Written by AbangNara | June 2nd, 2012

Nampaknya peminat-peminat kumpulan daripada Korea, Big Bang pasti bersorak sakan apabila kumpulan ini disahkan akan turun ke Malaysia pada 27 Oktober nanti. Konsert besar-besaran Big Bang sempena Alive Tour ini akan diadakan di Stadium Merdeka. Anda teruja?

big bang

Abang Nara masih tidak tahu bilakah jualan tiket untuk konsert ini akan dibuka. Nanti bila sudah ada informasi rasmi, Abang Nara akan update di sini. Buat masa ini, layankan lagu kegemaran Abang Nara daripada Big Bang di bawah.

P.S: Komputer Apple yang ditukar menjadi akuarium cantik.

272 responses to Big Bang Alive Tour 2012 Di Malaysia Pada 27 Oktober Di Stadium Merdeka

  1. I'm VIP says:

    Horayyyyy… VIP sekalian!!!! mari bergabung serbu kaunter tiket… hahaha ;-)

    0

    0
    • Anonymous says:

      apa kata vip bergabung pergi ceramah2 kat masjid ke, pergi kem motivasi ke, bergabung pergi library ke, xpun bergabung beramai2 belajar rajin2 dpt dean list each sem, kan bagussss….

      0

      0
    • hohoooooo says:

      wohooooooooooo bom shakalaka!! zed zaidi tanak tengok skali keeeee??

      0

      0
    • TANTE says:

      ohhhhh yeaaahhhh! big bang.. VIP~!!!! jgn mare ye ZZ aku tak minat hang.. aku minat big bang lagi..~!

      0

      0
      • Luna kaler pencil says:

        Hai TANTE saye minat la ngan awak……
        TANTE dari indonesia ker??? mau jumpa sama itu BIG BANG…

        0

        0
    • GD says:

      oh my god!~ wanna goooooooooo!!!!!!!! deabak!

      0

      0
    • fanatic big bang says:

      kalu terbatal le konsert sebab ZZ.. tgok la.. macam mane VIP group mengamok!

      0

      0
    • big bang's VIP says:

      yeay!!!!! can’t wait!!!! VIPs sila bawak lightstick anda yg dah berhabuk kat umah sbb xpenah kuar.. bler pulak nk gi korea tgk kn..

      yg tak nk pegi tu tak yah la kecoh.. buat relax sudah.. abg nara tak tanya pun.. tgk la free kat video.. Big Bang still beribu lg peminat dr segala jenis kaum yg sanggup berbelanja.. sbb tu industry muzik m’sia susah nk maju, peminat suka benda free jer..

      eh, tak sangka abg nara suka lagu “lies”.. ingat tak suka kpop.. ptt boh lgu Fantastic Baby yg obviously dorg akan nyanyi kat concert nie..

      0

      0
    • kc top says:

      yeahh
      akhirynya bigbang dtg juga ke malaysia
      <3 ,. i'm a VIP(BIGBANG)
      oppa oppa

      0

      0
      • Ustajah BN says:

        Secara asasnya Islam menyuruh umatnya berwala’ kepada Islam dan barra’ dari kekufuran serta merasa bangga dengan pegangan Islam serta menampilkan jati diri muslim sehingga keperibadian dan corak kehidupan dapat dibezakan dari golongan kafir. Ini dapat diambil daripada ayat-ayat berikut.

        Ayat Allah yang menyeru kepada berbangga dengan Islam

        ??? ???? ???? ??? ??? ??? ???? ? ??? ????? ? ??? ???? ?? ????????
        (???? 33)

        Bermaksud : Siapakah yang lebih baik perkataanya daripada orang yang menyeru kepada Allah , mengerjakan amal soleh dan berkata sesungguhnya aku termasuk dalam golongan muslimin.

        Allah memerintahkan agar orang Islam berdoa agar dijauhkan daripada mengikuti jalan orang kafir dan diberi petunjuk mengikuti jalan yang lurus menerusi ayat:-

        ????? ?????? ???????? ???? ????? ????? ????? ??? ??????? ????? ??? ???????
        (??????? 7 6)

        Bermaksud : Tunjukilah kami jalan yang lurus iaitu jalan orang-orang yang telah engkau beri nikmat keatas mereka dan bukannya jalan orang-orang yang engkau murkai dan bukan juga jalan orang-orang yang sesat.

        Terdapat beberapa ayat Al Quran dan As Sunnah yang menegah daripada tasyabbuh dengan orang-orang kafir kerana ia termasuk dalam kesesatan seperti firman Allah

        ?? ?????? ??? ????? ?? ????? ??????? ? ?? ???? ????? ????? ?? ??????
        (??????? 18)

        Bermaksud : Kemudian kami jadikan kamu berada diatas satu syariat (peraturan)dari urusan (agama) , maka ikutilah syariat itu dan janganlah kamu ikuti hawa nafsu orang-orang yang tidak mengetahui.

        ???? ????? ??????? ??? ?? ???? ?? ????? ?? ?? ?? ???? ?? ??? ??? ???
        (????? 37)

        Bermaksud : Dan seandainya kamu mengikut hawa nafsu mereka setelah datang pengetahuan kepadamu maka sekali-kali tidak ada pelindung dan pemelihara bagimu terhadap (siksa ) Allah.

        ? ???????? ?????? ?????? ???????? ?? ??? ?? ????? ???????
        (?? ????? 105)

        Bermaksud : Janganlah kamu menjadi seperti oarng-orang yang berpecah belah dan berselisihan setelah datang kepada mereka keterangan.

        Menyerupai dan menyertai orang-orang kafir termasuk perayaannya merupakan bukti kepada menyayangi dan mengasihi orang-orang kafir dan perbuatan ini menyalahi arahan Allah agar orang-orang mukmin ?????? daripada kekufuran. Dalam beberapa ayat Al Quran, Allah melarang dari perbuatan melantik dan mengasihi orang-orang kafir seperti firman Allah

        ?? ???? ????? ????? ?? ?????? ?????? ???????? ?????? ????? ?????? ??? ??? ?????? ???? ???? ????
        (??????? 51)

        Bermaksud : Wahai orang-orang yang beriman janganlah kamu mengangkat Yahudi dan Nasrani sebagai pemimpin . Mereka adalah pemimpin di kalangan mereka maka barangsiapa yang melantik mereka di kalangan kamu maka orang itu termasuk golongan mereka.

        ?? ??? ???? ?????? ????? ?????? ????? ?????? ?? ??? ???? ? ????? ??? ????? ?????? ?? ??????? ?? ??????? ?? ???????
        (???????? 22 )

        Bermaksud : Kamu tidak akan mendapati satu kaum yang beriman kepada Allah dan Hari Akhirat , saling berkasih sayang dengan orang-orang yang menentang Allah dan RasulNya , sekalipuh orang-orang itu bapa-bapa atau anak-anak atau saudara-saudara atau anggota keluarga mereka.

        Syeikhul Islam Ibn Taimiyyah berkata

        ???????? ???? ?????? ??????? ????????? ?? ?????? , ??? ?? ?????? ?? ?????? ???? ???????? ?? ??????
        (??? ????? , ??????? ??? 728 ? ?????? ?????? ???????? ??????? ????? ?????? , ??? ?????? ??????? ? 198 )

        Mafhumnya : Peniruan dan penyerupaan mewarisi rasa kasih sayang dan ketaatan di dalam batin seperti mana kasih sayang di batin mewariskan penyerupaan luaran.

        Ketika memberi komentar terhadap ayat Al-Mujadilah di atas beliau mengatakan:-

        ????? ?????? ??? ?? ???? ???? ???? ????? ??? ??? ?????? ???? ????? ????????? ??????? ???? ?????? ????? ?????
        (??? ????? , ??????? ??? 728 ? ?????? ?????? ???????? ??????? ????? ?????? , ??? ?????? ??????? ? 199 )

        Mafhumnya : Maka pada ayat berkenaan Allah SWT menegaskan tidak patut seorang mukmin mengasihi seorang kafir maka barangsiapa mengasihi orang kafir maka sebenarnya ia bukan seorang mukmin dan penyerupaan yang zahir kasih sayang dan ia adalah haram.

        Hadith Rasulullah S.A.W.

        ?? ???? ???? ??? ????

        Mafhumnya : barang siapa yang tasyabbuh dengan sesuatu kaum maka ia tergolong dalam kaum berkenaan .

        Takhrij hadith

        ????? ??? ???? ?? ?????? ? ???? , ???? ?????? ??? ??????? ?? ???????? ????? ?????? ?? ????? ????? ??? ??????? ? ???? ??????? ? ???? ????????

        Komentar terhadap hadith di atas, Syeikh Islam Ibn Taimiyyah berpendapat

        ???? ?????? ??? ?????? ?? ????? ????? ?????? ??? ??? ??? ????? ??? ??????? ??? ??? ?? ???? ????? (??? ?????? ???? ???? ????)
        (??? ????? , ??????? ??? 728 ? ?????? ?????? ???????? ??????? ????? ?????? , ??? ?????? ??????? ? 75 )

        Mafhumnya : Pada hadith ini membawa pengertian bahawa seringan-ringan hukum adalah dalil pengharaman tasyabbuh walaupun pada zahir hadith ini menunjukkan makna kufur orang yang meniru atau menyerupai orang-orang kafir seperti yang difahamkan dari ayat yang bermaksud barang siapa yang melantik mereka di kalangan kamu maka ia tersendiri akan tergolong dalam kalangan mereka.

        Beliau juga menyebut

        ?? ?? ??? ???? ??? ???? ??????? ? ???? ????? ???????? ?????? ????????? ??? ?? ??? ?? ??? ???????? ??? ??? ???????? ? ???????
        (??? ????? , ??????? ??? 728 ? ?????? ?????? ???????? ??????? ????? ?????? , ??? ?????? ??????? ? 103 )

        Mafhumnya : Sesungguhnya antara faktor utama hapusnya agama Allah serta syariatnya dan muncul kekufuran serta kemaksiatan adalah sikap tasyabbuh dengan orang-orang kafir sepertimana asal setiap kebaikan itu ialah bersungguh-sungguh menjaga sunnah Anbia” dan syariat mereka.

        San”ani pula berkata

        ???? ???? ????????? ?? ?? ? ????? ?? ???? ???? ???? ??? ??? ?? ????? ???? ???? ??? ??????? : ???? ?? ??? ???? ??? ???? ?????? ????? ?? ??? ?? ???? ? ???? ????
        (??? ??????)

        Mafumnya : Apabila seseorang meniru atau menyerupai pakaian orang kafir dan ia beri”tiqad bahawa ia menyerupai si kafir itu maka hukumnya adalah ia jatuh kafir tetapi jika ia tidak beri”tiqad begitu maka berlaku khilaf di kalangan fuqaha” : ada di kalangan mereka mengatakan tetap kufur berdasar makna zahir l hadith dan ada di kalangan mereka menghukumkan tidak kufur tetapi hendaklah dihukum .

        Kewajipan orang Islam agar tidak menghadiri perayaan mereka

        Larangan menghadiri perayaan mereka diambil daripada dalil-dalil berikut:-

        1 Seluruh dalil-dalil yang dikemukakan sebelum ini.

        2 Ijma” yang berlaku pada zaman sahabat dan tabien di mana tidak pernah berlaku para sahabat dan tabien hadir dalam perayaan-perayaan orang-orang kafir. Saidina Umar r.a. pernah meletakkan syarat yang kemudian dipersetujui oleh para sahabat dan fuqaha” selepasnya bahawa ahli zimmah dari golongan ahli kitab tidak boleh menzahirkan perayaan mereka di dalam negara Islam. Sedangkan ahli kitab sendiri dilarang menzahirkan perayaan mereka, mengapa pula ada orang Islam beria-ia benar untuk mengadakan perayaan ini. Rujuk (??? ????? , ??????? ??? 728 ? ?????? ?????? ???????? ??????? ????? ?????? , ??? ?????? ??????? ? 109 ?110 )

        3 Kata-kata Saidina Umar r.a.

        ???? ??????? ?????? ???? ?? ??? ????? ?????? ??? ??? ????? ?? ??????? ? ?????? ??? ??? ??????? ? ???????? : ?? ????? ?????? ?? ??? ?? ???? ?? ???? ?? ????? ??? ??? ??? : ?? ??????? ????? ??????? ? ???????? ??? ???????? ?? ??????? ??? ????? ??? ?????? ???? ?????
        (??? ????? , ??????? ??? 728 ? ?????? ?????? ???????? ??????? ????? ?????? , ??? ?????? ??????? ? 178 )

        Bermaksud : Janganlah kamu mempelajari bahasa orang A’jam dan janganlah kamu memasuki gereja orang muysrik pada hari kebesaran mereka kerana kemurkaan Allah sedang menimpa mereka.

        Catatan : Larangan mempelajari bahasa asing itu bukanlah larangan secara mutlak tetapi hendaklah ia di fahami sebagai berikut :-

        i)Larangan menuturkan perkataan-perkataan A”jam yang langsung tidak diketahui maknanya kerana dikhuatiri ia membawa maksud yang boleh membawa kepada syirik dan sebagainya.

        ii)Galakan untuk menutur dan menguasai bahasa Arab kerana ia merupakan syiar Islam.

        (Penjelasan lanjut mengenai perkara ini boleh di dapati
        (??? ????? , ??????? ??? 728 ? ?????? ?????? ???????? ??????? ????? ?????? , ??? ?????? ??????? ? 180 185 )

        Kata-kata Abdullah b. Umar r.a.

        ???? ?????? ???? ?? ??? ????? ????? ??? ?? ??? ??????? ?? ??? ???? ??? ???? ??? : ?? ??? ????? ??????? ???? ??????? ????????? ? ???? ??? ??? ???? ??? ????? ??? ???? ??? ???????
        (??? ????? , ??????? ??? 728 ? ?????? ?????? ???????? ??????? ????? ?????? , ??? ?????? ??????? ? 178 185 )

        Mafhumnya : Barangsiapa yang menetap di Negara A”Jam dan mengadakan perayaan nairuz dan Mahrajan serta meniru mereka sehingga ia mati dalam keadaan demikian maka akan dihimpun bersama mereka pada hari qiamat.

        Ketika memberi komentar terhadap kata-kata Saidina Umar r.a. di atas, Syeikhul Islam Ibn Taimiyah berkata:

        ??? ??? ??? ?? ???? ?????? ??? ???? ???? ??????? ????? ??? ????? ???? ???? ??? ??????? , ?? ??? ?? ?? ?? ??????? ????? ?
        ???? ???????? ?? ????? ???? ?? ???????? ?? ????? ? ????? ??? ??? ????? ????? ???? ?? ???? ?????? ????? ?? ????? ? ???? ??? ????? ???? ????? ??? ????? ???? ????? ??? ?????? ?? ????? ?? ???? ???? ?? ???? ?????? ???
        (??? ????? , ??????? ??? 728 ? ?????? ?????? ???????? ??????? ????? ?????? , ??? ?????? ??????? ? 179 )

        Mafhumnya : Umar dengan tegas melarang sekadar untuk mempelajari bahasa mereka (di baca bersama catatan di atas ) dan sekadar memasuki gereja mereka pada hari kebesaran mereka bagaimana pula keadaannya jika melakukan perbuatan-perbuatan mereka ataupun melakukan perbuatan yang merupakan tuntutan agama bagi mereka.Bukankan penyerupaan mereka dalam hal amalan lebih besar dari penyerupaan dari sudut bahasa ?Bukankah penyerupaan dari sudut amalan pada hari kebesaran mereka lbih besar dari sekadar masuk ke gereja mereka?Apabila kemurkaan Allah menimpa mereka pada hari kebesaran mereka disebabkan aktiviti perayaan mereka , adakah mustahil orang-orang yang menyertai mereka juga terdedah untuk menerima kemurkaan yang serupa.

        Beliau seterusnya memberi komentar terhadap kata-kata Ibnu Umar dengan menegaskan

        (???? ???? ) ???? : ???? ????? ??? ???? ????? ????????? ?? ????? ??? ?????? ?? ??? ??? ?? ??????? ??????? ????? ??? ??? ????? ???? ????
        (??? ????? , ??????? ??? 728 ? ?????? ?????? ???????? ??????? ????? ?????? , ??? ?????? ??????? ? 179 )

        Bermaksud : (dihimpunkan bersama mereka ) Ungkapan ini menuntut hukum kafir dengan menyertai mereka dalam urusan-urusan perayaan mereka atau pun ia adalah satu dosa besar yang akan menjerumuskan ke dalam neraka walaupun pada zahirnya ia lebih sesuai dimaknakan kepada kepada tefsiran yang pertama.

        0

        0
      • Anonymous says:

        ustajah bn, pjg sgt, org pun x baca. erkk

        0

        0
      • Ustajah BN says:

        biasa la Anon.. komen ustajah nak baca tak sampai 1 minit pun takpe tp video klip big bang ke apa ni yg sampai 4 minit 30 saat durasi pun ada org kita hayati.. tak gitu?

        0

        0
      • Anonymous says:

        betul tu ustajah bn, insaf betul sy.. ape nak jd dgn anak2 muda zaman skarang. isk isk isk

        0

        0
      • Ustajah BN says:

        astagfirullahalazim…..

        ayat-ayat AL-QURAN pun ada yg dislike yea Anon….

        Surah Al-Baqarah. Ayat 088.
        Dan mereka (kaum Yahudi) berkata pula: Hati kami tertutup (tidak dapat menerima Islam). (Sebenarnya hati mereka tidak tertutup) bahkan Allah telah melaknatkan mereka disebabkan kekufuran mereka, oleh itu maka sedikit benar mereka yang beriman.

        0

        0
      • Anonymous says:

        betul tu ustajah bn, lama kelamaan kpop ni mampu mengkafirkan umat islam, belum ape2 ayat2 alquran di thumbdown kerana ketaksuban terhadap mereka.

        0

        0
      • yeah….vip….kena fighting ne,hahahah

        0

        0
  2. KakLong says:

    Lollipop!!

    0

    0
  3. cicakiut says:

    ZZ, apa kata anda?

    0

    0
    • Zed Zaidi says:

      Saya akan berkata TIDAK wahai cicakiut.. sama2 la kita tgk nanti yg konsert ni dapat lepas ke Malysia ke tidak nanti.. 27/10 tu lambat lagi.. mcm2 yg boleh terjadi.. kiamat pun kita tak pasti bila nya lg.. :)

      0

      0
      • tyraling says:

        of course BIG BANG will come 2 malaysia!!! whatever…
        IF they not come, u will See what all the V.I.P will do…
        why u are so anti to k-pop??are u jealous with them??? OMG…
        if u don’t like k_pop so what the hell u read this article???
        so shame on you!!!! go mind ur own business lorh….
        peace no war!!!

        0

        0
      • Anonymous says:

        pls mind ur grammar, it’s not ‘if they not come’, ‘if they don’t come’. all kpop fans and the kpop itself cant even speak good english.. shame on u..

        what vip will do if bigbang cancel the trip? ure going to kill ppl?

        0

        0
      • tyraling says:

        to: anonymous (who??)
        shame on you too (why u copied my word)~~ u think VIP is like that??? kill people????
        of course not lorh .. mayb that just only u that really not satisfied with k-pop fan!!!! ^^v yeah n i admit that i really love k-pop music than malaysian music!!!! so what??? n i think this concert has been confirmed..that’s why the date has been released…
        we will make sure they will come and we will do anything to bring them here… just wait n see~~so mind ur own business..
        u don’t like k-pop right???so what the hell u read this article????
        just read another story like malaysian artist gossip!!! DUH!!
        oh btw, for my grammatical error, really sorry bout that..
        didn’t expect that to be wrong!!!! n how u know kpop artist can’t speak eng?? i see~~ u know k-pop artist also… hey not all of them can’t speak english..they also learnt how to speak english, mandarin & japan!!!so mind ur words!!! kamsahamnida!!

        0

        0
      • Anonymous says:

        yeah shame on u for ur grammar mistakes, and shame to the kpop for singing in english with wrong diction and the pronuciation is totally out!! they should go back to the camp and learn to speak english.. btw r u chinese? u can read malay article very well.. good!! ok what ever, ure still young, dun forget to study ok..

        0

        0
      • Anonymous says:

        speaking of grammar u are also have an error on it…
        thanks… and don’t always comment in here… i see ur avatar is so many in here.. n i only read this article lorh..not malaysian gossip…peace…

        0

        0
      • tyraling says:

        speaking of grammar u are also have an error on it…
        thanks… and don’t always comment in here… i see ur avatar is so many in here.. n i only read this article lorh..not malaysian gossip…peace…

        0

        0
      • Anonymous says:

        where’s the grammatical error? u use my avatar too u see, that’s why so many similar avatar here. yeah yeah, u dun have to repeat ur statement bout how u hate malaysian artist, ure kpop enuff for me to know. btw do u know how sucks kpop is? in 5yrs time, u’ll be ashamed of urself for being kpop fans. wait n see. haha

        0

        0
      • tyraling says:

        whatever!! do i care??? it is to spell pronunciation = pronuciation .. n also u are scared to use your e-mail to publish ur comment here.. why?? don’t know la.. n kpop is not sucks, it is u who are really sucks..get real..if u don’t like k-pop just don’t ever bother to search about it, just like i said why u comment in this article.. in 5 years time, i will not be ashamed of k-pop.. i have known k-pop since before it become so famous and really known in this world n also b4 so many malaysian like the new group nowadays ok!!! haha.. just wait n see…. peace yo… (end of the discussion!! 8))

        0

        0
      • Anonymous says:

        that is spelling error or so called typo not grammatical error u fool. wth?

        who search for kpop? who who? im here just to troll kpop loser fans like u. ahaha in 5yrs time, u’ll be ashamed of urself for being kpop shit-fans, what do u get for being obsessed with them?? loser loser loser..

        0

        0
  4. si janda says:

    3rd….yeayyyyyyyyyy

    0

    0
  5. mekyu says:

    excited nyerrrrrr!!!! waaaa….minat big bang sesangat! tp aq minat duet aq lg! hahaha….tiket mesti beratus.baik aq buat beli mknan.tgok kat youtube lg best..ahahahha

    0

    0
  6. :) says:

    Zek Zaidi pls tunaikan tanggung jawab anda. Anda telah dilantik sebagai jurucakap immigration & permit pekerja asing di M’sia.

    0

    0
    • Zed Zaidi says:

      Insyallah ;)… Akan saya tunaikan tnggungjawab saya nanti.. Ingat semua rakyat Malaysia.. Menonton aksi artis luar ni umpama meraih simpati kita sebagai rakyat Malaysia kepada rakyat luar.. Tambah kesal lg yg tarikh hari raya Qurban itu umpama kita korbankan diri dengan menyaksikan konsert sebegini.. Nauzubilllah..

      0

      0
      • Anonymous says:

        Tambah kesal lg yg tarikh hari raya Qurban itu umpama kita korbankan diri dengan menyaksikan konsert sebegini —> ahahahaha mmg kene korban tgk kpop!

        0

        0
  7. supernova says:

    the best group ever.no one cant beat that.VIP is the best fans!!!!!!!!!!

    0

    0
    • bigbong says:

      yeah! agree! bigbang is not the lame kpop artist! big bang has their own style! they have taste in music!

      0

      0
    • man babai says:

      GD fans forever….YEAH!!

      0

      0
      • Rin says:

        WooaaAHH geleponye aku!!!
        im so ALIVE!
        Bigbang is back! yeahuuu!!!~~~

        mari menabung skang vip! (hrp harga tiket nya x keterlaluan)

        0

        0
  8. Reo says:

    Ala sehari lepas raya haji la pulak

    0

    0
  9. foreverbigbang says:

    daebak !!! Let’s go to all v.i.p bigbang . see u there ! boom shakalaka . wow fantastic baby ! taeyang , seungri , top , daesung n g drangon saranghae !

    0

    0
  10. bigbang forever says:

    Deabak ! to all v.i.p out there come suport bigbang live tour . boom shakalaka . wow fantastic baby . seugri , taeyang , top , gdragon n daesung saranghae !

    0

    0
  11. Ikmal says:

    Pasti penuhlah Stadium Merdeka nanti dengan peminat Kpop nanti… terutama sekali perempuan yg terjerit-jerit…huhuhuhu

    0

    0
    • Anonymous says:

      lagi-lagi perempuan yang pakai tudung. buat malu mak pak ja dok berhimpit-himpit, melompat-lompat dengan orang lain kat concert

      0

      0
      • Aku says:

        Orang Muslim tkyah nak ada hati nak gik tgok Ksert ni,pergi tgok ceramah agama…

        0

        0
    • PAS = Jalan2 Ke Syurga says:

      Sume ini merosakkan akhlak anak2 kita. Salah siape sume ni?????

      0

      0
  12. omo says:

    bestt ! tapi tarikh x seswai derr.. ak pun vip gak. tapi tarikh die.. alaahh :(

    0

    0
  13. me says:

    Bole tak nak tau sape organizer kat malaysia? Nak mintak tukar tarikh la. Tarikh tu mmg x sesuai.

    0

    0
    • anonymous says:

      btol stuju…sape organizer??tolong aa tuka tarikh..memang sgt x sesuai nak buat hari tuu..nanti lagi aa betambah isu lakk, x pasal je name BB gak yg busuk

      0

      0
    • anonymous says:

      btol, stuju..sape organizer ekk??tolong aa tuka tarikh, sgt tak sesuai..nnti mesti timbul isu nye, x pasal BB kne skali

      0

      0
      • miss dee says:

        setuju sangat. nanti macam isu kpop datang malaysia masa hari belia tu.organizer yang salah arrange . lepas tu salahkan kpop. then tak psal kpop kena banned datang malaysia. diorang tu umpama duta dari korea untuk tengok keadaan malaysia. nanti bolelah rakyat diorang datang melawat. tak ke menjana pendapatan untuk malaysia sendiri. :D

        0

        0
  14. anon says:

    yeahh!!!!!! BIG BANG love Daesung & Taeyang!!!!!

    0

    0
  15. kpop lover says:

    Bigbang x pernah kenal erti putus asa . walaupun pernah mengalami kejatuhan sebelum ini . mereka cukup fantastic baby !!!! mereka berkarya bkn hanya utk popular . tetapi semangat diorang pada muzik menjadi kn diorang v.i.p di hati fanz. tht y all their song sgt ALIVE !

    0

    0
  16. T.O.P says:

    korang semua VIP VIP sekalian jomlah tengok I di konsert I…. Zed Zaidi, I ada extra tickte untuk u …. free taw!

    0

    0
    • Anonymous says:

      astaghfirullah, tahukah kamu berdosa mengajak org lain ke program maksiat???

      0

      0
      • xbetchayx says:

        mana kau tahu maksiat. tak baik fitnah2. lg dapat dosa besar

        0

        0
      • Anonymous says:

        mana aku tau maksiat??? konsert ini kau kata bukan maksiat?? kau islam ke bukan??

        0

        0
      • xbetchayx says:

        Kalau camtu pergi tengok konsert Mania, Versus, Showdown, Sure Heboh, Akedemik Fantasia, Hari Belia, semua pun haram le yer. hmmm cetek nyer pemikiran. kalau kita berhimpun dengar lagu tp jaga adab, tak berpelukan, takde cium sana sini, aku rasa tak salahkan. even dalam video klip Maher Zain yg tunjuk sunah nabi tu masa dia org tgk org buat persembahan hibur kan org, siap lelaki tu angkat perempuan letak kat bahu dia supaya nampak persembahan tu. aku rasa kalau nak buat maksiat, dlm rumah, dlm kereta, dalam semak, tepi tasek pun boleh kan.

        0

        0
      • Anonymous says:

        klu kita pegi clubbing, x minum arak, x berpelukan pun boleh kan? bak kata kpop fanatik di atas…

        yg haram tetap haram, ape pun niatnya, tetap haram. maher zain x maher zain. kpop x kpop. top x top. daebak x dubuk. ehhhh..

        0

        0
      • aku benci meleis says:

        adik-adik semua, mari berkenalan dengan serbanistas

        0

        0
      • pengomen di atas, di manakah letaknya iman kamu?

        0

        0
      • fantastic baby says:

        asal KPOP jer korang ckp haram la.. maksiat la.. menjatuhkan akhlak la.. and etc. habis tue artis2 local yg menari lebih seksi dr kpop. berpkaian nampak aurat mengalahkan kpop dan terjerit2 & tergedik2 dlm tv show korang x kata pkaj haram, maksiat and menjatuhkan akhlak ekk..

        0

        0
  17. Limah says:

    Fuiyooo….Big bang mari…..

    0

    0
  18. Anonymous says:

    tapi raya haji 26 oktober

    0

    0
  19. Linda Off says:

    fuk k pop

    0

    0
    • xbetchayx says:

      ni ke gejala sosial yg dikata2kan. org tak pasal2 mencarut dan keluarkan kata2 kesat kat blog. kpop tak pernah ajar pun semua tu.

      Kalau nak kata kpop yg menonton perempuan bertudung menjerit2, habis yg kat ceramah politik pun sama gak. menjerit2 bergaduh2 pakai tudung gak.

      0

      0
  20. ijie says:

    Ohhh My Ji Young, cant wait to see you.. The super duper cute guy.. Top, Tae Yang, Seungrie and Dae Sung also.. cant wait to see you guys..! BIGBANG FOREVER!!!!!!!!!! <3 <3 <3

    0

    0
  21. Anonymous says:

    biar la dorg nk tjerit…bkan pkai tekak ngn duet ko!!

    0

    0
  22. zaia says:

    Big Bang daebak!

    0

    0
    • man babai says:

      x abes2 dgn daebak..daebak…sekali aq debik baru taw!! puiii!!!

      0

      0
      • zaia says:

        debikk laa… :p
        ok aku tuka.
        big bang awesome!

        0

        0
      • man bai says:

        oh!kaukah adikku yg kucari2 selama ini? Kau ilhamku..lalala

        0

        0
      • man bai original says:

        ah! Kaukah adikku yg kucari3 selama ini?? Kau ilhamku..lalala

        0

        0
      • hmmmm says:

        orang melayu ne keja dia cari gaduh je.. xfaham aku dengan orang melayu ne
        no wonder la orang melayu x pena nak maju.. asyik dengki je kat orang laen

        0

        0
    • man babai says:

      x abes2 dgn daebak..daebak! sekali aku debik baru taw! puiii!!!

      0

      0
    • Anonymous says:

      big bang maksiat!! ini semua maksiat!!!!!

      0

      0
      • muke baik hati...wallahualam says:

        celah mane maksiat kalau pegi just dgr je?..as long x sampai tgalkan solat n x berpeluk2 sakan dgn lelaki i rasa ia bukanlah maksiat..islam kan agama yg mudah.
        p/s: ini soalan ye..xmo emo2 taw..sy kurg ilmu agama sikit.peace

        0

        0
      • PAS = Jalan2 Ke Syurga says:

        Jgnkan kerana gilakan K-POP halal haram x kenal. Memang pergi konsert adalah maksiat. Bukannya ceramah agama pun/ Tanya semua ulama akan kata benda yg sama. Kecuali kalo ada ustaz @ ustazah K-POP kt sini yang bole kuar fatwa sesat

        0

        0
      • Anonymous says:

        muke baik hati, jwpn sila refer kat org pas di atas.. hahaha

        0

        0
      • muke baik hati...wallahualam says:

        baik la org pas…insaf sy dgn komen anda…dengan ini sy berikrar untuk membuang segala tv led 39in n laptop agar x tersasar tengok k-pop ye. terima kasih….

        0

        0
  23. VIP since 2006 says:

    ok..i’m happy with this..hehehehe.. will make sure to go here..dulu x dapat pergi bila time seungri, TOP and GD datang..now 5 org dtg.hehehe..bestnye…^_^

    BIGBANG make me in love with music..sebelum ni langsung tak suka.. epy epy epy

    0

    0
    • VIP forever says:

      me too.. i will go no matter what.. can’t wait!!
      tak sabar nak jumpa TOP! :)
      x kisah la dorg nak ckp ape.. yg penting duit kita, kita punya suka..
      x campur hal org.. :)

      0

      0
  24. extraordinary20sVIP says:

    mintak TOP jgn pakai long sleeve coat; panas kowt. kali ni tunjuk la abs tu cket!

    0

    0
    • taeyang rambot macam celaka dlm mv Monster says:

      pervert ar ko…aku lg suke kalo dia pakai tutop2 bnyk sket! pakai jubah lg okai taw…btw, aku ni girl…huh!

      0

      0
      • Anonymous says:

        bape kali nak komen?? omg jantan pun minat kpop!!! ini semua lgbt lgbt!!!!!! nak jadi apa dgn malaysia.. doakan supaya tiada tsunami bakal berlaku atas kemaksiatan iniii!!!

        0

        0
    • taeyang rambut macam celaka dalam MV Monster says:

      pervert ar lu.geli dow tunjuk2 ketiak masam mcm taeyang n daesung 2…aku bias top sbb dia selalu tutop aurat…hikhik..MUahh kat abg top cap serbuk pencuci TOP!..

      0

      0
    • taeyang rambut macam celaka dalam MV Monster says:

      pervert ar lu.geli dow tunjuk2 ketiak masam mcm taeyang n daesung 2…aku bias top sbb dia selalu tutop aurat…hikhik..MUahh kat abg top cap serbuk pencuci TOP! *wink2*

      0

      0
    • taeyang rambut macam celaka dalam MV Monster says:

      pervert ar lu.geli dow tunjuk2 ketiak masam mcm taeyang n daesung 2…aku bias top sbb dia selalu tutop aurat…hikhik..MUahh kat abg top cap serbuk pencuci TOP!
      *wink2**

      0

      0
    • taeyang rambut macam celaka dalam MV Monster says:

      pervert ar lu.geli dow tunjuk2 ketiak masam mcm taeyang n daesung 2…aku bias top sbb dia selalu tutop aurat…hikhik..MUahh kat abg top cap serbuk pencuci TOP!
      ####

      0

      0
    • taeyang rambut macam chelaka dalam MV Monster says:

      pervert ar lu.geli dow tunjuk2 ketiak masam mcm taeyang n daesung 2…aku bias top sbb dia selalu tutop aurat…hikhik..MUahh kat abg top cap serbuk pencuci TOP!

      0

      0
  25. VIP IS WONDERFUL says:

    vip support monster…great mv… gd u r great!!!

    0

    0
  26. aku benci kak ton yang sebok promote beauty umaira dlm WHI says:

    woi NARAthiwat!!! asal komen berdaulat aku x kuar?? da berasap keyboard aku tekan!!! wuargghhh!!!

    0

    0
  27. aku benci kak ton yang sebok promote beauty umaira dlm WHI says:

    woi NARAthiwat!!! asal komen berdaulat aku x kuar?? da berasap keyboard aku tekan!!! wuargghhh555!!!

    0

    0
    • Anonymous says:

      lenkali jgn pakai internet lembab mcm sipu khinzir!! kan dah malu!! suruh pegi mak ko upgrade internet speed!

      0

      0
  28. org atas jeles dgn kejlitaan kak ton says:

    mesti yg comment beriya dr atas smpy bwh ni pompuan2 hudus yg berangan dpt kawen dgn top! Phuiii!!

    0

    0
  29. oh lala says:

    boom shakalaka~~~ sy pemint diorg tp lg sanggup tgk yg free ja u tube sudah~~wahaha

    0

    0
  30. aku si cantik says:

    aku x kire ZZ nak mengamuk ke… Anon2 yg kutuk kata pompan x ley g concert ke.. apa2 pon.. aku nak gak pegi.. walaupon masa tu aku tgh 5bulan preggy.. tetap nak pegi.. kowang nak kata aku gila ke.. kowang nak kata aku desperate ke.. aku x kire… oh My Daesung.. Oh my TOP…. i will come.. arghhhhh boom shakalaka boom shakalaka..

    0

    0
    • Anonymous says:

      astaghfirullah, pregnant2 bwk2 bnyk berzikir, bwk2 bnyk pegi ceramah ilmu, bwk2 bnyk mengaji bukan pegi konsert!! ko ni nak jadi ape??

      0

      0
      • aku si cantik says:

        ahahhaha ko jgn risau bab tu,.. aku tau bagikan masa aku..

        0

        0
      • Eh says:

        Peminat tegar ni.. Boom shakalaka!!

        0

        0
      • Anonymous says:

        its not about bahagikan masa, time2 pregnant ni jauhkan tempat2 maksiat, bukan bahagi2 masa, hr ni bertadarus, esk konsert kpop, lusa pegi ceramah.. ko bajet seimbang sgt syurga neraka ko?? ni semua maksiat maksiat!!

        0

        0
      • hmmmm says:

        hi.. bahagian mana yang maksiat nya ea? xfaham…
        maaf.. saya ne ilmu x banyak..TT__TT so sy xtau

        0

        0
      • t says:

        masa pregnant je ke kena jauhkan diri dr tempat maksiat? sape aja ni sape?? patutnya setiap masa mmg kena jauhkan diri dr tempat maksiat. pelik aku dengan statement ko ni

        0

        0
      • Anonymous says:

        omg xtau bahagian mana kat konsert itu maksiat.. astaghfirullah, ceteknya pemikiran kamuu… tny ustajah sekolah kamu lah kalau begitu.

        mmg setiap masa perlu jauhi maksiat, apatah lagi klu mengandung.. isk isk isk

        0

        0
      • anon says:

        kasihan dia kerana dia tak tahu..yang kamu menghukum dia sebagai cetek pemikiran kenapa? lagi kasihan pada kamu..mengapa perlu suruh dia tanya ustazah kalau kamu boleh tolong jawabkan? easy..sbb kamu rasa diri kamu tu bagus sangat..cakap orang cetek pemikiran hanya kerana ilmu agamanya kurang..sadis sungguh orang2 seperti kamu

        0

        0
      • Anonymous says:

        sory ustajah kpop di atas, baiklah sbnrnye nak taip cetek ilmu agama, tp tertaip cetek pemikiran, menghukum adalah suatu tuduhan yg besar, jika aku mengatakn beliau ahli neraka dan berdosa baru lah menghukum, setakat mengatakan cetek ilmu agama adalah suatu kritikan yg pedas.. maaflah tetapi jika tidak tahu di mana maksiatnya dlm sesebuah konsert, saya rs dia patut bermula dgn belajar alif ba ta semula, ini semua asas agama, sbb itu sy kata rujuk ustazah sekolah beliau kerana sy pasti beliau masih bersekolah.. yang kamu terasa pedas kenapa? kamu tahu di mana maksiatnya sesebuah konsert? susah nak berckp dgn fan kpop yg lupa halal haram kerana ketaksuban yg melampau.

        0

        0
      • anon says:

        lagi susah bercakap dengan orang macam kamu sebab kamu terus menganggap saya die hard fan kpop hanya kerana saya seperti menyebelahi dia. i do love their music, but im not their die hard fan sampai nak pergi ke konsert bagai. saya tahu konsert itu maksiat. and for your information, saya memang tak pernah pergi ke konsert. cumanya saya jengkel dengan sikap kamu yang senang2 mengutuk orang cetek ilmu. adakah ilmu kamu sudah lengkap semuanya? ajarilah dia kalau dia tak tahu. tak payah nak kutuk cetek ilmu ke apa. saya bercakap secara general, bukan hanya berkaitan dengan konsert kpop ini sahaja. harap maklum.

        0

        0
      • Anonymous says:

        baiklah ustajah kpop. susah juga nak menasihati ustajah peminat music kpop ye.

        0

        0
  31. T.O.P lover says:

    tarikhnya sangat2 x sesuai…xpela,saya tengok kat utube je…huhu…harap lepas ni lao nak buat apa2 event penganjur kena la peka dgn tarikh2 ni ye..

    0

    0
  32. abah kau bukan abahku says:

    x berbaloi ponn…abeskan duet beratus nak kayakan meke2 yg da sedia ada kaya gegila 2. Daesung siap ada audi lg. Ak nk beli beskal fixie pon sangap. X lurus pon rambut tebuan rosmah 2 kalo setakat industri music ni jatuh..

    0

    0
  33. BB89 says:

    orang yg tak pernah dengar lagu Big Bang tu xpyh la nk kecoh. Bukan senang depa nk dtg Malaysia. Kalo artis Mat salleh dtg ko main suka. Whatever la!
    Yang penting aku nak gak tgk diorg punya concert yg mmg world class sbb production yg buat konsert diorg bukan nye Korean, tp Americans. Bukan senang tgk mat salleh tolong org Asia. Selalu nya kita yg mengAgungkan artis mat salleh.Tak kesah la brape harga asalkan berbaloi ( tp VIP2 smua tau yg Big Bang mmg perform superb kalo live) .

    0

    0
    • Anonymous says:

      artis mat salleh ke, kpop ke, artis zimbabwe ke, klu dh namanye konsert, semuanya haram.. tahukah kamu apa dosa mendekati maksiat dan mejejakkan kaki ke tempat maksiat!! world class performance? inilah anak2 akhir zaman, kiamat dh dekat…

      0

      0
  34. cherrina says:

    nak pegi jugak yeayy..pesanan utk para ppuan yg nak pegi…pakai tutup aurat,supaya x bersentuhan dgn bukan mahram..kalau nk menari tu sikit dah jgn tekinja2..tak sesuai pulak pakai berlitup tp tekinja..ala..yg pegi tu komfom ppuan yg ramai..org laki boleh kira dgn jari..tarikh dh kurg sesuai di harap waktu konsert tu mula pd pukul 8 lah ye..

    0

    0
    • Anonymous says:

      pompuan tutup aurat pegi ke tempat maksiat??? nak jadi apa dgn malaysia ni???

      0

      0
      • lalala says:

        btw.. out of 10 of bigbang’s fans.. there’s only 0.5 of it are male fans.. and i dont think Bigbang’s fanboy will come to the concert.

        0

        0
      • Anonymous says:

        so if no boys going to club, ure allowed to go clubbing??

        0

        0
      • no name says:

        Abis tu bdk laki pergi tengok bola pakai seluar pendek ketat tuh halal la bagi kau?bab2 aurat nie,,lantang org la wei..bukan kau yg nk tgg dosa diorg..yg melalak time tgk konsert search tu kau tak nak ckp plak kan?semu hiburan lagha..tp selama aku g tgk konsert kpop…most of audience perempuan..laky boleh kira dgn jari je..kitorg terpekik ke,terlolong ke.. ikut suka hati la..yg kesah ape?daripada kau nak tegur org,kau tgk diri kau tu dlu sama ada cukup baik utk di jadikan teladan utk org lain ke tak.

        0

        0
      • Anonymous says:

        astaghfirullah, manusia akhir zaman menghalalkan yg haram=no name. sy harap anda islam.

        ok call me ustajah anon now pls.

        0

        0
      • Anonymous says:

        alalala.. 0.5 pun dosa juga.. dosa kalau sebesar kuman pun tetap dikira dosa.. tak salah kalau ada yg menegur ke arah kebaikan.. ikut suka anda semua la. bak kata anda pun.. dosa anda semua bukan kami tanggung.. kami jln kan tugas kami sesama islam.. teguran kalau membina tiada salah pun kn?

        0

        0
      • miss s says:

        if no girls going to club, still men going to club?

        0

        0
      • no name says:

        Anonymous – Mmg aku islam..so what?! Ko bajet ko tu org baik..mcm kau tak pernah bikin dosa…fake gila ko!Kalau ko expert agama..kau mesti tau dok komen kt page hiburan mcm nie pon lagha jugak tau.Nampak sgt kau pon jahil..astagfirullahalazim..ish3!

        0

        0
      • Anonymous says:

        no name, kamu sudah menghampiri kekufuran, bertaubatlahhh

        0

        0
    • cherrina says:

      sy x pasti lah nk kategorikan maksiat yg mcm mana konsert bigbang tu..sy pun tanak ckp konsert tu ‘halal’ ke ‘haram’ sbb tujuan sy pegi sbb minat dgn lagu diorg,nk ckp sy nk pegi tekinja ke, tak la kot sbb sy mmg bkn seorg yg suka tekinja2..tp insya allah para ustaz dan ustazah BN sy solat maghrib dulu sblum bhibur..thengs :-)

      0

      0
      • Anonymous says:

        cherrina peminat kpop yg masih waras.. meminati kpop tp masih tahu menerima nasihat.. alhamdulillah.

        0

        0
  35. wanda says:

    wah,best siot,sayang la kat bigbang sebab buat konsert kat Malaysia,tapi aku lebih sayangkan duit aku,beratus2 beb harga tiket tu,
    lagipun time konsert tu sangat2 la tak sesuai,harap pihak2 yg bertanggungjawab dpt ubah ke tarikh yg lebih sesuai,hrp lpas ni shinhwa boleh dtg kat malaysia (aku kurg minat kat bigbang) but still support

    0

    0
    • Rin says:

      company aku time raya haji xde snang2 nak bg cuti..
      so xde beza kalo aku X blk kg cuti raya vs kalo aku gelupur kat konsert bigbang..
      Nway, Bigbang yg buat aku suke kpop!! jd lantak lah org Msia nak kata apa pon.. minat is minat hokeyyyy! <3

      0

      0
      • Anonymous says:

        walaupun jatuh syahadah, ko sanggup jugak??

        0

        0
      • zomba says:

        anon org suci…x pernah buat dosa….hari2 dgr cd mengaji…masuk blog nara ni pon sbb terklik mase cr blog agama kat google…beliau mane kenal sorang artis pon kat muke bumi ni. lagu2 kan maksiat….

        0

        0
  36. VIP says:

    WOWWW..FANTASTIC BABY!!!!

    mesti awesome giler, selama ni tgk dorg wat konsert kt korea and Japan mmg superb punye stage, harap2 YG wat mcm tu kat Sini, seriously,DAEBAKKKKK!!!

    0

    0
  37. tyra says:

    WHOEVER YANG X MNT K-POP SILA BEREDAR DR SINI!!!! there’s no one told ya 2 read this article lol.. this just for VIP~~ SEKIAN~~~ KAMSAHAMNIDA!!!
    GD love ya!! ^^

    0

    0
  38. […] Nampaknya peminat-peminat kumpulan daripada Korea, Big Bang pasti bersorak sakan apabila kumpulan ini disahkan akan turun ke Malaysia pada 27 Oktober nanti. Konsert besar-besaran Big Bang sempena Alive Tour ini akan diadakan di Stadium Merdeka. Anda teruja? Abang Nara masih … Continue reading → […]

    0

    0
  39. mongjiji says:

    yeah banyak pulak serbanistas kat post nara yang satu ni.. kata menjejakkan kaki ke konsert tu haram.. tapi maher zain pun buat konsert jugak.. fyi peminat2 perempuan siap terjerit2 lagi masa dalam konsert tu… ape cer? big bang rocks! boooom shakalaka… haha…

    0

    0
    • Anonymous says:

      maher zain kata valentines tidak haram, sebanistas sudah tidak menyokong maher zain lagi..

      0

      0
  40. ani says:

    ni sumpah nak!!!!!!

    0

    0
  41. wer says:

    tolongla wahai PAS = jalan2 ke syurga..delusional gila..promot parti politik kat dalam blog hiburan ni apehal…aku baca blog ni pun psl malas nk bc kisah politik malaysia yg ntah hape2..tengok2 kat sini pn ada org nk berpolitik..boring!

    0

    0
  42. no name says:

    Biarla kitorg nak g tgk konsert ke ape.. yg korg sibuk ape kes?Ada guna duit korg ke hah? Nak nasihat org pon..tgk diri sendiri dulu..mcmla korg x penah buat dosa..Janji, tak tinggal solat, & result gempak every semester..huh

    p/s: selama aku p tgk konsert..ktorg x lupa solat wehh..dlm stadium b.jalil ade je surau..so, dosa pahala..sendiri2 tanggung..tak payahla nak tegur org..diri sendiri pon tak betul ade hati nk tegur org..peliss la.

    0

    0
    • Anonymous says:

      dosa pahala sendiri tanggung?? nnt mati, kapan seniri, gali kubur seniri, sembahyangkan seniri … bukan aku kata, org kat fb yg share.

      0

      0
    • Anonymous says:

      no name… ko gi konsert tak pernah tinggal solat ke? alhamdulillah.. tp ko rase2 solat ko tu kusyuk ke? kalau kusyuk, alhamdulillah.. tp ko g konsert nasyid ke konsert yg berpakaian cawat di luar ni? kalau nasyid, alhamdulillah sbb mesti ada mesej di sebalik konsert itu.. tp kalau konsert yg pakaian nya cawat di luar… moga2 TUHAN ampunkan dosa ko.. kerna dosa mata ni mata jer menjawab dgn TUHAN nanti.. nauzubillah..

      0

      0
      • no name says:

        Tak payah nak tny org la..kau jaga anak bini kau tu dulu..Mcm sembahyang kau confirm allah trima?korg mati nnt confirm ke masuk syurga??Kalau aku mati pon..bukan korg yg nak kapankan aku..korg nie mesti penganggur kan?dok lepak rumah sambil dok komen kt sini..Dah xde keje nak bikin?pergila cari kerja yg berfaedah sikit. Macam budak2 je dok dengki org minat ape..suka hati kitorg la nak suka kpop ke ape..janji aku tau ibadat aku, & duit aku g tgk concert 100% duit sendiri..sesen pon x kacau duit & idup korg..Korg bangkang ke ape ke..bigbang tetap dtg sini..haha

        0

        0
      • Anonymous says:

        nnt mati, ko kapan sendiri, ko gali lubang kubur sendiri, ko sembahyangkan sendiri…

        astaghfirullah, betapa kpop telah menyesatkan ramai umat islam. bertuhankan kpop kamu ni no name. bwk2 mngucap sebelum berkata2.

        0

        0
      • no name says:

        anonymous, sesungguhnya kau ni takla cerdik pon.Aku tulis pon kau still tak paham..Kau dungu ke ape?Kpop tu just minat..bukan tuhan..Ish3..Kau fitnah aku..Kau yg berdosa.Aku tak pernah ckp pon kpop tu tuhan..Sesungguhnya kau pon dlm kekufuran.Astagfirullahallazim.

        0

        0
      • Anonymous says:

        insaf la no name. kau sudah hampir ke arah kekafiran. insaflahhh…

        0

        0
      • no name, ko ada rasa nak tarik spender penyanyi kop (amat mudah sebenarnya kerana peluang terbuka luas seluas kangkangnya), tarik hingga ke bawah kemudian lepaskan hingga merentap bahagian bawah mereka ? bahahahahahahahhahahahahaha

        0

        0
  43. Seungri, Daesung, GD, TOP, Taeyang says:

    Finally!!! Hoyeahhhhh…semoga all 5 of them akan turun…yipeee~~~~
    Jom VIP….kita cari/buat fanchant!!

    0

    0
  44. dadadididudu says:

    Eh….jangan kecoh-kecoh. Tak mau gadoh-gadoh

    Yg penting, aku nak pg jugak !!!!

    0

    0
  45. zzzz.. says:

    yg mngomen sakan ckp haram ke,sesat ke, please make sure adik2 korg, kakak2 korg, sepupu2 korg, atau ank sedara korg xpegi ye. IF diorg pegi, make sure ceramahkan mereka dlu.. bising je org nk g tgk konsert, yg pegi Jom Heboh tu xtimbul2 pn isu2 dosa ni. lelaki2 yg duk kutuk2 diorg ni, mngaku je la, awek korg minat diorg n korg jeles kn? mngaku je la. hbs cite. =P

    0

    0
    • Anonymous says:

      astaghfirullah, harap2 kamu islam bila berkata2 demikian.

      0

      0
      • no name says:

        Perghh..ustazah/ustaz pon baca komen pasal hiburan..perghh..ustaz/ ustazah sekarang..astagfirullahalazim..

        0

        0
      • Anonymous says:

        no name, bertaubatlahhh.. dakwah tidak mengira tempat dan masa, mati juga tidak mengenal konsert kpop atau tidak. malaikat maut menjenguk manusia 70kali sehari, berhati2 dgn kata2 kamu.

        0

        0
      • no name says:

        anonymous, tak payah bgtau aku.aku pon tau pasal tu.Tapi kau ni ikut suka hati kau la nak kata kt org.Dakwah tu tak bermaksud memyebabkan tercetusnya pergaduhan.Macam mulut kau..Mulut puaka! Ingatla..what goes around comes around.Kau kata kat org..esok2 kena kat batang hidup sendiri.Nak bagitau, kalau org pakai tudung sampai ke lutut sekalipon belum tentu confirm masuk syurga.Nak tegur org, guna la ayat sedap sikit.Tak payahla nak bagi org panas dgn komen kau.sesungguhnya kau dok baca komen dlm page nie pon lagha..dah berdosa, tambah lagi meng-insult org. Bertaubatlah anonymous yg KONONnya ustazah tapi sebenarnya jahil. #nuffsaid

        0

        0
      • Anonymous says:

        no name, jgn sampai jadi najis kepada kpop! bertaubatlah, bertaubat. hati2 dgn kata2 sebelum jatuh syahadah. ya Allah kpop ini sungguh sesat lagi menyesatkan. ingatlah mak ayah sebelum berkata2. jgn jadi kafir! jgn jadi kafir! mak ayah tanggung dosa. nauuzubillah! bertaubatlah no name, bertaubatlah!!

        0

        0
      • no name, ingin melumur mukamu dengan najis tenuk

        0

        0
    • ....... says:

      zzzz… moga TUHAN ampunkan dosa kamu.. amin..

      0

      0
  46. miss s says:

    Wow! Fantatic baby.. ^_^

    0

    0
  47. diana says:

    Yes, bigbang will come…Beautiful nara, please update for ticket status ya ASAP.. Wow Fantastic Baby!!

    0

    0
  48. I am ISLAM, anda pula bagaimana? says:

    big bang? siapa kah itu? di stadium merdeka pulak tu.. for me nara, tak payah la nak war2 kan sgt konsert mereka tu.. patutnya kerajaan sekat konsert mereka.. tambah pula bertindih dgn hari raya Qurban.. Malaysia kan negara Islam.. ia pun nk berkonsert bagai tp perlu juga menitikberat hak dan keperluan kita sebagai rakyat Malaysia yg beragama islam.. hormati la kami yg beragama Islam… patut nya tarikh tu sama2 kita berkumpul di stadium merdeka berdoa agar jemaah2 kita yg menunaikan haji ketika itu selamat menjalankan ibadah mereka di sana dan bukan nya doa untuk big bang yg nyata2 kita dh ketahui mereka ni semua nya kafir2 belaka.. melainkan big bang nk masuk islam.. tak begitu semuaaaa?

    0

    0
  49. bencinyaaaaaaaaaa KPOP says:

    aku benci KPOP.. muzik murahan.. muzik terkinja2.. muzik yg ntah tiada apa.. bila nyanyi.. sepatah haram pun aku tak paham tmbh2 kalau masuk tang lirik inggeris nya.. hancus.. aku pun xde la terer omputih sgt tp aku rase KPOP ni lg tak terer omputih dr aku yg terer ni kot.. hahahaha.. wat rosak bahasa jer.. OH my ENGLISH!

    0

    0
  50. suka kpop says:

    erm, kalo gtu bolh x mintak supaya match2 fotbal tu dibatalkn or jgn bagi buat kt stadium. kang snggup g stadium kn susah nk solat suma.terutama euro mkin dkt ni. risau plak kang nant lpak mamak solat maghrib isyak suma tnggl. duk jga smpai pagi tgk bola kang tertnggal plak subuh. risau2 sangat. lglah kalo tgk bola ni kang gaduh2, mencaci suma kan. kutuk2 player lawan kan. tmbah dosa. risau2..

    tp sya rsa xsuma buat camtu kn. so my point is, jgnlah kutuk2 pa yg fans kpop nk. xsemestinya km pg tgk konsert bermaksud km terkinja2, mcm org lupa agama. mayb da segelintir yg begitu, tp xsemua kan. jgn berckp mcm org pendek akal. muhasabah diri dulu. sya bukan org yg tnggi agama, tp berpada2lah.
    p/s:peace no war

    0

    0
    • Anonymous says:

      konsert kpop adalah maksiat, sila ambil perhatian. jgn menghalalkan yg haram.

      0

      0
      • suka kpop says:

        kalo boleh harap keluarkn fatwa yg kata konsert kpop ni maksiat. n knapa konsert2 lain sprti konsert rock, jomheboh,siti nurhaliza lain bukn maksiat? kerana penyanyinya berpakaian seksi?

        0

        0
      • Anonymous says:

        semua konsert adalah maksiat, terima lah hakikat. harap2 anda islam.

        0

        0
    • I am ISLAM, anda pula bagaimana? says:

      kutukan membina itu menjamin anda ke arah kebaikan.. kalau saya support anda untuk ke konsert KPOP apa la jahil saya ni kan?

      salah ke sy kalau sy menidakkan benda yg nyata kita nmpk ke arah keburukannya.. ? sy ISLAM bkn nk dikenali pada nama.. anda bagaimana?

      0

      0
      • suka kpop says:

        xsalah. ni hak masing2 n tangungjwb sendri ats suatu tndakn yg diambil. Islam sya juga bukn hnya pada nma. sedaya upaya sya jga solat, tingkahlaku perbuatan dan percakap sya mengikut kehendak islam. cuma, satu saja, sya meminati muzik dr korea, sprtimna sya meminati muzik2 temptn dr penyanyi tanahair yg berbakat. dan mungkin salah satu cra sya menyokong dgn mmmbeli cd dn hadir konsert mereka.hnya sbb itu, jahatkah sya? adakah sebb itu sya dikatakn membuat maksiat?

        pndgn semua amat saya hargai. hrp mnjaga bahasa supaya tidak ada yg terluka

        0

        0
      • I am ISLAM, anda pula bagaimana? says:

        suka kpop.. maksiat juga namanya tu.. mana2 tempat hiburan tetap akan mengundang maksiat ke arah kemungkaran.. jgn diaibkan diri sendiri dgn kata2 kamu yeaa..

        Islam bkn hnya pada solat, tingkah laku dan kata2 semata2..

        (Surah an-Nisa’: ayat 140)
        “Dan sungguh, Allah sudah menurunkan kepada kamu dalam al-Quran bahawa apabila kamu mendengar ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan, maka jangan kamu duduk berserta mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain kerana sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian), tentu kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan semua orang munafik dan orang kafir di dalam Jahannam.”

        0

        0
      • Anonymous says:

        bertaubatlah suka kpop.

        0

        0
  51. Anonymous says:

    hanya kerana kpop, anak2 muda yg tersesat jalan ini sanggup men-thumbdown ayat2 Quran yg ustajah bn paste di atas. lihat lah semua, ape yg kpop bawa kepada mereka. kpop cuba menyesatkan dan menkafirkan umat2 kita. yg haram pun dihalalkan mereka hanya kerana taksub kepada kpop. ini semua rancangan jahat mereka. jgn terpedaya.

    0

    0
  52. nony says:

    kalu tak suka, tayah la nk kutuk.. bukan bigbang paksa pn korang p concert dorang.. tah pape emo telebih!
    dah mmg bigbang best, nk buat camne? terima la kenyataan..
    mcm la org yg tak pegi concert tu, baik sgt? ko g concert justin bieber tu bole plak.. eleh! err, rasa cam tak sesuai pulak asek kluarkan ayat2 Quran kat cni..ni blog gossip kan.. er tanda nya, org yg ala2 islamik ni pn suka baca blog gossip? oh no!
    kalu tak g concert, tapi tak solat 5 waktu, tak solat jumaat, tak guna jugak..

    0

    0
    • nano says:

      jahilnya ko nony.. ayat2 AL-QURAN sesuai dimana2.. islam itu indah.. melainkan yg ko ni bukan islam yea nony? nauzubillah…

      0

      0
    • Anonymous says:

      nony, jgn bertuhankan kpop nony, baliklah ke pangkal jalan!

      0

      0
      • no name says:

        Allah – tuhan kami yg satu. Kpop – minat kami je..itu pon tak dapat nk beza ke?.Nampak sgt ko buta agama..tapi ada hati nak tegur org.kesian.

        0

        0
      • Anonymous says:

        no name. kembalilah ke pangkal jalan, kpop menyesatkan kamu.. bertaubatlahh

        0

        0
  53. don says:

    kalau aktiviti macam nie mesti salahkan politik?ada kaitan ke?diri sendiri dah tau mana yang salah dan betul..sendiri fikirlah..lagi pun masing-masing ada minat sendiri..jangan la dipolitikkan hal-hal macam nie..dah jelak la..

    0

    0
  54. xbetchayx says:

    Aku rasa minah/mamat @Anonymous memang takde kerja la. dok komen tak habis2 kat dlm thread kpop ni. aku ingat org yg berbeza2 rupa org sama sbb avatar sama. hmm udah2 la tu. Gi la sembahyang isyak. dok stalk kat sini lama2 buat aper. lama2 jd lagho jugak la walaupun tak dengar KPOP.

    hmm nak pasang lagu Big Bang – MONSTER la. lagu ni tujukan utk @Anonymous. comment2 jugak, jgn tinggal sembahyang.

    0

    0
  55. xbetchayx says:

    Wei korang perasan tak avatar minah Anonymous byk giler dlm thread ni. aku rasa org yg sama cuma tukar nickname berlainan jer. udah2 la tu. kalau nak kutuk2 pun tak yah tukar2 nama. aper kata bg link facebook. boleh gak tgk artist mana yg kau minat. takkan dtg blog artist tapi tak minat artist. tu namanyer memang stalk la ni. stalk artist KPOP. huhuhu

    0

    0
  56. kenapa bila artis KPOP datang je baru korang nak bising ? tahun lepas si Justin Bieber yg kutus islam kata islam ni pengganas takde plak korang nak boikot ke ape kann ? habis tu artis eropah cm beyonce , avril lavigne ke ntah hapa lagi tu datang dgn pakaian seksi2 tu takde plak meruntuhkan akhlak budak2 skang ? aku tak kata kpop ni bagus tapi ikut la minat masing2 . ikut minat masing2 laaa . ni setiap kali artis kpop datang je mula laa nak bising . sakit hati gile tau takk ? artis kite pun sesetengah nye lagi teruk dari artis kpop tu . dah laaa , kalau tak suka , tak nak pegi tayah ckp apa2 . masing2 ada minat sendiri . grrr ~

    0

    0
    • Anonymous says:

      semua pun maksiat, ade sape2 kata x ke? jgn bertuhankan kpop, takut jatuh syahadah.. minat boleh, jgn taksub sampai ckp mcm xde agama!

      0

      0
  57. EverLastingVIP says:

    same je kalau korang gi konsert jom heboh , konsert awi ke amy search ke, pun terkinja2 gak kannn ?? dah laaaa , korang ada minat , kitaorang pun ada minat . :)

    0

    0
    • Anonymous says:

      smakin ramai peminat kpop thumdown kata2 nasihat, ayat2 alquran di atas. Ya Allah jauhkanlah balaMu terhadap kami, sesungguhnya kami telah cuba memberi nasihat, tetapi ditolak mentah2 kerana ketaksuban mereka terhadap kpop.

      Takutnya klu kiamat dtg di hari Bigbang buat konsert di sini.

      0

      0
  58. jo says:

    blah blah blah~

    0

    0
  59. payphone says:

    sebelum apa-apa,nak mintak maaf dulu kalau tersalah cakap..saya fikir tidak ada salahnya kalau kumpulan ini datang ke Malaysia..ye,saya juga tidak suka melihat remaja-remaja perempuan terutama yang bertudung terkinja-kinja di konsert..tapi saya fikir isu remaja-remaja ini terkinja-terkinja bukan sahaja berlaku di konsert-konsert artis-artis korea,malah konsert-konsert artis luar lain yang berlangsung di sunway lagoon..justin bieber,lmfao dan banyak lagi sebenarnya..kenapa tidak dari dahulu lagi isu ini dibangkitkan? saya berharap ia bukan mainan politik semata-mata..

    0

    0
  60. MerryGoRound says:

    Org melayu memang suka bergaduh ye? hmm.. >.<"

    0

    0
  61. wah….big bang…….i love them so much….
    fighting oppa….
    saranghea…..<3<3<3<3

    0

    0
  62. tyra says:

    just wanna share… i really love this song…
    to all VIP…

    0

    0
  63. anonymous says:

    Big bang’s coming to Malaysia – but i’m not even going there. my house is so far far away from KL. Btw, l love TOP, DAESUNG,GD, SEUNGRI AND TAEYANG.

    You guys hella awesome lah.

    eh neelofa pun haram, bajunya looks so cheap. ehem2. just saying :P

    0

    0
  64. Miss Anna says:

    Dlm dunia ni,manusia diciptakan dgn pelbagai bangsa dan agama. Begitu juga dgn minat,cara dan kecenderungan dlm hidup. Yg penting,kita perlu saling bertolak ansur dan bertoleransi. Ada perkara yg org lain suka tp kita x suka,begitu juga sebaliknya. Sama lah kesnya dgn hal K-Pop ni. Masing2 ada minat. Kalau mereka ni nak minat K-Pop,biarlah.Asal tak lupa pada Allah,pd agama,pd ibubapa dan siapa diri mereka,sudahlah.Siapalah kita ni yg memandai2 nak jatuhkan hukum pada org lain sedangkan kita ni pun hanya hamba Allah yg kerdil.Sepatutnya kita doakan yg baik2 sahaja utk org lain,bkn sesuka hati jatuhkan hukum atau memaki hamun.Ingatlah,jika kita tuding 1 jari pada org lain,ada 4 lagi jari yg tunjuk pada kita.tak salah nak nasihat atau memberi peringatan pd org lain cuma biarlah dgn cara yg betul.Jika dah itu minat diorg,asalkan diorg tak ganggu perjalanan hidup kita,biarlah.
    Big Bang tu pun hamba Allah juga walaupun kafir.Mereka pun cari rezeki gak.Dah ini cara diorg buat duit,siapa kita nak halang mereka.Kalau kita nak marah Big Bang yg merupakan kuman di seberang laut tu yg dtg Msia setahun sekali (or maybe baru nak dtg Msia utk kali pertama),takde gunanya.Baik kita mulakan dgn gajah2 di dpn mata yg leka dgn segala konsert Jomheboh,segala realiti tv dan semua acara yg berkaitan dgn hiburan.Bkn mudahkan?Jadi,mengapa perlu salahkan org lain jika dlm negara kita sendiri ada byk lagi hiburan yg melalaikan?Fikir2kanlah..
    Apa pun,tak salah rasanya jika kita ke konsert mana2 artis jika sekadar mahu berhibur utk menghilangkan stress..Kita pun hanya manusia biasa yg perlukan hiburan sekali-sekala..

    0

    0
    • Anonymous says:

      klu baca komen2 kat atas, yg memaki hamun tu fan kpop, kpop ajar fans die memaki hamun ye..

      0

      0
      • miss A says:

        what is wrong with you actually? anda terlalu aktif d thread ni dan selama sy memerhatikn selama ni anda TERLALU aktif bg seorg pendakwah (err..seorg pendakwah xkn bkk blog gosip setiap masa btw). drpd dikutuk Big Bang, nk sy ketengah kn kt sini, sekurang2nya yg ditunjukkn mereka bkn aurat mereka. bcakap tentang aurat lelaki, baik ketengahkan isu bola(bnda ni dketengahkn sendiri oleh TGNA).

        mereka yg nk pergi, mungkin mereka mampu. mungkin ini impian mereka. mungkin mereka ada masa terluang utk pergi sbb bkn semua org rmh jauh dr venue tu pn. jd sy nmpk anda ni seorg yg suka utk provoke org lain utk marah,pastu awk slhkn org lain.

        mungkin anda blh ke thread2 artis2 tempatan yg terang-terangan menunjukkn aurat masing2 dan konfem mmg dh Islam utk menghbskn masa anda.

        sy pn bkn lah busy sgt orgnye. tp kekerapan sy utk mmbuka blog BeautifulNara ni sgt2 sedikit,mungkin satu,sy kurang suka gosip,dua,sy rasa blog ni cukup utk dbaca sbagai selingan shj.dr apa yg sy tgk, kekerapan utk anda mbuka blog ni, dan THREAD ni, SANGAT banyak. mungkin masa anda byk,itu hnya anda shj yg tahu lah. kena igt, yg membaca blog ni bukan org islam shj, bkn org melayu shj, tp ramai lg bangsa n agama lain. tuu kt atas tu da ade org kuakn statement “melayu mmg suka bergaduh ye?”. xleh slhkn dia jgk. dh terang lg bersuluh kita tunjuk pd mereka kt sini. jd fikir2kn lah.

        0

        0
      • Anonymous says:

        its not about aurat, its about how kpop has given bad influence to the youngster, its not only about aurah but also also maksiah. konsert adalah tempat maksiat, bergaulan lelaki perempuan, bersentuhan lelaki perempuan, memuja2 lagu2 yg ntah apa2, menari terkinja2, konsert adalah tempat maksiat sama seperti club, tu pun kene bgtau ke? klu kau islam, kau patut tahu itu..

        0

        0
  65. mencucuk bintang tinggi says:

    untuk peminat2 bigbang di luar sane terutama yg beragama ISLAM. batalkan la niat suci murni korg tu nak pegi tgk big bang. kan tgh raya haji mase tu. hari kedua kot? dok umah makan rendang sup sume pon sodap. baru merayakan hari mulia korg dah nak pegi terkinja2 kat stadium. ape laaaa.

    0

    0
  66. miss anna says:

    cik/en. Anonymous,maafkanlah para peminat k-pop/big bang ni..Mereka emosional bila perkara kesayangan mereka diusik..Kita pun akan bertindak begitu jika yg kita sayang diusik.Apantah lagi kesayangan mereka ni hanya dtg sesekali (atau maybe baru pertama kali dtg). Berilah peluang kpd mereka utk menikmati hidup ini sementara mereka masih boleh.Akan sampai satu tahap,mereka akan sedar dgn sendirinya segala ini hanyalah nikmat dunia semata2.Sebagai yg lebih berpengetahuan,saya harap cik/encik memantau sahajalah mereka ini agar tidak melebihi had.
    Pada pendpt saya,kenyataan cik/encik juga merupakan punca kemarahan dan maki-hamun para peminat k-pop/big bang ni. Mengapa tumpuan kenyataan serta nasihat cik/encik hanya ditujukan kpd peminat k-pop/big bang? Mengapa tidak di thread lain juga cik/encik kemukan hujah2 itu? Thread Nora Danish yg hanya pakai seluar dalam?Thread Awi Rafael lancarkan album baru?Thread persandingan Fasha Sandha atau thread Christina Perri buat konsert di Msia? Mengapa cik/encik begitu aktif mengkondem para peminat k-pop/big bang di thread ini? Adakah kerana artis tempatan dan barat diberi lesen utk melakukan sesuatu yg bkn dlm syariat Islam,maka anda biarkan saja peminat mereka?Jgn berat sebelah dlm memberi pendpt.Ini yg membuatkan peminat k-pop marah serta mempertikaikan anda.
    Seperti yg saya kata sblm ini,biarlah mereka dgn minat mereka. Setiap perkara di dunia ini,ada baik dan buruknya.Ia bergantung kpd bgmn kita melihat sesuatu perkara itu. Pd saya,tak salah jika mereka meminati k-pop/big bang atau sesiapa saja asalkan mereka tahu had mereka serta tak lupakan yg Maha Esa.Lagipun,ini urusan mereka dgn Allah.Jika Allah tak mengkehendaki konsert ini terjadi,tak mungkin terjadi juga,kan?
    Lagipun,saya lagi suka para peminat k-pop yg lebih bersih serta bertamadun berbanding dengan para peminat gothic atau heavy metal yg mengamalkan ilmu yg syirik yg kini sudah byk menyesatkan org muda Msia.Apa sgtlah yg artis k-pop ini blh lakukan jika setakat dgt sini sekali-sekala atau sekadar menonton di you tube saje berbanding dgn ilmu gothic dan heavy metal yg dah menular sekian lama di Msia smpai terjadinya jenayah yg melibatkan mereka.
    Cik/Encik Anonymous,bertimbangrasalah bila mahu kemukakan pendapat.Cukup Islamkah kita jika kita menilai org itu melalui minatnya sahaja?Siapa kita yg mahu mengkafirkan seseorg itu hnya krn org itu meminati sesuatu yg kita tak minat atau kurang faham?Kita tiada hak menilai org lain.Itu urusan Allah swt.
    K-pop tak salah. Big Bang juga tak salah. Yang salah jika kita terlalu memuja mereka sehingga lupa segala2,lupa pd yg Maha Pencipta.
    Jika kita masih di landasan Islam yg betul,pergilah ke 1001 konsert Big Bang pun utk sekadar berhibur,insya-Allah,akidah kita akan sentiasa terpelihara.
    Doakan saja yg baik2..tak berdosa pun,malah dpt pahala lagi..Jgn jadi punca kpd kebencian org lain,tak ada apa faedahnya..
    Maaf jika pendpt saya mengguris hati.Saya tidak berada di mna2 pihak cuma cuba meletakkan diri di tmpt mereka..Thx!

    0

    0
    • Rin says:

      Anon / mereka2 yg jahat d dlm blog ni,, sbnr nya prejudice kpop..! lalu Bigbang mjadi mangsa… Harrrhaharr!! provoke & trus provoke fans x herannn.. bkn mintak duit dia pom bli tket, bkn mjerit tepi tlinga dia pon..
      by the way trima kasih lah ats ‘nasihat’ mreka tu..
      tp keputusan kita yg pilih & tntu kan sndiri…

      0

      0
      • Anonymous says:

        ye lah, nnt kat neraka, yg terbakar diri sendiri, org lain xdpt tlg. so kat dunia je lah tempat kita utk tlg nasihatkan. nak jerit2lah, mmg x guna duit org lain, dlm neraka nnt terjerit2 kepanasan pun x pakai dosa org lain. tq.

        0

        0
    • Anonymous says:

      maafkan sy, tujuan sy disini hanya menyatakan konsert kpop itu haram dan kita diharamkan utk pergi ke tempat maksiat, klu anda rs konsert kpop bkn maksiat, terpulang. rujuklah pada alim ulama utk penjelasan seterusnya. sy hanya berkata2 benar.

      0

      0
      • Anonymous says:

        semua haram teh returns

        0

        0
      • miss anna says:

        En/Cik anonymous,
        Jika semua haram,maka haram juga bagi anda utk melawat dan membaca blog ini yg segalanya di sini hanya berteraskan hiburan (atau lebih tepat lagi maksiat pada istilah anda). Saya perhatikan setiap hari anda memberi komen di sini. Ternyata,perkara haram ini juga yg menarik minat anda.Jgn jadikan org lain mangsa kemarahan anda terhadap sesuatu perkara.Menghalalkan yg haram mmg salah,tetapi mengharamkan yg halal juga salah.Ia semua bergantung kpd niat kita.Jika niat kita utk ke konsert itu sekadar mahu berhibur tnpa memesongkan akidah,pada saya tiada apa yg salah.

        0

        0
      • Anonymous says:

        miss anna, sila rujuk ulama sebelum berkata mengunjungi konsert semata2 utk berhibur itu tidak berdosa. jgn sampai jatuh syahadah.

        0

        0
    • blitzenius says:

      well, if you think it’s good for you. ia berbalik pada soal perspektif. when it comes to music, saya tak melihat pada nilai hiburan semata, but how you engage yourself with the term music itself. the musicianship itself. too bad, music like Tool or This Will Destroy You wont make it here anytime soon. or maybe never at all.

      0

      0
      • Miss Anna says:

        encik/cik anonymous,
        Saya tak menyatakan tak berdosa,saya sekadar berkata tak salah sekiranya niat kita utk menonton sesuatu konsert itu hanyalah utk berhibur,bukan melakukan maksiat. Berdosa atau tidak,biar Allah yg tentukan. Ini semua bergantung kpd niat dan perspektif masing2 mengenai kehadiran mereka di konsert itu.
        Walaubgmna pun,saya hargai niat encik/cik anonymous mengingatkan serta berterima kasih atas teguran itu.Saya hanya manusia biasa yg mempunyai pegangan serta pandangan hidup yg masih berlandaskan hukum dan syarak .Saya dibesarkan dlm keluarga Islam,masih beragama Islam dan mahu mati dlm Islam.
        Tetapi,saya tak fikir dgn memahami kehendak atau minat org lain akan mengkafirkan saya.Saya juga tak rasa yg pendapat saya yg bersifat umum ttg isu kpop ini akan memesongkan akidah saya.Saya masih bersolat 5 waktu,mengaji,berpuasa sunat rejab serta pergi menonton tilawah al-quran di Johor baru2 ini walaupun saya memberikan pendapat yg positif ttg isu kpop ini.
        Jatuhkah shahadah saya hanya kerana kpop?Alhamdulillah,tak pula..

        0

        0
  67. forever vip says:

    yes finally bigbang is here!!!!!!!!
    bigbang saranghae!!!

    0

    0
  68. aku ada, kau ada?? says:

    Kenapa mesti ckp kpop yahudi?? kteorang mengaji ok , kteorang solat.. kteorang still beragama islam~ yg aq pelik, kenapa msti konsert kpop korang benci?? abis tuu.. pixie lott… lmfao… train.. korang tak pulak nak pertikai kan.. pastu, korang ckp korang tak paham bhse dia~ aq rse korang buta IT … kat google byk ok translation dia.. byk lirik and mksd dia.. tak payah nak jdkan itu satu reason why you hate kpop.. that’s stupid nonsense.. aq nak bgtau ni sbb aq dah tak tahan sgt ramai anti asyk kutuk je~ FOR ANTI : JUST SHUT THE F*CK UP AND GET YOUR BUTT OUT OF HERE

    0

    0
  69. Eiqa vip says:

    Asalamualaikum sume..sy d sni org bru..sy x tau d’sbb kn bigbang nk dtg m’sia sume bgadoh..anda sume x ksian ke kt bigbang?bigbang yg x tau pe2 d’prsalahkn..d sni sy cume ingin ckp spe yg mnat kpop 2 hak dyeorg la nk g ke x..yg m’mbngkang 2 dah2 la 2..korg jgak yg dpt dose sbb b’gdoh dgn ssame islm..jdi hrap korg blh fhm..sy p0n pmint bb..insyaallah klo blh sy pon akn peg konsert dyeorg..tp bkn sbb nk buat maksiat..smate mate nk dgar arts ksygn sy scre real..tq.asalamualaikum

    0

    0
  70. bongoknyeeee…org tua2 dr zaman beatles dan elvis…minat bgai nk rak xde pn jd kafirrr…jgn laa smpitkn pale otak…xde kpop pon kes murtad byk…xde plk mkcik2 yg ske cte hindi msuk hindu sb tksub artis bolywood.

    0

    0
  71. hmm…

    Sekadar untuk dishare…

    98% kwn2 sy(kwn skolah/u) adalah terpelajar dan keje bagus2..cikgu/ustaz/ustazah/doktor/peguam/akauntan/wartawan dll…dan kebanyakannya adalah pro pembangkang (wlu keje gomen)..isu hari belia dan kpop juga hot dikalangan dorg(hasil bergiat aktif dgn page2 pro pembangkang yg menghighlitekan isu ni)…sy kesian dgn dorg..kerana taksub dgn politik..mereka xsedar yg mereka dulu pon sama sperti remaja sekarang ni…malah lg teruk…xde beza pon kpop dgn muzik2 yg dorg gila2 kan dulu(black metal/grunge dll)…sesetengah dr mereka adalah peminat tegar grunge dan sering menyertai konsert2 dan gig yg penuh kemaksiatan…jd mengapakah mereka yg bijak pndai ini terlalu kejam hingga menghina remaja2 yg gila kpop ni…sehingga menghina..hanya kerana anti kerajaan…mana kebijakan mereka…jika anti kerajaan..ckuplah kondem kerajaan..mengapa pula nk hina remaja2 ni serta mak bapak dorg…kononnya mak bapak xpandai didik anak..ape..dulu mak bapak korg pandai sgt ke didik korg smpai korg pegi konsert/gig..isap ganja,minum arak,main betina dll…maka bijak lah berkata2…jgn tunjukkan kebodohan saat menggenggam ijazah dan memegang jawatan tggi….

    benda nye simple sgt..ye kita paham dorg menyeru kearah kebaikan..itu bagus dan mmg digalakkan..dan kita harus akui yg minat kpop ni pon penuh dosa/maksiat dan sebagainya waima mereka bkn islam..tp kita yg islam ni tgk..k jd fine..bab tu kita jgn nk tentang..haram hukumnya menegakkan benda yg mmg salah(mybe ada yg jatuh haram jika membabitkan akidah)..cuma…caranya tuu…ape dgn menyerang kpop berhabis2 an…masalah remaja akan selesai…tidak…sb mereka lebih berpaksikan KUASA(politik) dlm berdakwah…sepatutnya kena asingkan..UAI berdakwah pukul rata…memetik kata bliau “ni bab akidah/agama..bkn nk politik bodo…mu suke ke dop suke…doh mu org islam..wajib ikot..dok kire laa mu umno ke pas ke dap skali pom..mu kene ikot”…kan??yg hot isu hr ni…tuu bkn dakwah..tu menghina dan menghukum tanpa kaji selidik..

    0

    0
  72. sayavip says:

    yerr tarikh dia mmg xsesuai, tambahan pulak dgn kehangatan topik yg di bawakan oleh abg ZZ kita, memang brtambah byk lah anti kpop nya.. Jgn salahkan kpop aja.. Artis2 barat lagi byk kemasukkan nya ke dlam m’sia, tiap2 bulan ada konsert mereka… Kemasukan dorang lagi truk dri artis2 kpop nh.. Kenapa benda nh x d pertikai kan?? Isu hari belia, sedarkah anda, kementerian belia nh nk sgt mencapai target.. Salah 1 cara mudah, dgn suapkan KPOP lah kat belia2 nh… Rasa2 nya, dorang tuh x d byar sebanyak yg di katakan, dorang tuh group class b je d korea.. P/s dari saya utk abg zz, dari nk bangkang isu yg logik, baik abg jaga artis2 malaysia kita.. Mantapkan artis2 malaysia kita dahulu, baru kita boleh tutup kemasukan artis luar.. Nh bru kuar 1lagu, dh mcm2 hal dh dengar.. Malu nk membacanya.. Anda2 di atas, sedarkah anda, anda telah membuat dosa, dgn brgduh dan mengutuk sesama MELAYU…

    0

    0
  73. VIP since 2006 says:

    Wah..x stop2 lagi ye komen kat sini..ish ish ish..

    0

    0
  74. Anonymous says:

    nak beli dekat mana tickit ni ? tolong bagitahu :) ASAP

    0

    0
  75. Nalinalinalina says:

    Seriously?? So many hating comments? And so many ‘rude’ comments??
    Someone said that K-Pop artist don’t know to speak English so what? They tried to, by learning and attending classes so that they’ll be able to communicate with their fans well. Their fans are worldwide so of course they’ll be language barrier and the resolution is by using international language that is English. They might pronounce some words weirdly but isn’t that how it always work? Even Malaysian also got some different pronounciation and ways of grammatical that people always referring it to ‘Malaysian English’. Everyone wasn’t perfect so what’s wrong when someone try to improve themselves? You said K-Pop fans are stupid and got bad grammar errors right?For me at least, she/he has confidence and courage to use English so she/he can improve it.And the main point is, you can still understand what she/he trying to say. K-Pop also helping in improving someone ability in English since Malaysian fans can understand hangul. All their shows are subbed to English by some party so others can understand it. Isn’t that is a way of learning too?
    Sudah lumrah manusia, apabila membenci sesuatu hanya keburukannya sahaja yang kelihatan. Sisi baiknya akan tenggelam dalam kebencian mereka. Bukan semua peminat K-Pop fanatik sampai sanggup bunuh-membunuh tetapi sudah begitulah hidup dalam komuniti ini. Lain lubuk lain ikannya, lain orang lain ragamnya. Saya juga peminat K-Pop terutama SHINee. Sudah jenuh dan jemu baca komen-komen memburukkan mereka sejak 2 tahun yang lepas. Saya tengok SHINee masih je bergiat aktif, nak kena tunggu betul-betul lima tahun kemudian supaya menyesal? dah 4 tahun mengikuti perkembangan SHINee, tak ada lah pula rasa kesal. Tapi yelah kan, ini dunia demokrasi. Setiap orang ada cita rasa tersendiri, jadi tak kisah lah.

    >>>> Bilalah SHINee nak ke Malaysia.. Singapura dah berkali-kali.. Indonesia dengarnya tahun depan.. Aish..

    >>>> VIPs!! How many of you’ll be attending their concert?? I can’t go since on that date my schedule is full >>> Ada BABY tak di sini? Siapa-siapa pergi ke showcase mereka Julai ini? :)

    0

    0
  76. Madiha says:

    First,im Islam and im Girl.Minat Bigbang and tak salah kalau pergi.Asalkan tak buat benda yang tk elok.Apa ni,apa salahnye kalau orang mcm diorang nak dtg M’sia.It just music…

    0

    0
  77. nur ariessa says:

    haraplah dapat tempat depan skali sebab nak tengok bigbang dengan dekat…. :)

    0

    0
  78. kikinana says:

    Saya pun nak pergi la. Mesti seronok dapat jumpa bigbang yang hendsome.

    0

    0
  79. sape mau order big bang t-shirt
    alive tour t..

    visit us here only from RM35/pieces
    http://bigbangalivetourt-shirt.blogspot.com/

    or
    FB
    http://www.facebook.com/CustomTeeMY

    0

    0