Written by AbangNara | October 12th, 2011

Femes sebentar Bob Lokman hari ini apabila menghiasi muka depan Harian Metro. Bob Lokman telah ditahan oleh JAIS kerana mengadakan ceramah tanpa tauliah di Masjid Sungai Lui, Hulu Langat.

bob lokman
Untuk makluman, kegiatan memberi ceramah tanpa tauliah oleh Bob Lokman telah dipantau selama 2 minggu oleh JAIS. Untuk makluman, di Selangor anda perlu ada tauliah untuk memberikan ceramah agama.

Abang Nara tak pernah dengar ceramah Bob Lokman so no komen.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

237 responses to Bob Lokman Ditahan, Tiada Tauliah Beri Ceramah

  1. TeruteruBozu says:

    no komen jugak… sbb kene tau isi yg BL ceramahkan…

    0

    0
    • Hamba Allah says:

      Nak menyampaikan ilmu pun susah sbb jd dah jadi isu politik skrg…Sabda Rasulullah, “Sampaikanlah walaupun hanya satu ayat…” so, jika niat ikhlas, xperlu jadi isu

      0

      0
      • rooney macaroni says:

        bila bagi ceramah agama, sibuk nak cek ade tauliah ke tidak…si bob lokman ni bukannye bagi ceramah memesongkan agama pun..x paham betul lah ngan dunia skrg!! semua benda nak campur politik!! lebih baik jais pegi pantau orang besar2 kat putrajaya tu!! kat sane lagi banyak benda x elok rasenye..

        0

        0
        • ilhamny says:

          ustaz kat kampung aku dulu pun takde tauliah gak yg bg ceramah, takdenye dia belajar tinggi2… tapi sampai sekarang ustaz tu jugak la yang mengajar dan selalu bg ceramah dan mengimamkan kat masjid padang serai kedah… dan isterinya yang tak ada sijil tauliah jugak lah yang mengajar kami mengaji quran…

          0

          0
        • Oh says:

          Negara Malaysia ada undang-undang. Kena la ikut..mana buleh nak hentam keromo jer. Bob Lokman sepatutnyer paham dah banyak sangat pendakwah2 bebas yg fanatik. Takut jadi ajaran sesat.

          0

          0
        • TAHAN JER says:

          ALAHAI BOB LUKMAN OIIIII !

          DIA NI PON DAH JADI HIPOKRIT…NI SEMUA KEMPEN PILIHANRAYA LA…….UNTUK P A S !!!!!!

          TAK ADE KENE MENGENA NGAN ‘DAKWAH’. !!!!

          ORANG2 KAT LUAR JER TAK TAHU…..

          0

          0
        • Podahhhhhhhhhhhhhh says:

          kalau niat nak berdakwah..tak payah jadi macam Bob Lokman..tak payah masuk PAS pun.

          ini yg susah kalau iman dicampur aduk ngan—-> politik !

          0

          0
        • Kecoh seminggu dua ni kerana Bob Lokman yang mula mula masuk PAS kerana nak cuci Dosa, Kemudiannya turun ke Merlimau menyokong dan membantu jentera PAS di sana dan semalam ke Kerdau pula berceramah. Fuh Hebat beb…..

          Itu lah kelebihan dalam PAS, jika anda ‘Seorang yang terkenal’ maka Masuk lah PAS kerana sebaik sahaja anda masuk maka banyak lah Faedah Faedah yang di perolehi.

          Dalam isu Bob Lokman Gomo lihat lain dan tak bukan adalah matlamat PRU 13 ini. Kenapa Gomo cakap begitu? itu lah strategi Bob Lokman, kalau masuk UMNO nak jadi calon PRU 13 memang tak dapat. Maka masuk PAS sudah tentu PRU 13 Bob Lokman akan di calonkan sebagai calon PAS.

          Hebat nya Bob Lokman, dalam masa 2 minggu sahaja sudah menjadi penceramah PAS, sah sah lah masuk bulan baru ni Orang PAS akan panggil Bob Lokman dengan gelaran “Ustaz Bob”.

          Orang lain belajar di Mesir berpuluh-puluh tahun belum tentu jadi uztaz..kan??????

          0

          0
        • Lucu Lucu Lucu says:

          Itu lah kelebihan dalam PAS, jika anda Seorang yang terkenal maka Masuk lah PAS kerana sebaik sahaja anda masuk maka banyak lah Faedah Faedah yang di perolehi.

          Dalam isu Bob Lokman Gomo lihat lain dan tak bukan adalah matlamat PRU 13 ini. Kenapa Gomo cakap begitu? itu lah strategi Bob Lokman, kalau masuk UMNO nak jadi calon PRU 13 memang tak dapat. Maka masuk PAS sudah tentu PRU 13 Bob Lokman akan di calonkan sebagai calon PAS.

          Hebat nya Bob Lokman, dalam masa 2 minggu sahaja sudah menjadi penceramah PAS, sah sah lah masuk bulan baru ni Orang PAS akan panggil Bob Lokman dengan gelaran Ustaz Bob. tak percaya?

          0

          0
        • Ustaz Express Segera says:

          oh..ingatkan ‘artis mee segera’ aja. ‘Ustaz’ dalam PAS macam Bob pun ada yg ‘segera’ gak ke?

          HAMPEH!!!!

          Kkekekekekeeekekekekekekekeekeekekekek

          0

          0
        • Mula Sangsi says:

          2 minggu saja…sudah layak di panggil ‘pendakwah’ dan ‘uztaz’ ?

          Wow, hebat …..!

          0

          0
        • Sayang Islam says:

          Bob Lokman telah menulis sebuah lirik kepada T Nik Ajis. Lirik tersebut: tune Fantasia Bulan dan Roket”

          Demi cintaku pada mu,
          Ke mana saja ku bawa
          Ke hulu Kelantan naik roket ke bulan,

          Demi cintaku pada mu
          Ku korban jiwa dan raga
          Biarpun harus ku telan air wali selipar,

          Bulan maduku di awan biru,
          Tiada siapa boleh ganggu
          Bulan madu dalam roket mu
          Hanya kita berpakatan
          Mengecap nikmat syurga
          Yang hijau tak akan kabur
          sesuci putih salju

          Andai dipisah
          pentas ceramah
          musnahlah ilham
          hilanglah fatwa

          Andai dipisah
          Roket dan bulan
          Gelap gelita
          Punah Pilihanraya….. Lalalalalalallaaa

          0

          0
        • Minah rock says:

          caya lah bob biol..
          dah diangkat jadi penceramah pas.emm..org2 lama pas dah jadi hampas..target bob ni nak jadi wakil rakyat..dapat la elaun wakil rakyat yang diberi oleh kerajaan nanti
          cis tak malu.
          baru masuk pas mula mencaci memaki.
          patutnya masuk sekolah pondok je kalau nak mendalami islam

          ***termenung***

          0

          0
        • Fantasia Bulan Hijau says:

          Bob Lokman telah menulis sebuah lirik kepada Tok
          Nik nAjis. Lirik tersebut: tune Fantasia Bulan Madu”

          Demi cintaku pada mu,
          Ke mana saja ku bawa
          Ke hulu Kelantan naik roket ke bulan,

          Demi cintaku pada mu
          Ku korban jiwa dan raga
          Biarpun harus ku telan air wali selipar,

          Bulan maduku di awan biru,
          Tiada siapa boleh ganggu
          Bulan madu dalam roket mu
          Hanya kita berpakatan
          Mengecap nikmat syurga
          Yang hijau tak akan kabur
          sesuci putih salju

          Andai dipisah
          pentas ceramah
          musnahlah ilham
          hilanglah fatwa

          Andai dipisah
          Roket dan bulan
          Gelap gelita
          Punah Pilihanraya <————————Bob Lokman.

          0

          0
        • myampuk says:

          kalu dah dilantik jd iman mestilah tmpt tu ada antaq2 pergi kursus. setahu saya setiap imam yg dilantik akan diber kursus. cara bacaan dulu dgn sekarang adalah lain.. sebab dulu kita baca al-quran cara kampung bnyk sebutan yg sudah diperbetulkan.. cuba semak blk dimana kelas agama.. xsalah kalu kita menuntut ilmu dengan ramai guru… bob lokman nie bg ceramah politik.. bkn ceramah agama….

          0

          0
        • Dajjal Akan Turun says:

          “Pertama, Anwar terbukti seorang pembohong dan satu bukti jelas adalah pembohongan 16 September. Satu dunia dia temberang dan kelentong.

          “Tidak pernahkah semua bertanya dalam hati kecil, kalau Anwar boleh bohong satu dunia pasal 16 September dan langsung tidak menunjukkan rasa bersalah, apatah lagi bertaubat dan meminta maaf, tidak mungkinkah dia boleh berbohong dalam hal lain?

          “Kebenaran apa lagi yang kalian tunggu?” katanya dalam entri bertajuk ‘Haq Dan Kebenaran’ di blognya, zul4kulim.blogspot.com.

          Soal kedua, jelasnya, sikap liat Anwar untuk bersumpah laknat bagi membersihkan namanya yang dituduh meliwat Mohd. Saiful.

          “Tidak pernahkah kalian bertanya, kenapa Anwar liat sangat nak bersumpah laknat? Banyak solat hajat dibuat untuk melaknat Mohd. Saiful sampai ada yang memintanya jadi cacat, gila dan kena sopak. Tetapi, mengapa yang kelihatan semakin ‘dilaknat’ bukannya Mohd. Saiful tetapi dia (Anwar)?” jelasnya.

          Ketiga, kata Zulkifli, berkaitan sikap liat Anwar untuk menyerahkan sampel asid deoksiribonukleik (DNA) dalam kes tuduhan liwat berkenaan yang sebenarnya tidak sedikit pun merugikan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu jika beliau yakin berada di pihak yang benar.

          “Bukti keempat, dalam kes rakaman video seks terbaru, mengapa Anwar melenting kata itu bukan dia walaupun tidak ada sesiapa pun yang menuduhnya. Anwar kata pada masa kejadian, dia sedang sibuk dengan Tweeter dan jam tangan Omega yang ditemui Datuk Shazryl Eskay Abdullah ada pada Wan Azizah.

          “Oleh itu, pernahkah kalian bertanya kenapa Twitter Anwar kosong dari pukul 9.30 hingga 11.30 malam? Kenapa Anwar dan Wan Azizah juga liat nak tunjukkan jam Omega kalau betul ada pada mereka? Kenapa kawan baiknya (Shazryl Eskay) sendiri dedahkan klip video itu?” soal beliau.

          Tambah Zulkifli, bukti kelima dan keenam yang harus difikir bersama adalah berkaitan persoalan sikap Karpal Singh yang dahulunya pernah mendedahkan kegiatan liwat Anwar pada 22 Oktober 1997 tetapi kini beria-ia menjadi peguam bela Anwar.

          Selain itu katanya, mengapa begitu ramai rakan baik Anwar sebelum ini, seperti Dr. Chandra Muzaffar serta Senator Ezam Mohd. Nor bertindak lari dan kini menentangnya secara terbuka.

          “Sebenarnya, banyak lagi isyarat dan petanda yang telah Allah hantar. Persoalannya, tidakkah terfikir yang Allah mungkin telah pun memberi petanda, bukti, isyarat dan amaran serta menjawab semua doa dan solat hajat memohon petunjuk itu? Tepuk dada tanyalah iman masing-masing,” tambahnya.

          0

          0
        • anti hipokrit says:

          Sebenarnya DAP/PKR/ DAP tahu hero video seks tu adalah Anwar tapi oleh kerana focus mereka nak tawan Parlimen dan cita cita Anwar nak jadi PM semua isu yg menghalang cita cita Anwar akan ditentang habis habisan yg penting matlamat berjaya walaupun rakyat negara agama, HUDUD dan bangsa menjadi taruhan.

          Jadi kita juga perlu lawan habis habisan pakatan pengkianat ini sehingga gagal cita cita Anwar nak jadi PM.

          Heran dengan pegangan hukum mahluk PAS nih…hukum halal bagi semua perbuatan buruk baik mereka….hukum haram bagi semua perbuatan buruk hatta baik musuh mereka.

          Kalau mangsa yang disodok buntut olih nya telah besumpah ” Aku bersumpah bahawa aku memang disodok olih Anwar ”

          Eskay bersumpah ” Aku bersumpah bahawa aku adalah orang yang termasok dalam klip vidoe dan pelanggan pelacur yang melakukan aksi seks itu memang Anwar ”

          Apa lagi beb, Wan Azizah…. Ruang penafian memang langsong dah tak ada. Anwar memang sudah dihimpit kedinding. Kenapa takot Allah..junjung AlQuran ayat tersuci?

          Tapi maklumlah, Anwar bukan sebarang manusia. Dia anugerah tuhan sebagaimana dakwaan bininya dan DAP.

          Raja temberang, pembohong dan miliki kulit muka tebal melebihi kulit badak air nak jual Malaysia kepada kafir. PAS pulak jadi pencuci bontot Cina DAP.

          Memualkan!

          0

          0
        • zul says:

          alah kalau PAS nak tawan UMNO senang je, PAS kena jadikan syaitan sebagai musuhnya…bukan UMNO…bila PAS fikir macam tu, jadi agama tak ke mana, kalau asyik fikir nak lawan UMNO, nanti agama pun dipertaruhkan…PAS kena adjust sikit niat tu…PAS kena fikir macamana nak dakwah UMNO bukan menentang sebab UMNO tu pun ada yang beragama islam…

          0

          0
        • Ex- PKR says:

          Banyak lagi juak-juak yang akan dijadikan KAMBING HITAM apabila PR berdepan dengan realiti kekalahan demi kekalahan.

          Siapa yang rela, silakan. Mat gian, mat remp-it dan mat pak ayam pun dialu-alukan oleh parti/PAKATAN serba boleh. Borang permohonan kena apply sendiri lah.

          keh keh

          0

          0
        • PKR Bakal Tersungkur says:

          Anwar, Azizah dan PKR; Berani kerana benar, takut kerana LIWAT????

          0

          0
        • mat rock says:

          Anwar Ibrahim Janji Kampong Baru Tempat Pelacoran Jika Pakatan Menang!!!!

          Dia nak Kampung Baru macam ChinaTown…KL.

          Sial haram jadah!!!

          0

          0
        • Papagomo takbetul says:

          Bodoh,cite pasal bob lokman,ko nk msk gak pasal anwar? Ni ler dia cth fanatiknya pnyokong umngok pd anwar,sume pun nk kaitkn anwar
          *skang ni blh nmpakla sape yg politikkan isu ni.org wat maksiat bmaharajalela,dedah aurat sana sini,xtangkap,yg bg tazkirah lak kena tngkap.parah malaysia ni

          0

          0
        • PAS pro DAP says:

          Dah sah2 babi cina hina Melayu, Malaysia dan ISLAM buat apa nk sokong dia…dia patut sedar diri yg dia skrg berada di TANAH MELAYU (MALAYSIA). Kalau x suka n nk hina KITA lebih baik blah…kalau aku la jadi pemimpin dh lama aku lucutkan kerakyatannya,,,tp apa pemimpin kita buat? siap sokong lagi tu…1Malaysia konon! bagi sgt muka kt cina bahlooooollll ni…apa kita dpt? semua kaum minoriti except Melayu dh naik lemak dek krn pemimpin yg bodoh! sedarlah wahai Melayu…hak kita di bumi tercinta ini telah dinafikan hak oleh pemimpin2 yg rakus dgn kuasa tp kita sbg rakyat semakin tertekan dgn berbagai2 tekanan termasuk kenaikan harga brg,,,gaji x naik2..spatut bumiputera dpt biasiswa utk anak2 kita belajar tp diberinya kita hutang kena bayar balik siap kena dividen lagi tu! (ini termaktub dlm Perlembagaan Hak2 Istimewa Orang2 Melayu…) Fikirkanlah! Pd pdgan aku sokongan trhdp cina bahlol ini juga skit sbyk ada unsur politik. Boikot cina ni, boikot nasi lemak 2.0 n boikot pemimpin2 yg gila kuasa!!!!!!!!!

          0

          0
        • PAS Parti Terbudoh di Malaysia says:

          Ini sebab nak Piliharaya November ni la. Tak ade kena mengena ngan dakwah.

          Kenapa Anuar Ibrahim enggan angkat sumpah laknat membersihkan dirinya @ junjong Quran???

          Kenapa PAS membisu????

          Tidakkah dia mau membersihkan namanya, Allah dan Islam?

          Video seks Anwar di Bangkok yang bakal dikeluarkan nanti pastinya akan memeningkan lagi kepala Anwar Ibrahim, PAS & DAP…

          Makin hilang modal Anwar & PKR untuk menjawab isu video membabitkan dirinya. Mula-mula dulu ada Johari Abdul datang membela dan membuat video menafikan Anwar sebagai pelakonnya. Bila Johari Abdul kantoi menonton video tersebut terlebih dahulu, maka Johari mulai senyap dan tidak dipercayai lagi (baca sini).

          Apa lagi alasan Anwar Ibrahim untuk menafikan video video ini adalah bukan dirinya? Perut buncit, tisu terbang, sedang kemaskini twitter adalah alasan yang sudah diberi. Terbaru ada video menunjukkan sebuah kenderaan pacuan empat roda yang mungkin di dalamnya dinaiki oleh pelakon video sex tersebut. Jam Omega pun belum tunjuk lagi. Semua orang sedang menunggu mana dia jam Omega ? Wan Azizah pun dah tersasul pasal leher Anwar, apa hendak selindung lagi?.

          Makin pening kepala Wan Azizah nampaknya.

          Sampai hati Anwar buat begitu pada Wan Azizah!!!!!

          0

          0
        • nagaberapi says:

          ngko bongok kalau stakat ilmu cetek jgn duk main ckp merapu. ngko igt boleh sesuka hati jer nak buat sumpah laknat n junjung al Quran. pergi menuntut ilmu al Quran dulu la wei. aku maleh nk hurai panjang2. kang kata nk ceramah plk.

          0

          0
        • Melodie says:

          Blogger RBF Online akan dedahkan “Video Seks Anwar Made In Bangkok”…bila Pilihanraya menjelang November 2011!!!!!

          Tungguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu. Sampai hati Anwar buat begitu pada isterinya, Wan Bodohzah.

          PAS patutnyer keluar pakatan maksiat PKR-DAP!

          0

          0
        • Gunalah Akal dan Iman says:

          *************PAS tidah boleh hidup tanpa Islam tapi Islam boleh hidup tanpa …PAS !!!!******************************

          0

          0
        • PAS Tolol says:

          Mat Sabu pernah kena tangkap basah…video Anwar melangan ayam dari China…& Selangor sokong undang2 pro-Murtad.

          PAS diam…ajorrrr!

          0

          0
        • DAP katakan TIDAK says:

          Satu mesyuarat peringkat tertinggi Pakatan Rakyat Isnin lalu, telah mempertegaskan bahawa pelaksanaan undang-undang hudud bukan sebahagian daripada dasar kerajaan gabungan tersebut. Mendedahkan perkara itu hari ini, setiausaha agung DAP, Lim Guan Eng berkata mesyuarat tersebut telah membincangkan hasrat PAS untuk melaksanakan undang-undang hudud. Mesyuarat itu diadakan pada petang Isnin di ibupejabat DAP. Dalam mesyuarat itu, tiga dokumen Pakatan – Dasar Kerja Bersama 2009, Buku Jingga 2010 dan kerjasama bersama 28 September – tidak memasukkan pelaksanaan undang-undang hudud dalam agenda pakatan untuk pilihan raya umum akan datang. Dalam satu kenyataan hari ini, Guan Eng berkata, sebarang perubahan dasar hanya boleh dicapai melalui persepakatan bersama, dengan persetujuan semua ketiga-tiga parti gabungannya. Guan Eng dipercayai mengulas spekulasi laporan mengenai mesyuarat tersebut yang muncul semalam. Katanya, Enakmen Kanun Jenayah Syariah Kelantan 1993 turut dibincangkan dalam mesyuarat tersebut.Dalam mesyuarat itu, katanya, DAP telah menegaskan pendirian konsisten parti itu yang tidak bersetuju dengan undang-undang hudud dan menjelaskan bahawa undang-undang hudud tidak selaras dengan Perlembagaan Persekutuan. Mesyuarat itu, tambah Guan Eng, diakhiri dengan DAP dan PAS bersetuju untuk tidak bersetuju berhubung undang-undang hudud. Malaysiakini.

          Sial DAP dan PKR!!!

          0

          0
        • 666 says:

          hudud tu jika dilaksanakan apply utk org islam je. kalau bukan islam still pakai undang2 negara. so i don’t see why non muslim would argue about hudud because it’s not applied to them.

          0

          0
        • kah kah kah says:

          Lee Guan Eng akan bersara jika hudud ..dilaksanakan.

          Nampaknyer PAS bersendirian dlm isu HUDUD.

          0

          0
        • TUUTI says:

          KALAU KAPIR X SETUJU HUDUD…KIRA LOGIKLAH…NI MELAYU ISLAM YG DOK SIBUK BANGKANG…EH KAWAN…ALLAH JADIKAN MANUSIA…ALLAH TAULAH MANA YG BAIK..MANA YG BURUK

          0

          0
        • Pakatan Tolak Hudud says:

          Satu mesyuarat peringkat tertinggi Pakatan Rakyat Isnin lalu, telah mempertegaskan bahawa pelaksanaan undang-undang hudud bukan sebahagian daripada dasar kerajaan gabungan tersebut. Mendedahkan perkara itu hari ini, setiausaha agung DAP, Lim Guan Eng berkata mesyuarat tersebut telah membincangkan hasrat PAS untuk melaksanakan undang-undang hudud. Mesyuarat itu diadakan pada petang Isnin di ibupejabat DAP. Dalam mesyuarat itu, tiga dokumen Pakatan – Dasar Kerja Bersama 2009, Buku Jingga 2010 dan kerjasama bersama 28 September – tidak memasukkan pelaksanaan undang-undang hudud dalam agenda pakatan untuk pilihan raya umum akan datang. Dalam satu kenyataan hari ini, Guan Eng berkata, sebarang perubahan dasar hanya boleh dicapai melalui persepakatan bersama, dengan persetujuan semua ketiga-tiga parti gabungannya. Guan Eng dipercayai mengulas spekulasi laporan mengenai mesyuarat tersebut yang muncul semalam. Katanya, Enakmen Kanun Jenayah Syariah Kelantan 1993 turut dibincangkan dalam mesyuarat tersebut.Dalam mesyuarat itu, katanya, DAP telah menegaskan pendirian konsisten parti itu yang tidak bersetuju dengan undang-undang hudud dan menjelaskan bahawa undang-undang hudud tidak selaras dengan Perlembagaan Persekutuan. Mesyuarat itu, tambah Guan Eng, diakhiri dengan DAP dan PAS bersetuju untuk tidak bersetuju berhubung undang-undang hudud. Malaysiakini

          PAS & PKR…cam sial jer!!!!!

          0

          0
      • bekas penguatkuasa agama says:

        nak dapat tauliah senang je..tujuannya nak elak ajaran sesat…kalau BL minta tauliah mesti dapat punya…tapi mgkin BL bukan berniat nak jadi pendakwah, tu yang dia xmohon tauliah…
        .
        semua yang ada dalam undang2 ada pekdahnya…
        .
        benda nih xde kena mngena dgn politik bro…

        0

        0
        • wat everr.. says:

          cube cek selangor sape yg handle..hehe..

          0

          0
        • soso says:

          selangoe walaupun pihak pembangkang yang pegang tp xde kuasa.. semua kene ikyt kepala telunjuk umnog..

          0

          0
        • RajaGopal says:

          Anuar Ibrahim ‘kongkek’ ngan ah moi…PAS hanya diam.

          Hudud??????

          0

          0
        • Renungkan says:

          betul…PKR & DAP hanya memecahbelahkan bangsa melayu….this is what we call post mortem the only reason why melayu still lagi ada hak keistimewaan adalah kerana UMNO yang melindunginya…komponen BN yang bersetuju dan bertoleransi…jangan nanti bangsa melayu nie hilang hak ketuanan di rumah sendiri…sia-sia je usaha tok nenek kita dulu…kalau menda tu dah terjadi maka sejarah melayu tu akan terpadam…korang sedar ke tak benda nie…ketulusan DSAI sangat patut diragui…dia dulu pejuang melayu…kemudian sekarang berpakat dengan DAP……menjatuhkan parti melayu????

          Apa perjuangan dia sebenarnya selain daripada untuk kepentingan sendiri???

          Junjung Quran dia tak berani. PAS pulak membisu.

          Aku setuju jika PAS keluar Pakatan!!!!!!

          0

          0
        • Wan Nuranita Serawak says:

          Yang bodoh sini Wan Azizah dan ahli2 PKR.

          Kena tipu tak putus putus oleh suami yang suka lubang wanita, lubang najis lelaki dan semua jenis lubang mukhalazah!

          Busok siottt !

          0

          0
      • Vakumcelana says:

        ikhlas tu sesiapa je boleh sebut, dlm hati Allah yg menilai. JAIS dh inform procedure, jd kalo Bob Lokman bebetul ingin berkongsi ilmu yang ade, why not ikut jer procedure diorg.takkan ade masalah. Lagipun, mesti Allah akan tunjukkan jalannyer sesulit mana pun kalo niat dier yg jelas ke arah kebaikan.

        0

        0
        • jabun says:

          aku tak heran

          nak dapatkan lesen rumah urut

          pun senang jugak

          0

          0
        • jung ji-hoon@rain says:

          ko mana tahu chinese doll tu, deorang semuanya bertauliah..pandang depan pandang tepi melambak2 ruamh urut ada jais kesah?? makcik2 je yang kesah takut laki kena kebas..

          0

          0
        • pegawai pentauliahaan says:

          chinese doll – bertauliah = 5 star services
          nombor ekor – bertauliah = konfem kaya
          ruamah urut — bertauliah= ada ISO

          0

          0
        • sebak dadaku says:

          DI KELANTAN ADA DISKO…RIMBA !

          CUBA LAH GOOGLE

          HA HA HA!

          0

          0
      • Selitone Cold Steve Austin 3:17 says:

        Patuh jer lah pada undang-undang Ostat Bob. Bekas mufti pun kena tahan, apatah Ostat 2 minggu. Kalau tak der undang-undang, susah jugak Ostat. Nanti Ayah Pin pun bleh bagi ceramah.

        0

        0
    • ade aku kesah says:

      No komen..pasal aku x minat bob lokmam dan x minat politik

      0

      0
    • da princess says:

      ingat tak keshakil hayy aritu tu pun tak boleh bagi ceramah pasai takde tauliah..prosedure jais kot..
      yang apply lesen disko, rumah urut tu ikut prosedur pasai tu lepas..no komen

      0

      0
      • nik says:

        ****** ayat OH kat atas,,,,,,,
        Negara Malaysia ada undang-undang. Kena la ikut..mana buleh nak hentam keromo jer.

        Islam ada undang2 MALAYSIA xikut pun… jadi pe cerrrrrrr

        0

        0
    • kambing Hitam says:

      Actually,niat dia baik nk bg ceramah.knp jais xnk tgkp artis yg Beragama Islam yg pegi club,n terang2 minum arak..
      Mana sbnrnya keadilan dia,krn bob lokman ni dr pas,so
      Dia kn da tauliah.blh pk’n kat c’ni?ak kat c’ni bkn nk cter politik.just nk kebenaran..org bg ceramah kn btl2 da tauliah,tp org g club bebas.xkn tgkp.pas2 wat maksiat..pk’n wahai org Islam.jgn Islam ats nama n mewarisi dr keturunan..

      0

      0
      • mamalokman says:

        niat dek non sapa pun tahu kecuali si BL n Tuhan..Jais dah tangkap belambak artis n bukan artis yang pergi disko..kalau BL bagi ajaran bidaah kat orang lain camne??? jahat2 artis tunggang arak makan babi mcm malek noor tue..dapat hidayah Allah n bertaubat.boleh mintak ampun dek non..benda-benda akidah nie kesesatannya hakiki….memang menyampah tgk org yang baru berubah(konon) maki hamun orang lain untuk berdakwah(pun konon)….mana adap muslim????

        0

        0
        • Yg komen sume org sama tp guna id lain2 says:

          Ko ada dgr ceramah dia? Ada dgr dia maki hamun? Ko fitnah dia,xsmpat minta maaf,ko tau apa balasan kat sana nnti?

          0

          0
      • sarah says:

        Artis yg pergi minum arak tue diorang berdosa dgn diri diorang, bob lokman nie die bagi ilmu/concept dekat orang ramai, kalau silap dari ajaran sebenar islam lagi bahaya, ramai orang dapat kesan. At least nak buat usrah kecil2 ok la bincang pasal benda basic. tapi nak buat ceramah agama, kena mendalami ilmu tue betul2. Banyak ustaz mengajar di masjid (xde unsur politik langsung) diorang dh berpuluh tahun mengkaji kitab2, so baru banyak huraian bg jelas. yang kalau ceramah xde ilmu sangat at the end jd ceramah politik la..kutuk orang..

        0

        0
    • Maniam says:

      Wan Azizah bodoh….suami dia nak jadi PM..berpeluh-peluh bulu juboq dan pukinyer berkempen untuk laki dia. Last-last video seks dihadiahkan pada dia. Ha ha ha. Sesuai muka kau…masam!

      Yang bodoh sini kau Wan Azizah yg tua bangka. Kena tipu tak putus putus oleh si suami yang suka lubang wanita, lubang tahi lelaki dan semua jenis lubang. Kau kena maki hari2 …tup tup dia bayar pompuan Siam. Tom Yum Kum..he likes! Pacut berapa kali?

      Aku setuju Wan Bodozah kau kata,“Allah tau apa kita buat” sebab tu insan pujaan ko takut nak bersumpah dengan nama Allah…kan??

      Mungkin sebab dia memang tahu apa yang dia buat, ko jer yang tak berapa tahu… yang ko tahu sokong membuta tuli laki kau yg masuk keluar hotel di Thailand & KL.

      Mana laki kau waktu demonstrasi Bersih? Sorok kat dalam hotel kan? Dia ada membership card…keluar pintu belakang. Siapa bayar? Nurul Izzah ker? Kau macam lembu kena pil pelali. Angguk2 jer ha..

      Apa lagi beb, Wan Azizah…oiiii. Ruang penafian memang langsong dah tak ada. Anwar memang sudah dihimpit ke reban ibu ayam Siam. Kenapa takot Allah..mau ka junjung AlQuran ayat tersuci?

      Perut Anwar sudah berapa lama kau tak tengok. Dia asyik ke Bangkok…kau tidur peluk bantal. Jam Omega…kau gadaikan ke?

      Tapi maklumlah, Anwar bukan sebarang manusia kan? Dia anugerah tuhan sebagaimana dakwaan kau bininya yg tolol PAS dan DAP. Karpal Sign suruh langkah mayatnyer dulu nak buat negara Islam. Laki bini karoang cium celah kangkang dia yg bau kari dan pappadom..Yum Yum.

      Raja temberang, pembohong dan miliki kulit muka tebal melebihi kulit badak air nak jual Malaysia kepada kafir. PAS pulak jadi pencuci bontot Cina DAP guna lidah Mat Sabu. Hinanya Pakatan kaorang. Macam yahudi nak tanah Palestine. Mat Sabu kena tangkap basah…suami kau kenapa tak jerit HUDUD? Islam kah?

      Berani kerana benar, tapi Wan Aziah takut kerana peLIWAT bukan Allah.

      Kesian kan? Oh Azizah!

      PS; Video yg bakal dikeluarkan November, akan nampak muka suami kau masuk hotel naik pacuan 4 roda. Kau jer yg tak ade Wan Azizah. Puki kau pasti nak tisu..berpeluh nanti!

      0

      0
      • rosmah mansor says:

        sial punya ayat puki mak ko , ko tak keluar dari puki mak ko ke???? ataupun ko keluar dari puki beruk..

        0

        0
        • ape2 jer.... says:

          Okay aku paham pe yg ko cube nak cakap wahai maniam dtg dari cerok mane ntah…bekali2 aku bace artikel ko nie,tp rasenye cam xde kaitan kan?????better ko juz anto surat layang mengarut ko nie direct kat si jijah 2….better…xpyh buang mase ko kat sini k..ntah pape laaaaa………

          0

          0
        • Maniam says:

          PKR & PAS BARUA CIUM CINA TAK BASUH BUTT & DAP !!!

          kesilapan paling besar..paling dungu dibuat oleh PKR setakat ni adalah menyokong kumpulan2 tajaan komunis utk membawa pulang chin peng ke malaysia!habis…zero…bekas2 tentera..polis..ac..yg jd penyokong PKR sblm ni akan lari nanti..bebalnya pemimpin2 PKR ni!

          jilatlah wahai DAYUS..punggung kelangkang Cina DAP yg kuning tu..Yum Yum…

          0

          0
      • hmnnnnn says:

        tanda dunia nak kiamat kot..
        peliwat di dewa dewakan..

        huhuhuhu

        0

        0
    • politik says:

      tau nape kena campur politik? sbb BL tau kalu umno memerintah negara, pyh rakyat nak terima islam. sbb pemimpim tkt islam.
      kalau PAS menang pilihanraya, insyaallah ajaran islam boleh smpai menyeluruh. takda belit sana sini.
      bukak mata rakyat oi…

      0

      0
  2. Rai says:

    erm… harap betul di pihak dia. susah nk baik zaman loni. huhuhuhuhuhu

    0

    0
  3. zani says:

    masa nyanyi dulu x plak kena tahan..!!!

    0

    0
  4. no comment.. heran aku.. kat selangor ni JAIS.. under negeri [PR]… bob lokman ni PAS…

    0

    0
  5. futuremg says:

    in the end this is only about tak ikot procedure jer kan, cam pegi mesjid tak pakai helmet, pegi mesjid mmg elok, tp yg tak elok tang tak pakai helmet tuh, so no hal la kes nie, kalo kena denda bayor jer dende tuh and next time jgn buat lagi,abeh citer

    0

    0
  6. saya ok jer! says:

    orang sekarang suka berceramah dengan masuk kan unsur politik. untuk menghasut orang membenci satu sama lain. bagi saya. itu tidak elok. agama islam ialah suci. tidak bagus kalau hasut menghasut…..kalau nak berdakwah. berdakwah lah di landasan yang betul. jangan ikot kefahaman diri sendiri

    0

    0
    • miss h says:

      betul tu ckp surau tepi rumah aku ni, memanjang nye duk ceramah politik..dah la pakai speaker..buat malu kat kaum lain je..

      0

      0
    • soso says:

      nie lagi sorang xtau tahu tp buat2 tahu… sebenarnye agama islam juga perlu berpolitik untuk menegakkan islam.. kalu x.. nnti jd mcm umno… ntah ape2… suka putar belit n tpu rakyat.. bangsa melayu nie pun bodoh asik kne tipu je.. umnog nie bile dekat ng pilihanraya tunjuk baik. poorah!!!

      0

      0
      • MatiHidupSemulaTakSureLagiUndiUmno says:

        wakakak…okay x nickname i? ahahhahah

        0

        0
        • cuba menjadi insan yang tahu menghargai. says:

          kauMatiHidupSemulaPunTakdeRuginyaUmno.kau siapa?? ape besar sangat ke sumbangan kau pada Umno.wakakakakaka.. okay x i reply.ahaaahahahha

          0

          0
  7. kakakkatak says:

    boleh berceramah tp mesti ada tauliahan…. peace no war

    0

    0
  8. nani says:

    ala. lepas ni ambil la lesen ceramah, konfem lepas ni tak kena tangkap dah. tak payah bising2. dah prosedur kat selangor macam tu, kena la ikut.

    0

    0
  9. tanpa nama says:

    apa da….bagi kuliah pon nk tauliah ker???
    bagaimana dgn ulama2 terdahulu yg tdak pernahs esekali mndapat tauliah??ayooo…mcm2 dunia..

    0

    0
    • saya says:

      ulama dlu xde nk mencampur adukkan politik n ajaran sesat mcm zaman sekarang ni… so fikir2kan la..n tolong bezakan zaman dlu n sekarang

      0

      0
      • mata kail panjang 2 jengkal says:

        dalam agama pon ada politik yer…klu x, xpayah la Rasulullah S.A.W hijrah jauh2 utk jadi pemerintah…klu xda politik di zaman sekarang mcmna nak tadbir negara dan dunia? politik tu bersih tp dikotorkan oleh manusia2 didalamnya…mohon paham…

        0

        0
        • Noname says:

          Abg2, akak2. Agama x boleh dipisahkan dengan politik tau. Dalam quran sendiri cakap macam tuu. Jadi, kalau korang nie islam, bukak la mata. Bob lokman nak menyeru umat islam untuk kembali ke landasan yang betul. Salah ke ape yg dia buat ? Kenapa nk kne tangkap la bagai. Malaysia ohh malaysia. Ini laa jadi nya bila pemimpin yang zalim diagungkan, dan org yang baik ditindas. Jgn sampai Allah turunkan bala kt Malaysia ni.

          0

          0
    • zul says:

      jangan samakan zaman dulu dengan zaman sekarang…aku bagi contoh lah ustaz zaman sekarang nak bagi ilmu pun tetapkan bayaran minimum tau…sedangkan die tahu ‘ganjaran’ ilmu tu kalau diberi ikhlas…memang lah nak bagi makan minum anak bini, duit minyak pergi ceramah tapi takkan sampai caj 1000 sejam? gile ape…tu belum lagi bayaran yg diterima oleh ustaz/ustazah yg kat tv tu?

      0

      0
    • dengan nama says:

      lerrr..ko ni, yg dulu2 tu lain citer la. yg zaman skang kalo ikot style ko xyah dpt tauliah dulu, mmg melambak2 la ajaran sesat kat mesia nih. aduiii. dh ada prosedur ikot je lah, utk kebaikan masyarakat jugak ie bendung kegiatan ajaran sesat.

      sekian!

      0

      0
      • Dartz says:

        Maaf nak tanya,

        How about those yang dah apply untuk pentauliahan tapi kena reject sebab dari parti politik “itu” walaupun kelayakan bukan saja jelas2 ada, tapi lebih daripada layak? (ini selangor cases)

        Tak payah lah bising2 kalau umat2 Islam kat M’sia ini dah hanyut, murtad, senang dipengaruhi oleh agama lain, sedangkan yang dipilih untuk memimpin jelas2 bodoh agama.

        Malaysia is(/perhaps was) a blessed country but unfortunately filled with ungrateful ummah. Stop thanking your idiotic leaders, and thanks Allah instead. Those so called leaders and king can easily be replaced, but Islam can’t. There is no new and old Islam, for Islam is everlasting.

        0

        0
  10. happy meal says:

    ape pasal abg nara nk masukkan lagi cerita pasal bob lokman..die kn dah benti jadi artis..aii..main tibai je sgale berita nk letak..
    papepun, ini merupakan satu indirect publicity for BL..syabbas! teruskan usaha murnimu. x boley bagi ceramah kat slangor, kite gi tmpt lain, ok?

    0

    0
  11. mujahid says:

    kita x perlu sempurna utk menasihati org apetah lg utk berceramah mnyampaikan ilmu agama Allah.. x perlu bertauliah ataupun ilmu penuh di dada. cukup la sekadar ingat-mengingati antara 1 sama lain.. saya yakin Bob Lokman berceramah semata2 utk berdakwah. zaman Rasullullah dulu pun berdakwah melalui politik yakni berdakwah melalui cara hidup Islam yg sebenar.. apa2 pun Allah lebih mengetahui. sekiranya niat kita betul Insyaallah Allah akan permudahkan segala urusan..

    0

    0
  12. tanpa nama says:

    nk bagi kuliah pon nk kene tauliah ker???hurmmm…bagaimane dgn ulama2 terdahulu yg xder tauliah…ayooo…mcm2 mnusia..

    0

    0
  13. akmall says:

    adoi..susah la macam ni.. da la Malaysia ni macam.. nak bagi ceramah pun tak boleh… lau macamtu tukar istilah ceramah tu kepada TAZKIRAH yang membawa makna *MEMPERINGATI… so.. okay sket kan?..tak gituw semua???…

    0

    0
  14. komen saya says:

    tauliah perlu untuk mengelakkan dr ajaran sesat

    0

    0
  15. Awek kl says:

    sory yer bukan nak aibkan sesiapa…. kalu bob org BN CONFIRM x kena tahan….

    0

    0
  16. JEJARI KONTOT says:

    Bodohnya org yg comment negative ni.Mestilah kena ada tauliah.buatnyer dia bagi ceramah yg memesongkan akidah macam mana.dia bkn nyer ustaz pun.kalau takder tauliah,semua orglah boleh bagi ceramah.2×5 akil havy gak dia ni

    0

    0
    • man says:

      Betul jugak cakap kau ni. Aku pun dh x nk dengar ceramah agama. Takut kena tangkap pasal ustaz xdak tauliah… Jom kita pi konsert ramai2. Dengar lagu lagu dengan setan2.. konfom x kena tangkap punya..

      0

      0
    • statement says:

      akhil hayy xkena tangkap pun, kadang jadi jemputan ralam rancangan agama kat tv lagi, pasal xkena tangkap plak…

      0

      0
      • Budak Botak says:

        Akil Hay pon pernah kena tangkap.. dia sndr pernah bgtau..tp x kecoh sampai masuk paper.. bekas mufti Perlis, Ustaz Dr. Asri. pon penah kena tangkap pasal takde tauliah.. Pernah drg ceramah BoL dulu.. ceramah dia ada kaitan ngan politik.. tp tu dulu..skrg ni x tau la…

        0

        0
        • Bob Hebat Kan says:

          kalau dia masuk UMNO..lambat lah nak naik.

          kalau masuk PAS..2 minggu dah buleh dipanggil ‘ustaz’..hebat kan????????

          tak gitu??????????????????????

          0

          0
        • grrr says:

          kalu masuk UMNOG rakyat blajar ilmu sesat.. UMNOG meangagongkan undang2 manusia dan terang dan jelas para pemimpin UMNOG menolak HUKUM dan Peraturan ALLAH. masuk PAS belajar ilmu agama masuk UMNOG blajar ilmu putar belit ( almaklumlah dunia akhir zaman kan penuh dengan fitnah dunia) termasuklah golongan UMNOG nie…

          0

          0
        • Pendawah express says:

          caya lah bob biol..
          dah diangkat jadi penceramah pas.emm..org2 lama pas dah jadi hampas..target bob ni nak jadi wakil rakyat..dapat la elaun wakil rakyat yang diberi oleh kerajaan nanti
          cis tak malu.
          baru masuk pas mula mencaci memaki.
          patutnya masuk sekolah pondok je kalau nak mendalami islam

          0

          0
  17. penyokong hudud says:

    aku nak tanya kat bekas pengatkuasa agama…kalau betul nak pantau ajaran sesat…..kenapa masih ada ajaran qadiani kat nakhoda….apakah doarang ni dapat tauliah dari JAIS……ko pun tau qidiani ni terang2 ajaran sesat……ataupun JAIS ni takda telor sbb qidiani ni dinaungi oleh vip2 tertentu yg pro BN…..tu pasal telor masuk dalam….aku berani cakap tindakan menahan BL disebabkan arahan dari umporno

    0

    0
  18. Pemerhati says:

    Alaaaa…apa nak heran… Dunia skrg…. dulu zaman Rasulullah dulu berdakwah….ceramah agama pada umat-umat islam nak menyebarkan agama islam xde pun pakai PERMIT..!! . Skrg nie jerk mengada2 nak permit….. Entah apa nak jadi… terlalu moden sgt jgn smpai satu masa nanti nak berak nak kencing pun kena pakai PERMIT…. itu xperla boleh accept lagi… Kot2 terlalu moden smpai umat Islam nak sembayang pun kena mintak PERMIT ngn PEMERINTAH..!! PEMERINTAH yg asalnya MANUSIA..

    0

    0
    • Takpaham! says:

      ko nih…after wafatnya baginda kan dah ada kelompok2 ajaran sesat, nabi palsu…last2 meleret2 ke zaman moden nih..kenala ada permit…

      0

      0
  19. Izrael says:

    Di Malaysia lebih senang edar gambar bogel dari sebar dakwah…

    0

    0
  20. putihkaseh says:

    PLS LAA, SGOR KAN DIBAWAH PK, BUKAN BN SO NGAPA NAK KAITKAN ORG BN PULAK NI, TU LAH KAU ORG YG BUAT ANDAIAN, SUSAH KE NAK IKUT UNDANG2 TU, X KENA BAYAR PUN, GI JER MINTA TAULIAH KAT DATO HASSAN ALI TU, DIA KAN ORG PAS, SURE DPT, ORG DULU2 X PAYAH TAULIAH COZ IKHLAS MEMBERI CERAMAH, X SENTUH PUN POLITIK2, NOWDAYS RAMAI DAH ARTIS2 MENDALAMI AGAMA, TAHNIAH TAPI DALAMI BETUL2 AGAMA TU, JGN INGAT DAH PAKAI SERBAN DAN BERJUBAH TU KITA DAH PANDAI, KONON2NYE MENYESAL JADI ARTIS, KLAU SETAKAT NAK KATA NYESAL JADI ARTIS X YAH LAH NAK BUAT CERAMAH, ORG PUN DAH TAHU KEHIDUPAN ARTIS CAMNER, DAH BERLAMBAK DUIT HARAM KAU TELAN, CERAMAH LAH YG X SENTUH SAPA2 PUN, KEKADANG DGR CERAMAH DIA ORG NI DPT DOSA GAK COZ SUKA BANDING2KAN DIRI ORG LAIN.

    0

    0
    • Noor says:

      Ingat zaman Rasulullah dulu takde politik ke??? haiyaa…Pemerintah kat malaysia ni je yang pisahkan agama dengan politik.. Walhal agama dan politik memang tak dapat dipisahkan..Cakap jgn ikut sedap mulut..guna akal

      0

      0
    • grrr says:

      PUTEH KASEH SEBELUM NK BUAT STATEMENT BODOH KO TU>> KO PK DULU… KALU KO NK TAU EVEN selagor TU bawah PR TP APE2 PR xleh buat sbb UMNOG tu yang kawal… UMNOg NIe kn suke tindas dan putar belit. orang x buat pun dia bole reka cete kate pihak pembangkang buat.. DEMOKRASI LA SNGAT!!!

      0

      0
  21. Ayah Pin says:

    semua dah lupa kes ayah pin. Biasa la, bile dah kena dkt geng dia…semua nye tak betul.

    0

    0
  22. aduhh says:

    Emmm.kalau menyanyi ok plak ye..
    kalau bagi ceramah agama, byk sgt cabaran..

    mmg mcmtulah..
    cabaran yg perlu ditempuh utk meraih syurga..

    dan begitulah..senangnya melakukan maksiat utk bekalan menuju neraka..

    0

    0
    • Celiklah Mata says:

      Bodoh..!

      Bob Lokman dalam 2 minggu dah jadi uztaz. Orang lain belajar di Mesir 4-5 tahun….untuk jadi pakar dakwah.

      Apa kredibiliti BOB LOKMAN?Uztaz Express untuk PAS…

      Podahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

      0

      0
  23. ciken says:

    ini putihkaseh satu lagi bangang…..mmg betul selangor di bawah PR tapi dalam JAIS yg pangkat tinggi2 semua org umporno…..kerja diaorg ni semua nak sabotaj kerajaan negeri atas alasan perintah sultan….mcm cibai jerrrrr….allah bagi otak tu pikir lah sikit

    0

    0
  24. jgn over says:

    alahaaaaaaaaaaaaai ko bob. skrg baru nak mengutuk le pe bagai lagi. dulu pun ko kaki maksiat gak

    0

    0
  25. Apa nak jadi tanah airku says:

    orang2 celik politik semua tau sapa jais ni..orang semua tau pengarah jais dan orang kuat jais adalah ahli umno…pasal tauliah itu semua mengarut…Dr Asri pun kena tangkap sedangkan semua tau dia lulusan Jordan dan berpangkat doktor..Dr Asri ajar ajaran sesat jugak ke?kenapa tauliah orang Pas kena tarik balik macam khalid samad ?menteri2 umno tak payah tauliah pulak..siap masuk masjid bagi tazkirah..yang bini menteri tak pakai tudung…apasal jais tak tangkap dan tegur ??pernah tak korang dengar menteri umno atau mana2 ahli umno di selangor kena tangkap ngan Jais ?? di Arab Saudi dan negara2 Arab lain beratus ratus ribu orang masuk Islam…baru2 ni masuk akhbar beribu ribu pekerja korea selatan masuk Islam di Arab Saudi…sebabnya disana tak payah ada tauliah pun korang boleh ajak buat baik…orang arab badwi yang hidup macam oang nomad pun boleh bagi tazkirah tanoa tauliah.. di Malaysia pernah tak dengar macam pengislaman beramai ramai macam di tanah Arab? orang cina dan india dah beratus tahun hidup dengan kita tapi diorang masih prejudis dan salah faham tentang Islam…dimana silap kita ??

    0

    0
  26. zul says:

    Bagi ceramah pun salah…apa daaaaa..

    0

    0
  27. BOY says:

    SALAM…KLU NAK JDI PECERAMAH BEBAS JGN JOIN PRTI POLITIK TAK KIRA APE PARTI…KLU DAH JOINT PARTI PAS TU NAK BG CRMAH AGAMA MSTI AKN TERSELIT…TAKT TERSLAH SMPAI BERDOSA..NAK JDI PERAMAH PG JBTN AGAMA DFTR PAS TU PSTIKAN PER YG DISMPAIKN BETUL…MGIKUT AL-QURAN N SUNNAH…DLU UNDNG2 LAIN SKRNG NGRA ADE UNDNG2..KLU TK IKT PN SALH….BKAN SNG NAK JDI PERAMAH AGAMA…

    0

    0
  28. soso says:

    AKU NAK TNGOK PENYOKONG2 UMNO NIE KAT AKHIRAT NNTI MCM MANE. JAGAN KO MINTAK TOLONG NG PARA ULAMAK PAS SUDAH NNTI! ORANG NAK PERJUANGAN AGAMA ALLAH KO NAK PERJUANGKAN BANGSA. KO INGAT BANSA MELAYU DAPAT TOLONG KO KE KAT AKHIRAT NANTI??

    0

    0
    • Sedeynyerrr Haku Nengok says:

      Soso, kenapa plak penyokong2 UMNO nak mintak tolong kat ulamak PAS….kan lebih baik minta tolong pada Allah SWT…kat ahirat nanti kan manusia sama saja…yang kaya ke, yang miskin ke, parti politik Umno ke, Pas ke x ada bezanya…kalau ada dalil yang menyatakan bahawa ulamak Pas akan menolong orang Umno kat akhirat kelak, sila nyatakan…Wallahualam

      0

      0
      • Hanie... says:

        Sebagai muslim dan mukmin yang bertaqwa hendaklah menghindari perbuatan mengundi bagi memenangkan mereka yang zalim. Dan perbuatan tidak mengundi juga adalah seolah-olah meredhai mereka yang zalim untuk mendapat kuasa memerintah.

        Segala pertolongan daripada mereka yang zalim yang berbentuk duniawi janganlah dijadikan alasan untuk menyokong mereka yang zalim itu kerana ia tidak dapat digunakan untuk menebus azab seksa di akhirat. Sesungguhnya hanya Allah adalah sebenar-benar penolong kepada kita. Ayuh marilah kita mengundi demi memenangkan perjuangan Islam untuk menegakkan keadilan dan kebenaran…

        (kat akhirat nnti semua akan berkait. ( orang umno tolong orang umno) dan orang pas tolong orang pas. dan pastinya kebenaran berpihak pada yang bnar!

        0

        0
    • as says:

      oi sos oi…buat apa nak mintak tolong dgn umno atau pas….kat sane x de istilah org umno atau org pas…kat sana, yg ade istilah org yg beriman atau tak je….

      0

      0
    • hadoii says:

      ape pnye statement ni huh????? ko sempat ke nk tgk sape minx tlg sape nnt?adoi..pk dlu la sblom komen, bg kenyataan camni. bangsa melayu la, pas la, umno la nk tolong, pehal je la ko ni??

      yg nk tlg tu amalan kauuuu, xde umno pas bagai! wat saket ht jeee statement ko nih, konon mcm pndai sgt bab agama bedasarkan ko komen tu, huhhh!!
      sekian.

      0

      0
      • Hanie... says:

        AMALAN TU TERMASUKLAH SIAPA YANG KO NGUNDI>>KALO KO UNDI UMNOG maka ko tu tergolong dalam orang yang ingkat pada SURUHAN ALLAH. ORANG UMNOG TOLAK HUKUM ALLAH. KO RASE AMALAN KO DITERIMA KE KALU KO TOLAK HUKUM ALLAH. LAIN KALI PIKIR LA SIOT!!!

        0

        0
        • soisoi says:

          ler..ni lagi satu ngok yg berlagak jadi tuhan yg sesuka hati nak tentukan golongan mana ingkar Allah…masyaAllah…bertaubatlah…

          0

          0
        • grr says:

          TULA KO.. suh bnyak mendegar ceramah xnk.. sbb tu ko xtau ape2.. betulla kate soso tu… semua yang blaku kat dunia semua berkait rapat.. kalu ko pilih pemimpin yang tolak hukum Allah.. agak2 ko masuk syurga x? agak2 ALLAH nak tolang ko x?

          0

          0
    • sesuka says:

      ada masa lakk nak pegi minta tolong kat “para ulama pas” kat akhirat nanti kan… masa tuh dah tak terpikirr dah dik non… smua duk hitung pahala dan dosa sendiri je..

      0

      0
      • Hanie... says:

        AMALAN TU TERMASUKLAH SIAPA YANG KO NGUNDI>>KALO KO UNDI UMNOG maka ko tu tergolong dalam orang yang ingkat pada SURUHAN ALLAH. ORANG UMNOG TOLAK HUKUM ALLAH. KO RASE AMALAN KO DITERIMA KE KALU KO TOLAK HUKUM ALLAH. LAIN KALI PIKIR LA SIOT!!!

        lain kali pk la sebelum nk komen. AMALAN BUKAN SHJ SOLAT DAN TAAT IBU BAPA. lain kali belajar dulu,,, orang umno nie mmg suke putar belit.. haih… mcm najip.. hahaha.. serupa.. cm rosmah sklai..

        0

        0
        • nik asis says:

          serius aku pelik dengan mentaliti orang malaysia ni…
          asal tentang pas je, pikir org tu mesti sokong umno..
          asal tentang umno je, pikir org tu mesti sokong pas…

          takde ke mentaliti di mana kalau umno salah, tetap salah…kalau pas salah tetap salah…

          aku ni kalau umno salah, tetap salah…kalau pas salah, tetap salah…sape aku undi? eh eh aku terlupa aku sendiri tak register sebagai pengundi….sebab aku tak habis fikir lagi siapa yang layak dapat undi aku…

          0

          0
        • Hahahanie.. says:

          Ye ke amalan kita termasuk siapa yg kita undi? cuba ko pk balik.. kalau kita undi PAS, pas 2 masih buat maksiat, minum arak, berjudi dan sbgnya, adakah amalan mengundi kita bole masuk syurga semata2 kita pilih PAS?
          Wah mcm 2 senang la kn.. mana2 golongan yg sesat kalau rasa nk masuk syurga je kena pilih PAS..ish3..
          INGAT!! Yg undi PAS dlm pilihan raya bkn cuma org yg beriman saja…

          0

          0
      • hyemi says:

        AMALAN TU TERMASUKLAH SIAPA YANG KO NGUNDI>>KALO KO UNDI UMNOG maka ko tu tergolong dalam orang yang ingkat pada SURUHAN ALLAH. ORANG UMNOG TOLAK HUKUM ALLAH. KO RASE AMALAN KO DITERIMA KE KALU KO TOLAK HUKUM ALLAH. LAIN KALI PIKIR LA SIOT!!!

        lain kali pk la sebelum nk komen. AMALAN BUKAN SHJ SOLAT DAN TAAT IBU BAPA. lain kali belajar dulu,,, orang umno nie mmg suke putar belit.. haih… mcm najip.. hahaha.. serupa.. cm rosmah sklai..

        ahhahaha.. ade mase KO TU PIKIR BALIK!!!

        0

        0
  29. apa pun tak boleh says:

    nak berdakwah pun nak tauliah ke?? asal apa yg di sampaikan betul… x terpesong
    dr ajaran agama its ok la.. xde pon kata abg bob ni membawa kepada kesesatan.. org dahulu
    nak berdakwah freestyle je.. heran dengan org skrg.. buat baik salah buat salah lagi la salah..
    apa pun tk boleh~!!!

    tapi mmg can tu ler.. buat baek syaitan x suke..so da mmg tu dugaannya…
    harap abg bob tabah… amin…

    0

    0
  30. mrs F says:

    maaf.. x boleh nak komen apa2 sb sy x de tauliah.. (huhuhu)

    0

    0
    • man says:

      apasal ko komen pulak nie.. aku tangkap kau karang.. tauliah xde.. kalau nak tauliah aku jual sekilo Rm5.00.. hihi.

      0

      0
  31. Lily Halim says:

    kalau korang semua nak tahu, tu la peranan kerajaan..yang korang nak bertekak tegakkan BOB LOKMAN ni pesal?korang diupah ke?

    bukan semua orang diberikan keistimewaan untuk bagi kuliah/ceramah…

    asal boleh cakap sikit2 pasal agama, mula la nk bg ceramah…pelik!!!!

    0

    0
    • faz says:

      lily, saya dulu sekolah menengah agama…saya ada belajar syariah, quran sunnah & bahasa arab…awak agal2 saya boleh bagi ceramah tak? ;)
      tak semua boleh bagi ceramah…malah ustaz yang bagi ceramah tu masih perlu menuntut ilmu…jangan hanya dengan membaca fatwa di internet atau buku agama satu buah, kita dianggap mampu mendakwah…

      0

      0
    • MatiHidupSemulaTakSureLagiUndiUmno says:

      Okaylah Lily Halim…boleh tak kau tolong list satu persatu kriteria org yang kau rasa ada keistimewaan untuk bg kuliah/ceramah.

      Soalan ni aku dah lama lah nak tanya. Selalu aku terpikir dari sekolah lagi. Kenapa ustaz/ustazah yang dari sekolah sampailah aku kat universiti, hampir 90% lah aku berani kata, mereka cenderung kepada PAS? Y? Timkaiii??? Wakakak…

      Tolonglah uols…i perlukan jawapan??? PAS kan dikatakan mempergunakan agama. Tapi knp ustaz/ustazah cenderung pd PAS jugak?

      0

      0
  32. alahai BOB kau pun sama says:

    Itu lah kelebihan dalam PAS, jika anda Seorang yang terkenal maka Masuk lah PAS kerana sebaik sahaja anda masuk maka banyak lah Faedah Faedah yang di perolehi.

    Dalam isu Bob Lokman Gomo lihat lain dan tak bukan adalah matlamat PRU 13 ini. Kenapa Gomo cakap begitu? itu lah strategi Bob Lokman, kalau masuk UMNO nak jadi calon PRU 13 memang tak dapat. Maka masuk PAS sudah tentu PRU 13 Bob Lokman akan di calonkan sebagai calon PAS.

    Hebat nya Bob Lokman, dalam masa 2 minggu sahaja sudah menjadi penceramah PAS, sah sah lah masuk bulan baru ni Orang PAS akan panggil Bob Lokman dengan gelaran Ustaz Bob. tak percaya?

    0

    0
  33. Ustaz Mee Segera says:

    wowowowowowow…..baru 2 minggu jadi pendakwah dah buleh dipanggil ‘ustaz Bob’ ??????

    Itulah kelebihan bila masuk PAS, khennnnn ?????

    Ha ha Ha

    0

    0
    • anti talam 2 muka says:

      nanti jadi wakil rakyat untuk PAS…buleh naik pangkat cepat…

      Llalalalalalalalalalalalala

      0

      0
  34. remaja says:

    wahai lily halim,,nak pinjam kata2 ko jap,,
    “asal boleh cakap sikit2 pasal agama, mula la nk bg ceramah…pelik!!!!”
    tu bukan pelik,,tu kan bagus,,,ada ilmu patot dikongsikan,, baru ilmu bertambah,, mana tahu kita bagi ilmu kat orang,,walaupun sikit,,tapi dia berubah kepada yang baik,,kan bagus tu,,,BUKAN NYA PELIK,,

    0

    0
  35. bub lukmen says:

    Next~!

    0

    0
  36. Anti Artis Hipokrit says:

    caya lah bob biol..

    dah diangkat jadi penceramah pas.emm..org2 lama pas dah jadi hampas..target bob ni nak jadi wakil rakyat..dapat la elaun wakil rakyat yang diberi oleh kerajaan nanti

    cis tak malu.
    baru masuk pas mula mencaci memaki.
    patutnya masuk sekolah pondok je kalau nak mendalami islam…

    0

    0
    • cermin kata benar says:

      yo lahhhh!

      masuk UMNO..orang2 semua tahu dosa2 dia BOB waktu jadi artis.

      masuk PAS, Nik Ajis suka..sebab dia tak baca URTV !!!!

      Kah Kah Kah…

      0

      0
  37. Burb Lokman says:

    Bob Lokman telah menulis sebuah lirik kepada T Nik Ajis..

    Lirik tersebut: tune Fantasia Bulan Madu”

    Demi cintaku pada mu,
    Ke mana saja ku bawa
    Ke hulu Kelantan naik roket ke bulan,

    Demi cintaku pada mu
    Ku korban jiwa dan raga
    Biarpun harus ku telan air wali selipar,

    Bulan maduku di awan biru,
    Tiada siapa boleh ganggu
    Bulan madu dalam roket mu
    Hanya kita berpakatan
    Mengecap nikmat syurga
    Yang hijau tak akan kabur
    sesuci putih salju

    Andai dipisah
    pentas ceramah
    musnahlah ilham
    hilanglah fatwa

    Andai dipisah
    Roket dan bulan
    Gelap gelita
    Punah Pilihanraya <————-

    0

    0
  38. MatiHidupSemulaTakSureLagiUndiUmno says:

    Aah.betul kan macam tu.kalau masuk PAS, dua minggu je dah boleh jadi penceramah,dah boleh panggil ustaz.Tak ada untung apa-apa.Tak macam masuk UMNO.Dua minggu je boleh dapat projek kerajaan juta-juta.Baru lah senang hidup kat dunia ni.Tu pun tak leh fikir ke org PAS nih.
    p/s: Kalau nak projek kerajaan, jgn lupa tau kawan-kawan, mintalah sokongan dari ketua bahagian ke, ADUN UMNO ke.Kalau nak kuat lagi, minta sokongan dengan Ketua Pemuda ke, Ketua Puteri ke.Jgn lupa juga guna letter head UMNO tau.Barulah power.Barulah untung hidup kat dunia ni dpt projek juta-juta.

    0

    0
    • JANGAN JADI TOLOL BIN KELDAI says:

      sekurang2 kurang nyer… UMNO tak mempergunakkan Islam dan HUDUD. KAN???

      PAS TIDAK BOLEH BERNAFAS TANPA ISLAM TAPI ISLAM AKAN TETAP BERNAFAS TANPA…PAS!

      0

      0
      • MatiHidupSemulaTakSureLagiUndiUmno says:

        samalah juga macam..

        UMNO tak boleh bernafas tanpa Melayu tapi Melayu tetap boleh bernafas tanpa UMNO….

        yelah kan, kita bernafas guna oksigen yang Allah jadikan…bukan minta dengan UMNO pun…..

        kah3

        0

        0
        • Celiklah Mata says:

          UMNO tak sokong Islam murtad..tapi Pakatan ikut jadi barua DAP..sokong Islam murtad.

          Hmnnn…..

          0

          0
        • MatiHidupSemulaTakSureLagiUndiUmno says:

          yang UMNO duk kuarkan statement2 tentang hudud yang boleh merosakkan iman, yang boleh membatalkan iman tu sapa nak jawab? tu kau xnak bising plak kan?

          UMNO ahlinya Muslim——>tolak hudud
          DAP———>tolak hudud

          Pesal plak UMNO letakkan tarafnya sama je mcm DAP ? kata ISLAM…..

          0

          0
        • alahai says:

          Mat Sabu pernah kena tangkap basah….kenapa Nik Aziz diam. Jawablah wahai tolol?

          Di Kelantan ada disko rimba, HIV+banyak, penganggur 2tegar…salah siapa lembu?

          DAP dukung pro-murtad, PAS buat ape? Sibuk mengkafirkan Melayu. Jawab la wahai sapi2 PAS???

          Serambi Mekah… PAS can kiss my brown hairy belacan a$$

          0

          0
      • ciken says:

        ini satu lagi statement bangang …..pas itu hanya sekadar nama…..sebenarnya bukan pas tak boleh bernafas tanpa tapi kita WAJIB bernafas dengan islam……tapi at least pas memang memerlukan islam utk bernafas……daripa umno yg terang2 tolak islam dan tidak memerlukan islam utk bernafas…..ingatlah sepatutnya politik itu duduk dibawah islam bukan islam duduk di bawah politik……ingat kalau kita mengatakan yg agama suku dan politk suku seperti yg umno ungkapkan……tandanya seseorang itu telah jatuh KAFIR…..!!!!!!

        0

        0
        • Anti Liwat v2.0 says:

          PAS sokong Anwar ‘kongkek’ Ah Moi…

          senyap jer. PAS pengecut. Mat Sabu ditangkap basah..boleh pulak lah kan????

          Siapa cium dosa siapa???

          0

          0
        • hyemi says:

          SAYA XSOKONG PKR TP SAYA SOKONG PAS>> KERANA HANYA PAS SATU2NYA PARTI YANG PERJUANGKAN AGAMA DAN HUKUM ALLAH. SBB PAS MASUK DIBAWAH PERIKATAN HANYA UNTUK MENJATUHKAN UMNOG>> KERANA HANYA JIKA PARTI PAS SAHAJA YANG BERGERAK UMNOG TIDAK DAPAT DIJATUHKAN!

          ISLAM FOREVER!!

          0

          0
        • wowowowo says:

          PAS cium Cina bontot DAP akhirnyer gak…

          0

          0
  39. ehh kemmon la says:

    politik politik politik….
    bab agama pun nak berpolitik..
    kalau org berbuat baik ade2 je penghalang…
    nak berdakwah pon kena ade “lesen” ke??
    dia d tahan kerana menyebarkan agama ALLAH swt..salah satu tuntutan dalam islam..
    xkan sebap BL masuk parti pembangkang ini jadi isu??

    saya suka komen yg membina… bukan komen merapu2..memaki2…. NEXT~!!!

    0

    0
  40. ahli PAS says:

    benci aku biler artis2 pakat masuk PAS…menyemak jer!!!!

    PAS untuk artis2 Gred- D diMalaysia ——–> NO !!!!!

    0

    0
  41. perkongsian says:

    Sunday, February 20, 2011
    FI SABILILLAH

    ALHAMDULILLAH

    Setelah aku melalui segala jalan syahwat, ALLAH memberikan aku gambaran AKHIRAT. Maka aku mula berjalan mencari kebenaran dan semalam 16 Rabi’ul awal, aku melangkah masuk kedalam gerbang hijau yg bertonggakkan Ulama’ yg sangat ditakuti oleh pencinta dunia.
    Mengalir airmata bila borang ahli disambut oleh DS Ustaz Azizan, Menteri Besar Kedah. Biar pun aku bukan sesiapa dikalangan orang PAS, tapi aku dapat merasakan kehangatan persaudaraan yg dihulurkan oleh mereka. Aku menjadi insaf dikalangan anak2 muda PAS yg rugged tapi ikhlas dalam perjuangan dan aku merasa amat malu diperhatikan oleh mereka bilamana aku merasa seperti seluruh hidup aku sebelum ini diselubungi syahwat keduniaan hingga aku merasa aku teramat tua dikalangan mereka. Terlintas juga dibenak ku, mungkin kerana anak2 muda inilah orang bijak pandai seperti Mahathir menolak PAS.

    Biarlah tua, biarlah bertongkat, tapi sekarang aku tahu ALLAH maha pengampun dan penyanyang. Maka oleh kerana itu aku akan patuh kepada kehendak ALLAH dalam ayat 104 Surah Aali-Imran. PAS akan aku jadikan wadah perjuangan utk mempopularkan ALLAH kepada mereka yg belum kenal akan kekuasaanNYA. Aku jadi insaf betapa aku yg lahir dalam keluarga Islam keturunan Ulama’, terabai dengan kefahaman Islam yg pernah diterapkan kedalam jiwaku. Apatah lagi mereka yg tidak pernah tahu mengenai Islam, bagaimana mereka akan merasa takut pada ALLAH. Utk itu sekali ini aku akan terus bercerita kepada sesiapa sahaja sesuatu yg membuatkan mereka bertaqwa kepada ALLAH.

    Lagikan setiap ibu bapa sayangkan anak2 yg dilahirkan, inikan pula ALLAH yg menciptakan kita dan segalanya. Biar pun Iblis dan yahudi memang dilaknat oleh ALLAH, namun satu masa dahulu mereka adalah hamba ALLAH yg baik. selepas itu dengan takdir ALLAH mereka dijadikan sebagai contoh buruk kepada sesiapa yg tidak bertaqwa kepada ALLAH. Ini Kuasa ALLAH. kalau tiada keburukan kita tidak pandai menilai kebaikan sebagai mana kalau tiada ketaqwaan maka tiadalah kita mengerti bahawa ALLAH itu maha diatas segalanya.
    Hari ini bila jiwa berada didalam PAS, ada satu semangat baru yg membuatkan aku berfikir mengapa ALLAH menjadikan aku. Pagi tadi bila ada member2 yg bertanya, mengapa aku menganut PAS, aku tahu bahawa aku sudah diterima utk bekerja oleh ALLAH. Inilah masanya untuk berubah dan mengubah sebahagian besar kenalan, kepada jalan baru bagi mereka yg fasiq. Belum ramai yg menerima Islam sebenar. Kalau tidak sudah tentu Malaysia diperintah oleh Ulama’. Masalahnya siapa yg Islam dalam orang Melayu? Utk mereka yang mencari jawapan bacalah Sirah Rasulullah berulang kali, maka kita akan nampak siapa Abu Bakar, siapa Abu Jahal dan siapa Abdullah bin Ubai dalam bangsa Melayu. Kerana itulah aku memohon utk masuk PAS. Lepas ni kita akan baca ada yg marah dgn apa yg aku kata. Itu biasa, sebagaimana ada orang yg marahkan harimau membunuh lembu. Ini kerana kita tidak mengerti SUNNATULLAH. Kalau kita susah di dunia, kita lupa bahawa itu kehendak ALLAH, apatah lagi bila kita mewah.

    Sudah berkali-kali PAS kalah dalam pilihanraya. Memang susah nak menang kerana ini bukan perang Badar dimana Malaikat juga turun berperang dengan perintah ALLAH. Janganlah mengharapkan Malaikat turun beratur dipusat2 mengundi yg diadakan oleh suruhan jaya pilihan raya yg tidak mengikut suruhan ALLAH. Ini demokrasi omputeh yang memberikan peluang kemenangan kepada org yg mempunyai syahwat duniawi. Kerana itu perlunya kita memperkenalkan Islam adalah sistem terbaik utk mentadbir dunia kepada manusia Malaysia. Ini adalah kerana ramai manusia lupa bahawa ALLAH yg mencipta dunia dan hanya hukum ALLAH sahaja yg sesuai dilaksanakan. Mereka yg menolak selalunya mereka yg tidak tahu apa hukum ALLAH. Selalunya mereka ditakutkan oleh yahudi yg memang mengetahui apa isi Al Quran dan mereka telah tahu lebih awal melalui Taurat bahawa Islam itu perfect dan mereka tidak mahu kita menjadi ummat Muhammad. Maka kita akan luput dari mendapatkan Syufaat Rasul dipadang Mahsyar nanti.

    Dan kali ini aku bersedia utk berjuang dengan PAS, dan aku bersedia untuk kalah setelah menjalankan segala syarat2 perjuangan. YA ALLAH, BERIKAN KEMENANGAN KEPADA PAS, SEKIRANYA MEREKA LAYAK UNTUK MENERIMA HADIAH KEMENANGAN DARI MU, DEMI ISLAM BERKEMBANG SUBUR DI BUMI MALAYSIA YG DULU TERIKAT DGN PERIKATAN DAN KINI KAKU DALAM BARISAN.

    0

    0
  42. fit says:

    saya pernah dengar ceramah dia.. once.. dekat area subang perdana.. nothing suspicious pon.. di just cerita pengalaman dia macam mana boleh berubah.. kepayahan dan ujian saat dia hendak berubah menjadi baik.. sikit haram pon tak sentuh pasal dia join pas walaupun moderator time tu cucuk gak kat dia camne dia nak join parti islam.. itu pengalaman aku g ceramah dia… before puasa haritu

    0

    0
  43. hihi says:

    rase nak gelak2 bace komen org… org hine Nik Aziz la PAS la, kate gunekan ISLAM, kat kelantan ade disko n mcm2… kat KL belambak disco, pusat urut n ntah ape2, ade NAJIB kesah? bini die yg cun tuh x reti ke tutup aurat? So no wonder la klo artis kat malaysia niyh pkai mcm separuh bogel sbb da bini pemimpin no 1 di Malaysia pon x reti nk tutp aurat.. ade kaitan x? hahahahaha

    0

    0
  44. aidi says:

    bodohnya, semua penyokong U**O, ha ikutlah pemimpin kamu yg mmg ahli freemason tu,

    dari dulu kita semua kena pijak sampai skrg-.. kita sesama kita gadoh2. mcm org bodoh

    0

    0
  45. BULEH BLAH!! says:

    Abg Bob Lokman…

    TERUSKAN USAHA ANDA.. KERANA YG MENILAI USAHA DA’WAH ITU HANYALAH ALLAH.

    BOLEH BLAH UTK PENYOKONG2 N PENYAGAK2 UMNOGOK…

    JALAN DA’WAH MANA YG TAK BERLIKU?

    SEDANGKAN TGJWB BERDA’WAH ITU ADALAH WAJIB ATAS TIAP2 MANUSIA. BUKANKAH SEJAK DIALAM ROH KITA TELAH BERJANJI PADA DIA (ALLAH) UTK MEMIKUL BEBAN DA’WAH-NYA?

    HANYA MANUSIA SHJ YG SANGGUP.. TAPI MANUSIA2 MUNAFIK SELALU LA.. LUPA… X PYH NK TUNGGU2 PENGIKTIRAFAN ATAU TAULIYAH DRPD MANUSIA…

    INGAT, RASULLULLAH PERNAH BERSABDA

    “Sampaikanlah daripada aku walaupun sepotong ayat……” (hadis riwayat Bukhari & Tirmidzi)

    MMG JELAS LG LAA CLEAR… KALU PAS SELALUNYA DIKAITKAN DGN CERAMAH AGAMA.. TP KALU UMNO.. KONSERT MAKSIAT… DAN FILEM BLUEEEE..

    NAK PERTAHANKAN HUKUM ALLAH (HUDUD) JAUUHHH LERRR SEKALI.. SETAKAT NK BUAT MASJID.., CANANG PROJEK BUAT MASJID JUTA2 AKU PON BOLEH… TP NK JD IMAM MASJID… PM KORANG LAYAK KER????

    0

    0
    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      mlysia ada undeng undeng jadi kene lah ikut undeng undeng yeeeeeeeeeeee lu pikir lah sendiriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

      0

      0
      • sekeping papan says:

        mana ko nak ikut undang malaysia ke undang2 TUAN punya dunia?

        0

        0
        • TO Minah JAMBUUUUUUUU says:

          PI JAHANAM DGN UNDANG2 M’SIA A.K.A DGN UNDANG2 UMNO…

          UNDANG2 TUHAN PON KORANG MAIN LANGGAR… SIAP DOK PERLI2 PLAK BUAT KARTUN…

          SEMOGA MANUSIA2 TERUTAMANYA ORANG2 ISLAM YG MENGHINA UNDANG2 AGAMANYA SENDIRI DAN MEMARTABATKAN UNDANG2 KAFIR LAKNATULLAH MENJADI BAHAN KAYU API NERAKA…

          SEMOGA ALLAH MEMBALAS KEMUNGKARAN DAN KEMUNAFIKAN KAMU WAHAI MANUSIA TAK TAHU UNTUNG…

          0

          0
  46. putihkaseh says:

    GRR & CIKEN, kau kata aku bodoh ekk, kau pandai lah ya … aku x sentuh pun pasal politik2 ni, cuma cakap Sgor bawah PK jer, tapi kau yg lebih2 ni ngapa, kau org x dpt projek ke masa pemerintah BN dulu, klau semua org UMNO kat situ, cian kat Dato Hassan Ali jadi pak turut jer lah ya. Aku sebenarnye x sokong sapa2 pun, bukan dpt apa dan aku org swasta, cari duit sendiri x harap pun apa2 dari gomen or PK, semua isi tembolok masing2 jer …. x da yg telus dan ikhlas dlm hati org2 politik ni …. baik gomen or PK, kau org jer yg bodoh agung2 kan pemimpin2 temberang tu.

    0

    0
    • Hanie... says:

      putehkaseh.. ko bace nie.. kalu xfaham xtau lah!

      Sebagai muslim dan mukmin yang bertaqwa hendaklah menghindari perbuatan mengundi bagi memenangkan mereka yang zalim. Dan perbuatan tidak mengundi juga adalah seolah-olah meredhai mereka yang zalim untuk mendapat kuasa memerintah.

      0

      0
      • hyemi says:

        SAYA XSOKONG PKR TP SAYA SOKONG PAS>> KERANA HANYA PAS SATU2NYA PARTI YANG PERJUANGKAN AGAMA DAN HUKUM ALLAH. SBB PAS MASUK DIBAWAH PERIKATAN HANYA UNTUK MENJATUHKAN UMNOG>> KERANA HANYA JIKA PARTI PAS SAHAJA YANG BERGERAK UMNOG TIDAK DAPAT DIJATUHKAN!

        0

        0
  47. MRS MAMAGOMO says:

    TO PAPAGOMO…

    TRY LER TANYA PM NAJIB YOU TO BULEH TAK JD IMAM SALAH SATU SOLAT 5 WAKTU.. I TERHINGIN LA NK BERIMAMKAN DIA… TRY TGK AL-FATIHAH OK TAK? I TAK MAIN2 TAU.. INI CABARAN SIMPLE MAAA.. TU BLOM LG JD IMAM SOLAT TARAWIH.. MAU KANG TERKENCING. :p

    0

    0
    • Belajar La Junub dulu dik says:

      cuci bontot kau sendiri pun tak betul….nak tanya orang lain.

      podahhhhhhhhhhhh!!!!

      0

      0
      • TO Belajar La Junub dulu says:

        PM korang tu… SOH BIK MAMA SIAL PAKAI TUDUNG, HORMAT AGAMA SENDIRI BARU CAKAP PASAL AGAMA..

        BINIK SENDIRI TAK RETI JAGA… LAGI MAU HENTAM SAMA ORG LEN…

        DAH MMG DASAR PEMIMPIN DGN PENGIKUT UMNOGOK NI SAMA JEE… OTAK KOTOR HATI HITAM LEGAM.. YG ADA DLM KEPALA HOTAK KORG SEKSSSSSSSSS JE MEMANJANG… TAK JUNUB, SEKS, LIWAT, SONTOT MENYONTOT, VIDEO LUCAH N ETC…

        SEBAB TU TAKUT NAK BUAT HUDUD.. SEBAB RAMAI SGT NANTI PEMIMPIN UMNOGOK KENA REJAM SAMPAI MAMPUS…

        0

        0
  48. kongsi ilmu demi islam says:

    Umpama sebiji kek. Kerajaan hanya berikan sia2 kek kepada kita, ttp mereka bolot sebiji kek yang penuh dan mengharapkan kita menghargai jasa2 mereka kerana berikan kita sisa2 kek.Mereka ambil banyak dan berikan kita sedikit jasa. Dan jasa itu mereka bercakap berulang2 kali agar tersemat di sanubari kita. Akibatnya kita terserap dengan slogan jangan jadi kacang lupakan kulit. Jika mahu saya menghargai jasa, sudah tentu saya pilih jasa Nabi Muhammad saw terlebih dahulu.

    Dan semakin lama saya cuba membandingkan berita2 yang keluar dari tv dan berita2 yang keluar dari portal bebas semakin saya merasakan kerajaan kita adalah pendusta.Sudah beberapa kali saya baca apa yang keluar lain tetapi kisah sebenarnya adalah lain. Tindakan bn yang memecahbelahkan kaum juga amat menguris perasaan saya kerana makcik saya adalah seorang yang berbangsa cina walaupun dia bukan islam, dia masih makcik saya. Saya tidak suka kepada bn yang melagakan2 org islam dengan org bukan islam.

    Dulu, ketika belajar sejarah islam, kerajaan turki uthmaniah setelah hancur, pemerintah baru melakukan manipulasi minda dengan membakar semua karya2 agung islam, memenjarakan ulama2 dan pendokong islam yang terkenal. Saya rasa turki kejam. Saya rasa kamal attaturk memang kejam.

    Tetapi baru saya tahu, rupa nya kekejaman itu juga berlaku sini. Umno yang mengaku islam juga telah bersikap kejam kepada pejuang2 islam. Mereka juga melakukan manipulasi minda dengan menyogokkan rakyat dengan hiburan keterlaluan dan menjauhkan islam dari umat islam.

    Saya sudah tidak boleh sabar melihat keadaan ini lagi. Berdiam diri bererti saya membiarkan umno pijak islam, pijak agama yang saya sanjungi. Saya di anggap bersubahat jika berdiam diri. Saya akan di soal Allah di akhirat jika tidak berbuat apa2.

    Saya akan menolak umno. saya akan mengundi mana2 parti asalkan bukan barisan nasional. masa selama 53 tahun yang diperuntukan kepada mereka sudah tiba tempoh matang. Tolak umno bererti kita tolak sekular. Tolak bn bererti kita tolak pemerintah zalim.

    Kembalikan semula islam di bumi yang tercinta.

    0

    0
    • Hmnnn says:

      kau masuk, guna WiFi dan gossip kat sini…Zalim tak?

      kau layak duduk hutan..dasar tak berterima kasih. Pergi la Singapura..baru kau tahu langit tu tinggi ke..setinggi dosa mak kau …..???

      0

      0
  49. dengarlah wahai penyokong UMNO says:

    Firman Allah :

    ????? ?????????? ????? ????????? ???????? ????????????? ???????? ????? ?????? ???? ????? ??????? ???? ??????????? ????? ??? ???????????

    Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang zalim yang menyebabkan kamu disentuh api neraka, dan sekali-kali kamu tiada mempunyai seorang penolongpun selain daripada Allah, kemudian kamu tidak akan diberi pertolongan..
    (Hud : 113)

    Pada ayat ini Allah SWT memberi amaran bahwa orang-orang yang beriman kepada Nabi Muhammad saw dan menganut agama yang dibawa baginda SAW supaya jangan sekali-kali cenderung kepada orang-orang zalim; iaitu musuh-musuh kaum muslimin yang selalu menyakiti mereka.

    Selepas kewafatan Rasulullah SAW), ummat Islam tidaklah boleh cenderung untuk melakukan sesuatu tindakan yang dilihat atau menjurus kepada menyokong golongan yang zalim dalam menentang perjuangan Islam yang dibawa oleh pewaris para anbiya yakni para ulama yang ikhlas dalam menyampaikan dakwah dan berusaha menegakkan agama Allah. Jika perbuatan sedemikian dilakukan ia bereti telah menempah azab seksa yakni dicampakkan ke dalam neraka serta tiadanya pertolongan Allah sedangkan Allah adalah satu-satunya tempat memohon pertolongan.

    Berdasarkan kefahaman ayat di atas, jelas sekali cenderung (menyokong) kepada kezaliman adalah sesuatu perbuatan yang di larang oleh Islam apalagi mengambil seseorang yang zalim sebagai pemimpin kerana kezaliman seorang pemimpin lebih besar mudaratnya kepada orang ramai. Mereka yang memilih pemimpin yang zalim juga dikira sebagai orang yang zalim. Dalam erti kata yang lain segala sokongan terhadap dosa si pelaku kezaliman adalah satu pembabitan yang dihukumkan sama dosanya terhadap si penyokong.

    Firman Allah swt.:
    ?????? ????????????? ???????? ????????? ???????? ????? ??????? ??? ??????? ????????? ?????????????

    Barangsiapa di antara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim.

    (Al-Ma’idah : 51)

    Untuk lebih memahamkan firman-firman Allah di atas, sayugilah kita memerhatikan dialog di antara si tukang jahit dengan seorang ulamak silam yang terkenal iaitu Sufyan at Thauri.

    Suatu ketika datang seorang lelaki bertanya kepada Sufyan at Thauri , dia berkata :
    Aku ini penjahit pakaian untuk seorang raja (pemerintah yang zalim); adakah aku tergolong dalam kalangan penyokongnya?

    Sufyan at Thauri menjawab : engkau bukan daripada kalangan penyokong tetapi engkau adalah golongan penzalim itu sendiri. Golongan penyokong ialah orang yang menjual kepada engkau jarum dan benang (untuk menjahit).
    [al Mu’jam al Kabir]

    Dalam situasi hari ini, sistem pengundian adalah sejenis bai’ah (pengakuan taat setia) yakni suatu jalan usaha untuk membentuk pengagihan kuasa yang benar dan adil. Oleh kerana kebenaran dan keadilan itu adalah dituntut oleh agama maka ia menjadi satu kewajiban yang mesti ditunaikan oleh setiap kaum Muslimin. Jelasnya satu undi daripada setiap orang dikira sebagai satu usaha untuk untuk melantik pemimpin masyarakat dan negara yang dilihat memiliki ciri-ciri kepimpinan yang dikehendaki Islam (berdasarkan penyaksian atau maklumat yang diperolehi melalui sumber yang sah). Bukankah Allah mengambil kira setiap perbuatan walaupun ianya sebesar zarah apakan lagi dalam hal sebesar ini.

    Sabda Rasulullah SAW :

    Sesiapa yang mati tetapi tidak pernah membai’ah pemimpin maka matinya adalah kematian dalam jahiliyah. [Sahih Muslim : 3441]

    Firman Allah :
    ??????????? ???????????? ??????? ???????? ??????? ???? ???? ????? ???????? ????????? ??????????? ???????? ?????? ??????? ??????? ???????? ???? ?????????

    dan hendaklah kamu tegakkan kesaksian itu kerana Allah. Demikianlah diberi pengajaran dengan itu orang yang beriman kepada Allah dan hari akhirat. Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah niscaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar.

    (at Thalaaq : 2)

    Selanjutnya Allah SWT menyerukan supaya kesaksian itu supaya diberikan secara jujur, kerana Allah semata-mata tanpa mengharapkan bayaran, tanpa memihak, sebagaimana firman Allah menjelaskan :
    ?? ???????? ????????? ??????? ??????? ??????????? ??????????? ????????? ??????? ?????? ????? ????????????

    Wahai orang-orang yang beriman, jadilah kamu orang yang benar-benar penegak keadilan, menjadi saksi karena Allah, biarpun terhadap dirimu sendiri.

    (An Nisa’ : 135)

    Dalam ayat ini Allah SWT memerintahkan kepada para hamba Nya yang beriman agar menjadi orang-orang yang benar-benar menegakkan keadilan di tengah-tengah masyarakat. Maka karenanya Allah SWT memerintahkan kepada mereka untuk melakukan perbuatan-perbuatan yang menyampaikan mereka kepada keadilan itu, seperti: keadilan dalam memilih pemimpin yang adil (yakni berkelayakan).

    Maka mengundi dan melantik orang yang tidak wajar dilantik menurut syara’ juga adalah suatu kezaliman (kejahatan) ini kerana ia dianggap seolah menyembunyikan kesaksian yang sebenar seperti yang dituntut oleh ayat di bawah, Allah SWT berfirman :
    ?????? ??????????? ????????? ????? ???????? ????????? ????? ??????????? ???????

    Dan barangsiapa yang menyembunyikannya, maka sesungguhnya ia adalah orang yang berdosa hatinya; dan Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan.
    (al Baqarah : 283)

    Untuk menambah lagi kefahaman kita hendaklah kita memerhatikan firman Allah :

    ????????????? ????? ???????? ???????????? ????? ??????????? ????? ????????? ?????????????? ?????????? ??????? ????? ??????? ??????? ??????????
    Dan tolong-menolonglah kamu dalam (mengerjakan) kebajikan dan takwa, dan jangan tolong-menolong dalam berbuat dosa dan pelanggaran. Dan bertakwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah amat berat siksa-Nya.

    (al Maa-idah : 2)

    Maka berikrarlah sebagaimana yang diajari Allah kepada kita sepertimana dalam firmanNya :
    ????? ???????? ????????? ??????? ?????? ????? ?????? ???????????

    dan tidak (pula) kami menyembunyikan persaksian -kerana- Allah; sesungguhnya kami kalau demikian tentulah termasuk orang-orang yang berdosa.

    (al Maa-idah : 106)

    Kesimpulan :

    Sebagai muslim dan mukmin yang bertaqwa hendaklah menghindari perbuatan mengundi bagi memenangkan mereka yang zalim. Dan perbuatan tidak mengundi juga adalah seolah-olah meredhai mereka yang zalim untuk mendapat kuasa memerintah.

    Segala pertolongan daripada mereka yang zalim yang berbentuk duniawi janganlah dijadikan alasan untuk menyokong mereka yang zalim itu kerana ia tidak dapat digunakan untuk menebus azab seksa di akhirat. Sesungguhnya hanya Allah adalah sebenar-benar penolong kepada kita. Ayuh marilah kita mengundi demi memenangkan perjuangan Islam untuk menegakkan keadilan dan kebenaran…

    0

    0
  50. Kepada penyokong umno says:

    At least dia kata dia berani mati untuk islam kalau orang tetap halang dia bagi ceramah.berani kerana benar. penyokong umno yang duk kutuk kutuk bob ni sanggup mati untuk umno x?

    0

    0
    • alahai 69 says:

      berani mati.. lama dah dia ke Palestine dan Afghanistan dik..!!!

      Grow up!

      0

      0
      • haishhh says:

        xpayah sibuk pergi negara luar kalau nak berjuang berani mati segala bagai..berjuang menentang nafsu diri sendiri dulu, kan lebih elok?

        0

        0
  51. hmm says:

    dah macam israel aku tengok

    0

    0
  52. insan terkilan says:

    aku penah dengar ceramah dia..mula2 bagi ceramah elok la..lame2 dh stat politik bagai..politik je xpe gk.aku leh dgr lagi..ni siap kutuk2 marah2..aku ni umno pon xsokong pas pon xsokong..aku dtg cuma nk tau cmne dia leh dpt hidayah n motivasikan kita untuk jadi mcm dia..ni x..wat orang lain panas ati je..sayang la jd mcm tu..bukan senang nk dptkn hidayah dr ALLAH..die pulak mcm salah guna..mgkn dia kena tahan sb isu ni..bkn sb dia xde ilmu xbertauliah ke ape..hmmmm

    0

    0
  53. Hamba Allah says:

    Dunia skg dah terbalik….orang nak sampaikan Ilmu perlukan tauliah dan ditahan….orang buat maksiat mereka xnak tangkap..kuasa disalahgunakan….patotnye artis2 yang buat konsert melalaikan tu yg wajib ditangkap sebab merosakkan anak2 muda….dgr ceramah dia xdela ktuk truk sgt..dia ktuk kepimpinan yg xnak ikut Islam salah ke? bukan dia ktuk fizikal org tu….bagi saya memberitahu keburukan pemimpin supaya rakyat xtersalah pilih pemimpin dibenarkan…..cuma jangan melebih lebih…tapi zaman sekarang nie semua dah celaru…..apa la nak jadi dgn dunia skg..astagfirulha’azim…

    0

    0
  54. sekeping papan says:

    yang dislike orang back up BL tu UMNgOk

    0

    0
  55. Galaxy says:

    ‘Ustaz” tuh adalah guru lelaki..dalam bahasa arab…sesaper aje yg mengajar walau 1 perkataan ..dia adalah guru..’ustaz’@’ustazah”.So apa masalahnye di panggil ustaz?
    Then, ramai yg cakap, MALAYSIA ada undang2…ikut ajerlah.. Tp naper x ckp
    “DUNIA NI ADA UNDANG2&GARIS PANDUAN YG DAH TERMAKTUB DALAM ALQURAN, IKUT AJERLAH”..

    yg menyedihkan, ramai yg sedara seislam mengutuk org2 islam sendiri, yg memakai serban, memakai tudung..org yg mengaku islam sendiri memusuhi saudara seislam..then org2 kapir pun suker…HAHAHA..gelak mereka..

    dan x ingt ker pada hari kiamat nanti akan datangnye Dajal nak mengajak jadik pengikut dia…
    dia akan bagi choice, kalo nak senang & selamat..ikut dia..so kat cni kiter dah boley nampak…org2 yg nak senang kat dunia nie akan tolak hukum ISlam..senang2…sbb dia nk hidup senang kat malaysia nie…kalo pilih yg lagi 1, dah tentu2 senang dapat budget semua..senang dapat projek…lampu jalan kiri kanan terang benderang…

    0

    0
  56. bukan iphone says:

    betol2…

    A) pilihlah kami, kami nak merperjuangkan islam di negara ini

    jawapan: alaaa..kalo pilih hang pun, negeri kami mundur gak,ader bajet?bole ker buat bangunan tinggi2?bole bagi kami bonus banyak2 ker? aperr pun x boleh

    B) pilihlah kami, kalau nak kawasan anda di permajukan, kami akan beri banyak insentif kepada anda

    Jawapan:Waaa..baik kiter pilih nie..nani senang woo nak dpt projek..nak2 kalo ko ade cable…alaa kalo nk mintak keje, kalo ader sign org atasan, kompem dapat..nak dpt bajet utk projek kiter pun senang…heii..senang idop kiter nie..

    0

    0
  57. asraf says:

    Ala org tabligh tu yg xde tauliah bly je bagi tazkirah,berani ke JAIS nk tangkap org tabligh??..ni sebab politik,kalau BL tu xmasuk PAS,xde pun org nk kacau…sbb dia masuk PAS smue aktvt terbatas..padahal yg disampaikan tu benda betul…
    *artis perempuan menyanyi atas pentas,dpt permit buat konsert,halal…bagi tazkirah,xde permit,harommmmm

    0

    0
  58. Macam bagos jer says:

    Ustaz express…

    Boleh belah daaaaaaaa!!!!!

    0

    0
  59. Pas & Pkr Barua Cina DAP says:

    orang PKR, PAS dan DAP ni tahu ke pasal Illuminati? seburuk-buruk UMNO, aku lihat, pemimpin2 tertinggi tahu tentang bahaya illuminati, asal puak PR ni bengap sangat eh? politik kampung lah orang PR ni, kita melawan dajjal, dia pulak tak habis2 nak menyokong dajjal laknat Allah, menyerang Brader Anwar Bin Ibrahim (BABI) amat penting kerana BABI adalah proksi dan agen yahudi internasionalis yang terkemuka di asia tenggara ini

    0

    0
  60. Ex PAS says:

    AKU betulkan sikit….kawasan yg umno kalah adalah dkawasan kafir…..sbbnya,..aNwar berjanji dgn kafir2 ni akan hapus keistimewaan melayu mereka main sentimen perkauman terutama PKR DAN DAP .

    PAS…MASA BERKEMPEN PENANG….RUPANYA2 KAFIR NI DAH LAMA BENGANG DGN BUMIPUTRa…KEISTIMEWAAN YG DKECAPI BUMIPUTRA SABAH DAN SARAWAK…..INI YG TIDAK DSUKAI OLEH MEREKA …

    KAFIR2 NI TK BELAJAR SEJARAH KE..MASA FORM 5..DAH TERMAKTUB DLM PERLEMBANGAAN APA DULU MCA DAN MIC DAH BERJANJI TIDAK AKAN MEMPERTIKAIKAN….PERLEMBAGAAN TERSEBUT…..SBB TU BYK PERKARA2 YG MELAMPAUI BATAS TELAH BERLAKU APABILA MELAYU ISLAM BERPECAH…KAFIR INI SEMAKIN BERANI…..SEPERTI HINDRAF….MEREKA TAHU MELAYU SUDAH BERPECAH MEREKA MENUNTUT PD KERAJAAN MCM2 MEREKA INGIN KAN……WORD ALLAH KENAPA DULU MEREKA TK BISISNG KENAPA SEKARANG MEREKA SUDAH BERANI… SBB BRADER ANWAR BACKUP MEREKA…..BYK LAGI KAFIR2 NI MINTA…..

    JGN BACA BLOG PEMBANGKANG JER…BACA JUGA BLOG BPN DARI SITU AKAN TERBUKA MINDA ANDA…SEMUA…..TERUS TERANG JUGA AKU DULU ANTI KERAJAAN SEMAKIN BYK AKU BYK BACA SEMAKLIN BYK KESEDARAN…AKU BKN BUTA TULI MENYOKONG ….MANA AKU RASA SALAH PATUT TEGUR…BKN MAIN SOKONG JER…

    0

    0
  61. topix.com says:

    pas tak layak..takbir Malaysia. Ahli2 hanya selevel kerbau…tau anguk2 macam Jepun…

    Kena brainwashed tentang HUdud…nah sekrang cium bontot Lim Kit Siang.

    Meloyakan!

    0

    0
  62. dasar hipokrit says:

    BANYAK NYER ORANG2 P A S MASUK SINI BERGOSSIP…

    KAU, AKU & BOB—–TIADA BEZA !!!! Ha ha ha

    0

    0
  63. PAS Suker Seks says:

    Mat Sabu pernah kena tangkap basah…video Anwar melangan ayam dari China…& Selangor DAP sokong undang2 pro-Murtad.

    PAS diam…ajorrrr! Telor masuk bengkak kedalam.

    Takut ngan kafir!

    0

    0
    • zass says:

      kena tangkap basah apernyer…dah tu bini dia..yg jabatan agama islam bodoh gi tangkap tu nape? konon nk kenakan mat sabu skali sendirik yg malu..haha..

      0

      0
  64. ami says:

    ai…bob lokman ni baru je sedar dari dunia artis..takkan power sgt smpai leh bg ceramah..bia betul??

    0

    0
  65. aduhai omak kawin kan aku la says:

    BOB JADI PENCERAMAH PAS??????

    PATUT LA PAS TAK PERNAH MEMERINTAH MALAYSIA SEMALA 21 TAHUN !!!!

    HA HA HA !!!!

    0

    0
  66. hahaahhaha says:

    hijrah2 jugak….tapi klo da masuk dalam pas… kompom x terlepas dari menghina2 kerajaan…. itu bukan sunnah nabi ya…..pakatan DAP..islam kah???

    0

    0
  67. PAS PKR samer says:

    tanda dunia nak kiamat kot..
    peliwat di dewa- dewakan..oleh PAS gak

    huhuhuhu

    0

    0
  68. apam says:

    nasib bek JAIS ni x wujud lg zaman dulu2.. kalu x abih la nabi2 kena tahan… kannn…

    0

    0
  69. Cik Mat says:

    sampai mati pun aku takkan undi PAS & PKR..kerana agama ku Islam bukan PAS.

    0

    0
  70. NIK PETT says:

    BL ni setahu aku cucu cicik TOK KENALI…

    mungkin dia ada Asas Agama yang betul,, sebab kebanyakan kaum keluarga Tok Kenali kuat agama….

    tapi tak boleh menilai melalui keturunan,,, tapi arap kalo dari keturunan baik dapat yang baik juga lah

    0

    0
  71. nur says:

    dlm ceramah bob ritu xdek pon hentam gov.dia dok crita pasal kelaku dia time jahil dulu ja, dn dok mngajak org spya jngn lalai…

    0

    0
  72. fadle says:

    org nk wat baek pn kne tahan..ish2..dunia2…

    0

    0
  73. sokong Bob says:

    steady brader bob..lantak pi la orang lain nak kata apa..yang menilai kita di akhirat Allah Taala…biar kita dipandang hina oleh manusia jangan sampai kita dihina oleh Allah Taala..kena hina dengan manusia cuma dipulaukan di dunia saja..tapi kalau dihina oleh Alah dunia tak selamat akhirat diazab…Khulafa Arrasyidin pun kena hina jadi apalah sangat kita ni yang lemah..

    0

    0
  74. mia arina says:

    kenapa nara tak delete saja citer pasal bob lokman. tak malu ker nengok bangsa sendiri berbalah dalam blog ni. sumpah seranah bangsa. insaflah…
    daripada blog untuk hiburan jadi blok maki hamun dan politik plak.

    0

    0
  75. nana says:

    senang sgt kepala melatu ni disumbat dgn cerita2 fitnah.. dpt apa2 berita terus percaya, terus membenci dan sebarkan tanpa fikir, tanpa dikaji akan kebenaran cerita tersebut..
    sampai bila2 pun melayu akan terus bermusuhan dan saling membenci sehingga tiada lagi rasa hormat sesama ISLAM dan sesama bangsa..
    kajilah dulu siapa si pembawa cerita.. baikkah orgnya.. jujurkah segala berita yg disampaikan… kerana politik masing2 lupa yg Allah sediakan dosa dan neraka utk mereka2 yg melampaui batas…
    moga kita taubat

    0

    0
  76. azam says:

    mcm mana lah bangsa kita nak dihormati dan dikagumi bangsa lain, jika secetek ini pemikiran kita..
    mudah sangat dipergunakan oleh org yg berkuasa dan berduit.. pantang nampak duit sanggup buat apa saja tanpa fikr halal, haram.. tanpa fikir dosa neraka..
    usahlah kita mudah dipermain dan dipergunakan oleh mereka 2 yg laparkan kuasa, harta dan kedudukan..
    apa yg ditaip.. apa yg kita cakap apa yg kita sebarkan semua berada dibawah Penilaian Allah.. satu huruf pun tak terlepas..
    bg mereka2 yg suka menulis cerita fitnah yg quality haya setaraf karangan fiktion budak2 sekolah.. reti2 kan lah keje yg tak berfaedah. apa yg korang lakukan hanya menambah ketegangan dan kebencian dlm masyarakat.. betapa jeliknya masyarakat luar dgn sikap kita yg terlalu kebudakakn, mudah digula2kan, terlalu emotionalo sehingga tiada langsung menggunakan petimbanagn akal yg waras…

    semoga kita bertaubat.. ya Allah ampunkan dosa kami.. dan terima taubat kami..

    0

    0
  77. osman says:

    dulu aku pun sokong gak umno ni.. siap dpt upah pacak bendera time pilihanraya.. tp bila dah belajor tinggi, otak pandai pikir.. aku mula tertanya2..

    UMNO kata pejuangkan bangsa.. tp apa bangsa aku dpt.. segala hak milik bumi makin terhakis.. segala tanah2 milik milik melayu dah dpt kat bangsa lain.. bangsa aku dari dulu sampai la duk makan subsidi rm200 sebln

    kata pertahankan agama… tp ratu kat sebelh pun tak bertudung, anak2 mcm2 perangai.. fening2.. then jarang pulak bersuara klu melibatkan isu2 pasal agama.. masjid2 tak digunakan sepenuhnya utk mendaulatkan agama.. sekolah2 agam tak dpt bantuan pun.. org buat maksiat klepas bebas.. yg nak daulatkan agama kena ligan sana sini…

    kata majukan negara.. tp sehingga ke hari ni tak de satu pun yg boleh dibanggakan dgn negara kita.. sekarang ni vietnam, cina thailand n indon pesat membangun.. tp negara kita spt ditakuk lama..komuter dah 20 thn mcm tu la juga… org lain dah digital..

    kata nak berjimat berhemah duit negara.. tp duk rombonagn sana sini.. satu hasil pun x de.. pi miting oversea pun tidur…

    korang2 yg mentah ni tak yah la ikut perasaan.. tak yahla mudah ditipu.. sape2 yg berurusan dgn gomen, bekerja dgn gomen tahu apa yg sedang berlaku dlm negara skrng ni.. tv2 sekadar siarkan cerita dongeng utk tatapan korang.. utk korang angguk2 diperbodohkan

    0

    0
  78. sedarlah-manusia says:

    Rasulullah berpesan “Sampaikan lah pesan / peringatan walaupun satu ayat”

    Zaman sekarang ni nak bagi ceramah / tazkirah kena dapat kan kebenaran JAIS

    JAIS lagi hebat dari Nabi Muhammad SAW. Akhir ZAMAN

    0

    0
  79. Apa nak jadi ngan negara kita skang ni.bagi ceramah pun nak kena mintak tauliah ke.bila ‘parti’ satu lagi leh lak x yah pakai tauliah tapi x kena tahan pun

    0

    0
  80. bernamanama says:

    JAIS buat serbuan tu bersebab kot..mayb JAIS nk ngelakkan lebih ramai lagi jemaah yg terlibat dlm ajaran sesat..kite kene think +ve..jgn selalu -ve. lagipon JAIS da sedia maklum dlm Al-Quran sendiri dah tertulis di akhir zaman , begitu ramai yg mengaku dirinya Nabi & Rasul Allah selepas Nabi Muhammad..Nauzubillah..sbb tu JAIS perlu keluarkan sijil tauliah kot..my 2 cents..

    0

    0
  81. kewajipan setiap manusia untuk berdakwah! tak perlu ada tauliah untuk berdakwah! nabi nabi dulu pun bukan ada master atau phd untuk menjadi pendakwah! ini kewajipan setiap manusia terhadap amanah tuhan !
    Korang faham tak? bila bicara pasal islam, ianya merangkumi ekonomi, politik, sosial, dan keseluruhan aspek kehidupan ! jadi jangan ada fahaman jahil yang mengatakan islam tak boleh dicampuradukkan dengan politik.. jika anda fikir begitu, anda adalah SEKULAR !

    0

    0
  82. Only CT (In The World) says:

    Saya amat tertarik dgn komen dlm entri ini, dulu masa entri wardina saya lebih banyak dihentam kerana menyokong kerajaan dan UMNO namun sekarang kite bole lihat swing sokongan golongan muda kembali pada kerajaan. Setelah lebih 3 tahun kite memberikan peluang pada PAS dan PKR untuk memeintah selangor semakin lama sikap hipokrit mereka smk kelihatan, Patutlah knp rakyat Terengganu menolak kembali PAS kerana mereka hipokrit. Mengkafirkan UMNO tp anak2 mereka masuk UiTM yg plg ramai. Yg plg banyak kt UiTM tu banyak anak2 org PAS Kelantan yg x sedar diri. Semua culture shock dtg bandar….

    0

    0
    • zass says:

      UiTM tu duit Umno ker duit rakyat??? wei…. duit poket pak menteri tu pun rakyat yg bayar tau! duduk hotel mewah2, cincin 24 juta USD, tiket kapal terbang bussiness class, melancong sambil “bekerja” kat luar negara SEMUA rakyat yang tanggung tahu tak!! so takpayah la nak tunjuk mcm rakyat pulak yg makan gaji dgn UMNO!
      KAMI TAK BODOH!!!!

      0

      0
      • Only CT (In The World) says:

        Memang bodoh pun tulah sebab asyik kena tipu je dgn DAP Laknat…..lepas tu pulak caya bulat2 je sume fitnah pembangkang. Baru pandai sikit dahy lupa budi pemimpin 2 terdahulu…..siap anggap komunis hero kemerdekaan pulak tu…….nampak sgt bodoh……

        0

        0
        • zass says:

          Biar bodoh tapi jangan jadi JAHIL….paham!

          boleh blah lah dgn pemimpin Umno korup kau tu.. dah lah hidup kaya raya makan duit rakyat ada hati nak suruh org terhutang budi…..

          0

          0
        • Only CT (In The World) says:

          Mengaku pun……..org UMNOkaya sebab usaha bukan dengki khianat mcm org PAS asyik kutuk UMNO je….walaupun kena kutuk UMNO dari dulu tetap membangunkan org Melayu. Contoh terbaik berapa ramai anak2 org PAS dapat masuk UiTM………cucu nik Aziz pun dapat masuk tau……..jgn x tau…….Bob Lokman tolonglah culture shock sgt masuk PAS……rilek2 lah tunjuk jelah akhlak baik org pun senang dgn penghijrahan die…..ni x habis2 kutuk UMNO……

          0

          0
        • zass says:

          asik citer pasal uitm ko ni mesti student uitm kan…bunyik macam budak baru masuk U jerr…tak payah nak bising la dik oi…blajaq kasi perabis dulu…ntah2 umur nak mengundi pun tak lepas lagi… kahkahkah….

          stakat blajar kat uitm tak payah nak berlagak pandai ngan aku la wei..haaa..kan dah habis riak dah aku…;-))

          0

          0
        • Only CT (In The World) says:

          Nampak sgtlah dah mati akal x bole jawab,,,,,,,apa nk berlagak pandai dgn ko…..kan ko dah mengaku bodoh td…..tulah lain kali org suruh belajar pandai2 bukan belajar setakat lulus mcm ko……..

          0

          0
        • zass says:

          orang PANDAI tak mengaku diri dia PANDAI….orang BODOH jer yang mengaku PANDAI…hahaha….

          blajar takat lulus hape…degree dah dalam genggaman…hang tu ntah2 diploma pun tak lepas byk plak cakap…

          FYI aku bukan mati akal tapi sbb aku tau ko ni anak org UMNO..mesti lah ko backing mati2..yerla sape nak bagi orang kacau periuk nasik dia kan kan????

          0

          0
        • Only CT (In The World) says:

          Alah memang jelas =lagi terang bersuluh PAS skang ni bodoh sgt x mxm zaman Ustaz Fadzil Noor…….skang ni asyik tunduk dgn DAP……..sampaikan EXCO sendiri pun si Hassan ALi org PAS pinggirkan dan tikam belakang…….hidup Hassan ALi…..teruskan melindungi akidah umat Islam………FUCK Khalid Samad ejen Yahudi dlm PAS……asyik2 nk tikam belakang Hassan Ali

          0

          0
  83. rimausenyum says:

    time jadi artis dulu bergelumang dgn maksiat, xde la plak JAIS nk sibuk2 ek..bl dh jd baik JAIS pn mai mnyiasat…bagus betullah JAIS ni, efisien sungguh!

    0

    0
  84. astaghfirullah ! ini bukan dikaitkan dengan politik atau iman ! ini negara Islam , memang tanggungjawab seorang muslim utk berdakwah ! itu AMANAH ALLAH ! mengapaa perlu dipertikaikan ? mengapaa blog blog yg mengutuk ISLAM tidak ditangkap ? muhasabah lah diri , setiap org ada pendapat masing masing tetapi pegangan kita hanya satu ALQURAN dan HADIS ! Allahuakbar ! saya bukan menunjuk alim , tetapi sekadar renungan bersama .

    0

    0
  85. .................. says:

    …………….

    0

    0
  86. NENEK KEBAYAN says:

    Kalau aku nampak org membuat kejahatan lepas nie aku xnak sound…aku xnak tegur…aku xnak nasihat…..sebab nnt org tanya aku nie ada tauliah ke x ? ataupun…silap2 aku yg kena tangkap nnt sebab bg nasihat tanpa tauliah…. ( kang sesat lak manusai nie kan ??? ) tulahh….bg lg israel jadi penasihat….malaysia oh tanah airku.

    0

    0
  87. jebronnn says:

    aku wajib sokong sedara bob lokman walaupun tak pernah bersua ketika kegiatan dakwahnya,daripada aku memuja-muja artis yg dah tentu jahil lagi menyesatkan..inilah agenda yahudi yg paling berjaya dalam melalaikan umat Islam…artis2 gi ronggeng togak arak tu apasal JAIS taknak tahan?? inikan pulak org nak berdakwah…nak kena ada tauliah???

    0

    0
  88. lelakiy says:

    Bob Lokman adalah satu contoh seorang yang biadap dan tidak faham bahasa. Sultan Selangor telah Bertitah tentang ceramah dan tauliah di mesjid dan surau di negeri Selangor melalui MAIS. Sila baca, fahamkan dan akur dengan undang-undang di negeri Selangor ini:

    Seksyen 119, Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Negeri Selangor) 2003 menyatakan:

    “Mana-mana orang yang mengajar agama Islam atau perkara-perkara tentang Agama Islam tanpa tauliah yang diberikan di bawah Seksyen 118 adalah melakukan suatu kesalahan dan apabila disabitkan boleh didenda tidak melebihi tiga ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya”.

    Dimana-manapun ada peraturan. Contohnya kat tempat kerja ada peraturan., apatah lagi yang melibatkan orang ramai. Mungkin dalam PAS tidak ada peraturan dan undang-undang maka orang-orang PAS boleh berbuat apa sahaja.

    Seperti biasa “typically” sindrom menyalahkan orang lain terutamanya UMNO adalah sifat biasa orang-orang PAS dan sekutunya walaupun tahu kesalahan dilakukan oleh diri sendiri yang empunya badan.

    0

    0
    • kuskus says:

      Macamana pula dengan seorang manusia/pemimpin yg biadap dan mengetepikan undang2 Allah???

      Mana agaknya DOSA lagi BESAR?

      0

      0
  89. macam kerja gomen la…banyak pengalaman pun tak guna kalau takde sijil etc..undang2 dunia..

    0

    0
  90. Kami hadir untuk Anda.

    0

    0
  91. internet says:

    I liked as much as you will obtain performed right here. The comic strip is tasteful, your authored material stylish. nevertheless, you command get bought an nervousness over that you want be delivering the following. sick indubitably come more previously again since precisely the same nearly a lot continuously within case you defend this increase.

    0

    0
  92. yerel says:

    I do consider all of the ideas you’ve introduced on your post. They are really convincing and will certainly work. Nonetheless, the posts are very short for newbies. May just you please lengthen them a little from next time? Thank you for the post.

    0

    0