak.. puuiiiikkkkkkkk

    0

    0
    • miss ynwa says:

      “Dayana masih satu-satunya isteri saya yang sah”
      – aku bace ayat ni rase sebak, rasa romantik, rasa macam dayana disayangi lagi.
      huh. ke aku sorang je rase gitu? watever

      0

      0
      • gulahati (GULAHATI SEBENAR)!!! says:

        hahahahah geli……………………………………………

        0

        0
        • saya suka gosip says:

          aku plak x pk romantik..ayat ‘masih’ tu mcm mntion skrg je..mcm nk ckp akan dtg x satu2 nye da…

          0

          0
        • Anonymous says:

          lelaki kalau sudah islam, gatal atau tidak, adalah halal baginya untuk berkahwin 4.

          0

          0
        • zaia says:

          memang la halal..tapi still tahap gatalnya tu tinggi..
          sebab bukan lama pun tempoh kahwin,isteri pun muda lagi.
          sibuk pula rupanya nak kahwin lagi.
          terbayang pula aku muka ashraf muslim versi gatal tersengih2 terjelir2,gelinya.
          memang la muka yang biasa kita lihat seperti pic di atas,tetapi muka dalaman yang sebenar…
          aaaaah*nasirbilalkhan

          0

          0
        • SO, ASHRAF KAWIN DIA. DIA HEBAT. KAMU MASIH ARBOK KEGERSANGAN BAHAHAHAHA

          0

          0
      • sha says:

        Tapi perkataan masih tu macam ade kemungkinan nak tambah je. kalau cakap “Hanya Dayana isteri saya selamanya” baru la betul bole sebak, romantik. kosserr haku ngn ashraf ni !

        0

        0
        • Anonymous says:

          memang nak tambah satu pon . dorang kahwin baru 3 tahun , tak ada anak tu mungkin tak ada rezeki lagi la tu . lainlah dorang dah kahwin 10 tahun -,-

          0

          0
    • nazrul natasha baiduri says:

      sebenarnya, saya isteri dia.. wahh gitchewww!

      0

      0
    • seohyun says:

      ko tu baik sgt ker??

      0

      0
    • ac n mizal says:

      dia lupa nk tambah ‘buat masa ini’…haha

      0

      0
    • Yatie says:

      mana permata ,mana kaca…. apapun semua dh ditakdirkan… jgn lupa tanggungjawab dgn dayana…isteri solehah tu….

      0

      0
    • BAHAHAHA. YANG SI dasar jantan gatal NI SAH-SAH BAPOK TAK DAPAT BELAIAN KASIH SAYANG

      0

      0
  2. bini carlos says:

    udah2 ler 2… menyampah lak dengor…. cuba la bersabar kalau x ada rezeki usaha lg.. ni idak nk cr yg lain ja… cuba la hargai isteri kamu 2… macam2 la… apa2 pon moga bahagia amin…

    0

    0
    • carlos says:

      Tuhan telah takdirkan sebahagian wanita untuk bermadu…mahu atau tidak itu sudah ketentuan…bab suami kena caras kena goda, itu hanya alasan manusia, yang pasti suami kena goda pun kalau bukan jodoh, tak akan menjadi. tengok ajer shah jasli.

      0

      0
  3. mulut puaka says:

    sekarang dayana la satu-satunya bini saya.. tp coming soon x pasti lg…………. keh keh…

    0

    0
  4. anonimos says:

    memang la dayana satu2 nye isteri ko..bakal isteri tu coming soon…kan…???

    0

    0
  5. anak pAk Din says:

    doa la kebaikkan mereka…..

    0

    0
  6. milah says:

    perempuan yg tu pun satu hal. dah tahu suami org kenapa nak jugak. jawapannya dah tahu dah. mesti dah ditakdirkan kami bermadu… klise..

    0

    0
    • Nurul says:

      Allhamdulilah..suke dgr arap2 mmg satu2 ye isteri kamu dayana..amin….
      saya doa kn moge p’kahwinan anda berbahagia dimurah rezeki anak yg ramai in Sha Allah dgn keizinan dr Allah…rasanya ramai doa kn p’kahwinan kalian…

      0

      0
  7. Jija says:

    pembetulan ye..nak kawin lagi satu dlm Islam, tak perlu keizinan isteri pertama.. cumanya elok diberitahu.

    0

    0
    • Anonymous says:

      mmg dlm islam xperlu keizinan isteri pertama, tp malaysia wat undang2 mcm tu sbb kebyakan lelaki yg berkahwin lbh dr satu ni xbrtanggungjwb. dpt yg muda trus lupa yg tua. isteri2 kt dunia ni bknnye tolak poligami tp tkt bila dimadukan hidup akan lbh merana. klu dpt madu yg sedar diri xpela. tp kbykan yg madu ni xsedar diri, dhla amik laki org pastu bila hidup ssh merungut. dengki bl tgk yg tua senang. Nabi kawin lbh dr st sbb nk tlg. bkn sbb cantik ataupn muda. ayat yg plg bgs, kawin nk ikut Nabi, tp perangai xnk plak ikut Nabi. amik sekerat je.

      0

      0
  8. greenapple says:

    dua ayat dan mksud yg berbeza.:)
    Dayana Masih Satu-Satunya Isteri Saya – Ashraf Muslim
    Dayana Ialah Satu-Satunya Isteri Saya – Ashraf Muslim

    0

    0
  9. nurin says:

    klu dh tkdir ashraf tu kawin dua… kawin jgk die wlau bkan ngn dayana / sakinah pun..

    0

    0
  10. olga says:

    nth..buat ayat perasan bagus!!

    0

    0
  11. jiwa raga terseksa says:

    mungkin bini die nk payung emas bertitihkan belian kottt…..

    0

    0
  12. Anonymous says:

    ALHAMDULILLAH,lege dgar asyraf muslim ckp cmtu,even x amek tau sgt pon psl dorng,tp kami pminat sntiase doakan yg terbaik utk kalian ;)

    0

    0
  13. Anonymous says:

    wahai ashraf muslim. andai kata takdir awk ade lbh dr seorang isteri, jgnla diabaikan dayana tu. jgn igt kawin ni main2. smpi ke akhirat Allah akn soal tanggungjawab awk sbgai suami dan juga ayah trhadap anak2 awk nnt. sy sgt memahami perasaan dayana skrg. wlpn mulut kate redha, tp luka di hati hanya Allah sj yg tahu.

    0

    0
  14. Anonymous says:

    Lelaki kalau nak ikut sunnah nabi ikut betul2, ikut sunnah nabi beristeri lebih selepas isteri pertama meninggal. cmni barulah betul2 ikut sunnah nabi. x gitu?

    0

    0
  15. Anonymous says:

    jgn plk nti si sakinah plk bagi tahu kt media y memg ashraf ni nk kawin ngan dia….mcm si kes SJ..mula2 senyap..pas tu jadi ribut plk…
    # tnye sama pokok knpa ad goyang…
    # nti jawab pokok monyet y goyang….??????????????

    0

    0
  16. ............... says:

    dayana MASIH satu2nya isteri sy…wat masa skg…akan datang???????????

    0

    0
    • Mee Goreng Mamak says:

      kalau dah nafsu besar kawin jelah..tak payah nak eksen baik sgt lah aseraf

      0

      0
  17. kakigosip says:

    Kalau nak kahwin lagi satu.terus terang jelah.saja gila glamer nak dpt perhatian media la tu!tau la ko nak berlakon balik.

    0

    0
  18. salmi says:

    this is an open letter to Beautifulnara and all other websites who are publishing women photos everyday

    http://muslimgirlslearning.blogspot.com.au/2013/06/request-to-murai-beautifulnara-oh-bulan.html

    0

    0
  19. Ustazah Azharina Idrusa says:

    laki kawen ramai nie toksah la nak cakap ikut sunnah nabi , ngaku jelah sebab ko tue gatal tak penah cukop satu, ade tue dua pun masih tak cukup , nabi kawen ramai sebab nak tolong janda2 yg kehilangan laki dlm perang, yg laki zaman sekarang nie ape sebab nak memuaskan nafsu sbb dah bosan tala muka yg sama tiap ari.. dari sunnah nabi akhirnya jadik sunnah babi

    0

    0
  20. munah says:

    korang perasan tak kebanyakkan org yg beristeri ramai ni org PAS, nak ikut sunnah nabi tapi nabi tu adil…manusia zaman skrg ??? nafsu jer lebih, nabi kawin ramai sebab nk ringankan beban janda kecuali Aisyah ank dara..org zaman skrg empat2 bini ank dara…nafsu kuat tak nak mengaku

    0

    0
    • yen says:

      Abis tu saleh yakkop tu org pas sgt ke?

      0

      0
      • Anonymous says:

        dia cakap kebanyakkan bukan semua..memang betul pun org PAS suka kawin ramai….aku tak payah bagi contoh pun kau dah tahu

        0

        0
        • ABU says:

          orang pas kahwin ramai, kebanyakan orang umno plak perempuan simpanan ramai. sekadar sebut beberapa nama, zahida rafik, altantuya, hahaha. mana 1 yg lebih bagus?

          0

          0
        • mimi says:

          altantuya org umno ka??/merapu betoi dia ni….

          0

          0
  21. farah says:

    semoga dayan dan ashraf muslim bahagia selalu hendaknya. anak adalah rezeki allah. doa lah yang terbaik bt mereka .aminnnn.

    0

    0
  22. the adams says:

    Kalau lh betul ashraf dtakdirkn kawen lgi, jgn lh kite kutuk dia. Kita kna ingt jodoh tu kn dtgn tuhan. Jgn mnafikan kuasa tuhan.. dan jgn sesekali brsangka buruk dgn apa jua pmbrian tuhan kerna semua tu ada hikmah dsebaliknya..

    0

    0
  23. Linzy Longkang says:

    memang seme lelaki melayu wajib kawen 4 so patutlah ko tambah, kalo tak mampu cari laa bini yg muka ok ok jer tapi kerja bagus senang hidup

    0

    0
  24. Anonymous says:

    kakak kpd kwn adk aku ni doc kwn kpd dayana ni, kiranya kwn rapat ler. adik aku gtau, kwn dia ckp la, kak dia gtau ashraf ngn dayana dh cerai. dorg da ade msalah masa honeymoon lg, masa tu dayana dh dpt detect hbungan ashraf ngn gurl 2. dayana dh cuba nk selamatkan hbungn dorg, tp ashraf still nk cerai kot. dayana ckp ashraf cuma nk hrta dia je. huhu. last2 brcerai jgk. sbb tu dia dh x keje di pusat perubatan islam tu. pndpt aku la, bkn nk msuk cmpur tp kesian dayana tuuu . heee skdr kongsi ape aku taw je. tlg jgn ktuk aku kih3

    0

    0
  25. Anonymous says:

    kalau dah codoh nak buat cam mana .. haishh korang nih

    0

    0
  26. commenting says:

    Entahlah. Takut nak komen lebih2. Tp poligami bukan menyelesaikan masalah. Dorang baru kawin about2 tahun takkan asyraf muslim nk pasang 2 pulak. Kalau masalah zuriat, ada alternatif lain kan? Supposedly asyraf fikirkan perasaan dayana. Mana ade perempuan xsedih bila dibuat mcmtu. Dayana tu bukannya dah menopause, xboleh layan lagi si asyraf tu. Yelah, cuma kadang2 manusia didorong oleh hawa nafsu.
    Fikir betul2. Betapa susahnya anda nak mendapatkan dayana, macamtu jugak susahnya asyraf nak melepaskan dayana.

    0

    0
  27. mieowww says:

    weh sape yg ngok komen



    je tu eh..sakit ati aku la..orang baca nk melayan komen2 ko sibuk post tret tet tet ko..

    0

    0
  28. TENGAH TEPI says:

    yg buat …. tu org giler gak..psiko..nak belajar menaip g dok umah diam2..grrrrrr

    0

    0
  29. student bandung says:

    ayat last ko takleh blah la nara..meh aku ckp cmtu kt bini ko..nak?

    0

    0
  30. Putih says:

    Ustaz azhar kahwin lagi orang tak bising pun…hu.

    0

    0
  31. Kutu says:

    Doa kn nara khwin lgi satu…amin

    0

    0
  32. lalalalalala says:

    gatal nak kawin..br bbrpa thn..rmi g tak dpt anak tp xde nak kawin lg tp berusaha..ade mcm2 produk..biodex la..salindah la..cari la kasi bini makan..klu lelaki yg yang tak leh kasi anak..agak2 bini tu nk kawin lain x!.. lelaki2.. ape daa..

    0

    0
  33. Anonymous says:

    Saya kurang gemar dan bersetuju dengan ustaz azhar ni. orang lelaki kalau bab kawin dua tiga memang cukup suka apa lagi yang memang berkemampuan dari segi zahir. Tapi kalau bab nak mendidik isteri jadi orang islam yang sebenar-benarnya memang ramai yang fail yang selebih tu membodohkan bini adalah, dengan menggunakan alasan hukum hakam agama. Saya tak menentang poligami, tapi kaji dulu mengapa ia dibolehkan. kaji dulu mengapa baginda rasulullah kawin ramai. rajin2 lah membaca dan berbincang dan berusrah segala bagai, jangan asyik melayan nafsu dunia dan menggunakan sebahagian tertentu aje ayat quran dan hadis untuk ‘cover line’. lelaki ke perempuan ke, menuntut ilmu tu wajib (refer kitab Imam Al-Ghazali).

    0

    0
  34. Adriana says:

    Now dah terbukti dah kawin lain pun! memang la boleh berkawin 4, tp lebih afdal 1 je kalo kamu mengetahui. Apa reason dia kawin lain? kalo xtahan tgk org lain lagi lawa cun, datangi isteri kamu, tutup lampu biar gelap..pmpn semuanya sama je!

    0

    0
  35. Auntie Jojo says:

    Jangan bab nak kawen lain je beriya iya nak ikut jalan Islam…yang lain tu buat endah tak endah je..! Ini name nye pakai ugama untuk kepentingan sendiri. Nothing to do with religion – it’s all about sex and cannot control nafsu! Tapi sebab Islam dah benarkan kawin empat…hah! nasib baik betul! Take advantage!

    0

    0