Written by AbangNara | July 6th, 2009

chef wan

Jutaan tahniah kepada Chef Wan kerana diberikan anugerah Selebriti Chef Terbaik Dunia di Gourmans Award 2009 baru-baru ini. Satu lagi anugerah yang Chef Wan menang malam tue antaranya ialah buku resepinya menjadi buku kutipan amal yang terbaik.

Diulangi sekali lagi yang Chef Wan menang anugerah Selebriti Chef Terbaik Dunia. D.U.N.I.A(eja betul-betul ye adik-adik). Buat kerajaan Malaysia dan mereka-mereka yang berkaitan, kami ingin maklumkan kepada anda yang Chef Wan ini adalah warganegara Malaysia bukannya India.

Silalah bagi gelaran Dato’ ke apa ke yang sepatutnya kepada Chef Wan. Bukan sikit nama Malaysia diharumkan oleh Chef Wan. Malah sepanjang dia buat road tour seluruh dunia, nama Malaysia sentiasa dia jaja kat mulut. Kiranya dah jadi macam duta tak rasmi Malaysia.

Ini dah menang anugerah bagak besar kalau tak dapat apa-apa title tak tau ler. Kak Pah yang tak pernah menang anugerah International pun leh dapat Dato. SRK yang cuma pernah wat shooting kat Melaka pun leh dapat Dato’. Takkan Chef Wan tak boleh kot?

Takkanlah nak tunggu sampai orang tue dah tak ada kat dunia nie baru sibuk nak bagi gelaran. Contoh terbaik ialah Allahyarham Tan Sri P. Ramlee ngan Allahyarham Sudirman. Dah lama meninggal dunia baru terhegeh-hegeh nak bagi title tue la, title nie la. Apa pekdahnya dia dapat menatang tue padahal tengah dalam kubur?

Buat mereka yang berkenaan, fikir-fikirkanlah ye. Oh ya untuk makluman anda, Chef Wan nie asalnya dari Raub Pahang. Jadi kerajaan negeri Pahang tue silalah buat apa yang patut.

Written by AbangNara | July 6th, 2009

zaefrul dan isteri

Hohoho. Kami ingatkan si Zaefrul ini hanya beraksi mesra romantik bersama Nek Jah. Tapi rupanya dia memang seorang suami yang mesra. Beruntung betul isteri Zaefrul nie. Sentiasa berada dalam dakapan dan pelukan suaminya. Memang wajar dicontohi nie.

Buat mereka yang tak tahu, masa keluar gambar aksi terlampau Zaefrul bersama Azizah Mahzan, Zaefrul nie dah lama berkahwin dah. Jadi kemesraan dia dan Azizah Mahzan tue hanya seperti kasih seorang adik kepada akak.

Bila kami tengok balik gambar Zaefrul bersama isterinya, kesimpulan yang kami dapat buatkan ialah si Zaefrul nie memang lelaki yang tak malu nak tunjuk kasih sayangnya. Mungkin dah terlebih sangat sebab tue dia bagi skit kat Nek Jah. Hehehe.

Lelaki-lelaki di luar sana boleh lah jadikan teladan cara Zaefrul nie. Bukan apa, ramai di antara kita masa mengorat kalau boleh nak masuk tandas pun sekali, tapi bila dah kawin jalan jauh jarak sebatu ngan suami-isteri. Sepatutnya dah kawin lah kena bertambah mesra. Tak gitu?

Lagi gambar Zaefrul dan isteri dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

 
Written by AbangNara | July 4th, 2009

maya tengku shahreza

Walaupun dah terlambat seminggu, kami nak kongsi jugak gambar perkahwinan Maya (Meyanaliza Rusli) dengan Tengku Shahreza nie. Nampak comel sangat si Maya nie pakai baju pengantin siap bertudung. Penuh warna putih.

Lagi gambar mereka dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

 
 
Written by AbangNara | July 2nd, 2009

satu siti

Konsert Siti Nurhaliza yang baru berlangsung baru-baru ini rupanya ada banyak komen-komen dari wartawan dan para artis.

Jika tengokkan dari gambar-gambar, memang mantap. Baju-baju untuk konsert ni pon dengarnya lebih kurang RM38,000 dan RM68,000 yang disponsor oleh Jakel & satu lagi designer terkenal.  Ada pulak satu baju ni telah dicancel saat akhir sebab kaler cekelat nya tak sesuai. Dengarnya deorang suruh designer tu buat sehelai baju baru yang lain dalam masa satu hari. Walaupon kata designer, Siti ni taklah cerewet, cuma bila konsert eksklusif begini, kenalah memilih sikit kan.