Written by AbangNara | July 29th, 2013

Mawar Putih sekarang ini sebenarnya sedang sibuk membuat persiapan raya. Kali ini memang berbeza berbanding dengan tahun-tahun sebelumnya, Mawar Putih nak beli semuanya secara online jer kali nie. Salah satu website yang dicadangkan oleh kawan-kawan Mawar Putih ialah www.arlene.my. Menarik juga koleksi-koleksinya dan harganya pun berpatutan.Arlene menawarkan pelbagai pilihan pelbagai pilihan daripada tudung, scarves, dresses dan hinggalah kepada bottoms. Semuanya nampak menarik dan bergayakan. Mula-mula tu ragu-ragu jugak dengan website ni, tapi rupa-rupanya Arlene ini sudah beroperasi selama 5 tahun. Kiranya reputasi syarikat Arlene memang tidak perlu dipertikarikan lagilah.Macam kenal jer blogger ini kan? Oh..rupanya blogger Fatin Liyana  merupakan duta kepada Arlene. Memang sesuailah sangatlah personaliti Fatin Liyana sebagai gadis masakini yang bijak dan lincah dengan imej Arlene ini kan?;

Sempena dengan kedatangan Syawal ini, Arlene menawarkan koleksi-koleksinya pada harga yang mampu milik untuk semua golongan. Colourfulnya…….Lebih menarik lagi, Arlene menawarkan mata ganjaran yang besar untuk penggunanya yang setia, Arlene Loyalty Program. Contohnya, bagi setiap RM50 yang dibelanjakan, pembeli akan mendapat 5 mata/RM5 sebagai ganjarannya. So, bagi setiap pembelian yang seterusnya, 10% rebat yang sedia ada boleh digunapakai. Apa orang kata, sambil menyelam sambil minum air. Tambah hebat lagi, bagi setiap pelanggan baru yang diperkenalkan, Arlene akan menghadiahkan anda 5 mata/RM5. Kalau nak daftar tu, daftarlah bawah Mawar Putih yer….Pembayaran di Arlene boleh dibuat secara talian melalui Ipay88 atau Paypal. Yang paling penting, nak bayar secara online transfer atau menerusi kredit kad juga diterima. Pilihan banyak dan menarik semuanya, jimat masa dan tenaga. Jom shopping raya di www.arlene.my.

TAGS:
PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

18 responses to Ceriakan Syawal dengan Arlene

  1. memey says:

    lawanya tudung

    0

    0
  2. AKU LAH says:

    Bila cter pasal ni xde org nk komen…tp ble pasal artis smua bpusu-pusu nk jd first komen bagai

    0

    0
  3. makcikkantinsekolahmemandu says:

    nak komen ape kat sini???

    “FIRST” camtu?? hehhe

    0

    0
  4. pak jaga says:

    tak modal ker…

    0

    0
  5. miss mong says:

    lawa la maxi butterfly tuh

    0

    0
  6. anonymous says:

    makin tak faham dgn manusia yg terlalu mengejar duit sampaikan tudung simple, harga merapu..inner aje lebih RM50..kalau tokey nya Islam, takkan la tak belajar agama tentang bagaimana kos dan keuntungan dikira? ini bukanlah khusus terhadap tudung2 arlene ni saje, tetapi kebanyakan peniaga tudung yg ambil untung atas angin..sepatutnya malu sebab menjual salah satu pakaian untuk Muslimah, tapi harga tak mencerminkan ajaran Islam..dimana logiknya kain yang begitu sedikit jika dibandingkan dgn baju (baju kurung contohnya), tapi harga tudung lebih mahal dari baju..ini realiti..saya juga businesswoman, cuma saya menyediakan perkhidmatan professional, bukan product/barangan..harga sebegini amat memalukan kerana tidak bersesuaian dgn barangan. penjual tudung/baju, silalah berasa malu dengan Allah kalaupun tak malu dgn diri sendiri dan org lain.

    0

    0
    • fareeda says:

      setuju dgn org diatas ni.. contohnya tdung fareeda yg sarung tu… beratus.. tpi tdugnye singkat tidak menutupi dada… bgaimana tdung sebgitu boleh dijual dgn hrga yg tinggi.. beratus plak tu.. adakah disebabkan kualiti kain ?? atau jenama??

      0

      0
    • just me says:

      couldn’t agree more..
      harga tudung dimanipulasi dengan teruk oleh peniaga/pemborong/org tgh..sedangkan tudung sama, kualiti sama boleh didapati pada harga 400% – 500% lebih murah..be fair to yr self..dan yg penting mcm kata anon di atas, malulah dengan Allah..

      0

      0
      • Anonymous says:

        Shawl on9 yg hanya dijahit tepi, kain chiffon plain je pun dijual ada yg mencecah RM69 (mungkin ada yg lebih tinggi). Kalau beli kat luar harganya paling tinggi pun RM20 je. Ambil kesempatan betul lah org yg berniaga on9 ni. Tau lah masing2 nak cepat kaya tp agak2 la…..

        0

        0
        • pinky says:

          jangan la random-ize, ramai je penjual tudung online yg jual murah2. kena la pandai cari, behaviour buyer ni pun satu, kadang2 bende sama, dah tau si A jual mahal merapu, dok beli kenapa? pilihan ditangan anda.

          ecewahhh~

          0

          0
        • Anonymous says:

          Selalunya peniaga on9 yg jual tudung/shawl mahal ni memang blog2 yg agak terkenal jg. Pernah keluar TV mcm Safiyya atau di majalah/suratkhabar. Tudung2nya mmg cepat habis mcm goreng pisang panas. Adakah sebab tu harganya mahal? Letak harga mahal pun org beli jg ye dak?

          0

          0
  7. Anonymous says:

    lawa plk le aku tengok maxi t warna unggu tu…tudung tu pn nm[k cantik..tpi mahal..tudung datin juma y biasa2 jer n x berpa ctk pn d jual ngan harga mahal…tudung fareeda jgn le ckp..mahal bukan main..dh le tudungnya singkat tpi y aku musykil tu knpa la dia org ni jakun sgt nk membelinya sampai leh beratur pnjng n boleh tidor d kaki lima…

    0

    0
    • Anonymous says:

      Aku pun pelik. Sanggup beratur nak keluar duit. Selalunya org beratur nak amik duit contohnya kat bank ke, amik duit BRIM ke. Kan kena beratur. Tak pun mereka tu hobinya memang suka beratur. Ada ke hobi mcm tu?

      0

      0
  8. arlenepeniru... says:

    Alah..baju tiru design orang..ade baju mcm Thepoplook..tp size available tuk S & M jer..Then rase xpuas hati jual Dress Chiffon Jarang bagai tuh smpai harga 70++..dgn xde innernye..jual barang tu biar la logik skit bg harga..ni mcekik btul..kalu rm50 tu acceptable la jgk

    0

    0
  9. markissa says:

    teringat masa beli jubah, baju raya dan tudung 2 tahun lepas, berborak dengan tokey butik tu yg kebetulannya mmg amat peramah..harga pakaian di butik tersebut tak semahal di butik lain..saya sendiri org bisnes, saya cuba2 menghulur name card kepadanya dan lama kelamaan dia bercerita sendiri mcm mana harga dijual dibutik beliau lebih murah dari yg lain..tiada faktor lain, hanyalah permainan harga..diceritakan juga dia membuat pakaian sekolah yang ditempah sebuah pasaraya besar di Malaysia dengan cawangan yang agak banyak..dimaklumkan kepada saya berapa kos sebenar untuk sebuah baju kurung budak sekolah menengah, sekolah rendah, termasuklah kos sebenar baju kurung raya yg ada bunga, tanpa bunga, ada kerawang, ada batu2, ada manik dan sebagainya..tokey butik itu semenjak dari itu hingga kini merupakan client saya dan terbukti benar apa yg dikatakan olehnya..kos asal sangat murah sebab dibuat dalam kuantiti banyak..yg menaikkan harga adalah org tengah, pasaraya, dan sebagainya..di butiknya juga terdapat pakaian yg sama dijual di pasaraya namun dgn harga yg jauh lebih murah..bagi yang menjual dengan harga melampau semata2 jenama, beringatlah..saham akhirat perkara paling penting dalam hidup kita, bukan wang ringgit yg diperolehi secara jualan harga melampau..

    0

    0
  10. minah jambu tukar kaler merah biru says:

    minah jambu tk minat lah tudong2 cngini..terima khaseh aje lah ye Al maklom lah..

    0

    0
  11. mia says:

    ade sape2 yg penah bli baju kat arlene ni ke? ok x baju die?

    0

    0