Written by AbangNara | December 29th, 2009

siti nurhaliza disaman

Biar betik ??? Dengar ceritanya dah panas di Indonesia yang penyanyi tersohor Malaysia, Dato’ Siti Nurhaliza bakal disaman atas tuduhan menciplak lagu dari Indonesia. Lagu yang katanya diciplak itu bertajuk Wanita dan telah dinyanyikan oleh Dato’ Siti sekitar tahun 2007. Mengikut sumber, pencipta asal lagu ini ialah Ervil Revylda (gambar kat atas), seorang warganegara Indonesia dari Jakarta Selatan.

Khabarnya lagi dah dekat 2 tahun si Ervil Revylda nie cuba nak setelkan hal nie secara baik dengan Dato’ Siti tapi Dato’ Siti buat derk jer. Disebabkan dah tak boleh nak tahan lagi setelah menunggu hampir 2 tahun, Ervil Revylda kini dah bersiap sedia untuk turun naik mahkamah dan menyaman Dato’ Siti Nurhaliza.

Hmmmmm. Sukar nak cakap sapa yang betul dalam hal nie sebab takkanlah tunggu sampai 2 tahun baru nak bukak balik kes saman nie? Nampaknya macam biasa kena tunggu Dato’ Siti bagi penjelasan tentang hal nie. Kami rasa sudah tentu Dato’ Siti sudah bersedia untuk menjawap tohmahan durjana nie.

P.S: Dah dengar lagu baru Dato’ Siti berduet dengan Kris Dayanti? Tajuk dia kalau tak silap “AMARAH”. Kami dah dengar dan kami rasa agak tak best lagu tue. Korang plak?

300 responses to Dato’ Siti Nurhaliza Bakal Disaman Kerana Ciplak Lagu Indonesia?

  1. rosh says:

    kita tunggu jer kenyataan dr DSN psl smua nie…

    0
    0
    • damia zahra says:

      ermmm..klu buat derk tu..ader reason ar tu!..

      0
      0
      • akukate says:

        right sesebuah lagu dipegang oleh publishing company. lagu tu pun bukan DCT claim dia yg buat. so napa plak nama DCT yang di highlight kan ? patotnya pencipta lagu tu la.. sbb tu DCT diam je sbb dia xde kene mengena.

        0
        0
    • lipanbara says:

      Mungkin ada benarnya juga dakwaan neng tu tapi tak boleh nak salahkan siti, dia hanya tau nyanyi je. Tengok je le cara dia pilih laki. Dah jodoh apa nak buat ye tak? Kita kat luar ni meraung sekuat mana pun kalau dah ketentuan Tuhan terima aje lah.

      0
      0
  2. [email protected] says:

    umah baru ker

    0
    0
  3. pEnArI pOcO2 says:

    xper…tok k byk duit…

    0
    0
  4. stormz says:

    xbest pn lagu amarah ctkd tu..

    0
    0
    • Clipkertas says:

      mmg…. ntah ape2 ntah..
      suara KD pun cam tanak nyanyi jer,,,

      lagu org tak tau rentak.. kalam kabut..
      semenjak tok T wat lagu sndiri nie, ntah ape2 ntah lagu die smue..
      cam bagusssss,,,,, jer..

      0
      0
      • rumput says:

        aku p0n rasa tak sedap langsung lagu DSN tuh..

        0
        0
        • jane says:

          lagu yg dia cipta utk dato k masa wedding lagi belia… dia boleh nyanyi je tak boleh cipta tah ape2 liriknye

          0
          0
        • akukate says:

          erm…. lagu amarah tu bukannya DCT yg buat. sama ade aubrey suwito @ audi mok… so dua2 ni th terbukti pun dorg nya kepakaran dalam buat lagu… kenapa tetibe DCT plak yg diperslahkan ? dengki ke ? tepuk dada, pikir sendiri k…. NI la org Malaysia,, kalau pencipta buat lagi lain rentak sikit cakap mcam2.. tapi kalau lgu barat buatla mcm mana pun, xplak ckp pape… ish2.. cm na la bangsa n negara sendiri nk maju…

          0
          0
      • ferawer43 says:

        sedap je aku dgr..biasala tu,lagu baru lagi,nnt lama2 sedap r..
        nak lagu sedap buat sendirila..huhu
        p/s:sejak bila siti buat lagu ni,tulis lirik dalam album tu adala,budus!!

        0
        0
  5. mayrien says:

    tak dgr lagi….

    0
    0
  6. BumbleBee says:

    tul ke ni? ke sengajer nk carik issue utk naikkan lg kemarahan antara 2 negara serumpun ni??

    tulaa Tok T…asyik nk nyanyi lgu org endon jer… kan dh payah..(kalo tul laa)..

    0
    0
  7. blackberry00 says:

    indon ni mcm2 nk carik pasal tollah….

    0
    0
  8. wAwa says:

    ho3… saper2 jela… asalkan yg buat lagu tu manusia bukan antu… hik3~

    0
    0
  9. Qaseh says:

    ala….xper kita tunggu dulu statement dari Ct…..
    kami ttp sokong CT..muahhhhh

    0
    0
  10. pEnArI pOcO2 says:

    aku endon2 nih bkn aku pcaya sgt…
    org gaji aku tuh, 3 org anak, xleh harap tul…
    duduk termenung jerk bl wat keje…
    last2 suh balik kpg jerk laaarr…
    menyusahkan…

    mslhnyer mak aku tuh suke tgk channel endon…
    aduuusss…

    0
    0
    • blackberry00 says:

      mesti crita intan, puteri yang terbuang, hikmah, pesantren ntah apa2 lah…

      0
      0
      • pEnArI pOcO2 says:

        yerk…whatever lar…
        yg penting dari channel 121 aruna…

        0
        0
      • BumbleBee says:

        aku paling tak lalu bler cter SEKAR… dahlaa kt astro back to back kalo weekend tu dr pagi smpi malam.dah sekar..sekar lagi dan lagi dan lagi….ya rabbi… dhlaa berbayar. rasa nk tampar je org yg susun atur program…

        0
        0
        • jane says:

          betul tu Bee….aku naik muak ngan astro ni….kalau ada station berbayar lain memang aku kensel terus astro ni… aku baling balik piring terbang tu kat dia org …kalau citer friends dan nanny tu dah berapa kali khatam…..hari ni dia tunjuk last episod esok dia tunjuk balik first episod hiiiii tension

          0
          0
        • peminat bn says:

          betul betul betul…asik2 sekar sekar sekar..tah ape bende sekar pun tak tahu..astro ni bosan lah asik cter indon..dah lah aku menyampah gler kalau pelakon utama sekar tu, nama apa nth, pompuan yg berlakon jd intan tu, bajet cantik, asik2 citer kene rebut 2 3 laki kacak..indon wat cter tak realistik…
          psl dato ct ni betul ke dia ciplak lagu indon..sok2 bergaduh lg indon msia…

          0
          0
        • anja says:

          btul ckp korang, aku pun dh boring dgn astro skrg nie.. asyik nk duit kite je, tambah cannel mustika, pas2 mintak kite tambah duit lg, astro kirana diorg tutup terus. bosan.. patutlah astro dh x maju skrg ni..

          0
          0
  11. blackberry00 says:

    tak paham tol la…
    endon ni mcm takleh nak tengok org senang
    nape nk kene tunggu 2 tahun
    ke endon nk tunggu tok t kumpul byk rm
    pastu dpt saman byk sikit…

    kes manohara pun lom selesai lagi tuh….
    bengong tol….

    0
    0
    • [email protected] says:

      huhuhu tok ti banyak duit boleh jer bayar

      0
      0
    • BumbleBee says:

      kemaruk duit tu… duit juta2 tp xde nilai kt mata dunia… tu yg sebok nk kacis RM dr tokT.. at least berbaloi baloi~

      0
      0
      • [email protected] says:

        ish3…agak2 brape juta ek dier nk saman…?

        0
        0
        • BumbleBee says:

          mau smpai 1juta RM… kata TokT taraf diva~

          0
          0
        • Clipkertas says:

          diva pun manusia gak bee..
          manusia wat kesilapan,,,

          ngok la sok… mesti ade sidang berdamai…
          sedangkan bawah meja nah!! kau RM 1juta

          dunia ini byk nya lakonan….
          kite plak penonton…

          0
          0
        • akukate says:

          adakah anda tidak boleh berfikir ? siti nurhaliza tidak boleh disaman becoz dia bli lagu tu dr pencipta n syarikatnya. sepatutnya pencipta tu la yg kene saman. simple pun xleh pikir ka ?

          0
          0
        • boystrup76 says:

          clipkertas ni mmg tak reti bahasa btul,setiap lagu tu ada pnciptanya.so dlm kes ni,pencipta lagu yg kasik lagu tu kat ct r yg bersalah.lagipun cuba piki logik,asal dalam masa 2 tahun tu dia takde usaha nak dtg msia,kata artis mst r byk duit..msia ngn indon bukan jauh pun..nmpk sgt nak burukkan org.
          yg kita plak org luar serang pegi sokong lak orang tu.sepatutnya kita supot ngr sendiri,ni tidak..mmg bengap..kalau tak suka pun ct tu,tp cubala piki rasional skit,takyah emosi sgt..satu lagi nmpk sgt ko jeles…
          akukate aku rasa clipkertas ni makan clip kertas byk sgt kot,tu r sebab muka pun macam clip kertas~

          0
          0
  12. [email protected] says:

    sapa yang nyanyi algu kak nara

    0
    0
    • blackberry00 says:

      tuk bn gather ke pet..???

      0
      0
    • [email protected] says:

      pet…
      ko kenal kat aku x…
      dah lama kita x jumpe…

      0
      0
      • [email protected] says:

        sapa poco
        huhu
        mana yang lain

        0
        0
      • blackberry00 says:

        dah sudah…..
        2 merpati sejoli bersatu kembali daaaaa niiiiiiii…..

        aq roger n out dulu la…

        0
        0
        • [email protected] says:

          black nak p mana lak ni….
          huhuhuhu….
          poco2 rindu bangat kat ko

          0
          0
        • blackberry00 says:

          nak gi endon jap…..

          0
          0
        • [email protected] says:

          poco…?
          saper lak poco…?
          aku x kenal…

          0
          0
        • [email protected] says:

          melur2….. kampung sangat nama ko

          0
          0
        • [email protected] says:

          salah ker aku kekampungan…?
          tmpt yg sunyi, sepi, aman, damai, syahdu…

          0
          0
        • [email protected] says:

          nama ko jer mcm siot jer

          0
          0
        • [email protected] says:

          double pet lg siot…
          dah dkt2 ngan terpeleot tuh…

          0
          0
  13. blackberry00 says:

    endon ni dah takde modal lain dah…
    create something which is so funny…..
    besok2 ngaku lak dye penah jadi bini Datuk K plak….
    huhuhu…..tak senonoh tol lah dorg nih…

    0
    0
    • [email protected] says:

      yeah…thats true…
      nothing much i can say about this endon…
      i hate some of them, including my ex-servant…

      0
      0
    • weiya says:

      dah bc kes ni..hehehehhe wiya tgh epi ni..tanya ler knapa

      0
      0
      • [email protected] says:

        ape yang epy wieya dapat p gathering nara ker

        0
        0
      • ladybird says:

        nape weiya hepi?????????????

        0
        0
        • weiya says:

          hehe..ade client weiya bg hadiah kahwin..hadianya amat penting..dia hadiahkan set jaga muka za nagn make up..set bobbi brown

          0
          0
        • [email protected] says:

          yerk…
          dier perli ko tuh…
          tu pasal aar bg set jagaan muka tuh…
          hehehehe…

          0
          0
        • weiya says:

          huhu ade lak poco…dulu kakak dia selalu bg lipstik..dia org keje kat midvalley tu…selalunyer dia org dpt murah kalu beli…

          0
          0
      • blackberry00 says:

        why..???

        0
        0
        • [email protected] says:

          MELUR 2 MEMANG POCO…..
          MULUT DIA SAMA JER……
          pepuan kat dunia ni mulut mcm poco soyang jer ader…..
          heheheh

          0
          0
  14. Clipkertas says:

    poco ko tukar name ker?

    melur ker desa,,,,,, ahaksss ahaksss..

    0
    0
    • blackberry00 says:

      aq pun nak tukar gak
      kelana @ aduka @ taming sari or wat..??

      0
      0
    • [email protected] says:

      sapa poco nih…?
      aper kene mengena ngan aku…?
      x kenal aaar…

      0
      0
  15. ladybird says:

    aq ckp sorang2 je rupenye kat rmh lame…
    tensennye dahlah tenet slow..
    korang tgglkan aq kat umah lama..
    huwaaaaaa………..

    0
    0
  16. ladybird says:

    poco ko dah ilang ingatan ape?????
    btubi2 soklan aq kat ko, rupe2nye ko kat cni…
    cissss…

    0
    0
    • [email protected] says:

      poco dah tukar nama [email protected]….

      kecian kat kak lady…. heheeh ditinggal kan kesorangan

      0
      0
      • ladybird says:

        2 rrr…. smpai ati x pggil..

        0
        0
      • [email protected] says:

        eh eh…
        korang salah org nih…
        aku melur laar, bkn poco…
        ei, aper daaa…

        0
        0
        • ladybird says:

          betol lah pyakit sawan poco dah dtg…
          hehehe…

          0
          0
        • ladybird says:

          aq pon nak tukar name gak arr..
          korang ase name ape yg sesuai utk aq..

          0
          0
        • [email protected] says:

          nama SAWAN sesuai kot…

          0
          0
  17. cili says:

    indon saja nk cri pasal jerk.busuk hati tol indon.ganyang indon!

    0
    0
  18. anNeDeSiLva says:

    hye…
    i dtg..

    0
    0
  19. anNeDeSiLva says:

    mana betol..mana salah..

    0
    0
    • [email protected] says:

      dua2 x betul…
      double pet jerk yg betul…

      0
      0
    • Clipkertas says:

      ko betul…!
      apsal dah petang baru timbul anne..

      c’buk ker…

      0
      0
  20. EclipsE says:

    sp jer lg ade ney??

    0
    0
    • [email protected] says:

      hai, aku bdk baru masuk sini…
      leh bkenalan…?

      0
      0
    • Clipkertas says:

      aku…
      bab aku balik lewat hari nie.. kul 6
      hubby ade hal cikit…

      so… tunggu jer lah

      0
      0
    • ladybird says:

      i ade nie..

      0
      0
      • [email protected] says:

        geram nyer aku gan MELUR ni nak jadi SEMUT gak ker

        0
        0
        • blackberry00 says:

          MELUR dah nk jadi TELUR….

          0
          0
        • Clipkertas says:

          telur dah nak masak…
          jap lg bleh makan ramai2… letak roti ngan tomato ngan sos cili,,,
          kasi salad 2keping…
          ngan minum air bunge melor…

          eh! bunge melur bleh wat air ke?

          0
          0
        • [email protected] says:

          clip2…. tukar nama jadi KUNANG2

          0
          0
  21. [email protected] says:

    [email protected]…… dua2 invuduni SENGAL… hehehhe….. jangan nak pertikaikan sapa poco sapa melur… heheheheh

    0
    0
    • ladybird says:

      poco anak prempuan MELUR… 2 br betolll

      0
      0
    • blackberry00 says:

      a ah….
      the way she mentioning about her indon maid…
      i knew it oredi…..

      0
      0
      • [email protected] says:

        blac gak mau tukar nama ker… [email protected]

        0
        0
    • Clipkertas says:

      pet.. poco nie tak nak ngaku poco la..

      td die cam hangin satu bdn, pastu cam benang jer ptg nie…
      tup tup tukar name melur plak..

      0
      0
      • blackberry00 says:

        takleh pet…
        aq kene redha dgn diri aq yg dah itam nih
        so, aq maintain jerlah dgn BLACK nih,,,
        huhuhu

        0
        0
      • [email protected] says:

        nak tunjuk yang dia pepuan n sopan konon….
        kalo namanyer POCO xpenah nyer ayer dia baik…..

        TUKAR NAMA PUN AKU KENAL LE POCO…..
        BAJA KO KAT KETIAK 2 AKU LEH TAU SAPA PUNYER

        0
        0
    • ladybird says:

      pett…
      invuduni…??? bahasa br ke???

      0
      0
      • [email protected] says:

        ape2 ler kak lady… pening ni BN slow giler ni

        0
        0
  22. blackberry00 says:

    weiya..
    ko tak jawab pun
    pesal ko hepi sakan?

    0
    0
  23. EclipsE says:

    bosanla…pet mn?

    0
    0
    • [email protected] says:

      aku ader ni…. hang ciket ler kalo nak komen

      0
      0
    • ladybird says:

      pet dlm jamban kot..

      0
      0
  24. EclipsE says:

    rindula kat seseorg…

    0
    0
    • ladybird says:

      ade aq kesah???
      [hehehe .. pinjam ayat mkcik lily]

      0
      0
    • blackberry00 says:

      mst rindu kat si pet…..

      0
      0
      • [email protected] says:

        kat BANG NARA LER X PUN KAT MAMAT SINGER

        0
        0
  25. Clipkertas says:

    pet……………BB carik ko nih!

    pet ngah tak puas ati ngan poco…
    die nak jd lemah lembut pun salah ker…
    sian poco….
    dr td die ngah bengang tu….
    tak tau pasal pe..

    0
    0
    • [email protected] says:

      ish3…siannyer kat poco…
      dier lak leh jd mangsa…

      0
      0
      • [email protected] says:

        huhuhu… biar le BB cari aku… aku ader jer ni…..

        poco2 malang jugak kalo ko tukar nama……

        0
        0
  26. anNeDeSiLva says:

    weiya nak hantar kad rombongan kew??
    bestnyaa…
    amik ni email anne…
    misz_anz [at] yahoo.com

    0
    0
  27. EclipsE says:

    jd ct…duit bkn 1 masalah….
    ble la aku nak dpt org kaya ney….

    0
    0
    • ladybird says:

      BB ko cari lah org mcm BUNG 2…
      dah tentu kaye….
      senang idup ko..
      tp mata sakitlah nengok laki tua

      0
      0
  28. sakura says:

    pnat nye blari….

    0
    0
  29. [email protected] says:

    yerk…double pet…
    ko mengata aku yerk…
    sumpah…aku x tau sapa poco tuh…
    mungkin muka kami jerk serupa…
    ish3…fitnatun dosain…

    0
    0
    • [email protected] says:

      baja kat ketiak n kat lubang idung ko 2 aku leh tau sapa ko.. wah3

      0
      0
      • [email protected] says:

        baja ko yg melekat kat situ…
        dah tentu ko tau…
        eh, terlebih lak aku, pecah rahsia…

        0
        0
  30. fifie says:

    hai sume..fifie dtg blk..
    line x clear la..sebok jek bos ni lalu lalang plak..huhu
    ala xpe,tok k kan kaye..stakat nk byr minah endon nih kacang jek..huhu

    0
    0
  31. anNeDeSiLva says:

    pet bg anne email weiya,…

    0
    0
    • [email protected] says:

      kak lady ader emil WEIYA… aku luper le emil dia

      0
      0
  32. anNeDeSiLva says:

    cerita menyayat hati kita…

    DERHAKA…ANAK TAK GUNA!!

    PUTRAJAYA: Dia mempunyai tiga anak, semuanya lelaki, tetapi tiada seorang pun sudi menjaganya, malah tergamak menghantar si ibu berusia 60-an ini ke rumah orang tua, dua tahun lalu.

    Sejak itu, tiada seorang pun anaknya pernah menjenguknya termasuk ketika dia sedang nazak, baru-baru ini.

    Sebaik jenazah si ibu siap dikebumikan, dua daripada tiga anaknya muncul di tanah perkuburan. Itupun, bukan untuk mendoakan kesejahteraannya, tetapi kerana mahu bertanyakan harta ditinggalkan.

    Lebih memilukan, dua beradik derhaka itu saling berebut harta peninggalan ibu mereka tanpa menghiraukan orang ramai yang masih berada di kubur kerana menguruskan pengebumian jenazah wanita malang itu.

    Malah, mereka juga tidak menunjukkan perasaan menyesal atau bersalah walaupun tidak berkesempatan bertemu arwah ibu buat kali terakhir selepas dua tahun ‘membuangnya’ di Pusat Rawatan dan Jagaan Orang Tua Al-Ikhlas di Pulau Meranti, dekat sini.

    Tiga beradik itu menghantar ibu mereka ke pusat berkenaan selepas mengaku tidak sanggup menjaga sendiri ibu yang dianggap satu bebanan, apatah lagi warga emas itu menghidap penyakit kencing manis dan darah tinggi.

    Sebagai helah, tiga beradik itu mendakwa tidak mampu menjaga ibu kerana mempunyai tanggungan ramai walaupun pada hakikatnya mereka mempunyai pekerjaan tetap.

    Menceritakan peristiwa itu, pengasas pusat berkenaan, Muji Sulaiman berkata sejak warga emas berkenaan terlantar sakit, dia kerap menghubungi ketiga-tiga anak wanita terbabit supaya datang menziarahi ibu mereka berikutan keadaannya agak kritikal.

    Namun, semuanya sia-sia apabila mereka memberi alasan terlalu sibuk dan tidak sempat menziarahi ibu walaupun sekejap.

    Malah, sehari sebelum wanita itu meninggal, Muji turut menghubungi ketiga-tiga anaknya supaya datang memohon ampun sebelum terlambat selepas mendapati ibu mereka sudah nazak.

    Malangnya, akibat keras hati tidak seorang pun anaknya mengunjungi ibu tua berkenaan sehingga dia menghembuskan nafas terakhir Ramadan lalu di sisi Muji dan beberapa rakan yang tinggal di rumah jagaan itu.

    “Selepas wanita itu meninggal, saya sekali lagi menghubungi anaknya untuk memberi peluang mereka menatap wajah ibu mereka buat kali terakhir, tapi sia-sia kerana masing-masing tetap memberi alasan sama, iaitu sibuk, sekali gus memaksa kami menguruskan pengebumian tanpa menunggu anaknya.

    “Apa yang menyedihkan saya, dua daripada tiga anak lelakinya hanya tiba di tanah perkuburan selepas jenazah ibu mereka selamat dikebumikan dengan satu tujuan, iaitu bertanyakan harta ditinggalkan arwah ibu mereka.

    “Abang sulung bertanyakan di mana barang kemas ibunya, manakala si bongsu meminta sijil kematian bagi membolehkannya mengeluarkan wang dari akaun Amanah Saham Bumiputera (ASB) milik arwah ibunya,” katanya kepada Harian Metro, semalam.

    Muji berkata, hatinya hancur apabila mendapati dua lelaki terbabit hanya sanggup menziarah kubur ibu mereka semata-mata untuk mendapatkan harta tidak seberapa ditinggalkan arwah ibu tanpa menghiraukan orang ramai yang menguruskan pengebumian wanita terbabit.

    Katanya, dia memaklumkan kepada anak sulung wanita terbabit bahawa ibunya tidak pernah memakai barang kemas sepanjang menghuni rumah orang tua berkenaan menyebabkan si anak seolah-olah tidak berpuas hati.

    Bagaimanapun, Muji terpaksa menyerahkan surat kematian kepada anak bongsu kerana tidak berhak memegangnya walaupun arwah sudah berpesan supaya menyedekahkan wang ASB miliknya kepada mereka yang memerlukan.

    “Tidak sangka ada anak yang tergamak datang pada hari pengebumian ibu untuk berebutkan harta sedangkan sebelum ini mereka tidak pernah datang menjenguk walaupun beberapa kali diminta berbuat demikian.

    “Kejadian ini membuka mata saya bahawa segelintir anak hanya sanggup menjaga ibu yang sudah uzur jika mempunyai harta, tapi sanggup membuang orang yang mengandung dan melahirkan mereka sekiranya tidak mempunyai harta untuk menyenangkan kehidupan mereka,” katanya sebak.

    0
    0
    • [email protected] says:

      huhuhuhu,,, panjang tol cte no ni anne

      0
      0
    • [email protected] says:

      bodoh punyer anak…

      0
      0
    • Clipkertas says:

      mmg anak derhaka tul la…
      klu mok die tak de,,,, tak kn die idup skrg nie….
      igt drama jer ader cite cam nie..

      emmm…. windu kat mak clip…
      aku sbg ibu, mesti anak aku ngah tnggu aku kat umah nie..

      jgn lah,,, jd kat generasi kite smue kn kawan2…
      doakan yg terbaik utk u all…

      0
      0
      • anNeDeSiLva says:

        yup betol..
        tergamak kan dia buat mcm tu kat mak dia…
        hati binatang..
        binatang pon taw sayang mak..

        0
        0
        • [email protected] says:

          sedih aku baca,,,,,
          kalo mcm aku yang dah xder mak ni memang terasa ler…

          bodoh xnak jaga mk sendiri

          0
          0
    • ladybird says:

      mak leh jage spuluh anak2nye..
      tp anak xlah jage mak sorang….

      0
      0
  33. EclipsE says:

    weiya nak kawen ble?
    kira2 mn ha?
    lm xnmpk….

    0
    0
    • anNeDeSiLva says:

      haah dh nk kawin..
      dia mintak email td..
      now hilang dh…

      0
      0
    • [email protected] says:

      raya cina… kat machang kelantan

      0
      0
      • anNeDeSiLva says:

        jauhnyaaa…

        0
        0
        • [email protected] says:

          p ler korang kan kawan dia…. hehhehe

          0
          0
  34. aMmey says:

    testttttttt

    0
    0
  35. anNeDeSiLva says:

    sape ada email weiya??

    0
    0
    • [email protected] says:

      tanya kak lady tau antu…pp n ag

      0
      0
    • blackberry00 says:

      zawiyahhatip at yahu dot com

      0
      0
      • [email protected] says:

        hatip ker

        0
        0
        • anNeDeSiLva says:

          thankss..

          0
          0
        • [email protected] says:

          malaka kat ner lak WEIYa……
          kali orang melaka ker REMY ISHAK KER

          0
          0
        • weiya says:

          melaka kesang tu jer…jasin

          0
          0
  36. [email protected]@pEnArI pOcO2 says:

    k guyz…im out first…
    tenet slow motion jerk nih…
    salam…

    0
    0
    • [email protected] says:

      DADA poco

      0
      0
  37. [email protected] says:

    KAU DAH XTAU NAK KOMEN YANG MANA SATU

    0
    0
  38. anNeDeSiLva says:

    mana korg?

    0
    0
    • [email protected] says:

      ader ni…..

      0
      0
    • Clipkertas says:

      mane? mane?

      0
      0
      • [email protected] says:

        [email protected]

        0
        0
        • weiya says:

          pet balik tak nanti..singgah rumah weiya yer

          0
          0
        • anNeDeSiLva says:

          weiya hang dok mana?
          kawin wat kat mana nanti?

          0
          0
        • [email protected] says:

          Ins’Allah weiya… gak boleh janji

          0
          0
        • Clipkertas says:

          aku tau pic aku tak ori…
          ko ni pet…
          tak nak name tu..
          [email protected]
          ahahks…

          dah la ko pet.. wat name aku rosak jerk..

          0
          0
        • weiya says:

          weiya sekarang kat kepong…kahwin kat machang kelantan…pastu pihak lelaki hng tuah…hehehehe

          0
          0
      • anNeDeSiLva says:

        clip..
        ape maksud kitorg dh tau dan kenal ko poco?/
        kenal ape?

        0
        0
        • [email protected] says:

          poco kan tukar nama jadi MELUR

          0
          0
        • anNeDeSiLva says:

          poco tukar nama/?
          bila?

          0
          0
        • Clipkertas says:

          tak der la anne….
          poco td, tukar name plak…
          saje ckp bdk baru kat bn nie…

          dah la muke pic gadis tu die sorang jer park..
          die tanak mengaku plak….
          selebih nyer ko bace la dr atas kebwh….

          huuhuhuuu….

          0
          0
        • anNeDeSiLva says:

          oh mcm tu..
          anne pon tak perasan td..
          seingat anne poco jek balas comment..
          rupanya melurr…

          0
          0
        • ladybird says:

          poco hilang ingatan kejap tadi..

          0
          0
        • weiya says:

          its ok…janji weiya ajak dengan ikhlas hati weiya..

          0
          0
  39. Clipkertas says:

    hi… aku [email protected].

    ahhaaakss… bleh ker pet?

    0
    0
    • anNeDeSiLva says:

      tak sesuaii..
      [email protected] ok…

      0
      0
      • Clipkertas says:

        hwaa….. haaa…
        pet yg gatal tukar name aku
        [email protected] la… tau la pic aku tu tak ori..
        humm,,, Clipkertas gak yg best

        0
        0
      • [email protected] says:

        [email protected]….. sesuai gan tajuk umah ari ni
        Dato’ Siti Nurhaliza Bakal Disaman Kerana Ciplak Lagu Indonesia?

        0
        0
        • Clipkertas says:

          pet!.. ko mmg wonder PET…
          haa…anak aku suke ngok citer tu…
          min.. tak… dan ming2 juga..
          wonder PET.. kesukaan pet.

          wuhuuu… jgn mare

          0
          0
        • [email protected] says:

          xpenah nak marah pun… hehehe…..

          aku xnampak lagi ler clip pic ko… hehe

          0
          0
  40. hantupensil says:

    hello…
    ade lagi ke orang…?

    0
    0
    • Clipkertas says:

      antu,,,, lamabt ko muncul..
      ooopss… lupe ptg2 nie kn ko baru muncul…
      he he,…

      alamak opis tiggal aku sorang plak

      0
      0
    • anNeDeSiLva says:

      sume balik..
      antu dh masuk..

      0
      0
      • hantupensil says:

        ye la..
        balek la..huhuhuh

        0
        0
      • [email protected] says:

        takut aku antu masuk moh semua kita bla dari cni

        0
        0
  41. [email protected] says:

    natu n clip adik beradik upernyer…..

    sesuai ler korang ni…. NAMA SEMUA BERKAITAN GAN ALAT TULIS

    0
    0
    • hantupensil says:

      adek bradek aku ke?
      memandai jek ko

      0
      0
    • Clipkertas says:

      yor…lah
      [email protected]

      hey… sape melepas nie….

      0
      0
    • anNeDeSiLva says:

      adik beradikk?

      0
      0
      • [email protected] says:

        YE ANNE DORANG XNAK NAGU MCM BLACK…. LAMA2 KANTOI GAK… HEHEHE

        0
        0
        • Clipkertas says:

          adik beradik atas name jenama la anne…

          ko jgn cayo ckp pet tu… menyimpang plak anti
          pensil ngan clip mmg mesti ade kat meja oips korang kn…

          anti ko pet, jap lg aku baling clip paling besor kat kpala mu..

          0
          0
        • [email protected] says:

          HUHU… sakit aku… hheheheh… mcm nak nagis jer

          0
          0
        • anNeDeSiLva says:

          hahahah..
          taw takpe..
          tipu2 akhirnya bocor gak..
          sepandai2 tupai melompat jatuh ke tanah gak..

          0
          0
        • [email protected] says:

          tupai2.. hehhe

          0
          0
  42. [email protected] says:

    AKAK ANTU [email protected]

    0
    0
    • Clipkertas says:

      ooo…. pet, mentang2 ramai dah balik…
      ko pekene kn kitorg yer…

      sok ade hari, hari rabu, sok ade lagi… jage la ko kene boo

      0
      0
      • [email protected] says:

        BILA LAGI NAK KENER KAN KORANG… LAMA DAH AKU XKENER KAN ORANG NI

        0
        0
  43. anNeDeSiLva says:

    apesal korg arini?
    kena badi melurr nie..

    0
    0
    • [email protected] says:

      2 LER PASAL

      [email protected]

      0
      0
      • hantupensil says:

        sape melur??

        0
        0
        • anNeDeSiLva says:

          melur bunga telurr..

          0
          0
        • [email protected] says:

          akak POCONG ko ler

          0
          0
      • anNeDeSiLva says:

        melur telorr..

        0
        0
  44. ladybird says:

    geng… aq out dulu arrrr….
    salam sume…

    0
    0
    • [email protected] says:

      DADADA KAK LADY… MUAH3

      0
      0
    • Clipkertas says:

      w’salam…

      0
      0
      • anNeDeSiLva says:

        kak lady dh bukak tudung kew?

        0
        0
        • ladybird says:

          gmbar dolu2…

          0
          0
        • anNeDeSiLva says:

          oooo….

          0
          0
        • [email protected] says:

          PUNCA REZEKI KALO BUKAK TUDUNG…. kane anne ngasri

          0
          0
        • anNeDeSiLva says:

          hahaha..
          pedas..

          0
          0
        • hantupensil says:

          hehehe…xbek ko ni pet..

          0
          0
        • [email protected] says:

          ayat anne ngasri ler aku cakap……

          0
          0
  45. [email protected] says:

    u all aku nak KELIK DULU LAH. esok2 kito chat lagi ek….

    tetih doh aku nih puah cemuh doh aku dok laye puok mu ari ni…..

    nok kelik dulu lah…. dadaa,,,,,, jange gelenya2 ek… muah3

    0
    0
  46. miss annur says:

    sy pun dah dgr lagu tu.. x brapa nak best la.. atau sebab lagu tu masih baru lagi so blom biasa dgr kat halwa telinga…

    0
    0
  47. [email protected] says:

    moning u all umah lama lagi ker

    0
    0
    • blackberry00 says:

      urmmmm….
      bosan ar pet!!!!

      0
      0
      • [email protected] says:

        xder kejer ker

        0
        0
        • blackberry00 says:

          byk keje…
          ptg karang nk mtg
          huiiiii…. keje gomen ni siang malam pagi petang
          mtg memanjang….

          0
          0
        • [email protected] says:

          o yeker…. ok ler 2…. kalo jadi mcm aku ni xde kejer je lagi boring… tp tahun depan dah ader kejer dah…. kener tukar kebahagian lain dah hehhehehe

          0
          0
        • blackberry00 says:

          pet
          ko muda lagi
          nape x mintak keje gomen….????

          0
          0
        • anNeDeSiLva says:

          im comingg..

          0
          0
        • [email protected] says:

          x minat nak kejer gan GOV…. xleh buat duit

          0
          0
        • blackberry00 says:

          mmg takleh wat DUIT
          tp ko kene pkir long term
          aq dulu pun pkir cam tu gak
          tp bl dh de family, kene pkir benefit join gomen
          ko bleh wat part time, apeeee…?????

          0
          0
        • [email protected] says:

          xper le BLACK aku nak jadi mcm kak nara

          0
          0
  48. BEE says:

    lagu siti yg duet ngan kris dayanti tak best langsung.dua hari lepas hot fm siar suh undi lagu ni aku tensen sampai pening mendengarnya..nape dato’siti dah makn tak best lagu2nya??

    0
    0
  49. anNeDeSiLva says:

    Morning..

    0
    0
    • [email protected] says:

      ko jumper gak aku kat cni heheheh

      0
      0
      • anNeDeSiLva says:

        mestila..
        mana ada anne situ ada pet..hhhahah

        0
        0
        • [email protected] says:

          orang kanan kata kan

          0
          0
  50. Clipkertas says:

    salam… smue
    morning….
    pet, mr black, hantu, weiya, anne, bumblebee, ladybird, [email protected], eclipse dan smue…..

    tak de umah baru lg pagi nie…
    hummm… bosan la,, dtg keje org opis tiggal berape kerat jer…
    smue cuti, habiskn cuti tahun…

    0
    0
    • [email protected] says:

      huhuhu… moning [email protected] hehehh

      0
      0
    • anNeDeSiLva says:

      hahahha..
      rindu kat melur nampaknya ko nie clip..heheheh

      0
      0
      • [email protected] says:

        xtengk pun CLIP… hehehheh

        0
        0
  51. AG JUNIOR says:

    td AG msk sume org xde..
    la ni rame plak da yg on9..
    jap g nak kua blk nak g sarap

    korg sume da sarap ke?

    0
    0
  52. EclipsE says:

    morning all…
    erm…pgku tdk bgitu indah..huhuhu

    0
    0
    • Clipkertas says:

      nape BB…
      pg2 cam gini tak elok masam2 muke,,, monyok2 BB
      heheee…

      pagi2 kene senyum,, murah rezeki…

      0
      0
    • anNeDeSiLva says:

      apesal x indah?

      0
      0
    • AG JUNIOR says:

      pg yg gelap..
      kini sudah terang…

      xindah sbb cuaca mendung ae…

      0
      0
      • [email protected] says:

        BB kener marah gan bos

        0
        0
      • aMmey says:

        hai AG……………….

        0
        0
        • AG JUNIOR says:

          ammey……………
          haiiiiiiiiiiiiiiiiii…………….
          lame xsembang kan…….

          0
          0
        • aMmey says:

          aha la…….
          windu AG
          sbuk kit lately ni
          AG baik???

          0
          0
        • AG JUNIOR says:

          AG pun same gak..
          smlm jap2 je dpt on9..
          pas tu ilang terus…
          ari ni try nak lelame kat sini..
          sok dah rame yg cuti…

          AG ok je…. menten kiut!
          hehe….. ammey cane?

          0
          0
        • aMmey says:

          sme la…
          hehe tp x sekiut AG
          emm sok last la kja cni
          t dh xdpt on9 cni :-(
          nt korg msty lupa pya……….
          heheheh……………

          0
          0
        • blackberry00 says:

          BB..ko p marah balik bos ko tu!!!
          takpun aq n d geng blh tolong marahkan….

          0
          0
  53. [email protected] says:

    ramai le pulak masuk BN heheh

    0
    0
    • AG JUNIOR says:

      ko xsuke ke….

      0
      0
    • blackberry00 says:

      bagus…..
      arini maybe ade yang last day keje utk tahun ni…

      0
      0
      • [email protected] says:

        ari terakhir aku gak ni… esok cuti.. hehhehe.. tahun depan dok ofice baru… heheheh

        0
        0
      • AG JUNIOR says:

        sok aku de lg……
        sume da cuti ke sok?

        0
        0
        • [email protected] says:

          nant aper2 berita pasal GBNARA bagitau ler aku ekkk

          0
          0
        • anNeDeSiLva says:

          ok2 nanti kitorg update,…

          0
          0
        • AG JUNIOR says:

          sape lg yg da cuti sok?
          pet, ko blk kg ae?

          0
          0
        • [email protected] says:

          xder lah saja ambik cuti nak buat pesiapan p GBN

          0
          0
        • AG JUNIOR says:

          mesti ko yg paling glemer nanti….
          nanti kengkwn yg g upload dlm FB ye..
          AG nak tgk…

          0
          0
        • [email protected] says:

          kak nara akan taruk dalam BN ni cter GBN… ko gan takut ek

          0
          0
  54. anNeDeSiLva says:

    korg…
    arini maybe kak nara nk buat voting main bowling utk gathering sabtu nie…
    so tguu k..

    0
    0
    • [email protected] says:

      OK AKU tunggu jer.. hehehhe

      0
      0
    • blackberry00 says:

      ok….

      0
      0
      • anNeDeSiLva says:

        k la nk kuar jap..
        see u all later..

        0
        0
        • [email protected] says:

          ok dadada anne

          0
          0
      • AG JUNIOR says:

        anne.. pe lg program gathering selain m’buncitkan pewot?
        nape kak nara kate tmpt akan b’ubah?
        nak tukar ke mane?
        tmn tasik s.alam?
        kompem aku g…
        huhu

        0
        0
        • AG JUNIOR says:

          aku tanyer anne kua plak..
          sape2 leh jwb kan x?
          sape td org knn anne?
          ko kan pet?

          0
          0
        • [email protected] says:

          yelah aku orang kanan anne gan kak lady

          kak nara cakap kalo orang sikit p GBN dia nak tukar tempat lain…. tempat 2 xtau lagi ler kat mana

          0
          0
  55. fifie says:

    morning sume.. :)
    pe kabo kwn2?sehat x arini..

    0
    0
    • [email protected] says:

      sakit perut aku ari ni

      0
      0
    • blackberry00 says:

      sehatttt…..

      0
      0
      • [email protected] says:

        xtahan sakit perut ni……
        xleh berdiri ni… kalo bediri lagi sakit

        0
        0
  56. nic@pet says:

    lady BLACK ilang ke mana lak

    0
    0
  57. nic@pet says:

    p umah baru

    0
    0
  58. bella says:

    halah mmg dasar endon..sme nak kate depa punye

    0
    0
  59. Zaza Muhammad says:

    tnggu je aa statement siti laks..

    0
    0
  60. sham says:

    sesekali dengar lagu ni macam lagu KU Mahu

    0
    0
  61. peminat siti says:

    lagu tu best la bongok

    0
    0